PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Coilover montaj ve ayarlama hakkýnda



rain man
04-12-2016, 21:36
Merhabalar. Aracıma geçen hafta linkte yer alan ürünü almış bulunmaktayım.

Street Coilover Kit (147 4CYL) | D2racingsport.eu (https://d2racingsport.eu/d2-racing-sport-street-coilover-kit-for-alfa-romeo-147-4-cyl-00-10-d-al-03-street.html)

D2 ile ilgili tecrübesi olan arkadaşlardan duyacağım tecrübelere açığım. 36 way adjusting denilen muhabbet nasıl ayarlanıyor, hangi kalibrasyonu tavsiye edersiniz? Montajında herhangi bir önlem alınmalı mı? Uzun ömür ve koruyuculuk için toz koruyucu kılıf vs tedarik etmeli miyim?

ruudvan
04-12-2016, 22:35
kılıf kesınlıkle yaptır.
yay ayarını yayın hıc sıkıstırmayacak sekılde sabıtle.
aracın yukseklıgıne amortisorun alt araca baglanan sılındırınden ayarla.
36 way denılen 1 tarafa dogru sertlesır dıger tarafa yumusar.
kullanım tarzına gore ayarlayabılırsın.
mısal aracın yuksek amortısor esnesın ıstıyosun yumusat . aracı alcalttın . esnemeyle bırlıkte vurma yasayacaksan sertlestır.
aracı camurluk hızasına kadar basıcaksan eger 15-25 arasında ayarlayabılırsın.
36 kademeyı nasıl anlıcam dersen amortısor kafasında alyan gırecek delıge ayar aparatını sokuyosun.
cevırdıkce bı sıyrılma , bi guc hıssedeceksın onların herbırı 1 kademe. ya yumusaktan serte yada sertten yumusaga gore onler ve arkalar olmak uzere ayarla.
aslında olay cok basıt.once bı amortısoru komple parcala sonra tekrar topla anlıcaksın ne demek ıstedıgımı.

rain man
04-12-2016, 23:38
"yay ayarını yayın hıc sıkıstırmayacak sekılde sabıtle.
aracın yukseklıgıne amortisorun alt araca baglanan sılındırınden ayarla."

Bu iki cümleyi anlayamadım şimdi.

Kesinlikle basit de olsa bir kılıf kullanacağım. Yaylara basit hortum yerleştirme olayını baştan yapmaya gerek var mı? Ses olmaması için?

***** önümüz kış. Amacım aracı yükseltmek. Baharda tekrar indiririm. O zaman yapmam gereken konforu da üst seviyeye taşımak adına en yüksek ve en yumuşak ayar mı oluyor? Çamurluğa kadar kesinlikle basmayacağım, ama arada 2-3 parmak kalana kadar indirirm tekrar. Yayla indiği seviyesine insin yeter benim için.

Ayar anahtarı ile ayarlamak için aracın liftte olması şart mı peki?

levent
04-12-2016, 23:57
"yay ayarını yayın hıc sıkıstırmayacak sekılde sabıtle.
aracın yukseklıgıne amortisorun alt araca baglanan sılındırınden ayarla."

Bu iki cümleyi anlayamadım şimdi.


Özet geçeyim, yüksekliği amortisör tablasında bulunan alttaki silindirden ayarla demiş rıdvan, yani yayın altındaki ayar silidirleri ile yayı sıkıştırarak alçaltma (preload ayarı aslında orası) demiş, ki zaten bu en büyük hata belki de. sonucu aşırı sekme. şöyle özetliyim, şu videoda anlatmış. yayın altındaki silindirleri elleme mor olanları, en diptekini gevşetip amortisörü çevirerek alçalta/yükseltebilirsin.

Adjusting D2 coils on a 4g Eclipse - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=-Hca-UDUZTw)

araç liftte olursa kolaylık olur, yerdeyken tam sağ/sol konumda da ayarlanabilir tabi ama daha zor olacaktır.

rain man
05-12-2016, 00:36
Eyvallah dostum çok teşekkürler. Bol bol inceleme yapacağım, manual'ini falan ezberlerim ancak pratikte her şey farklı olabilir diye fikrinizi aldım. Anlaşılan o mor olana dokunmadan yükseklik ve sertlik ayarı yapacağım. Basit duruyor şu an.

Her ayar değişiminden sonra rot ayarına girmek gerekir değil mi mantıken?

ruudvan
05-12-2016, 00:40
hayır canıkm rotla işin yok. rot ayarı rot kolları bozulursa tekrarlanır. rot ayarını bozman ıcınde aracının on tekerın duz basmaması lazım kı kısa vadede rot bozmanda zor.

rain man
05-12-2016, 08:32
Aracın yüksekliğine göre kamber ayarı yapmak gerekmez mi ondan sordum. Gerekmiyorsa daha iyi tabi. ��