Orijinalini görmek için tıklayınız : V/SAFC Hack nedir ?
VteC_MaNiaC
18-11-2008, 19:41
İnternetten araştırıp okuduğum kadarıyla düşük kapasiteli enjektörlerle çok yakıt basmak yerine büyük kapasiteli enjektörleri S/VAFC yardımıyla kısıp öyle ayar yapmaya yarayan bir sistem oldugunu anladım . acaba doğrumudur ? VAFC hack yapmak için fiziksel bir müdahele yapılıyormu ? ( kablo kesmek yada farklı bir şekilde bağlamak ) ve hangi durumlarda yapılır şimdiden çok teşekkürler
fiziksel, kimyasal, piskolojik, her türlü müdahele lazım :)
neden safc peki?
Vts_Power
18-11-2008, 20:19
boşuna kafa yorma kardeş onlarla güç alınamaz çok geride kaldı büyük enjektöre falan müdahele edemez map sensörünü kandırmaya yarar sadece ordanda güç falan alamazsın
S/VAFC yardımıyla kısıp öyle ayar yapmaya yarayan bir sistem oldugunu anladım .
FMU 'dan bahsediyorsun sanırım sen vafc hack diye..
olay boyleymis :)
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.geocities.com/thermalfid16/VAFChack1.html
VteC_MaNiaC
18-11-2008, 20:33
fiziksel, kimyasal, piskolojik, her türlü müdahele lazım :)
neden safc peki?
boşuna kafa yorma kardeş onlarla güç alınamaz çok geride kaldı büyük enjektöre falan müdahele edemez map sensörünü kandırmaya yarar sadece ordanda güç falan alamazsın
çnkü maks. 7 psi basınçta kullanmak amacındayım ve bu yüzden minimum maliyetle optimum performansı hedefliyorum...
VAFC hack yapmak için fiziksel bir müdahele yapılıyormu ? ( kablo kesmek yada farklı bir şekilde bağlamak ) ve hangi durumlarda yapılır şimdiden çok teşekkürler
Vafc hack olarak bahsettigin ne senin ?
Vafc baglamak sinyalleri kandırmak vafc hack olarak adlandırılır zaten.
Sanki sen FMU'dan bahsediyorsun bana öyle geldi..
Vts_Power
18-11-2008, 20:55
çnkü maks. 7 psi basınçta kullanmak amacındayım ve bu yüzden minimum maliyetle optimum performansı hedefliyorum...
peki kardeş sen mininmum maliyetle optimum performans yaparken avans haritan atmosferiğe göre kalıcak.7 psi dediğine göre sc veya turbo istiosun avansa müdahele edemediğin için kaç kere kırıcan haberin varmı??
Şunu belirtmek istiyorum 7 psi nedir yani ? Neyin psi'ı. gt42'nin mi yoksa gt12 'nin falanmı?
Belirli bi basınc belirtiyorsanız turboyuda belirtin yani sadece basınc hiçbirşey ifade etmez, her turbonun basıncı aynı degildir.
Ayrıca her safc turbo kırılmaz , işten anlıyorsan tabi :)
VteC_MaNiaC
18-11-2008, 22:34
Şunu belirtmek istiyorum 7 psi nedir yani ? Neyin psi'ı. gt42'nin mi yoksa gt12 'nin falanmı?
Belirli bi basınc belirtiyorsanız turboyuda belirtin yani sadece basınc hiçbirşey ifade etmez, her turbonun basıncı aynı degildir.
Ayrıca her safc turbo kırılmaz , işten anlıyorsan tabi :)
Turbo olarak T3 kullancağım ..
cem okuduğum makaleyi buraya kaynak olarak ekleyim sende bir incele ..
" AFC Hack - The AFC hack refers to a MAP sensor input scaling device (AFC) "hacking" the signal to your ECU and fooling it into thinking that it is not seeing positive manifold pressure. These are normally small electronic devices connected in-line with your ECU. Some more elaborate devices, such as A'pexi's V/S-AFC, SMC, and so forth, accomplish the same thing, but have the feature of being able to tune a specific percentage of "cut" at designated RPM increments. How does this work as a management solution? As positive manifold pressure builds, the MAP sensor sends a voltage signal to the ECU. This signal, if above ~3.1volts on a stock Honda MAP sensor, will cause the ECU to "shutdown" and go into limp mode, rendering your vehicle inoperable until it is turned off and restarted. The AFC intercepts this signal and scales it by a user-defined amount. This scaling allows positive manifold pressure to build while keeping the ECU happy. Fuel compensation for this setup is done by installing larger injectors. These higher flowing injectors allow more fuel to flow through during the same pulse duration to compensate for MAP signal scaling (which decreases fuel flow). No fuel pressure regulator is needed. No upgraded fuel pump should be required. This setup is normally god for ~10psi."
alıntıdır.
VteC_MaNiaC
18-11-2008, 22:36
Vafc hack olarak bahsettigin ne senin ?
Vafc baglamak sinyalleri kandırmak vafc hack olarak adlandırılır zaten.
Sanki sen FMU'dan bahsediyorsun bana öyle geldi..
bide okudugumdan anladığım kadarıyla FMU stock enjektörlerle kullanılıyor .. stock enjektörün yakıt püskürtme kapasitesini arttırarak daha fazla kapasiteliymiş gibi davranmasını sağlıyor
evet 7psi afc ile yönetilebilir hondalarda 2 kontrol yöntemi var biri ima sensörü ile enjektörlere gelen voltajı açıp kısabilirsin (biraz) biri de distribitörden avansı tüm devir bandını açıp kısabilirsin ama ikisinde de tüm devir bandını açar ya da kısarsın yani turbo afc yönetimi için avansı kısarsan komple kısmış olcaksın yani turbo devreye girmeden de kısmış olacaksın s afc ile olmaz değil ama daha verimsiz olur turbo devreye girmediği devirleri de gereksiz derecede kısmış olursun onun yerine aynı paralara smt 6 ile hem ateşleme tablonu hem yakıtını düzenlersin çok daha verimli olur smt 6 dememin sebebi yaklaşık aynı fiyatlarda olması sacfde sadece yakıtı biraz açıp kısabilirsin ama smtde 2 farklı harita şansın var enjektör ekleme şansın var ateşlemeye müdahele şansın var yani bi piggybackle daha verimli bi setup çıkartabilirsin safcyle kırmasa bile verilmi olmuyo bence
afc hack Safc nin bağlanmasıdır safc veyahut v afc nin bağlanıp kurcalanmasına v/s Afc hack denir 7 psi için civicin da kabul edilebillir dist. ten avansı kısarsan sorun olucağını sanmıyorum ama üstü için ecu lazım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.