Orijinalini görmek için tıklayınız : Seat Leon MK3 Spor Yay&Coilover Kullanıcı Tavsiyeleri
-Murat Özcan-
31-07-2025, 15:17
Arkadaşlar yeni aldığım aracım için 1.2 Tsi DSG 110 HP Advance paket 2016 model, fikirlerinize ihtiyacım var, araç genel olarak sert lastik ölçüm 225/45/17 arka süspansiyon yarı torsiyon diye biliyorum, buna 3.5 mm olarak ve bu jant lastik ebadıyla ne takarsam konforu fazla kaybetmem, amacım ön arka dengeli düşsün şu anki halinden takacağım marka daha yumuşak olsun.. Şimdiden teşekkürler..
https://i.hizliresim.com/3ppthpb.jpeg (https://hizliresim.com/3ppthpb)
Sti_Ozan
31-07-2025, 16:07
Aracınız hayırlı olsun. Yaydan sonra sertleşmeme şansı yok, özellikle arkası torsiyonken. Octavia'da 4cm H&R kullandım, önler yine bir nebze kurtarıyordu sertliği ama arka torsiyon olduğundan dolayı seyahat edenler için konforu hatırı sayılır seviyede bozuyordu.
-Murat Özcan-
31-07-2025, 16:32
Bazı forumlarda bazı markaların orijinalden daha yumuşak olduğunu okudum belki burada da kullanıcı yorumları alırım dedim
individual
31-07-2025, 17:13
eibach pro kit 3.5 tavsiye ederim.3.5 üstünü takarsan amörtisörleride değiştirmen gerekiyor.yok ben öyle kullanırım dersenizde bir kaç sene sonra amörtisör almanız gerekecek çünkü amörtisörleri patlayacaktır.
3.5 üstünde amörtisör mili uzun kalıyor yükün çoğu amörtisör'e biniyor ve ilerde patlatıyor.
-Murat Özcan-
31-07-2025, 19:03
eibach pro kit 3.5 tavsiye ederim.3.5 üstünü takarsan amörtisörleride değiştirmen gerekiyor.yok ben öyle kullanırım dersenizde bir kaç sene sonra amörtisör almanız gerekecek çünkü amörtisörleri patlayacaktır.
3.5 üstünde amörtisör mili uzun kalıyor yükün çoğu amörtisör'e biniyor ve ilerde patlatıyor.
Anladım hocam, 3.5mm ideal hanımda kullanacak ancak yeter bize, bira kaç sorum olacak.
Pro kit ile Sportline arasında ne fark var
Ve prokit takarsam şuankinden daha konforlu olur mu ?
Anladım hocam, 3.5mm ideal hanımda kullanacak ancak yeter bize, bira kaç sorum olacak.
Pro kit ile Sportline arasında ne fark var
Ve prokit takarsam şuankinden daha konforlu olur mu ?
pro kit te haberin olmadan takılsın sürerken fark etmezsin bile belki sportline serttir ama hissettirir.
Şahsi fikrim konfor olayı lastikte başlıyor michelin ve conti bu konuda diğer markalara göre ciddi farklı.
individual
31-07-2025, 20:23
Anladım hocam, 3.5mm ideal hanımda kullanacak ancak yeter bize, bira kaç sorum olacak.
Pro kit ile Sportline arasında ne fark var
Ve prokit takarsam şuankinden daha konforlu olur mu ?
arkadaşda yazmış aracın üstündeki oem amörtisörlere en uygun olan prokit.Sportline alırsan kısa amörtisör alman lazım.eskiden sitesinde yazıyordu fabrikasyon oem amörtisörlere porkit uygun ama sportline tercih ederseniz amörtsörleri değiştirin gibi bir ibare vardı.
3.5 üstünde özetle amörtisörleri değiştirmen gerekiyor.konfor olayı şöyle diyim yay taktım konforda bir değişiklik yok hatta daha iyi oldu olayı bana şehir efsanesi olarak geliyor.sebebi araba yere yakınlaşıyor yay çalışma alanı kısalıyor araba sertleşir konfor artması nasıl olacak.he dersen lastik le biraz konfor arttırım işte michelin alırsın (yumuşak hamurlu lastik) onla biraz rahatlar ama dediğim gibi konfor gidicektir.
bütceni zorlarsan en güzli Coilover alman.onunla kafan rahat olur en güzeli o.
mesela mk3 için arkadaşımız vogtland mı ne aldı.mk3 çıktıkdan 2 sene sonra falan oluyor bu olay.araba taş gibi oldu bildiğin sekiyor.sonra ST Coilover çıktı onu aldı taktı arabanın kaderi değişti oem gibi konforu vardı ve yere yakındı.sebebi işte kısa amörtisör olduğu için.
Eibach kullaniyorum cok memnunum tavsiye ederim.
-Murat Özcan-
31-07-2025, 23:40
pro kit te haberin olmadan takılsın sürerken fark etmezsin bile belki sportline serttir ama hissettirir.
Şahsi fikrim konfor olayı lastikte başlıyor michelin ve conti bu konuda diğer markalara göre ciddi farklı.
Doğru diyorsun lastikte çok önemli oda aklımda, sıraya koyucam ama şu alçaltma olayında hangisi ona bir karar vermem lazım
arkadaşda yazmış aracın üstündeki oem amörtisörlere en uygun olan prokit.Sportline alırsan kısa amörtisör alman lazım.eskiden sitesinde yazıyordu fabrikasyon oem amörtisörlere porkit uygun ama sportline tercih ederseniz amörtsörleri değiştirin gibi bir ibare vardı.
3.5 üstünde özetle amörtisörleri değiştirmen gerekiyor.konfor olayı şöyle diyim yay taktım konforda bir değişiklik yok hatta daha iyi oldu olayı bana şehir efsanesi olarak geliyor.sebebi araba yere yakınlaşıyor yay çalışma alanı kısalıyor araba sertleşir konfor artması nasıl olacak.he dersen lastik le biraz konfor arttırım işte michelin alırsın (yumuşak hamurlu lastik) onla biraz rahatlar ama dediğim gibi konfor gidicektir.
bütceni zorlarsan en güzli Coilover alman.onunla kafan rahat olur en güzeli o.
mesela mk3 için arkadaşımız vogtland mı ne aldı.mk3 çıktıkdan 2 sene sonra falan oluyor bu olay.araba taş gibi oldu bildiğin sekiyor.sonra ST Coilover çıktı onu aldı taktı arabanın kaderi değişti oem gibi konforu vardı ve yere yakındı.sebebi işte kısa amörtisör olduğu için.
Coileverda aklımda ama dur bakalım bütçeye bakıcam hangisi değer değmez karar vericem
Eibach kullaniyorum cok memnunum tavsiye ederim.
Hangi seriyi kullanıyorsun hocam ve kaç cm
Ultraleggera
01-08-2025, 08:57
Yay almaktan ziyade Jom Blue nin coilini tavsiye ederim Golf 7.5'da kullanıyorum fiyat/performans eibach,hr,vogtland yaydan iyidir.
-Murat Özcan-
01-08-2025, 12:13
Ama başkan senin arkalar bağımsız süspansiyon ondan dolayı yumuşak geliyordur diye düşünüyorum bizimkiler yarı torsiyon
Ultraleggera
01-08-2025, 14:03
Ama başkan senin arkalar bağımsız süspansiyon ondan dolayı yumuşak geliyordur diye düşünüyorum bizimkiler yarı torsiyon
Coilover dan öncede H&R yay deneyimim oldu aynı araçda yay varken haddinden fazla rahatsız ediyordu uzun yolda özellikle şuan orjinalinden daha konforlu diyebilirim 225/40/18 lastik mevcut bir de üzerinde (en dip şekle yakın basıklıkda şuan araç)
dizel leon da jom blue coil kullanıyorum. öncesinde st yay vardı arka aşırı derecede konforsuzdu. şuan daha iyi durumdayım. kışın yükseltip yazın alçalabilme opsiyonu da ekstra rahatlık kattı.
-Murat Özcan-
03-08-2025, 10:12
dizel leon da jom blue coil kullanıyorum. öncesinde st yay vardı arka aşırı derecede konforsuzdu. şuan daha iyi durumdayım. kışın yükseltip yazın alçalabilme opsiyonu da ekstra rahatlık kattı.
Sanıyorum bu işi coil çözecek, sertlik yumuşaklık ayarı varmı?
Coilover dan öncede H&R yay deneyimim oldu aynı araçda yay varken haddinden fazla rahatsız ediyordu uzun yolda özellikle şuan orjinalinden daha konforlu diyebilirim 225/40/18 lastik mevcut bir de üzerinde (en dip şekle yakın basıklıkda şuan araç)
40 yanakla güzel performans bence hocam
Sanıyorum bu işi coil çözecek, sertlik yumuşaklık ayarı varmı?
40 yanakla güzel performans bence hocam
tabiki yok :D
ama sertlik ne çok ne az. orta yar gibi. yerli fiyatına yabancı coil diyerek almıştım. birde 80k km yayla kullanınca amortisörler salmaya başlamıştı gibi yay sonrası memnun etmişti. orjinal yayla pek binemedim kafadan çok açıyordu.
-Murat Özcan-
04-08-2025, 09:14
tabiki yok :D
ama sertlik ne çok ne az. orta yar gibi. yerli fiyatına yabancı coil diyerek almıştım. birde 80k km yayla kullanınca amortisörler salmaya başlamıştı gibi yay sonrası memnun etmişti. orjinal yayla pek binemedim kafadan çok açıyordu.
Bakıyorum coil fiyatlarına inanılmaz fazla, amacım konfor olduğu için gönül coil istiyor ama sanırım Eicbah Pro Kit 3.5mm alacam
ozturk1661
04-08-2025, 16:10
A3 dizelde eibach pro kit kullanıyorum. Lastik ölçülerim 225/40/18 conti PC7 (XL olan modellerden). ön taraf için konfor idare eder ancak arka torsiyon olduğu için ciddi sert. Kışlıklara geçtiğimde (205/55/16) biraz olsun iyileşme var ama yine de sert.
Ama Pro kit ile aracın duruşu tam istediğim gibi oldu. Bu yüzden konfor kısmına pek takılmadan kullanmaya devam ediyorum:)
-Murat Özcan-
05-08-2025, 07:30
A3 dizelde eibach pro kit kullanıyorum. Lastik ölçülerim 225/40/18 conti PC7 (XL olan modellerden). ön taraf için konfor idare eder ancak arka torsiyon olduğu için ciddi sert. Kışlıklara geçtiğimde (205/55/16) biraz olsun iyileşme var ama yine de sert.
Ama Pro kit ile aracın duruşu tam istediğim gibi oldu. Bu yüzden konfor kısmına pek takılmadan kullanmaya devam ediyorum:)
Ben sizin araçların arkalarının bağımsız olduğunu biliyordum çok şaşırdım şuan.
Biraderde 2020 1.5 TFSİ var arka bağımsız gibi duruyor rahat geldi bana, sanıyorum belli model motorlar bağımsız..
ozturk1661
05-08-2025, 16:09
Ben sizin araçların arkalarının bağımsız olduğunu biliyordum çok şaşırdım şuan.
Biraderde 2020 1.5 TFSİ var arka bağımsız gibi duruyor rahat geldi bana, sanıyorum belli model motorlar bağımsız..
makyaj öncesi 1.4 TFSI ve makyaj sonrası 1.5 TFSI olan modeller arka bağımsız olarak geliyor. Dizellerde arka torsiyon.
-Murat Özcan-
07-08-2025, 07:45
makyaj öncesi 1.4 TFSI ve makyaj sonrası 1.5 TFSI olan modeller arka bağımsız olarak geliyor. Dizellerde arka torsiyon.
Anladım dostum
makyaj öncesi 1.4 TFSI ve makyaj sonrası 1.5 TFSI olan modeller arka bağımsız olarak geliyor. Dizellerde arka torsiyon.
Golf7 Leon mk3 başladığından beri Vag grubunda 150hp altı yarı bağımsız, 150hp ve üstü bağımsız süspansiyon olarak geliyor.
konu sahibinin araç çok sert mevzusuna gelince,
Leon, özellikle de FR olmayan modeller öyle çok sert araçlar değiller. Orjinal haliyle böyle bir konfor problemi varsa lastik basınçlarını bi kontrol etmekte fayda var. 30psi civarı olması lazım. 2 tane fr eskittim 29 30 psi lastik basıncında konfordan çok fazla şikayet edecek bir durum yoktu.
-Murat Özcan-
08-08-2025, 07:48
Golf7 Leon mk3 başladığından beri Vag grubunda 150hp altı yarı bağımsız, 150hp ve üstü bağımsız süspansiyon olarak geliyor.
konu sahibinin araç çok sert mevzusuna gelince,
Leon, özellikle de FR olmayan modeller öyle çok sert araçlar değiller. Orjinal haliyle böyle bir konfor problemi varsa lastik basınçlarını bi kontrol etmekte fayda var. 30psi civarı olması lazım. 2 tane fr eskittim 29 30 psi lastik basıncında konfordan çok fazla şikayet edecek bir durum yoktu.
Peki spor yay kullandınız mı araçlarınız da ?
ozturk1661
09-08-2025, 00:47
Golf7 Leon mk3 başladığından beri Vag grubunda 150hp altı yarı bağımsız, 150hp ve üstü bağımsız süspansiyon olarak geliyor.
konu sahibinin araç çok sert mevzusuna gelince,
Leon, özellikle de FR olmayan modeller öyle çok sert araçlar değiller. Orjinal haliyle böyle bir konfor problemi varsa lastik basınçlarını bi kontrol etmekte fayda var. 30psi civarı olması lazım. 2 tane fr eskittim 29 30 psi lastik basıncında konfordan çok fazla şikayet edecek bir durum yoktu.
Bahsettiğim durum 8v kasa kodlu a3 ler içindi, golf7 ya da leon mk3 lerde durum belki farklıdır.
Mesela makyaj öncesi gelen a3 lerde 1.4 tfsi 140hp olan versiyon bağımsız süspansiyona sahip. Sizin bahsettiğiniz durum makyaj sonrası a3 ler için geçerli sanırım.
Dizel için arkalar bildiğimiz torsiyon ama kendi aracımda tekrar kontrol ettim:)
Peki spor yay kullandınız mı araçlarınız da ?
Arkadaşımın 1.6tdi Style paket leon'unda voglant vardı, benim (18" oem opsiyon jantlı) fr'larla aşağı yukarı aynı sertlikteydi.
O arabanın Oem hali bayağı yumuşak huyluydu. alttaki fotoğraftaki jantlar vardı üstüne
https://arbstorage.mncdn.com/ilanfotograflari/2025/06/10/30119707/c4888cb4-3d8d-44e4-b9d6-1116b821eeb2_image_for_silan_30119707_580x435.jpg
kendim herhangi bi spor yay kullanmadım fr'larda.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.