Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : L13A ve L15A Teknik döküman lazım



mcy
30-03-2009, 09:38
merhaba arladaşlar

honda motor L13A ve L15A motor kodlarına ait kapak, strok mm, çap gibi ölçülere ihtiyacım var. daha doğrusu motor olarak ikisi arasındaki farklara ihtiyacım var.

nereden nasıl bulabilirim fikri olan var mı?

teşekürler
cenk

overblack
30-03-2009, 09:47
hondanın kendi sitesinde yazması lazım

mcy
30-03-2009, 09:52
hondanın kendi sitesinde yazması lazım

son kullanıcı teknik verileri değilde service manuel gibi verilere ihtiyacım var. açıkcası L15A kapağını L13A ya takmak istiyorum.

8.000rpm
30-03-2009, 10:26
yurtdışında bile denenmedi o benim bildiğim kadarıyla :) hiç kafa yormaya değmez bence...
aslında bana sorarsan bizim makinelere 0,4 bar basacak custom bi turbo kiti yapmak lazım ama cvt nasıl tepki verir bilmiyorum :) buna kafa yoralım...
L13 için hazır kit yok , ama gel gör ki L15 için tonla malzeme var , sanırsın b16 mübarek :D

8.000rpm
30-03-2009, 10:26
L13 + 0,4 bar iyi proje olur bak :)

Emir_b16a
30-03-2009, 10:57
yatırdığın paraya yazık kankacım :D

mcy
30-03-2009, 10:59
yapma ya :(
tek çözüm aşırı besleme mi?

neler yapmak lazım peki biraz detaylandıralım mı konuyu..

mcy
30-03-2009, 11:01
yatırdığın paraya yazık kankacım :D

senin için arıyorum olum :D bulcam nan kapağı vericem metinle elinize kapağıda arabayıda ondan sonra ne *** yerseniz yiğin :D kesiyormusunuz biçiyormusunuz nasıl yapıyorsanız artık. 100 üzeri beygir istiyorum ben. :D

Emir_b16a
30-03-2009, 11:03
senin için arıyorum olum :D bulcam nan kapağı vericem metinle elinize kapağıda arabayıda ondan sonra ne *** yerseniz yiğin :D kesiyormusunuz biçiyormusunuz nasıl yapıyorsanız artık. 100 üzeri beygir istiyorum ben. :D



polyester kapak yapiim kanka o zmn bn sna :D


ddiğin işlemde maliyet fayda olarak bakarsan turbo çok daha mantıklı oluyo standart motora basılan turbo kesinlikle daha mantıklı ;)

mcy
30-03-2009, 11:13
polyester kapak yapiim kanka o zmn bn sna :D


ddiğin işlemde maliyet fayda olarak bakarsan turbo çok daha mantıklı oluyo standart motora basılan turbo kesinlikle daha mantıklı ;)

t3 yetermi :D varda bir adet elimde :D

Emir_b16a
30-03-2009, 11:16
t3 yetermi :D varda bir adet elimde :D

yeter yeter :D

mcy
30-03-2009, 11:16
yeter yeter :D

msn gel ozaman :D

8.000rpm
30-03-2009, 12:08
L15 ler için yapılan manifoldlar L13e uyarsa en büyük sorun halledilmiş oluyor...
uymazsa el yapımı bir manifold lazım.. en büyük sıkıntı bu bence...
jazzlarda manifold bölümü rahat o yüzden biraz da olsa şanlıyız...ama manifold ve turbo etrafına çok iyi izolasyon lazım , yoksa iç mekan hamam olur :)
beyin olarak piggy back bir sistemle idare etmek gerekecek sanırım , aem ems jazz'a rahatça entegre edilebilir mi bilmiyorum...
stock internal ile ve kesinlikle düşük basınç ile kullanılacak bir sistem için;
-beyin
-enjektör
-benzin pompası & basınç regülatörü
-turbo
-intercooler
-wastegate
-bow
-borular ve yağlama sistemi
kabaca ana liste böyle... :D
ama dediğim gibi , esas sorun cvt şanzımanın uyumu :)

Emir_b16a
30-03-2009, 19:40
L15 ler için yapılan manifoldlar L13e uyarsa en büyük sorun halledilmiş oluyor...
uymazsa el yapımı bir manifold lazım.. en büyük sıkıntı bu bence...
jazzlarda manifold bölümü rahat o yüzden biraz da olsa şanlıyız...ama manifold ve turbo etrafına çok iyi izolasyon lazım , yoksa iç mekan hamam olur :)
beyin olarak piggy back bir sistemle idare etmek gerekecek sanırım , aem ems jazz'a rahatça entegre edilebilir mi bilmiyorum...
stock internal ile ve kesinlikle düşük basınç ile kullanılacak bir sistem için;
-beyin
-enjektör
-benzin pompası & basınç regülatörü
-turbo
-intercooler
-wastegate
-bow
-borular ve yağlama sistemi
kabaca ana liste böyle... :D
ama dediğim gibi , esas sorun cvt şanzımanın uyumu :)



bnde bunu anlatamadım abi :D anlamak istemiyo :D

mechanıcer
30-03-2009, 19:51
bu adam benı delırtecek ya hala benı tanımıomus gıbı davranıosun .. bu konu ne olm ?

Emir_b16a
30-03-2009, 19:53
bu adam benı delırtecek ya hala benı tanımıomus gıbı davranıosun .. bu konu ne olm ?

acaba kapak olurmu lan ddim konu açtı adam :D

mechanıcer
30-03-2009, 19:54
yok aga katıl etcek bu benı :D

Emir_b16a
30-03-2009, 19:55
yok aga katıl etcek bu benı :D



o jazz ı illa yürütücekmiş :D

mcy
30-03-2009, 20:04
o jazz ı illa yürütücekmiş :D

tamam ikna ettiniz işte :D uslu uslu takılıcam. :p

8.000rpm
30-03-2009, 20:07
jazz yürür kardeşim , hatta k20 swap bile olur , merak eden baksın spoon sports'a...
:D:D:D

mcy
30-03-2009, 20:10
jazz yürür kardeşim , hatta k20 swap bile olur , merak eden baksın spoon sports'a...
:D:D:D

ah durumlar uygun olsa çakardık bir k20a :D

spoon sports güzel oynamış ama birde skunk2 ya bak sen :D sapık herifler ya m5 ile ne işiniz var sizin.. :D http://cms.skunk2.com/id/142/Fit-Eats-BMW-M5/

Güvenc
30-03-2009, 20:12
k20 olmasa bıle ,pert bı tane accord bul ,onun motorunu hoooppp jaza koy :D hatta 2.4 lt accord olsun ;) :D:D:D:D Kes kopyala yapıştır gıbı oldu :D:D

buda bonus olsun :D
http://img16.imageshack.us/img16/7971/hondafitmugenf154sc001.jpg (http://img16.imageshack.us/my.php?image=hondafitmugenf154sc001.jpg)

Emir_b16a
30-03-2009, 20:15
metin yandı :D

mcy
30-03-2009, 20:17
bugün mutluhanı aradım. en yetkili satış temsilcisini istedim. adama dedim ki sizde eski kasa fit dynamic varmış dedim. adam dumur oldu :D kem küm etti sonra yok öyle birşey dedi ben senelerdir buradayım dedi. :D ben üstüne gittim bir adet getirtmişsiniz dedim :D yanlış duymuşsunuz dedi :D hahaha

8.000rpm
30-03-2009, 20:20
ezme , sıkıştırma adamları yaa.. :D:D
j's racing de fena gıcıklıyo adamın içini bu arada :D
bence L13'leri satıp yeni kasa 1,5vtec'e geçmek lazım inceden inceden :D:D:D

onursumer
30-03-2009, 20:30
best motoringde izlediğimde bayılmıştım k20 fit e :D

bence turbo çok mantıklı aslında bende getz için bir ara düşündüm benimkide otomatik vites

gerçi klasik tip olduğu için 0.4 de çok fazla problem yaşamam herhalde zaten amtosferik 97hp dohc biraz kurcalasam aslında bişeyler çıkar :D

mcy
30-03-2009, 20:32
ezme , sıkıştırma adamları yaa.. :D:D
j's racing de fena gıcıklıyo adamın içini bu arada :D
bence L13'leri satıp yeni kasa 1,5vtec'e geçmek lazım inceden inceden :D:D:D

harbiden cam tavan olayına bayıldım :)
vtec 'yi yine getirmediler hocam i-vtec ile 1339cc olarak gene kandırdılar benzer motorla bizi. sadece şanzuman olarak i-shift denen bir zımbırtı kullanıyorlar ama hakkında bilgi sahibi değilim.

onursumer
30-03-2009, 20:35
harbiden cam tavan olayına bayıldım :)
vtec 'yi yine getirmediler hocam i-vtec ile 1339cc olarak gene kandırdılar benzer motorla bizi. sadece şanzuman olarak i-shift denen bir zımbırtı kullanıyorlar ama hakkında bilgi sahibi değilim.

bizim civic i-shift olduğundan hemen soyliym bildiğin düz vites :D

tek farkı debriyaja basıp vites atan uyuşuk bi adam gibi davranıyo okadar :)

mcy
30-03-2009, 20:39
bizim civic i-shift olduğundan hemen soyliym bildiğin düz vites :D

tek farkı debriyaja basıp vites atan uyuşuk bi adam gibi davranıyo okadar :)

çok mu hantal kalıyor vites geçişlerinde?

senin getz'in motoru kaç?

onursumer
30-03-2009, 20:41
çok mu hantal kalıyor vites geçişlerinde?

senin getz'in motoru kaç?

yok aslında çok hantal değil alışıyorsun biryerden sonra kullanımı çok keyifli ayrıca

yani nasıl anlatıyım dip gaz giderken devir bitip vites atma arası biraz yavaş kalıyor ama oyle dert edicek kadar değil ben rahatsız olmuyorum günlük kullanımda çok keyif alıyorum ben sürekli direksiyondan manuel kullanıyorm zaten :)


benim getz 1.4 97hp

mcy
30-03-2009, 20:50
yok aslında çok hantal değil alışıyorsun biryerden sonra kullanımı çok keyifli ayrıca

yani nasıl anlatıyım dip gaz giderken devir bitip vites atma arası biraz yavaş kalıyor ama oyle dert edicek kadar değil ben rahatsız olmuyorum günlük kullanımda çok keyif alıyorum ben sürekli direksiyondan manuel kullanıyorm zaten :)


benim getz 1.4 97hp

devri bitirmeden atırınca daha az hissettiriyor birde pedala köküne kadar basmadan dene onunda faydası oluyor :) inanılmaz zevkli f1 tarzı vites attırmak. :) bende direksiyondan alıştım gidiyorum öle :)

benimki 83hp bir denemekte fayda var müsait bir zamanda :D

mechanıcer
30-03-2009, 20:53
olm cok arabanı gormek ıstıyorsan gel 12 nısanda korfeze ezım senı :D

mcy
30-03-2009, 21:04
olm cok arabanı gormek ıstıyorsan gel 12 nısanda korfeze ezım senı :D

senin civciv o tarihte yok ki :D

mechanıcer
30-03-2009, 21:25
var 17 sınde gıdıyor :) gel son kez damgasını atsın jazzının arkasına :D

onursumer
30-03-2009, 21:37
devri bitirmeden atırınca daha az hissettiriyor birde pedala köküne kadar basmadan dene onunda faydası oluyor :) inanılmaz zevkli f1 tarzı vites attırmak. :) bende direksiyondan alıştım gidiyorum öle :)

benimki 83hp bir denemekte fayda var müsait bir zamanda :D

arkadaşımın jazz ı ile denemiştim ufaktan yani çok ciddi değildi arkamda kalıyordu ama tabi yolda biraz basmıştık okadar denemek lazım :)

chipli 1.3 cdti corsa ile denedim düz vites kalktığımızda o once 1 boy kadar ilerliyor 1. vitesin sonuna kadar sabit kalıyoruz sonra ben yaklaşıp geçip gidiyorum :)

mcy
31-03-2009, 09:05
arkadaşımın jazz ı ile denemiştim ufaktan yani çok ciddi değildi arkamda kalıyordu ama tabi yolda biraz basmıştık okadar denemek lazım :)

chipli 1.3 cdti corsa ile denedim düz vites kalktığımızda o once 1 boy kadar ilerliyor 1. vitesin sonuna kadar sabit kalıyoruz sonra ben yaklaşıp geçip gidiyorum :)

mahşallah güzel yürüyor demekki. :) birşeyler var mı sende ?

manuel bir 1.3 getz ile denemiştik bir kaç boy geçiyordum kısada. filtresi egzozu kat iptali vardı.

bir defasında da 1.5 getz ile uzun denemiştim ama tamponumdan kopmadı bir türlü :D sonra kenara çekip 1.5 mi diyor sorma gereği hissettim çünkü araçta üç 2 tanede dana vardı :D

8.000rpm
31-03-2009, 09:08
jazz cvt ' yi akıcı hızlandırabilmek için redline'a çok yanaşmadan vites büyütmek daha iyi sonuç veriyor bak benden söylemesi :) dibine kadar bitirme devirleri yani... :)

onursumer
31-03-2009, 12:14
mahşallah güzel yürüyor demekki. :) birşeyler var mı sende ?

manuel bir 1.3 getz ile denemiştik bir kaç boy geçiyordum kısada. filtresi egzozu kat iptali vardı.

bir defasında da 1.5 getz ile uzun denemiştim ama tamponumdan kopmadı bir türlü :D sonra kenara çekip 1.5 mi diyor sorma gereği hissettim çünkü araçta üç 2 tanede dana vardı :D


1.3 getzle benimkinin alakası yok :D kullandım hayal kırıklığna uğradım

1.4 lerin biraz ust devirleri iyi okadar tek avantajı o ilk viteste kalkışta jazzdan farklı olucağını sanmıyorum ama 120 e kadar eminim one geçicektir :)

doğrusu aracım otomatik diyede kimseyle doğru duzgunde denemedim ama merak ettim şimdi bi musait zamanda denemek lazım :)

mcy
31-03-2009, 12:36
jazz cvt ' yi akıcı hızlandırabilmek için redline'a çok yanaşmadan vites büyütmek daha iyi sonuç veriyor bak benden söylemesi :) dibine kadar bitirme devirleri yani... :)

bahsettiğin her iki taktiğide uyguluyorum :) keşvetmek biraz zaman aldı ama :D öğrendim artık.
97 oktan aldım hafta sonu iki gün üstüste şimdi subablar ötmeye başladı. çok zararı var mı?


1.3 getzle benimkinin alakası yok :D kullandım hayal kırıklığna uğradım

1.4 lerin biraz ust devirleri iyi okadar tek avantajı o ilk viteste kalkışta jazzdan farklı olucağını sanmıyorum ama 120 e kadar eminim one geçicektir :)

doğrusu aracım otomatik diyede kimseyle doğru duzgunde denemedim ama merak ettim şimdi bi musait zamanda denemek lazım :)

bende merak ettim. hafta sonu paslaşalım istersen :)