PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hararet sorunu hk.



yagizs
24-10-2015, 10:13
Selamlar herkese,

çözemediğim bir sorunu sizinle paylasmak istiyorum,

Yaklaşık 2 hafta önce ortalama 170 km/s ile seyrederken bir koku gelmeye başladı, dibinde az bir su kalmış çaydanlık kokusu gibi düşünün. Kokuyu alır almaz hemen sağa yanaştım durmak için, 30-40 km hızda iken de hararet ikaz lambası yandı. Hemen durup aracı stop ettirdim. Bir yandan kaloriferi açtım harareti düşürsün diye. Yaklaşık 1 dk sonra ışık söndü. Ancak dayımı aradım su bulsun gelsin diye, aracı yürütmek istemedim. yaklaşık yarım saat 45 dk kadar aracı kapattım yol kenarına, dayım geldi, su ilave ettik vs. herşey normale döndü.

Bu olaydan sonra şöyle bir sorun var, araç sanki daha sıcak çalışmaya başladı, hiç fan açmayan bu araç ara ara fan açmaya başladı. Bunun haricinde de motor yağ çubuğunu kontrol etmek için çekiyorum, yağ olması gereken yerin çok fazla üzerinde. Sanki saf yağ değil de suyla karışmış gibi duruyor bana göre, ancak bakan kişiler bir sorun yok bu yağda diyor.

Bakımlarını yaptırdığımı ustamı aradım böyle böyle diye söyledim, "conta yakmış olabilr" dedi, ayrıca "o hararet ışığı yandıysa motor bitmiştir" diye bir laf söyledi ve getir motoru açalım bakalım dedi ancak ben motoru açmak istemiyorum çünkü eskisi gibi çalışmayacak. Hararet ikaz ışığı dediğim gibi en fazla 1 dk yandı ve söndü. Bu arada triger kayışı ve devir daim pompasının değişme zamanı da geldi bunu da belirteyim. Aracın şuan sorunu yok, ne titreşim ne de olması gerekenden farklı bir ses. sadece biraz perofrmans kaybı var, ancak hava filtresi değişmesinin gerekiyor.

forumdaki bazı konulara da baktım, tespitlerimi şöyle sıralayayım
- egzozdan duman veya su atma yok
- radyatörde fokurdama veya suyu dışarı fışkırtma yok
- geç çalışma veya titreşimli / gürültülü çalışma yok
- performans kaybı az da olsa var ancak hava filtresini değiştirmem gerekiyor. Onunla alakalı olabilir diye düşünüyorum
- motor, hararetten önceki duruma göre sanki daha sıcak çalışıyor.
- yağ çubuğunu kontrol ettiğimde, yağın, olması gereken çizginin çok üzerinde görüyorum ve dediğim gibi sanki saf yağ değil
- son olarak hararet ışığı maksimum 1 dk yandı, belki o kadar bile değil

Bu durumları göz önünde bulundurursak motorda ciddi bir sorun olabilir mi ustanın dediği gibi ?
Araçta hararet göstergesi yok, sadece ikaz ışığı var. Bu ışığın yanması için motor suyunun kaç dereceye gelmesi gerekiyor ?

evedüşenkaldırm
24-10-2015, 10:20
Benden daha bilgili arkadaşlar muhakkak görünce cevap yazarlar ancak benim bildiğim yağ ile su karıştığında nescafe rengine benzer bi hal alıyor yağ.

meganes
24-10-2015, 10:27
Araç ney ??

vectra-tuner
24-10-2015, 10:31
Silindir kapak contası ilk kontrol etmeniz gereken yer , kompresyon testi yaptırın... Erken müdahale ederseniz ağır sorunlarla uğraşmak zorunda kalmazsınız...

kadioglu
24-10-2015, 11:24
%90 silindir kapak contası yanmış. Araçlarda ilginç olan şey soğutma suyu yoksa hararet ide gösteremiyor.Yani sizin kısa bir süre sandığınız harareti uzun bir süre yapmışta olabilir.Aracın ne olduğunu bilmiyoruz ama kapan contası yanması daha altlara(piston, segman) pek zarar vermez.Kısacası conta değiştimi olay normale döner.Ama yağa su karıştırdığını varsayarsak(belirtiler öyle diyor), bir an önce yapılması iyi olur.

XSi
24-10-2015, 11:33
ilk önce termostati + motor suyu değiştirip duruma bakmani öneririm.

XSi
24-10-2015, 11:35
%90 silindir kapak contası yanmış. Araçlarda ilginç olan şey soğutma suyu yoksa hararet ide gösteremiyor.Yani sizin kısa bir süre sandığınız harareti uzun bir süre yapmışta olabilir.Aracın ne olduğunu bilmiyoruz ama kapan contası yanması daha altlara(piston, segman) pek zarar vermez.Kısacası conta değiştimi olay normale döner.Ama yağa su karıştırdığını varsayarsak(belirtiler öyle diyor), bir an önce yapılması iyi olur.

her araçta gösterge ve isigi yakan sensor su ile temas etmeyebilir.

ornegin peugeot 106 206 1.4 ve 1.6 motorlar.

yagizs
24-10-2015, 12:00
Araç 2011 Kia Rio 1.4 benzinli

Motor suyunda eksilme yok şuan gözlemlediğim kadarıyla.

Motor yağına su karışmamış diyor bakan arkadaşlar, hatta bir tanesi motor yağını sıcak bir yere damlatıp baktı bir süre, su karışmamış rahat ol vs . dedi.

Ama her ihtimale karşı pazartesi günü göndermeyi planlıyorum arabayı kardeşimle, serviste bir baksınlar.

XSi
24-10-2015, 12:04
Araç 2011 Kia Rio 1.4 benzinli

Motor suyunda eksilme yok şuan gözlemlediğim kadarıyla.

Motor yağına su karışmamış diyor bakan arkadaşlar, hatta bir tanesi motor yağını sıcak bir yere damlatıp baktı bir süre, su karışmamış rahat ol vs . dedi.

Ama her ihtimale karşı pazartesi günü göndermeyi planlıyorum arabayı kardeşimle, serviste bir baksınlar.

eskiye gore motor geç isiniyor mu?

eğer bu durum varsa, termostat takili kalmis olabilir.

bymurat___61
24-10-2015, 12:52
bu durumu yuzde yuz kapak acılmadan teshıs edebılecek yerler sınırlı.

buji delıklerınden belırlı bır basınc verılıyor 4 5 bar seviyelerınde radayator kapagı yada su haznesı acılıyor bakılıyor baloncukalr var ise geçmişler ola. Ama kesınlıkle tam teshıs konulmadan moturu actırma derım ben.

karterden bıraz yag alıp bekletırsınde yogunluk farkından su bellı olucaktır. (eger deddıgınız mıktarda karısmıs ise) , yada teste gonderirisiniz yagınızı.

bu ülkede radyator kapagı yuznden motor actıran ınsanlar var.

ornek atıyorum hatta hangi taraftan yandıgı bıle bellı oluyor tabi o cylındırın sentede olması lazım.
https://www.youtube.com/watch?v=cHnoEq9tv9Q

rekord2000
25-10-2015, 09:48
Anlattığına göre aracın suyu yağa karıstırmıyor, su eksıltmesı olmadığına göre suyu herhangi bir yere de kaçırmıyor. Bu durumda baş şüpheli termostat, motor çok ve de çabuk ısınıyor dedin, yani termostatın tam açılmadığı gibi bir durum var araçta. Tam kapalı kalır yani kılıtlenırse sıkıntı büyük bilgin olsun. İlk etap yeni bir termostat almak ve takmak olsun, kompresör testi de yaparsan için rahat olur.

EREN34
25-10-2015, 11:20
Conta durumu kapağı açmadan da kontrol edilebiliyor. Contayı. Kontrol ettirin. Şahsi fikrim conta yönünde. Motorun alt tarafa dokunmayacakları için motoru açtırmaktan korkmayın derim

yagizs
27-10-2015, 14:17
selamlar,

aracın termostatını, fan müşürünü ve hava fitresini değiştirdik. Triger setinin değişim zamanı gelmişti, onunla beraber devir daim pompasını da değiştirdik.

Sonuç olarak contada çok şükür sorun çıkmadı. Performans kaybı da hava filtresindenmiş. filtreyi 20bin km değiştirmeden kullanmış kardeşim. Herşey normale döndü şuan.

fikirlerini paylaşan herkese tesekkurler.