Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni motor tavsiyesi
Herkeze selam,
Uzun suredir yoktum. Isler gucler derken foruma girmeyi unutmusuz.
Gecen hafta motorumu sattim. 2 yil 14 bin kilometrede cok sey ogretti bana. Yeni bir motor arayisindayim en gec Kasim ayinda almak uzere. Sadece sifir motor bakiyorum.
Onceki motorum naked oldugu icin bu sefer farkli tarz bir motor denemek istiyorum, boy/kg ve yasadigim bolgede otoban bollugu sebebiyle sport touring tarzi bir motor bakiyorum. Kafamdaki alternatifler asagidadir
1) BMW S1000XR - 650cc 75hp ciplak makinadan sonra cok hizli gelir mi diye endiseleniyorum, yoksa uzun vadede hedefim bu. Asagida saydigim alternatiflere gore 1 sinif yukarida, bunun farkindayim. 2019 eski kasa sifirlari da ciddi indirimlerle bulunabiliyor bu yuzden fiyat olarak cok yukarida degil.
2) Ducati Multistrada 950S - Bu da baya guzel ama S1000XR ile neredeyse ayni para S versiyonu, uyguna bulursam 950 de bakabilirim.
3) Yamaha Tracer 900 GT - Fiyat/performans olarak en basarililardan biri. LED farlar haric her sey mevcut, fakat kasa olarak eski. Sanirim seneye yenilenecek.
4) Honda Africa Twin (2020) - Tip olarak cok guzel, bir suru donanimi da var. Alirsam baz versiyon ve manuel dusunuyorum fakat 18/21 jant kombinasyonu biraz beni korkutuyor. Viraj yapmayi yatirip kaldirmayi seven biri oldugum icin biraz cekiniyorum. Ustelik off road yapma gibi bir hedefim yok, belki denk gelirse cok hafif toprak vs. binerim.
Bu saydigim alternatiflerle alakali tecrubesi olan arkadaslar paylasabilirse sevinirim. Tesekkurler
Seçenekler arasına koymamışsın ama Vfr800x'de düşünebilirsin. Yakın zamanda bende aynı seçenekler arasında kalmıştım, S1000XR baba hariç tabi :D
Multinin işletme maliyeti korkuttu açıkçası, bir de 950s e bütçem yetmiyordu. Okuduğum takip ettiğim çoğu yorumda da 950 ile 950s arasında fren vs. çok fark olduğundan bahsediliyordu o sebeple eledim 950s olmayacaksa olmasın diye.
Yamaha'da fiyat performans olarak başarılı evet ama malzeme kalitesi ve servis olarak Honda'nın bir tık gerisinde geldi bana.
Africayı da yakın bir arkadaşım aldı onunkini bir süre kullandım ve dediğin sebeplerden ötürü eledim. Fazla arazi kullanımına yönelik geldi yüksekliği ve sürüş dinamiği olarak. Yoksa ebat olarak tam bizim kalemimiz :) alacak olursan da ben dct al derim, çok keyifli dct nin kullanımı.
Senin seçeneklerinin arasında yok ama Aprilia Caponord Rally asıl motor değiştirmeye niyetlenme sebebimdi ama onunda servis parça tedarik kısmı ve ilk vitesliye başlangıç için fazla güçlü olması biraz ürküttü, baktığım bir motor vardı o da kaçınca vardır bi hayır dedim ondan da vazgeçtim :) orada nedir durumu bilemiyorum ama bu türde asıl fiyat performans motoru bence Caponord.
Vfr ile şuan gayet mutluyum, günlük olarak da biniyorum 2 ayda 4000km yapmışım bile :) Kasa çok yeni olmamasına rağmen halen güncel gözüküyor. Sürüş pozisyonu, selesi uzun boylu birisi için bile rahatsız değil. Karakter olarak da gayet sportif, egzoz ve vtec sesi yoldan çıkarır adamı ama günlük kullanımda vtec altı devirlerde de oldukça uysal, yakıt tüketimi de gücüne sınıfına göre bence makul, eski integram ile 4,6 yaktığım kullanımda 5,5lt yakıyorum, ki hiç dikkat etmem az yaksın diye. Eksi yanı olarak da debriyaj biraz sert ve motor biraz daha hafif olabilirmiş 240kg civarı kuru ağırlığı var. Haliyle sıkışık trafiğe girince biraz yorabiliyor ama yol-virajlı kullanımda bir hantallık hissetmedim.
Spor touring bakıyorum demişsiniz ama, Cruiser tarzı birşey neden düşünmüyorsunuz? ***** kanadadaymışsınız, güzel cruiser seçenekleri bulabileceksinizdir. Indian scout, diavel vs tarzı birşeyler :soru:
Özellikle indian scout, bu coğrafyada olduğuma üzüldüğüm bir modeldir. =)
Seçenekler arasına koymamışsın ama Vfr800x'de düşünebilirsin. Yakın zamanda bende aynı seçenekler arasında kalmıştım, S1000XR baba hariç tabi :D
Multinin işletme maliyeti korkuttu açıkçası, bir de 950s e bütçem yetmiyordu. Okuduğum takip ettiğim çoğu yorumda da 950 ile 950s arasında fren vs. çok fark olduğundan bahsediliyordu o sebeple eledim 950s olmayacaksa olmasın diye.
Yamaha'da fiyat performans olarak başarılı evet ama malzeme kalitesi ve servis olarak Honda'nın bir tık gerisinde geldi bana.
Africayı da yakın bir arkadaşım aldı onunkini bir süre kullandım ve dediğin sebeplerden ötürü eledim. Fazla arazi kullanımına yönelik geldi yüksekliği ve sürüş dinamiği olarak. Yoksa ebat olarak tam bizim kalemimiz :) alacak olursan da ben dct al derim, çok keyifli dct nin kullanımı.
Senin seçeneklerinin arasında yok ama Aprilia Caponord Rally asıl motor değiştirmeye niyetlenme sebebimdi ama onunda servis parça tedarik kısmı ve ilk vitesliye başlangıç için fazla güçlü olması biraz ürküttü, baktığım bir motor vardı o da kaçınca vardır bi hayır dedim ondan da vazgeçtim :) orada nedir durumu bilemiyorum ama bu türde asıl fiyat performans motoru bence Caponord.
Vfr ile şuan gayet mutluyum, günlük olarak da biniyorum 2 ayda 4000km yapmışım bile :) Kasa çok yeni olmamasına rağmen halen güncel gözüküyor. Sürüş pozisyonu, selesi uzun boylu birisi için bile rahatsız değil. Karakter olarak da gayet sportif, egzoz ve vtec sesi yoldan çıkarır adamı ama günlük kullanımda vtec altı devirlerde de oldukça uysal, yakıt tüketimi de gücüne sınıfına göre bence makul, eski integram ile 4,6 yaktığım kullanımda 5,5lt yakıyorum, ki hiç dikkat etmem az yaksın diye. Eksi yanı olarak da debriyaj biraz sert ve motor biraz daha hafif olabilirmiş 240kg civarı kuru ağırlığı var. Haliyle sıkışık trafiğe girince biraz yorabiliyor ama yol-virajlı kullanımda bir hantallık hissetmedim.
Selam Yekta, cevap için teşekkürler. Burda VFR yok malesef. Honda'da AT den başka alternatif kalmıyor o sebepten, o da fazla arazi odaklı gibi geliyor 21 inç jantlarla. Fakat donanım olarak baz versiyonu bile çok yeterli. Cruise control, LED farlar falan her şey mevcut. Eski kasasını test sürüşü yapma imkanı bulmuştum 10 dakika da olsa, DCT şanzımanı pek beğenmedim ya. Aslında sorun şanzımanda değil de, dar manevra yaparken beynim yanıyor debriyaj arıyorum ister istemez :D
Servis konusunda ben pek takılmıyorum özellikle Japon alternatiflerde. Çünkü kendim yapıyorum tüm bakımları :) Tabi Avrupalı motor olursa o iş biraz zor.
Bir diğer alternatifte Versys 1000 aslında, onu eklemeyi unuttum. Aslında eski motorum Kawasaki idi, tekrardan aynı marka alma işine pek sıcak bakmıyorum, farklı şeyler denemek lazım. Fakat son çare bu da bir opsiyon, kötü bir opsiyon da değil işin doğrusu.
Spor touring bakıyorum demişsiniz ama, Cruiser tarzı birşey neden düşünmüyorsunuz? ***** kanadadaymışsınız, güzel cruiser seçenekleri bulabileceksinizdir. Indian scout, diavel vs tarzı birşeyler :soru:
Özellikle indian scout, bu coğrafyada olduğuma üzüldüğüm bir modeldir. =)
Indian Scout belki de sevdiğim tek cruiser, onun dışında hiç bir cruiser bana bir şey ifade etmiyor. Fakat cruiserlar malesef kullanım tarzıma pek uygun değil. Viraj bulduğumda yardıran biriyim çünkü. Hızlı olma gibi bir iddiam yok ama lastikte chicken strip bırakmam :) Burada virajlar az olsa da asfalt çok düzgün, güvenle yatırabiliyorsun sıkıntısız. Cruiser ancak bana 2. motor olur, o da şu an için erken.
Sport touring seçmemin esas sebebi herşeyi mükemmel olmasa da iyi yapabilmesi, uzun yola da piste de çıkarabilirsin. Yoksa kafamda direk Z900 - Duke 890 falan vardı bir sonraki motor olarak.
Kullanım tarzınız ve isteğinize göre Africayı listeden silerdim.
Sıralamam da kalan 3 şık için 1-2-3 şeklinde olurdu.
Bmw'de 1000 korkutuyorsa eğer F 900XR'a da bakabilirsiniz. 895cc 105hp 220kg verileri ile ne korkutur nede üzer gibime geliyo.
Ducati yaşam maliyeti sadece bizde korkutmuyo demekki :) Görsel olarak "en" motordur benim gözümde ama desmo soğutuyor.
Kullanım tarzınız ve isteğinize göre Africayı listeden silerdim.
Sıralamam da kalan 3 şık için 1-2-3 şeklinde olurdu.
Bmw'de 1000 korkutuyorsa eğer F 900XR'a da bakabilirsiniz. 895cc 105hp 220kg verileri ile ne korkutur nede üzer gibime geliyo.
Ducati yaşam maliyeti sadece bizde korkutmuyo demekki :) Görsel olarak "en" motordur benim gözümde ama desmo soğutuyor.
Teşekkürler.
F900XR düşünmememin sebebi o paraya rağmen ön amortisörleri ayarsız, motoru hacmine göre düşük hp, deposu 650cc naked kadar (en azından 17+ lt olmasını beklerdim), ve motoru Çin'de üretilmiş olması. F900XR yerine Tracer benim gözümde daha iyi bir alternatif.
hisvarlar
25-08-2020, 12:45
Herkeze selam,
Uzun suredir yoktum. Isler gucler derken foruma girmeyi unutmusuz.
Gecen hafta motorumu sattim. 2 yil 14 bin kilometrede cok sey ogretti bana. Yeni bir motor arayisindayim en gec Kasim ayinda almak uzere. Sadece sifir motor bakiyorum.
Onceki motorum naked oldugu icin bu sefer farkli tarz bir motor denemek istiyorum, boy/kg ve yasadigim bolgede otoban bollugu sebebiyle sport touring tarzi bir motor bakiyorum. Kafamdaki alternatifler asagidadir
1) BMW S1000XR - 650cc 75hp ciplak makinadan sonra cok hizli gelir mi diye endiseleniyorum, yoksa uzun vadede hedefim bu. Asagida saydigim alternatiflere gore 1 sinif yukarida, bunun farkindayim. 2019 eski kasa sifirlari da ciddi indirimlerle bulunabiliyor bu yuzden fiyat olarak cok yukarida degil.
2) Ducati Multistrada 950S - Bu da baya guzel ama S1000XR ile neredeyse ayni para S versiyonu, uyguna bulursam 950 de bakabilirim.
3) Yamaha Tracer 900 GT - Fiyat/performans olarak en basarililardan biri. LED farlar haric her sey mevcut, fakat kasa olarak eski. Sanirim seneye yenilenecek.
4) Honda Africa Twin (2020) - Tip olarak cok guzel, bir suru donanimi da var. Alirsam baz versiyon ve manuel dusunuyorum fakat 18/21 jant kombinasyonu biraz beni korkutuyor. Viraj yapmayi yatirip kaldirmayi seven biri oldugum icin biraz cekiniyorum. Ustelik off road yapma gibi bir hedefim yok, belki denk gelirse cok hafif toprak vs. binerim.
Bu saydigim alternatiflerle alakali tecrubesi olan arkadaslar paylasabilirse sevinirim. Tesekkurler
Bir Tracer 900 kullanıcısı öncesinde Fazer 800, BMW GS vs kullanıcısı olarak,
AT yi hiç listeye koymuyorum otoban ,viraj falan diyorsunuz onun segmenti farklı.
Bu listeden alıncak motor BMW S1000XR dır.
Ancak BMW her ne kadar iyi bir motor olasada Tracer 900 GT den katkat iyi bir motor değildir. Parasına göre değerlendirince GT daha iyi bir seçenek.
Multistrada 1200 almayacaksanız bence çok bakmayın, o sınıfta ara hacimler pek tutulmuyor ek olarak desmo bakımı falan üzer.
Tracer da Led far tüm seride standart bu arada. Tracer 700 de bir majyaj geldi 900 e de gelecektir ancak yeni fiyatlarla geleceğinden sizi üzmez diye düşünüyorum.
Kıssadan hisse bütçe yetiyosa bmw yetmiyosa yamaha iyidir.
Yorumlar icin tesekkurler. Aslinda yil sonunu bekleyecektim fakat cok iyi fiyata sifir 2019 model Tracer 900 GT bulunca kacirmak istemedim. Tek sikinti bayii 400 km uzakta, ayin 16 sinda bir aksilik olmassa teslim alacagim.
https://www.linkpicture.com/q/20200904_154705.jpg (https://www.linkpicture.com/view.php?img=LPic5f53b8a01bcf11836759766)
blumenberg
05-09-2020, 18:38
hayırlı olsun çok hızlı karar fakat yerinde olmuş,kazasız belasız binin. Ben de ilk motorumu (883 iron) beni kesmemiş satmıştım, şuan kaşıntı başladı. Nightrod'lara sardım tekrar yeni konu açmak istemedim.
Fiyatlar uçmuş tabi yerinde durmamış yine. Motor ilk olarak 2007'de 1131cc 113 tork olarak üretilmiş sonrasında 2009'da 1250cc 120 tork olarak devam etmiş, yalnız benim bildiğim 2015'de makyaj gördüğü. Tam olarak farklarını bilen var mı?
Km'si düşük olsun istiyorum 10.000 altı, temiz bulursam makyajsız 2013 2014 de keser mi ?
Bir de vrod muscle var fakat onun da krom renkleri ağırlıkta olduğundan çok hoşuma gitmiyor açıkcası. Arkası güzel ama baya :)
09’un keyfini koşturan jokeyler iyi bilir :) Hayırlı olsun mükemmel makine keyifli sürüşler
09’un keyfini koşturan jokeyler iyi bilir :) Hayırlı olsun mükemmel makine keyifli sürüşler
Tesekkurler :)
Z650'den sonra baya hizli gelecek eminim, biraz alismam gerek.
hayırlı olsun çok hızlı karar fakat yerinde olmuş,kazasız belasız binin. Ben de ilk motorumu (883 iron) beni kesmemiş satmıştım, şuan kaşıntı başladı. Nightrod'lara sardım tekrar yeni konu açmak istemedim.
Fiyatlar uçmuş tabi yerinde durmamış yine. Motor ilk olarak 2007'de 1131cc 113 tork olarak üretilmiş sonrasında 2009'da 1250cc 120 tork olarak devam etmiş, yalnız benim bildiğim 2015'de makyaj gördüğü. Tam olarak farklarını bilen var mı?
Km'si düşük olsun istiyorum 10.000 altı, temiz bulursam makyajsız 2013 2014 de keser mi ?
Bir de vrod muscle var fakat onun da krom renkleri ağırlıkta olduğundan çok hoşuma gitmiyor açıkcası. Arkası güzel ama baya :)
Tesekkurler.
TR'de var mi bilmiyorum ama bulabilirseniz Indian Scout oneririm.
blumenberg
07-09-2020, 11:22
Tesekkurler.
TR'de var mi bilmiyorum ama bulabilirseniz Indian Scout oneririm.
ilanlarda harley için biriyle görüşürken onda bir de scout varmış. bana onu daha çok önerdi. 1200cc 100 beygir dedi. yalnız rengi farklı biraz, türkiyede 2 adetmiş. ben siyah ağırlık sevdiğimden sıcak bakmadım.
Gokmen Erbas
07-09-2020, 11:47
s1000xr kullanıyorum bir bilene sormak isterseniz özelden yazabilirsiniz.
Tekrar tesekkurler. S1000XR artik bir sonraki motor olur artik.
Motoru teslim aldim 1300 km yaptim bile :) Guzel gidiyor makina
Begenmedigim yonleri:
1) Sinyaller acilen degismeli. Kisin motor yatarken LED sinyallere gecirecegim
2) On cam yetersiz. Normalde hic cam olmasa homojen olarak gelen karsi ruzgar, camdan oturu cok siddetli sekilde kaska vuruyor.
3) Lastikler eh iste, fabrika cikisli lastikler genelde hep tirt olur, bu da farkli degil. Dunlop markasini da pek sevmiyorum. Seneye Michelin Road 5 e gecis yaparim.
3 silindire gecis yaptigim icin cok mutluyum ama. Yamaha'nin 3 silindiri hep istedigim bir motordu, eskiden XSR900 hayal ederdim bu nasip oldu.
Bu arada farlar LED mis, websitesinde yazmiyordu, herhalde yoktur diye dusunmustum. Guzel bir surpriz oldu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.