User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Devirdaim Pompası Değişimi Sonrası İlginç Sorunlar...

  1. #1
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Devirdaim Pompası Değişimi Sonrası İlginç Sorunlar...

    Maserati ghiblinin (bi-turbo) hararet biraz yükseldi ve de devirdaimden ses geldi, fazla km yapmadan hemen servise götürdüm... değişim tamamlandı sonrasında hararet istediğimiz seviyelere düşmedi, muhtemelen hava kalmıştır dedik havasını tam alamadık ama bu esnada araçtan inanılmaz bir egsoz dumanı gelmeye başladı... kokusundan emin olamadık yağ mı benzin mi antifriz mi diye... neyse havasını aldıkbu arada oil catch can nın motordan gelen değil de dışarı veren hortumunun katlanmış olduğunu gördük, normal hale getirince duman biraz azaldı... eve geldim sabahleyin OCC i söktüm içinde 2 parmak kadar su vardı, bildiğiniz berrak su... neyse temizledim taktım şu anda duman atmıyor ama hararet yine var, termostat mı geç açıyor anlayamadım henüz, havası tam alınamazsa bunların olacağını da biliyorum...

    başına bu gelen var mı yani OCC de bildiğiniz berrak su gören oldu mu?
    dün aklımıza gelenler su kanallarında çatlak
    yanık conta
    turbo soğutucularından gelen su
    vs
    vs

    fikirlerinizi bekliyorum...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #2
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Conta abi, Bujileri söküp bakın su varmı diye? Sonrada kompresyon testi yapın. Conta yandığında harareti düşüremezsiniz.. Contayı hemen değiştirmezseniz silindirlerin içine su dolucağından daha büyük sorun açar
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  3. #3
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıntı şu, su dediğim bildiğiniz saf su arabada ise antifriz var, bujiler ıslak olsa çalışmaz zaten, OCC i ayırdığımda egsozdan hiç duman gelmiyor, bendeki OCC nin alttan çıkışı direk kartere bağlı yani orda su olduğunda buharlaşıp kartere giriyor... havasını biraz daha alabildim şu anda iyi gibi duruyor ama bakalım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  4. #4
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kompresyon testi yaparsanız belli okur, inşallah birşey yoktur. Olsada conta ile kurtarırsınız..
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  5. #5
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    OCC'de su mevcut ise conta değil de büyük bir ihtimal su kanalınız çatladı.. Tavsiyem karteli açıp içini incelemeniz..
    RESPECT YOUR ELDERS

  6. #6
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar, sadece fikir yurutuyorum ama sence conta yada su kanali farketmez kartere radyator suyu karissa, karterden buharlasip occye cikacagi icin (ki antifriz sudan cok daha gec buharlasacagi icin) damitilmis olarak cikmaz mi yani tarif ettigin gibi berrak su olarak.
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Halka kapılarımız sonuna kadar açık Ama bu demek değilki evimize misafir gelen adamın salona sıçmasına izin veiririz .
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +35 doktorunki kısmı parasaldır doktor tripod değil reklam olmasın

  7. #7
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Conta yaktığında karterden suda gelebilir çünki yağa su karışması oluyor..
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  8. #8
    Skyhawk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    Bulawayo/Zimbabwe
    Mesaj
    5.873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar, sadece fikir yurutuyorum ama sence conta yada su kanali farketmez kartere radyator suyu karissa, karterden buharlasip occye cikacagi icin (ki antifriz sudan cok daha gec buharlasacagi icin) damitilmis olarak cikmaz mi yani tarif ettigin gibi berrak su olarak.
    bunu yazmak için aşağıya ineyim dedim.

    bende bu sekılde dusundum cünkü

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki fikir yürütmeye devam

    OCC den bağlantıyı kestiğimde egsozdan hiç bir duman vs gelmiyor, su kanalındaki çatlak zaten hep aklımda,olasılık var... OCC temizlenince de sıkıntı görünmüyor, kapak contası için dün ustam da baktı (çok güvenirim, draglardaki kabusun İsmail Çam'ın vs nin de ustasıdır), basınç yok dedi hortumlarda...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #10
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapak contası hemen kendini bariz belli etmez, ufak bir yanık vardır ve zaman içerisinde conta iyice açılır..Erken müdahale ederseniz conta ile kurtarırsınız.. Yoksa silindir ovalleşmesi kropaj hatta yatak dökmeye kadar gidersiniz
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  11. #11
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    açıcam zaten kapağı bakalım neler olmuş içeride...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #12
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pazartesi motoru indiriyoruz bakalım zaten zamanı gelmişti, kışa giriyoruz artık ne zaman çıkar Allah bilir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #13
    Slammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    527
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlısıyla cok bı sorun cıkmadan kapatırsınız motoru ıns. S2k nın dedıgı cok mantıklı geldı banada

  14. #14
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    silindirin biri ateşleme yapmıyor muhtemelen suyu alan silindir orası...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #15
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Contanın bir ömrü var, Genellikle bizim opellerde 3. Gözün ordan yırtıyor contayı çünki turbo eksoz salyangozu 2 ve 3. silindire yakın ve ısıdan zaman içinde yırtılıyor., Motor eski ise hazır kapak sökülüyorken birde rektefe edip sıfır conta ile tertemiz olur.
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  16. #16
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vectra-tuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Contanın bir ömrü var, Genellikle bizim opellerde 3. Gözün ordan yırtıyor contayı çünki turbo eksoz salyangozu 2 ve 3. silindire yakın ve ısıdan zaman içinde yırtılıyor., Motor eski ise hazır kapak sökülüyorken birde rektefe edip sıfır conta ile tertemiz olur.
    conta sıkıntı değil ama kapakları çok narin bu meretin, kapakta çatlak çıkmaz umarım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #17
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Defalarca conta patlattık, su kanalına kolay kolay birşey olmaz...İnşallah sadece contada çıkar.. Yanlız motoru yağ pompası dahil sıfırlamak en mantıklısı, çünki yağa su karışması demek yataklar sekmanlar yağ pompası gibi parçalarda gözle görülmeyecek hasarlar bırakabilir..
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  18. #18
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motoru indirdik, conta patlak, kapakta kılcal çatlaklar var, yağa su indirmiş son gün, pistonlar gömlekler egzantrik vs sağlam, suyu nereden indirmiş ona bakacağız...





    subab aralarında kılcallar var


    ortadaki piston su almıştı temizlemiş pistonu

    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  19. #19
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Contadandır büyük ihtimal , Kapak Costcast Cosworth yapımımı? --- Bizim Opellerde C20xe c20let Costcast Cosworth yapımı olanlar... Bu kapaklar sağlamdır kolay kolay birşey olmaz.
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •