Orijinalini görmek için tıklayınız : Yari otomatik araclarda vites durumlari
Sadık Özyer
17-04-2016, 21:21
Bazi yari otomatik araclarda vites dusurme ilerde vites yukseltme gerideyken - + yani bazi araclarda + - durumunda bu durumda hangisi daha iyi ? Benzinli corollada + - dizelde - + , kurali olmasi gereken nedir ?
- geride
+ ileride
olması gereken.
- geride
+ ileride
olması gereken.
Doğrusu vites küçültme ileri arttırma geride olması lazım. Vites düşürünce öne hareket ederiz hızımız yavaşladığı için.
İvmelenme esnasında geriye,fren esnasında ileri doğru gideceğimizden + geriye,- ileriye doğru olmalı
- geride
+ ileride
olması gereken.
Düzeltme yok, tam tersi yazcaktım :S
https://www.youtube.com/watch?v=2HScUNCmulE
Çekince büyür, itince küçülür.
mertkaya
17-04-2016, 22:16
Kesin bir doğru yok galiba. BTCC yarışlarında itince büyüyende var çekince büyüyen de. Ama güzel olanı çekince büyümesi bence
sanırım fiesta da geriye doğru çekince artırıyordu kac kez vites arttırıcam dıye ön cama yapıştığımı hatırladım alışana kadar zor olmuştu :D
rekord2000
18-04-2016, 10:33
Hangimizin ki çekince büyümüyor ki? :)
Şaka bi yana WRC gibi çekince buyumelı, ıtınce kuculmelı.
https://i.ytimg.com/vi/zMc5BgsxmZs/hqdefault.jpg
Ne kadar çekersen o kadar büyür diye bir laf vardır..
Benim c4 MCP olandan. Yarı otom. yani. Bende de yukarda yazılanların tam tersi. Geri çekince küçült ileri ittirince büyüt şeklinde.
Hızla olan bağını hiç düşünmemiştim mantıklı aslında. Eski aracım colt amt idi o da aynı şekilde ileri (+) , geri (-) idi.
Accord ittirince + çekince - oluyordu. Mantıklı olan ileri büyütme aşağı küçültme şeklinde.
Ama kullanım olarak ve atması en güzel vites olan 3den 4 e çekme şeklinde düşünürsek aşağı büyütme yukarı küçültme :)
performasa yönelik kullanım için vites büyütme ve küçültme yönleri, ivmelenme ve frenleme yönünde olması gerekir.
itince azaltmak, çekince arttırmak doğru olandır.
Günlük kullanımda ise markalar performanstan ziyade işlevselliğe önem verdikleri için kendilerine göre durumu yorumlamışlardır.
Mercedes bazı araçlarında sağ-sol kullanıyor.
audi itince arttırıyor, çekince azaltıyor,
bmw itince azaltıyor, çekince arttırıyor.
Sadık Özyer
18-04-2016, 14:57
https://i.ytimg.com/vi/zMc5BgsxmZs/hqdefault.jpg
Cekince buyucek ittirince kuculcek .
Makbulü bmw'deki gibidir.
http://www.youtube.com/watch?v=Q5r4FNSyIwg
Cekince buyumesi daha kullanisli bence :) ama eskiden mersolarda sola cekince kuculen saga itince buyuyen sistemde guzeldi :)
individual
18-04-2016, 16:48
Direksiyon'danda sağdaki kulaklık + soldaki - olması lazım.
Gerçi minilerde iki kulakçık'da çekince büyüme + itince - oluyordu bir türlü alışamamıştım :)
performasa yönelik kullanım için vites büyütme ve küçültme yönleri, ivmelenme ve frenleme yönünde olması gerekir.
itince azaltmak, çekince arttırmak doğru olandır.
Günlük kullanımda ise markalar performanstan ziyade işlevselliğe önem verdikleri için kendilerine göre durumu yorumlamışlardır.
Mercedes bazı araçlarında sağ-sol kullanıyor.
audi itince arttırıyor, çekince azaltıyor,
bmw itince azaltıyor, çekince arttırıyor.
Bmw de steptroniclerde 2001 e kadar audi deki gibiydi,sonradan döndü
opel Active Select şanzımanda itince büyüyor çekince küçülüyor.
http://3.bp.blogspot.com/-uYLjn6wYSts/VKHW0pOgWcI/AAAAAAAAFg0/Z5rlaRlKEN0/s1600/opel-insignia-testi-3.jpg
Sadık Özyer
19-04-2016, 01:13
opel Active Select şanzımanda itince büyüyor çekince küçülüyor.ra
http://3.bp.blogspot.com/-uYLjn6wYSts/VKHW0pOgWcI/AAAAAAAAFg0/Z5rlaRlKEN0/s1600/opel-insignia-testi-3.jpg
bende şu aralar yazılımlı insignia kullanıyorum diğer yarı otomatiklerden alışmışım tam sollucam bir ittiriyorum araba eşşek oluyor yada çekiyorum çığırıyor resmen . alışamadım hiç
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.