PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Geç olsun güç olmasın - 04' Megane II



eightysix
04-08-2025, 00:45
Öncelikle tüm techturkey ailesine merhaba :)

17 yaşında genç bir "pistonhead" olarak girdiğim bu platformda bulunduğum yıllar boyunca bir konu açma hayalim vardı ve sonunda gerçekleştiriyorum :)

Tabii biraz geç oldu ancak 25'ime ulaştım ve ilk arabamı birikimlerim sonucunda krediye vs. bulaşmadan aldım.

Aracım kaçıncı sahibi olduğunu bilmediğim ve son sahibinin götürdüğü kasap ustalardan nasibini almış, kozmetiği vasat denebilecek düzeyde ancak yaşına göre KM'si oldukça düşük olan 2004 model otomatik Renault Megane 2 HB 1.6 16v.

Alır almaz ilk iş yıkattık tabii. Pembe bozar mı acaba dedikten sonra bu seferlik bozmasın mutlu günümüzdeyiz diye kabul ettik :D
https://i.hizliresim.com/dq14l1d.jpeg (https://hizliresim.com/dq14l1d)

Tabii bu mutluluk uzun sürecek miydi? Ne yazık ki hayır... Tanıdık vasıtasıyla alıp ekspertize sokmayınca başına neler gelir adlı sunumuma hoş geldiniz:

Ertesi sabah aracımla bir keyif sürüşüne çıkayım diye çalıştıracakken akünün bitmesiyle sanayi yoluna düştük. Altı üstü bir akü değişimi diye önemsemeden pederin ustaya götürdüm aracı. Bir baktık ki orijinal fan sisteminin yerine tofaş müşürlü karadüzen bir sistem yapmışlar. Meğer son zamanlardaki sıcaklardan gece kendi kendine çalışıp aküyü bitirmiş.
Orijinaline dönelim derken asıl sorunun fanın 1. devreden 2. devreye geçmemesi olduğunu ayrıca beynin arızalı olduğunu öğrendim. Sigorta kutusunu da kontrol ettireyim derken bir baktım ki tabla sizlere ömür... Megane II faz 1'in en sorunlu kroniği kaputtan su alması ve sigorta kutusuna birikmesi. Fransızlar faz 2'de (2005 sonrası) bunu kutuyu ters çevirerek çözmüşler.
https://i.hizliresim.com/s41qzj0.jpeg (https://hizliresim.com/s41qzj0)
https://i.hizliresim.com/sj2vi21.jpeg (https://hizliresim.com/sj2vi21)
Neredeyse son paramla arabayı aldım, maaşın da yatmasına daha var diyerek mecbur sıfır yan sanayi sigorta tablası tercih ettim. Aküyü de 60 yerine 74'lük AutoPower (Varta'nın alt markasıymış) akü ile değiştirdim.

Artık göze de hoş gelsin diye ufak tefek iyileştirmelere başlayalım dedim. Siftah olarak bir tuning dükkanında çalışan arkadaşım sağolsun far parlatma ısmarladı :D
https://i.hizliresim.com/lnu4z49.jpg (https://hizliresim.com/lnu4z49)

Bifor:
https://i.hizliresim.com/c7xroe0.jpeg (https://hizliresim.com/c7xroe0)

Aftır:
https://i.hizliresim.com/fg06q1k.jpg (https://hizliresim.com/fg06q1k)

Bunu da dolu geçen bir günün ardından eve dönüşte çektim.
https://i.hizliresim.com/5frn78y.jpeg (https://hizliresim.com/5frn78y)

Maşallahları esirgemeyelim lütfen :) Başıma gelenler daha bitmedi :D

Sağlıcakla...

_driver_
04-08-2025, 01:19
Hem geçmiş hem de hayırlı olsun

MertSerhanÖ.
04-08-2025, 02:01
Hayırlı uğurlu olsun.Bu tarz eksikler maalesef oluyor belli yaş üzeri arabalarda.Büyük dertler olmasın hepsi hallolur.Kazasız belasız

Evrenoz
04-08-2025, 08:05
Hayırlı olsun,
2000 Model sedanını uzun yıllar kullanmıştım. Otomatik şanzımanına aman dikkat

XoR
04-08-2025, 08:08
Hayırlı olsun maşallah :)

Mücadelende başarılar diliyorum :D

Deepblue
04-08-2025, 08:15
hayırlı olsun kazasız belasız bütçe durumuna göre ilerde rs tampon akar gibi :D

|KaAn|
04-08-2025, 12:11
Yıllarca motosiklet kullanımı sonrası 41imde ilk otomobilimi aldım, benden önde başlamışsın :)
Model itibariyle tecrübesi bol olan bir araç, eminim güzel yönlendirimler olacaktır.
20yıl önceki ben ile şimdi arasında da çokça fark var, forumla halı saha koşmayı yeniden öğreniyorum araçta sorun olmaması garip olurdu yeterki bütçeyi bitirmesin keyif almaya da yer bıraksın :)

eightysix
06-08-2025, 10:32
Başımda gelenler bitmedi demiştim, e devam edelim o halde :D

Kara düzen sistemden kurtulup sigorta tablası, beyin gibi işleri hallettikten sonra kafam rahatlamıştı. Fanı yaptırmadan önce ustaya neden böyle bi sistem yapmışlar diye sorduğumda (henüz teşhisi koymamıştık) şanzımanın vuruntu yapmasını engellemek için olabilir demişti. İlginç demiştim ama başıma geleceğini düşünmemiştim. Birkaç gün sonra dışarıya çıktığımda ışıklarda beklerken yeşil yandığında gaza bastım ancak araç boştaymış gibi deviri yükseltip tak diye bir sesle 1'e attı. Dedim eyvah, ustanın dediği doğruymuş. Bunu demeye kalmadan yol bilgisayarında "Elektronik sorun var" ve 5 dakika geçtikten sonra "Vites kutusunu kontrol edin" ibaresini gördüm. İnternetten araştırdığımda ise bunun Megane 2'lerde bir diğer önemli kronik sorun olduğunu ve selenoid valflerden (şanzıman yağ basıncını ölçen ufak bir cihaz) meydana geldiğini öğrendim. Neyse ki bunu yaptırmak için şanzımanın inmesine gerek yokmuş. Mecbur götürdük yine ustaya.

https://i.hizliresim.com/tkmas1j.jpeg (https://hizliresim.com/tkmas1j)

https://i.hizliresim.com/rrw7ew7.jpeg (https://hizliresim.com/rrw7ew7)

Bahsi geçen parça şu ufaklık:
https://i.hizliresim.com/chpbtu8.jpeg (https://hizliresim.com/chpbtu8)

Bundan iki adet var ve şanzımanın beynine takılıyor. Tabi bunu değiştirince yine şanzıman yağı vs. de değiştiği için biraz tuzlu diyebiliriz. Sivrizeka fransız mühendisleri bu sorunu da sonradan bu valfleri abs plastikten üreterek çözmüşler. Orijinalinde metal olan bu valfler şanzıman yağıyla etkileşime girince birbirine yapışıyormuş sanırım (detayını tam bilmiyorum) ve bu şekilde arızalar veriyormuş.

Bu noktada bir diğer değinmek istediğim konu ise bu sorunların LPG kullanırken meydana gelmesi. İlginçtir benzinle 5 dakika sürdükten sonra LPG'ye geçince çoğu zaman bu sorunla karşılaşmıyorum. Yüksek hızlarda (120-130) stabil giderken sollamak için ani hızlanmalarda yaptığını söyleyebilirim. Biraz kafasına göre takılıyor :D

İşin en garip kısmı ise sanayiden sonra bir yerleri gezip akşamına eve dönerken yine aynı arızayı vermesi... Sınanıyorum sanırım. Tekrar götürdüğümde cihazla arızayı sildi ve bir daha yaptığında getir yağ basıncı sensörünü kontrol edelim dedi.

Bundan önce bobin, buji vs. bunları da kontrol ettireceğim. Bu tip şeylerden de kaynaklandığını söyleyenler var. Önceden de söylediğim gibi KM düşük olmasa düşüneceğim bir araç değildi aslında. (177 binde) Mekanik sorunları çözünce umarım görüntüye geçebileceğim :D

eightysix
06-08-2025, 10:39
Hem geçmiş hem de hayırlı olsun

Teşekkür ederim :)



Hayırlı uğurlu olsun.Bu tarz eksikler maalesef oluyor belli yaş üzeri arabalarda.Büyük dertler olmasın hepsi hallolur.Kazasız belasız

Evet maalesef, ama bu riski göze alarak aldım aracı. Teşekkür ederim dilekleriniz için :)



Hayırlı olsun,
2000 Model sedanını uzun yıllar kullanmıştım. Otomatik şanzımanına aman dikkat

Teşekkürler, bizzat deneyimledim neden dikkat edilmesi gerektiğini :D



Hayırlı olsun maşallah :)

Mücadelende başarılar diliyorum :D

Teşekkür ederim, bu mücadeleden başarılı çıkacağım inşallah :D



hayırlı olsun kazasız belasız bütçe durumuna göre ilerde rs tampon akar gibi :D

Teşekkürler, öyle düşüncelerim var aslında rs'e çevirmek gibi ama bütçe durumu el verirse tabii :)



Yıllarca motosiklet kullanımı sonrası 41imde ilk otomobilimi aldım, benden önde başlamışsın :)
Model itibariyle tecrübesi bol olan bir araç, eminim güzel yönlendirimler olacaktır.
20yıl önceki ben ile şimdi arasında da çokça fark var, forumla halı saha koşmayı yeniden öğreniyorum araçta sorun olmaması garip olurdu yeterki bütçeyi bitirmesin keyif almaya da yer bıraksın :)

Teşekkür ederim düşünceleriniz için, benim için çocukluğumdan beri heves olduğu için 18'imde alırım diye şartlamıştım kendimi ama alamadım, bu yüzden geç olduğunu düşünüyorum :) Hem sizin için de geç olmamış bence motorsikletten geçme kararı hala gençsiniz :D Bütçeyi bitiriyor biraz ama keyif alıyorum, seviyorum aracımı :)

Ozan Özer
06-08-2025, 12:04
Hayırlısı olsun ve geçmiş olsun yaşananlar için.
Hangi araç alınırsa alınsın,kenarda mutlaka kötü gün dostu bir miktar nakit olması gerekli diye düşünürüm her zaman.
Umarım daha büyük sorunlar yaşamadan,aracın kozmetiğini güzelleştirici aksiyonlara başlıyor olursunuz.

TarikS
08-08-2025, 20:44
Hayırlı olsun kardeşim güle güle kullanasın bundan sonra inşallah

Mahsuru yoksa ne kadara aldın acaba? km düşük diye fazla vermemişsindir umarım, HB'ler de bi tık daha uygun oluyor gibi gördüm. Bende de faz2 sedan dizel manuel var da bu aralar ilana koydum, merak ettim

Ben arabayı 190 bin de aldığımın 3. günü vites 3'te kalmıştı :D şanzıman revize ettirmek zorunda kalmıştım ama sonra minik minik şeyler oldu genelde, asla da yolda bırakmadı o açıdan aşırı memnunum şimdi 284bin km'deyiz. Senin de en kötü benimle benzer ufak tefek şeylerin olur umarım. Genelde parçalar komik fiyatlar oluyor zaten birçok arabaya göre

eightysix
09-08-2025, 11:09
Hayırlısı olsun ve geçmiş olsun yaşananlar için.
Hangi araç alınırsa alınsın,kenarda mutlaka kötü gün dostu bir miktar nakit olması gerekli diye düşünürüm her zaman.
Umarım daha büyük sorunlar yaşamadan,aracın kozmetiğini güzelleştirici aksiyonlara başlıyor olursunuz.

Teşekkür ederim, evet ben de öyle düşünüyorum keşke biraz para bıraksaydım diye :)


Hayırlı olsun kardeşim güle güle kullanasın bundan sonra inşallah

Mahsuru yoksa ne kadara aldın acaba? km düşük diye fazla vermemişsindir umarım, HB'ler de bi tık daha uygun oluyor gibi gördüm. Bende de faz2 sedan dizel manuel var da bu aralar ilana koydum, merak ettim

Ben arabayı 190 bin de aldığımın 3. günü vites 3'te kalmıştı :D şanzıman revize ettirmek zorunda kalmıştım ama sonra minik minik şeyler oldu genelde, asla da yolda bırakmadı o açıdan aşırı memnunum şimdi 284bin km'deyiz. Senin de en kötü benimle benzer ufak tefek şeylerin olur umarım. Genelde parçalar komik fiyatlar oluyor zaten birçok arabaya göre

Teşekkür ederim dilekleriniz için. 395 bine aldım aracı. Evet parça bulunabilirliği ve fiyatları açısından güzel bir araç. Umarım aracınız kolay satılır :)

eightysix
11-08-2025, 11:14
Devam edelim, eksik olan motor üst muhafazasını aldım ve yerine oturttum. Bu sayede hem göğüs keçesi yerine az da olsa oturmuş oldu, hem de kaput içi görüntüyü güzelleştirdi :)

https://i.hizliresim.com/ra8b3cg.jpeg (https://hizliresim.com/ra8b3cg)

Parçayı bulduğum yerden aynı zamanda sürücü kapısı anahtar kapağını da buldum ve taktım.

https://i.hizliresim.com/mj5qjds.jpeg (https://hizliresim.com/mj5qjds)

Ertesi gün aldığım susuz motor temizleme spreyini deneyeyim dedim. Motora sıkmak yerine kaput içi giydirme kısımlarına sıktım ve ardından bir bezle sildim. Sonucun çok iyi olduğunu düşünüyorum, sıfır gibi duruyor :D Üstteki fotoğrafta önceki hali mevcut.

https://i.hizliresim.com/9exl10u.jpeg (https://hizliresim.com/9exl10u)
https://i.hizliresim.com/stwq8ma.jpeg (https://hizliresim.com/stwq8ma)
https://i.hizliresim.com/4oc5wy0.jpeg (https://hizliresim.com/4oc5wy0)

Ufak bir düzenleme: İlk yorumda bahsettiğim kaput içine su alma sorununu sağ ve solda gördüğünüz fitiller aracılığıyla çözdüm. Bildiğimiz arkası yapışkanlı fitil. Artık ne sigorta kutusu ne de başka bir yer su alıyor :D

KÖROĞLU
11-08-2025, 11:49
Kapakları sök, boşuna motor içi sıcaklığın yükseliyor. Kışın takarsın.

Görsel iyi ama gereksiz kalabalık. Taşırma kabına dikkat et, üzerinde kılcal çizilmeler başladı ise mutlaka değiştir. Kale marka iyidir.

Yolda patlarsa (kronik patlıyor) anlayana kadar başına iş gelir, önceden önlem al.

Lpg regülatörünün de yeri yanlış, oradan gelen serin hava özellikle kışın geç LPG ye geçmesine sebep olacak. En kötü önüne bir muhafaza yap. Ya da yerini değiştirt.

darkred
11-08-2025, 14:42
Hayırlı olsun öncelikle kazasız belasız sürüşler dilerim.

O selanoid valflerinin allah belasını versin. Otomatik 206 varken kaç kere değiştirdim hatırlamıyorum.

Her seferinde dünyanın parasını bayıldım düzelmedi sonunda arabayı sattım kurtuldum :)

Deepblue
15-08-2025, 14:48
Kapakları sök, boşuna motor içi sıcaklığın yükseliyor. Kışın takarsın.

Görsel iyi ama gereksiz kalabalık. Taşırma kabına dikkat et, üzerinde kılcal çizilmeler başladı ise mutlaka değiştir. Kale marka iyidir.

Yolda patlarsa (kronik patlıyor) anlayana kadar başına iş gelir, önceden önlem al.

Lpg regülatörünün de yeri yanlış, oradan gelen serin hava özellikle kışın geç LPG ye geçmesine sebep olacak. En kötü önüne bir muhafaza yap. Ya da yerini değiştirt.

Varsın bee :))