PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sağ ön tekerin geride olması hakkında



Seyfettin777
30-08-2017, 14:59
Selamlar,
96 model bir e34 520i araç aldık, biraz sağa çekme problemi vardı rot ayarından diye düşündük, bugün rot-balans ayarıyla uğraşan usta sağ ön tekerin 1,5cm geride olduğunu söyledi.

Ayarı yapıldı ama haliyle sağa çekme devam ediyor, kaldırıma veya çukura sert girdiğinde olmuştur dediler bize.

İstanbul'da bu tekerin pozisyonunu hakkıyla düzeltecek kimi buluruz acaba, maliyeti ne olur?
Kimisi düzen tutmaz diyor sorun yaratır mı tekrardan?
Düzgün bir şaseci düzelttiğinde tekrar eski haline gelmez sanırım, sizlere de danışmak istedim...

turboman
30-08-2017, 15:23
1.5 cm öndüzenin tutmaması için bir neden değildir bence siz başka bi rotbalanscıya götürün çukura düşmeyle teker geri gelmez ya kaldırıma çıkmıştır yada bi kaza atlatmıştır araç bide alt salıncak eyri olabilir dediğim gibi başka bi ustaya gösterin

Seyfettin777
30-08-2017, 15:30
1.5 cm öndüzenin tutmaması için bir neden değildir bence siz başka bi rotbalanscıya götürün çukura düşmeyle teker geri gelmez ya kaldırıma çıkmıştır yada bi kaza atlatmıştır araç bide alt salıncak eyri olabilir dediğim gibi başka bi ustaya gösterin

Araçta değişen yok muhtemelen kaldırıma sert çıktılar, alt takım yeni salıncakta problem olsa rotların ayarını yapan arkadaş fark etmez miydi acaba?

Bize söylediği şaseciye götürmemiz gerektiği.İstanbul'da işinin ehli başka neresi var bilemiyorum götürdüğümüz yer de bilindik bir yerdi.

Sert@ç
30-08-2017, 20:58
Şasiciye gidin hiç rotcuyla vakit kaybetmeden

evolution_9
30-08-2017, 21:24
Aynı sorun bendede oldu geçmişte gitmediğim yer kalmadı en son bi rot balansçı buldu. Sağ tablam 6mm geri kaymış gidip çektirdim sonra tekrar rot balansçıda kontrol ettirdim hallettik. Seninkide kesin aynı sorun. Yanlız balansçı makinayla falan anlayaması önüne bi ip gerdi 2 teker arasına bişeyleri ölçtü çokta hatırlamıyrm 10 yıl oldu belki,manual olarak bulmuştu sorunu eski usül.

oğuz
30-08-2017, 21:29
arkadaşımın e36sında alt takım yaptırdıktan sonra bir tarafta böyle bir sıkıntı oldu bizimde.bi anlam verememiştik :)

sagi
30-08-2017, 21:57
Şase diyince aklıma şaseci Ahmet geliyor valla
ona götürün bence çözecektir

Seyfettin777
30-08-2017, 22:10
arkadaşımın e36sında alt takım yaptırdıktan sonra bir tarafta böyle bir sıkıntı oldu bizimde.bi anlam verememiştik :)

Bizim aracın da alt takım yenilendikten sonra bu sorun başlamış, acaba parçaların montajında bir sıkıntı mı var diye düşünmüyor değilim, pek düzgün bir usta değilmiş...

Yarın açık yer bulabilir miyim bilemiyorum, şaseyi çektirmek en son çare benim için her yeri kontrol ettirmek niyetindeyim pek sağlıklı bir işlem gibi gelmiyor bana.Tam sağ-sol yaparken tak diye ses geliyordu mesela, onu bugün çözdük bir yerin vidasını çok sıkmış bugün düzelince direksiyon yumuşadı, sağdan soldan yarım tur daha dönüyor direksiyon neredeyse.
sagi
Abi bahsettiğin yer neresi acaba? Yarın açık mıdır?

Zorbey
30-08-2017, 23:03
Eğer sol ön jantta kaynak vb işlem varsa da araba çekme yapar. Eski jantta kaynak vardı, araç yolda ilerlerken bariz sola çekiyordu. Lastikleri değiştirdim düzeldi

Seyfettin777
30-08-2017, 23:26
Eğer sol ön jantta kaynak vb işlem varsa da araba çekme yapar. Eski jantta kaynak vardı, araç yolda ilerlerken bariz sola çekiyordu. Lastikleri değiştirdim düzeldi

Jantları hiç kontrol etmedik abi onlara da bakayım ama parmakla ölçtüğümde de sağ ön teker biraz geride duruyor belli yani...

Nomrukan
31-08-2017, 07:06
1,5 santim geride olması az bir mesafe değildir. Araç daha önce kaldırıma yaslanmış olsa geri kayması için yeter. Öyle aklınıza kıyamet senaryoları getirmenize gerek yok. İlk önce tekerleğin geride olduğunu tespit eden rotçudan çıktı isteyin. O çıktı ile bir şaseciye gidin, şaseci 100-150 lira gibi bir rakama tekerleği geri yerine alır. Ondan sonra tekrar rot ayarına girersiniz.
Yalnız eğrilik salıncakta da olabilir. Ona bakın ondan sonra çektirin şaseyi.

Seyfettin777
31-08-2017, 07:33
Nomrukan
Anladım abi.
Peki şaseyi bu şekilde çektirmek ne kadar sağlıklı? Hem sorun tekrar eder mi bu işlemden sonra?

Ayrıca Kartal Sanayi'de bilindik iyi bir şaseci için tavsiyelerinizi bekliyorum.

Nomrukan
31-08-2017, 07:48
Hocam bende sorun tekrar etmedi. Bir zararını da görmedim. Sadece çok kez tekrar edilirse artık malzeme yorulacağı için düzen tutmamaya başlar ama arabayı ayda bir kaldırıma vurmadığınız sürece de böyle bir durum olmayacaktır. Aracın kaza güvenliği ya da şase orijinalliğini de etkilemiyor.
Ben Pendik sanayide Petlas bayinin köşeden girince 2. dükkanda yaptırmıştım. Petlas bayinin hemen yanı frenci, onun da bir yanındaki dükkanda.

Seyfettin777
31-08-2017, 08:06
Nomrukan
Anladım abi teşekkür ederim.Bugün açık değildir muhtemelen, bayramdan sonra bir gideyim...

Nomrukan
31-08-2017, 08:15
Şu anda zaten aracın kullanımı herhangi bir tehlike arz etmiyor. Sadece sizi yorar. O yüzden acelesi yok bence. Ben 1 yıldan fazla bu şekilde kullandım. Yine de sanayi uzak değilse gidip bir bakabilirsiniz.

Seyfettin777
31-08-2017, 08:37
Şu anda zaten aracın kullanımı herhangi bir tehlike arz etmiyor. Sadece sizi yorar. O yüzden acelesi yok bence. Ben 1 yıldan fazla bu şekilde kullandım. Yine de sanayi uzak değilse gidip bir bakabilirsiniz.

Rot ayarını yapan yerde de sorun olmaz dediler abi ama kafama takılıyor açıkçası.Ben şaseden bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum sorun tam olarak nereden çıkacak kafamda çok soru işaretleri var, bir an önce baktırmak niyetindeyim o yüzden.

Nomrukan
31-08-2017, 08:49
Rot ayarını yapan yerde de sorun olmaz dediler abi ama kafama takılıyor açıkçası.Ben şaseden bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum sorun tam olarak nereden çıkacak kafamda çok soru işaretleri var, bir an önce baktırmak niyetindeyim o yüzden.

Ben ara sokakta tam tur direksiyon manevrası ile dönecek hızdayken (Tahmini 5-10 km/sa) kaldırıma yaslandım. Lastik patladı, teker geriye gitti. Yani şaseden tekerin geriye gitmesi ve ileri alınması bu kadar basit bir olay. Sonra tabii lastik değişimi yaptım, araba sola çeke çeke uzunca bir süre kullandım. Kaç farklı yerde rot ayarına girdim hep "Oldu, yok sana öyle geliyor, yok lastiktendir, yok direksiyon kutusundandır". Bir de bir kaç farklı sola çekmeye sebep problem vardı (Her şey arabanın sola gitmesi için ayarlanmış gibiydi) o yüzden güzel maskelendi. En son bir rotçu "Senin sol ön teker falanca kadar geride" diye elime bi çıktı verdi. Gittim şaseciye. Arabayı bıraktım 1-2 saat sonra aradı gittim. "Sol ön tekeri yerine aldım, sağ ön tekerde de kamber vardı onu da düzelttim" dedi. Ondan sonra arabada bariz bir iyileşme vardı (En azından direksiyonu düz tutunca araba da düz gidiyordu).

Dediğim gibi muhtemelen çok basit bir şeyden çıkacak. Diğer olasılıklar amortisör eğriliği ve salıncak eğriliği. Rotta, rotilde bir bozukluk olsa zaten ayarı yapan kişi fark ederdi. Gerçi hoş benim arabada kaç farklı rotçu ön takımda sorun yok dediyse de arabada müthiş bir yolda gezme vardı. Sorun rotilin bozuk olmasıymış. Değiştirdim düzeldi ama kaç farklı usta ve rotçu anlamadı bunu.

Seyfettin777
31-08-2017, 08:55
Nomrukan
Rot-rotiller vs yeni abi araçta, ama aracı Datça'dan aldım, yolları mayın tarlası gibiydi bizim gittiğimiz zamanki hali tadilat görmüş haliymiş üstelik.:D

Ya derin bir çukurda, ya da dediğin gibi kaldırıma çıkarken aracın şasesine, veya ön tarafta bir yerlere bir şey oldu.Bu kadar kolay olması can sıkıcı, şaseyi güçlendiremez miyiz acaba bu tarz şeylere önlem almak için...

Nomrukan
31-08-2017, 09:02
Nomrukan
Rot-rotiller vs yeni abi araçta, ama aracı Datça'dan aldım, yolları mayın tarlası gibiydi bizim gittiğimiz zamanki hali tadilat görmüş haliymiş üstelik.:D

Ya derin bir çukurda, ya da dediğin gibi kaldırıma çıkarken aracın şasesine, veya ön tarafta bir yerlere bir şey oldu.Bu kadar kolay olması can sıkıcı, şaseyi güçlendiremez miyiz acaba bu tarz şeylere önlem almak için...

Bu dediğim olay Volvo'da bile bu kadar kolay oluyor. Ve tekerin geri kayması aracın kaza güvenliği ile alakalı değil. Sadece aracın yükü tamamen frensiz olarak bindiği için malzeme biraz fazla esneyip geri yerine gelemiyor.
Yani maruz kaldığı kuvvet ciddi bir kuvvet. Canınızı sıkmaya gerek yok. Kaldırıma yaslayarak arabayı durdurmadığınız sürece kolay kolay çukurla falan yamulmaz. Çukurla ben denge kolu dağıttım, şaseye bir şey olmadı. Şase böyle anlık darbelerle değil de, sağlam yüklenmelerle bozuluyor. Anlık darbeler genelde yürüyen aksam parçalarında kalıyor.

Seyfettin777
31-08-2017, 09:50
Nomrukan
Anladım abi yardımcı olduğun için çok teşekkür ederim, gelişmelerden haberdar ederim...

Seyfettin777
31-08-2017, 12:01
Sağ tekeri öne aldırdım tekrar rot ayarına gittim 1 derece daha alsınlar dendi, gittim biraz daha aldırmak için o sırada fark ettik ki sol ve sağ salıncak birbirinden farklı birisi kalın aluminyum parça, diğeri ince muhtemelen demir.

Parçaların malzemesi dışında şekli şemali de farklı birbirinden, salıncaklardan birisi değişecek bir ara...
Sağ tarafı öne alsak da sağ sol yapınca tekrar biraz geri gidiyor ben de daha fazla kurcalatmadım.

hddsheriff
31-08-2017, 12:45
Şase diyince aklıma şaseci Ahmet geliyor valla
ona götürün bence çözecektir

Şaseci Ahmet işin ehli ama çok kalabalık girmek ayrı dert çıkmak ayrı dert.

hddsheriff
31-08-2017, 12:46
Sağ tekeri öne aldırdım tekrar rot ayarına gittim 1 derece daha alsınlar dendi, gittim biraz daha aldırmak için o sırada fark ettik ki sol ve sağ salıncak birbirinden farklı birisi kalın aluminyum parça, diğeri ince muhtemelen demir.

Parçaların malzemesi dışında şekli şemali de farklı birbirinden, salıncaklardan birisi değişecek bir ara...
Sağ tarafı öne alsak da sağ sol yapınca tekrar biraz geri gidiyor ben de daha fazla kurcalatmadım.

Başım ağrımasın diyorsan ikisini birden değiştir.

Diyadin
31-08-2017, 13:17
Kartal oto sanayi Berat oto şase işini çözer

Seyfettin777
31-08-2017, 13:23
Başım ağrımasın diyorsan ikisini birden değiştir.

Araç bayramdan sonra bakıma girecek o sıra salıncakları da sorarım hangisi oem hangisi değil diye.Oem hangisi ise aynısından alınacak ikisi de değişecek.Muhtemelen sıkıntı salıncaktan biri kısa kalıyor dedi çünkü bana.
Diyadin
Salıncak değişiminden sonra çözemezsek mutlaka uğrarım.

Kasap ustalar kendini usta zannediyor ben en çok ona yanıyorum.Askı rotunu bile ters takmıştı biraz önce düzeltildi.

marikan
31-08-2017, 14:57
Geçmiş olsun.

Benim araçtada çekme vardı sağa. Rot balanscı alt travers veya taşıyıcıdan olur dedi. Bi çıktı verdi kaportacıya gönderdi. Eğrilik soldaydı ama sağdan lastiği biraz geri alıp solun eğriliğini düzeltecekti. Bende öylece kalmasını istedim. Kafama yatmadı. Lastik havalarını kontrol edip denedim. Baya düzeldi. Aradan 2 gün geçti yine çekiyor sağa. Lastik havasını tekrar kontrol edip denedim. Baya azalıyor. Lastik hava kaçırıp eksiliyormuş. O da sağa çekmeye sebep oluyor doğal olarak. Emin olmak için bayramdan sonra tekrar kontrol ettireceğim rotçuya.

Seyfettin777
31-08-2017, 15:03
marikan
Sağ olun, size de geçmiş olsun abi.

Lastik havalarından olduğuna eminsen jantlara iyice bir baktır, en ufak eğiklik, çatlak havaların azar azar inmesine sebep oluyor, tabi siboplar falan sağlam olmayabilir onları da kontrol etmek lazım.

Lastiğin yerini değiştirmek için şaseyi zorlamıyorlar salıncaklar hareket etmek zorunda kalıyor genelde, ben bir sıkıntısı olacağını sanmıyorum çok kafana takılıyorsa yaptır bence.

Seyfettin777
04-11-2017, 20:04
Konuyu hortlatıyorum ama sormam gereken şeyler var, yeni konu açmak istemedim.

Alt salıncakların ikisi de Lemförder ile değişti.Tekrar rot ayarına gittik ve sağ ön tekerin hala biraz geride olduğunu, ve diğer rotçunun göremediği arka tekerin de üstten içerde olduğunu, yani daha fazla negatif kambere sahip olduğunu söylediler.

Şimdi ben bu rot ayarından sonra verilen kağıtta her yerin hizada olmasını istiyorum.Arabanın traversi mi yamuk, taşıyıcısı mı eğilmiş yoksa şasesi mi bozuk bilmiyorum, bunları tek tek ölçüp yapacak kim var?
Bodoslama girip kastıra kastıra aracı düzeltmek istemiyorum, sorun traversteyse, taşıyıcıdaysa değişirim.Ayrıca arıza tespitinin maliyeti ne olur?

“Ustalara” bu kadar detaylı söyleyince işlerine gelmiyor ma.lum...

PoWDeR!
05-11-2017, 13:28
Konuyu hortlatıyorum ama sormam gereken şeyler var, yeni konu açmak istemedim.

Alt salıncakların ikisi de Lemförder ile değişti.Tekrar rot ayarına gittik ve sağ ön tekerin hala biraz geride olduğunu, ve diğer rotçunun göremediği arka tekerin de üstten içerde olduğunu, yani daha fazla negatif kambere sahip olduğunu söylediler.

Şimdi ben bu rot ayarından sonra verilen kağıtta her yerin hizada olmasını istiyorum.Arabanın traversi mi yamuk, taşıyıcısı mı eğilmiş yoksa şasesi mi bozuk bilmiyorum, bunları tek tek ölçüp yapacak kim var?
Bodoslama girip kastıra kastıra aracı düzeltmek istemiyorum, sorun traversteyse, taşıyıcıdaysa değişirim.Ayrıca arıza tespitinin maliyeti ne olur?

“Ustalara” bu kadar detaylı söyleyince işlerine gelmiyor ma.lum...



topkapı şaseci ahmet git işini çözecektir. 4 lastiğide kontrol ediyorlar.

Rawr
05-11-2017, 21:21
Sağ ve sol tablanın fişeklerini bi kontrol et. e36/e30 m3 ler de ofsetli fişekler kullanılıyor , aracında sağ ve sol da değişik fişekler olabilir. Offsetli olanlarda teker ön tampona daha yakın duruyor.

http://www.rogueengineering.com/assets/images/e30e36_600.jpg

resimdeki aftermarket bir ürün normalinde kauçuk , ama ikisini aynı anda görebilmen için koydum.

Seyfettin777
06-11-2017, 14:54
Rawr
Teşekkür ederim bunları da kontrol edeyim.

Fakat her halukarda bir şaseciye uğrayacağız sanırım, arka sağdaki fazladan negatif kamberi de çözmek gerekiyor çünkü...