PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4 Pot - 6 Pot - 8 Pot Fren Sistemleri



Aero
04-07-2016, 17:45
Merhaba arkadaşlar, aracım pert olduktan sonra bayram sonrası alacağım araç için fren sistemlerini araştırmaktayım. Araç yüklü ama fren sistemi maalesef es geçilmiş ve disk hariç stok kaliper kalmış. D2 Racing'in aracıma uygun olan 6 Pot ve 8 Pot fren takımı buldum. Başka markalarda 4 pot fren takımları da mevcut. Araçta 17" jant mevcut.

Aracımı çoğunlukla günlük kullanacağım ama İzmir'de ki time trial etkinliklerine katılmayı istiyorum. Eski sahibine ulaştım daha önce time trial etkinliklerine katılmış. Fren sisteminin mutlaka değişmesi gerektiğini stok frenlerde 2 turdan sonra şişme olduğunu söyledi.

4-6-8 potlu sistemlerin her halükarda stok halinden iyi olacağı aşikar. 4-6-8 arasında ki fark nasıl? Aralarında ki farklar için yüksek meblağlar ödemeye değer mi? Yada kullanımla alakalı doğacak sıkıntılar söz konusu mu?
Yüksek potlu fren sistemi kullanan arkadaşların bu konuda tecrübelerini aktarmalarını rica eder, cevaplar için teşekkür ederim.

Spook
04-07-2016, 17:53
Fren sistemi olarak düşünmek gerekli bu konuyu, çelik hatlarından, hidroliğine, balata tipiinden kaliperlere hatta merkezine kadar.

4-6-8 pistonlu sistemler arasındaki fark fiyatı kadar büyük olacaktır. Baz alacağınız nokta kaliperler içinde bulunan pistonların çapları olmalı. Bununla birlikte alacağınız sistem her ne olursa olsun, eğer aracınızı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız ya da çok sık piste çıkacaksanız mutlaka yedek disk temininin kolay olup olmadığını araştırın. Bazı durumlarda sadece 1 takım disk maliyeti fren sistemini bulabiliyor. 8 potlu sistemleri 17" de kullanamayacaksınız muhtemelen yine aynı şekilde 6 pod da jantınızın ET değerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Aracınızı eğer günlük kullanmayı planlıyorsanız iyi bir hidrolik,balata takımı ve 4 pistonlu bir set ile bence gayet tatminkar hale getirebilirsiniz. Tabi bu aracınızın gücü ile de doğru olarak değişen bir durum.

selamlar

Aero
04-07-2016, 17:55
Bir de rotor kısmı vidalı olanlar diskler var. Bunların avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Planladığım fren sistemi budur.


https://www.youtube.com/watch?v=Wayg-XB5Wbw

Spook
04-07-2016, 18:00
Bu disklerin temini daha kolay oluyor en azından üreticinin diskini her zaman kullanmak zorunda kalmıyorsunuz, e bir miktar daha hafif oluyor.. Bireysel olarak yurtdışından temin edeceksiniz hafifliği maaliyeti düşürecektir.

Rotorları ayrılabilen kitlerin fiyatları bir miktar daha yüksek oluyor.

Aero
04-07-2016, 18:00
Fren sistemi olarak düşünmek gerekli bu konuyu, çelik hatlarından, hidroliğine, balata tipiinden kaliperlere hatta merkezine kadar.

4-6-8 pistonlu sistemler arasındaki fark fiyatı kadar büyük olacaktır. Baz alacağınız nokta kaliperler içinde bulunan pistonların çapları olmalı. Bununla birlikte alacağınız sistem her ne olursa olsun, eğer aracınızı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız ya da çok sık piste çıkacaksanız mutlaka yedek disk temininin kolay olup olmadığını araştırın. Bazı durumlarda sadece 1 takım disk maliyeti fren sistemini bulabiliyor. 8 potlu sistemleri 17" de kullanamayacaksınız muhtemelen yine aynı şekilde 6 pod da jantınızın ET değerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Aracınızı eğer günlük kullanmayı planlıyorsanız iyi bir hidrolik,balata takımı ve 4 pistonlu bir set ile bence gayet tatminkar hale getirebilirsiniz. Tabi bu aracınızın gücü ile de doğru olarak değişen bir durum.

selamlar

Değerli cevabınız için teşekkürler.
Araçla vakit bulursam senede 1-2 etkinliğe anca katılabilirim zaten. Çoğunluk şehir içi ama yaz döneminde özellikle otoyollarda limitleri zorluyorum. Araç 315hp. Şimdi yazışmalara baktımda Goodriche fren hortumu ve 330mm kanallı disk mevcutmuş üzerinde.

Aero
04-07-2016, 18:06
Bu disklerin temini daha kolay oluyor en azından üreticinin diskini her zaman kullanmak zorunda kalmıyorsunuz, e bir miktar daha hafif oluyor.. Bireysel olarak yurtdışından temin edeceksiniz hafifliği maaliyeti düşürecektir.

Rotorları ayrılabilen kitlerin fiyatları bir miktar daha yüksek oluyor.

Güzel bilgiler. Teşekkür ederim.

OmerRS
04-07-2016, 21:58
Merhaba arkadaşlar, aracım pert olduktan sonra bayram sonrası alacağım araç için fren sistemlerini araştırmaktayım. Araç yüklü ama fren sistemi maalesef es geçilmiş ve disk hariç stok kaliper kalmış. D2 Racing'in aracıma uygun olan 6 Pot ve 8 Pot fren takımı buldum. Başka markalarda 4 pot fren takımları da mevcut. Araçta 17" jant mevcut.

Aracımı çoğunlukla günlük kullanacağım ama İzmir'de ki time trial etkinliklerine katılmayı istiyorum. Eski sahibine ulaştım daha önce time trial etkinliklerine katılmış. Fren sisteminin mutlaka değişmesi gerektiğini stok frenlerde 2 turdan sonra şişme olduğunu söyledi.

4-6-8 potlu sistemlerin her halükarda stok halinden iyi olacağı aşikar. 4-6-8 arasında ki fark nasıl? Aralarında ki farklar için yüksek meblağlar ödemeye değer mi? Yada kullanımla alakalı doğacak sıkıntılar söz konusu mu?
Yüksek potlu fren sistemi kullanan arkadaşların bu konuda tecrübelerini aktarmalarını rica eder, cevaplar için teşekkür ederim.

Araç nedir tam olarak? Saab 9-3 mü?

997TT
04-07-2016, 22:20
Aracinizin guc ve agirligina gore secin,fazla guclu fren yaparsaniz on takim ve hareketli parcalari elden gecirmek zorundasiniz.(motor kulagi vs dahil)

erh
05-07-2016, 09:08
Araciniz tam olarak nedir? Bende aracimda 8 potlu 356mm vidali olan tipte (floating) D2 marka fren kiti kullaniyorum. Araciniza gore daha detayli bilgi de verebilirim isterseniz.

ACYV
05-07-2016, 11:21
2015 model cupra280 aracımda alcon(revo) 6 piston 380mm fren kiti kullanıyorum, oem ile alakası dahi yok.

R.S.C
05-07-2016, 11:58
Piston sayısı artınca daha iyi fren tutacak diye bişey yok fren merkezinden gelen hidrolik basınc toplamı kadar fren kuvveti olusmuyormu yanlışım varsa düzeltin komple hat basıncını artıran bir düzen olması lazım ki ekstra pistonlu bi işe yarasın

ACYV
05-07-2016, 12:05
Piston sayısı artınca daha iyi fren tutacak diye bişey yok fren merkezinden gelen hidrolik basınc toplamı kadar fren kuvveti olusmuyormu yanlışım varsa düzeltin komple hat basıncını artıran bir düzen olması lazım ki ekstra pistonlu bi işe yarasın


O zaman ben kendimi kandırıyorum frenlerim daha iyi tutuyor diye....

Biraz araştırın sistemler nasıl çalışıyor ve kitlerin içinden ne parçalar çıkıyor ondan sonra karar verin.

Aero
05-07-2016, 18:20
Araciniz tam olarak nedir? Bende aracimda 8 potlu 356mm vidali olan tipte (floating) D2 marka fren kiti kullaniyorum. Araciniza gore daha detayli bilgi de verebilirim isterseniz.

Araç Saab 9-5 Aero.
Aşağıda ki fren takımlarından jantıma uygun olan 330mm diskli olanlar görünüyor.
A-Z Performance - SAAB Tuning, VMR wheels, ASA wheels, JR wheels (http://www.a-zperformance.com/termekek.php?tcs=2&group=D2+brake+systems)

OmerRS
05-07-2016, 18:47
Araç Saab 9-5 Aero.
Aşağıda ki fren takımlarından jantıma uygun olan 330mm diskli olanlar görünüyor.
A-Z Performance - SAAB Tuning, VMR wheels, ASA wheels, JR wheels (http://www.a-zperformance.com/termekek.php?tcs=2&group=D2+brake+systems)

2002 sonrası Saab 9-5 lerde, Vectra ve 9-3 ön poryaları kullanılıyor. Böylece 345mm'lik Vectra OPC ve Saab 9-3 frenlerini kullanabilirsiniz. Disk ve kaliperler ayrı ayrı da temin edilebilir ya da hazır satılanları da mevcut:

Hirsch Performance 345mm Brake Upgrade Saab 9-5, 580005000 (http://www.rendcarparts.com/saab/parts/580005000/RD580005000)

İlk soruya gelirsek, cadde kullanımı için 4 piston çoğu sistem gayet yeterlidir. Piston sayısı arttıkça ağır pist kullanımı sonucu aşınma daha dengeli olacaktır ve daha az ısınacaktır. Diğer yandan sizi aradığınız tipteki aftermarket fren sistemleri piston etrafında toz lastikleri bulunmadığından bakım gerektirir ve hassas şekilde şimlerle aracınıza göre ayarlanması da lazımdır..

Diskler ise çift parçalı olduklarında hem ağırlık avantajı sağlarlar hemde ısındıklarında bu vida bağlantı yerlerinden genleşmeyi kompanse ederek çatlamaların önüne geçerler.

Şu anda aracınızdaki kaliperlerin resmini atabilirseniz, alternatifleri daha kolay değerlendirebiliriz.

Aero
08-07-2016, 16:18
2002 sonrası Saab 9-5 lerde, Vectra ve 9-3 ön poryaları kullanılıyor. Böylece 345mm'lik Vectra OPC ve Saab 9-3 frenlerini kullanabilirsiniz. Disk ve kaliperler ayrı ayrı da temin edilebilir ya da hazır satılanları da mevcut:

Hirsch Performance 345mm Brake Upgrade Saab 9-5, 580005000 (http://www.rendcarparts.com/saab/parts/580005000/RD580005000)

İlk soruya gelirsek, cadde kullanımı için 4 piston çoğu sistem gayet yeterlidir. Piston sayısı arttıkça ağır pist kullanımı sonucu aşınma daha dengeli olacaktır ve daha az ısınacaktır. Diğer yandan sizi aradığınız tipteki aftermarket fren sistemleri piston etrafında toz lastikleri bulunmadığından bakım gerektirir ve hassas şekilde şimlerle aracınıza göre ayarlanması da lazımdır..

Diskler ise çift parçalı olduklarında hem ağırlık avantajı sağlarlar hemde ısındıklarında bu vida bağlantı yerlerinden genleşmeyi kompanse ederek çatlamaların önüne geçerler.

Şu anda aracınızdaki kaliperlerin resmini atabilirseniz, alternatifleri daha kolay değerlendirebiliriz.

Geç dönüş için özür.
Mevcut kaliperler görselde ki gibidir.
http://photo.platonoff.com/Auto/20070602.Saab_9-5_Front_Brakes/20070602b.Rotor_screw.jpg

Hirsch'in ürünleri maalesef artık bulunmuyor. Üretimi mevcut değil. Yurt dışı sitelerde çıkma denk geliyor arada ama durumları pek iyi olmuyor. Yardımınız için teşekkürler.

OmerRS
09-07-2016, 00:20
Geç dönüş için özür.
Mevcut kaliperler görselde ki gibidir.
http://photo.platonoff.com/Auto/20070602.Saab_9-5_Front_Brakes/20070602b.Rotor_screw.jpg

Hirsch'in ürünleri maalesef artık bulunmuyor. Üretimi mevcut değil. Yurt dışı sitelerde çıkma denk geliyor arada ama durumları pek iyi olmuyor. Yardımınız için teşekkürler.

Hirsch firması zaten direk olarak Vectra OPC disk ve kaliperlerini satıyor, siz de aynı şekilde bu kaliperlerden bulursanız direk uyumlu olur. Bu kaliperler tek 57 mm piston, esnememesi için güçlendirilmiş. Aşağıdaki araca uygulanmış, memnun kaldığını belirtmiş:

https://lh5.googleusercontent.com/-86BFgK9SRfE/U_ZkZkm_lmI/AAAAAAAACfE/MsNqqthWv8k/w311-h553-no/20140819_183416.jpg

UKSaabs (http://91.151.214.142/UKS/viewtopic.php?t=143328&p=1375428)
https://lh5.googleusercontent.com/-ryYttnXoKdw/U_ZkVDcqD3I/AAAAAAAACes/cart0u0xo2Q/w983-h553-no/20140819_195947.jpg

eticet06
09-07-2016, 00:30
Burda konu geçmişken birde ben bir soru sorayım 280mm diskle 302 mm disk arasında abartı frenaj varmıdır ? kalıber ve duzenek aynı olmak kaydı ile birde genelde ön disklere upgrade yapılıyor arkayada yapsak nasıl olur ?

Aero
09-07-2016, 08:42
Hirsch firması zaten direk olarak Vectra OPC disk ve kaliperlerini satıyor, siz de aynı şekilde bu kaliperlerden bulursanız direk uyumlu olur. Bu kaliperler tek 57 mm piston, esnememesi için güçlendirilmiş. Aşağıdaki araca uygulanmış, memnun kaldığını belirtmiş:

https://lh5.googleusercontent.com/-86BFgK9SRfE/U_ZkZkm_lmI/AAAAAAAACfE/MsNqqthWv8k/w311-h553-no/20140819_183416.jpg

UKSaabs (http://91.151.214.142/UKS/viewtopic.php?t=143328&p=1375428)
https://lh5.googleusercontent.com/-ryYttnXoKdw/U_ZkVDcqD3I/AAAAAAAACes/cart0u0xo2Q/w983-h553-no/20140819_195947.jpg

Görselde ki kaliperler 9-3 Aero'ların kaliperleri. Önceki 250hp'lik aracımda vardı memnun kalmamıştım. Bir tanıdığımız şu an yurt dışında Hirsch'in fren setini soracak benim için merkezinden. Zaten Brembo, Hirsch için üretmiş ve 4 pistonlu. Sanırım en doğru seçenek bu olacak gibi gözüküyor.

OmerRS
09-07-2016, 19:33
Evet 9-3 lerde de (Focus ST, Volvo C70, Leon Cupra, Audi S3, Golf R gibi arabalarda da Ate'nin bu kaliperi mevcut) kullanılıyor bu kaliperler, yalnız 314mm ve 345mm lik versiyonları mevcut. Konudaki ve Hirsch kitindeki versiyon 345mm olan. Eğer aracın üzerinde 314'lük sistem varsa onu 345mm'ye yükseltmek kolaydı, o yüzden sormuştum standart kaliperleri:)

Okuduğum kadarıyla iki tip Hirsch kiti mevcut sizin araçlara, önceden Brembo 4 piston kullanılırken şimdilerde GM OEM fren sistemine geçmişler. Diğer markalardansa Brembo daha iyi bir seçenek olur çünkü bütün pistonlarda günlük kullanıma uygun toz lastikleriyle gelecektir. Hayırlı olsun şimdiden.

Setre
05-08-2016, 12:29
Şu an piyasadaki en uygun ceika fren sistemleri kanımca açıkçası biraz param olduktan sonra ön arka takım almayı düşünüyorum. Sağlam bir sisteme benziyor düşünebilirsiniz. Ön takım 8 pot 1700 dolar civarı idi ve kargo bedava.

Aero
05-08-2016, 13:24
Şu an piyasadaki en uygun ceika fren sistemleri kanımca açıkçası biraz param olduktan sonra ön arka takım almayı düşünüyorum. Sağlam bir sisteme benziyor düşünebilirsiniz. Ön takım 8 pot 1700 dolar civarı idi ve kargo bedava.

Teşekkürler, D2 6 pot fren setinde karar kıldık. Önümüzde ki günlerde siparişini geçeceğim.

Gunes G.
05-08-2016, 15:16
Biz evo 9 aracimiz icin radikal hareketler yapip onlere two piece evo x girodisc ve cadillac cts-v 6 pot monoblock brembo kaliper, arkalara da ondeki orjinal 4 pot brembo kaliperleri ve yine evo x arka disklerini ciddi ugrasilar sonucu takmistik.

Bu bize maliyet olarak hazir bir sistem almaktan cok daha uyguna gelmisti, tabi bu tarz uygulamalarda yani kaliper degisimlerinde unutmamaniz gereken brake master cylinder. Gerek hacmi gerek pedal travel olarak yeni takacaginiz kalipere uygun degilse ciddi sikintilar yasayabilirsiniz. Brake bias ozelligi sayseinde pedal box yapilmasi bu sorunlarin onune gecmenizi saglar.

Nacizhane Team Underdogs Evo - Timeline | Facebook (https://www.facebook.com/TeamUnderdogsEvo/photos/pcb.819604754825815/819604588159165/?type=3&theater)

Aero
05-08-2016, 16:11
Biz evo 9 aracimiz icin radikal hareketler yapip onlere two piece evo x girodisc ve cadillac cts-v 6 pot monoblock brembo kaliper, arkalara da ondeki orjinal 4 pot brembo kaliperleri ve yine evo x arka disklerini ciddi ugrasilar sonucu takmistik.

Bu bize maliyet olarak hazir bir sistem almaktan cok daha uyguna gelmisti, tabi bu tarz uygulamalarda yani kaliper degisimlerinde unutmamaniz gereken brake master cylinder. Gerek hacmi gerek pedal travel olarak yeni takacaginiz kalipere uygun degilse ciddi sikintilar yasayabilirsiniz. Brake bias ozelligi sayseinde pedal box yapilmasi bu sorunlarin onune gecmenizi saglar.

Nacizhane Team Underdogs Evo - Timeline | Facebook (https://www.facebook.com/TeamUnderdogsEvo/photos/pcb.819604754825815/819604588159165/?type=3&theater)

Bilgi için teşekkürler. Sahibindende bir tane 8 pot set var BMW için. Cookies and JavaScript support required (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-d2-racing-8-piston-caliper-kaliper-310931514/detay)
Uysa direk alacağım, uydurmak için de uğraşmak istemedim açıkçası. Yurt dışında yapılmış uygulamalarda fren merkezi ile alakalı bir sıkıntı çıkmamış. Tak çalıştır şeklinde sorun görünmüyor.

barisy
18-06-2018, 15:39
...........

barisy
18-06-2018, 15:42
Konu eski ama bu aralar frenlerle ilgilendiğim için paylaşımda bulunayım. Yurtdışında özellikle fren upgrade konularında piston sayısı yanında piston ölçüleri göz önüne alınıyor. Daha fazla piston , daha büyük disk tabii ki daha iyi bir frenleme sağlamakla birlikte eğer ölçüler doğru seçilmez ise sürüş kalitesini inanılmaz düşürüyor. Fren merkezine uygun olmayan büyüklükte bir kaliper, fren pedalının yarısının boşa gitmesini , sonraki yarısında da camdan çıkacak kadar kuvvetli olmasına neden olabiliyor. Buna pedal travel diyorlar, frenin sünger gibi olması , pedal hissinin zayıflaması. Belki pist sürüşünde göz ardı edilebilecek bu durum , günlük sürüşte ızdırap halini alabilir. Örneğin porsche brembo 6 piston cayenne , Q7 , Toureg de kullanılan kaliper müthiş bir güce sahip fakat fren merkezi yetersiz vag grubu araçlarda geri söküp 4 pistona geçen çok var yurtdışında. Çözüm olarak rs3 fren merkezi takanlar da mevcut fakat o da çok pahalı bir parça ve toplama sistemin astarı yüzünden pahalıya çıkarıyor. Bu sebepten Big Brake Kit daha satın alınacak olsa üreticinin doğrudan kendi aracınız için ürettiği kitlere bakmak , hatta onu dahi araştırmak gerekiyor. Çünkü bazı kitler araca montaj yapılabilir görünse dahi sonucu hüsran olabilir.

Ben bu ara kendi 2009 TT aracım için araştırma yapıyorum , şöyle güzel bir data buldum , Golfmk5 forumundan alıntıdır. HYDE16 Reviews: StopTech ST-40 328mm Big Brake Kit - VW GTI Forum / VW Rabbit Forum / VW R32 Forum / VW Golf Forum - Golfmkv.com (https://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?p=3520009)

piston size/area



1. stock front caliper:


Golf/GTI - Ate FN3 54 mm caliper: 2290 mm²

S3/R32/R - FNRG 57 mm: 2552 mm²



2. aftermarket - proper match:


AP Racing 6-pot CP7068-00 (355x32 ) > 2350 mm²

Boxster: 40 mm + 36 mm > 1257 mm² + 1018 mm² = 2275 mm²

Boxster S: 40 mm + 36 mm > 1257 mm² + 1018 mm² = 2275 mm²

993 Turbo: 36 + 44 mm > 1018 mm² + + 1520 mm² = 2538 mm² (on the edge)

Brembo GT 'A-caliper': 40 mm + 36 mm > 1257 mm² + 1018 mm² = 2275 mm²

Stoptech ST-40: 38 mm + 34 mm > 908 mm² + 1134 mm² = 2043 mm²



3. aftermarket - poor match:


Forge: 707 mm² + 1046 mm² + 1164 mm² = 2917 mm²

996 Turbo: 40 + 44 mm > 1257 mm² + 1520 mm² = 2777 mm²

Q7/Touareg/Cayenne (three variants):

34/36/38 mm : 907.920 + 1017.876 + 1134.115 = ~ 3060 mm²
32/36/38 mm : 804.248 + 1017.876 + 1134.115 = ~ 2956 mm²
30/34/38 mm : 706.858 + 907.920 + 1134.115 = ~ 2749 mm²



4. master cylinder diameter:

- 22,22 mm > 388 mm² (some Mk.V GTI, Mk.V + Mk.VI Golf)
- 23,81 mm > 445 mm² (Mk.V R32, Mk.V GTI, Mk.VI GTI, Golf R)
- 25,40 mm > 507 mm² (RS3 + TT-RS)



If you know the piston diameter: Pi * radius² = area

Schumi
18-06-2018, 22:18
Evet çok doğru noktaya parmak bastın. Genelde Stance araçlarında özellikle VAG grubu araçlarda en büyüğünden Porsche hatta Lambo, Ferrari frenleri, 8-10 piston aftermarket kitler mevcut. Pedal hissi berbat ama amaç zaten sadece görüntü. Bizim Peugeot grubunda ana fren merkezinin çeşidi bol, her çapta var, fiyatı ucuz, çıkması mevcut sorun olmuyor ama VAG grubunda alternatif sınırlı. Zaten aftermarket BigBrakeKit üreticileri içinde araca özel kaliper piston çap seçimi ile OEM'e yakın pedal hissi veren en iyi firma StopTech. Ama ben nedense pek sevmiyorum o markayı. :) Ap Racing daha bir pist odaklı. Ve elindeki hali hazırdaki ürün gamından uygun olanı özel bracket ile sağlıyor. O yüzden pedal hissi gene iyi ama bir StopTech kadar değil. Bence çok abartı fark olmadığı sürece sorun olmuyor çünkü 3-4 güne alışıyor ayak. Bende 4 piston Brembo var büyük ana fren merkezide aldım sıfır ama hiç takmadım çünkü 3-4 gün sonra alıştım rahatsız etmedi hiç. Hala kutusunda duruyor fren merkezi.