Orijinalini görmek için tıklayınız : Mini Countryman (R60) S All4 Detaylı donanım ve bilgilendirme talebi
jnrjames
31-01-2022, 17:11
Herkese Merhabalar;
Bu ara alınabilecek seçenekler arasında Countryman S All4'u ekledik. Tecrübe sahibi arkadaşlardan bilgi temin etmek amacıyla bu konuyu açıyorum. Çok yeni modellere bütçem yetmiyor diyebilirim.
2011-2012 civarı bakıyorum. Ancak paket, ekstra donanım vb. seçeneklerde nelere dikkat etmek gerekir?
Motor ve şanzıman açısından (normal cooper s'lerden) pek bir farkı yok diye biliyorum. Aktarma organlarının ekstra bakım onarım ya da dikkat edilecek hususları var mı? (örneğin 4x4 sistemi, diff yağı bakımı, şanzıman yağı vs., ek baskı plakalarıdır vs. kapsamlı bakım olarak nitelendirilebilecek hususlar var mı?)
Donanım + ek donanım olarak nelere dikkat edilmeli?
Yüksek basınç pompası kronik diye biliyorum. Dikkatli ol diyebileceğiniz benzeri konular var mıdır?
Bakımlı araçlarda pek KM sayacına takılmam ancak şu kilometreler N18 motorlarda riskli diyebileceğiniz KM rakamları var mıdır? (hepsi n18 diye biliyorum Countryman S lerin.)
Benim sormayı atladığım sizlerin eklemek istediği konular varsa müteşekkir olurum.
Emekleriniz için şimdiden teşekkürler.
Herkese Merhabalar;
Bu ara alınabilecek seçenekler arasında Countryman S All4'u ekledik. Tecrübe sahibi arkadaşlardan bilgi temin etmek amacıyla bu konuyu açıyorum. Çok yeni modellere bütçem yetmiyor diyebilirim.
2011-2012 civarı bakıyorum. Ancak paket, ekstra donanım vb. seçeneklerde nelere dikkat etmek gerekir?
Motor ve şanzıman açısından (normal cooper s'lerden) pek bir farkı yok diye biliyorum. Aktarma organlarının ekstra bakım onarım ya da dikkat edilecek hususları var mı? (örneğin 4x4 sistemi, diff yağı bakımı, şanzıman yağı vs., ek baskı plakalarıdır vs. kapsamlı bakım olarak nitelendirilebilecek hususlar var mı?)
Donanım + ek donanım olarak nelere dikkat edilmeli?
Yüksek basınç pompası kronik diye biliyorum. Dikkatli ol diyebileceğiniz benzeri konular var mıdır?
Bakımlı araçlarda pek KM sayacına takılmam ancak şu kilometreler N18 motorlarda riskli diyebileceğiniz KM rakamları var mıdır? (hepsi n18 diye biliyorum Countryman S lerin.)
Benim sormayı atladığım sizlerin eklemek istediği konular varsa müteşekkir olurum.
Emekleriniz için şimdiden teşekkürler.
Unutamadığım arabalarımdandır. Eşim sattığımız için çok üzülmüştü.
2012 1.6s ALL4 Chili paket vardı.
Visual Boost ekran olmazsa olmaz kesinlikle.
Yüksek basınç pompası kronik bir arıza bildiğim kadarıyla ( ben almadan eski sahibi değiştirmişti )
5.000 km 250 -500 ml yağ azalırdı ki çok normal.
Önden hasar almamış olanı tercih etmek lazım bende, neden derseniz kaput - far ayarı zor oluyor hasar sonrası.
4x4 olayı şöyleydi. Araç önden çekiş olarak başlıyor, belirli bir hız yada güçten sonra 4x4 e geçiyordu ki hemen geçiyor.
Yakıtından herkes korkar ama ben çok memnundum. Uzun yol 120 sabit 6-7 arası yakardım. Şehir için standart 8-9 arası yakardı.
Stage 1 yazılım olmazsa olmaz.
Kendiliğinden pop-bang patırdama sesi var. Sport modunda hafif patırdar.
Benim kullandığımda komple Milltek egzoz sistemi vardı. Çok heyecanlıydı sesi.
Yağ olarak liqui moly kullanırdım, Lastik çok önemli. Michelin Pilot 4s takmıştım ( öncesinde cross climate vardı viraj içinde kaymıştım )
Donanım olarak olmazsa olmazlar benim için
Bixenon
Visual Boost ekran
Cam Tavan ( olmayanı yok galiba pek fazla
Ve 5 koltuk ( 4 olanı da var )
Bulabilirsen harman kardon ve ısıtmalı koltuk iyi gider
Şanzıman klasik 6 ileri steptronic Bmw şanzımanı.
Yiğit G.
31-01-2022, 23:25
Kronik arızaları: Sübap Contası yağ yakma, y. basınç pompası, termostat arızası, iç trim sesleri ve sunroof problemleri.
İlla güçlü olsun vs düşünceniz yoksa S almanızı önermem S= problem :) Dizel öneririm taş gibi motor hem de şehir içi 4.5 litre yakıyor mis. 4x4 ü yok galiba dizelin ama 4x4 alsanız bile normal şehir içi kullanımda asfaltta 4x2 çalışacak zaten. Çok iyi baktırın eksperden sonra Ayn auto Yusuf ustaya gitmenizi öneririm bir de..
8.000rpm
01-02-2022, 09:30
AYN-Yusuf'u mini'ler için tek geçerim kesinlikle ben de..
dizellerde 4 çekiş ve otomatik şanzıman yok bu kasada
ama dizeldeki düşük tüketim harika
otomatik şartı yoksa tam anlamıyla dolu bir dizel iyi seçim olabilir
Yaklaşık 30.000km dir kullanıyorum, şuan 93.000 de 2015 model ALL4 S var.
Donanım olarak bi xenon önemli benim için, sunroof içeriyi aydınlık yapıyor fakat uzun yolda yalıtımı çok kötü etkiliyor.
Runflat lastikler ömür törpüsü, dağ bayır gezmiyorsanız iyi marka spor lastik öneriririm. Araç çok sert, clio'nun hızlı gittiği bozuk yolda sizin yavaş gitmeniz gerekiyor bu problem değilse sorun yok.
Tekerlek rulmanları ön ve arka dağıldı bende 93.000km'de şuan 4 tanesi fag marka bugünün parası ile 5.500 tl parça fiyatı + işçilik.
Yazılıma ben gerek duymadım, 190hp yada 184hp'yi halen limitlerde kullanamıyorum =D
4X4 olması kar kış ve dağ bayır, çamur gibi yerlerde çok avantaj sağlıyor tavsiye ederim.
Genel olarak memnunum, periyodik bakım + şanzıman ve diff yağını siz değişin alınca kontrol sizde olsun bunu önerebilirim. 1 Depo ile ortalama 500km gidiyor birde.
en keyif aldığım araçlardan biriydi, benimki nadir bulunan manuel vites S idi, filtre yazılım egsoz ve fren güçlendirmesiyle çok keyifli olmuştu.
komfor ve kronik mini arızaları dışında pek negatif yönü olmayan bir araba, yukarıda detayları yazılmış zaten
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/222119-mini_cooper_cm_all4_gta.html
jnrjames
01-02-2022, 13:12
Unutamadığım arabalarımdandır. Eşim sattığımız için çok üzülmüştü.
2012 1.6s ALL4 Chili paket vardı.
Visual Boost ekran olmazsa olmaz kesinlikle.
Yüksek basınç pompası kronik bir arıza bildiğim kadarıyla ( ben almadan eski sahibi değiştirmişti )
5.000 km 250 -500 ml yağ azalırdı ki çok normal.
Önden hasar almamış olanı tercih etmek lazım bende, neden derseniz kaput - far ayarı zor oluyor hasar sonrası.
4x4 olayı şöyleydi. Araç önden çekiş olarak başlıyor, belirli bir hız yada güçten sonra 4x4 e geçiyordu ki hemen geçiyor.
Yakıtından herkes korkar ama ben çok memnundum. Uzun yol 120 sabit 6-7 arası yakardım. Şehir için standart 8-9 arası yakardı.
Stage 1 yazılım olmazsa olmaz.
Kendiliğinden pop-bang patırdama sesi var. Sport modunda hafif patırdar.
Benim kullandığımda komple Milltek egzoz sistemi vardı. Çok heyecanlıydı sesi.
Yağ olarak liqui moly kullanırdım, Lastik çok önemli. Michelin Pilot 4s takmıştım ( öncesinde cross climate vardı viraj içinde kaymıştım )
Donanım olarak olmazsa olmazlar benim için
Bixenon
Visual Boost ekran
Cam Tavan ( olmayanı yok galiba pek fazla
Ve 5 koltuk ( 4 olanı da var )
Bulabilirsen harman kardon ve ısıtmalı koltuk iyi gider
Şanzıman klasik 6 ileri steptronic Bmw şanzımanı.
Hemen hemen her konu ve yorumunuzu okudum forumdaki, aracinizin videolarinida izledim. :) arkadasim aldi hafif yazilimli gerisi stock. Yakit harici pek dezavantaji batmadi gozume. Degerli bilgileriniz icin tesekkur ederim.
Kronik arızaları: Sübap Contası yağ yakma, y. basınç pompası, termostat arızası, iç trim sesleri ve sunroof problemleri.
İlla güçlü olsun vs düşünceniz yoksa S almanızı önermem S= problem :) Dizel öneririm taş gibi motor hem de şehir içi 4.5 litre yakıyor mis. 4x4 ü yok galiba dizelin ama 4x4 alsanız bile normal şehir içi kullanımda asfaltta 4x2 çalışacak zaten. Çok iyi baktırın eksperden sonra Ayn auto Yusuf ustaya gitmenizi öneririm bir de..
Benzeri motorlu 116d aracim vardi yakin zamanda sattim. Gercekten yakit acisindan cogu arabadan avantajli ve gercekten rijit guzel bir hizlanmasi/gucu var. Ancak dizel olanlar manuel oldugu icin pek istemiyorum. Manuelle sorunum yok aslinda otomatik arac sevmem, ancak bu seferki arac seciminde esimin rahat kullanacagi benimde keyifle takilabilecegim biraz kuzu postunda kurt ariyorum. Yarin oburgun aile genislerse al sat olmasin diye countryman e yoneldim diyebilirim. Cooper kardeslerine gore yavas kaliyor tabi ama biraz hizli biraz kullanisli gibi dusundum. Bu kadar cok kronigi oldugunu bilmiyordum acikcasi cok tesekkurler. Sizlerinde bir cok konu ve yorumunu okumustum. Degerli bilgileriniz icin tesekkurler.
AYN-Yusuf'u mini'ler için tek geçerim kesinlikle ben de..
dizellerde 4 çekiş ve otomatik şanzıman yok bu kasada
ama dizeldeki düşük tüketim harika
otomatik şartı yoksa tam anlamıyla dolu bir dizel iyi seçim olabilir
Durum bir ust yorumda belirttigim gibi manuel tercihim aslinda, ama ileriye donus esiminde kullanmaya heveslenmesi icin otomatik dusunuyorum bu sefer.
Yaklaşık 30.000km dir kullanıyorum, şuan 93.000 de 2015 model ALL4 S var.
Donanım olarak bi xenon önemli benim için, sunroof içeriyi aydınlık yapıyor fakat uzun yolda yalıtımı çok kötü etkiliyor.
Runflat lastikler ömür törpüsü, dağ bayır gezmiyorsanız iyi marka spor lastik öneriririm. Araç çok sert, clio'nun hızlı gittiği bozuk yolda sizin yavaş gitmeniz gerekiyor bu problem değilse sorun yok.
Tekerlek rulmanları ön ve arka dağıldı bende 93.000km'de şuan 4 tanesi fag marka bugünün parası ile 5.500 tl parça fiyatı + işçilik.
Yazılıma ben gerek duymadım, 190hp yada 184hp'yi halen limitlerde kullanamıyorum =D
4X4 olması kar kış ve dağ bayır, çamur gibi yerlerde çok avantaj sağlıyor tavsiye ederim.
Genel olarak memnunum, periyodik bakım + şanzıman ve diff yağını siz değişin alınca kontrol sizde olsun bunu önerebilirim. 1 Depo ile ortalama 500km gidiyor birde.
Aslinda 4x4 olsun diyede cok direnmiyorum ama olmusken 1 2litre yakit icin cok yormaz gibi dusundum. En azindan karda kista aile kullaniminda ekstra guvenlik ve ulasilabilirlik olur.
en keyif aldığım araçlardan biriydi, benimki nadir bulunan manuel vites S idi, filtre yazılım egsoz ve fren güçlendirmesiyle çok keyifli olmuştu.
komfor ve kronik mini arızaları dışında pek negatif yönü olmayan bir araba, yukarıda detayları yazılmış zaten
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/222119-mini_cooper_cm_all4_gta.html
Sizinde aracinizin konusunu incelemistim maasallahi varmis gercekten. Umarim bende temiz kullanilmis bakimli bir araca denk gelirim.
Hepinize destekleri icin tesekkur ediyorum. Ayrica konuyu buraya tasiyan moderator/admin arkadasada ozurlerimi sunuyorum.
Peki n18motorlari kronikleri harici kirilganlik yasatir mi? Kirarmiyim yani sonucta artik dahada kullanilmis/eski araclar. Kirarsam suanki maddiyatta pek toparlayamam gibi dusunuyorum. Sandik motora 70bin tl filan yazmislar cunku.
Yiğit G.
01-02-2022, 21:06
kırmaktan çok salak salak tespit edilemeyen arızaları ile ünlüdür miniler. (S için konuşuyorum) Mesela atıyorum 2 viteste patlama titreme yapar hızlanırken haydaaa tek tek uğraş bobin mi, buji mi, oksijen sensörü mü , yüksek basınç pompası mı, benzin pompası mı ? Böyle adamı gıcık eden sorunları oluyor çevremde çok gördüm. Mesela ben sahibinden sitesine "mini" yazıp yedek parçalara vs çok bakarım orada hep şöyle ilanlar olur " Parçayı aldık taktık meğer sorun o değilmiş o yüzden geri söktüm sıfır gibi satılıktır" https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/smiley/icon_smile.gif
jnrjames
07-02-2022, 19:49
Tekrar merhabalar, koltuk kumaslari paketleri mi belirler?
Kirmizi tonlu ve mavi tonlu koltuklar var. Yoksa sifir alirken standart secenekler mi?
kırmaktan çok salak salak tespit edilemeyen arızaları ile ünlüdür miniler. (S için konuşuyorum) Mesela atıyorum 2 viteste patlama titreme yapar hızlanırken haydaaa tek tek uğraş bobin mi, buji mi, oksijen sensörü mü , yüksek basınç pompası mı, benzin pompası mı ? Böyle adamı gıcık eden sorunları oluyor çevremde çok gördüm. Mesela ben sahibinden sitesine "mini" yazıp yedek parçalara vs çok bakarım orada hep şöyle ilanlar olur " Parçayı aldık taktık meğer sorun o değilmiş o yüzden geri söktüm sıfır gibi satılıktır" https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/smiley/icon_smile.gif
evet bu hafta başıma bu geldi. boşuna 4 rulman değiştirdik ses gitmedi, yetkili servise gidicem gerçek arızanın tespiti için :(
jnrjames : pepper'da mesela deri / kumaş koltuk karışımı var renkten ziyade komple deri, yarı deri olması gibi şeyler paketleri belirliyor. kumaş olup iç renk farklıysa yüksek paket olduğunu göstermiyor diye biliyorum. İç renk tamamen aracın dış rengi ile paralel bir kombinasyon.
Tekrar merhabalar, koltuk kumaslari paketleri mi belirler?
Kirmizi tonlu ve mavi tonlu koltuklar var. Yoksa sifir alirken standart secenekler mi?
Minide tasarımsal şeyler araçtan araca değişebilir nasıl sipariş edilirse öyle gelir. Tek bir kalba sokmak zor. Arada bazı özel paketler oluyor ama CM'de durmadım
Countryman All4 S , Kesinlikle binilmesi gereken araçlardan....
Kronikiğine falan takılma...
Selamlar ağustos ayında 2016 model CM S ALL4 aldım kuzenimden. Çok merak ettiğim bir arabaydı. Kroniklerinden korkmama rağmen sıfırdan beri geçmişini bildiğim için satın almak istedim.
Sürüşü çok eğlenceli bir araba.Kesinlikle çok konforlu değil ancak biz araba tutkunlarını aşırı rahatsız etmeyen bir konforsuzluğu var. Bu konforsuzluk karşılığında yol tutuşu özelliklede direksiyon hissi çok iyi. Şanzımanı eski nesil bir şanzıman hızlı atışları olan bir şanzıman değil
Benimki Jungle Green rengindeydi. İnanılmaz ilgi çeken bir araba, herkes sempati ile bakıyor. Herşeyden önce negatif yanları olmasına rağmen her bindiğinizde mutlu hissettiren bir araba.
Multimedyası kesinlikle ilkel kalıyor, Arabada bluetooth var fakat sadece telefon görüşmeleri için. Usb kablo ile iPhone'dan müzik dinleyemiyorsunuz, Aux ve Usb aynı anda bağlanamanız gerekli yada aux bluetooth ile çözülebiliyor.
Günlük kullanma durumunuz var ise yakıt yoracaktır ben fazla kilometre yaptığım için sattım. .Ben işim gereği her gün avrupa yakasına geçiyorum. Ben sabah çok erken trafiksiz gidip akşamda mesai bitiminden bir tık erken çıkıp trafiğin en yoğun olduğu saatlere denk gelmemeye çalışıyorum. Şehir içi ciddi sakin kullanımda bile 10 litre civarında görülüyor, arada gazlayayım vb diye düşünürseniz +1 litre daha eklemek gerekir. Şehir içi çok açık trafikte bile 9.5 altını görmek pek mümkün değil.
Donanım olarak benimki ciddi donanımlıydı Harman Kardon, Koltuk ısıtma, Cam tavan, Blackline, Miniconnected ,Bi xenon farlar vb. . Orijinal ses sistemi kötü, Harman Kardon'lu olanı bile çok müthiş sayılmaz . F30lardaki HK gibi değil. Cam tavansız, Visual Boost Ekran ve Bi xenon far olmayanını tercih etmeyin.
Ben 63.000 kilometrede aldım. 10.000 km kullanıp sattım. Bende çıkan kronik tek bir sıkıntı oldu, V kayışını döndüren kasnaklardan biri bozuldu ses yapıyordu. V kayışı ve devirdim kasnağı değişti. Termostat mutlaka bozulacak dediler bana denk gelmedi. Yine yüksek basınç pompası bozulabilecek parçalar arasında. Buji iki bakımda bir değişmesi mantıklı. Bobin için en geç 80.000km gibi değişmesi gerekiyor. Lastik konusunda kesinlikle performans lastiği gerekli. Runflat kesinlikle kullanılmamalı.
Uzun yol da cam tavan dolayısı ile rüzgar sesi fazla.
Negatif yönlerini yazdım ağırlıklı olarak fakat kullanımında çok keyif alırsınız MINI kağıt üstünde mantıklı gözükmeyen ancak sahip olduğunuzda sürüşü, tarzı ve size hissettirdikleri ile negatif yanlarını görmezden geleceğiniz bir araba.
Yaz başında aldım. Şimdiye kadar niye kullanmadım dediğim arabam oldu.
Yağ soğutucusundan hafif terliyodu onu ve rot kolunu değiştirdim şimdiye kadar.
Şanzıman yağı ve filtresini yeniledim. Vites geçişleri yumuşadı
Nazik değil eşeğe biner gibi biniyorum.
Şimdiye kadar güzel görünümlü bir çok arabam oldu ama hiç biri bu kadar ilgi çekmedi
Motorunun hemen hemen tüm parçaları peugeot ile aynı THP. Bu sebeple araştırdığımda bir çok parçayı pejo markalı daha uyguna bulubiliyorum
Türk futbolcusu gibi her şeyden var arabada ama hiç bir şeyden tam yok :)
4 çeker sistemi başarılı. Kar yağışının olduğu hafta, eğlenceye dışarıya çıktım. Diğer araçların yolda kaldığı yerden harman kardondan müzik dinleyerek geçtim.
Telefonda bağlanıyor müzikte dinleniyor. Türkiyeye gelen bir kaç arabada sorun varmış sanırım bende yok
Bujileriniz veya yağ ile ilgili bir şikayetiniz yoksa yakıt ortalaması gayet ideal
Orta şerit temposuyla 8.4lt, en sağ şerit temposunda 7.9lt, sol şerit temposunda min 9.0lt-max 10lt ortalaması oluyor bakımlı araçta.
.
Telefonda bağlanıyor müzikte dinleniyor. Türkiyeye gelen bir kaç arabada sorun varmış sanırım bende yok
O sorun değil de ince bir donanım farkı :) ikinci jenerasyon tüm minilerde öyle. fabrikasyon bluetoothluların nadiren bazıları hem konuşturuyor hem müzik dinletiyor.
söylediğiniz yakıt da çevreyolu ağırlıklı kullanımda geçerli yoksa şehiriçi ağırlıklı bir kullanımda 2şer litre daha koymalısınız
IbizaFR150
10-02-2022, 08:11
Tek sorunu 45 litre depo benim için. Konfor konusuna katılamayacağım. 17” üstü jant + rft olunca sert hissediliyor olabilir. Bende 17” ve rft var benim açımdan normal seviyelerde konfor,hiçbir yerde bamgüm hissetmedim.
Müzik işini usb ile çözüyorum. Yakıt konusu günlük kullanım için yorabilir. Ben cts-pazar kullandığım için çok takılmıyorum. 4 4 lük bir araç bana göre.
IbizaFR150
10-02-2022, 10:04
Bu arada bendeki model 2016 aralık, makyajlı kasa. 2011-2012 modeller için farklı durumlar olabilir. Hergün kullanılacaksa dizel seçenek daha uygun olabilir yakıt tüketimi açısından. Benim gibi haftasonu-tatil için kullanacaksanız S ALL düşünülebilir.İç mekanda Aracın arkası öne göre daha geniş, çift sunroof olunca da içerisi ferah,uzun yolda arkadakiler rahat ederler. Uzun yolda da sakin gitmek lazım tüketim açısından bence, araç bir tık yüksek olduğundan ve tasarımından dolayı yüksek süratlar için uygun aerodinamik yapıda değil bu da tüketimi etkileyen bir durum.
Ama ara hızlanma,4x4 kabiliyeti,fabrika çıkışı çatara patarası vs ile keyifli bir otomobil.
Artılar;
mini tarzı, performans, patırdama keyfi, cam tavan varsa ferahlık, sürüş hissi, her park ettiğinde verdiği keyif :D
Eksileri;
süspansiyon sert, yakıt istanbulda en az 10 litre, ses sistemi vasat, saklama gözü vs yok, şanzıman keyifsiz, malzeme kalitesi düşük, arıza ve sorun kısmı hep oluyor ama farklı farklı.
özet, bakınca hiç mantıklı değil ama binmek istersen illa mantıklı gelir sonuçta aşkta mantık aranmaz :D
Genel olarak herkes S serisine biniyor galiba :)
Jcw çok sert gelmiyor bana uzun yolda falan hiç rahatsız etmiyor şehir içinde sert düşüşlerde falan hissettiriyor ama genel olarak ne sert araba diyemem ki 18" jant spor süspansiyon farkına rağmen normal yani işte 17" jantlı rft olmayan lastikli S ile çokta sorun olmaz
Tüketim 4x4 bir araba için garip değil normal veya ben X1 den çok uzun yıllardır alışkınım 4x4 olayına
Tarzı falan güzel araba gidişi tatmin eder çokta alternatifi olan bir araç değil totaldaki durumu tartmak lazım avantajı dezavantajı..
jnrjames
17-02-2022, 15:47
Arkadaslar hepinize degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim.
İl disi ziyaretler sebebiyle foruma giremedim, jcw veya makyajli diyebilecegimiz modeller butcemi asacagi icin tahminen ulasamayacagim. Gerci bu ara piyasa fazla hizli degil anladigim kadariyla belki avantaj yakalayabiliriz belli olmaz.
Yakit tabiki dusunduruyor ama az yakmadigini test ettim gercekten sehir ici disi pek farketmiyor makinanin 90-100 le giderkende anlik yakit gostergesi cosuyordu. Uzun yollarda ne araba verseniz az yaktiririm diyenlerdenim ama az yaktiramadim hahahah :)
Haftasonu ve gerekliliklerde kullanacagim icin katlanabilirim gibi geliyor. (Gerci 2ayi gecti arabasizim herhangi bir arabada ilk depo fullemem beni mental olarak cok yoracak)
Normal cooper s ler biraz daha yorulmus olarak dusunuyorum. Birde en azindan hanim keyifli kullanir bende arada sika sika binerim gibi dusunuyorum.
Tekrar her birinize tek tek tesekkur etmek istiyorum. Her yorumu irdeliyorum detaylica okuyorum.
Umarim uzun donem kullanicilari arasina katilirim :)
Bixenon ve sunroof istiyorum kismetse ama cogu zaman arabanin surusune odaklanirim. Visual boosttan feragat edebilirim , olsa iyi olur tabi ama daha temiz bir arac bulsam hk ve ekrandan vazgecebilirim. F20 de de ekran vardi ama ne kadar kullanisli derseniz pek bir numarasi yok :)
Arkadaslar hepinize degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim.
İl disi ziyaretler sebebiyle foruma giremedim, jcw veya makyajli diyebilecegimiz modeller butcemi asacagi icin tahminen ulasamayacagim. Gerci bu ara piyasa fazla hizli degil anladigim kadariyla belki avantaj yakalayabiliriz belli olmaz.
Yakit tabiki dusunduruyor ama az yakmadigini test ettim gercekten sehir ici disi pek farketmiyor makinanin 90-100 le giderkende anlik yakit gostergesi cosuyordu. Uzun yollarda ne araba verseniz az yaktiririm diyenlerdenim ama az yaktiramadim hahahah :)
Haftasonu ve gerekliliklerde kullanacagim icin katlanabilirim gibi geliyor. (Gerci 2ayi gecti arabasizim herhangi bir arabada ilk depo fullemem beni mental olarak cok yoracak)
Normal cooper s ler biraz daha yorulmus olarak dusunuyorum. Birde en azindan hanim keyifli kullanir bende arada sika sika binerim gibi dusunuyorum.
Tekrar her birinize tek tek tesekkur etmek istiyorum. Her yorumu irdeliyorum detaylica okuyorum.
Umarim uzun donem kullanicilari arasina katilirim :)
Bixenon ve sunroof istiyorum kismetse ama cogu zaman arabanin surusune odaklanirim. Visual boosttan feragat edebilirim , olsa iyi olur tabi ama daha temiz bir arac bulsam hk ve ekrandan vazgecebilirim. F20 de de ekran vardi ama ne kadar kullanisli derseniz pek bir numarasi yok :)
Visual Boost ekran bence olmazsa olmaz :)
Yakıtta iddialıyım, abartmadığın sürece oda abartmıyor. 110-120 Arası uzun yol 6-6.5 Bence çok normal.
IbizaFR150
19-02-2022, 20:54
Yıkamacı,Sanayi vs gibi yerlerde mutlaka soru soran oluyor. İnsanlar Countryman diye bir model olduğundan,4x4 olduğundan pek haberi yok.
Konuyu biraz hortlatıp ortak olduğum için kusura bakmayın..Countryman sevdasına 2 gün önce bende dahil oldum ama miniye çok yabancıyım..
Kumandadan kapıları kilitleyince aynalar katlanmıyor ve aynı şekilde kumandadan camlar açılıyor ama kapanmıyor. Hepsinde bu şekilde mi gizli özellikle falan açılabiliyor mu veya bi resetleme kodlama durumu var mı ?
Ayrıca telefondan müzik dinlemek için ne yapmamız gerekiyor ? Mini uygulamasını yüklemeyi denedim ama başaramadım TR appstore'da bulunmuyor veya yükledikten sonra ne işime yarayacak onu da bilmiyorum :) Şuan aux ve usb'ye kablo takıp bluetooth olarak kullanıyorum bundan farklı bir özelliği var mı onu da merak ettim doğrusu
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın.
Kumandadan cam açma kapatma özellikleri kodlama ile açılabiliyor.
Yanlış hatırlamıyorsam kapı kilitleyince ayna katlama özelliği yoktu, ama yeni güncellemelerde eklenmiş olabilir. Emin değilim bu konudan.
Telefondan bluetooth müzik dinlemek maalesef mümkün değil, ayrı bir modül ile mümkün oluyor, bu sebeple maalesef aux üzerinden dinlemek durumundasınız. Eğer bulabilirseniz o ekstra modül eklenerek aktif edilme şansı var. Ancak onun da takılması için epey bir parça sökülüyor ön göğüsten diye hatırlıyorum.
Ben aux girişine bir bluetooth adaptör takarak oradan müzik çalıyordum zamanında, ama tabii direksiyon kumandası faal olmuyor o durumda maalesef.
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın.
Kumandadan cam açma kapatma özellikleri kodlama ile açılabiliyor.
Yanlış hatırlamıyorsam kapı kilitleyince ayna katlama özelliği yoktu, ama yeni güncellemelerde eklenmiş olabilir. Emin değilim bu konudan.
Telefondan bluetooth müzik dinlemek maalesef mümkün değil, ayrı bir modül ile mümkün oluyor, bu sebeple maalesef aux üzerinden dinlemek durumundasınız. Eğer bulabilirseniz o ekstra modül eklenerek aktif edilme şansı var. Ancak onun da takılması için epey bir parça sökülüyor ön göğüsten diye hatırlıyorum.
Ben aux girişine bir bluetooth adaptör takarak oradan müzik çalıyordum zamanında, ama tabii direksiyon kumandası faal olmuyor o durumda maalesef.
Çok teşekkür ederim.. Evet kumandadan ayna katlama ve cam kaldırma gizli özellik olarak açılabiliyormuş. Bluetooth için de bahsettiğiniz aparattan mevcut ama belki bir ihtimal teyp üzerinden müzik kontrolü olur diye ümit etmiştim :)
Benim aracın eski sahibi Carplay için bir modül taktırmış, torpidodan uzanan bir kablo aracılığı ile müzik dinleyip carplay olmayan araçta orjinal ekranla carplay kullanabiliyorum bilginiz olsun.
[QUOTE=ACTPK;8763995]Benim aracın eski sahibi Carplay için bir modül taktırmış, torpidodan uzanan bir kablo aracılığı ile müzik dinleyip carplay olmayan araçta orjinal ekranla carplay kullanabiliyorum bilginiz olsun.[/Evet onu gördüm ama ekran vs hepsi sökülüyor anladığım kadarıyla sonra çıtırtı tıkırtı bitmez fakat bugün şunu farkettım usb ye mp3 yaptıktan sonra ekranda şarkı listesinin altında video diye bir bölüm var o neyin nesi çözemedim ?
Nerede nasıl yapıldı hiç haberim yok. Ancak trim sesi gelmiyor hiç bende
Nerede nasıl yapıldı hiç haberim yok. Ancak trim sesi gelmiyor hiç bende
Teşekkür ederim.. Bakalım usb aux şeklinde zorlanırsak arayış içersine gireriz artık :)
Konuya tekrardan parazit oluyorum :)
Countryman’nin sizce frenleri nasıl ?
Aracı aldığımdan beri frenler hiç hoşuma gitmiyor, frene bariz şekilde güç uygulamak gerekiyor. Durmasında vs herhangi bir problem hissetmiyorum ama mesela sıkışık hafif ılerleyen trafıkte pedala hafif basınca durması gereken araba bildiginiz pedalı ezmek gerekiyor.
Başka nasıl tarif ederim bilmiyorum ama traktör kullananlar bilirler durmak için pedalı biraz ezmek gerekir duruncada hafif bi salınım olur ya aynı birebir o tarzda. İlk defa mini kullanıyorum hepsi mi böyle, karakteri mi böyle öğrenmek istiyorum açıkçası. Geçenlerde ford courier’e bindim ön camdan fırlıcaktım az daha hani o yumuşaklık tıs tıs pamuk gibi durum yok asla
Disk balata gayet iyi durumda, hidrolikte de herhangi bir sorun yok..
Ben de bi sonraki yani şu anki güncel kasayı sorayım, nasıldır alınır mı vs diye :) Classic veya All4'ların bazıları 1.3-1.4m bandında. Km'ler kabul edilebilir şekilde düşük.
Atıyorum aynı paralara dolu 2008 vs yerine bu düşünülebilir diye düşünüyorum.
birkaç farklı otomatik r56 cooper s kullandım bahsettiğiniz hissiyat onlardada var, diğer araçlara göre pedala biraz daha sağlam basmak gerekiyor:D
Merhabalar bizde de bir adet mevcut. 2.sahibiyiz yaklaşık 10 yıldır bizde araç. Her türlü sorunu yaşadık bahsedilen. Atlanmaması gereken bir nokta var ki bazı opsiyonlar gözden kaçabiliyor. Okuduğum kadarı ile çoğu kullanıcı da bluetooth telefon baglantısı mevcut degil çünkü ayrı bir opsiyondu bu. Yani normal kadran, Visual Boost, Bluetooth bağlantısı, telefon bağlantısı olarak değişmekte. Şu an araçta full fabrikasyon hali ile bluetooth ile telefon görüşmelerimi de yapıyorum müzik de dinliyorum.
Aracın kronik sorunu olduğunu düşünmüyorum. Araç komple sorun aslında. Sürekli "Ya patron bişey yapsan da bozulsam" modunda. Güneşlikteki aynaların tırnakları minnacık zamanla kırılıyor sonra güneşlik komple almanız gerekiyor. Çok çukurlu yollarda gezerseniz yan sinyallerin tırnakları kırılıp düşüyor silikonla yapıştırıyorsunuz :) "Bu parça da bu para olur mu ya?" bu sözü onlarca kez söylemişizdir ailecek. En ufacık sanayi ziyareti bakım hariç 10.000+işçilik olarak düşünebilirsiniz. Boş külbütör kapağı 6000 tl (Peugeot parçası), yakıtı gereksiz fazla yakıyor performansına göre, göründüğünden daha güvensiz (eğer kalın boya ile şerit çizgileri çekilmişse zıplatıyor arabayı), frenleri sık ötme yapıyor sıfır balata sıfır disk de ötüyor, 20bin km'de de ötüyor. Tavan kanalları çabuk doluyor kontrol edilmesi gerekir özellikle yaprak dökümleri sonrası. 2011'in en dolu aracına biniyoruz fakat 2008 model donanımlar mevcut bile değil.
Yani özet geç diyenler için alınacak araba değil fakat alacaksanız da geçmişini bildiğiniz arabayı alın ya da almayın :)
Grimlord
15-08-2023, 12:29
Ben de bi sonraki yani şu anki güncel kasayı sorayım, nasıldır alınır mı vs diye :) Classic veya All4'ların bazıları 1.3-1.4m bandında. Km'ler kabul edilebilir şekilde düşük.
Atıyorum aynı paralara dolu 2008 vs yerine bu düşünülebilir diye düşünüyorum.
3008 almadan önce epey araştırdım, çok garip donanımlar var
ne güzel araba diyip ilana tıklıyorum ya tavan var bixenon yok, ya ikisi de yok , ya da sadece biri var
türkiye paketi olanlar bomboş, manuel klima mı kaldı bu devirde :P
bir de 3 silindir olayı düşündürdü beni biraz
yaş olayı da var tabi, 2017 model parasına 2020 3008 daha cazip geldi açıkcası o zaman :D
3008 almadan önce epey araştırdım, çok garip donanımlar var
ne güzel araba diyip ilana tıklıyorum ya tavan var bixenon yok, ya ikisi de yok , ya da sadece biri var
türkiye paketi olanlar bomboş, manuel klima mı kaldı bu devirde :P
bir de 3 silindir olayı düşündürdü beni biraz
yaş olayı da var tabi, 2017 model parasına 2020 3008 daha cazip geldi açıkcası o zaman :D
Anlaşıldı :)
Her seferinde 2008-3008e dönüyoruz biz de. Hanım 3008 diyor ama model indirip km yükseltip sıfır 2008 parasına ikinci el almak gerekiyor. Kredi alınacak, 1 küsür milyon civarı para verilecek, niye ikinci el alayım bu paraları verdikten sonra, 2008 alırım daha iyi diyorum.
Şimdilik beklemedeyiz bakalım. 2008 de yok zaten galiba, makyaj yiyecek diye fiyat listesinde görünmüyor Peugeot'da.
birkaç farklı otomatik r56 cooper s kullandım bahsettiğiniz hissiyat onlardada var, diğer araçlara göre pedala biraz daha sağlam basmak gerekiyor:D
Daha önce hiç kullanmadığım için mukayese edemiyorum ama tuhaf geliyor fren durumu. Sanki balata bitmek üzereymiş de tutması için biraz pedala fazladan güç uyguluyoruz
Fren hortumları çelik olarak yeni fren hidroligiyle değiştirin baya fark edecektir.
IbizaFR150
27-12-2023, 12:48
Merhabalar bizde de bir adet mevcut. 2.sahibiyiz yaklaşık 10 yıldır bizde araç. Her türlü sorunu yaşadık bahsedilen. Atlanmaması gereken bir nokta var ki bazı opsiyonlar gözden kaçabiliyor. Okuduğum kadarı ile çoğu kullanıcı da bluetooth telefon baglantısı mevcut degil çünkü ayrı bir opsiyondu bu. Yani normal kadran, Visual Boost, Bluetooth bağlantısı, telefon bağlantısı olarak değişmekte. Şu an araçta full fabrikasyon hali ile bluetooth ile telefon görüşmelerimi de yapıyorum müzik de dinliyorum.
Aracın kronik sorunu olduğunu düşünmüyorum. Araç komple sorun aslında. Sürekli "Ya patron bişey yapsan da bozulsam" modunda. Güneşlikteki aynaların tırnakları minnacık zamanla kırılıyor sonra güneşlik komple almanız gerekiyor. Çok çukurlu yollarda gezerseniz yan sinyallerin tırnakları kırılıp düşüyor silikonla yapıştırıyorsunuz :) "Bu parça da bu para olur mu ya?" bu sözü onlarca kez söylemişizdir ailecek. En ufacık sanayi ziyareti bakım hariç 10.000+işçilik olarak düşünebilirsiniz. Boş külbütör kapağı 6000 tl (Peugeot parçası), yakıtı gereksiz fazla yakıyor performansına göre, göründüğünden daha güvensiz (eğer kalın boya ile şerit çizgileri çekilmişse zıplatıyor arabayı), frenleri sık ötme yapıyor sıfır balata sıfır disk de ötüyor, 20bin km'de de ötüyor. Tavan kanalları çabuk doluyor kontrol edilmesi gerekir özellikle yaprak dökümleri sonrası. 2011'in en dolu aracına biniyoruz fakat 2008 model donanımlar mevcut bile değil.
Yani özet geç diyenler için alınacak araba değil fakat alacaksanız da geçmişini bildiğiniz arabayı alın ya da almayın :)
Bu kadar şikayetçi olunan aracı 10 yıldır kullanmak da ilginç bir durum. 12 yaşına gelmiş hatta geçmiş,çukurlu yerlerde kullanılmış araç üzerinden genelleme yapmak ne derece sağlıklı bilemem. Sanayi’de vs extra bir masraf çıkarmadı,bakım hariç 10.000tl kısmını hiç anlamadım zaten. En kısa zamanda satıp kurtulursunuz inş
Bu kadar şikayetçi olunan aracı 10 yıldır kullanmak da ilginç bir durum. 12 yaşına gelmiş hatta geçmiş,çukurlu yerlerde kullanılmış araç üzerinden genelleme yapmak ne derece sağlıklı bilemem. Sanayi’de vs extra bir masraf çıkarmadı,bakım hariç 10.000tl kısmını hiç anlamadım zaten. En kısa zamanda satıp kurtulursunuz inş
Satıp, sattıktan sonra pişman olduğum nadir araçlardandır. Bahsedilen sorunları hiç yaşamadım. Yakıtından da çok memnundum Stage 1 ve komple Milltek sistemli olarak.
Bu kadar şikayetçi olunan aracı 10 yıldır kullanmak da ilginç bir durum. 12 yaşına gelmiş hatta geçmiş,çukurlu yerlerde kullanılmış araç üzerinden genelleme yapmak ne derece sağlıklı bilemem. Sanayi’de vs extra bir masraf çıkarmadı,bakım hariç 10.000tl kısmını hiç anlamadım zaten. En kısa zamanda satıp kurtulursunuz inş
Geçen hafta uğurladık kendisini. Öncesinde 50.640 ve 10.000 tl'lik iki ayrı masraf cıkardı kendisi :) Helalleştik gönderdik. Tavan tahliyeleri tıkanınca su bastı arabayı ama halloldu bi şekilde :)
Peki ben bi daha hort yapsam? :)
Bi arkadaşımın akrabası R60 1.6s satıyor, 2014 ve 39.000km'de, ufak tefek 1-2 lokal boyası varmış sanırım. Bi ara eşimle arabaya yakından bakmayı planlıyoruz.
500x'ten sonra nasıl gelir, sert falan olduğunu duymuştum, bizimki de çok yumuşak değil zaten. 148.000'deki arabaya göre km cezbetti, arabayı zaten seviyordum, eşim yeni yükseldi arabayı görünce :)
Bakalım bizimki hızlıca gidebilirse düşünebilirim, şimdilik ufak bi grupta paylaştım bizim arabayı. Adama da engel olmak istemedim, satılırsa alırız, yoksa sen sat modunda...
Ne dersiniz, alınır mı böyle bir alet?
Harman yok, ekran sanırım tırt, buna modifiye yapılabiliyor mu, başka ekran, android-carplayli falan bir şeyler mesela?
Onun harici sunroof vs var.
Bir de şanzımanı ne, çift kavrama mı bunlar?
Peki ben bi daha hort yapsam? :)
Bi arkadaşımın akrabası R60 1.6s satıyor, 2014 ve 39.000km'de, ufak tefek 1-2 lokal boyası varmış sanırım. Bi ara eşimle arabaya yakından bakmayı planlıyoruz.
500x'ten sonra nasıl gelir, sert falan olduğunu duymuştum, bizimki de çok yumuşak değil zaten. 148.000'deki arabaya göre km cezbetti, arabayı zaten seviyordum, eşim yeni yükseldi arabayı görünce :)
Bakalım bizimki hızlıca gidebilirse düşünebilirim, şimdilik ufak bi grupta paylaştım bizim arabayı. Adama da engel olmak istemedim, satılırsa alırız, yoksa sen sat modunda...
Ne dersiniz, alınır mı böyle bir alet?
Harman yok, ekran sanırım tırt, buna modifiye yapılabiliyor mu, başka ekran, android-carplayli falan bir şeyler mesela?
Onun harici sunroof vs var.
Bir de şanzımanı ne, çift kavrama mı bunlar?
Serttir ama RFT olmadan yine aşırı rahatsız etmez. Kısa sert darbeleri emmez onlardan kaçınmazsanız rahatsız eder. Haricinde tümsekler veya dalgalı yollar sorun olmaz.
Ekran değişebiliyor retrofit de yapılabiliyor. Haricinde çin işi şeyler takılıyor orijinal görünüm olmuyor pek tavsiye etmem
Harman şart değil ama standart sistemi de mükemmel değil. Arabada müzik dinlemeyi seviyorsanız upgrade şart.
Şanzıman sıradan tork konvertörlü 6 ileri, sağlam şanzımandır, bir yağ değişimi yapmak güzel olabilir.
Düzgün kullanılırsa çok sorun çıkarmaz, biraz şans faktörü de var ama km'den yana şanslısınız
Makul fiyata almaya bakın, çok değerli veya çok hızlı piyasası olan bir araç diyemem ama asla elde de kalmaz. Aileler seviyor genelde
Serttir ama RFT olmadan yine aşırı rahatsız etmez. Kısa sert darbeleri emmez onlardan kaçınmazsanız rahatsız eder. Haricinde tümsekler veya dalgalı yollar sorun olmaz.
Ekran değişebiliyor retrofit de yapılabiliyor. Haricinde çin işi şeyler takılıyor orijinal görünüm olmuyor pek tavsiye etmem
Harman şart değil ama standart sistemi de mükemmel değil. Arabada müzik dinlemeyi seviyorsanız upgrade şart.
Şanzıman sıradan tork konvertörlü 6 ileri, sağlam şanzımandır, bir yağ değişimi yapmak güzel olabilir.
Düzgün kullanılırsa çok sorun çıkarmaz, biraz şans faktörü de var ama km'den yana şanslısınız
Makul fiyata almaya bakın, çok değerli veya çok hızlı piyasası olan bir araç diyemem ama asla elde de kalmaz. Aileler seviyor genelde
Eyvallah, bizimkinden fazla konfor sunmaz anlaşıldı :) Aynı gibi olacak herhalde.
Çin işi değil de, kendi ekranı falan bulunup takılabilirse güzel olur tabi.
Seviyorum, upgrade de yapmak gerekir anladım.
Ha güzel, steptronic falan diye okudum 1-2 yerde, standart klasik ise çok güzel.
Valla işte bizimkini satabilirsek niyetlenebiliriz gibi, bizimkini de elden çıkarmak dert :)
Vatandaş da aksi gibi yazlık kışlık RFT almış şey varmış gibi :) İşin kötüsü bu arabaya da 20 kaat verip yeni lastik almıştım :P :D
Eyvallah, bizimkinden fazla konfor sunmaz anlaşıldı :) Aynı gibi olacak herhalde.
Çin işi değil de, kendi ekranı falan bulunup takılabilirse güzel olur tabi.
Seviyorum, upgrade de yapmak gerekir anladım.
Ha güzel, steptronic falan diye okudum 1-2 yerde, standart klasik ise çok güzel.
Valla işte bizimkini satabilirsek niyetlenebiliriz gibi, bizimkini de elden çıkarmak dert :)
Vatandaş da aksi gibi yazlık kışlık RFT almış şey varmış gibi :) İşin kötüsü bu arabaya da 20 kaat verip yeni lastik almıştım :P :D
18 Yazılıklarıysa hemen alıyım abi :D. benim eskileri geciririz üstüne :D
Mini R60 1.6 s kullandım, keşke dursaydı dediğim bir araba, bence sert değildi. E87 1.16i den sonra daha yumusak gelmişti bana ama bende de rft yoktu.
500x ten sonra çok daha konforlu demek doğru olmaz ama daha iyi diyebilirim rahatlıkla benimki jcw ama sert çukurlar harici konforsuz denilemez yeterli gayet
Ama sürüş konforu olarak aradaki fark çok bariz 150-200 gibi giderken verdiği güven hissi viraj kabiliyeti direksiyon hissiyatı gibi konularda çok net bi durum var hatta bariz klasman farkı var birde imaj farkı var
500x ten geçiş yapmak için hiç düşünmeyin.
500x ten sonra çok daha konforlu demek doğru olmaz ama daha iyi diyebilirim rahatlıkla benimki jcw ama sert çukurlar harici konforsuz denilemez yeterli gayet
Ama sürüş konforu olarak aradaki fark çok bariz 150-200 gibi giderken verdiği güven hissi viraj kabiliyeti direksiyon hissiyatı gibi konularda çok net bi durum var hatta bariz klasman farkı var birde imaj farkı var
500x ten geçiş yapmak için hiç düşünmeyin.
Eyvallah, km falan cezbetmişti ama dün arkadaş 2 tramer yolladı, 2016da 2 bin ve 6 küsür bin TL'lik iki onarımı var, ilanda lokal boya işaretli ama belli ki lokal boyalık işler değil. Bir de araba Kosifler falan bakımlı imiş, hasar vs de yetkilide yapılmış, "he he lokal" deyip göndermişlerdir vatandaşı ve kimbilir neleri değiştirdiler çaktılar diye düşünüyorum :D
Böyle olunca iyice soğudum. Çünkü arkadaşın akraba modunda olmasına rağmen "yok o fiyat olmaz, yok zaten şu kadar veren var" tripleri de geldi.
Ben de arkadaşa söyledim, boyasız ilanları var, boyasız parası istiyor, arabamı satarsam onunkini almayacağım beklemesin dedim :D
Satmaktan da vazgeçtim gibi oldu, zaten ilan vermemiştim, böyle devam bakalım şimdilik.
Eyvallah, km falan cezbetmişti ama dün arkadaş 2 tramer yolladı, 2016da 2 bin ve 6 küsür bin TL'lik iki onarımı var, ilanda lokal boya işaretli ama belli ki lokal boyalık işler değil. Bir de araba Kosifler falan bakımlı imiş, hasar vs de yetkilide yapılmış, "he he lokal" deyip göndermişlerdir vatandaşı ve kimbilir neleri değiştirdiler çaktılar diye düşünüyorum :D
Böyle olunca iyice soğudum. Çünkü arkadaşın akraba modunda olmasına rağmen "yok o fiyat olmaz, yok zaten şu kadar veren var" tripleri de geldi.
Ben de arkadaşa söyledim, boyasız ilanları var, boyasız parası istiyor, arabamı satarsam onunkini almayacağım beklemesin dedim :D
Satmaktan da vazgeçtim gibi oldu, zaten ilan vermemiştim, böyle devam bakalım şimdilik.
Beyaz olan 39bindekiyse Camurluk dedigi ya kaputun kendisi oluyor o kapıya kaput arasında kalan anlamsız sekilsiz yerden bahsetmiyorsa :D
Beyaz olan 39bindekiyse Camurluk dedigi ya kaputun kendisi oluyor o kapıya kaput arasında kalan anlamsız sekilsiz yerden bahsetmiyorsa :D
aynen çamurluk tarafından hasar alınca maalesef kaput hasarlanıyor.
O zaman hasar işi daha da boktan bir yere gidiyor, sürtme falan değil bunun işi belli ki :)
Neyse iyi oldu, satmıyorum :D
kelalper
17-04-2024, 13:16
bir kere arkadaşın 2013 model S ini kullandım. Trim ses manyağı etti beni. Benim 2001 E39 da o seslerin hiçbiri yok. 100 km yol gittik silikon spreyi ile dalasım geldi alete.
Selamlar,
2019 yılında eşime 2011 49.000 km'de 4x2 S aldım halen eşim kullanıyor arada ben çıkıp gazlıyorum. Evimizin demirbaşı oldu bazen değiştirelim diyoruz ama ayrılmak gerçekten zor :) kendini sevdiren bir araç.
Artıları neler derseniz 184 hp olması keyif veriyor. Trafikte yada bir yere gittiğinizde dikkat çeken bir araç.
Eksileri ise yakıt biraz var malesef 9,5-10 lt civarı yakıyor şehir içi. Subap contası zamanla yağ kaçırmaya başlıyor ve araç yağ yakıyor. Ben geçen sene komple sıfırladım çok şükür şuan yağ eksiltme yok. Sert bir araç runflat ile daha da sert malesef. Önerim normal lastiğe geçmek ben değiştirdim konfor ciddi arttı.
Ben alırken 4x4 - 4x2 olayını araştırmıştım 4x4'lerde defransiyel'den dolayı içeriye ses geldiğini söylemişlerdi ama dediğim gibi duyduğum bu bizzat şahit olmadım. 4x4 olduğu için yakıt 12,5 lt civarı olduğunu söylemişlerdi. Benim 4x2 olduğu için bu güne kadar yürüyenden sorun sıkıntı yaşamadım. Yakıtta dediğim gibi şehir içi 9,5 lt civarı ama şehir dışında hız sabitleme ile ben 5-5,5 ltleri yakalayabiliyorum.
Baksanız çok bir artısı yok gibi ama dediğim gibi garip bir şekilde sevdiriyor araç kendini. Çok km yapmazsanız eğer evin aracı için güzel bir seçenek ama şuan ki benzin fiyatı ile gündelik binmek birazcık bütçeyi zorlar.
Aklıma gelenler bunlar sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olurum.
Eyvallah, km falan cezbetmişti ama dün arkadaş 2 tramer yolladı, 2016da 2 bin ve 6 küsür bin TL'lik iki onarımı var, ilanda lokal boya işaretli ama belli ki lokal boyalık işler değil. Bir de araba Kosifler falan bakımlı imiş, hasar vs de yetkilide yapılmış, "he he lokal" deyip göndermişlerdir vatandaşı ve kimbilir neleri değiştirdiler çaktılar diye düşünüyorum :D
Böyle olunca iyice soğudum. Çünkü arkadaşın akraba modunda olmasına rağmen "yok o fiyat olmaz, yok zaten şu kadar veren var" tripleri de geldi.
Ben de arkadaşa söyledim, boyasız ilanları var, boyasız parası istiyor, arabamı satarsam onunkini almayacağım beklemesin dedim :D
Satmaktan da vazgeçtim gibi oldu, zaten ilan vermemiştim, böyle devam bakalım şimdilik.
Kosifler'den hasar sorgulaması yapmak kolay ama tabii araç sahibi lazım :) Yoksa boyasız şase ucu düzeltmeye kadar değişen düzeltilen her şeyi detaylı yazıyorlar. Kayıtsız veya dışarıda yapılmış arabadan iyidir yine
Kosifler'den hasar sorgulaması yapmak kolay ama tabii araç sahibi lazım :) Yoksa boyasız şase ucu düzeltmeye kadar değişen düzeltilen her şeyi detaylı yazıyorlar. Kayıtsız veya dışarıda yapılmış arabadan iyidir yine
Tavırları görünce vazgeçtim zaten, dalarım 2 cümle konuşsak, ben onu anladım :D
İyidir tabi de en ufak hasarda düzeltme boyama vs yerine komple kapıyı falan değiştiren adamlar neticede. İlanda LB işaretli görünce sevinmiştim ama belli ki değil.
Derdim bir de araba sanki müthiş kondisyonda ve/veya donanımda gibi trip yememiz :) Yok kullandırmam, yok fiyat bilmemne... Hayırlı işler birader :)
Berkagul
28-04-2024, 07:00
Konuyu hortlaıyorum ama, Pazartesi için kapora verdiğim bir araç var. Boya değişen kaporta olarak çok iyi, km olarak 48.000 km ‘de ancak expertizde şanzıman keçesinden sızıntı gördük, yani damlatma yok ama terlemenin bir tık üzeri. Artı aracın yağ bakım zamanı gelmiş (sene olarak) ve suyu az dendi. Biz km’dış görünüş ve kondisyon olarak araca tamamız ama bakım yaptırıp şu şanzımandaki keçe midir conta mıdır sızıntıyı kesmesi için gösterebileceğim bir servis arayşındayım. 2012 model araç o yüzden hiç yetkili servise gitmek istemiyorum. Servis bakımlı dendi ama aracı üzerimize almadan bilgi de verilmiyor. Tavsiyelerinizi beklerim…
bu aletlerin dizel ve manuel olanları hakkında tecrübesi olan var mı ?
motoru bmw nun kendi dizeli benim bildiğim kadarıyla, psa dan alınma değil.
ErayArslan
28-04-2024, 23:52
bu aletlerin dizel ve manuel olanları hakkında tecrübesi olan var mı ?
motoru bmw nun kendi dizeli benim bildiğim kadarıyla, psa dan alınma değil.
Ayni kombinasyon r56 kullanicisiyim agir bakimlari oldukca maliyetli gerek yedek parca gerekse iscilik yonunden fakat hicbir kronigi yok denebilir, her seyi yapilmis (zincir seti, orj. yag pompasi, debriyaj volant vs.) bir n47 alirsaniz ivir zivir haric kafaniz rahat 100k+ km kullanirsiniz. Zincir degisiminde yag pompasinin degismemesi ya da orijinal parca kullanilmaması genelde bu motorlarin sonunu getiriyor. Stock haliyle sakin kullanimda 5lt ile geziyordum stage 3 haliyle seri kullanimda 5.5lt civari yakiyor
CloudGrey
29-04-2024, 00:03
Konuyu hortlaıyorum ama, Pazartesi için kapora verdiğim bir araç var. Boya değişen kaporta olarak çok iyi, km olarak 48.000 km ‘de ancak expertizde şanzıman keçesinden sızıntı gördük, yani damlatma yok ama terlemenin bir tık üzeri. Artı aracın yağ bakım zamanı gelmiş (sene olarak) ve suyu az dendi. Biz km’dış görünüş ve kondisyon olarak araca tamamız ama bakım yaptırıp şu şanzımandaki keçe midir conta mıdır sızıntıyı kesmesi için gösterebileceğim bir servis arayşındayım. 2012 model araç o yüzden hiç yetkili servise gitmek istemiyorum. Servis bakımlı dendi ama aracı üzerimize almadan bilgi de verilmiyor. Tavsiyelerinizi beklerim…
Ahmet Erden & Şukru Erden (@garaj475) • Instagram photos and videos (https://www.instagram.com/garaj475/)
kıvılcım yönlendirdi de , yardımcı olurlar
MURAT_HLX
29-04-2024, 04:16
bu aletlerin dizel ve manuel olanları hakkında tecrübesi olan var mı ?
motoru bmw nun kendi dizeli benim bildiğim kadarıyla, psa dan alınma değil.
abi selam;
kendimce bende bi şeyler diyeyim n47 konusunda,
zincir bakımları sırasında genelde hep dişlilere kadar değişmiştik serviste çalışırken tabiki yağ pompasıyla beraber,geneldede sorun yaşayan olmamıştı,
genelde yüksek km'deki n47lere kırık olarak geldiğinde sandık motor tavsiye edilirdi,rektifiyeye uygun yapısı olmadığı derdi servis sahibi,
ayrıca emme manifoldunun içindeki flapler zamanla arıza çıkartabiliyordu,egr soğutucu,birde su borusu flanşı zamanla su kaçırmaya başlıyordu.
Berkagul
29-04-2024, 19:52
Ahmet Erden & Şukru Erden (@garaj475) • Instagram photos and videos (https://www.instagram.com/garaj475/)
kıvılcım yönlendirdi de , yardımcı olurlar
Teşekkür ederim
Konuya tekrardan parazit oluyorum :)
Countryman’nin sizce frenleri nasıl ?
Aracı aldığımdan beri frenler hiç hoşuma gitmiyor, frene bariz şekilde güç uygulamak gerekiyor. Durmasında vs herhangi bir problem hissetmiyorum ama mesela sıkışık hafif ılerleyen trafıkte pedala hafif basınca durması gereken araba bildiginiz pedalı ezmek gerekiyor.
Başka nasıl tarif ederim bilmiyorum ama traktör kullananlar bilirler durmak için pedalı biraz ezmek gerekir duruncada hafif bi salınım olur ya aynı birebir o tarzda. İlk defa mini kullanıyorum hepsi mi böyle, karakteri mi böyle öğrenmek istiyorum açıkçası. Geçenlerde ford courier’e bindim ön camdan fırlıcaktım az daha hani o yumuşaklık tıs tıs pamuk gibi durum yok asla
Disk balata gayet iyi durumda, hidrolikte de herhangi bir sorun yok..
Bende bir güncelleme yapmış olayım sorumla.
Geçen bir R60 countryman 1.6 atmosferik motor all4 test sürüşü yaptım. Gerçekten fren hissiyatı çok değişik. Pedalı ezmek gerekiyor sanki durmak için. Ani fren yapmadım ama pek güven vermedi, acaba karakteristiği mi böyle yoksa fren merkezinde mi problem oluyor böyle olunca?
Bende bir güncelleme yapmış olayım sorumla.
Geçen bir R60 countryman 1.6 atmosferik motor all4 test sürüşü yaptım. Gerçekten fren hissiyatı çok değişik. Pedalı ezmek gerekiyor sanki durmak için. Ani fren yapmadım ama pek güven vermedi, acaba karakteristiği mi böyle yoksa fren merkezinde mi problem oluyor böyle olunca?
all4 ise atmosferik değil Turbodur. Turbo değilse ALL4 değildir.
Ben 2012 modelini kullandım, diğer araçlarımdan farklı bir durum yoktuç
Bende bir güncelleme yapmış olayım sorumla.
Geçen bir R60 countryman 1.6 atmosferik motor all4 test sürüşü yaptım. Gerçekten fren hissiyatı çok değişik. Pedalı ezmek gerekiyor sanki durmak için. Ani fren yapmadım ama pek güven vermedi, acaba karakteristiği mi böyle yoksa fren merkezinde mi problem oluyor böyle olunca?
R53te vardı bu durum ilk aldığımda, kime sorsam frenler iyi, karakteristiği bu dedi, r60ın da böyle olmasına şaşırdım çünkü 1 yok büyük r53ten, servo farkı da var.
Ben 4 piston brembolara geçtim bu yüzden, şu an hissiyat iyi, eğer olmasaydı e46 m3 servosu takacaktım, neyseki gerek kalmadı
all4 ise atmosferik değil Turbodur. Turbo değilse ALL4 değildir.
Ben 2012 modelini kullandım, diğer araçlarımdan farklı bir durum yoktuç
2013 sonrası atmosferik 4x4 ler var, 2012 ve öncesi önden çekişli
2013 sonrası atmosferik 4x4 ler var, 2012 ve öncesi önden çekişli
Hiç denk gelmedim, görmedim. Yok diye biliyordum.
Hiç denk gelmedim, görmedim. Yok diye biliyordum.
Evet kısa bir araştırma sonucu eksik bildiğimi gördüm :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.