User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Geç olsun güç olmasın - 04' Megane II

  1. #1
    eightysix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2017
    Yaş
    25
    Şehir
    Van/Ankara
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Geç olsun güç olmasın - 04' Megane II

    Öncelikle tüm techturkey ailesine merhaba

    17 yaşında genç bir "pistonhead" olarak girdiğim bu platformda bulunduğum yıllar boyunca bir konu açma hayalim vardı ve sonunda gerçekleştiriyorum

    Tabii biraz geç oldu ancak 25'ime ulaştım ve ilk arabamı birikimlerim sonucunda krediye vs. bulaşmadan aldım.

    Aracım kaçıncı sahibi olduğunu bilmediğim ve son sahibinin götürdüğü kasap ustalardan nasibini almış, kozmetiği vasat denebilecek düzeyde ancak yaşına göre KM'si oldukça düşük olan 2004 model otomatik Renault Megane 2 HB 1.6 16v.

    Alır almaz ilk iş yıkattık tabii. Pembe bozar mı acaba dedikten sonra bu seferlik bozmasın mutlu günümüzdeyiz diye kabul ettik


    Tabii bu mutluluk uzun sürecek miydi? Ne yazık ki hayır... Tanıdık vasıtasıyla alıp ekspertize sokmayınca başına neler gelir adlı sunumuma hoş geldiniz:

    Ertesi sabah aracımla bir keyif sürüşüne çıkayım diye çalıştıracakken akünün bitmesiyle sanayi yoluna düştük. Altı üstü bir akü değişimi diye önemsemeden pederin ustaya götürdüm aracı. Bir baktık ki orijinal fan sisteminin yerine tofaş müşürlü karadüzen bir sistem yapmışlar. Meğer son zamanlardaki sıcaklardan gece kendi kendine çalışıp aküyü bitirmiş.
    Orijinaline dönelim derken asıl sorunun fanın 1. devreden 2. devreye geçmemesi olduğunu ayrıca beynin arızalı olduğunu öğrendim. Sigorta kutusunu da kontrol ettireyim derken bir baktım ki tabla sizlere ömür... Megane II faz 1'in en sorunlu kroniği kaputtan su alması ve sigorta kutusuna birikmesi. Fransızlar faz 2'de (2005 sonrası) bunu kutuyu ters çevirerek çözmüşler.


    Neredeyse son paramla arabayı aldım, maaşın da yatmasına daha var diyerek mecbur sıfır yan sanayi sigorta tablası tercih ettim. Aküyü de 60 yerine 74'lük AutoPower (Varta'nın alt markasıymış) akü ile değiştirdim.

    Artık göze de hoş gelsin diye ufak tefek iyileştirmelere başlayalım dedim. Siftah olarak bir tuning dükkanında çalışan arkadaşım sağolsun far parlatma ısmarladı


    Bifor:


    Aftır:


    Bunu da dolu geçen bir günün ardından eve dönüşte çektim.


    Maşallahları esirgemeyelim lütfen Başıma gelenler daha bitmedi

    Sağlıcakla...
    04' Renault Megane II HB

  2. #2
    _driver_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    TR/Giresun/28
    Mesaj
    4.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hem geçmiş hem de hayırlı olsun
    Alıntı mesutt1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    skodaya tam kocaman oha diodum ki driver abi içimi okudu
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  3. #3
    MertSerhanÖ. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    ıstanbul
    Mesaj
    4.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı uğurlu olsun.Bu tarz eksikler maalesef oluyor belli yaş üzeri arabalarda.Büyük dertler olmasın hepsi hallolur.Kazasız belasız
    Sizin Maymun Olmanıza Darwin de Şaşkın.

    Belly Detail

  4. #4
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Hayırlı olsun,
    2000 Model sedanını uzun yıllar kullanmıştım. Otomatik şanzımanına aman dikkat

  5. #5
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Hayırlı olsun maşallah

    Mücadelende başarılar diliyorum

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  6. #6
    Deepblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı olsun kazasız belasız bütçe durumuna göre ilerde rs tampon akar gibi
    MSPORT

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TR/İst.
    Mesaj
    907
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yıllarca motosiklet kullanımı sonrası 41imde ilk otomobilimi aldım, benden önde başlamışsın
    Model itibariyle tecrübesi bol olan bir araç, eminim güzel yönlendirimler olacaktır.
    20yıl önceki ben ile şimdi arasında da çokça fark var, forumla halı saha koşmayı yeniden öğreniyorum araçta sorun olmaması garip olurdu yeterki bütçeyi bitirmesin keyif almaya da yer bıraksın

  8. #8
    eightysix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2017
    Yaş
    25
    Şehir
    Van/Ankara
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başımda gelenler bitmedi demiştim, e devam edelim o halde

    Kara düzen sistemden kurtulup sigorta tablası, beyin gibi işleri hallettikten sonra kafam rahatlamıştı. Fanı yaptırmadan önce ustaya neden böyle bi sistem yapmışlar diye sorduğumda (henüz teşhisi koymamıştık) şanzımanın vuruntu yapmasını engellemek için olabilir demişti. İlginç demiştim ama başıma geleceğini düşünmemiştim. Birkaç gün sonra dışarıya çıktığımda ışıklarda beklerken yeşil yandığında gaza bastım ancak araç boştaymış gibi deviri yükseltip tak diye bir sesle 1'e attı. Dedim eyvah, ustanın dediği doğruymuş. Bunu demeye kalmadan yol bilgisayarında "Elektronik sorun var" ve 5 dakika geçtikten sonra "Vites kutusunu kontrol edin" ibaresini gördüm. İnternetten araştırdığımda ise bunun Megane 2'lerde bir diğer önemli kronik sorun olduğunu ve selenoid valflerden (şanzıman yağ basıncını ölçen ufak bir cihaz) meydana geldiğini öğrendim. Neyse ki bunu yaptırmak için şanzımanın inmesine gerek yokmuş. Mecbur götürdük yine ustaya.





    Bahsi geçen parça şu ufaklık:


    Bundan iki adet var ve şanzımanın beynine takılıyor. Tabi bunu değiştirince yine şanzıman yağı vs. de değiştiği için biraz tuzlu diyebiliriz. Sivrizeka fransız mühendisleri bu sorunu da sonradan bu valfleri abs plastikten üreterek çözmüşler. Orijinalinde metal olan bu valfler şanzıman yağıyla etkileşime girince birbirine yapışıyormuş sanırım (detayını tam bilmiyorum) ve bu şekilde arızalar veriyormuş.

    Bu noktada bir diğer değinmek istediğim konu ise bu sorunların LPG kullanırken meydana gelmesi. İlginçtir benzinle 5 dakika sürdükten sonra LPG'ye geçince çoğu zaman bu sorunla karşılaşmıyorum. Yüksek hızlarda (120-130) stabil giderken sollamak için ani hızlanmalarda yaptığını söyleyebilirim. Biraz kafasına göre takılıyor

    İşin en garip kısmı ise sanayiden sonra bir yerleri gezip akşamına eve dönerken yine aynı arızayı vermesi... Sınanıyorum sanırım. Tekrar götürdüğümde cihazla arızayı sildi ve bir daha yaptığında getir yağ basıncı sensörünü kontrol edelim dedi.

    Bundan önce bobin, buji vs. bunları da kontrol ettireceğim. Bu tip şeylerden de kaynaklandığını söyleyenler var. Önceden de söylediğim gibi KM düşük olmasa düşüneceğim bir araç değildi aslında. (177 binde) Mekanik sorunları çözünce umarım görüntüye geçebileceğim
    04' Renault Megane II HB

  9. #9
    eightysix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2017
    Yaş
    25
    Şehir
    Van/Ankara
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _driver_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hem geçmiş hem de hayırlı olsun
    Teşekkür ederim


    Alıntı MertSerhanÖ. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı uğurlu olsun.Bu tarz eksikler maalesef oluyor belli yaş üzeri arabalarda.Büyük dertler olmasın hepsi hallolur.Kazasız belasız
    Evet maalesef, ama bu riski göze alarak aldım aracı. Teşekkür ederim dilekleriniz için


    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun,
    2000 Model sedanını uzun yıllar kullanmıştım. Otomatik şanzımanına aman dikkat
    Teşekkürler, bizzat deneyimledim neden dikkat edilmesi gerektiğini


    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun maşallah

    Mücadelende başarılar diliyorum
    Teşekkür ederim, bu mücadeleden başarılı çıkacağım inşallah


    Alıntı Deepblue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun kazasız belasız bütçe durumuna göre ilerde rs tampon akar gibi
    Teşekkürler, öyle düşüncelerim var aslında rs'e çevirmek gibi ama bütçe durumu el verirse tabii


    Alıntı |KaAn| Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yıllarca motosiklet kullanımı sonrası 41imde ilk otomobilimi aldım, benden önde başlamışsın
    Model itibariyle tecrübesi bol olan bir araç, eminim güzel yönlendirimler olacaktır.
    20yıl önceki ben ile şimdi arasında da çokça fark var, forumla halı saha koşmayı yeniden öğreniyorum araçta sorun olmaması garip olurdu yeterki bütçeyi bitirmesin keyif almaya da yer bıraksın
    Teşekkür ederim düşünceleriniz için, benim için çocukluğumdan beri heves olduğu için 18'imde alırım diye şartlamıştım kendimi ama alamadım, bu yüzden geç olduğunu düşünüyorum Hem sizin için de geç olmamış bence motorsikletten geçme kararı hala gençsiniz Bütçeyi bitiriyor biraz ama keyif alıyorum, seviyorum aracımı
    04' Renault Megane II HB

  10. #10
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Hayırlısı olsun ve geçmiş olsun yaşananlar için.
    Hangi araç alınırsa alınsın,kenarda mutlaka kötü gün dostu bir miktar nakit olması gerekli diye düşünürüm her zaman.
    Umarım daha büyük sorunlar yaşamadan,aracın kozmetiğini güzelleştirici aksiyonlara başlıyor olursunuz.

  11. #11
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun kardeşim güle güle kullanasın bundan sonra inşallah

    Mahsuru yoksa ne kadara aldın acaba? km düşük diye fazla vermemişsindir umarım, HB'ler de bi tık daha uygun oluyor gibi gördüm. Bende de faz2 sedan dizel manuel var da bu aralar ilana koydum, merak ettim

    Ben arabayı 190 bin de aldığımın 3. günü vites 3'te kalmıştı şanzıman revize ettirmek zorunda kalmıştım ama sonra minik minik şeyler oldu genelde, asla da yolda bırakmadı o açıdan aşırı memnunum şimdi 284bin km'deyiz. Senin de en kötü benimle benzer ufak tefek şeylerin olur umarım. Genelde parçalar komik fiyatlar oluyor zaten birçok arabaya göre

  12. #12
    eightysix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2017
    Yaş
    25
    Şehir
    Van/Ankara
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ozan Özer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlısı olsun ve geçmiş olsun yaşananlar için.
    Hangi araç alınırsa alınsın,kenarda mutlaka kötü gün dostu bir miktar nakit olması gerekli diye düşünürüm her zaman.
    Umarım daha büyük sorunlar yaşamadan,aracın kozmetiğini güzelleştirici aksiyonlara başlıyor olursunuz.
    Teşekkür ederim, evet ben de öyle düşünüyorum keşke biraz para bıraksaydım diye

    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun kardeşim güle güle kullanasın bundan sonra inşallah

    Mahsuru yoksa ne kadara aldın acaba? km düşük diye fazla vermemişsindir umarım, HB'ler de bi tık daha uygun oluyor gibi gördüm. Bende de faz2 sedan dizel manuel var da bu aralar ilana koydum, merak ettim

    Ben arabayı 190 bin de aldığımın 3. günü vites 3'te kalmıştı şanzıman revize ettirmek zorunda kalmıştım ama sonra minik minik şeyler oldu genelde, asla da yolda bırakmadı o açıdan aşırı memnunum şimdi 284bin km'deyiz. Senin de en kötü benimle benzer ufak tefek şeylerin olur umarım. Genelde parçalar komik fiyatlar oluyor zaten birçok arabaya göre
    Teşekkür ederim dilekleriniz için. 395 bine aldım aracı. Evet parça bulunabilirliği ve fiyatları açısından güzel bir araç. Umarım aracınız kolay satılır
    04' Renault Megane II HB

  13. #13
    eightysix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2017
    Yaş
    25
    Şehir
    Van/Ankara
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devam edelim, eksik olan motor üst muhafazasını aldım ve yerine oturttum. Bu sayede hem göğüs keçesi yerine az da olsa oturmuş oldu, hem de kaput içi görüntüyü güzelleştirdi



    Parçayı bulduğum yerden aynı zamanda sürücü kapısı anahtar kapağını da buldum ve taktım.



    Ertesi gün aldığım susuz motor temizleme spreyini deneyeyim dedim. Motora sıkmak yerine kaput içi giydirme kısımlarına sıktım ve ardından bir bezle sildim. Sonucun çok iyi olduğunu düşünüyorum, sıfır gibi duruyor Üstteki fotoğrafta önceki hali mevcut.





    Ufak bir düzenleme: İlk yorumda bahsettiğim kaput içine su alma sorununu sağ ve solda gördüğünüz fitiller aracılığıyla çözdüm. Bildiğimiz arkası yapışkanlı fitil. Artık ne sigorta kutusu ne de başka bir yer su alıyor
    Konu eightysix tarafından (11-08-2025 Saat 11:16 ) değiştirilmiştir.
    04' Renault Megane II HB

  14. #14
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapakları sök, boşuna motor içi sıcaklığın yükseliyor. Kışın takarsın.

    Görsel iyi ama gereksiz kalabalık. Taşırma kabına dikkat et, üzerinde kılcal çizilmeler başladı ise mutlaka değiştir. Kale marka iyidir.

    Yolda patlarsa (kronik patlıyor) anlayana kadar başına iş gelir, önceden önlem al.

    Lpg regülatörünün de yeri yanlış, oradan gelen serin hava özellikle kışın geç LPG ye geçmesine sebep olacak. En kötü önüne bir muhafaza yap. Ya da yerini değiştirt.

  15. #15
    darkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    3.321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun öncelikle kazasız belasız sürüşler dilerim.

    O selanoid valflerinin allah belasını versin. Otomatik 206 varken kaç kere değiştirdim hatırlamıyorum.

    Her seferinde dünyanın parasını bayıldım düzelmedi sonunda arabayı sattım kurtuldum
    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
    M.Kemal ATATÜRK

  16. #16
    Deepblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapakları sök, boşuna motor içi sıcaklığın yükseliyor. Kışın takarsın.

    Görsel iyi ama gereksiz kalabalık. Taşırma kabına dikkat et, üzerinde kılcal çizilmeler başladı ise mutlaka değiştir. Kale marka iyidir.

    Yolda patlarsa (kronik patlıyor) anlayana kadar başına iş gelir, önceden önlem al.

    Lpg regülatörünün de yeri yanlış, oradan gelen serin hava özellikle kışın geç LPG ye geçmesine sebep olacak. En kötü önüne bir muhafaza yap. Ya da yerini değiştirt.
    Varsın bee )
    MSPORT

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •