Orijinalini görmek için tıklayınız : F30 320d için ön fren disk ve balata set önerisi
Arkadaşlar 8000km önce ön ve arka fren balatalarımı BMW yan sanayi ürünleri ile değiştirdim. Orjinaller 1400tl iken yan sanyisideğişim dahil 700 civarı tuttu. Ancak servis sert kullandığım için önermedi ürünü. Bu konuda haklılarmışta, ilk 5=6k km çok iyi verim alırken özellikle son 2000km de ciddi sert frenlemelerde disk titremesi ve art arda frenlemede şişme yapmaya başladı. Bu sebeple ön disk ve balatamı spor bir marka ile değiştirmek istiyorum. Önerilerinize açığım. Bu arada hidrolik yağ ve çelik hortum önerisinde de bulunabilirsiniz. Şimdiden teşekkürler
ProdriveSTI
31-07-2018, 19:41
B16 Bu ufaklık yardımcı olur abi sana
İmkan varsa Bmw performance fren kiti tak.
Yoksa brembo sport disk ferodo ds performance balata kombinasyonu öneririm.
Hidrolik olarak da ben öneride bulunayım abi, Castrol SRF. Yada motul rbf660
Castrol srf çok çabuk bozuluyormuş, sadece track dayler için öneriyorlar.
mert_can 41
31-07-2018, 20:37
B16 Bu ufaklık yardımcı olur abi sana
Burak bu konuda yardımcı olucaktır abi delphi marka balata almıştım mini cooper s im için oldukça memnundum veriminden dolayı. Şuanki aracım içinde yine aynı markanın varsa alıcam bende.
rahmitanir
31-07-2018, 20:40
Fren setini bilmiyorum ama, hortum goodridge, hidrolik de motul rbf600 veya 660. Feen seti de olduktan sonra, bu setup ile pistte bile gözü kapalı gazlayabilirsin abi.
Zimmerman disk +ds2500 balata kesin çözüm.
Bu seferde 10.000 km olmadan karavana olmaması için güzel bir ön set olsun istiyorum. Yazmayı unuttum. Bunlardan öncede aravı aldığımda direkt orjinal fren balata seti aldım. 20.000 gitti ve balata ışığı yaktı. Ancak yaktığınfa bile şiödikilerden iyi tutuyordu
Bu seferde 10.000 km olmadan karavana olmaması için güzel bir ön set olsun istiyorum. Yazmayı unuttum. Bunlardan öncede aravı aldığımda direkt orjinal fren balata seti aldım. 20.000 gitti ve balata ışığı yaktı. Ancak yaktığınfa bile şiödikilerden iyi tutuyordu
Ben yine OEM tavsiye ederim, daha öncesinde OEM kullanıyor muydunuz ve memnun muydunuz diye soracaktım ki siz yazmışsınız. İyi tutan lastiğin erken bitmesi gibi iyi tutan balata da nispeten erken biter ama BMW'deki OEM balataya aftermarketlerdan daha çok güveniyorum. DS2500 biraz daha öne çıkabiliyor sadece.
Yok ille farklı deneyeceğim derseniz başka bir konuda Zimmermann disk + OEM balata tecrübemden bahsetmiştim E46 330ci'da. Ufuk'un dediği gibi Zmann disk ve DS2500 balata tavsiye edebilirim veya yine OEM balata.
Spor balataya gerek yok oem ile istanbulparka cikmadiginiz surece titreme sorunu yok
İmkan varsa Bmw performance fren kiti tak.
Yoksa brembo sport disk ferodo ds performance balata kombinasyonu öneririm.
kaç piston oluyor bu kit?
kaç piston oluyor bu kit?
ECS News - BMW F30 3 Series BMW Performance Brake Kits (https://www.ecstuning.com/News/BMW_F30_3_Series_BMW_Performance_Brake_Kits_2012_2 013/)
Önler 4 piston 370 mm disk, arkalar 2 piston 345 mm disk
kaç piston oluyor bu kit?
4 piston ön, 2 piston arka.
Shop M Performance Brakes | getBMWparts.com (https://www.getbmwparts.com/c-brakes-87)
onursumer
01-08-2018, 16:23
Hidrolik olarak da ben öneride bulunayım abi, Castrol SRF. Yada motul rbf660
çelik fren hortumları ile motul rbf660 a geçtim bende 3 track day en sonuncuda 50 turum var diskten balatadan duman çıkıcak kadar ısındı ama genede fren pedalım boşa çıkmadı eskisi gibi, omru ne olur bilemiyorum tabi :D
Fren balatası seçerken sürtünme katsayısını öğrenme gibi bir şansımız olabilir mi acaba?
Disk malzemesi az-çok belli.
Balata sürtünme katsayısı fazla olan daha kısa mesafede durdurmaz mı mantıken?
Ben textar kullanıyorum büyük bir problem fark göremedim yada ben hissetmiyorum
85 milyonluk Türkiyemde koskoca TechTurkey halkı modifiye anlamında yürüme konsunda fren diski ve balatası bulamadı, yine bu ülkenin en çok kullanılan arabasına :)
85 milyonluk Türkiyemde koskoca TechTurkey halkı modifiye anlamında yürüme konsunda fren diski ve balatası bulamadı, yine bu ülkenin en çok kullanılan arabasına :)
:) yanlis bir yorum olmus, yazilanlari okumadiniz sanirim, eger big brake kit istiyorsaniz en mantiklisi m performance kittir, oncelikle ben sadece titreme sorununuz mu var yoksa aracinizin frenleri mi yetersiz onu anlayamadim. OEM disk balata istanbulparka cikmazsaniz ve sicak diste su tutmazsaniz titreme yapmiyor. 20 binde de bitmesi cok zor, bunda bi acayiplik var.
Ben bmw degil, ille de farkli marka biseyler almak istiyorum diyorsaniz baslangic seviyesi olarak uzerindeki ayni capta tarox un f2000 disklerine bakin, oem balata, ya da varsa ferodonun dsperformans balatasini tercih edebilirsiniz. Ya da 20 bin ve uzeri bir mebla verip guzel bir kit alabilirsiniz, brembo, ap racing vs. Yine de M performance mantikli,balata disk degisiminde bulmasi kolay olur, servisten bulabilirsiniz ama yine de yuklu bi mebla tutar..
Benim tavsiyem oem balata ve diski gidip yetkili servisten alin, 2 kati odersiniz ama bmw marka olsun, parcacidan abi orjinalinde de bu cikiyor bundan vereyim dedigini almayin bu tip sorunlar yasarsiniz, benim bmwde tecrube ettigim budur. Direk bmw marka da alsaniz artik herseyin replikasi var, parcacilarin gunahini almak istemem ancak ben guvenmedigim icin servisten aliyorum. Oem bmw disk balata ile tum gun 32 derece sicakta korfez pistine ciktim titremedi, istanbulparkta 3.turda titremeye basliyor..Cadde kullaniminda henuz titreme olmadi..
Umarim yardimci olabilmisimdir :)
Arkadaşlar 8000km önce ön ve arka fren balatalarımı BMW yan sanayi ürünleri ile değiştirdim. Orjinaller 1400tl iken yan sanyisideğişim dahil 700 civarı tuttu. Ancak servis sert kullandığım için önermedi ürünü. Bu konuda haklılarmışta, ilk 5=6k km çok iyi verim alırken özellikle son 2000km de ciddi sert frenlemelerde disk titremesi ve art arda frenlemede şişme yapmaya başladı. Bu sebeple ön disk ve balatamı spor bir marka ile değiştirmek istiyorum. Önerilerinize açığım. Bu arada hidrolik yağ ve çelik hortum önerisinde de bulunabilirsiniz. Şimdiden teşekkürler
Çok açık anlattığımı düşündüm yukarıda ancak yineliyeyim. Aracı 95.000 km de aldım diskleri düzgündü ve üzerlerine orjinal bmw balata taktırdım serviste. Bundan tam 20.000 km sonra balata ışığım yandı. Ancak frenlememde bir şikayet vs yoktu. Tabiki metal teması sonucu müşür yandığı için pay ciddi azalmış değişsin dedim. Arka balatada bitmek üzere dediler. Eletmedim gözle kontrol etmek istedim sökülmeden baktım evet o şekildeymiş. Değişim dahil orjinaline kablosu vs dahil 1400 tl dediler. Bende aracaı yakın zamanda elden çıkarırım belki diye yan sanayi takılmasını istedim ama yine ön ve arka balata şeklinde. Yani kısacası 700 tl ye hepsi bitmiş oldu. Gelelim soruna; 5-6000 km sorun yaratmayan yan sanayi balatalar son 2000 km dir diskide sanırım biraz bozdu çünkü uzun süreli fren baskılamamda durmaya yakın titreme yapıyor. Bu hafta Marmaris sakar inişi ile Marmaris merkeze olan inişi bir yeni kasa quatro ile son limitte indiğimizde Marmarise nerdeyse SHELL den girecektim o denli yumuşadı pedal.
Şimdi aracım yazılımlı egsozlu vs 240 hp lerde olabilir rakam atmış olmayayım. Bu sebeple OEM bana yeterli gelmeyecektir. Çünkü genel kullanımım agresif benim. Programım uydukça pistede çıkma ihtimalim olduğundan. Bu defa en azından ön FREN KİTİMİ DİSK VE BALATA OLARAK oem ÜSTÜ performans verebilecek birşeyle değiştirmek istiyorum. Fiyat tabikide bir kriter. Teşekkür ederim
Çok açık anlattığımı düşündüm yukarıda ancak yineliyeyim. Aracı 95.000 km de aldım diskleri düzgündü ve üzerlerine orjinal bmw balata taktırdım serviste. Bundan tam 20.000 km sonra balata ışığım yandı. Ancak frenlememde bir şikayet vs yoktu. Tabiki metal teması sonucu müşür yandığı için pay ciddi azalmış değişsin dedim. Arka balatada bitmek üzere dediler. Eletmedim gözle kontrol etmek istedim sökülmeden baktım evet o şekildeymiş. Değişim dahil orjinaline kablosu vs dahil 1400 tl dediler. Bende aracaı yakın zamanda elden çıkarırım belki diye yan sanayi takılmasını istedim ama yine ön ve arka balata şeklinde. Yani kısacası 700 tl ye hepsi bitmiş oldu. Gelelim soruna; 5-6000 km sorun yaratmayan yan sanayi balatalar son 2000 km dir diskide sanırım biraz bozdu çünkü uzun süreli fren baskılamamda durmaya yakın titreme yapıyor. Bu hafta Marmaris sakar inişi ile Marmaris merkeze olan inişi bir yeni kasa quatro ile son limitte indiğimizde Marmarise nerdeyse SHELL den girecektim o denli yumuşadı pedal.
Åimdi aracım yazılımlı egsozlu vs 240 hp lerde olabilir rakam atmış olmayayım. Bu sebeple OEM bana yeterli gelmeyecektir. Çünkü genel kullanımım agresif benim. Programım uydukça pistede çıkma ihtimalim olduÄŸundan. Bu defa en azından ön FREN KİTİMİ DİSK VE BALATA OLARAK oem ÜSTÜ performans verebilecek birÅŸeyle deÄŸiÅŸtirmek istiyorum. Fiyat tabikide bir kriter. TeÅŸekkür ederim
OEM caddede yeterli, izmir ulkuye de yeterli, istanbulparka cikacakmisiniz oyle sorayim :)
pedal yumusamasi ayri bir olay, 95 bin km ye gelmis aracta siz aldiktan sonra degismediyseniz zaten gitmistir, fren hidroligi zaman gectikte havadaki nemi ceker ve yapisi bozulur. Kaynadikca da bozulur, Pedal yumusamasi hidroliktendir. Sizin yerinizde olsam oem ve m performance yolundan giderdim.
On arka oem disk , 4 balata, fis ve motul rbf 600-660 hidrolik alirdim.
Butce ayirdiysaniz fren kiti 15 bin ve uzeri diye gider, brembo vs 3500-4000 dolarlarda+ kargo ve vergi haric.
Bg hesabi bilmem ancak kac sn 100-200 gidiyor olctunuz mu ? Benim 15 lerde gidiyor ve oem cadde, korfez-ulku de yeterli geliyor hidrolik farkli tabi ki, istanbulparkta kesinlikle m performance gibi birseyler lazim
Önce fren hidroliği değişimi ve çelik örgülü fren hortumu değişimine gitseniz bariz fark hissedersiniz bu durumda.
Performanslı kullanımda fren yumuşaması hidroliğin kaynayıp fren hortumlarını genleştirmesinden oluyor genelde.
blumenberg
04-08-2018, 07:35
ben öneride bulunayım, m performance tek geçerim, fiyatı biraz tuzlu
M performans fren kiti takılırken, kaliperler ve disk harici diger ürünlerde neler değişiyor. Fişler daha farklı diye biliyorum?
İnanması güç ama; hala aynı balatalar ve diskler ile devam ediyorum. Resmen yansanayi balatalar orjinal bmw den daha uzun süre hizmet ettiler. Hala daha balata ışığıda yanmadı. Ancak disk titremesi artık iyice can sıkar hal aldı. Sanırım 4-5000 km içerisinde hem balata hem disk değişimi yapacağım. Bakalım nekadar tutacak
umarım acıklayıcı olur
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=_aZr1C0tCNc)
sert kullandıgınız ıcın balatanın cobuk bıtmesı cok normal kı bunun sızde farkına varmıssınız
upgrade ıstıyorsan orjınal dısk feredo d2500 balata celık orgulu fren hortumu en uygun cozum
m performance fren kıtı alıp takmanız
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.