Orijinalini görmek için tıklayınız : Triger Kayışı Değişimi Hk.
Arkadaşlar merhabalar, arkadaşım 4 yaşında 25 binkmde araç almış. Servis için bakıma götürdüğünde triger kayışı, v kayışı vs. değişmesi lazım demişler.
Eskiden VW bile km/yıl ömrü biçerdi kayışlara, şimdi onlar bile 120k km olarak güncellediler. Bence gerek yok trigerin değiştirilmesine ancak sizler ne dersiniz? Fikrinizi almak istedim. Araç clio, atmosferik 1.2.
Ucuz bir işlem de değil, 1300-1400 tl tutuyor sanırım.
Kayış olan trigerden yıl ibaresini kaldırmalarını anlayabilmiş değilim. Senede 2-3 bin km yapan biri 20-30 sene kullansa bile km olarak değiştirmesine gerek yok mu oluyor yani? 20 sene sonra 40-50 bin kilometrede kayış koparsa ne olacak :)
Markaya güvenmek istiyorum ama tatmin edici bir açıklama bulamadım.
1.2 Clio için 60-80 bin km veya 4 yıl servis olarak yazıyor. Ben olsam değiştirirdim.
Kayis 4 seneden sonra catlamaya basliyor
onn_dear
21-05-2020, 21:27
Arkadaşımın 2000 model Suzuki swift inde ilk defa 2019 da triger değiştirelim artık dedik. Dertsiz başımıza dert açtık. Yeni taktığımız sıfır triger kayışı 100 km gitmeden koptu yolda kaldık. Muhtemelen raf ömrünü doldurmuş ürün verdiler. Ona da dikkat edin lütfen.
Aslında soruyu şöyle düzeltmek lazım, Değiştirmedik başımıza ne kadar masraf açar :)
Bence böyle bir rulete gerek yok, evet belki 3 sene daha gidebilir ama koptuğu yerde masraf ne olacaktır ? Eğer 1300 1400 TL fiyat biçtilerse ve o parayı vermek istemiyorsanız zaman zaman serviste indirim vs oluyor onları takip etmek gerekir.
Yada değişin İstanbul'da artık bilindik zibilyon tane özel servis ve usta var vereceğiniz para parça dahil en fazla 1000 lira dır bakım dahil.
10 senede gidebilir ama bunu kimse bilemez o yüzden değiştirmek en iyisi eğer koparsa masraf çok daha can sıkıcı olur. 1300 1400 tutmaz gibi ama renoda 4 yaş üzeri araçlarda bazen kampanya oluyor %30 indirim ona bakın yaza girmeden olur genelde hatta fiyat aldıktan sonra bana yazarsanız kendi gittiğim servise de sorarım çok bişey oynamaz ama ufak tefek birşey daha yaptırabilirim belki
denizhandinc
21-05-2020, 23:40
Aslında soruyu şöyle düzeltmek lazım, Değiştirmedik başımıza ne kadar masraf açar :)
Bence böyle bir rulete gerek yok, evet belki 3 sene daha gidebilir ama koptuğu yerde masraf ne olacaktır ? Eğer 1300 1400 TL fiyat biçtilerse ve o parayı vermek istemiyorsanız zaman zaman serviste indirim vs oluyor onları takip etmek gerekir.
Yada değişin İstanbul'da artık bilindik zibilyon tane özel servis ve usta var vereceğiniz para parça dahil en fazla 1000 lira dır bakım dahil.
Kayısların pakette dursada bi ömrü var. Zamanla sertlesip catlamaya baslar. Yeni diye takarsın 500 km sonra kopar. Triger koparsa ve o sekilde aracı yürütürsen motor yalan olur :)
tiMachine
29-05-2020, 14:24
Aslında soruyu şöyle düzeltmek lazım, Değiştirmedik başımıza ne kadar masraf açar :)
Bence böyle bir rulete gerek yok, evet belki 3 sene daha gidebilir ama koptuğu yerde masraf ne olacaktır ? Eğer 1300 1400 TL fiyat biçtilerse ve o parayı vermek istemiyorsanız zaman zaman serviste indirim vs oluyor onları takip etmek gerekir.
Yada değişin İstanbul'da artık bilindik zibilyon tane özel servis ve usta var vereceğiniz para parça dahil en fazla 1000 lira dır bakım dahil.
Triger koparsa krank, piston, blok, eksantrik, kapak gider. Bujiler kalır.
Malzeme yapısı olarak plastikten yapılan bir malzeme ve raf ömrü var. Malzeme çatlamaya başlıyor ve zaman içerisinde kullanılarak gidiyor. Turbo hortumları, fren hortumları, su geçen hortumlar da böyledir. Yıllar içerisinde değişmesi gerekir
Bilgi için teşekkürler yakalamışken bir şey sorayım.astra da gm zincirin orjinal tedarikçisi sanırım ina. Arada 100 tl fark var. İna olan ilanlarda sanırım gres mıdır yağ mıdır nedir o ürünü göremedim. Birde bendix marka devirdaim e ne
diyorsun firmanın garanti verdiğini söyledi benim arkadaşım
Zincire baktım da fiyat farkı kalmamış ama gm nin çok çakması var diye düşünürsek yinede ina daha güvenli sanırım
Opel Astra H 1.3 Dizel Triger Zincir Seti Orjinal Gm Marka (GM.95518770 ,6) Fiyatı (https://www.onlineyedekparca.com/urun/opel-astra-h-1-3-dizel-triger-zincir-seti-orjinal-gm-marka)
Opel Astra H 1.3 Dizel Zincir Seti Yağ Pompa Contalı ina Marka (559013510KİT ,3) Fiyatı (https://www.onlineyedekparca.com/urun/opel-astra-h-1-3-dizel-zincir-seti-yag-pompa-contali-ina-marka?gclid=CjwKCAjw5cL2BRASEiwAENqAPoHDYkmGcEnIhr 1luFhAP6QUm7U40twXuej2-2zBtlYtGVS0b4V7MBoCqLsQAvD_BwE)
Sağol bilgi için aloparcadan malzeme almışlığımız var genelde pahalı oluyordu. Ben aslında Opel parçacısı birinden netten aldım pervane kırık geldi orjinal kartona koymamışlar. Arkadaşımda dedi bunu iade et ya orijinal gm değil yada çok beklemiş ürün dedi. Sonra bizde bendix var bir sıkıntı olursa bütün her şeyi karşılıyor firma garanti veriyor dedi o yüzden iyi tamam iade edeyim onu takarız koronadan sonra dedim öyle kaldı. Şimdi tekrar malzeme alıp al bunu tak demek istemiyorum ondan dolayı bendix i sormak istedim. Baktığımda honeywell firmasına bağlı İngiliz ürünü görünüyor
Triger marka modele göre değişir. Parça dahil 1000 TL demek çok sağlıklı bir yorum değil.
Zira 2.2 hdi arabamın trigeri devir daimi gergi bilyaları kaliteli parçalar ile 800-1000 TL arası tutuyor.
Nacizane triger değişimi meşakkatli bir iş ve değişim esnasında Devirdaim de değişmeli (bazı ustalar gerek yok dese de 2 kere işçilik vermemek ve kafa rahat olsun diye değişmesini ben sağlıklı buluyorum)
Triger koparsa ne olursa cevap olarak araç hareket halinde iken koparsa çok güzel masraf açar.
Subaplar pistonlara vurur vs derken masraf katlanır.
Ben gibi şanslı iseniz kayış rolanti de kopar ise daha az masraflar kurtarırsınız.
Ben k4m çıkma üst kapak triger seti Contası işçiliği derken 3k para harcamışım 2 sene önce. Bu gün olsun 4k.
Yolda kaldın çekici vs eziyetin değmez.
Yüksek model bir araç için de 1400 TL triger gibi bir sarf malzemesi için normal sayılır. (Devirdaim dahil)
RedEdition34
30-05-2020, 07:24
Triger marka modele göre değişir. Parça dahil 1000 TL demek çok sağlıklı bir yorum değil.
Zira 2.2 hdi arabamın trigeri devir daimi gergi bilyaları kaliteli parçalar ile 800-1000 TL arası tutuyor.
Nacizane triger değişimi meşakkatli bir iş ve değişim esnasında Devirdaim de değişmeli (bazı ustalar gerek yok dese de 2 kere işçilik vermemek ve kafa rahat olsun diye değişmesini ben sağlıklı buluyorum)
Triger koparsa ne olursa cevap olarak araç hareket halinde iken koparsa çok güzel masraf açar.
Subaplar pistonlara vurur vs derken masraf katlanır.
Ben gibi şanslı iseniz kayış rolanti de kopar ise daha az masraflar kurtarırsınız.
Ben k4m çıkma üst kapak triger seti Contası işçiliği derken 3k para harcamışım 2 sene önce. Bu gün olsun 4k.
Yolda kaldın çekici vs eziyetin değmez.
Yüksek model bir araç için de 1400 TL triger gibi bir sarf malzemesi için normal sayılır. (Devirdaim dahil)
Kesinlikle dediginiz gibi, Triger degişirken devirdaim, v kayısı ve imkan varsa v kayıs rulmanlarıda degişmeli, Hepsinin ömrü hemen hemen aynı mesela triger verdigimiz müsteri devirdaim almayınca en fazla 1 2 ay sonra mecbur alıyor cunku devirdaim su koyveriyor.
Aracın devirdaimi mekanik tipse degiştirilmeli ucuz zaten 100 ila 300 tl arası, ama elektrikli devirdaimse mesela TSI 'lardaki gibi onun degiştirmesine gerek yok cunku ömrü uzun onun ne zaman su koyverirse o zaman degişşe iyi olur pahalı cunku 1100 ila 2000 tl arası degişiyor.
Mesela vw nin bazı tdi motorlarındada elektrikli devirdaim kullanılıyor onun devirdaimli seti var İNA üretimi 1000 1200 arası bi fiyata geliyor onu komple degiştirmek mantıklı.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.