Orijinalini görmek için tıklayınız : civic si vs. rover 200vi
connectfun
14-03-2009, 23:50
bir arkadasım almayı planlıyor 2.el olarak araclar hakkında bilgisi olanlardan yardım istemekteyiz. ara sıra gazlıcak. simdiden tesekkurler
emretorlak
15-03-2009, 00:01
Ben olsam civic si alırdım.Rover üretimi sonlanan bir marka bildiğim kadarıyla.Yedek parça sıkıntısı ve ikinci elinin olmaması dezavatajları.
Emir_b16a
15-03-2009, 00:15
fiyat performans açısından rower kesinlikle çok uygun 1.8 vtec honda motoru war üstünde 146 hp güzel giden bi araç parça sıkıntısını bi süre çereksiniz ama ne nerden alınır örendiğinizde tek sorun elden çıkarmak olur çok zor satılan bi araba :) ama bn 200 vi alırdım sı yerine ;)
mechanıcer
15-03-2009, 00:17
si bence...
cıvıc si
15-03-2009, 00:58
si her yönden iyidir bence ;)
Si derim başka bişey demem :)
si derimde temizini de bulursan oda
BAHADIR24
16-03-2009, 12:06
200vi yani süpriz yumurta:) piyasa fiyatlarına göre alınabilecek en dolu ve hızlı araç; yurt dışı kaynaklı birçok dergide 0-100 7.5sn olarak verilmiş ama malesef tr de hiç iyi yürüyenini göremedik tabi mod parçasının bulunmamasıda buna etken...rover kullanıcılarının forumlarını gezerseniz parça konusunda yararlı adresler bulursunuz ;) (bilindik bir markanın headers ve cai kiti + genişletilmiş borularla sağlıklı bir vi nin giderini hep merak etmişimdir?)
akbaba78
16-03-2009, 12:17
si al raatina bak;)
serdargoksu
16-03-2009, 15:06
VI tabiki performans ve donanım olarak esay'ın çok önünde bir araç
SifirinciMurat
16-03-2009, 15:12
fiyat performans açısından rower kesinlikle çok uygun 1.8 vtec honda motoru war üstünde 146 hp güzel giden bi araç parça sıkıntısını bi süre çereksiniz ama ne nerden alınır örendiğinizde tek sorun elden çıkarmak olur çok zor satılan bi araba :) ama bn 200 vi alırdım sı yerine ;)
Destekli atalım :)
MGF'te de kullanılan Rover K serisi VVC motor var 200'de.
Emir_b16a
16-03-2009, 19:21
Destekli atalım :)
MGF'te de kullanılan Rover K serisi VVC motor var 200'de.
vi deki 1.8 vtec giilmi 146 hp ?
Rstmania
16-03-2009, 20:09
Buradaki karar bunlara bağlı;
1- Piyasada az mı olan çok mu olan?
2- Modifiye ederken (parça arama, arabayı tanıyan usta bulma vs)eziyet çekmek mi yoksa kolayca yapmak mı?
3- Herhangi bir arıza da parça bulurken falan eziyet çekmek mi yoksa kolayca bulmak mı?
4- Tabi modifiye ederken daha çok para harcamak mı yoksa daha ucuza bişeyler yapmak mı?
Ben olsam ilk seçenek de az olanı tercih edeceğim için diğer seçeneklerde hep kötü olan tarafı tercih ederdim. Sende buna göre düşüneceksin. Ama bence farklı olmak her zaman zevk verir.
serdargoksu
16-03-2009, 20:29
Buradaki karar bunlara bağlı;
1- Piyasada az mı olan çok mu olan?
2- Modifiye ederken (parça arama, arabayı tanıyan usta bulma vs)eziyet çekmek mi yoksa kolayca yapmak mı?
3- Herhangi bir arıza da parça bulurken falan eziyet çekmek mi yoksa kolayca bulmak mı?
4- Tabi modifiye ederken daha çok para harcamak mı yoksa daha ucuza bişeyler yapmak mı?
Ben olsam ilk seçenek de az olanı tercih edeceğim için diğer seçeneklerde hep kötü olan tarafı tercih ederdim. Sende buna göre düşüneceksin. Ama bence farklı olmak her zaman zevk verir.
Türkiyedeki gerçeklere değinmiş, yinede az olan tercihimdir benim :)
connectfun
16-03-2009, 20:44
araca ucuk modifiyeler yapılmaz zaten. bilindik komple eksozt havafiltresi. turboya gelcilmiccek zaten. atmosferik kullanılcak arac. ama ikisinide kullanan arkadasım 200vi cok tatmin edici diyor ??
benim kafama o kadar tatmin ediciyse nedne si daha cok tutuluyor sorusu kafama takılıyor ?? aracınb tanınmamasımı yoksa yedek parca sıkıntısımı ( yedek parcasının pek sorun olmadığını örendim ) veya baska nedenlerimi var ???
SifirinciMurat
16-03-2009, 21:02
vi deki 1.8 vtec giilmi 146 hp ?
O motorun Honda ile alakası yok eğer bunu soruyorsan. Rover'ın kendi geliştirdiği bir VVT sistemi var. VTEC giil yani.
Emir_b16a
16-03-2009, 21:15
O motorun Honda ile alakası yok eğer bunu soruyorsan. Rover'ın kendi geliştirdiği bir VVT sistemi var. VTEC giil yani.
bnm bildiğimde hondayla ortak geliştirildi o motor :)
Rstmania
16-03-2009, 22:09
araca ucuk modifiyeler yapılmaz zaten. bilindik komple eksozt havafiltresi. turboya gelcilmiccek zaten. atmosferik kullanılcak arac. ama ikisinide kullanan arkadasım 200vi cok tatmin edici diyor ??
benim kafama o kadar tatmin ediciyse nedne si daha cok tutuluyor sorusu kafama takılıyor ?? aracınb tanınmamasımı yoksa yedek parca sıkıntısımı ( yedek parcasının pek sorun olmadığını örendim ) veya baska nedenlerimi var ???
Araç az sayıda, tanınmıyor, parça sorunu var, usta sorunu var, en önemlisi 2.el modifiye parça sorunu var...
Ben sana bir örnek vereyim;
Ben 3 yıldır Ford Escort RS Turbo sahibiyim. Buna bir şeyler yaptım ve hala da yapmak için çabalıyorum.
Şu anda komple EFI sisteme çevrilmiş, Megasquirtli üzerinde ellenmedik parçası kalmamış bir araca sahibim. Ve birisi çıkıp geliyor ve o çıldırtan soruyu soruyor. Abi honda bmw falan varken niye buna bu kadar para harcıyorsun. İlk 2 sene açıklamakla uğraştım. Artık deliyim ben diyip geçiyorum. Çünkü anlatamıyorsun. Sanki modlamak belli arabalara özgü bir şeymiş gibi görüyorlar insanlar. Ve birbirinin aynısı araba yapıyorlar. (Bence modifiyenin anlamı bu değil ama neyse) Bu yüzden belli marka araçlara takılı kalınıyor.
Ama herkesin yapmadığı arabayı yapmanın bazı yanları var ;
- Artık kendi kendimin ustasıyım.
- Özel yaşantın kalmayacak derecede düşüyor.
- Tamirciler parçacılar kankan oluyor.
- İllaha araca özel ürünlerle birşeyler yapmaya çabalıyorsan hem maddi hem de muhteşem esnaf ve distribütörlerimizin sağladığı manevi çöküntü yaşıyorsun.
- Hakkında deli diye söylenti çıkarıyorlar. :)
- Artık sabır taşın diye bir şey kalmıyor. Sabır sınırın kalmıyor.
Tabi bu dediklerim köklü modifiye yapmak istiyorsan. Yok ben cai, egsoz , yay üçgeninden çıkmam diyorsan zaten sorun yok ne alsan olur ;)
Emir_b16a
16-03-2009, 22:27
Araç az sayıda, tanınmıyor, parça sorunu var, usta sorunu var, en önemlisi 2.el modifiye parça sorunu var...
Ben sana bir örnek vereyim;
Ben 3 yıldır Ford Escort RS Turbo sahibiyim. Buna bir şeyler yaptım ve hala da yapmak için çabalıyorum.
Şu anda komple EFI sisteme çevrilmiş, Megasquirtli üzerinde ellenmedik parçası kalmamış bir araca sahibim. Ve birisi çıkıp geliyor ve o çıldırtan soruyu soruyor. Abi honda bmw falan varken niye buna bu kadar para harcıyorsun. İlk 2 sene açıklamakla uğraştım. Artık deliyim ben diyip geçiyorum. Çünkü anlatamıyorsun. Sanki modlamak belli arabalara özgü bir şeymiş gibi görüyorlar insanlar. Ve birbirinin aynısı araba yapıyorlar. (Bence modifiyenin anlamı bu değil ama neyse) Bu yüzden belli marka araçlara takılı kalınıyor.
Ama herkesin yapmadığı arabayı yapmanın bazı yanları var ;
- Artık kendi kendimin ustasıyım.
- Özel yaşantın kalmayacak derecede düşüyor.
- Tamirciler parçacılar kankan oluyor.
- İllaha araca özel ürünlerle birşeyler yapmaya çabalıyorsan hem maddi hem de muhteşem esnaf ve distribütörlerimizin sağladığı manevi çöküntü yaşıyorsun.
- Hakkında deli diye söylenti çıkarıyorlar. :)
- Artık sabır taşın diye bir şey kalmıyor. Sabır sınırın kalmıyor.
Tabi bu dediklerim köklü modifiye yapmak istiyorsan. Yok ben cai, egsoz , yay üçgeninden çıkmam diyorsan zaten sorun yok ne alsan olur ;)
allah sabır wersin :D
vi o kdr karmaşık bi araba diil cosworth gibi :D korkutmayalım lütfen :D
Juggernaut
16-03-2009, 22:30
Si bence daha iyi satarken daha kolay satılır,parçası çok daha kolay ve çabuk bulunur..
2 sınıde almam, astra gsı fılan bakardım herhalde tabı butcede onemlı,
oncelık ne performansmı o onemlı
bnm bildiğimde hondayla ortak geliştirildi o motor :)
evet kanka ortak bir motor.
200vi üzerindeki motor twin cam integra motorudur.
her vitesinde şaseyi çatırdatan bir kuvvete sahip. ben olsan hiç düşünmeden 200vi alırdım. si a yapılacak headers cai zar zurt hikaye yani. stock 200vi tokat tokat gider...
turkerrr
16-03-2009, 23:01
sfi astra gsi iyi seçenek olur bence...
ikisi arasından çok modlanmıcaksa rover daha iyi stockta hondayı rahat geçer sanırım...
2-3 sene kullanıp satıcaksa si alması daha mantıklı ama benimle beraber yaşlanıcak derse rover alsın :D
connectfun
17-03-2009, 00:22
satmak için alınmıcak eğer tatmin ederse bu arac böle gider eğer olmazsa belkide baska spor veya ailevi araclara göz atılabilr suan için gelecek hakkında birşey diyemem :(
SifirinciMurat
17-03-2009, 01:45
evet kanka ortak bir motor.
200vi üzerindeki motor twin cam integra motorudur.
her vitesinde şaseyi çatırdatan bir kuvvete sahip. ben olsan hiç düşünmeden 200vi alırdım. si a yapılacak headers cai zar zurt hikaye yani. stock 200vi tokat tokat gider...
kankan da sen de yanlış biliyorsunuz ne yazık ki. o yılların 130-140 bilmem kaç beygirlik integrasında B18A serisi motor var, bahsi geçen roverda da 18K4 serisi motor var. ikisi de birbiriyle alakasız farklı iki motor. iki marka bir dönem birbirinin teknolojisini kullandı diye her şeyi ortak olacak değil. o kadarını da artık google'a yazıp araştırın, çok zor olmasa gerek. bu üçüncü yazışım artık daha ne diyeyim..
seçim yapacak arkadaş da bunu dikkate alarak yapsın seçimini, sonra honda motoru olduğunu zannedip gider rover alır beklediğini bulamaz. k serisi motor hararete karşı hassastır, bu yüzden conta problemi yaşatır sahiplerine dönem dönem. si'daki d16 da muazzam bir motor değil, alırsan b16'lara bakıp iç çekmediğin bir gün bile olmayacak ama d16, k serisinden her zaman için daha sorunsuzdur. her ne kadar vvc olduğu için k serisi çok daha albenili olsa bile...
http://www.youtube.com/watch?v=QbkTqBSnNP4
araclarin speclerini bilmiyorum ama bilen arkadaslar yazarsa daha guzel fikir verir bence 200 vi ler hakkinda..
Emir_b16a
17-03-2009, 11:21
kankan da sen de yanlış biliyorsunuz ne yazık ki. o yılların 130-140 bilmem kaç beygirlik integrasında B18A serisi motor var, bahsi geçen roverda da 18K4 serisi motor var. ikisi de birbiriyle alakasız farklı iki motor. iki marka bir dönem birbirinin teknolojisini kullandı diye her şeyi ortak olacak değil. o kadarını da artık google'a yazıp araştırın, çok zor olmasa gerek. bu üçüncü yazışım artık daha ne diyeyim..
seçim yapacak arkadaş da bunu dikkate alarak yapsın seçimini, sonra honda motoru olduğunu zannedip gider rover alır beklediğini bulamaz. k serisi motor hararete karşı hassastır, bu yüzden conta problemi yaşatır sahiplerine dönem dönem. si'daki d16 da muazzam bir motor değil, alırsan b16'lara bakıp iç çekmediğin bir gün bile olmayacak ama d16, k serisinden her zaman için daha sorunsuzdur. her ne kadar vvc olduğu için k serisi çok daha albenili olsa bile...
bnde b18a demedim ztn o motora 1.8 146 hp lik motor hondayla ortaklık sonucu çıkan bi motor integranın üstünde yok o motordan
ayrıca bnde rowerın hararet sorunu yok demedim hangi kaynaktan okudun bu bilgiyi bi yollarmısın o kaynağı
8.000rpm
17-03-2009, 14:52
ikisi arasında hiç düşünmeden honda alınır...
yedek parça , servis , performans arttırımı için elverişlilik , bütün dünyada halen modifiye parçalarının üretiliyor olması , kasasının güzelliği , sorunsuzluğu , motor tamamen patlak olsa bile ülkemizde motorunun komple bulunabilme kolaylığı vs..vs..
connectfun
18-03-2009, 23:43
http://www.youtube.com/watch?v=QbkTqBSnNP4
araclarin speclerini bilmiyorum ama bilen arkadaslar yazarsa daha guzel fikir verir bence 200 vi ler hakkinda..
paylasım için tesekkurler sanırım bu araclar dolu ??? stock vaziyette sanırım rover daha hızlı ???
Rover stock haliyle Sİ n içinden geçer durur tekrar geçer ... Denenmiştir.
ADMISE R1
19-03-2009, 00:30
Türkiye şartlarında si yı tercih etmen daha mantıklı olur bence
pesimist206
19-03-2009, 00:42
si kesınlıkle =)
umu_vtec
20-03-2009, 00:43
piyasa fiyat vs sine ve çıkarıcaı sorunlara pek bişey diyemem ama yürür açısından sorarsan vi kesinlikle si dan üstün bir araç çok yakın bir arkadaşımda var ve tüplü olmasına rağmen gerçekten keyif verior iç tasarım olarakta kesinlikle daha tatminkar yol tutuşuda gayet güzel eğer aradığınız şeyler bunlarsa tercih kesinlikle vi olmalı..
serdargoksu
14-04-2009, 09:17
piyasa fiyat vs sine ve çıkarıcaı sorunlara pek bişey diyemem ama yürür açısından sorarsan vi kesinlikle si dan üstün bir araç çok yakın bir arkadaşımda var ve tüplü olmasına rağmen gerçekten keyif verior iç tasarım olarakta kesinlikle daha tatminkar yol tutuşuda gayet güzel eğer aradığınız şeyler bunlarsa tercih kesinlikle vi olmalı..
+1000000000
Cimmeria
14-04-2009, 10:47
rover nedense seneler boyu sürekli iflas edip durdu bmw bile kurtaramadı roverı...
ama nedense kişisel olarak hep ilgimi çeken araçlar yaptı mesela zamanında 220 turbolar vardı 200 vilerde öyle...
ben olsam sanırım kaşına kaşına si yerine roverı alırdım :) sonra uraşır dururdum satmak için :D
fiyat performans açısından rower kesinlikle çok uygun 1.8 vtec honda motoru war üstünde 146 hp güzel giden bi araç parça sıkıntısını bi süre çereksiniz ama ne nerden alınır örendiğinizde tek sorun elden çıkarmak olur çok zor satılan bi araba :) ama bn 200 vi alırdım sı yerine ;)
arkadaşlar şuna vtec demeyin ne olur :) küfür gibi geliyor
blok yapısı hondanınki gibi ama adamlar deiştirmişler silindir kapağı tamammen farklı sadece doch b18 bloğa vtec kapak koyunca hiçbişey eklemeden 180 + hp zaten :)
neredeyse stock binmeyi düşünüyorsan vi alman daha mantıklı olur. si'da durum nedir bilmiyorum ama vi'yı satması gerçekten zor olur. roverda yedek parça sorunu var diye genel bir kanı var ama yedek parça konusunda sorun yaşayacağını sanmam. ben bu konuda sıkıntı yaşamadım :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.