Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 TDCI motor yapımı
Arkadaşlar selam,
Aracım arkadaşımdayken hararet göstergem çalışmadığı için sıkışık trafikte hararet yaptırıyorlar araca ve sağa çekip stop ediyorlar. Bir daha araç çalışmıyor.. Neyse ustaya çektirdik aracı, gitti. Bana bu motorun içini nasıl erittiğimizi sordu.. Durum vahim anlaşılan..
Bu arada araç conta yakmış..
Böyle bir liste çıkardı bana;
ÜST SİBOP KAPAĞI :650 ( ÇIKMACILARA BAKACAK 400-500 'E BULMA İHTİMALİ VARMIŞ)
TAKIM CONTA : 250
TAKIM SİBOP : 130
SİBOP KAYDI : 50
SİBOP İTİCİLERİ : 150
ANAYATAK : 70
KOLYATAK : 55
HOROZLAR : 80
TAKIM SEGMAN : 240
EGZANTRİK : 155
TERMOSTAT : 140
YAKIT , MAZOT, YAĞ ,HAVA FİLTRELERİ :85
ANTİFRİZ : 20
SU DEPO KAPAĞI : 25 TL
TEST ÜCRETİ ( ÇATLAK VARMI DİYE ) : 125
REKTEFİYE : 350
İŞÇİLİK : 400
Fotoğrafları da ekliyorum;
Imgur: The most awesome images on the Internet (http://imgur.com/a/eIl1Z)
sizce durum nasıl? abilerim kardeşlerim? ustanın çektiği fiyatlar nasıl? Daha uyguna nasıl nerede kapatırız.. Tanıdık usta var mı önerebileceğiniz.. Durduk yere 3-4 lira kaçtı :Deli:
neyse ki kimsenin canına bir şey olmadı
Sadık Özyer
15-06-2016, 12:49
Kapak çöp olduysa dolu 1.4 tdci kapağı alıp conta takıp yağ alıp devam ediceksin.
Kapak çöp olduysa dolu 1.4 tdci kapağı alıp conta takıp yağ alıp devam ediceksin.
Usta motorun içini nasıl erittiniz demiş. Muhtemel o segmalar bir olmuş artık :D
Kapak çöp olduysa dolu 1.4 tdci kapağı alıp conta takıp yağ alıp devam ediceksin.
kapak zaten çöp yukarıda liste de en üstte yazıyor gördüysen..
Dolu Kapak + conta + yağ benim işimi çözer mi diyorsun şimdi, en uygun nereden temin edilir?
Trance-R
15-06-2016, 14:06
iyi, yangın çıkmadı o sıcakta. plasatik filan erimeye başlamış.. geçmiş olsun.
çok teşekkür ederim evet iyi ki yangın çıkmadı..
Ustamla görüştüm şimdi dışarıdan dolu kapak bulmaktansa bence biz sıfır toplayalım daha sağlıklı olur dedi.
Bilmiyorum açıkçası bu arabaya bu kadar fazla masrafta yapmak istemiyorum çünkü 2-3 yıl bineceğim bir araba değil.
Ne önerirsiniz , nasıl yapayım? Tecrübeli kişiler beni aydınlatırsa sevinirim :(
Sadık Özyer
15-06-2016, 14:48
Usta motorun içini nasıl erittiniz demiş. Muhtemel o segmalar bir olmuş artık :D
Dizel pistonu erittiyse durum vahim . En güzeli git çıkmacıdan sandık motor al kendi motorunuda bırak 2 lira falandı geçen sene bu zamanlar sandık motor kapaklı falan.
Dizel pistonu erittiyse durum vahim . En güzeli git çıkmacıdan sandık motor al kendi motorunuda bırak 2 lira falandı geçen sene bu zamanlar sandık motor kapaklı falan.
sanırım çıkmacıları gezmem gerkecek, bir iki yer aradım ama sandık motora 4700 lira çekti, teşekkür edip kapadım bende..
Sadık Özyer
15-06-2016, 15:48
sanırım çıkmacıları gezmem gerkecek, bir iki yer aradım ama sandık motora 4700 lira çekti, teşekkür edip kapadım bende..
oha geçen sene motorumu alıp 2 liraya veriyorlar 300 lirada işçilik alıyorlardı . yuh ümraniye sanayide
oha geçen sene motorumu alıp 2 liraya veriyorlar 300 lirada işçilik alıyorlardı . yuh ümraniye sanayide
dükkan ismi var mı bir de orayla irtibaya geçeyim
Ustanın çıkardığı liste 3.000 TL çıkıyor. Bu rakamlara komple çıkma motor alarak işin içinden çıkamazsın. Çıkma motoru eski motorunu vermek şartıyla alacağın en düşük rakam 3.500 TL ve o motorunda ne kadar sağlıklı olacağı belli değil. Çıkmacının vereceği garanti 1 hafta olacak ve o alacağın motorda yüksek ihtimalle arabadan çıktığı gibi duran sağlıklı bir motor değil, seninki gibi yada altı ağır hasarlı bir motorun çıkmacı tarafından toplanmış hali olacak. Komple motor alman durumunda ruhsata işletmen gerekecek çünkü blok numarası değişecek ve işletme işlemi herşeyini kendin yaparsan en az 600 TL tutar. Artı olarak 3.500 TL'ye motor aldığında yağ, filtre, antifriz, işçilik vs derken en az 500 TL daha masrafın olur. Kısacası çıkma motor takmanın sana maliyeti en az 5.000 TL.
Ustanın sana verdiği liste üzerinden aracını toplatıp binmen en doğru seçenek olarak görünüyor. Ancak listede piston yok ve emme manifoldu yok. Emme manifoldun ve pistonun erimiş. Yani usta listede yazan parçalarla o motoru nasıl toplayım sağlam olarak çalıştıracak ben anlayamadım çünkü resimlerde görünen hasar ustanın çıkardığı listedeki parçalarla giderilecek gibi değil.
Emme manifoldu ve piston gerekirse sen o listeye 1.000 TL daha ekle. Eğer tamir masrafı 5.000 TL'yi bulursa sana tavsiyem hiç yaptırma aracı o halde 3.000 TL eksiğine sat gitsin.
1 hafta önce 1.4 tdci Fiesta kullanan birinin birkaç haftalık aracının motoru kol çıkardı ne yapsa masrafı 5.000 TL'nin altına inmedi, en ucuz çözüm çıkma motordu onu da en ucuz eskisini vermek şartıyla 3.500 TL'ye buldu. Arabayı değerinin 3.000 TL altına yaptırmadan verdi, havada kaptılar.
Geçmiş olsun bu arada, aracın hararet yapmasında ki asıl neden neydi bilginiz var mı? soğutma suyu mu eksikti fan mı çalışmıyordu. Araçta egr iptal edilmişmiydi. Geçen bir araç geldi 1.5dci hararetten yağ çubuğu erimiş. Masraf sanılandan fazla olabiliyor. Aracı satma işini gözden geçirin derim. uğraşması var süpriz masrafları var. Çatlak testi yapılacak çatlak çıkması var, en basitinden yağ bile bir masraftır. Toplamın 3000 TL yi geçmesi kuvvetle muhtemel
Ustanın çıkardığı liste 3.000 TL çıkıyor. Bu rakamlara komple çıkma motor alarak işin içinden çıkamazsın. Çıkma motoru eski motorunu vermek şartıyla alacağın en düşük rakam 3.500 TL ve o motorunda ne kadar sağlıklı olacağı belli değil. Çıkmacının vereceği garanti 1 hafta olacak ve o alacağın motorda yüksek ihtimalle arabadan çıktığı gibi duran sağlıklı bir motor değil, seninki gibi yada altı ağır hasarlı bir motorun çıkmacı tarafından toplanmış hali olacak. Komple motor alman durumunda ruhsata işletmen gerekecek çünkü blok numarası değişecek ve işletme işlemi herşeyini kendin yaparsan en az 600 TL tutar. Artı olarak 3.500 TL'ye motor aldığında yağ, filtre, antifriz, işçilik vs derken en az 500 TL daha masrafın olur. Kısacası çıkma motor takmanın sana maliyeti en az 5.000 TL.
Ustanın sana verdiği liste üzerinden aracını toplatıp binmen en doğru seçenek olarak görünüyor. Ancak listede piston yok ve emme manifoldu yok. Emme manifoldun ve pistonun erimiş. Yani usta listede yazan parçalarla o motoru nasıl toplayım sağlam olarak çalıştıracak ben anlayamadım çünkü resimlerde görünen hasar ustanın çıkardığı listedeki parçalarla giderilecek gibi değil.
Emme manifoldu ve piston gerekirse sen o listeye 1.000 TL daha ekle. Eğer tamir masrafı 5.000 TL'yi bulursa sana tavsiyem hiç yaptırma aracı o halde 3.000 TL eksiğine sat gitsin.
1 hafta önce 1.4 tdci Fiesta kullanan birinin birkaç haftalık aracının motoru kol çıkardı ne yapsa masrafı 5.000 TL'nin altına inmedi, en ucuz çözüm çıkma motordu onu da en ucuz eskisini vermek şartıyla 3.500 TL'ye buldu. Arabayı değerinin 3.000 TL altına yaptırmadan verdi, havada kaptılar.
Ustamla konuşacağım bu konuyu, satma işini de düşünebilirim ama yazın arabasız kalmak zor olacaktır benim için. Çıkma motor işi Sadık arkadaşın dediği gibi olursa diye ümitlenmiştim ancak haklısınız, o motor da saatli bomba. En mantıklısı toplatmak olacak yani.Araştırayım bakalım biraz daha.. Teşekkür ederim
Geçmiş olsun bu arada, aracın hararet yapmasında ki asıl neden neydi bilginiz var mı? soğutma suyu mu eksikti fan mı çalışmıyordu. Araçta egr iptal edilmişmiydi. Geçen bir araç geldi 1.5dci hararetten yağ çubuğu erimiş. Masraf sanılandan fazla olabiliyor. Aracı satma işini gözden geçirin derim. uğraşması var süpriz masrafları var. Çatlak testi yapılacak çatlak çıkması var, en basitinden yağ bile bir masraftır. Toplamın 3000 TL yi geçmesi kuvvetle muhtemel
Aracın hararet sebebi fan çalışmadığı için, arkadaşta motorun ısındığını fark etmiyor artık koku alacak seviyeye gelene kadar ısınınca sağa çekmek akıllarına geliyor. Egr iptal değildi araçta, yağ çubuğu simsiyahmış açtıklarında. Çatlak testi yapıldı, çatlak yok temiz.. Muhtemelen onarım yoluna gideceğim, bu emme manifoldu ve pistonları ustaya soracağım bugün bakalım 3 aşağı 5 yukarı total ne çıkacak
Gecmis olsun hararet gostergesi uyari falan yokmuydu
Emre Akçay
16-06-2016, 10:59
Gecmis olsun hararet gostergesi uyari falan yokmuydu
''hararet göstergem çalışmadığı için'' demiş.
Ustanın çıkardığı liste 3.000 TL çıkıyor. Bu rakamlara komple çıkma motor alarak işin içinden çıkamazsın. Çıkma motoru eski motorunu vermek şartıyla alacağın en düşük rakam 3.500 TL ve o motorunda ne kadar sağlıklı olacağı belli değil. Çıkmacının vereceği garanti 1 hafta olacak ve o alacağın motorda yüksek ihtimalle arabadan çıktığı gibi duran sağlıklı bir motor değil, seninki gibi yada altı ağır hasarlı bir motorun çıkmacı tarafından toplanmış hali olacak. Komple motor alman durumunda ruhsata işletmen gerekecek çünkü blok numarası değişecek ve işletme işlemi herşeyini kendin yaparsan en az 600 TL tutar. Artı olarak 3.500 TL'ye motor aldığında yağ, filtre, antifriz, işçilik vs derken en az 500 TL daha masrafın olur. Kısacası çıkma motor takmanın sana maliyeti en az 5.000 TL.
Ustanın sana verdiği liste üzerinden aracını toplatıp binmen en doğru seçenek olarak görünüyor. Ancak listede piston yok ve emme manifoldu yok. Emme manifoldun ve pistonun erimiş. Yani usta listede yazan parçalarla o motoru nasıl toplayım sağlam olarak çalıştıracak ben anlayamadım çünkü resimlerde görünen hasar ustanın çıkardığı listedeki parçalarla giderilecek gibi değil.
Emme manifoldu ve piston gerekirse sen o listeye 1.000 TL daha ekle. Eğer tamir masrafı 5.000 TL'yi bulursa sana tavsiyem hiç yaptırma aracı o halde 3.000 TL eksiğine sat gitsin.
1 hafta önce 1.4 tdci Fiesta kullanan birinin birkaç haftalık aracının motoru kol çıkardı ne yapsa masrafı 5.000 TL'nin altına inmedi, en ucuz çözüm çıkma motordu onu da en ucuz eskisini vermek şartıyla 3.500 TL'ye buldu. Arabayı değerinin 3.000 TL altına yaptırmadan verdi, havada kaptılar.
En mantıklı çözüm
Aracın hararet sebebi fan çalışmadığı için, arkadaşta motorun ısındığını fark etmiyor artık koku alacak seviyeye gelene kadar ısınınca sağa çekmek akıllarına geliyor. Egr iptal değildi araçta, yağ çubuğu simsiyahmış açtıklarında. Çatlak testi yapıldı, çatlak yok temiz.. Muhtemelen onarım yoluna gideceğim, bu emme manifoldu ve pistonları ustaya soracağım bugün bakalım 3 aşağı 5 yukarı total ne çıkacak
Anladım, soğutma suyu sıcaklığını tespit eden sensörde ariza oluşmuş anladigim kadarıyla ariza sadece göstergede olsa gösterge ibresi oynamazsada beyine giden veriden araç uyarı veririrmis fanda bozulabilir soketi çıkar kablusu kopar vs. artık olan olmuş. termostat devir daim vs de hasar almis olabilir. enjektörler ne durumda. işe baslamadan net rakamlara ulaşmaya çalışmakta fayda var işler uzarsa işçilikte artacak inşallah genel durum iyidir de daha düşük bi maliyetle isin icinden çıkarsın
Fiyatlar genel olarak normal. Rektefiyede catlak testi burada 80 tl falan bilginiz olsun. Yani mutlaka rektefiyede birkac oynama vardir.
Anladım, soğutma suyu sıcaklığını tespit eden sensörde ariza oluşmuş anladigim kadarıyla ariza sadece göstergede olsa gösterge ibresi oynamazsada beyine giden veriden araç uyarı veririrmis fanda bozulabilir soketi çıkar kablusu kopar vs. artık olan olmuş. termostat devir daim vs de hasar almis olabilir. enjektörler ne durumda. işe baslamadan net rakamlara ulaşmaya çalışmakta fayda var işler uzarsa işçilikte artacak inşallah genel durum iyidir de daha düşük bi maliyetle isin icinden çıkarsın
termostatta almış abi evet, enjektörler iyi durumda dedi onları değiştirmemize gerek yokmuş. ben şimdi sağdan soldan fiyatları toparlıyorum bu hafta içinde yaptırmaya başlayacam.. ortalama 3 - 3.5 arası bir şey çıkacak sanırım.. Zaten daha fazlası da çıkmasın :) teşekkür ederim..
enjektörlerin iyi durumda olmasina sevindim. Hayırlısı olsun kolay gelsin. gelişmelerden haberdar edersin
Sadık Özyer
18-06-2016, 05:20
Çöpe attığım bir tane hdi kapağı vardı bundan 1 ay önce söyleseydin sana hediye ederdim şimdi aklıma geldi..
Araba nası bişey aslında ben düşünebilirim satarsanız projelik bi hale gelmiş. Nerdeyse her şeyi değişecek arabanın yerinizde olsam motoru 1.4 olarak toplamam ben çünkü eğer düşünürseniz 1.6 olarak toplanabiliyor biraz daha masraf ile forumda birisi yapmıştı..
Çöpe attığım bir tane hdi kapağı vardı bundan 1 ay önce söyleseydin sana hediye ederdim şimdi aklıma geldi..
Hadi ya.. Şanssızlığa baksana :) Gökten para yağsa bize kaya düşer zaten. Bakalım ustaya toplatmaya başladık motoru orjinal olarak..
Emre hocam orjinal toparlayıp kullanmayı ve sonrasında satmayı planlıyorum
Sadık Özyer
18-06-2016, 16:10
Araba nası bişey aslında ben düşünebilirim satarsanız projelik bi hale gelmiş. Nerdeyse her şeyi değişecek arabanın yerinizde olsam motoru 1.4 olarak toplamam ben çünkü eğer düşünürseniz 1.6 olarak toplanabiliyor biraz daha masraf ile forumda birisi yapmıştı..
ben topladım . krank kapak vs , baya masraf gidiyor. Bence 1.4 hdi / tdci dan verim beklemeyin . Emme yerinden çıkıp duruyor. plastik kırılıyor deliniyor. Hiç gerek yok. Aslında tanıdık düzgün bir yerde 3 liraya komple motor yapılabilirde. Pistonlar falan çok ucuzdu ben geçen sene 3 kere motor yaptırdım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.