yagizs
24-10-2015, 10:13
Selamlar herkese,
çözemediğim bir sorunu sizinle paylasmak istiyorum,
Yaklaşık 2 hafta önce ortalama 170 km/s ile seyrederken bir koku gelmeye başladı, dibinde az bir su kalmış çaydanlık kokusu gibi düşünün. Kokuyu alır almaz hemen sağa yanaştım durmak için, 30-40 km hızda iken de hararet ikaz lambası yandı. Hemen durup aracı stop ettirdim. Bir yandan kaloriferi açtım harareti düşürsün diye. Yaklaşık 1 dk sonra ışık söndü. Ancak dayımı aradım su bulsun gelsin diye, aracı yürütmek istemedim. yaklaşık yarım saat 45 dk kadar aracı kapattım yol kenarına, dayım geldi, su ilave ettik vs. herşey normale döndü.
Bu olaydan sonra şöyle bir sorun var, araç sanki daha sıcak çalışmaya başladı, hiç fan açmayan bu araç ara ara fan açmaya başladı. Bunun haricinde de motor yağ çubuğunu kontrol etmek için çekiyorum, yağ olması gereken yerin çok fazla üzerinde. Sanki saf yağ değil de suyla karışmış gibi duruyor bana göre, ancak bakan kişiler bir sorun yok bu yağda diyor.
Bakımlarını yaptırdığımı ustamı aradım böyle böyle diye söyledim, "conta yakmış olabilr" dedi, ayrıca "o hararet ışığı yandıysa motor bitmiştir" diye bir laf söyledi ve getir motoru açalım bakalım dedi ancak ben motoru açmak istemiyorum çünkü eskisi gibi çalışmayacak. Hararet ikaz ışığı dediğim gibi en fazla 1 dk yandı ve söndü. Bu arada triger kayışı ve devir daim pompasının değişme zamanı da geldi bunu da belirteyim. Aracın şuan sorunu yok, ne titreşim ne de olması gerekenden farklı bir ses. sadece biraz perofrmans kaybı var, ancak hava filtresi değişmesinin gerekiyor.
forumdaki bazı konulara da baktım, tespitlerimi şöyle sıralayayım
- egzozdan duman veya su atma yok
- radyatörde fokurdama veya suyu dışarı fışkırtma yok
- geç çalışma veya titreşimli / gürültülü çalışma yok
- performans kaybı az da olsa var ancak hava filtresini değiştirmem gerekiyor. Onunla alakalı olabilir diye düşünüyorum
- motor, hararetten önceki duruma göre sanki daha sıcak çalışıyor.
- yağ çubuğunu kontrol ettiğimde, yağın, olması gereken çizginin çok üzerinde görüyorum ve dediğim gibi sanki saf yağ değil
- son olarak hararet ışığı maksimum 1 dk yandı, belki o kadar bile değil
Bu durumları göz önünde bulundurursak motorda ciddi bir sorun olabilir mi ustanın dediği gibi ?
Araçta hararet göstergesi yok, sadece ikaz ışığı var. Bu ışığın yanması için motor suyunun kaç dereceye gelmesi gerekiyor ?
çözemediğim bir sorunu sizinle paylasmak istiyorum,
Yaklaşık 2 hafta önce ortalama 170 km/s ile seyrederken bir koku gelmeye başladı, dibinde az bir su kalmış çaydanlık kokusu gibi düşünün. Kokuyu alır almaz hemen sağa yanaştım durmak için, 30-40 km hızda iken de hararet ikaz lambası yandı. Hemen durup aracı stop ettirdim. Bir yandan kaloriferi açtım harareti düşürsün diye. Yaklaşık 1 dk sonra ışık söndü. Ancak dayımı aradım su bulsun gelsin diye, aracı yürütmek istemedim. yaklaşık yarım saat 45 dk kadar aracı kapattım yol kenarına, dayım geldi, su ilave ettik vs. herşey normale döndü.
Bu olaydan sonra şöyle bir sorun var, araç sanki daha sıcak çalışmaya başladı, hiç fan açmayan bu araç ara ara fan açmaya başladı. Bunun haricinde de motor yağ çubuğunu kontrol etmek için çekiyorum, yağ olması gereken yerin çok fazla üzerinde. Sanki saf yağ değil de suyla karışmış gibi duruyor bana göre, ancak bakan kişiler bir sorun yok bu yağda diyor.
Bakımlarını yaptırdığımı ustamı aradım böyle böyle diye söyledim, "conta yakmış olabilr" dedi, ayrıca "o hararet ışığı yandıysa motor bitmiştir" diye bir laf söyledi ve getir motoru açalım bakalım dedi ancak ben motoru açmak istemiyorum çünkü eskisi gibi çalışmayacak. Hararet ikaz ışığı dediğim gibi en fazla 1 dk yandı ve söndü. Bu arada triger kayışı ve devir daim pompasının değişme zamanı da geldi bunu da belirteyim. Aracın şuan sorunu yok, ne titreşim ne de olması gerekenden farklı bir ses. sadece biraz perofrmans kaybı var, ancak hava filtresi değişmesinin gerekiyor.
forumdaki bazı konulara da baktım, tespitlerimi şöyle sıralayayım
- egzozdan duman veya su atma yok
- radyatörde fokurdama veya suyu dışarı fışkırtma yok
- geç çalışma veya titreşimli / gürültülü çalışma yok
- performans kaybı az da olsa var ancak hava filtresini değiştirmem gerekiyor. Onunla alakalı olabilir diye düşünüyorum
- motor, hararetten önceki duruma göre sanki daha sıcak çalışıyor.
- yağ çubuğunu kontrol ettiğimde, yağın, olması gereken çizginin çok üzerinde görüyorum ve dediğim gibi sanki saf yağ değil
- son olarak hararet ışığı maksimum 1 dk yandı, belki o kadar bile değil
Bu durumları göz önünde bulundurursak motorda ciddi bir sorun olabilir mi ustanın dediği gibi ?
Araçta hararet göstergesi yok, sadece ikaz ışığı var. Bu ışığın yanması için motor suyunun kaç dereceye gelmesi gerekiyor ?