Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiat 500l çatlak motor bloğu...
Öncelikle herkese selamlar. Arkadaşlar annemin 2013 model 46bin km de, garantisi bitmiş fiat 500l aracı aşşa yukarı ayda bir yada 2 ayda bir su eksildiğinden dolayı uyarı veriyordu, aracı en son bakılması için yetkili servise götürdüm, yapılan incelemede motor bloğunda çatlak olduğu ortaya çıktı, şimdi yetkili servis bunu bana kullanım hatası vs gibi şeylerle asla açıklayamaz, bu sorunun düpedüz defolu üretilen motor bloğundan kaynaklandığını düşünüyorum, yani kısacası ayıplı mal, bu gibi durumlarda aracın garantisinin bitmiş olmasına rağmen yasal olarak hak idda edebileceğimiz bir durum varmıdır? Gerekirse bilir kişi raporuyla bloktaki çatlağın üretim hatası olduğunu belgeletmeyi düşünüyorum. Başına bunun gibi fabrikasyon hatadan dolayı sıkıntı gelmiş ve çözebilmiş birileri varmıdır merak ediyorum...
500l sahibiyim aracım 1.
direksiyon city de arızam vardı çözemedim :) 1 aydır falan uğraşıyorum olmadı
Sizin araç 1.6 mı? 1.6 doblolarda da aynı problem vardı servis kabul ediyordu
Şayet 1.3 ise işiniz zor..
1.3 dizel otomatik ama 1.3 1.6 olması neyi değiştirirki? Sıkıntı defolu motor bloğuyla alakalı.
Mehmetmert
16-01-2018, 09:36
Servis bakimlimi garanti bitmesine ragmen?
omer_yildir
16-01-2018, 09:42
Bütün bakımları servis tarafından yapıldı ise ayıplı mal olarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Ayıplı malda sorumluluk fark edildiği anda başlar. Motoru yetkili serviste açtırın, iyi bir avukat ile mahkeme bilirkişisi tarafından tespit yaptırın. Mahkeme bilirkişisi tespiti hukuki açıdan en önemli belgedir. Burada üzerinde durulacak ana konu; herhangi bir dış etken olmadan, bütün bakımlarının üretici tarafından belirlenen yetkili servislerde yapılan bir motorda bu arızanın meydana gelmesi olacaktır. Kolay gelsin.
Bütün bakımları servis tarafından yapıldı ise ayıplı mal olarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Ayıplı malda sorumluluk fark edildiği anda başlar. Motoru yetkili serviste açtırın, iyi bir avukat ile mahkeme bilirkişisi tarafından tespit yaptırın. Mahkeme bilirkişisi tespiti hukuki açıdan en önemli belgedir. Burada üzerinde durulacak ana konu; herhangi bir dış etken olmadan, bütün bakımlarının üretici tarafından belirlenen yetkili servislerde yapılan bir motorda bu arızanın meydana gelmesi olacaktır. Kolay gelsin.
Tabi şöyke bir sorun var, malesef annem 40bin km de bakıma gitmesi gereken arabayı bakıma götürmemiş, 6bin km dir bakımsız bir şekilde gezmiş, bu problem yaratıcakmıdır acaba?
Burak Mehmet
16-01-2018, 11:37
bloğun servis tarafından sökülmesi takılması tamir edilmesi vs hepsi sıkıntı... ufak bir kaynakla kapatılabilecekse bence kaynak iyetine gidin.
Serviste bakımın yapılması şartıyla iyi niyet garantisinden işlem yapılabilir.
Tabi şöyke bir sorun var, malesef annem 40bin km de bakıma gitmesi gereken arabayı bakıma götürmemiş, 6bin km dir bakımsız bir şekilde gezmiş, bu problem yaratıcakmıdır acaba?
Belki sağlıklı yada herhangi bir araçta 6 bin km bakım geçmesinin hiç bir zararı olmaz ancak siz mahkeme sürecine gidip olayı dava boyutuna taşırsanız , serviste bu kozu kullanacaktır ki kağıt üzerinde haklılardır da. Mahkeme sürecin de de ben 40 bin km sınır koymuşum , müşteri 46 binde getirmiş herhangi bir sorumluluk kabul etmem diyebilir haliyle de haklı olacaklardır. Bence mahkeme vs değil ancak ufaktan iğneleyerek tatlı dille çözmenizi tavsiye ederim çünkü mantıken yada teoride hiç bir şey olmayacak olsa bile kağıt üzerinde servis haklı olacaktır. Netice de herkes bakıma vakti zamanında götürmüyor 10 bin 20 bin geçen arabalara hiç bir şey olmuyor ama işte olay mahkeme olunca bu karşınıza çıkar.
Geçmiş olsun.
Hiç bir şey yapmazlar, sabaha kadar mahkemeye verin. Hiç bir şey çıkmayacak.
5 lira falan masrafınız var, geçmiş olsun.
hddsheriff
16-01-2018, 16:31
Sur oto 1 bakımı geç yaptırdık diye depo girişinden depoya giden boru çatladığı için kullanıcı hatası deyip garanti dışı bırakmıştı arabayı.
Bilirkişi o bu derken 5 bin tl den fazla para ve 2-3 yılınızı vereceğiniz kazanma ihtimali %10 olan bir dava olacaktır.
Tanıdık birini bulup iyi niyet garantisi diye daha az paraya çözebilirsiniz.
ahmet3425
17-01-2018, 17:10
aynı model benzer km araca sahibim. 1 senedir kullanıyorum bir sorun yasamadım.
sıkıntıya gelecek olursak bence kazanırsın kaldi ki davalık olmana gerek bile yok fiatin merkezine konu ile alakalı bir sikayet maili yazarak baslayabilirsin. eger magduriyetinzi giderme konusunda bir girisimde bulunmazlar ise konuyu italya ya kadar tasıyın.
benzer olay reno da basıma geldi mais savsakladı beni basından fransaya genel merkeze mail attım ertesi gün 2500 liralık masrafı 200 lira (sarf malzeme) ödemek sartıyla yapacagız diye beni aradılar.
ortada ciddi bir hata var ve bunu halledeceklerini dusunuyorum.
Yağ bakım aralığı 10k km. Servisle anlaşmaya çalışın. Bakımı çok fazla geciktirmişsiniz. Mahkemeden sonuç almanız imkansız gibi bir şey.
Daha önceki her bakıma 1000 er km geç götürse bakım zamanı 44 bin km olur ve bakım sadece 2 bin km gecikmiş olur. 2 bin km sorun teşkil etmez. Tam bakım geçmişi alınması lazım. Ayrıca bu bakımdan önce su eksiltme uyarısı verdimi yada siz serviste bir şikayette bulundunuz mu ?
Ataşehir desin sanırım. İstersen talip oto ya git. Derdini anlat. Oradaki usta başı ne zaman gitsem elinden geleni yapan birisi. Yeterki iyi niyetli ol. Bazı yerlerde cemkirmek ama burada iyi niyet geçiyor. Ben hiç cemkirmedim talip oto da. He %100 olmasada ne kadar karsilatirsan okadar iyidir bence
Mesela kırmak otonun yapmadığı herşeyi yaptılar. Servis değişkenlik gösteriyor.
Yasal olarak hak iddia etme durumunuz yok olsa da sonuçsuz kalır. Ben hakem heyeti raportörüyüm. En azından benzer durumlarda maalesef tüketicilerin yapacakları bişey yok. Belki motorlu taşıtlarda yönetmelikte bir madde vardır. Tüketici mahkemeleri bakar böyle yüksek meblalı davalara. Şunu yapabilirsiniz. Büyükşehir statüsünde olan illerde 4.570 (dört bin beş yüz yetmiş) Türk Lirası ile 6.860 (altı bin sekiz yüz altmış) Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde 6.860 (altı bin sekiz yüz altmış) Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri bakıyor. Motor bloğunun değişim maliyetini öğrenin, şayet 6860 tl ve altıysa hiç mahkemeyle uğraşmayın sonuç alamazsanız il hakem heyetine başvurun. 2 aya sonuç alırsınız. İl hakem heyetinin muhtemelen limitleri dışında kalacaktır. Bu durum içinde tercihen sadece malzeme masrafını talep edin işçiliği siz ödeyeceğinizi belirtin belki bu sayede limit dahilinde başvuru yapma hakkınız olur. Ama burada başvurmanız gereken ilk yol servisle sulh yoluyla işi çözmek olacaktır. Burda ihmaller zinciri sizin tarafınızdan yapılmış. Bakım periyodunun gecikmesi büyük sorun. Zira kronik arızalı vb şeyler genelde ilk dönemlerde çıkıyor. Su eksiltme varmış ekleyip devam etmişsiniz ve bu durum belkide küçücük birşeyin büyümesine neden olmuş. Blok çatlaması öyle hatalı üretimden vs kaynaklanmaz. Hararet darbe vs görmüş olabilir. Mahkemeye boşa başvurmayın. Öncelik servisle anlaşmak yolu olsun.
Benim dayımın başına fiorino araçta böyle sorun geldi. Otomatik şanzıman garantideyken sorun çıkarttı ve robot kolu değiştirildi. 4 ay sonra garanti bittikten 3 gün sonra yine sorun çıkarttı ve aynı servise götürüldü ve robotla birlikte beyin değişecek diye 11 bin tl masraf çıkartıldı. Garantideki arıza sırasında neden takım olarak değişmedi yine arıza verdi o zaman tam yapılsa 2. sorun olmazdı diye fiatla görüşüldü garantiden yapılması istendi ama kabul edilmedi. Sonra fiat mahkemeye verildi 2 sene uğraştı sonuç çıkmayınca öylece bıraktı.
tamir işlemi de 7bin tl ye cepten ödeyerek yapıldı. ( kol değiştiği için daha önce ve sürekli servis bakımlı olduğu için indirim yapılmış.)
bende 500L kullanıyorum. aracım 1.3 mj manuel. ben tuzlada oturduğumdan, gebzedeki eski adı birlik oto, yeni adı efsane olan fiat yetkili servisine götürdüm aracımı. sadece rutin bakım diye götürdüm. viteslerde geçişlerin zor olduğunu belirttim ve kontrol edilmesini talep ettim. aracımın garantisinin bitmesine 1 ay kalmıştı. yapılan kontrolde şanzımanda sorun olduğu, 1.3 manuellerde bu durumun keonik olduğunu belirttiler. bana 1 haftalık ikame araç verdiler ve şanzımanı değiştirdiler. servisteki yetkili bana garantimin bitmesinin 1 ay kaldığını söylemese benim haberim bile olmayacaktı. arkadaşlar sağolsun çok ilgilendiler ve 13bin tl lik çıkan faturaya kuruş para vermedim. garantiden hallettiler. servisten servise çok şey değişiyor. eğer düşünürsen gebze servisi kesinlikle tavsiye ederim.
Fiat serviste durumun anlaşılmasından bir hafta sonra işi hiç yokuşa sürmeden komple dolu şekikde motorun yenilenmesini kabul etti arkadaşlar bilgize. Biz yanlızca yağ, hidrolik, su, antifiriz vs vs gibi masrafları karşılayacağız... yrni motorun rulsata işlenme masrafları dahi ınşar tarafından karşılanıcak...
AhmetKadir
15-02-2018, 13:09
cok guzel haber. adınıza da cok sevındım :) bi daha bakıma dısarı gıtmezsınız artık :D
Grimlord
15-02-2018, 13:12
Çok güzel haber gerçekten, Fiata da helal olsun
Hayırlı olsun sevindim.
1. sayfada sallayanlar okumuştur umarım.
Hayırlı olsun. Gittiğiniz servis aynı benim servis gibi demek ki. Çoğu şey ordaki basteknisyenin elinde
Hayırlı olsun sevindim.
1. sayfada sallayanlar okumuştur umarım.
Okudum.
Tabi ki adamın işinin çözülmesi beni sevindirdi.
Benim şiddetli şüphelerim vardı önceden başıma geldiği için, fiat brni g.t etti.
Konu sahibine geçmiş olsun.
Ben de çok bişey yapmaya yanaşmazlar modundaydım, sorgusuz sualsiz değiştirmeye yanaşmaları baya iyi olmuş.
Normal şartlarda olması gerekenin olduğunu görünce şaşırıyoruz :)
Süper gelişme, serviste çalışan bir arkadaşım zamanında dist. lerin servislere müş. memnuniyeti için bütçeler verdiğini söylemişti, belki de böyle bir durumdan karşılandı masraflar. Ne olursa olsun güzel çözmüşler. O servis burada okuyan bir çok araç sahibinin de tercihi olur artık bu yaklaşımdan ötürü.
levent_s
16-02-2018, 00:00
Konu sahibine geçmiş olsun. Kimse beğenmez ama fiat ve hyundai servisleri her zaman müşteri odaklı çalışıyor ben hep memnun kaldım. Volkswagen ve hondanın servislerine lanet olsun insanı canından bezdirirler herşeye kullanıcı hatası derler.
servisten serviise fark var bunu bariz yaşadım. Onun dışında sürekli gittiğim serviste neler değiştirdim neler sağolsunlar. Bundan dolayi ocakta garanti bitti ama bakımda yine servisteyim
aposport
16-02-2018, 06:33
Zıtlaşmazsanız FIAT bu konularda iyidir.
Çözmeye çalışırlar.
Değişik zamanlarda değişik FIAT marka araçlarımın sorgusuz sualsiz şanzıman, baskı balata, teker porya bilyesi, fren diski, direksiyon Airbag ve daha hatırlamadığım birçok şeyi ücretsiz garanti kapsamında değişmişlerdi.
İlk dikkat ettikleri şey aracın düzenli yetkili servis bakımlı olması. Kullanıcıda güler yüzlü, problemsiz bir kişi ise her türlü yardımcı olmaya çalışıyorlar.
aposport
16-02-2018, 06:35
servisten serviise fark var bunu bariz yaşadım. Onun dışında sürekli gittiğim serviste neler değiştirdim neler sağolsunlar. Bundan dolayi ocakta garanti bitti ama bakımda yine servisteyim
Garanti bitse de iyi niyetten yine yardımcı olmaya çalışırlar.
marka olarakta fark ediyor tabi ama aynı markanın servisleri içinde de iyi niyet yaklaşımı fark ediyor..geçmiş olsun burada halledilmiş sıkıntı
Hayırlı olsun sevindim.
1. sayfada sallayanlar okumuştur umarım.
Sallamak derken?
Benim başıma gelen başka şeyler olduğu için,yaşadığım yaygarayı ben bilirim. Ki sattım zaten bi daha fiat almamak kaydıyla.
Hala haber verecekler direksiyon city arızası için. 3 ay oldu. Her defasında arıyorum arabanın fotoğraflarını istiyorlar,ruhsatı istiyorlar ama dönüş yok. Bende zararı düşerek verdim,yani 24 bin km de city bozulan bi araçtan bahsediyoruz.
1.6larda kronik blok çatlatma olayı vardı,değişim yaptılar. Ki 1.6 doblo vardı 500 bin km de. Onu bile gerekli incelemelerle değişebileceklerini söylediler.
1.3 te daha önce duymadığım için,değişme ihtimallerinin zor olacağını savunmuştum. Bu iş tamamen şans ki sevindim değişecek olmalarına.
Ha siz sallamak vs konuşursanız,ilk sayfadaki herkese cevap hakkı doğar.
Sizde bunu okumuşsunuzdur umarım.
Sallamak derken?
Benim başıma gelen başka şeyler olduğu için,yaşadığım yaygarayı ben bilirim. Ki sattım zaten bi daha fiat almamak kaydıyla.
Hala haber verecekler direksiyon city arızası için. 3 ay oldu. Her defasında arıyorum arabanın fotoğraflarını istiyorlar,ruhsatı istiyorlar ama dönüş yok. Bende zararı düşerek verdim,yani 24 bin km de city bozulan bi araçtan bahsediyoruz.
1.6larda kronik blok çatlatma olayı vardı,değişim yaptılar. Ki 1.6 doblo vardı 500 bin km de. Onu bile gerekli incelemelerle değişebileceklerini söylediler.
1.3 te daha önce duymadığım için,değişme ihtimallerinin zor olacağını savunmuştum. Bu iş tamamen şans ki sevindim değişecek olmalarına.
Ha siz sallamak vs konuşursanız,ilk sayfadaki herkese cevap hakkı doğar.
Sizde bunu okumuşsunuzdur umarım.
Madem sallayanlardan birisi olarak üstüne alındın;
tavsiyem arkadaşın gittiği servise git. Mağduriyetini giderirler belki..
Servisin neresi olduğunu soranlar olmuş... bilecik bozüyükteki fiat yetkili servisi :D
Madem sallayanlardan birisi olarak üstüne alındın;
tavsiyem arkadaşın gittiği servise git. Mağduriyetini giderirler belki..
Sallayanlardan biri olarak üstüne alınmadım. İlk sayfada yazdığım için yazma gereğinde bulundum.
Bence yazıyı bi daha oku,ya da göz doktoruna git.aracı sattığımı yazdım zararını düşerek. Alan kişi de yaptırdı ücreti mukabilinde.
ahmet3425
17-02-2018, 08:31
Fiat serviste durumun anlaşılmasından bir hafta sonra işi hiç yokuşa sürmeden komple dolu şekikde motorun yenilenmesini kabul etti arkadaşlar bilgize. Biz yanlızca yağ, hidrolik, su, antifiriz vs vs gibi masrafları karşılayacağız... yrni motorun rulsata işlenme masrafları dahi ınşar tarafından karşılanıcak...
Olmasi gereken olmus tekrar gecmis olsun.
Sallayanlardan biri olarak üstüne alınmadım. İlk sayfada yazdığım için yazma gereğinde bulundum.
Bence yazıyı bi daha oku,ya da göz doktoruna git.aracı sattığımı yazdım zararını düşerek. Alan kişi de yaptırdı ücreti mukabilinde.
Lafım ilk sayfada yazanlara değil, sallayanlara idi. İstersen benim konuya yazdığım ikinci mesajı oku. Okuduğunu anlayamıyorsan o da senin sorunun..
Ben de sana bir tavsiyede bulunayım, her okuduğuna, gördüğüne atlama..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.