Orijinalini görmek için tıklayınız : Radyatör temizliği
İbrahim Erdem
21-04-2016, 01:02
2000 km önce tamamen kırmızı sıvı ile değiştirdiğim aracın geçen gün radyatör suyunun çamurumsu bir renk aldığını ve haznenin içinde ufak bir şeyler yüzdüğünü farkettim. Araç 98 model büyük olasılık tesisat baya kirlenmiş o kadar senede.
https://www.youtube.com/watch?v=s--5ft5YiHg
Şu videodaki gibi bir uygulama yapmayı planlıyorum. Eminim buradaki gibi çamur çıkacaktır radyatörden. Temizleyici veya yöntem öneriniz nelerdir?
smtakdnz
21-04-2016, 01:37
Marketten yağçöz ve porçöz ile güzelce devirdaim yaptırıyoruz.Sonrada su ile iyice temizliyoruz.Tesisatca eski yıpranmıs parca boru vs varsa sıkıntı cıkartabilir.Aksi takdirde bnm ustanım cok yaptıgı gördüm.Bir problem cıkmıyor.Çıkan pisliğin yanında çamur temiz kalır.
İbrahim Erdem
21-04-2016, 14:40
Marketten yağçöz ve porçöz ile güzelce devirdaim yaptırıyoruz.Sonrada su ile iyice temizliyoruz.Tesisatca eski yıpranmıs parca boru vs varsa sıkıntı cıkartabilir.Aksi takdirde bnm ustanım cok yaptıgı gördüm.Bir problem cıkmıyor.Çıkan pisliğin yanında çamur temiz kalır.
Etkili ama riskli bir yöntem pek deneyebileceğimi zannetmiyorum büyük olasılık bir yerden patlak verir. Metal değil de plastik hortumlar contalar için sıkıntılı olabilir.
tornado38
23-04-2016, 21:58
radyatör bakırsa açtırın temizletin değiştirebildiğiniz hortumları değiştirin ve eğer araçta tüp varsa T bağlantıları kontrol edin içi komple tıkalı bağlantılarla karşılaşmışlığım var sökük halde motor soğukken tazyikli su basın bloğa sonra komple toplayıp kaliteli antifiriz ve pet şişe su ile doldurun musluk suları aşırı kireçli oluyor ve aliminyum malzemelere resmen kaplama yapıyor yok radyatör aliminyum ise değiştirme ihtimaliniz varsa değiştirin(hararet probleminiz varsa değiştirin yoksa size kalmış)kimyasal madde ile temizliği kesinlikle önermem her şey olabilir devirdaimden tutunda motor iç contalara kadar zarar verip dlebilir
İbrahim Erdem
24-04-2016, 22:35
radyatör bakırsa açtırın temizletin değiştirebildiğiniz hortumları değiştirin ve eğer araçta tüp varsa T bağlantıları kontrol edin içi komple tıkalı bağlantılarla karşılaşmışlığım var sökük halde motor soğukken tazyikli su basın bloğa sonra komple toplayıp kaliteli antifiriz ve pet şişe su ile doldurun musluk suları aşırı kireçli oluyor ve aliminyum malzemelere resmen kaplama yapıyor yok radyatör aliminyum ise değiştirme ihtimaliniz varsa değiştirin(hararet probleminiz varsa değiştirin yoksa size kalmış)kimyasal madde ile temizliği kesinlikle önermem her şey olabilir devirdaimden tutunda motor iç contalara kadar zarar verip dlebilir
Usta su basma olayı için termostatı sökmemiz gerekmez mi nasıl olacak? Radyatör büyük olasılık çelik sac bu arada. T bağlantısı olayını anlamadım radyatör ile lpg arasında nasıl bir bağ var ki?
tornado38
09-05-2016, 19:46
çelik radyatör pek rast geldiğim bişey değil eğer çelik olduğundan eminseniz basın kireç sökücüyü ama motordan ayırıp söktükten sonra. termostat tabiki sökülmeli.tüp beyni yani regülatöre giden suyun alındığı yere bakın kesinlikle bir yerlere ki bu genelde kalorifer hortumları olur t parça ile su alınmıştır buralardan bahsediyorum
dragstar
10-05-2016, 11:51
bikaç sefer suyu değiştirmek iyi oluyor tek seferde tüm pislik çıkmıyor
Radyatörü temizleterek o çamurumsu olayından kurtulmanız zor. Soğutma sıvısının içinde gördüğünüz kahverengilik çamur değil yüksek ihtimalle pas. Yıllar içinde aracın radyatör suyu değiştirilmediyse antifreeze sıvısının pas önleme özelliği kaybolmuştur ve aracınız metal döküm bloğa sahipse bloktaki su kanalları paslanmıştır. Radyatörü temizletirsiniz yeni antifreeze ve su karışımı koyarsınız ancak antifreeze blok kanallarındaki pasları çözmeye başlar ve su yine kahverengi çamur rengini alır.
Blok içindeki paslardan kurtulmak için çok daha detaylı temizlik işlemi yapılması gerekir.
darkmoon
12-05-2016, 20:05
Bende takipdeyim pratik bir yöntem varsa özel bir sıvı bu iş için yapılmış falan..
İbrahim Erdem
13-05-2016, 18:25
Radyatörü temizleterek o çamurumsu olayından kurtulmanız zor. Soğutma sıvısının içinde gördüğünüz kahverengilik çamur değil yüksek ihtimalle pas. Yıllar içinde aracın radyatör suyu değiştirilmediyse antifreeze sıvısının pas önleme özelliği kaybolmuştur ve aracınız metal döküm bloğa sahipse bloktaki su kanalları paslanmıştır. Radyatörü temizletirsiniz yeni antifreeze ve su karışımı koyarsınız ancak antifreeze blok kanallarındaki pasları çözmeye başlar ve su yine kahverengi çamur rengini alır.
Blok içindeki paslardan kurtulmak için çok daha detaylı temizlik işlemi yapılması gerekir.
Geçen gün tekrar kontrol ettim. Kırmızı sıvı pembeleşmiş biraz. İçinde yüzen parçalar kireç parçaları gibi. Sürekli şebeke suyu kullanılmış çaydanlığın içi gibi yani. Hararet konusunda sıkıntım yok açıkçası 2 gündür 600km den fazla yol yaptım ve devirli kullandım ona rağmen 91 dereceyi geçmedi. Su eksiltme durumu ihmal edilecek kadar az. Açıkçası çok detaya girmek istemiyorum. Uygun bir temizleyici ile tesisatı sökmeden sürekli sıvı değişkliği ile temizlemeyi düşünüyorum.
darkmoon
13-05-2016, 22:34
https://shop.wurth.com.tr/radyator-temizleyici-250ml
Bu sanırım temizlendikden sonra konuyor.
selcuktunluk
22-08-2016, 21:21
Bu isin cözümü wurth radyator temizleyiciler var birebir cozum veya 3lt antifirizi koyun devirdaim etsin sonra bosaltin kiri pasi atsin ama oda bi yerleri acma tehlikesi var
mikelazi
23-08-2016, 10:36
temizlik sonrası sogutma hortumlarını kesinlikle yenileyin.
Ben brodwayde yaptım içindeki suyu döküp komple antifiriz koydum radyatörü patlattı ve komple sıfır radyatör aldım
%100 antifreez koyulmaz
Hazir sulu karisim antifrizler haric tabiki
Motora musluk suyu koymayin
Yoksa uzun vadede size camur olarak doner o
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/197136-antifriz-antifreeze-kullanm-ve-nemi.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.