Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : coilover/amörstisör ne kadar gerekli?



RCkid
19-03-2009, 11:08
şu an orjinal amörtisöleri 5cm maxtrac yayla kullanıyorum. şikayetimse gaza yüklendiğimde ön tarafın esneyerek yükselmesi ve sürekli sekme yapması.
önerileriniz nelerdi?

Ranthor
19-03-2009, 11:10
coilover alma bence, dert tasa, ayarlamayı bilen pek yok.
Alan en dibine indirir genelde, yol tuttuğunu sanar. Bundan sonra almam ben coilover filan
2,5 ayda anca ayarlandı. İlk aldığımda topaç gibi sekiyordu, önceki sahibi daha çok indirmek için yayları sıkmış(asla yapılmaması gereken bir hareket)

Koni al paşa paşa bin...

RCkid
19-03-2009, 11:11
coilover alma bence, dert tasa, ayarlamayı bilen pek yok.
Alan en dibine indirir genelde, yol tuttuğunu sanar. Bundan sonra almam ben coilover filan
2,5 ayda anca ayarlandı. İlk aldığımda topaç gibi sekiyordu, önceki sahibi daha çok indirmek için yayları sıkmış(asla yapılmaması gereken bir hareket)

Koni al paşa paşa bin...

sertlik ayarı olmayanları var vogtland gibi, onları önerirmisiniz?

STP
19-03-2009, 11:13
coılover ayarlamayı bılmek? ne var onu ayarlamakta yaw...

Ranthor
19-03-2009, 11:17
Savaş bile düzgün yapamadı benim ayarı, sonar bir ralli ustasına gittim...
Bu işin en kötü yani, ölçülebilir bir değeri olmaması mühendis gibi düşünürsek. sert, yüksek alçak rebound vs vs, hangisi iyi, hangi zemin için iyi?

RcKid : bende d2 var, prof. (yarış tipi), pist için biçilmiş kaftan, bozuk zeminde rezil eder.
KW yi gördüm-bindim, h&r'ı gördüm-bindim. Ciddiyim git koni al, önceki iki arabamda koni+yay kullandım, bunda coilover.

Uğraşasın varsa coil al, uğraşmam rahat gezerim vs vs diyorsun koni al. 206 konisi de kolay bulursun. Onları da max 1.5 çevireceksin (önceki sahibi en sertte kullanmışsa almadan öne kontrol et, ayar sübabını kırmış olabilir)

Cem.B
19-03-2009, 11:20
rc için koni olmadğı için koni pek ii olmuyor rc de ben taktım kullandım memnun kalamdım söktüm

Schumi
19-03-2009, 12:18
Önceki 206 ımda 2 takım koni kullandım. Söyleyeceğim şu ki RC nin orjinal amortisörleri koni ile aynı ayarda bence. Ayrıca zaten koni kullanma niyetinde isen 3.5 dan başka yay takmayacaksın.

serhat306
19-03-2009, 12:23
bende 206 da coıl kullndım cokda memnundum halende kullnıyorum ayarlamasında ne varkı onun...

Schumi
19-03-2009, 12:37
bende 206 da coıl kullndım cokda memnundum halende kullnıyorum ayarlamasında ne varkı onun...

NAM yapımı coiloverlar değilmi. Memnuniyetini saygı ile karşılıyorum ancak memnun olduğun yönlerini açıklayabilirmisin.

Ranthor
19-03-2009, 12:43
serhat, dibine kadar indirip nasıl memnun oluyorsunuz anlamıyorum, sekiyor araba.
Ben de yükseltip alçaltırım sorun ön arka yükseklik dengesi ayrıca benimkinde bir dolu ayar var önlerde.

serhat306
19-03-2009, 12:44
NAM yapımı coiloverlar değilmi. Memnuniyetini saygı ile karşılıyorum ancak memnun olduğun yönlerini açıklayabilirmisin.


oncekı kullndıgım kw ıdı cokda memnundum ama aracı bıraz daha basmak ıcın sattım sonra namda sertlestırılmıs coıl yaptırdım kendıme ozel yaptı sakır usta ne bır sekme ne bır zıplama yok aracda 17 rc jantları var aslında coıl takerken tam olarak ne ıstedıgın onemlı beklentıne karsılık verebılıcekme ben bekledıgımı aldım...

RCkid
19-03-2009, 14:30
başka görüşü olan var mı?

Schumi
19-03-2009, 14:34
başka görüşü olan var mı?

Patinaja kalma yada gaza bastığında aracının ön tekerlerini hızlı çekim yapabilen bir kamera ile kaydet. Sonra slow motion olarak izle sana lazım olan şeyi orada görüceksin. Kameranın kırmızı * REC yazısı yerine * LSD yazısı görüceksin. :)

RCkid
19-03-2009, 14:40
Patinaja kalma yada gaza bastığında aracının ön tekerlerini hızlı çekim yapabilen bir kamera ile kaydet. Sonra slow motion olarak izle sana lazım olan şeyi orada görüceksin. Kameranın kırmızı * REC yazısı yerine * LSD yazısı görüceksin. :)

patinaja düşmesin değil derdim, ön taraf zıplamasın
yoksa LSD aklımın köşeinde ama maddi durum elvermiyor

Schumi
19-03-2009, 14:41
patinaja düşmesin değil derdim, ön taraf zıplamasın
yoksa LSD aklımın köşeinde ama maddi durum elvermiyor

Patinaja kalan teker tak tak vurarak sekme yaptırtır ama.

RCkid
19-03-2009, 14:43
Patinaja kalan teker tak tak vurarak sekme yaptırtır ama.

o ayrı
birde ön tarafın esneyip salınım yapması var gaza yüklenince o vurmadan ayrı

Schumi
19-03-2009, 14:47
O zaman arkayı yükselt önü biraz daha bas. Sana sert değil darbe emişi yüksek bir amortisor kiti lazım. Oda D2 racing yada XYZ gibi markaların damp. ve rebound adjustment modellerinde var.

Ranthor
19-03-2009, 14:54
+1
daha çok enerji soğuran bir amortisör sistemi daha fazla tutunuş sağlar (inanılmaz ingilizce çevirisi yaptım kendime madalya takacağım).
D2 biraz odun gibi ama ilk kalkış inanılmaz farketti. Eskiden direksiyonu tutmak için kasarken şimdi tıkır tıkır kalkıyor maşallah.

Bu arada sen 5 cm lik yayı taktın, ama amortisör millerin standart, amortisör mili basık duruyor kovanıın içinde. eskisine göre 5 cm daha az güç emiyor, küt küt diye mil dibe vuruyordur hareket edeceği 2-3 cm den sonra.

Mechanix
19-03-2009, 15:24
XYZ de amortisör sertliği ayarı var.Bunun haricinde yumuşak gelirse hala yayların altında bulunan üniteden yaylar sıkılarak daha da sertleştirilebiliyor.
İyi bir coilover'ın verdiğini koni+yay veremez tabii.

MiaMi
19-03-2009, 15:32
Onu bunu bilmemde konisiz viraj yaptım afedersinizi k.çına 13 milyar kaçtı ve canıma bi zarar gelmemesi büyük şantı. Biliyorsunuz arabanın durumunu.

Şimdi yeni koni ve 3,5 cm Tein Super Street yay kullanıyorum çok memnunum ve mümkünse ürünleri sıfır alıp takın arabalarınıza.

Ranthor
19-03-2009, 20:13
XYZ de amortisör sertliği ayarı var.Bunun haricinde yumuşak gelirse hala yayların altında bulunan üniteden yaylar sıkılarak daha da sertleştirilebiliyor.
İyi bir coilover'ın verdiğini koni+yay veremez tabii.

D2'den amy (isimler ve kızlar çok tatlı ya hastayım d2 ye ehehe) e mail atmıştım, kesinlikle ve asla yaylar sıkılmamalı demişti, XYZ de farklı mı bu durum?

Schumi
19-03-2009, 20:16
Hakkaten yayları sıkıştırmak iyi birşey değil. Neden öyle dedin mustafa ?

OmerRS
19-03-2009, 20:49
Orijinal yaylarınla sekme sorunu pek yaşamazsın.

hem amortisörlerin olması gerektiğinden 5 cm kapalı çalışıyor.
hem akslarının açıları sürekli olarak aynı yönde kaldığınan aksların zorlanıyor
salıncakların da aynı şekilde alçaklıktan dolayı mac phearson bağlantıda görülen yaygın şekilde yüksek kamber ile çalışıyor. ayrıca caster ayarın da fabrikanınkinden farklı şu anda.

buna extra olarak şikayet etmemişsin ama direksiyonnunda da sertleşme ve turun azalması durumu ortaya çıkmıştır.

bence orijinal yalarını bir dene amortisör ve coiloverdan önce. gelişme olacak diye düşünüyorum. sonrasında da standart yay ile spor amortisör de kullanabilirsin.

bende daha kısa bir süre önce aynı problemi yaşadım en güzeli standart yay ile yakaladım:)

Mechanix
19-03-2009, 23:01
D2'den amy (isimler ve kızlar çok tatlı ya hastayım d2 ye ehehe) e mail atmıştım, kesinlikle ve asla yaylar sıkılmamalı demişti, XYZ de farklı mı bu durum?

Yaylardan preload ayarını değiştirebiliyorsun bir nebze.Çok sıkılması tavsiye edilecek bir şey değil ama 1cm-2cm sıkmak ince ayar konusunda avantaj sağlıyor.
Sadece amortisden ayarlarım,bana max yumuşaklık lazım derseniz yayların sadece boşluğunu alıp amortisör sertliğinide en yumuşağa alırsınız.
Amortisörün altında bulunan yükseklik ayarı büyük bir avantaj,her marka ve sistemde bulunmuyor.

MeRtCaN
19-03-2009, 23:14
Yaylardan preload ayarını değiştirebiliyorsun bir nebze.Çok sıkılması tavsiye edilecek bir şey değil ama 1cm-2cm sıkmak ince ayar konusunda avantaj sağlıyor.
Sadece amortisden ayarlarım,bana max yumuşaklık lazım derseniz yayların sadece boşluğunu alıp amortisör sertliğinide en yumuşağa alırsınız.
Amortisörün altında bulunan yükseklik ayarı büyük bir avantaj,her marka ve sistemde bulunmuyor.

evet guzel bir sistem benim çok hoşuma gitti

soyturk
20-03-2009, 00:57
XYZ nin sistemini aldım Mustafa'lardan herşey güzel ancak yolda giderken sekme yapıyor araba. Ayarlar en yumuşakta olmasına rağmen zıp zıp gidiyorum açıkcası. Arabayı biraz kaldırıp deneyeceğim birde birkaç gün içinde. Ona görede bir sonuç bildiririm.

Ranthor
20-03-2009, 08:32
soyturk, yayların kısıksa boşalt üzerindeki baskıyı, yaylar azıcık sıkılı olsa bile sürekli geri itme yapıyor (yani açılmaya çalışıyor) araba topaç gibi sekiyor, yoldaki doğal eğimde bile (yollarda kenarlara doğru 2% dikine doğru da belli oranda eğim "her zaman" vardır.

dragstar
20-03-2009, 21:13
arkadaşlar konu ile biraz alakalı ama ginede sorayım ddm

bnm saxo vtsmde önde 6 cm lik omp yay var 5 cm indi arkayı ise torsiyondan 4.5 cm indirdim önlerde -1.5 derece camber arkada ise -1 derce camber var

sadece öne yay takılabildiği için sadece ön sertleşiyor understeer azalıyor ve aracın stok haline göre ön/arka kayma oranı arka tarafa kayıyordu ki bu bence önün arkaya göre daha sert olmasından gerçekleşiyor diye elimde bulunun spax arka amortisörleri arabaya taktım (pert olan bi araçtan çıktı önler dağılmıştı sadece arkalar vardı)

gelelim yol tutuşa normal yolda ne yaparsam yapıyım araba oversteer yapmıyor düşük süratlerde understeer arttı gibi yüksek hızda aynı gibi geldi

önlere 6 cm lik yay takmamdan dolayı önlerdede biraz zıplama vardı en yumuşak ayarda arabada aşırı bi zıplama sekme oluyordu arka tarafta ve işin kötüsü arkanın yaylanması önü tetikliyor ve araba çok saçma şekilde yaylanıyordu arka ön arka ön şeklinde loop oluyor

geçen kadıköye giderken araba virajda bildiğimiz zıpladı yan oturdu zor topladım sonra durup direk en serte aldım ve yaylanma zıplama bayağı bi kesildi ama hala çok rahatsız edici şekilde devam ediyor bide amortisörün üstünde 14 sertlik ayarı yazmasına rağmen turu çevir çevir bitmiyor


çok karıştı ama sizce ne yapmalıyım

şimdiden teşekkürler

gorke
21-03-2009, 14:09
ayarlamayı bilmek önemli, heryer belki ayarlar ama ne derece? iyi bir ayarla ve sağlam bir rot balans ile çok iyi yol tutuş çıkıyor ortaya. ne kadar aracınızı tanıyıp ayar yaparsanız o derece başarılı olursunuz. heee bide direk dibine kadar basıp performans bekleyen arkadaşlar var. iyi bir ayarla kendi arabamda sekme hoplama yok, yol tutuş süper coilover ile.