Orijinalini görmek için tıklayınız : Akıl aranıyor..
Selam arkadaşlar. Aracı yenilemeye ve geliştirmeye başlamak üzereyim. Ama akıl lazım işte. Bende kalmayan şey. Bütçem kısıtlı olduğunu için bu yenileme/geliştirme olayı 1 seneyi bulabilir, geçebilir. O yüzden build konusunu henüz açmak istemiyorum. Her neyse. Konuya giriyorum.
Yapılacak olan işlemler = Aracın içi tamamen sökülecek, eski püskü kablolar vs. yenilenecek. Alta yalıtım yapılacak. Daha doğrusu aracın heryerini yalıtım yapacam. Godless_Comie abimizin yaptığı şekilden.
Süspansiyonlar yenilenmesi gerek.
ECU alınacak.
Fren sistemi geliştirilecek.
Custom turbo yapılacak. 2. eli olan her parçayı 2. el olarak alacağım, gerisi custom. Borular gibi. 2. el dediğim de bi intercooler bi turbo bulabilirim ancak.
Tüm işler bitince de 4 yeni lastik, rot balans, toe camber caster işleri falan yapılacak.
Şimdi akıl istediğim şey şu. Hangisine önce başlayayım? Araba 1 seneyi geçkin süre yatacak, kullanılmayacak. Bunu göz önünde bulundurarak ne önerirsiniz? Kullanılmayacak dediğim, tatillerde öyle 1 haftalığına veya 2 günlüğüne kullanılacak.
ECU, fren sistemi ve turbo olayları pahalı. Süspansiyon onlara göre daha ucuz. Ama arabayı hemen turbolayamayacağımdan, (bu çok uzun ve karışık bi kelime oldu) ve parça parça toplayabilirliğim olduğundan, turboya mı başlasam, yoksa süspansiyonları ilk önce bi aradan çıkarsam mı?
Yalıtım işini zaten kendim yapıcam. Kabloları yenilemek de sorun çıkarmaz yardım aldığım sürece.
Neye ilk önce başlıyayım? Dışardan bakılınca bu iş nasıl görünüyor, tavsiyeleriniz neler arkadaşlar?
KoramiraL
22-08-2016, 05:13
Öncellikle başlayacağınız işte allah kolaylık ve sabır ihsan eylesin diyelim :) başlayalım bendeki fikire eğer araç turbolanacak ise kaportaya öncelik vermen şart bence hatta ileriye dönük saklamak peşindeysen şase ve kaporta aksamı öncelikli olması gerekli aracınız nedir bilmiyorum ama kaporta aksamında ikinci el temiz parça alarak işlemi aslında hızlandıra bilirsiniz sonrası motor ve elektrik tesisatı en son yürüyen aksamı bırakmalasın en önemli 3 olayı tamamlar ise Kaporta Motor Elektrik sistemi gerisi zaten gelir bütçe olarak aslında bunların içinde en fazla bütçeyi yiyecek olanı kaporta olacaktır :) şimdiden kolay gelsin
Araç 91 miata. Kaporta olarak komple bodykit uygulaması var ama hepsini çıkarıp, yerine tekrar bodykit yaptıracağım için kaportaya o kadar önem vermiyorum şuan.. motor ve elektrik aksam iyi bir başlangıç olabilir.. TEşekkürler öneriniz için.
Tesisatı komple yenileyeceksen, motor yapılacaksa ve kaporta boya olacaksa sıralama
1) motor/mekanik aksam
2) kaporta/boya
3) komple tesisat
4) İç mekan
5) standalone ecu ve ayar
Şeklinde olmalıdır. Bu sıralamada önde yer alan herkes arkasındakinin bitmiş işini *** eder. Kaportacı gelir adamın dündüz kalıp gibi çektiği tesisatı piç eder, mekanik atölyeye girdiğinde kaporta boyası çizilir ezilir içi miçi pislenir. Sıralamanın bu şekilde olması lazım.
Tesisatı komple yenileyeceksen, motor yapılacaksa ve kaporta boya olacaksa sıralama
1) motor/mekanik aksam
2) kaporta/boya
3) komple tesisat
4) İç mekan
5) standalone ecu ve ayar
Şeklinde olmalıdır. Bu sıralamada önde yer alan herkes arkasındakinin bitmiş işini *** eder. Kaportacı gelir adamın dündüz kalıp gibi çektiği tesisatı piç eder, mekanik atölyeye girdiğinde kaporta boyası çizilir ezilir içi miçi pislenir. Sıralamanın bu şekilde olması lazım.
İmzana bayıldım :D Sağol verdiğin fikir için ve haklısın en mantıklısı bu olur. Peki yürüyen vs.?
Genelde bir arabaya sifirdan girilicekse önce komple soyulur şase kaporta gerekli güçlendirmeler gerçekleşir. Daha sonra motor mekanik yürüyen iyileştirilir. Bunlar olduktan sonra elektrik tesisatı elden geçirilir ve araba toplanma aşamasında incik boncuk tedarik montaj süresi başlar ve araba toplanır.
Aynen şase güçlendirme olayı önemli.. Arabayı ben soyarım da toplaması sorun işte :) Yardım olmadan cok zor olacak.. En güzeli evde soymak, cekiciye yükleyip götürmek sanırım. Şasi güçlendirme için motor falan inmesi gerekiyor mu hocam ?
İmzana bayıldım :D Sağol verdiğin fikir için ve haklısın en mantıklısı bu olur. Peki yürüyen vs.?
Yürüyen çok önemli değil, lifte kaldırılıp alttan yapılacağı için, en son olsa da olur. Başta da olsa olur. Farketmez :)
Aracin motorunu komple indirip disarda toplaman/toplatman taraftariyim. Bu sure icinde de aracin kaporta Isleri bitmis olur ve motor kısmı da renk ayrimi olmaz. Sonrasinda da motoru atarsin uzerine yavaştan toplarsin.
Aykut106
22-08-2016, 23:09
ben olsam once icini soker yalıtım yaparım.
daha sonra kablo isleri methanol gosterge vs icin herseyi hazırlarım.
once frenleri buyuturum alt ust antiroll barlar vs tamamlarım bu arada turbo ıcın parca kovalarım:)
eger savas arabası gbi sokuk bsey yapmıcaksan ıcı duzgun olmayan araba zevk vermiyor bence:)
ici tamamen bitikten sonra cekıcıyle goturr turbo ecu ayar :D
ben olsam once icini soker yalıtım yaparım.
daha sonra kablo isleri methanol gosterge vs icin herseyi hazırlarım.
once frenleri buyuturum alt ust antiroll barlar vs tamamlarım bu arada turbo ıcın parca kovalarım:)
eger savas arabası gbi sokuk bsey yapmıcaksan ıcı duzgun olmayan araba zevk vermiyor bence:)
ici tamamen bitikten sonra cekıcıyle goturr turbo ecu ayar :D
Ben 117 beygirden 180 beygire çıkmayı amaçlıyorum öyle anti roll bar falan gereksiz masraflardan kaçmak istiyorum :) Yoksa dediğin öyle. Fren diski alıcam yarın zaten ön fren için, arka freni de kovalayacam bulursam alırım. Sağol öneriler için
Aracin motorunu komple indirip disarda toplaman/toplatman taraftariyim. Bu sure icinde de aracin kaporta Isleri bitmis olur ve motor kısmı da renk ayrimi olmaz. Sonrasinda da motoru atarsin uzerine yavaştan toplarsin.
zaman sorunum hiç yok.. Arabayı epey yatıracam.. parçaları temin ettiğim takdirde kendim toplamayı planlıyorum. Tabii kaynak vs. işleri dışarıda olacak. Bunun için çizimler ve ölçüler ben yapacam. Motor bloğu oldukça geniş. Çalışacak çok yer var ama dediğiniz gibi boya işi bozuyor epey..
Ne yapacaksaniz boya işini sona bırakın , motor içi vs boyanıcaksa motor toplama aşamasında motor icini boyatın sadece , arabanin herşeyi bittiginde dış boyasını yaptırın , çünkü sanayide nekadar titiz usta bile olsa araca biseyler olma riski yuksek yanindan biri geçer çizer biri yaslanır gamze olur biri gelir üstüne çay bardagi koyar vs vs yeni boyanmış arabaya yazık olur
Ek olarak yazmayi unuttum şahsi fikrim 120 hp den 180 hp ye cikacak bi araç için şase güclendirmesine ihtiyac yok
ben de öyle düşünüyordum. Son durum olarak kendime turbo için bir parça listesi oluşturdum. Sizin fikirlerinizi tekrar almak istiyorum.
GT2554R
2.5" giriş çıkışlı intercooler 7lt muhtemelen??
silikon hortumlar 2.5"
paslanmaz çelik yağlama boruları / su boruları eğer gerekiyorsa
yağ buharı haznesi
custom turbo manifold
custom tek çıkış egzoz (katalizorlü, susturuculu, 2.5")
fren diski, kaliperler ve padler, çelik fren hortumları
head polish
ECU
Oil cooler
bronz debriyaj
Wideband 02 sensor
injectors (440cc)
aluminyum hava filtresi borusu ve yeni hava filtresi
225/45/16 jant, lastik
oil temp, pressure, fuel pressure, egz heat,
dump pipe
yakıt pompası
air intake sensörü
Unuttugum birsey var mı sizce?
KoramiraL
23-08-2016, 02:55
Diff gerek bu yazılanlara varmı bilmiyorum ama
YAzmayı unutmuşum. Kaynak düşünüyorum. Eksilerini biliyorum ama yine de.
KoramiraL
23-08-2016, 03:31
kaynak bir yere kadar destekler en azından zarar vermeden kenara bir yere iliştirile bilinir yada farklı modelden daha güçlüsü 2 inci el alınıp takıla bilinir
kaynak bir yere kadar destekler en azından zarar vermeden kenara bir yere iliştirile bilinir yada farklı modelden daha güçlüsü 2 inci el alınıp takıla bilinir
Keşke bulunabilse.. Anca yurtdışından getirtmek lazım ki o da epey bi masraf açar. Ama günlük olarak kullanılan turbo miatalar mevcut kaynaklı. Bir sorun olmadığını söylüyorlar. Bakalım sorun olursa da getiririz bi diff. Yapacak birşey yok :)
Kullanılmayacak olmasını,sökme ve yalıtım işini ilk sıraya alarak avantaj haline getirmek lazım.
Zaten o fazla zamanımı almayacak.. Eylülde başlayıp 10 günümü alsa bitirirm hemen
Konu dışı ama miata projesi denildiğinde hep bu geliyo aklıma :)
KMiata.com - Miata K Series Engine Conversions (https://kmiata.com/)
Kur 2 lira civarında olsaydı neden olmasın :)
Kur 2 lira civarı olsa daha yapılacak çok proje var.. Ama malesef :( öyle 1-2 senede anca bitirebiliyoruz bi projeyi..
Yavaştan siparişlere başladım bakalım :) Ön diski aldık, şimdi arkaya disk bulmak gerek
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.