Orijinalini görmek için tıklayınız : Termostatlı Yağ Adaptörü
Selam beyler düzenliyorum mesajýmý belki lazým olan olur :D
Yað soðutucusu nedir ne iþ yapar nasýl çalýþýr.
Ben bilemedim sonra bildim ve dedim madem bulamadým türkçesini ben çekeyim buyrun size anlatmaya çalýþtýðým videom.
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=e6PONAE8Ye0)
https://www.youtube.com/watch?v=e6PONAE8Ye0:cool:
TAMAM TAMAM Çözdüm hay sizi ya kimse de bilmiyormuş herkes mi ne izliyorum ne okuyorum kendi çekimleriniz konusuna gitiyor ya :D Neyse hikaye şöyle
motordan gelen ilk marşda çalışan yağ direkt soğutucuya gitmiyor açık kalıyor diyorki hacım sen zaten soğuksun dur bi ısınsın habire yağı dolandırmayalım. Basıyor yağı termostatın yanından sıyrılıp içeri geri dönüyor yağ 78 80 dereceye gelince diyorki hacım bu ısındı artık daha fazlada ısıtmayalım ben kapıyı kapatıyorum siz serinleyin gelin.
Termostatın kapattığı yerden yüz bulamayan sıcak yağ soğutucu yoluna düşüyor, serinlemiş yağ filtreye basılıyor ve sonrasında orta bölümden geri motora veriliyor işte bu kadar.
Beynim kitlendi tutuldum bakıyorum kimse böyle anlatmamış çıldırdım.
Neyse buda böyle bir bilgi olsun.
Adminciğim MAKALEYE AL istersen :D
radyatör niye hasar almış bulabildiniz mi ?
radyatör niye hasar almış bulabildiniz mi ?
Radyatör neden hasar almış sorununa yine benim kekoluğum muş diye yanıt vereyim.
Kendim montajlamıştım, boru katlanmış sanıyorum dirsekli yer girmesin diye oraya dik yeri getirmiştim. Oda basıncın geri dönüş yerinde yoğunlaşması sonucu şişirmiş.
Ama patlamamıştı bende tırstım geri söktüm. Yolda patlarsa falan yağsız kalmamak için. Gittim yeni Radyatör aldım onu takacağım şimdi montajlarken.
hemen sitem etme.konuyu okudum ama verecek cevap bulamadım sana :)
Termostatlı yağ soğutucu kullanan herkes bunu biliyordur herhalde sen hariç Erel. Termostat yoksa araba sabahları çoook geç ısınır. Çünkü soğuk yağ dahi hep soğutucudan geçer. Günlük binilen araçlara uygun olmaz. Termostat varsa yağ soğuk iken geri dönüş yapar soğutucudan geçirmez. Yağ ısındıktan sonra soğutucuya gidiş açılır. :)
Termostatlı yağ soğutucu kullanan herkes bunu biliyordur herhalde sen hariç Erel. Termostat yoksa araba sabahları çoook geç ısınır. Çünkü soğuk yağ dahi hep soğutucudan geçer. Günlük binilen araçlara uygun olmaz. Termostat varsa yağ soğuk iken geri dönüş yapar soğutucudan geçirmez. Yağ ısındıktan sonra soğutucuya gidiş açılır. :)
Sanmıyorum ya herkesin bildiğini, tamam zaten açılıp kapanacak mantığı böyle de amacı ısınınca açılsın sonra kapansın. Bunu herkes biliyor devirdaim olayı nasıl oluyor nasıl dönüyor sistem bi tutuldum.
Aldım aleti bakıyorum bakıyorum yahu nasıl dönüyo bu nasıl içine aktarıyo Radın falan diye beynim kitlendi. Algı tutulması yaşadım gece gece :D
Sonra bakınıyorum başka markalara MOCAL gibi hep açık değil kapalı ısınınca falan açıyor kendi ala ala diyorum lan sıralamayı mı bozdum ben :D
ilk hata yağ filtresinin çalışma mantığını bilmemekmiş. Yağ filtresi ortadan yağ bastığını sandığım için olayı hep yanlış yorumlamışım.
Hemen kısa bir araştırmada yağ filtresinin çalışma prensibini anlayınca beynimde şimşekler çaktı bu kadar basit bişeyi nasıl bu kadar zor düşüne bildiğime güldüm sonra :D
https://www.youtube.com/watch?v=EcMqK82i3HE
Bunu da böyle koyayım bari belki işine yarayan olur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.