Orijinalini görmek için tıklayınız : Tofaş Şahin Fren Güçlendirme
TuNeR_32
15-02-2018, 22:48
Merhaba arkadaşlar Tofaş Şahin aracın frenlerini güçlendirmek için ne yapılabilir. bir kaç yerde palio hava soğutmalı disk takılıyor dediler ama tam bir bilgiye sahip olamadım bu konuda daha önce yapılmiş bir çalışmadan örnek verebilecek var ise araca uygulamak istiyorum 4 disk takanda olmuş :confused::confused:
free-hifi
15-02-2018, 23:35
Hurdaliktan 4 disk freni 124 yada miafiori bulman lazım malzeme 1000 tl + işçilik. Youtube de ibrahim ocak diye biri var detaylı yazmış anlatmis
Dokunmatik fren yaptırabilirsin. Pedal yumuşuyor, fren mesafesi (bence) kısalıyor
MARJINAL_SUFI
16-02-2018, 11:03
zorbey in dokunmatik fren diye söylediği şey aslında westinghouse milinin kursunu kısaltmaktır..
fren mesafesi değişmez.. tepki süresi azalır sadece.. ancak dozajlama toleransları düşer tavsiye etmem
aracınızın fren mesafesini kısaltmak çok basittir.. kabaca sol arka koltuğun altına denk gelir eğilip baktığınızda limitör ü görürsünüz..
limitör çok ilkel bir sistemle çalışır .. bir ucu limitöre diğer ucu şaseye bağlı çubuk .. aracın ağırlığı arttıkça açı kazanır ve limitöre baskı uygulayarak limitörü açar ve arka merkezlerede hidrolik ulaşır..
böyle yapmalarının sebebi araç boş ken arka kampanaların frenajını cüzi seviyede tutmak ve el freni etkisini tolore etmektir..
sizin yapacağınız şey limitörü ve çubuğu iptal edip rekoru direk bağlamak olacaktır.. :)
o şahin denilen araç bu şekilde amiyane ifade ile yerleri kazır frene bastığınızda..
camdan çıakcak gibi olursunuz..
ve cır cır lı olup sürekli ayar isteyen arka kampalarınızda balatanın demiri gelse bile yine fren gücü sağlar..
ancak bunu tavsiye etmem.. zira zaten sınırlı yol tutuşu olan aracınız.. panik yada manevralı frenaj gerektiğinde çok ama çok tehlikeli bir hal alır..
muratdogan
16-02-2018, 13:29
Bende Biyerde Doblo Disk Ve Fren Kaliperlerini Uydurulmuş Bir Turbo Şahin Vardı Diye Hatırlıyorum. Yanlış Olmasın Yinede Bilen Çıkarsa Söyler :)
TuNeR_32
18-02-2018, 20:25
Hurdaliktan 4 disk freni 124 yada miafiori bulman lazım malzeme 1000 tl + işçilik. Youtube de ibrahim ocak diye biri var detaylı yazmış anlatmis
Bilgi için teşekkür ederim abi araştırayım
TuNeR_32
18-02-2018, 20:40
ayrıntılı bilgi için çok teşekkür ederim abi arka denge kollarını değiştirirken bahsettiğiniz çubuğu görmüştüm bunu iptal edip düz bağlasam sert sürüşlerde sert dönüşlerde acil fren kullanacağım zaman el freni çekmiş gibi mi olur yani tehlikeli bir hal alır mı?
MARJINAL_SUFI
19-02-2018, 00:25
ayrıntılı bilgi için çok teşekkür ederim abi arka denge kollarını değiştirirken bahsettiğiniz çubuğu görmüştüm bunu iptal edip düz bağlasam sert sürüşlerde sert dönüşlerde acil fren kullanacağım zaman el freni çekmiş gibi mi olur yani tehlikeli bir hal alır mı?
aynen öyle olur.. ilk postumdaki son paragrafta tamda bunu sözylemek istemiştim..
nasılki aracın arkasını koparmak için el freni kullanırsa heyecnlı arkadaşlar.. sizinkide tam o tepkiyi vrebelir dikkatsiz bir anınıza denk gelirsede.. aman aman..
ancak şu kesin ki : inanamazsınız o şahinin öyle durduğuna.. :)
TuNeR_32
01-03-2018, 21:06
aynen öyle olur.. ilk postumdaki son paragrafta tamda bunu sözylemek istemiştim..
nasılki aracın arkasını koparmak için el freni kullanırsa heyecnlı arkadaşlar.. sizinkide tam o tepkiyi vrebelir dikkatsiz bir anınıza denk gelirsede.. aman aman..
ancak şu kesin ki : inanamazsınız o şahinin öyle durduğuna.. :)
Anladım teşekkür ederim :) doblo disk takan hakkında bilgi bulamadım doblonun bijon ölçüsü 4x98 tofaşlar ile aynı ama uygulayan varmı acaba
zorbey in dokunmatik fren diye söylediği şey aslında westinghouse milinin kursunu kısaltmaktır..
fren mesafesi değişmez.. tepki süresi azalır sadece.. ancak dozajlama toleransları düşer tavsiye etmem
aracınızın fren mesafesini kısaltmak çok basittir.. kabaca sol arka koltuğun altına denk gelir eğilip baktığınızda limitör ü görürsünüz..
limitör çok ilkel bir sistemle çalışır .. bir ucu limitöre diğer ucu şaseye bağlı çubuk .. aracın ağırlığı arttıkça açı kazanır ve limitöre baskı uygulayarak limitörü açar ve arka merkezlerede hidrolik ulaşır..
böyle yapmalarının sebebi araç boş ken arka kampanaların frenajını cüzi seviyede tutmak ve el freni etkisini tolore etmektir..
sizin yapacağınız şey limitörü ve çubuğu iptal edip rekoru direk bağlamak olacaktır.. :)
o şahin denilen araç bu şekilde amiyane ifade ile yerleri kazır frene bastığınızda..
camdan çıakcak gibi olursunuz..
ve cır cır lı olup sürekli ayar isteyen arka kampalarınızda balatanın demiri gelse bile yine fren gücü sağlar..
ancak bunu tavsiye etmem.. zira zaten sınırlı yol tutuşu olan aracınız.. panik yada manevralı frenaj gerektiğinde çok ama çok tehlikeli bir hal alır..
Bu çok sağlıklı bir uygulama değil bu durumda kazık frende aracın arkasını düz tutamazsınız heleki hafif virajda olurda sert fren yapmak gerekirse kontrol sizden çıkar kazaya sebebiyet verir.
TuNeR_32
07-03-2018, 00:10
evet o nedenle doblo hava kanallı disk takan olmuş bunu yapabilirsem daha iyi olacak gibi ama sanki dedikodu gibi yapılabiliyor diyorlar ama yapan kişilere daha ulaşamadım
turboman
07-03-2018, 07:56
Tofaşın diski ince ve soğutma kanallı olmayışı bide küçük olması üstüne bide jant çapı büyütülüp kullanılınca frenler yetersiz kalıyor
Güçlendirmek için büyük disk takılabilir örnek aramaya gerek yok
Uygulama için fiat modellerinin güncel olan arlarından birinin mesela linea nın diski olabilir
Diski sizin ön poryaya takıp eğer kaliperinizin açısı kurtarıyorsa kendi kaliperinizi kullanabilirsiniz
Uymazsa lineanın kaliperini araya flanş yapılarak takabilirsiniz
Şahinin kaliperi ni kullanmak içinde araya flanş yapmanız gerek
İşten anlıyan bi tornacı bunu halleder
kardesım doblo ve albea dıskı ve merkezı 2 arabamada yaptım.gayet ıyı sonuclar aldım.fren mesafesınde 05303330974 ..takıldıgın bır yer olursa yardımcı olurum.
AhmetKadir
09-03-2018, 10:09
kardesım doblo ve albea dıskı ve merkezı 2 arabamada yaptım.gayet ıyı sonuclar aldım.fren mesafesınde 05303330974 ..takıldıgın bır yer olursa yardımcı olurum.
Cagrı yı dınle bence bu konularda baya bilgilidir
immortalboss
09-03-2018, 13:05
Veya şöyle bir sistem var.Tabi biraz tuzlu.Aslında Tofaş'ın fren sistemi çok kötü değil ancak süratliyken frene basıldığında aracın ağırlık merkezi,dengesi çok bozuluyor.Standart amortisörlerle 131'de kızaklayacak şekilde 100 km/h civarı hızda frene basıldığında aracın arkası ciddi olarak kalkarken ön tarafı çok iniyor.Bunun sonucunda da ön frenlere çok fazla yük binip aracın fren performansını düşürüyor.
FIAT 131, BRAVA BIG BRAKE KIT- WILWOOD, COMPLETE KIT, PERFORMANCE BRAKES DL20 | eBay (https://www.ebay.com/itm/FIAT-131-BRAVA-BIG-BRAKE-KIT-WILWOOD-COMPLETE-KIT-PERFORMANCE-BRAKES-DL20-/282061863422)
131 2.0 Brava yani amerikada kullanılan Fiat 131 modeli için wilwood marka komple fren kiti var.Alıp uygulanırsa ciddi güzel olur.Ancak o amortisör sistemi ile yine de tam performanslı çalışamayacağı düşüncesindeyim.
TuNeR_32
17-03-2018, 00:55
Teşekkür ederim kardeşim bu parçaları takarken aracın bir yerlerini kesip biçme yapıldı mı yoksa birebir oturdu mu ve ne kadar zamandır kullanıyorsun biraz daha aydınlatırmısın?
TuNeR_32
17-03-2018, 00:56
en güzeli ve temizi ama..... Türkiye şartları
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.