PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ülkemizde günümüzün swap modası 2jz



lowfamilia
31-05-2016, 21:54
Gerek günlük araçlar gerekse pist ve drift araçlarında günümüzde 2jz swap modası baya bi yaygın oldu. Forumda bile project carsta bile çok fazla örneği var. benimde merak ettiğim bu 2jz swaplar 350+ güçle birlikte anahtar teslim ne kadara mal oluyor. Eski konularda ebay'da 2jz gte motorların 2-3k $ olduğu söylenmiş doğru ama türkiyede ne kadara patlıyor. türkiyedeki ilk 2jz deneyimi msupra olarak bilinen araçtı diye biliyorum. bide yurtdışında 280sec den toyota hilux'a kadar her çeşit araca swaplamışlar. Bilgisi olanlar bu konu altında yorum paylaşalım diye düşündüm. :) Konu arattım ama pek böyle bi konu bulamadım. böyle bi konu varsa konu silinebilir. :)

ertantamer
31-05-2016, 22:02
Takip..
10krktr

alihan11
31-05-2016, 22:33
rb25det neoya 80 bin tl fiyat almıştım herşey dahil s13 e araçda dahil 2jz çok daha pahalıdır

Seven7
31-05-2016, 22:56
Yanlış anlama ama bu konuda kolay kolay kimse anahtar teslim diye bir fiyat vermez. Ve böyle bu işte tecrübesi olmayan, parça tedarik konusunda sıkıntı yaşayacak kişiler için bu tarz swap konuları herkesin harcı değil. Duyacağın fiyatlar zaten çok rahat vazgeçmene sebep olacaktır.

Dragger
31-05-2016, 23:14
Ben neden bold yazdığınızı merak ettim?

lowfamilia
31-05-2016, 23:52
rb25det neoya 80 bin tl fiyat almıştım herşey dahil s13 e araçda dahil 2jz çok daha pahalıdır

bu r25det olanlar r32 motoruydu dimi? araçla birlikte 80 bilmiyorum ama 60-65 falan olsa düşünülülebilir.

lowfamilia
31-05-2016, 23:54
Ben neden bold yazdığınızı merak ettim?

ben sorun olmaz diye yapmıştım. kusura bakmayın.

lowfamilia
31-05-2016, 23:58
Yanlış anlama ama bu konuda kolay kolay kimse anahtar teslim diye bir fiyat vermez. Ve böyle bu işte tecrübesi olmayan, parça tedarik konusunda sıkıntı yaşayacak kişiler için bu tarz swap konuları herkesin harcı değil. Duyacağın fiyatlar zaten çok rahat vazgeçmene sebep olacaktır.

cp motorsport'un yaptığı e46 ve e36 olsun abbas abinin arabası s13 ayrıyetten forumdaki e30 var 2jz swaplı.Bilgin yok bilgi edinmek için soruyorum sonuçta +-5k farkeder diye düşünüyorum mesela e46'ya 15k $ mal oluyorsa e53 x5'ede 20k $ mal olur diye düşünüyorum fikir sahibi değilim ama düşüncem bu yönde.

boosted_pug
01-06-2016, 00:52
anahtar teslim işleri örnek alarak ortalama bi fiyat belirliyemezsiniz x bi firmanın işciliği ile y bi firmanın işciliği bir olmaz bu iş lpg takmak gibi bişi değil gerçi lpg bile taktırsan ya şu firma bi takıyomuş kaput altında hiç bişi gözükmüyor muhabbeti oluyor :) bu tamamen işciliğin kalitesi ile ölçülür kimisi 30 a takar kimisi 100 e bunun ortak bi fiyatı olamaz, artı alınacak biton parça var hepsini kendin getirtsen zaten hiç uğraşma git gümrük müşaviri ol başka iş yapma TR den alayım desen kimse elindeki malı kar etmeden vermez doğal olarak hesap kabarıcaktır.

kabaca bi liste yapsak

motor gte daha pahalı vvt li olanlar uygun
şanzıman (bmw)
şanzıman adaptörü
kulaklar
şaft
elektrik işleri
ecu
tesisat
aracın gösterge sisteminin entegrasyonu ( e46 gibi obdli araçlar mesela )
radyatör
debriyaj işi
intercooler
egzos
intercooler borulama
vs. vs. vs.

daha yazsam fizana yol olur

artı kaç hp istiyorsun yukardaki listede ne turbo ne emme nede enjektör var çoğu parça stock artı aldığın motor kabaca 95 model nekadar temiz olsada bi elden geçirmek gerekir bi segman bi kapak yok subabı lastiği yine parça gerekicek biton :):):):):):) brian abiden bi alıntı yapmak gerekirse if u got a deep pocket kralını yaptırır 10 , 20 bakmaz keyifli keyifli binersin yada ilmek ilmek parça tedarik eder kendin yaparsın

atakanakdeniz
01-06-2016, 07:58
İmzanda izmir universitesi mimarlik yaziyor yapma bunu yapma :)

Chn53
01-06-2016, 08:20
motoru aldın koydun yürüttun turbo felan stock bence 50 si taş

Kahn23
01-06-2016, 08:36
2jz ile ilgili değil belki ama swaplamanın maliyetini güzel açıklamış.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-turkiye-de-ki-tek-renk-ve-en-yeni-en-dolu-s14a-sizlerle-252923330/detay

dragon07
01-06-2016, 08:39
kemiksiz 50

KÖROĞLU
01-06-2016, 09:49
2jz ile ilgili değil belki ama swaplamanın maliyetini güzel açıklamış.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-turkiye-de-ki-tek-renk-ve-en-yeni-en-dolu-s14a-sizlerle-252923330/detay

Çok maliyetli olduğuna herkes hem fikir ama ben 24 Bin TL lik boyaya takıldım. İşçilik mi boya malzemesi mi bu kadar yekün tutuyor. İyi rakammış.

Benim gördüğü kadarıyla bu swap işlerine bulaşmak için en az 1 konuda kendin birşeyler yapman lazım.

Mesela bir arkadaş vardı nissan topluyordu tesisatı falan kendi yapmıştı. Başka bir arkadaş tigra ya swap yapmıştı.

Her şeyi usta ya yaptırırım dersen sanırım o iş ya yürümez ya da çok pahalıya gelir.

Zorbey
01-06-2016, 10:14
Bu işe kalkılacaksa tornacı abileri yaşatmanız lazım :D

alihan11
01-06-2016, 10:50
bu r25det olanlar r32 motoruydu dimi? araçla birlikte 80 bilmiyorum ama 60-65 falan olsa düşünülülebilir.

aynen aracı 15-20 e fln diye düşündük bizde dediğim yer türkiyenin en iyisi diye geçebilicek bir yer isim vermiyim şimdi. 80 e bir tek frenler ve iç aksamda ne istiyorsan onlar dahil değildi. motor şanzıman elektronik devre vs dahildi.

semsialtunbas
01-06-2016, 13:27
benimde merak ettiğim bir konuydu bu ama japon her türlü zahmetliye geliyo bu yükleme işlerinde galiba arabası da motoru da benim anladığım o, yaşasın m50 turbo :D

taylaner
01-06-2016, 17:56
Şimdi benim anlamadığım , yurtdışında (Özellikle Avrupa ve USA, Japonya'yı saymıyorum.) bu swap işinin zilyon tane örneği varken , bu işi YouTuber gençler bile kendi evlerinde çok uygun maliyetle yapabiliyorken, bizdeki bu fiyatı yüzlerce bin lira abartmanın mantığı nedir? Ha , diyeceksiniz ki onlar dolarla yaşıyor , TL'ye çevir. 100K - 120K TL tutuyor diyorlar , ama ben bu yurtdışındaki gençler 30-40 küsür bin euro veya dolar harcadığını zannetmiyorum. Ha, diyeceksiniz ki çok detay parça var swaplamak için ondan bu kadar tutuyor. Bu yabancı gençler dua ile mi yürütüyor arabayı? Bu bizim deli gibi fiyat yazdığımız parçaları onlar takmadığı için motorları yolda düşüyor falan mı yani kafam almıyor...

Sadık Özyer
01-06-2016, 18:16
yalnız ben 200sx e takıldım o paraya neler yapılır be. zevktabide çok yani dolar 2 lirayla 120 bin $ harcamak yok hmmıa.

ouzs
01-06-2016, 18:42
Motor dahil Araç Hariç. MEsela araba sende e 30 var. Sadece motor ve alt takım şanzuman elektrik tesisatı 30-40 arası tutuyor. Bunlara işçilik vs de eklersen vırrık cırrık derken hop 50k tl gidivermiş. Daha motor içini açıp revizyondan geçirmeyi eklemedim. Sağlıklı motoru varsaydım. 80k ler vs çok fazla. ama 50-60 arası gözden çıkarmak gerek. Motor sorunluysa 80 i bulabilir.

dorukky
01-06-2016, 19:04
Kendi tecrübemden örnek vermem gerekirse stok bi rb yada 2jz herşeyi tam eksiksiz ise 10 12 K dolar civarına bitiyor tabi herşey stok sadece radyator cooler ve egzoz var ise.

MBuğra
01-06-2016, 19:38
Guzel bir imza vardi forumda, modifiye parayla yapilir ama parayla yaptirilmaz diye. Sonuna kadar katiliyorum, bu ulkede hele ki yalan, dolanin en cok dondugu sanayi sitesinde kimse kimsenin isini kendi isiymis gibi gormez. Daha gecen Gunes G.'nin benzin boru hatti olayini gorduk mesela.

Dolayisiyla sahsi kanaatim; yeteri kadar arastirma, bilgi, tecrube kazanmadan swap gibi zahmetli ise girilmez. Zira harcanilan zaman, sinir, maddiyattan sonra elde kayda deger herhangi biseyin olmamasi cok buyuk ihtimal dahilinde.

MBuğra
01-06-2016, 19:40
Bu yuzden jant takmaya, app takmaya, folyo cekmeye, bayrakli kokuya devam. Sahsen ben oyle yapiyorum. :)

lowfamilia
01-06-2016, 19:47
anahtar teslim işleri örnek alarak ortalama bi fiyat belirliyemezsiniz x bi firmanın işciliği ile y bi firmanın işciliği bir olmaz bu iş lpg takmak gibi bişi değil gerçi lpg bile taktırsan ya şu firma bi takıyomuş kaput altında hiç bişi gözükmüyor muhabbeti oluyor :) bu tamamen işciliğin kalitesi ile ölçülür kimisi 30 a takar kimisi 100 e bunun ortak bi fiyatı olamaz, artı alınacak biton parça var hepsini kendin getirtsen zaten hiç uğraşma git gümrük müşaviri ol başka iş yapma TR den alayım desen kimse elindeki malı kar etmeden vermez doğal olarak hesap kabarıcaktır.

kabaca bi liste yapsak

motor gte daha pahalı vvt li olanlar uygun
şanzıman (bmw)
şanzıman adaptörü
kulaklar
şaft
elektrik işleri
ecu
tesisat
aracın gösterge sisteminin entegrasyonu ( e46 gibi obdli araçlar mesela )
radyatör
debriyaj işi
intercooler
egzos
intercooler borulama
vs. vs. vs.

daha yazsam fizana yol olur

artı kaç hp istiyorsun yukardaki listede ne turbo ne emme nede enjektör var çoğu parça stock artı aldığın motor kabaca 95 model nekadar temiz olsada bi elden geçirmek gerekir bi segman bi kapak yok subabı lastiği yine parça gerekicek biton :):):):):):) brian abiden bi alıntı yapmak gerekirse if u got a deep pocket kralını yaptırır 10 , 20 bakmaz keyifli keyifli binersin yada ilmek ilmek parça tedarik eder kendin yaparsın

doğru işçilik farkı illaki olucaktır. tek başıma parça tedarik edemem ebaydan 1-2 parça alma deneyimim oldu ama komple böyle bi listeyi toplıcak tecrübem yok. :)

lowfamilia
01-06-2016, 19:48
motoru aldın koydun yürüttun turbo felan stock bence 50 si taş

benimde o yönde fikrim rb25 neo motoru 10k $ civarı tutuyormuş zaten.


İmzanda izmir universitesi mimarlik yaziyor yapma bunu yapma :)

neden öyle dedin şimdi :D

lowfamilia
01-06-2016, 19:50
2jz ile ilgili değil belki ama swaplamanın maliyetini güzel açıklamış.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-turkiye-de-ki-tek-renk-ve-en-yeni-en-dolu-s14a-sizlerle-252923330/detay

bu çok aşırı incelikle yapılmış bi proje ben şahsen sahibini tebrik ediyorum skyline boyası ayrı bi güzel :)

lowfamilia
01-06-2016, 19:51
kemiksiz 50

aynen orası öyle ıvırı zıvırı daha artar o durum.


Çok maliyetli olduğuna herkes hem fikir ama ben 24 Bin TL lik boyaya takıldım. İşçilik mi boya malzemesi mi bu kadar yekün tutuyor. İyi rakammış.

Benim gördüğü kadarıyla bu swap işlerine bulaşmak için en az 1 konuda kendin birşeyler yapman lazım.

Mesela bir arkadaş vardı nissan topluyordu tesisatı falan kendi yapmıştı. Başka bir arkadaş tigra ya swap yapmıştı.

Her şeyi usta ya yaptırırım dersen sanırım o iş ya yürümez ya da çok pahalıya gelir.

swap deneyimim olmadı ama 1.4 TSİ 140lık yüklemiştim 230'a kadar en iyi deneyimim o olmuştu abi :)

lowfamilia
01-06-2016, 19:54
aynen aracı 15-20 e fln diye düşündük bizde dediğim yer türkiyenin en iyisi diye geçebilicek bir yer isim vermiyim şimdi. 80 e bir tek frenler ve iç aksamda ne istiyorsan onlar dahil değildi. motor şanzıman elektronik devre vs dahildi.

iç aksamı sökük olur öyle bi araçta zaten :) 60lira iyi fiyat bence çokta iyi hatta. :)


Bu işe kalkılacaksa tornacı abileri yaşatmanız lazım :D

eniştem eski tonacılardan bu swap işini benzinli otobüsleri dizel yaparken başlamış 90 yıllarında :D tornacıda sıkıntı yok :D

lowfamilia
01-06-2016, 19:57
Şimdi benim anlamadığım , yurtdışında (Özellikle Avrupa ve USA, Japonya'yı saymıyorum.) bu swap işinin zilyon tane örneği varken , bu işi YouTuber gençler bile kendi evlerinde çok uygun maliyetle yapabiliyorken, bizdeki bu fiyatı yüzlerce bin lira abartmanın mantığı nedir? Ha , diyeceksiniz ki onlar dolarla yaşıyor , TL'ye çevir. 100K - 120K TL tutuyor diyorlar , ama ben bu yurtdışındaki gençler 30-40 küsür bin euro veya dolar harcadığını zannetmiyorum. Ha, diyeceksiniz ki çok detay parça var swaplamak için ondan bu kadar tutuyor. Bu yabancı gençler dua ile mi yürütüyor arabayı? Bu bizim deli gibi fiyat yazdığımız parçaları onlar takmadığı için motorları yolda düşüyor falan mı yani kafam almıyor...

kardeşim kuzenim ABD'de yaşıyor orda motor satın almıyorlar swaplamak için araç satın alıyorlar üzerindeki tüm parçaları kullanıyorlar. o yüzden ucuza ve kendileri yapabiliyor.


benimde merak ettiğim bir konuydu bu ama japon her türlü zahmetliye geliyo bu yükleme işlerinde galiba arabası da motoru da benim anladığım o, yaşasın m50 turbo :D

biz Brian O'Conner 'cıyız :D

lowfamilia
01-06-2016, 20:02
Motor dahil Araç Hariç. MEsela araba sende e 30 var. Sadece motor ve alt takım şanzuman elektrik tesisatı 30-40 arası tutuyor. Bunlara işçilik vs de eklersen vırrık cırrık derken hop 50k tl gidivermiş. Daha motor içini açıp revizyondan geçirmeyi eklemedim. Sağlıklı motoru varsaydım. 80k ler vs çok fazla. ama 50-60 arası gözden çıkarmak gerek. Motor sorunluysa 80 i bulabilir.

benimde konuyu açmadan önce 50-60 arası düşünmüştüm.


yalnız ben 200sx e takıldım o paraya neler yapılır be. zevktabide çok yani dolar 2 lirayla 120 bin $ harcamak yok hmmıa.

aynen öyle yani biraz fazla abartılmış bence :) fiyat olarak değil çok özenerek yapılmış araç. :)

lowfamilia
01-06-2016, 20:04
Guzel bir imza vardi forumda, modifiye parayla yapilir ama parayla yaptirilmaz diye. Sonuna kadar katiliyorum, bu ulkede hele ki yalan, dolanin en cok dondugu sanayi sitesinde kimse kimsenin isini kendi isiymis gibi gormez. Daha gecen Gunes G.'nin benzin boru hatti olayini gorduk mesela.

Dolayisiyla sahsi kanaatim; yeteri kadar arastirma, bilgi, tecrube kazanmadan swap gibi zahmetli ise girilmez. Zira harcanilan zaman, sinir, maddiyattan sonra elde kayda deger herhangi biseyin olmamasi cok buyuk ihtimal dahilinde.

tabi önce araştırmak önemli direk aracı al yap olmaz sürekli kontrol etmek falan lazım yani.


Kendi tecrübemden örnek vermem gerekirse stok bi rb yada 2jz herşeyi tam eksiksiz ise 10 12 K dolar civarına bitiyor tabi herşey stok sadece radyator cooler ve egzoz var ise.

abi bu rb'ler 500+ kadar yüklebiliyormu?

dorukky
01-06-2016, 20:47
tabi önce araştırmak önemli direk aracı al yap olmaz sürekli kontrol etmek falan lazım yani.



abi bu rb'ler 500+ kadar yüklebiliyormu?
Sağlıklı bi makinaysa celik conta , yeni su ve yag pompası degısıp 400 450 arası kullanan cok kişi gördüm.Ben stoktan yanayım stok olsun 50 100 hp az olsun trde beygır ıslerı sıkıntılı :)

cenkr1
01-06-2016, 22:22
Araba hariç 80 bin tl tutar güzel bir malzme ile yaparsan 800-900 arası güç alırsın 10 civarı işçilik yazar benim bu yazdığım seni üzmeyecek bir arabanın setup ı suprada sorunlar 1000 den sonra başlar 500hp lerde 2jz kırmak için özel beceri sahibi olmak lazım

Schumi
01-06-2016, 22:46
800 hp den az güç hedefleniyorsa eğer 2JZ felan çok saçma. Çünkü yaklaşık 20 yaşında ve stok bir motor alıyorsun. İçini doldurmakda iyi para tutuyor. Stok alıp kullanmak için 10 küsür bin dolar çok pahalı. Ama eğer hedef 800-1000 hp ise her kuruş helal.

lowfamilia
02-06-2016, 00:39
Sağlıklı bi makinaysa celik conta , yeni su ve yag pompası degısıp 400 450 arası kullanan cok kişi gördüm.Ben stoktan yanayım stok olsun 50 100 hp az olsun trde beygır ıslerı sıkıntılı :)

abi gene biraz fazla üfletmek lazım motora :)


Araba hariç 80 bin tl tutar güzel bir malzme ile yaparsan 800-900 arası güç alırsın 10 civarı işçilik yazar benim bu yazdığım seni üzmeyecek bir arabanın setup ı suprada sorunlar 1000 den sonra başlar 500hp lerde 2jz kırmak için özel beceri sahibi olmak lazım

abi benimde hedeflediğim güçler 550+ civarında yaşadığım ortacada amerikan oto show diye amerikancı var orda çok güzel motorsuz şaşeler var 550-600+ güç hedefimde 1000'ler çok fazla o yüzden rb25 yada rb26det'de olabilir.

lowfamilia
02-06-2016, 00:40
800 hp den az güç hedefleniyorsa eğer 2JZ felan çok saçma. Çünkü yaklaşık 20 yaşında ve stok bir motor alıyorsun. İçini doldurmakda iyi para tutuyor. Stok alıp kullanmak için 10 küsür bin dolar çok pahalı. Ama eğer hedef 800-1000 hp ise her kuruş helal.

abi haklısın o konuda 2jz heleki bide vvti modelleri 800+ üzeri için gerekli altındaki güçler için rb2x serileri daha uygun geldi bana.

cenkr1
02-06-2016, 09:37
Rb aksine 2jz den daha pahalıdır parça olarak herkesin 2jz tercih etmesinin sebebi odur 500 hp lerde 2jz rb den daha ucuza çıkar koyduğun arabaya göre

yagizs
02-06-2016, 10:16
abi haklısın o konuda 2jz heleki bide vvti modelleri 800+ üzeri için gerekli altındaki güçler için rb2x serileri daha uygun geldi bana.

vvti modelleri derken ? alt tarafı 3 tip 2jz motor var, hepsi vvti değil mi zaten ?

Emre-Dylan
02-06-2016, 10:17
2jz parçası daha yaygın, ülkemizde kaç tane rb26det var ki? En kısa örneği bu o değilde TRdeki en sağlıklı 200sxlerden biri o mor araç ama o fiyatı asla haketmiyor keyfiye yazılmış bir miktar diyebiliriz. 230 değilde belki 130 olsa hakkını bulabilir araç.

Sinan58
02-06-2016, 10:40
Şimdi benim anlamadığım , yurtdışında (Özellikle Avrupa ve USA, Japonya'yı saymıyorum.) bu swap işinin zilyon tane örneği varken , bu işi YouTuber gençler bile kendi evlerinde çok uygun maliyetle yapabiliyorken, bizdeki bu fiyatı yüzlerce bin lira abartmanın mantığı nedir? Ha , diyeceksiniz ki onlar dolarla yaşıyor , TL'ye çevir. 100K - 120K TL tutuyor diyorlar , ama ben bu yurtdışındaki gençler 30-40 küsür bin euro veya dolar harcadığını zannetmiyorum. Ha, diyeceksiniz ki çok detay parça var swaplamak için ondan bu kadar tutuyor. Bu yabancı gençler dua ile mi yürütüyor arabayı? Bu bizim deli gibi fiyat yazdığımız parçaları onlar takmadığı için motorları yolda düşüyor falan mı yani kafam almıyor...

Ülkemizde araba denilince illaki orada bir hükümet kazığı oluyor.
Şu anda burada tamamen stock Toyota Supra"lar 10-15 BİN TL arasında değişiyor.
Stock Nissan Skyline"lar ise 45-50 BİN TL arasında değişiyor.
Yani adam zaten 3-4 aylık kazandığıyla Supra, 1 yıllık kazandığıyla Skyline alıyor.
Bizde 15 BİN TL"ye en fazla turbo büyütürsün :D
N

Sinan58
02-06-2016, 10:43
Ülkemizde araba denilince illaki orada bir hükümet kazığı oluyor.
Şu anda burada tamamen stock Toyota Supra"lar 10-15 BİN TL arasında değişiyor.
Stock Nissan Skyline"lar ise 45-50 BİN TL arasında değişiyor.
Yani adam zaten 3-4 aylık kazandığıyla Supra, 1 yıllık kazandığıyla Skyline alıyor.
Bizde 15 BİN TL"ye en fazla turbo büyütürsün :D
N

Bunda devletin suçu yok, suç hükümette.

Kendinize 1 tane araba alabilmek için ak parti hükümetinede 1 tane almalısınız.

Vergi adı altında soygun yani, bu işin başka bir açıklaması yok.

Sinan58
02-06-2016, 10:44
Bunda devletin suçu yok, suç hükümette.

Kendinize 1 tane araba alabilmek için ak parti hükümetinede 1 tane almalısınız.

Vergi adı altında soygun yani, bu işin başka bir açıklaması yok.

Beyler üzerine "DÜZENLEME" yazmayı unutmuşum.

FeVıDun
02-06-2016, 11:39
Ülkemizde araba denilince illaki orada bir hükümet kazığı oluyor.
Şu anda burada tamamen stock Toyota Supra"lar 10-15 BİN TL arasında değişiyor.
Stock Nissan Skyline"lar ise 45-50 BİN TL arasında değişiyor.
Yani adam zaten 3-4 aylık kazandığıyla Supra, 1 yıllık kazandığıyla Skyline alıyor.
Bizde 15 BİN TL"ye en fazla turbo büyütürsün :D
N

Sinan bey merhaba bende almanyadayimdediginiz fiyatlarda ben arac bulamadim. 10.000 ve 15.000 tl ye dediginiz supralar 2jz mi acaba. Ve 40.000 ve 45.000 tl dediginiz skyline. Gtr mi gtt mi.

lowfamilia
02-06-2016, 11:56
Rb aksine 2jz den daha pahalıdır parça olarak herkesin 2jz tercih etmesinin sebebi odur 500 hp lerde 2jz rb den daha ucuza çıkar koyduğun arabaya göre

abi genelde rb25 neoları swaplamak daha uygun diyorlarda tabi iş biraz üfletmeye geldiğinde 2jz daha kolay güç aldığından haklı olabilirsin. Abbas abinin s13 mesela 450-500 civarıydı diye biliyorum oda 2jz.


vvti modelleri derken ? alt tarafı 3 tip 2jz motor var, hepsi vvti değil mi zaten ?

vvtiden kastım 2jz-gte modeli. özür dilerim biraz açık yazsam olucakmış.

lowfamilia
02-06-2016, 12:03
Ülkemizde araba denilince illaki orada bir hükümet kazığı oluyor.
Şu anda burada tamamen stock Toyota Supra"lar 10-15 BİN TL arasında değişiyor.
Stock Nissan Skyline"lar ise 45-50 BİN TL arasında değişiyor.
Yani adam zaten 3-4 aylık kazandığıyla Supra, 1 yıllık kazandığıyla Skyline alıyor.
Bizde 15 BİN TL"ye en fazla turbo büyütürsün :D
N

biraz fiyat konusunda yanlışın var ingilterede yaşayan arkadaşım 32k sterline aldı gtr'ı sizin bahsettiğin fiyatlar gtt için geçerli.


Sinan bey merhaba bende almanyadayimdediginiz fiyatlarda ben arac bulamadim. 10.000 ve 15.000 tl ye dediginiz supralar 2jz mi acaba. Ve 40.000 ve 45.000 tl dediginiz skyline. Gtr mi gtt mi.

aynen öyle o kadar uygun değil gtr'lar 10bin tlye anca e46 falan alırsın yani.

Sinan58
02-06-2016, 12:18
Sinan bey merhaba bende almanyadayimdediginiz fiyatlarda ben arac bulamadim. 10.000 ve 15.000 tl ye dediginiz supralar 2jz mi acaba. Ve 45.000 tl dediginiz skyline. Gtr mi gtt mi.

Fiyatları tekrar kontrol edeyim dedim, Nissan Skyline konusunda GTT" ler 45-50 BİN TL civarında.
GTR" 80 BİN TL" den başlıyormuş bu konuda haklısınız, yeni fark ettim.

Tüm Supra"lar 2JZ diye biliyorum ben.

Toyota Supra"ların fiyatlarına baktım, daha ucuz olanlar atmosferikmiş.

Turbo olanlar 25 BİN TL"den başlıyormuş.

leboncoin.fr isterseniz kontrol edebilirsiniz.

FeVıDun
02-06-2016, 12:56
Fiyatları tekrar kontrol edeyim dedim, Nissan Skyline konusunda GTT" ler 45-50 BİN TL civarında.
GTR" 80 BİN TL" den başlıyormuş bu konuda haklısınız, yeni fark ettim.

Tüm Supra"lar 2JZ diye biliyorum ben.

Toyota Supra"ların fiyatlarına baktım, daha ucuz olanlar atmosferikmiş.

Turbo olanlar 25 BİN TL"den başlıyormuş.

leboncoin.fr isterseniz kontrol edebilirsiniz.

Fransanin piyasasi farkli olabilir. Bilemem ama simdiki fiyatlariniz biraz daha normal. Cunki ben r34 alicaktim baya piyasa arastirdim japonya dahil. Hatda yarim saat once 338.000 km de r34 ihalede satildi 57.000 euro ya. 80.000 tl ye gtr oda uc assagi bes yukari 27.000 euro yapar ben bu zamnaa kadar 40.000 euro dan sagi gercek orjinal gtr 34 bulamadim. Gtt den gtr a donmus olanlar haric. Supra lara gelirsek 15.000 euro ya otomatik sagdan dreksiyon mevcut. Non turbo derseniz cok zibil gibi ama degmez. Tamam belki 10.000 euro ya bulursunuz ama ustune en az 10.000 de harcarsiniz. En ucuz buldugum gtr 30.000 euro idi oda curuk heryeri kule baslari curumus hasat durumda idi. Temiz bakimli gtr lar 2013 gtr 35 fiyatina satiliyir... Amacim tartismak veya polemik yaratmak degil yanlis anlasilmasin bildiklerimi paylasmak istedim. Keyifli forumlar saygilar.

220T
02-06-2016, 13:25
Bu konuyu hafife alanların,hafife alma sebeplerini açıklamaları;abartanların,abartma sebeplerini açıklamalarından daha zor bence.

dorukky
02-06-2016, 13:33
gte 2jz yı 20 bın dolar altına bulmak cok zor kotu kondısyondadır oda.atmosferık supra 8 10k dolar arasına var. 32 33 gtr lar 15 20 k arası r34 gtr 30k dan baslıyo

kelalper
02-06-2016, 16:03
arkadaşlar atladığınız bir konu var. Yurtdışındaki ikinci el fiyatlara neden bakıosunuz ki. Yasal olarak getirebilme şansınız 0. Yasal olarak sadece kullanılmamış ve faturalı motor ithal edebilirsiniz. Adamların yurt dışında 3 kuruşa mal etmelerinin nedeni kullanılmış motor ithalatı yasak değil ve ucuza mal edebiliyorlar. Sadece işçilikler çok yüksek. Onda da adamlar layıkı ile motoru toplayıp yapıolar sıkıntısız kullanıosun. Buradaki gibi motor ustası diye dolaşan kaynak ustalarının yaptıkları motorlar gibi daha rodajdayken yatak sarmıolar.

lowfamilia
02-06-2016, 17:46
arkadaşlar atladığınız bir konu var. Yurtdışındaki ikinci el fiyatlara neden bakıosunuz ki. Yasal olarak getirebilme şansınız 0. Yasal olarak sadece kullanılmamış ve faturalı motor ithal edebilirsiniz. Adamların yurt dışında 3 kuruşa mal etmelerinin nedeni kullanılmış motor ithalatı yasak değil ve ucuza mal edebiliyorlar. Sadece işçilikler çok yüksek. Onda da adamlar layıkı ile motoru toplayıp yapıolar sıkıntısız kullanıosun. Buradaki gibi motor ustası diye dolaşan kaynak ustalarının yaptıkları motorlar gibi daha rodajdayken yatak sarmıolar.

aynen tüm dediklerine katılıyorum abi. parça fiyatları olsun işçilik kalitesi olsun.

coolvtec
03-06-2016, 08:23
tamam 700-800+hp ler güzel ama bir de yol tutma sorunu var tabii ki. tutamadıktan sonra bir anlamı kalmayabliyor o güçlerin..

lowfamilia
03-06-2016, 16:39
tamam 700-800+hp ler güzel ama bir de yol tutma sorunu var tabii ki. tutamadıktan sonra bir anlamı kalmayabliyor o güçlerin..

bana o yüzden hep 550+ civarı güçler mantıklı gelmiştir.

coolvtec
03-06-2016, 17:16
bana o yüzden hep 550+ civarı güçler mantıklı gelmiştir.

bir arkadaş 550hp güçler için de 2jz 'ye gerek yok, yazık olur motora demiş. Bunu da göz önünde bulundurmak lazım yapılacak masraf, emek, ve sonuç açısından.

Midnight
03-06-2016, 17:58
Yurt disinda da çoğu ülkede legal bir olay değil swap ve modifiye R34 ler silvialar gibi birçok modifiyeli ve swap yapılan araçlar pres makinasında eziliyor. Aptalca birşey mi swap? Bence hayır, kullanım amacına göre işi abartmadan doğru yerde, doğru ustalar ile çalışılması gerek ***** sitedeki 2jz li kirmızı s13 gibi profesyonel birşey olacak swap olacaksada. Ben kendim şahidim ki o s13 e ilandaki yazan rakamdan daha fazla harcandı. Ama ne yazıkki benim ilanımın 230 etmeyeceğini söyleyen arkadaşlar gibi bakıyoruz olaya ancak tamamen zevk meselesi fantaziye kaçan şeyler bunlar. Kırmızı S13 un sahibinin birçok aracı var supersport zevk için yaptı satılıkta, hatta E30 yapmaya bile başladılar, tamamen zevk meselesi. He ben satarmıyım o rakama, hayır kendi zevkim için yaptığım sey bir başkasının tam aradığı sey olması lazımki alsın, satılmasıda gerekmiyor ilana girilmeyen ve sürekli eklenen birçok şey var ve bu camiyadan benim yakınlarımda şahittir ki yazan rakamdan 10-15 bin kadar fazlası gitti ve gitmeye devam ediyor. Tamamen zevk meselesi, tavsiyede bulunmam gerekirse pist aracı tasarlamıyorsanız amaç günlük gazlamaksa 2jz yada bir başka motor swaplayıp kendinizi riske atmamaniz olur. İlerde bende 2jz yada rb26 swaplarsam geceleri 3, 5 arkadas ile gazlamaktan başka yapabileceğim birşey kalmayacak ve trafik şubede sırf bu yasadışı modifiyeli araçlar hakkında ayrı bir masa oluşturuluyor ve her gecen gun daha sıkı denetimler olacak.

OmerRS
03-06-2016, 18:25
Bi 5-6 sene önce arkadaşım 1000'e aldığı atmosferik Suprasını 750'ye bana teklif etmişti. Onun yerine gidip aynı paraya arabama emme manifoldu, egzantrik almıştım:D

Diğer yandan GT-R gibi arabalar her ülkede değerlidir fiyatları artıyor sürekli.

Zorbey
03-06-2016, 21:31
İşin garip tarafı 10.000 liraya tofaş bile turbolanmıyor :D

lowfamilia
03-06-2016, 23:51
swap konusunda amerikada her aracın örneği var. Örneğin rx8 düşünüyorum en ağır basan şaşe o aklımdaki. rx8 için rb2x, 1jz/2jz, LSx motorları için hazır swap kitleti var. öncelikli olarak planımda rx8 alıp bi süre kullandıktan sonra swap fikrim var. Doruk'un verdiği fikir rb25 lerin 10-12k dolara mal oluyor dedi ve en büyük planım RX8 + RB25 neo kombinasyonu hatta motor arızalı rx8 denk gelirse efsane olur. direk motor ve swap kitini sipariş verip montajına girişmek kalır. sonuç olarak aslında ülkemizde swap olayı yaygınlaşmaya başladı inşallah düzenleme gelmez diye umuyorum.

Midnight
04-06-2016, 00:24
Rx8 motoru yani 13b-msp motor ile harikalar yaratabilirsiniz 415whp size yeterli ise rx8, 1300cc yasal olarak %30 hacim büyütme şansınız var swap yapacaksanız bu zor ama sizin fikriniz tabi :) renesis kulanmam ben derseniz 13b-msp motor yerine 13b rew (Rx7 Fd3s motoru) kullanabilirsiniz single turbo 800hp kadar yolu var ve türkiyede 2 örneği bulunuyor.

lowfamilia
04-06-2016, 02:22
Rx8 motoru yani 13b-msp motor ile harikalar yaratabilirsiniz 415whp size yeterli ise rx8, 1300cc yasal olarak %30 hacim büyütme şansınız var swap yapacaksanız bu zor ama sizin fikriniz tabi :) renesis kulanmam ben derseniz 13b-msp motor yerine 13b rew (Rx7 Fd3s motoru) kullanabilirsiniz single turbo 800hp kadar yolu var ve türkiyede 2 örneği bulunuyor.

Ben hacim olarak değil güç olarak artış diye biliyorum. Dediğini gibi olsaydı forumdaki s13 1.8 lere rb25 ler 2jzler swaplanamazdı yanlışım varsa düzeltin swap konusunda tecrübe sahibi değilim çünkü.

Midnight
04-06-2016, 09:21
İşin kitabına uygun şekli, benim yazdığım gibi. Şikayet edilirsen sıkıntıya düşersin, tavsiyem, alacagin aracını bulduktan sonra swaplı kullanıcılardan detayları alman.

Draniela
04-06-2016, 09:50
benim 500 e 1.6 motor swaplasam benden mutlusu olmaz :D :D :D

lowfamilia
04-06-2016, 12:13
İşin kitabına uygun şekli, benim yazdığım gibi. Şikayet edilirsen sıkıntıya düşersin, tavsiyem, alacagin aracını bulduktan sonra swaplı kullanıcılardan detayları alman.

aynen o konuda forumda çok fazla kullanıcı var fikir alışverişinde hepsinin yardımı olur düşüncesindeyim. :)


benim 500 e 1.6 motor swaplasam benden mutlusu olmaz :D :D :D

bırak swapı üflet üflet cuffflayarak gezersin :D Bide custom bi widebody :D

douu
04-06-2016, 13:20
Çok maliyetli olduğuna herkes hem fikir ama ben 24 Bin TL lik boyaya takıldım. İşçilik mi boya malzemesi mi bu kadar yekün tutuyor. İyi rakammış.

Benim gördüğü kadarıyla bu swap işlerine bulaşmak için en az 1 konuda kendin birşeyler yapman lazım.

Mesela bir arkadaş vardı nissan topluyordu tesisatı falan kendi yapmıştı. Başka bir arkadaş tigra ya swap yapmıştı.

Her şeyi usta ya yaptırırım dersen sanırım o iş ya yürümez ya da çok pahalıya gelir.

3-4 bin tlye araba boyatılan ülkede yapılan yanlışa karşı güzel bir açıklama yapmış arkadaş. hakkıyla yapılacak bi kaporta işçiliği boyanması ile birlikte 10-12 bin tl civarı tutacaktır normal şartlarda. kaporta işçiliği diyorum bakın hatları macun ile doldurmak değil. özel bir renk özel bir boya özel bir işçilik vs o paralar tutar .

onursumer
04-06-2016, 13:39
benim 500 e 1.6 motor swaplasam benden mutlusu olmaz :D :D :D

normalde 1.4 tjet olanı var getirmiyorlar :D swap olucaksa hazır olanı takmak en mantıklısı :)

JayVTEC!
04-06-2016, 15:43
Fransanin piyasasi farkli olabilir. Bilemem ama simdiki fiyatlariniz biraz daha normal. Cunki ben r34 alicaktim baya piyasa arastirdim japonya dahil. Hatda yarim saat once 338.000 km de r34 ihalede satildi 57.000 euro ya. 80.000 tl ye gtr oda uc assagi bes yukari 27.000 euro yapar ben bu zamnaa kadar 40.000 euro dan sagi gercek orjinal gtr 34 bulamadim. Gtt den gtr a donmus olanlar haric. Supra lara gelirsek 15.000 euro ya otomatik sagdan dreksiyon mevcut. Non turbo derseniz cok zibil gibi ama degmez. Tamam belki 10.000 euro ya bulursunuz ama ustune en az 10.000 de harcarsiniz. En ucuz buldugum gtr 30.000 euro idi oda curuk heryeri kule baslari curumus hasat durumda idi. Temiz bakimli gtr lar 2013 gtr 35 fiyatina satiliyir... Amacim tartismak veya polemik yaratmak degil yanlis anlasilmasin bildiklerimi paylasmak istedim. Keyifli forumlar saygilar.

nerden baktigini ogrenebilirmiyim 300xxx kmdeki 57.000€ r34 e.. r33 ler 10xxx € basliyor

lowfamilia
05-06-2016, 15:03
normalde 1.4 tjet olanı var getirmiyorlar :D swap olucaksa hazır olanı takmak en mantıklısı :)

zaten 1.4 t-jet modeli abarth olan değil mi

FeVıDun
05-06-2016, 17:44
nerden baktigini ogrenebilirmiyim 300xxx kmdeki 57.000€ r34 e.. r33 ler 10xxx € basliyor

Tabi ogrenebilirsiniz. Arac alicam ve bir cok import firmasi ile temes durumundayim. Surekli ihaleleri kovaliyorum. Japonya da ve avustralya da arkadaslarim var bu isleri yapanlar. Ve ayriyetten burada bir cok import firmasi ile gorusuyorum. Internetten takip ediyorum. Niyetim gtr 34 v speck nur II almak fakat butun birikimi araca vermekten vazgectim. Ondan dolayi alternatif araclari takip ediyorum. Supra, silvia s15 , r33 gibi... Surekli 34 lerin fiyati yukseliyor.

Draniela
06-06-2016, 19:34
bırak swapı üflet üflet cuffflayarak gezersin :D Bide custom bi widebody :D

body kit + basıklık zaten olayı değiştiriyor :D cuff derken blow off mu demek istedin :)


normalde 1.4 tjet olanı var getirmiyorlar :D swap olucaksa hazır olanı takmak en mantıklısı :)


zaten 1.4 t-jet modeli abarth olan değil mi


aynen 1.4 abarth modeli oluyor. Keşke olsa ne güzel 1.4 180 hp fıstık gibi makina sahibi olur insanlar

1.8 turbo
07-06-2016, 08:21
swap olsun aşırı besleme olsun cok malıyetlı işler. gectıgımız ay e30 turbolattım. sadece ustten eglencelık olsun ıstedım ona ragmen 15-16 bın den fazla param gıttı. dısardan bakınca ya bır turbo bı ıntercooler, borular vs dıye dusunenenler var ışin içine girmeyen bılmez. en basıtı beyın,tesısat, ayar, bobın 3000-3500 tl para gıdıyor. her seyı gectım suprızlere hazırlıklı olmanız lazım.
turboya baslamadan once arabanın yuruyenını ve fren sıstemnı guclendırmıstım ardından turbo yapıldı vs. artık hersey bıttı ayarcı beklemeye koyulduk bır tek ayar parası vercem dıye dusunurken pazar pazar ayarcı enjektor yetmez dedı 1000 tl verdım hemen enjektor aldım, ayara cıktık baskı kırdı aynı gun ıcınde hemen baskı degıstı ayar yapıldı vs derken hıc hesapta yokken pazar pazar 3000 lık oldum. yanı demem o kı ya ne olcak bı turbo kıtı alır takarım demekle olmuyor.

motor bıtıyor sanzuman yetmıyor, sanzuman derdı bıtıyor aktarma sorunları baslıyor tutunma sorunları baslıyor vs. cok buyuk sabır ve para lazım.

supra olayını gelınce cevremden gordugum kadarıyla stok olarak en az 30-35 bın tl para gıder. ustune cıkmak ısteyene sınır yok. neden supra tercıh edılıyor dersenız parcası bol ve ucuz.motor cok saglam. bende bıraz alısayım sıkılınca supraya gecmeyı dusunuyorum

Omi.
08-11-2016, 12:46
Abi noldu çevrede ki olumsuz yorumlara olumsuz insanlara karşı
2jz aldın mı ?

Taktırabildin mi yoksa vaz mı geçtiN

Bide ben bişiy merak ediyorum burda bunu sormam yanlış belki affedin özür dilerim ama

S54 motoru ile 2jz kıyaslayınca
S54 cok mu güçsüz bir motor oluyor ?