Orijinalini görmek için tıklayınız : Sesli - Sessiz dumpvalve farkı.. İşin aslı nedir ?
Yiğit G.
31-05-2016, 21:00
Aracımda Forge Dumpvalve var.. Şundan
http://i.hizliresim.com/PMoVl6.jpg
Bunun seslisini alsam şunu yani
http://i.hizliresim.com/nrgDl5.jpg
Performans kaybı olur mu ? Benim bildiğim bunların ikiside aynı görevi yapmıyor mu ? İkiside fazla basıncı dışarı atıyor biri düdük gibi sesli yapıyor bu işi :o Hep tubo aracımın çuflamasını istemişimdir alıp biraz hevesimi geçirmek niyetindeyim.Sıkılırsam sessizini takarım geri.. Ama korkum kimi zengin karıştırır , turbonun basınç kaybına sebep olur vs gibi şeyler deniyor kafam karıştı..
lowfamilia
31-05-2016, 22:08
Ben 1.4 tsi 140lıkta kullandım sesliyi bence sessiz kullanmaya devam et bi süre sonra insan soğuyor. performans farkı yok ama seslidede öyle subarudakiler gibi blow off sesi bekleme abi.
mannerboy
01-06-2016, 08:26
sessiz olanı uygun fiyata alınır :D
yasindemir
01-06-2016, 10:25
Ben 3 yıldır seslisini kullanıyorum. 160'lık rocco'da aracım yüklü ne demek bilmiyorum ama basınç kaybı vs. kesinlikle alakası yok. İkisi de birebir aynı işlevi görüyor. Arada yağlatmayı mutlaka ihmal etme.. Çok memnunum.
Serkan_UR
01-06-2016, 10:51
Bende Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum seslisini Blow off gibi cufflamıyor tabiki ama çok kararında sesi var bence turbo nun efektlerini duymak lazım :D
Ben 3 yıldır seslisini kullanıyorum. 160'lık rocco'da aracım yüklü ne demek bilmiyorum ama basınç kaybı vs. kesinlikle alakası yok. İkisi de birebir aynı işlevi görüyor. Arada yağlatmayı mutlaka ihmal etme.. Çok memnunum.
Yağlamadan kastınız nedir acaba ne periyodda ve tam olarak neresi yağlanıyor biraz açarmısınız
yasindemir
01-06-2016, 11:10
Bende Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum seslisini Blow off gibi cufflamıyor tabiki ama çok kararında sesi var bence turbo nun efektlerini duymak lazım :D
Yağlamadan kastınız nedir acaba ne periyodda ve tam olarak neresi yağlanıyor biraz açarmısınız
Gress yağı ile dumpvalvein içindeki hareketli contanın etrafını en az 5bin km'de bir yada 6 ayda bir yağlamanız gerekiyor.
Serkan_UR
01-06-2016, 12:34
Gress yağı ile dumpvalvein içindeki hareketli contanın etrafını en az 5bin km'de bir yada 6 ayda bir yağlamanız gerekiyor.
Takıldıktan sonra 1500 km oldu yeniyken bu ihtiyacının olmadığını varsayarak henüz zamanı var diyebiliriz o zaman..Bir de bu yağlama tam olarak ne için yapılıyor açılması gerektiğinde açılmama durumuna karşımı?
Birde konu ile alakalı olarak Dump Valve in basınç kaçırması nasıl anlaşılır yada test edilir.Bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim.Bireysel olarak yapılabilcek bir test var ise arada kontrol ederiz
shadow34
01-06-2016, 16:28
Önceden forge sessiz vardı. Bide sesliyi deneyelim dedik ama uygun fiyata ikinci el bulamadım. Tmg nin seslisini aldım. Performans olarak aynı işi yapıyo seside gayet hoşuma gidiyo.
Yiğit G.
02-06-2016, 04:08
E basınç veya güç kaybı yoksa ben anlamadım eski konulara bakıyorum zararlıdır diye çok yorum olmuş .. 1-2 tane örnek
http://i.hizliresim.com/o79rVX.jpg
Serkan_UR
02-06-2016, 09:40
Acaba Basınca göre yay kullanılmadığındanmı sorun yaşanıyor.4 çeşit yay var arabanın bastığı basınca göre bu yaylardan uygun olan koyuluyor.
Buda demek oluyorki basıncı kaldıramayan yumuşak bir yay kullanılıyorsa kaçırma kaçınılmaz oluyor.Uygun yay seçildikten sonra sonuçta bu malzeme bu iş için neden sorun olsun diye düşünüyor insan :).. >Daha çiçeği burnunda turbocuyum bilen arkadaşlar daha iyi açıklarsa bizde öğrenelim :)
lowfamilia
02-06-2016, 11:44
araca zararı yok sadece yüksek devirde bile olsan sadece dsg'de anlaşılabilen bi lag oluşuyo. ben 35k kullandım daha motora zararını görmedim aksine turbo hava üflemeye devam ederken kelebek kapalı olduğu için hem kelebeğe hemde geri turboya basınç yapıyor araba. mantığı bu basıncı engellemek zaten. o basınç kaçırması dump bağlı olduğu noktadan olabilir çünkü araç geri basınç yaparken açılan bi sistem bu normal basınçta kaçırması çok zor bi ihtimal.
Yiğit G.
03-06-2016, 15:41
araca zararı yok sadece yüksek devirde bile olsan sadece dsg'de anlaşılabilen bi lag oluşuyo. ben 35k kullandım daha motora zararını görmedim aksine turbo hava üflemeye devam ederken kelebek kapalı olduğu için hem kelebeğe hemde geri turboya basınç yapıyor araba. mantığı bu basıncı engellemek zaten. o basınç kaçırması dump bağlı olduğu noktadan olabilir çünkü araç geri basınç yaparken açılan bi sistem bu normal basınçta kaçırması çok zor bi ihtimal.
dump valve ile blow of valve nin işlevi zaten birebir aynı değil mi ben mi yanlış biliyorum ? İkiside fazla basıncı dışarı atıyor biri düdük gibi bunu sesli yapıyor... Çünkü bendeki sessiz dump valve bile ses yapıyor cussss diye duyuyorum ben ama sesi az çıkıyor..
lowfamilia
03-06-2016, 16:22
dump valve ile blow of valve nin işlevi zaten birebir aynı değil mi ben mi yanlış biliyorum ? İkiside fazla basıncı dışarı atıyor biri düdük gibi bunu sesli yapıyor... Çünkü bendeki sessiz dump valve bile ses yapıyor cussss diye duyuyorum ben ama sesi az çıkıyor..
iştee o ses sesli olanda çok fazla çıkıyor olay bu sessizle sesli arasındaki.
yavuz364
03-06-2016, 19:37
dump valve ile blow of valve nin işlevi zaten birebir aynı değil mi ben mi yanlış biliyorum ? İkiside fazla basıncı dışarı atıyor biri düdük gibi bunu sesli yapıyor... Çünkü bendeki sessiz dump valve bile ses yapıyor cussss diye duyuyorum ben ama sesi az çıkıyor..
Evet yanlış biliyormuşsunuz (yanlış anlamayın dalga geçme amaçlı değildir) Dump valve yerine blow off takıldığında genellikle aracın yakıtı artar, vites geçişlerinde gecikmeler flan olabilir..
Ancak blow off yerine Dump valve takarsanız çok nadir araba dışında hiç problem yaşamazsınız..
Bunun nedeni ise Dump valve fazla gelen havayı filtreden sonrasına yani MAFlı arabalarda MAFtan sonrasına verdiğinden dolayı MAF yeni hava emmen yerine eski havayı kullanır ve araba ekstra benzin işemesi ihtiyacı duymaz.. Ancak siz Dump valve li arabada Blow-off taktığınızda hava dışarı gittiğinden dolayı yeni hava geldiğinde MAF yeni havaya göre hesap yaptığı için fazladan benzin verecektir..
Gelelim asıl konu olan ses olayına.. Blow-off larda ne yaparsanız yapın sistem açıkta çalıştığı için sessizi de ses çıkartır biraz. Sesli olanı da yeri göğü inletebilir :)
Dump valve de ise hortumun içinden başka bi hortuma geçiş olduğundan dolayı en seslisi bile bi blow-off kadar olmaz..
Bunların yanında firmaların sattığı sesli- yada sessiz modellere pek inanmadan kullanan birinden duymanız çok daha doğru olur.. Her arabada ve her kombinasyonda çok farklı sesler duyabilirsiniz..
Yiğit G.
03-06-2016, 19:46
Evet yanlış biliyormuşsunuz (yanlış anlamayın dalga geçme amaçlı değildir) Dump valve yerine blow off takıldığında genellikle aracın yakıtı artar, vites geçişlerinde gecikmeler flan olabilir..
Ancak blow off yerine Dump valve takarsanız çok nadir araba dışında hiç problem yaşamazsınız..
Bunun nedeni ise Dump valve fazla gelen havayı filtreden sonrasına yani MAFlı arabalarda MAFtan sonrasına verdiğinden dolayı MAF yeni hava emmen yerine eski havayı kullanır ve araba ekstra benzin işemesi ihtiyacı duymaz.. Ancak siz Dump valve li arabada Blow-off taktığınızda hava dışarı gittiğinden dolayı yeni hava geldiğinde MAF yeni havaya göre hesap yaptığı için fazladan benzin verecektir..
Gelelim asıl konu olan ses olayına.. Blow-off larda ne yaparsanız yapın sistem açıkta çalıştığı için sessizi de ses çıkartır biraz. Sesli olanı da yeri göğü inletebilir :)
Dump valve de ise hortumun içinden başka bi hortuma geçiş olduğundan dolayı en seslisi bile bi blow-off kadar olmaz..
Bunların yanında firmaların sattığı sesli- yada sessiz modellere pek inanmadan kullanan birinden duymanız çok daha doğru olur.. Her arabada ve her kombinasyonda çok farklı sesler duyabilirsiniz..
Yani blow off hertürlü zarar.E peki neden bütün japonlar subarular evolar vs çuf çuf geziyorlar.. Zararı göze alarak mı ?
yavuz364
03-06-2016, 20:45
Yani blow off hertürlü zarar.E peki neden bütün japonlar subarular evolar vs çuf çuf geziyorlar.. Zararı göze alarak mı ?
Aslında hertürlü zarar demek yanlış, orjinalde beyin neye ayarlı ise ondan devam etmek lazım, bunun dışına çıkmak zarar diyebiliriz..
Orjinalde blow-off havayı dışarı attığında maftan yeni hava geleceğini bildiğinden dolayı ona göre gerekli yakıt vererek durumu düzeltir..
turboman
03-06-2016, 21:21
Bence hangisi yerine hangisi basınç kaçırmıyorsa yük halinde en iyisi odur ama sesli olan havayı dışarı attığı için daha iyidir performns ve işitsel olarak :)
lowfamilia
03-06-2016, 21:25
Aslında hertürlü zarar demek yanlış, orjinalde beyin neye ayarlı ise ondan devam etmek lazım, bunun dışına çıkmak zarar diyebiliriz..
aynen dumpvalve thp olsun tsi olsun bu motorlar için tasarlanmış o yüzden dumpvalve kullanmak daha mantıklı. Asıl konuya gelelim sessiz dumpvalveni uygun fiyata alabilirim yiğit abi sattığım golfün üzerinde gitti passata dumpvalve lazım :D
Yiğit G.
04-06-2016, 00:03
ha ok sesli dump valve yi taktırdıktan sonra ona göre yazılım yaptırırsak sorun yok yani ?
Yok satmıcam sessizi :D
lowfamilia
04-06-2016, 02:16
ha ok sesli dump valve yi taktırdıktan sonra ona göre yazılım yaptırırsak sorun yok yani ?
Yok satmıcam sessizi :D
Abi sesliyi normal söküp takıcan herhangi bi ayar gerektirmiyo sıkıntı yok sadece takınca çufflucan o kadar :D
yavuz364
06-06-2016, 08:07
aynen dumpvalve thp olsun tsi olsun bu motorlar için tasarlanmış o yüzden dumpvalve kullanmak daha mantıklı. Asıl konuya gelelim sessiz dumpvalveni uygun fiyata alabilirim yiğit abi sattığım golfün üzerinde gitti passata dumpvalve lazım :D
eski tip 1.8t dump valve i lazımsa ben de var :)
ha ok sesli dump valve yi taktırdıktan sonra ona göre yazılım yaptırırsak sorun yok yani ?
Yok satmıcam sessizi :D
abi sesli yada sessiz olarak düşünmemek lazım işte :) eskiden hava içerde kalıyordu, yenisinde dışarı çıkıyor ise yazılım yaptırmadan sağlıklı olmaz..
sistemin eskisi gibi ise sadece sessiz yerine sesli takıyor isen o zaman birşey yapmana gerek yok.. Sesli-sessiz olayı muallak olduğu için o kritere göre hareket etmeyin demek istiyorum ben..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.