PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CRX'e throttle body - gerekli mi gereksiz mi ?



Yiğit G.
12-01-2016, 11:13
Selam , bir arkadaşımla ortak benim crx e giriştik komple yeniliyoruz... Motorda dahil.. Motora yüksek sıkıştırma , hafif volan , dereceli egz. , k. şanzuman , yazılım , headers (dc headers var zaten) yapmayı düşünüyoruz.Geçen şunu buldum 750 tl ye satıyor eleman d16 için... Throttle body.. ne işe yaradığını biliyorum tabiki de , biraz konu okudum kimi gereksiz kimi gerekli demiş.. kimide işçiliği çok zor demiş.. Satan arkadaş al tak hazır diyor.. Sizce değer mi 750 tl ye işe yarar mı yani ??

satılan ürün bu

http://i.hizliresim.com/jV8BAr.jpg

omrasm01
12-01-2016, 11:20
Selam , bir arkadaşımla ortak benim crx e giriştik komple yeniliyoruz... Motorda dahil.. Motora yüksek sıkıştırma , hafif volan , dereceli egz. , k. şanzuman , yazılım , headers (dc headers var zaten) yapmayı düşünüyoruz.Geçen şunu buldum 750 tl ye satıyor eleman d16 için... Throttle body.. ne işe yaradığını biliyorum tabiki de , biraz konu okudum kimi gereksiz kimi gerekli demiş.. kimide işçiliği çok zor demiş.. Satan arkadaş al tak hazır diyor.. Sizce değer mi 750 tl ye işe yarar mı yani ??

satılan ürün bu

http://i.hizliresim.com/jV8BAr.jpg

Açıkcası gereksiz çünkü hava yakıt karısımı ayarlamak zor oluyor bazı parçalar olmadan . Sağlam bir cai işinizi fazlasi ile görür

YunuscanVg
12-01-2016, 11:31
abi işe yarar tabi ki yalnız bunu takarsan beyinde takman gerekir

omrasm01
12-01-2016, 12:07
abi işe yarar tabi ki yalnız bunu takarsan beyinde takman gerekir

Araçta p29 beyin mevcut zaten

Yiğit G.
12-01-2016, 12:35
Araçta p29 beyin mevcut zaten

re-map gerekir demek istedi herlade arkadaş.. Yazılım zorunlu zaten bunu taktıktan sonra... Bunu taktıktan sonra da bazı parçalar gerekir demişsin ne onlar ?

omrasm01
12-01-2016, 12:47
re-map gerekir demek istedi herlade arkadaş.. Yazılım zorunlu zaten bunu taktıktan sonra... Bunu taktıktan sonra da bazı parçalar gerekir demişsin ne onlar ?

Wideband ki onun fiyatıda belli, asıl mesele remap acayip sıkıntılı geciyor . Motor konumlandırılması gereği sürükli sıcak havaya maruz kalacak yeteri miktarda hava cekememe durumu var vs vs .. Dediğim gibi Cai den başkası gereksiz D16 için ..

kadir jdm civic
12-01-2016, 12:49
ilk önce siz söyle bir soru sorayım. hangi motora bu işlemleri yapıcaksınız? D16A9 dohc mu yoksa diger D16 shoc motormu ?

D16a9 ise;

Yüksek sıkıştırma nasıl elde etmek istiyorsunuz?
nasıl bir egzantirik yay şapka kullanıcaksınız?

bu throttle bodyi kullanabilmek için iyi bir sıkıştırma agzantirik derecesi ayarlamak lazım.

öyle ben taktım oldu diye olmaz uyumsuzluk yaşayabilirsin.

ayrıca p29 beyın yanı orjinal beynı Throttle bodyi desteklemez başka bir beyın takmanızda yarar var.

omrasm01
12-01-2016, 12:53
ilk önce siz söyle bir soru sorayım. hangi motora bu işlemleri yapıcaksınız? D16A9 dohc mu yoksa diger D16 shoc motormu ?

D16a9 ise;

Yüksek sıkıştırma nasıl elde etmek istiyorsunuz?
nasıl bir egzantirik yay şapka kullanıcaksınız?

bu throttle bodyi kullanabilmek için iyi bir sıkıştırma agzantirik derecesi ayarlamak lazım.

öyle ben taktım oldu diye olmaz uyumsuzluk yaşayabilirsin.

ayrıca p29 beyın yanı orjinal beynı Throttle bodyi desteklemez başka bir beyın takmanızda yarar var.

Beyin destekliyor ama bizim yapabilecegimiz doğru düzgün bir ayar yok abicim :) Parametreler kısıtlı olduğu için :) Yanlısım varsa düzeltin, diğer konularda size katılıyorum..

Yiğit G.
12-01-2016, 12:55
ilk önce siz söyle bir soru sorayım. hangi motora bu işlemleri yapıcaksınız? D16A9 dohc mu yoksa diger D16 shoc motormu ?

D16a9 ise;

Yüksek sıkıştırma nasıl elde etmek istiyorsunuz?
nasıl bir egzantirik yay şapka kullanıcaksınız?

bu throttle bodyi kullanabilmek için iyi bir sıkıştırma agzantirik derecesi ayarlamak lazım.

öyle ben taktım oldu diye olmaz uyumsuzluk yaşayabilirsin.

ayrıca p29 beyın yanı orjinal beynı Throttle bodyi desteklemez başka bir beyın takmanızda yarar var.

o kadar ince bir olaysa hiç girmem :) Tak kullan mantığı gibi düşündüm bu aleti.. Gerek yok crx gibi bir araca o kadar masrafa ve detaya :) daha dogrusu d16a9 için degmez.Aklımızda b16 swap varda rakamlar çok uçmuş...

doush
12-01-2016, 13:38
Tak kullan mantığı olamaz abi çünkü her kelebeğin ne kadar hava çektiğini ne kadar yakıtın gittiğini ayarlamak lazım. Hatta adını hatırlayamadım ama bu akciğer için nefes testi yapılan zımbırtılar gibi 4 tane yan yana kelebeklere bağlayıp havayı ayarlıyorsun o da baya sıkıntılı iş.

16EC813
12-01-2016, 15:35
o kadar ince bir olaysa hiç girmem :) Tak kullan mantığı gibi düşündüm bu aleti.. Gerek yok crx gibi bir araca o kadar masrafa ve detaya :) daha dogrusu d16a9 için degmez.Aklımızda b16 swap varda rakamlar çok uçmuş...

Crx gibi bi araca derken ??

!KO
12-01-2016, 15:50
sıkıştırma kaç olacak ?

Yiğit G.
12-01-2016, 17:09
Crx gibi bi araca derken ??

Fazla para harcamana değmeyecek bir araç ve motor demek istedim.

Yiğit G.
12-01-2016, 17:13
sıkıştırma kaç olacak ?

o kadar detaylara daha girmedik dün motor söküldü komple iskelet haline getirildi boya kaportaya gidecek bu hafta.Kaporta boyadan döndükten sonra tam kararı verecez.Arada throttle body i görünce buraya yazmak istedim... Motora 3-5 birşey yapabiliriz bunu konuştuk işte yukarda yazdıklarım , veya swap yapabiliriz ama çok uçuk rakamlar ya , yada herşeyi iyi kullanıp std yapıcaz ama standart da bizi kesmez bilemedim diğer arkadaşda baya araştırıyor bakalım.

sansar34
12-01-2016, 18:26
ilk önce siz söyle bir soru sorayım. hangi motora bu işlemleri yapıcaksınız? D16A9 dohc mu yoksa diger D16 shoc motormu ?

D16a9 ise;

Yüksek sıkıştırma nasıl elde etmek istiyorsunuz?
nasıl bir egzantirik yay şapka kullanıcaksınız?

bu throttle bodyi kullanabilmek için iyi bir sıkıştırma agzantirik derecesi ayarlamak lazım.

öyle ben taktım oldu diye olmaz uyumsuzluk yaşayabilirsin.

ayrıca p29 beyın yanı orjinal beynı Throttle bodyi desteklemez başka bir beyın takmanızda yarar var.

oem beyının desteklememesının sebebı nedır rolantı motoru yada kelebek pozısyon sensoru gıbı elektornık sensorlerın olamamsımı yoksa farklı bır sebep mı bence ggüzel ve gereklı bır sey gaz tepkımesı artacaktır aman aman bır güç göstergesi olmıyacaktır ama kaput içerisindeki soguk havayı yonlendirmesı yapılırsa daha sağlıklı bir yanma elde edilecektir diye düşünüyorum.

dc_crx
12-01-2016, 18:52
desteklemez diye birşey yok oem beyin ilede çalışır İtb sorun o değil..

Asıl sorun yüksek sıkıştırma dediğiniz 0,50 büyük yan sanayi piston kapak taşlamamı ??

egzantirik lift değerleri nedir?

kapakta port işlemi varmı?

büyük subaplar varmı ?

açıkcası bir verim almazsınız ses'ten başka bence size para tuzağı gibi gelir..

crx sahibide oldum itb'li araç sahibide ikisi bir arada olabilmesi için D Motorun hard core olması gerek :D

!KO
12-01-2016, 18:56
o kadar detaylara daha girmedik dün motor söküldü komple iskelet haline getirildi boya kaportaya gidecek bu hafta.Kaporta boyadan döndükten sonra tam kararı verecez.Arada throttle body i görünce buraya yazmak istedim... Motora 3-5 birşey yapabiliriz bunu konuştuk işte yukarda yazdıklarım , veya swap yapabiliriz ama çok uçuk rakamlar ya , yada herşeyi iyi kullanıp std yapıcaz ama standart da bizi kesmez bilemedim diğer arkadaşda baya araştırıyor bakalım.

abi sıkıştırmaya ve egzantrıge bı karar verinde ondan sonra itb için tartısalım
yuksek derece ve sıkıstırmayla guzel olur itb buda baska sorunlar demek
suankı butcenızle ne derece bı motor ıcı yapacaksınız onu bı kararlaştırın o setupta itb nasıl durur ona bakarız

Yiğit G.
12-01-2016, 20:53
Evet bencede bi karar verelim biz ona göre tekrar danışırım.Şu anda öğrenmek istediğimi öğrendim throttlebody ile ilgili merak ettiğim buydu.Teşekkür ettim.

tuner faruk
12-01-2016, 21:12
2 Crx sahibi oldum az cok deneyimlerimde oldu bence D motor icin gereksiz sadece itb degil sıkıştırmalı piston egzantirik yay sapkada gereksiz satabilirseniz motor düzgünse D motoru satıp B18c koymak en mantiklisi

16EC813
13-01-2016, 11:11
Fazla para harcamana değmeyecek bir araç ve motor demek istedim.

Pekii i ....

boosted_pug
14-01-2016, 03:21
İtb armut, yüksek sıkıştırma egzantrik piston port vs. Elma, ikisinin de ayri ayri getirisi ve götürüsü farkli ama bir arada oldugu zaman max gücü elde edersiniz şu olmazsa bu olmaz lift vs. Bunlar sorun degil.

stock motora itb takilir 5-10hp alirsin 12 sıkıştırmalı motora takarsan 20hp alirsin demek istenen nokta bu komple girişmiyeceksen sadece itb ye getek yok burdada söyle bi durum oluyor hadi itb yi aldın ( resimdeki itb dizayn olarak kötü) sunuda alayim egz. Alayim pistonda alayim vs. Vs. Liste uzayip gidicek arkaya dönüp baktiginda b18 parasi harcayip b18 kadar giden ama nerde seni birakicagi belli olmayan bi araban olucak es kaza en ufak bi hatada harcadigin para komple cöpe gidicek bugüne kadar d16a9 yürütebilen bir elin parmaklarini geçmez o yüzden hic getek yok b serisi bi motoru 6-10 arasi alabiliyorken d16 ile ugrasmaya değmez

Son olarak itb yi taksan bile p29 ile kullanamasin alpha-n algoritma destekliyen bi ecuya ihtiyacin var hondata, osrich, aem vs. Bi ecu alman gerekli