Orijinalini görmek için tıklayınız : turbolu arabada katalitik iptali daha mi iyi sonuc veriyo??
burakbay
09-01-2009, 00:12
arkadaslar bi arkadasim turbolu arabalarda katalitik cok fazla guc kaybina yol aciyo diyo gercekten boyle mi? iptal ettirmemi tavsiye eder misiniz?? yerine spor susturucu taktirmak iyi bi secim olur mu? aracin hata vermesini nasil engelleyebilirim? arac 2006 opel vectra c 2.0 turbo 175 hp (Z20NET)
turbo araçlarda egzoz sistemi ile çok güzel güçler elde edersin nie öle bişi demişler bilemiyorum.
Maxiboost
09-01-2009, 11:53
Eve dogru soylemis, aslinda standart butun egsoz sistemi az veya cok aracin gucune negatif yonde etki eder. Headers downpipe ve butun borularini 76mm olarak cektirip gene ic capi 76mm olan bir son susturucu kullanirsan hissedilir bir fark olur. Tabi bunu yazilimla desteklemen hem daha guvenli, hemde daha fazla guc veren bir motora sahip olmani saglar.
BrakeHorsePower
09-01-2009, 12:07
Bi önceki açtığın konunda, senin aracına uygun ekzost sistemiyle alakalı detayları yazdım...
burakbay
09-01-2009, 20:54
tesekkurler arkadaslar. komple egsoz yaptirmayi dusunmuyorum cunku vectra spor bi araba olmadigi icin ve aile arabasi oldugu icin ayrica arada babam da kullandigi icin :D ses cikmasini istemiyorum sadece katalitik iptal ettirip spor susturucu taktirsam ne kadar faydasi olur?
bence 60 yada 76mm lik bastan sona duz boru sona HKS vb kalitede bir egsos taktır.. slincer la sesi kesebilirsiniz..
kat iptali zaten baya fark eder. tüm susturucuları da iptal edip sona düzgün bir susturucu girersen istediğin sonucu elde edersin bence.
ben slincer ı tavsıye etmiyorum turbo arabada valla ses çıkmasın diosan nasıl olur bilmem biz audi 200 turboya komle egzoz yaptık çok güzel bi güç aldık ama araba vapur gibi çalışıyodu:)
burakbay
10-01-2009, 11:19
katalitik iptal edip duz boru taktigimda araba ariza vermez mi?
her arabada guc vermez meseLa benım bi arkadaşımın evosunu stok ölçtuk 300 cıktı aynı basıncta komple egzozLa 7 8 hp kadar guc kaybı oldu neden: sıkıştırma düştüğü için..
Emir_b16a
10-01-2009, 23:46
Eve dogru soylemis, aslinda standart butun egsoz sistemi az veya cok aracin gucune negatif yonde etki eder. Headers downpipe ve butun borularini 76mm olarak cektirip gene ic capi 76mm olan bir son susturucu kullanirsan hissedilir bir fark olur. Tabi bunu yazilimla desteklemen hem daha guvenli, hemde daha fazla guc veren bir motora sahip olmani saglar.
gerçekten boşa kafan ağrır
her arabada guc vermez meseLa benım bi arkadaşımın evosunu stok ölçtuk 300 cıktı aynı basıncta komple egzozLa 7 8 hp kadar guc kaybı oldu neden: sıkıştırma düştüğü için..
nasıl bir egzosla peki abi?
valla ben düz boru çektirmiştim mesela
195 hp ye düşmüştü dyno üzerinde:D
ama susutrucu vs hiçbirşey yoktu...
şimdi acaba diyorum sadece kat iptali yapsam
gerisi orj kalsa fark olur mu
orhan_guney
11-01-2009, 12:31
ilğinç kımısı dusuyor dıyor kımısı cıkıyor dıyor :)
valla ben düz boru çektirmiştim mesela
195 hp ye düşmüştü dyno üzerinde:D
ama susutrucu vs hiçbirşey yoktu...
şimdi acaba diyorum sadece kat iptali yapsam
gerisi orj kalsa fark olur mu
Aslında en iyisi dyno'da görmek lazım farkı.
CZT de de standart turbo ile basınç düşüklükleri gördüm free-flow setuplarda.
Tek tek dynoya çıktım. Arabadan arabaya setup dan setupa farkediyor.
Direk iptal et bence, ben bütün turbo olan arçlarımda öyle yaptım. Çooook farkediyor.
valla ben düz boru çektirmiştim mesela
195 hp ye düşmüştü dyno üzerinde:D
ama susutrucu vs hiçbirşey yoktu...
şimdi acaba diyorum sadece kat iptali yapsam
gerisi orj kalsa fark olur mu
Peki egsoz öncesi çıktın mı dynoya? Üreticilerin söledikleri çoğu beygir tutmuyo. Supersprint'in web sitesinde fln yazar hep. Bir egsoz takmadan ölçerler bir de taktıktan sonra. O zmn gerçek ortaya çıkar.
Maxiboost
12-01-2009, 11:33
her arabada guc vermez meseLa benım bi arkadaşımın evosunu stok ölçtuk 300 cıktı aynı basıncta komple egzozLa 7 8 hp kadar guc kaybı oldu neden: sıkıştırma düştüğü için..
hangi evo o bro :D biz gürselin evoyu ölçtük 280 di downpipe + komple egsozdan sonra 347 çıktı :D hatta küsüratı var .7 mi öle bişi
Peki egsoz öncesi çıktın mı dynoya? Üreticilerin söledikleri çoğu beygir tutmuyo. Supersprint'in web sitesinde fln yazar hep. Bir egsoz takmadan ölçerler bir de taktıktan sonra. O zmn gerçek ortaya çıkar.
öncesi sonrası hepsi mevcut.
Hem vamag da hem de serp dyno da..
Future_King
12-01-2009, 21:55
dogru yapılmaayan sistemler sayesinde backpresure u kaybedip guc dusebilir...
Peki egsoz öncesi çıktın mı dynoya? Üreticilerin söledikleri çoğu beygir tutmuyo. Supersprint'in web sitesinde fln yazar hep. Bir egsoz takmadan ölçerler bir de taktıktan sonra. O zmn gerçek ortaya çıkar.
kusura bakma yazamamışım...
paşada çıkmıştım 222 hp 301nm çıkmıştı araba
neyse şimdi yine egzos yapmayı düşünüyorum
arabanın orj boru çapı 60mm
kat iptali de yapacam yine
katın olduğu yeri ve gerisini komple 60 lık mı yapıym susuturucusuz, sonda da orjinal susuturucu? yoksa 70 lik yapmak lazım? neye göre yapmak lazım bu işi?
Yuregi-R
28-01-2009, 10:05
turbo arabada backpressure herzaman guz kaybettirir, turbo araclarda best exhaust no exhaust, drag araçlarında downpipedan direk dısarı verirler, backpressure olayı atmosferik arabalarda geçerlidir.
kusura bakma yazamamışım...
paşada çıkmıştım 222 hp 301nm çıkmıştı araba
neyse şimdi yine egzos yapmayı düşünüyorum
arabanın orj boru çapı 60mm
kat iptali de yapacam yine
katın olduğu yeri ve gerisini komple 60 lık mı yapıym susuturucusuz, sonda da orjinal susuturucu? yoksa 70 lik yapmak lazım? neye göre yapmak lazım bu işi?
60 orjınalse ztn 70 tabıkı, 60 ı 1.3 turbo arabalara takıyolar:D:D
kat ve devamı 70 sonda orj derım tercıhe baglı,
onurdestan
29-01-2009, 02:16
son susuturucuya kadar düz boru yapılıp son orjinal kalırsa zorlanma olmazmı ses ne durumda olur birde son susturucunun ömrü çok kısa olur diyolardı öle duymuştum bilgisi olan varmı bunlar hakkında
son susuturucuya kadar düz boru yapılıp son orjinal kalırsa zorlanma olmazmı ses ne durumda olur birde son susturucunun ömrü çok kısa olur diyolardı öle duymuştum bilgisi olan varmı bunlar hakkında
bende aynı soruya cevap arıyorum ama sağlıklı bir cevap bulamadım.Bende 60lığa terfi ettim ama son susturucu orjinal.
arkadaşta linea tJET - turbo var orijinal turbolu daha 15000 de daynoya çıktı 131 hp aldı sonra filtre+eksoz yaptı tekrar çıktı daynoya 129 hp ye düştü
Edit: Zaten cevaplar verilmiş.
utkuselamoglu
22-02-2009, 14:29
eksoz çok önemlidir. özelliklen ne yapmasını bilen insanlar için yarışta zamanlama her şeydir bence eksoz ilen zamanlamanı aracın bi çok farklı tepki vermesini sağlarsın değiştire değiştire... ama bence şehir için de eksozsuz dolaşmayın araç yarış arabası değilse çok yanlış bence...
son iptal bende
acaba ortayı da iptal etsem mi ya...
rs ise (megane sanırım) belki gürültü artar biraz fakat üst devirlerde biraz daha canlı olabilir spool upta iyileşebilir bi nebze
evet megane rs
birde bişey soracam ben
daha evvel komple düz boru çektirmiştim ben basınç artmıştı ama performans düşmüştü. olabilir mi böyle birşey?
performans düşüşünün nedenlerine bakmak lazım eğer ecu tarafından basınç yükselişi nedeniyle bazı değerleri rötara alıyor ise yeniden bir düzenleme yapmak yeni basınç değerine göre daha mantıklı olur, veya daha farklı durumlar söz konusuda olabilir tam özelliklerini bilmiyorum kapasitelerini parçaların fakat mesela basınç yükselişi nedeniyle intercooler kapasitesi yetmiyor olabilir sıcak üflüyor olabilir, turbo verimsizleşmeye başladıysa ondan kaynaklanıyor olabilr bi kaç farklı neden olabilir
dragstar
30-03-2009, 18:09
evet megane rs
birde bişey soracam ben
daha evvel komple düz boru çektirmiştim ben basınç artmıştı ama performans düşmüştü. olabilir mi böyle birşey?
normalde artması lazım tabi performansın ama arkadaş yazmış sebeplerini:D
evet doğrulardayız ama bütük egsozt herzaman süper verim vericek diye birsey yok :)ama kattan kurtulursaN arabanda erken dolma daha güzel hızlanma ve tork yasarsın
^^ katılıyorum ,egzoz yapıldığı zaman mutlaka chip ile veya beyinden ona göre ayar yapılması gerekir. Hatta bazı araçlarda egzoz back pressure ölçülüp ona göre ayar yapılıyor ,back pressure' a göre limp modlar fln. ayarlanıyor ....
burakbay
06-04-2009, 22:41
arkadaslar tamam kataligi iptal ettim duz boru taktim peki arabanin hata vermesini nasil engelleyebilirim :) bildigim kadariyla vectralarda hem kat oncesi hem kat sonrasi sensorler varmis bu sensorleri nasil kandirabilirim :)
Tech2 cihazı olan bi servise gidin büyük ihtimal sorununuzu çözeceklerdir
burakbay
08-04-2009, 18:28
tech2 den nasi cozebilirler biraz daha aciklayici olursan sevinirim. opel servislerinin durumu ortada laf anlatmak bi dert. herseyi detayiyla ogreneyim ki ustaya tarfi edeyim ;)
Aracı cihaza bağlayıp arızayı silecekler 2 tuşa basıcak ne kadar para ister insafına kalmış. Ama kat iptali yaptım arıza ışıgını söndürmek istiyorum tech2den diyin anlamazlarsa zaten hayırlı işler diyip başka bi servise ugrayın:D
evet doğrulardayız ama bütük egsozt herzaman süper verim vericek diye birsey yok :)ama kattan kurtulursaN arabanda erken dolma daha güzel hızlanma ve tork yasarsın
o zaman katı ortayı iptal edip sonu geri takıym ben öyle deniym... tek denemediğim bu kaldı:)
burakbay
13-04-2009, 01:05
Aracı cihaza bağlayıp arızayı silecekler 2 tuşa basıcak ne kadar para ister insafına kalmış. Ama kat iptali yaptım arıza ışıgını söndürmek istiyorum tech2den diyin anlamazlarsa zaten hayırlı işler diyip başka bi servise ugrayın:D
servis konusunda bi sorunum olmaz yetkili servis sahibi arkadasim var o her sekilde halleder ama tech2 den ariza yi sildikten sonra arabayi calistirinca tekrar ariza vermez mi??
BrakeHorsePower
13-04-2009, 12:56
Kandırılır burak sensor prob deil.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.