PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2025 te hala binilir mi arabaları :):)



Ahmet Saraçoğlu
05-05-2025, 00:46
Arkadaşlar eos 3 yıla kadar kullanıldı , satıp arkadan itiş veya 4x4 otomatik konforlu keyifli bişeyler bakayım diyorum
Sedan-coupe vs kasa önemli değil.Mercedese daha sıcak gibiyim, bmw ve audide de ufaktan kafa karışıklığı yaşatan modeller var :) hepsini konuşup tavsiyelerinizi almak istiyorum.

bütçe 1.3m civarları

Tüketim çok önemli değil , senelik 10k km zor yapıyorum.Önceliğim sorunsuzluk.Motorlar , otomobiller eskisi gibi değil , hacim-emisyon kısıtlamaları , ekonomi vs derken beklenmedik araçlardan beklenmedik kronik sorunlar çıkıyor.Bilindik dertli tasalı bişey almak istemiyorum.


w204 c180 coupe-sedan;
1,6 156 turbo modelde bilindik ciddi bi soruna rastlamadım.Yaşayan varsa bilgilendirirse sevinirim.7ileri g tronic tam otomatikmiş , c-clalardaki dct ten değilmiş , onunla ilgili de bi olumsuzluğa rastlamadım.İçi biraz eski nesil ama tasarı seviyorum.Coupe özelinde direksiz cam olmayışı ve arka camların açılmaması bi tık can sıkıcı.Sedanla harici bi fark yok onun dışında.Kmler 80 -150k arası.sedanda 2012 , coupede 2013-14lere kadar bulunabiliyor bu kasada.Amg paket marşpiyelleri çok güzel duruyor ama elegance - amg arası ciddi konfor farkı var mıdır?sertlikten ziyade konfor beklentisindeyim.Fark bariz mi?

w205 c200d
Tasarımı çok sevmesemde yeni yenidir kafası ,Makyajsız modellerde iç malzeme kalitesinden şikayet ediliyor.Fiyatlar makul ama renault motoru olayı ciddi büyük bi sıkıntı mı?Mercedese Renault motoru olmamalı önyargısı hariç kronik sıkıntı tam olarak ne?

W207 e coupe makyajsız
e250cgi daki 1.8 torbolu motor hakkında bikaç olumsuz yorum okudum.Bloğun kompressorlü motor için üretildiği; turbo ile uyumsuz olduğu yorumları var.Bu konuda net bilgiye ihtiyacım var.250cdi daki 2.1 lik dizeller daha çok seviliyor ama bütçem doğrultusunda 200k kmden aşağısına denk gelemiyorum.O kmlerde neler çıkarır , üzer mi bilmiyorum.Bunlarda da 7gtronic çıkıyor.Harici iç hissiyatı , camların direksiz olması , kemer uzatma vs özel hissettiriyor.2017 den beri alıştığım direksiz cabrio olayına da en yakın hissiyat e coup ta.

F10 5.20i
en çok f10dan çekinsem de içinde en iyi hissettiğim , en iri araç.F30 daki 1.6thp ile aynı motor olmadığını yeni öğrendim.2.0 ın kısa stroklusuymuş.Tüketim ve performans şikayetleri hariç thp kadar kalabalık bi olumsuz yoruma rastlamadım.Yazılımla performans ve tüketimi rahatlatsak; arıza olarak üzeri mi?520d çok daha güzel ama ondan net korkuyorum.Yıl fiyat ve km olarak ta c lerden daha iyi durumda temiz araçlar denk geliyor.(f10 da m body vs hiçbir beklentim yok.Mümkünse en kalın yanaklı ve sade halinin yazılımlısı şeklinde düşünün.)m yada dolu bişey almasak , düşük km bi arabayı yazılımlayıp binsek üzer mi?

cla 200
ara ara kafa karıştırıyor , w204 c den küçük sanıyordum ama bikaç santim farkla uzun , yaşlar bi nebze daha genç ama öncen çekişten dolayı eliyorum.

a5 coupe-sportback
önden çekişten vazgeçebilirim a5 için , ama 2.0tdi daki cvt şanzuman işi bozuyor.2.0tfsi da dgs var gerçi ama onda da motor korkutuyor.150 200k kmlerde araçlar bulunabiliyor.F10 520i den daha mı riskli emin değilim :):)

bu çerçevede tercihiniz ne olurdu?

Ahmet Saraçoğlu
05-05-2025, 01:10
ek olarak a5 te 2.0tdi quattroda s tronic çıkıyormuş sanırım. cvt mi dsg mi daha sağlam-sorunsuzdur?

S-works
05-05-2025, 08:09
Yeni f 10 almış bir kullanıcı olarak.

Parçaları diğer araçlardan pahalı x2 en az.

Kısa mesafe (3,5 km ) ev iş rotası 17 Lt gördüm, havalar ısınınca 14.6 ya geriledi.

Yazılım ile gayet keyifli. 40 -50 civarı gazlarsan sarıyor tekerler. (Michelin ps4S ile )

Üst kapak bu araçlarda sarf malzeme . 120 k civarı değişiyor. ona bakın. Yağ soğutucu ve devirdaim yine değişiyor. (Değişmediyse bu iki parça ortalama 35-45 k bandı )

İçi görüntüsüne göre dar.

Ben basık ,m e çevrilmiş olanlara bakmadım bile. Genel olarak malesef hepsinin canı alınmış. Luxry kasa bakın. En azından daha az yıpranmış, binicinin kullandığı araçlar oluyor.

berkaym
05-05-2025, 08:28
w207 yada f10 alırdım bu seçeneklerden sanırım, a5 çok demode kaldı benim gözümde

DOHC
05-05-2025, 08:34
Her ne kadar C sütununda kelebek camı olması tasarım faciası olsa da W207 iyidir bu seçenekler içinde.
Ama 1.8 motorlar için iyi şeyler duymadım.
Gerçek E250 (2 litre turbo) alırsan daha iyidir.

F10'da seçilebilir fabrikasyon NBT, büyük ekran vs olursa. Yazılım ile E250'yi aratmayabilir.

Bcaner
05-05-2025, 09:12
Kronik sorunlardan ve parça fiyatlarından bağımsız olarak makyajsız W207 görselde çok iyi. Geniş arka çamurlukları beni bitiriyor, cidden karşısına oturup seyretmelik bir tasarım. F10 kadar dip basılıp, M pakete çevrilip, değişik düğüşük işler yapılmıyor da. Temizi düzgünü de daha kolay bulunur.
A5 tasarımı sanki biraz daha eskide kalmış, biraz daha standart bir audi tasarımı gibi benim gözümde.

EnesPolatdemir
05-05-2025, 09:27
W207 ve F10 harici diğer seçenekleri şahsen ben düşünmezdim. 2013 ve sonrası 211hp'lik w207ler iyi diye biliyorum. 1.8 girmezdim. Saçı uzunlardan ilgi görmek için w207 daha iyi bir tercih olabilir elbette ama c şasisine sahip oldugunu da unutmayalım. F10 için bir şey zaten demiyorum. Helal basık olmayan zır stock donanımlı bir tanesini bulmanız kaydı ile. Hangisi uyguna düşerse o diyorum ben ikisi de çok güzel araçlar şimdiden hayırlı olsun. Motor şanzıman ve özellikle alt takıma w207'de dikkat edin derim.

MehmetCanA.
05-05-2025, 09:27
Merhaba Ahmet Bey,

Bir Mercedes kullanıcısı olarak bahsettiğiniz modeller hakkında bildiğim kadarıyla yazıp çizmeye çalışacağım. Eksiklerim varsa lütfen bilen arkadaşlar yorumlarını paylaşsınlar.

w204 coupe-sedan;
Yaklaşık 6-7 yıldır, 170.000 km'dir W204 FL sedan kullanıcısıyım. 60.000 küsürlerde almıştım, şu an 230.000 km'lere geldim. Çok şükür majör bir sorun yaşamadım.
1.6 156bg turbo (M274) motorlarda kronik sayılabilecek termostat ve devirdaim problemi var. Onun dışında kronik bir sorunu yok bildiğim.
Dediğiniz gibi 7 ileri GM'in şanzımanı var üzerinde, dsg'ler gibi çok seri/hızlı bir şanzıman değil fakat sorunsuz bir şanzıman diyebilirim. Soğuk havalarda, ısınana kadar vites geçişleri biraz hissedilir ama onun dışında konforlu bir şanzıman.
Elegance ile AMG'ler arasında ciddi sertlik farkı var. Fakat AMG görüntü için katlanılabilir seviyede, uzun yolda kesinlikle AMG daha keyifli fakat bozuk yollarda biraz rahatsız edici.
Coupe'ler için ek bir yorumum yok, hemen hemen benzer. Ek bilgi olarak sedanlarını da 2013 modele kadar bulabilirsiniz.

w205 c200d;
Makyajsızlarından koşarak kaçın. Çok ciddi sorunları var Renault motorlu olanların, memnun olan kullanıcıya denk gelmedim. Turbo kırması, yağsız kalıp yatak sarması, blok çatlatma gibi genel kronikleri var.
Makyajlı olanları Mercedes'in kendi motoru, onlar kesinlikle tercih sebebi fakat belirttiğiniz bütçenin üzerine çıkıyor bildiğim kadarıyla rakamları.
Malzeme kalitesi olarak da w204FL'lerin gerisinde. Ama kesinlikle iç tasarımı daha modern.

w207 e coupe makyajsız;
E250 CGI'ler M271 EVO olarak geçiyor ve gerçekten sağlam motorlar. Bilinen kroniği ise eksantrik dişlileri aşınıyor. Güncel parça numarası ile değişmiş bir M271 Evo size uzun km'ler gönül rahatlığıyla hizmet edecektir. Bence triger zinciri ve eksantrik dişlileri sorunu giderilmiş bir M271, M274'den daha verimli ve dayanıklı bir motor. Tahminim şu an özel serviste orjinal yıldızlı parçalar ile triger zinciri, gergileri ve ekstanrik dişlileri değişimi 70-80k TL tutar. Kesinlikle yıldızlı orjinal parça kullanılmalı.
Yine bildiğim kadarıyla bu yıllardaki E coupe'ler ile C coupe'ler aynı platformu kullanıyor. Sürüş dinamikleri olarak birbirlerine yakın olacaklarını düşünüyorum.
Bu yaşlardaki ve km'lerdeki dizellerden açıkcası ben biraz daha uzak dururdum. Ben açıkcası benzinli araç seviyorum ama tercihler kişiden kişiye değişir.

CLA200
Önden çeken Mercedes olmaz diyerek fikrinizi katılıyorum.


Mercedes modelleri özelinde bir seçim yapmam gerekirse, eğer satmak istediğimde hızlı satmak gibi bir derdim olmayacaksa w207 E-Coupe seçerdim. Ama istenildiğinde biraz daha hızlı elden çıkarayım diyorsanız, o zaman doğru seçim W204 FL Sedan olacak gibi gözüküyor.

Umarım yardımım dokunmuştur ufak da olsa, yine sormak istediğiniz bir şey olursa yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım.

Hakkınızda hayırlısı olsun, gönlünüzce bir araç denk gelmesi dileğiyle.

MehmetCanA.
05-05-2025, 09:31
Karakterler problemli gözüküyor, düzeltmek için ne yapmam gerek?

DOHC
05-05-2025, 10:17
Karakterler problemli gözüküyor, düzeltmek için ne yapmam gerek?

Merhaba Ahmet Bey,

Bir Mercedes kullanıcısı olarak bahsettiğiniz modeller hakkında bildiğim kadarıyla yazıp çizmeye çalışacağım. Eksiklerim varsa lütfen bilen arkadaşlar yorumlarını paylaşsınlar.

w204 coupe-sedan;
Yaklaşık 6-7 yıldır, 170.000 km'dir W204 FL sedan kullanıcısıyım. 60.000 küsürlerde almıştım, şu an 230.000 km'lere geldim. Çok şükür majör bir sorun yaşamadım.
1.6 156bg turbo (M274) motorlarda kronik sayılabilecek termostat ve devirdaim problemi var. Onun dışında kronik bir sorunu yok bildiğim.
Dediğiniz gibi 7 ileri GM'in şanzımanı var üzerinde, dsg'ler gibi çok seri/hızlı bir şanzıman değil fakat sorunsuz bir şanzıman diyebilirim. Soğuk havalarda, ısınana kadar vites geçişleri biraz hissedilir ama onun dışında konforlu bir şanzıman.
Elegance ile AMG'ler arasında ciddi sertlik farkı var. Fakat AMG görüntü için katlanılabilir seviyede, uzun yolda kesinlikle AMG daha keyifli fakat bozuk yollarda biraz rahatsız edici.
Coupe'ler için ek bir yorumum yok, hemen hemen benzer. Ek bilgi olarak sedanlarını da 2013 modele kadar bulabilirsiniz.

w205 c200d;
Makyajsızlarından koşarak kaçın. Çok ciddi sorunları var Renault motorlu olanların, memnun olan kullanıcıya denk gelmedim. Turbo kırması, yağsız kalıp yatak sarması, blok çatlatma gibi genel kronikleri var.
Makyajlı olanları Mercedes'in kendi motoru, onlar kesinlikle tercih sebebi fakat belirttiğiniz bütçenin üzerine çıkıyor bildiğim kadarıyla rakamları.
Malzeme kalitesi olarak da w204FL'lerin gerisinde. Ama kesinlikle iç tasarımı daha modern.

w207 e coupe makyajsız;
E250 CGI'ler M271 EVO olarak geçiyor ve gerçekten sağlam motorlar. Bilinen kroniği ise eksantrik dişlileri aşınıyor. Güncel parça numarası ile değişmiş bir M271 Evo size uzun km'ler gönül rahatlığıyla hizmet edecektir. Bence triger zinciri ve eksantrik dişlileri sorunu giderilmiş bir M271, M274'den daha verimli ve dayanıklı bir motor. Tahminim şu an özel serviste orjinal yıldızlı parçalar ile triger zinciri, gergileri ve ekstanrik dişlileri değişimi 70-80k TL tutar. Kesinlikle yıldızlı orjinal parça kullanılmalı.
Yine bildiğim kadarıyla bu yıllardaki E coupe'ler ile C coupe'ler aynı platformu kullanıyor. Sürüş dinamikleri olarak birbirlerine yakın olacaklarını düşünüyorum.
Bu yaşlardaki ve km'lerdeki dizellerden açıkcası ben biraz daha uzak dururdum. Ben açıkcası benzinli araç seviyorum ama tercihler kişiden kişiye değişir.

CLA200
Önden çeken Mercedes olmaz diyerek fikrinizi katılıyorum.


Mercedes modelleri özelinde bir seçim yapmam gerekirse, eğer satmak istediğimde hızlı satmak gibi bir derdim olmayacaksa w207 E-Coupe seçerdim. Ama istenildiğinde biraz daha hızlı elden çıkarayım diyorsanız, o zaman doğru seçim W204 FL Sedan olacak gibi gözüküyor.

Umarım yardımım dokunmuştur ufak da olsa, yine sormak istediğiniz bir şey olursa yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım.

Hakkınızda hayırlısı olsun, gönlünüzce bir araç denk gelmesi dileğiyle.

Ahmet Saraçoğlu
05-05-2025, 12:35
Merhaba Ahmet Bey,

Bir Mercedes kullanıcısı olarak bahsettiğiniz modeller hakkında bildiğim kadarıyla yazıp çizmeye çalışacağım. Eksiklerim varsa lütfen bilen arkadaşlar yorumlarını paylaşsınlar.

w204 coupe-sedan;
Yaklaşık 6-7 yıldır, 170.000 km'dir W204 FL sedan kullanıcısıyım. 60.000 küsürlerde almıştım, şu an 230.000 km'lere geldim. Çok şükür majör bir sorun yaşamadım.
1.6 156bg turbo (M274) motorlarda kronik sayılabilecek termostat ve devirdaim problemi var. Onun dışında kronik bir sorunu yok bildiğim.
Dediğiniz gibi 7 ileri GM'in şanzımanı var üzerinde, dsg'ler gibi çok seri/hızlı bir şanzıman değil fakat sorunsuz bir şanzıman diyebilirim. Soğuk havalarda, ısınana kadar vites geçişleri biraz hissedilir ama onun dışında konforlu bir şanzıman.
Elegance ile AMG'ler arasında ciddi sertlik farkı var. Fakat AMG görüntü için katlanılabilir seviyede, uzun yolda kesinlikle AMG daha keyifli fakat bozuk yollarda biraz rahatsız edici.
Coupe'ler için ek bir yorumum yok, hemen hemen benzer. Ek bilgi olarak sedanlarını da 2013 modele kadar bulabilirsiniz.

w205 c200d;
Makyajsızlarından koşarak kaçın. Çok ciddi sorunları var Renault motorlu olanların, memnun olan kullanıcıya denk gelmedim. Turbo kırması, yağsız kalıp yatak sarması, blok çatlatma gibi genel kronikleri var.
Makyajlı olanları Mercedes'in kendi motoru, onlar kesinlikle tercih sebebi fakat belirttiğiniz bütçenin üzerine çıkıyor bildiğim kadarıyla rakamları.
Malzeme kalitesi olarak da w204FL'lerin gerisinde. Ama kesinlikle iç tasarımı daha modern.

w207 e coupe makyajsız;
E250 CGI'ler M271 EVO olarak geçiyor ve gerçekten sağlam motorlar. Bilinen kroniği ise eksantrik dişlileri aşınıyor. Güncel parça numarası ile değişmiş bir M271 Evo size uzun km'ler gönül rahatlığıyla hizmet edecektir. Bence triger zinciri ve eksantrik dişlileri sorunu giderilmiş bir M271, M274'den daha verimli ve dayanıklı bir motor. Tahminim şu an özel serviste orjinal yıldızlı parçalar ile triger zinciri, gergileri ve ekstanrik dişlileri değişimi 70-80k TL tutar. Kesinlikle yıldızlı orjinal parça kullanılmalı.
Yine bildiğim kadarıyla bu yıllardaki E coupe'ler ile C coupe'ler aynı platformu kullanıyor. Sürüş dinamikleri olarak birbirlerine yakın olacaklarını düşünüyorum.
Bu yaşlardaki ve km'lerdeki dizellerden açıkcası ben biraz daha uzak dururdum. Ben açıkcası benzinli araç seviyorum ama tercihler kişiden kişiye değişir.

CLA200
Önden çeken Mercedes olmaz diyerek fikrinizi katılıyorum.


Mercedes modelleri özelinde bir seçim yapmam gerekirse, eğer satmak istediğimde hızlı satmak gibi bir derdim olmayacaksa w207 E-Coupe seçerdim. Ama istenildiğinde biraz daha hızlı elden çıkarayım diyorsanız, o zaman doğru seçim W204 FL Sedan olacak gibi gözüküyor.

Umarım yardımım dokunmuştur ufak da olsa, yine sormak istediğiniz bir şey olursa yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım.

Hakkınızda hayırlısı olsun, gönlünüzce bir araç denk gelmesi dileğiyle.

Gönlüm net e copueden yana , hatta bütçe dahilindeki makyajsız kasasını makyajlıdan daha çok beğeniyorum tasarım olarak.Ama motor hakkındaki yorumlardan dolayı çekincelerim olmuştu.Zamanında aynı blok kompressor clk cabrio kullandım.Onda da vanos değişimi olmuştu.Dişli vs değişimine gerek kalmadan binmiştim ama kısa süre kullandım.Ve bu kadar ince detayına hakim olduğumuz - araştırdığımız zamanlar değildi.Bende o varken Ankaradan bir arkadaşım yine sandık motor arayışındaydı , 1,8 motor olduğunu söylemişti ama 2017 ler , flu herşey , net hatırlamıyorum sıkıntısını vs.Şu 250cgi daki 1.8 turboyu biraz daha detaylı araştırayım.Çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

Evrenoz
05-05-2025, 13:02
A5'i Taze almış biri olarak neden alınmasın diyorum.
Henüz daha gelmedi araç, bekliyorum. Ama gerek kasa gerekse özellik olarak bence güncel bir çok araçtan ( hatta güncel A5'ten ) daha fazla hoşuma gidiyordu o yüzden direkt aldım.
Ha ama bütçem 150-200k km bir A5'e yetecek kadar olsaydı o zaman kesinlikle almazdım.

ottoman32
05-05-2025, 13:16
zamanında alamancı bi abim gelmişti a5 3.0tdı ile o günden beri aklımda olan bir araç bence hala güncel duruyor ama tabi yürütme maliyeti olarak korkutuyor

Emre911
05-05-2025, 19:07
Sıkı mercedes'ciyim w204 için tercih dışı kalsın derim ciddi sert araçtır özellikle amg sürekli jant eğerdim hatta. Motor yürüyen olarak da sağlamdır. 156lık motorların devirdaim termostat arızası dışında yağ müşürü veya müşürün hattını da ekleyim alır almaz kontrol edilmeli onun dışında klima motoru (kompresör değil) vs ufak tefek şeyleri bozar çıkma orjinal zibil gibi.

w205 200d 80k km bindim tek arızası turbodan gelen borunun emme üstündeki oringti 500₺ gibi bi para vermiştim 3 yıl önce. Bir de sunroof açık gezersen habire tırnak kırar. Ama ne zaman bakıma gitsem yetkilide motorsuz liftte bekleyen illa bir iki tane c200d olurdu. O da tercih dışı kalsın.Yaktığı kadar gitmiyor zaten. Ancak C180 hala tadı damağımdadır onun üzerine w205FL ve sonrasında w206 aldım ama tr şartlarında en ideal araçtı. Her bakımdan yeterlidir dehşet yol tutar amg olanı dahi konforludur efendice yanlar denk gelse alırım yine. F10 dan baya az yakar seçenektir.

F10 executive luxury olan harici, ki zamanında bunlar süre istenerek satılan modeller ki sitede en temizi genelde bunlardan çıkıyor ben almazdım hele M olanlara hiç bulaşmazdım. Yazılımla çok zevklidir yakıt o biçim dendiği gibi. Ama 205 benzinli F10u sağlamlık sorunsuzluk açısından bozar çok ciddi bozar.

Bence F10 ve 205 benzinli arasında tercih yapın. F10 alır almaz kayış devirdaim yağ soğutucu şaft mafsalları kulaklar girişin derim. 205 çok ilgi istemez.

Coupe seçenekleri ben elerdim. Hiç sahibi olmadım ama artık kitlesi çok değişti

Eren
06-05-2025, 21:23
ben f10 alırdım tasarımı hala güncel geliyor benim gözüme

Ahmet Saraçoğlu
01-07-2025, 23:57
arkadaşlar eos satıldı , spesifik araç arayışına başladım.
Bütçeyi 1.5 1.55 lere çıkarıp ihtimalleri biraz azalttım. km sınırı 150k.Bir yıl kullanıp biraz daha toplayıp w207 fl benzinli almak niyetineyim.Kullanırken de ekleyeceğim km senede max 15k km

w205 benzinli (temiz araçlar çok dolu değil , hafıza koltuk ve cam tavansız bütçe dahilindekiler.Mercek var var sadece.Binerken çok dert değil ama satarken sorun olur mu bilmiyorum)
cla benzinli ( cam tavanlılar bütçe sınırları içinde.Bazılarında hafızlı koltuk , dikişli torpido vs de var.Ama önden çekiş ve amg denk gelirse bahsi geçen olası sert süspansiyon olayı can sıkıyor , onun için urban lara bakıyorum öncelik)
f10 (temiz düğük km 520iler var , m paket değil.İç tasarım ve heybetini de seviyorum.Sunroofsuz olması satışta çok sıkıntı olur mu?en önemlisi mekanik dert istemiyorum.f10 i veya d de kafa rahat gezme lüksü olan bi motor var mı?)
A5 coup 2.0tdi quattro (dsg sanırım , quattro olmayanların cvtlerinde sıkıntılardan bahsediliyor , güç - tork olarak en yükseği baktıklarım arasında.Ama iç yaşlı kalıyor biraz )

bi sene kullanıp sonrası satış şeklinde olabilecek en temiz arabayı aldığımızı varsayarsak, tercihiniz hangisi olurdu?

berkaym
02-07-2025, 08:45
kilometre yapmayacağını düşünürsek temiz ve görece düşük km f10 bence en iyi seçenek olur, hem diğerlerine göre görece daha modern ve eskimemiş bir tasarımı var hemde talep gören model hala. temiz 520i bence en iyi seçenek.

a5 kesinlikle hayır bence piyasası yok gibi birşey zaten alınca ilana koysan anca gider seneye :D

akko
02-07-2025, 10:36
Arkadaşlar eos 3 yıla kadar kullanıldı , satıp arkadan itiş veya 4x4 otomatik konforlu keyifli bişeyler bakayım diyorum
Sedan-coupe vs kasa önemli değil.Mercedese daha sıcak gibiyim, bmw ve audide de ufaktan kafa karışıklığı yaşatan modeller var :) hepsini konuşup tavsiyelerinizi almak istiyorum.

bütçe 1.3m civarları

Tüketim çok önemli değil , senelik 10k km zor yapıyorum.Önceliğim sorunsuzluk.Motorlar , otomobiller eskisi gibi değil , hacim-emisyon kısıtlamaları , ekonomi vs derken beklenmedik araçlardan beklenmedik kronik sorunlar çıkıyor.Bilindik dertli tasalı bişey almak istemiyorum.


w204 c180 coupe-sedan;
1,6 156 turbo modelde bilindik ciddi bi soruna rastlamadım.Yaşayan varsa bilgilendirirse sevinirim.7ileri g tronic tam otomatikmiş , c-clalardaki dct ten değilmiş , onunla ilgili de bi olumsuzluğa rastlamadım.İçi biraz eski nesil ama tasarı seviyorum.Coupe özelinde direksiz cam olmayışı ve arka camların açılmaması bi tık can sıkıcı.Sedanla harici bi fark yok onun dışında.Kmler 80 -150k arası.sedanda 2012 , coupede 2013-14lere kadar bulunabiliyor bu kasada.Amg paket marşpiyelleri çok güzel duruyor ama elegance - amg arası ciddi konfor farkı var mıdır?sertlikten ziyade konfor beklentisindeyim.Fark bariz mi?

w205 c200d
Tasarımı çok sevmesemde yeni yenidir kafası ,Makyajsız modellerde iç malzeme kalitesinden şikayet ediliyor.Fiyatlar makul ama renault motoru olayı ciddi büyük bi sıkıntı mı?Mercedese Renault motoru olmamalı önyargısı hariç kronik sıkıntı tam olarak ne?

W207 e coupe makyajsız
e250cgi daki 1.8 torbolu motor hakkında bikaç olumsuz yorum okudum.Bloğun kompressorlü motor için üretildiği; turbo ile uyumsuz olduğu yorumları var.Bu konuda net bilgiye ihtiyacım var.250cdi daki 2.1 lik dizeller daha çok seviliyor ama bütçem doğrultusunda 200k kmden aşağısına denk gelemiyorum.O kmlerde neler çıkarır , üzer mi bilmiyorum.Bunlarda da 7gtronic çıkıyor.Harici iç hissiyatı , camların direksiz olması , kemer uzatma vs özel hissettiriyor.2017 den beri alıştığım direksiz cabrio olayına da en yakın hissiyat e coup ta.

F10 5.20i
en çok f10dan çekinsem de içinde en iyi hissettiğim , en iri araç.F30 daki 1.6thp ile aynı motor olmadığını yeni öğrendim.2.0 ın kısa stroklusuymuş.Tüketim ve performans şikayetleri hariç thp kadar kalabalık bi olumsuz yoruma rastlamadım.Yazılımla performans ve tüketimi rahatlatsak; arıza olarak üzeri mi?520d çok daha güzel ama ondan net korkuyorum.Yıl fiyat ve km olarak ta c lerden daha iyi durumda temiz araçlar denk geliyor.(f10 da m body vs hiçbir beklentim yok.Mümkünse en kalın yanaklı ve sade halinin yazılımlısı şeklinde düşünün.)m yada dolu bişey almasak , düşük km bi arabayı yazılımlayıp binsek üzer mi?

cla 200
ara ara kafa karıştırıyor , w204 c den küçük sanıyordum ama bikaç santim farkla uzun , yaşlar bi nebze daha genç ama öncen çekişten dolayı eliyorum.

a5 coupe-sportback
önden çekişten vazgeçebilirim a5 için , ama 2.0tdi daki cvt şanzuman işi bozuyor.2.0tfsi da dgs var gerçi ama onda da motor korkutuyor.150 200k kmlerde araçlar bulunabiliyor.F10 520i den daha mı riskli emin değilim :):)

bu çerçevede tercihiniz ne olurdu?

w204 fl 1.6 turbo 156 hp 7gtronic araç sahibiyi.
125 bin km de.
2013 selection plus amg
Güncel arabalardan tek farkı; apple car play bana göre :)
Sürücünün işine yarayacağı her türlü konfor donanımı mevcut; koltuk ısıtma, kararan iç ve sol dikiz ayna, 5 kapıdan da anahtarsız giriş çıkış, elektrikli tavan perdesi, elektrikli arka makam perdesi(ekstra opsiyon), şerit takip, vs. vs.
2023 te 2012 beyazını satıp, passat vs bir kaç modele geçtim fakat hayatımdaki en büyük pişmanlığı yaşamıştım.
içi çok büyük olmasa da ben (1.82) eşim, ve 4 yaşında kızım ile çok mutluyuz içinde.
tekrardan tercih etme sebeplerimin en başında kesinlikle yalıtım ve problemsizlik.
Ben günlük başka bir araç kullanıyorum, bunu ara ara eşim ve uzun yol için kullanıyoruz.
Motor sesi zaten elektrikli araç gibi, uzun yolda ise rüzgar, tekerlek sesi vs. 150-160 lara kadar yok denecek kadar az.
Mercedesin sürüş pozisyonu ve direksiyonun keskinliği ikinci keyif verici özellik benim için.

Tekrardan araba alacak olsam bu bütçelere yine bu arabadan alırdım net :)

Dragger
02-07-2025, 11:26
Temiz bir F10 her zaman keyif verir.

tuner faruk
02-07-2025, 11:56
W205 C180 Amg kullanıyorum 1 sene 12.000 km oldu, aldığımda 59.000km'deydi alır almaz bütün bakımları serviste yaptım geçmişi de servis bakımlıydı sorunsuz sıkıntısız biniyorum.
Bende 19 jant olduğu için normale göre biraz daha sert ama yol tutuşu gidişi gayet memnunum kutu içi filtre ve yazılım var gayet yeterli geliyor yakıt ortalama 9 9,5 civarı yakıyor tavsiye ederim.

Year One
02-07-2025, 12:34
f10 530d 259 hp- 540 tork....yazılım sonrası 295 hp - 560 tork.. tabi pc verisi belki o kadar değil. ama akıyor :D Bursa şehir içi ortalama 10 lt yakıyorum. dur kalklı okul saatlerinde (09:00) uzun yolda 135 km/h sabit 1400 devir 8. vites, klima full açık, bagaj dolu, yakıt deposu 65lt oda dolu araçta 4 kişi (aracın boş ağırlığı 1870 kg) ortalaması 6,5 lt. hızlı kullanırım derseniz 7,5.

DOHC
02-07-2025, 14:46
f10 530d 259 hp- 540 tork....yazılım sonrası 295 hp - 560 tork.. tabi pc verisi belki o kadar değil. ama akıyor :D Bursa şehir içi ortalama 10 lt yakıyorum. dur kalklı okul saatlerinde (09:00) uzun yolda 135 km/h sabit 1400 devir 8. vites, klima full açık, bagaj dolu, yakıt deposu 65lt oda dolu araçta 4 kişi (aracın boş ağırlığı 1870 kg) ortalaması 6,5 lt. hızlı kullanırım derseniz 7,5.

1000 devirde 96 km/h, dizel için bile iddialı bir değer..............
Neredeyse rolanti devri bizim otoban sınırı ile eş ;)
4000 devir çevirsen 384 km/h eder :).

Year One
02-07-2025, 15:48
1000 devirde 96 km/h, dizel için bile iddialı bir değer..............
Neredeyse rolanti devri bizim otoban sınırı ile eş ;)
4000 devir çevirsen 384 km/h eder :).

izmir otobanında düz kısımlarda o değerde gidiyorum illaki eğim değiştiğinde o da değişiyordur. zaten 140 ı geçtiğimiz yok :D hızla işimiz yok radarlardan dolayı. ilk aldığımda birkaç deneme yapmıştım o kadar :)