Orijinalini görmek için tıklayınız : 10-60 mı 5-50 Mi ?
İzzet Göçmen
21-09-2016, 10:37
Sorum belli arkadaslar D14 Motorumda 10-40 castrol kullanıyorum sıkan birisiyim hem performans hemde motor acısından degistirmek istiyorum sürekli o yagda kullanılcak bundan sonra Motul-Mobil-Castrol ne koymalıyız.
by_hayali
21-09-2016, 10:41
10-40tan devam edin bence 10-60 önümüzde kış gereksiz olacaktır, yada 5-40 tam sentetik yağ kullanın.
10-40 yağ ile ralli tırmanma pist olarak kaç tane yarışa katıldım. Hiç birşey olmadı. Araçları sattım hala aynı düzen yarışıyor. Kasmaya gerek yok bu kadar.
Niye değiştirmek istiyosun sebebi nedir? yağ mı yakıyosun?
İzzet Göçmen
21-09-2016, 11:30
Niye değiştirmek istiyosun sebebi nedir? yağ mı yakıyosun?
Yag yakma gibi bi durumum yok,fakat yararı olurmu diye düşünüyorum performansa 8000 binde suanda yagım kararmıs durumda normalde 5000 de degişirdim
kdmavili
21-09-2016, 11:34
ikiside yüksek sıcaklıklarda özelliğini yitirmeyen güzel yağlar. ama kışa girerken 5w-50 doğru seçim olur. 5w-50 sadece mobilde var bildiğim kadarıyla.
İzzet Göçmen
21-09-2016, 11:37
ikiside yüksek sıcaklıklarda özelliğini yitirmeyen güzel yağlar. ama kışa girerken 5w-50 doğru seçim olur. 5w-50 sadece mobilde var bildiğim kadarıyla.
Marka takıntım yok castrol sadece isim yapmıs 10-60 castrol 170 tl iken mobil motul 100 120 arası,Peki 5-50 yi koyarken bi islem gerekirmi eski yagı arındırma amaclı
marka takıntısı yapmayın. castrol isim yapmış eyvallah ama kutunun arkasını çevirip okursanız bp tarafında üretilmiştir ibaresini görebilirsiniz. 10-60 falan çok gerekli değil. stok motor bi araç için 10-40 yeterli gelecektir
opelinde gm yağları var arkasına bak opet üretiyor :) 10-40 kafi şuanlık
kdmavili
21-09-2016, 12:00
Herhangi bir işleme gerek yok. 10w40 dan tek dezavantajı fiyatıdır.
blumenberg
21-09-2016, 17:41
ben 10-60 kullanmıştım aracımda, şuan 5-50 kullanıyorum çok memnunum.
Ben 80 bin kmdir 5w50 kullanıyorum. Yaz kıs... bir yamugunu gormedim 8000 olmadan degıstırıyorum. Ancak son degısımde ankara da 4lt olarak yeni yretim bulamadim. En yenisi 2011 idi ben de 2014 uretim 1lt aldım.
İzzet Göçmen
22-09-2016, 06:24
5-50 De kullanırım sorun degil hangisi iyi gelirse onu koyalım
sansar34
22-09-2016, 09:23
bencede cok fazla kasmaya gerek yok eger yuksek ısılara kadar dayanan bır yag arıyorsanız 10-60 zaten tr sartlarında kımse kısın arcını cıkartmıyor kar yagınca illede full sentetık alacaksanız 5w40da olur 5w50w da olur yok farklı bırseyler denıcem dıyorsanız mobilin 0w40 esp yaglarını fırma kendısınden cok emın konusuyor her arac için oneriyor ne kadar verımlı olur deneyıp gormek lazım japon motorlarında daha cok hondanın motorlarının cogunda yag eksıltme muhabbetı yok ısı olarakda suan kullandıgın yagla aynı ısı degerlerıne kadar ulasabılıyor. istersen yag firmalarının sıtesıne gır senın motorun için kullanabilecegin secenek ve altarnatifleri onune dökuyor.
tercih sana kalmıs ben bundan oncekı 90 model bmw aracımda m20 motorda 20w50 mınarallı yag kullanın dıyorlar ben deneme için 10w60 kullandım standartında ve belırlı km asmıs motor olmasına ragmen yag yakma seviyesi azaldı ama genelde bmw ustalarında sordun mu daha ince ya yakar onu fln diyorlar birazda kendin tecrube ederek denersen daha ıyı sonuc alabılırsın.
Ucanadamyoktur
22-09-2016, 16:20
Öncelikle aracın km'si kaç ? Bende 2 bakımdır mobil 5w50ye döndüm ve gayet memnunum aracım 201.000km de fabrika çıkış yağ eksiltme mevcut ***** ilk çıkan vvt-i motor şu anda epey bi azaldı önceden motul 10w40 kullanıyordum ona göre viskosite arttığı için azaldı tavsiye ederim. Ama km düşükse 5w50 gibi bir yağa çıkmaya gerek olduğunu düşünmüyorum sonuçta motorda aşınma yok denilecek kadar azdır boşuna motora extra yük edicek bir yağa gerek yok ama km yükseldikçe 160-170.000den sonra 5w50ye dönülebilir memnunda eder diye düşünüyorum. Herkesin dediği gibi eğer ki km düşükse 10w40 yerine 5w40'a geçip soğuklarda daha rahat ettirir diye düşünüyorum hemde tam sentetik yağa geçmiş olursunuz.
İzzet Göçmen
25-09-2016, 16:57
Öncelikle aracın km'si kaç ? Bende 2 bakımdır mobil 5w50ye döndüm ve gayet memnunum aracım 201.000km de fabrika çıkış yağ eksiltme mevcut ***** ilk çıkan vvt-i motor şu anda epey bi azaldı önceden motul 10w40 kullanıyordum ona göre viskosite arttığı için azaldı tavsiye ederim. Ama km düşükse 5w50 gibi bir yağa çıkmaya gerek olduğunu düşünmüyorum sonuçta motorda aşınma yok denilecek kadar azdır boşuna motora extra yük edicek bir yağa gerek yok ama km yükseldikçe 160-170.000den sonra 5w50ye dönülebilir memnunda eder diye düşünüyorum. Herkesin dediği gibi eğer ki km düşükse 10w40 yerine 5w40'a geçip soğuklarda daha rahat ettirir diye düşünüyorum hemde tam sentetik yağa geçmiş olursunuz.
188 Binde aracım sürekli 10 40 kullanılmıs 5-50 kullanmak istiyorum honda motorlarındada yag eksilme mevcuttur hem motorsıkletlerı hemde araclarında 8000 bin km olmus suandaki yag
Ucanadamyoktur
07-10-2016, 13:29
188 Binde aracım sürekli 10 40 kullanılmıs 5-50 kullanmak istiyorum honda motorlarındada yag eksilme mevcuttur hem motorsıkletlerı hemde araclarında 8000 bin km olmus suandaki yag
Cevabınızı geç görüyorum kusura bakmayın. 5w50 mobil'i tavsiye ederim ama yinede karar sizin tabiki keyifli sürüşler :)
Trance-R
07-10-2016, 13:35
dizel araçlarda, yağın kararması bence normal. eksiltme yoksa aynı yağdan devam edin.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.