timucintt
02-04-2009, 20:26
Bir çok Tegci abim ve arkadşaım aracı zaten biliyorlar ama TT yede tanıtmak istedim aracımı :)
Evet arkadaşlar buda benimki... uzun yıllar olacak benimle beraber... buda kısaca hikayesinden bahsetmem gerekirse hikayesi şöyle...
lise sonda staj yerinde biriktirdiğim ve ailemden birazda olsa aldığım paralarla oldskool avına çıktım... ilk önce CRX ler AE86 lara ve daha farklı egzotik youngtimer araçları araştırmaya başladım... ama o zaman eskiler bilirler(hondam, CJP, eski CRX-CLUB) nasıl CRX hastası olduğumu CRX CRX CRX diye tutturmuştuk o zamanlar... ama bir türlü adam akıllı bir rexe denk gelemedik ne ucuz nede düzgün... düzgün olanlarda çok pahalıydı bizimde o kadar paramız çıkmıyordu neyse daha sonra 4 5 tane uygun fiyatlı crx lere bakındım durdum ama ya fiber döküntüsü rexlere yada içi paramparça edilmiş rexler buldum adam gibi ortasını bulamadık... sonra bir gün umutlarımı yitirmiştim..
Ailemde küçük arabaya bakma biraz daha büyük arabalara bak dediler neyse bende sedan farklı eski ama futuristik bir araba arayışına çıktım... başta honda olsun dedim tabiki.... ve aklıma tek gelen model "integra" oldu... civicler bana çok uzak ve soğuk arabalardı hiç sevmem kendileirni AT veya EF kasası dışında....
Legend istiyordum ilk başlarda aradığım fiyatada bulmuştum ama vergisi parçası ve yakıtı benim bir tarafımı zedeliyeceği için o hayalimden vazgeçtim.... daha mantıklı hayallerle tekrar teglere bakmaya başladım ucuz yollu temiz integraları araştırma koyuldum baktıklarımın hepsi bitikti ve fitiller düzgündü ne camları ve kaportaları hiç adam akıllı parçalanmamış tege rast gelmedik.... yağ yakmaya başlamış içi harabe olmuştu genel olarak.... sonra bütün umutlarımı yitirmiştimki... sahibinden.comda hacı yeşili otomatik bir integraya rast geldim fiyatı iyi ve resimlerde dinç dolgun duruyordu.... dedim ben anti otomatikciyim bana gitmez bu araç derken lan gidip bakayım şu araca dedim ve sarıyer iskametine gittim... soğuk bir istanbul sonbaharında hava kapalı ve soğuktu aracı uzaktan gördüğüm anda çarpılıverdim çok hoşuma gitti aha aradığım dirilikteki araç bu dedim... hatları çok düzgündü hemen motoru açtım motor çamur içindeydi uzun zamandır yıkayan olmamıştı ama yağ sızıntısı veya başka bir zımbırtı yoktu sonra içine geçtim bir iki kırık plastik dışında içi mükemmel derecede temizdi... bütün aksamları fall durumdaydı en önemlisi camlarına kadar orijinal bir araçtı.... araç aynı zamanda servis bakımlıydı bütün geçmiş kayıdını hemen çiftkurtlar maslakta halletik ve baktık... aynı zamanda bir torpil vasıtasıyla aracın kaskosunada ve trafik geçmişine baktık geçmişinde 2 3 kere parça değişimi dışında sorun yoktu... tek kazası ise ön soldan farı tampon sinyali ve panelin bi kısmı elden geçirilmişti... kaput hasarsızdı tamponda onarılmıştı ama büyük bir kaza değildi bu bana sorun olmazdı sonuçta o zamanlar 13 yıllık araçtan çiziksiz kazasız beklememek lazım ayrıca değişen parçalarda OEM di tyc veya deponun çakma farları takılmamıştı... stanleylerle değişmişti farlar tek kusuru boyasının bazı yerlerde vernik yanıklarının olmasıydı oda yakında boyanınca geçer.... neyse genel olarak bütün aksamlarına ben baktım maslak sanayide ustalarla beraber altına indik kurcaladık ettim rot rotil salıncak boşluklarını kendim kontrol ettim ve sapasağlamlardı sadece bir kaç tane burçu yenilemek gerekiyordu ses yapan bir kaç burç vardı onlarıda zamanla değişirim dedim sonuçta aracı komple revize edecektim... bu tarz küçük noktalar teferruatdı benim için.... neyse o zamanlar piyasadaki bütün integralardan çok daha uygun geçmişi temiz ağır kazası olmayan bir aracım oldu... işte bir kaç senedir beraberiz aşkımızla şimdiye kadar çok projeleri atlattık sağolsun bir kerede arıza vermedi canım tegim... sürekli OEM parçalarla eskiyen yerlerini zevkine yeniliyorum amacım tamamen stock hale getimek ve birazda iddam var aracı tam fabrika ayarındaki temilziğine ve diriliğine getirmeye çalışıyorum :) motoru ve şasesi 230.000KM de olup motor üst kapağına veya otomatik şanzımana hiçbirşekilde anahtar değmemişti.... önceki sahipleri iyi bakmıştı kısacası...
aha bunlarda aracımın bir kaç resmi... fazla resim koyamıyacağım kusura bakmayın nazara geliyor
Neyse okuduğunuz için teşekkürler biraz müşkülpesent biri olduğum için ayrıntılara çok önem veriyorum ve biraz uzun kestim yazılanları :D :D :D
Bunlarda fotoları....
http://img126.imageshack.us/img126/1387/tegim1yg9.jpg
Motorun Pis hali :D
http://img234.imageshack.us/img234/1829/img1792ls0.jpg
Bud aiçinden öyleisn çektiğim ama beğendiğim bir fotosu.... Teybi takıyordum o gün onun için teyp yamuk ve direksiyon altındaki korumalık sökülü :) biraz kablolarda sarkmış ama onlar şu anda orda değiller :D
http://img367.imageshack.us/img367/2698/dddfx0.jpg
Buda berkin geçen gelip öyleisne çektiği ve beğendiğim aracımın bir fotosu :)
http://img367.imageshack.us/img367/8617/hdrltimuugr7.jpg
Fazla resim koymayı sevmiyorum :) kusura bakmayın :)
Evet arkadaşlar buda benimki... uzun yıllar olacak benimle beraber... buda kısaca hikayesinden bahsetmem gerekirse hikayesi şöyle...
lise sonda staj yerinde biriktirdiğim ve ailemden birazda olsa aldığım paralarla oldskool avına çıktım... ilk önce CRX ler AE86 lara ve daha farklı egzotik youngtimer araçları araştırmaya başladım... ama o zaman eskiler bilirler(hondam, CJP, eski CRX-CLUB) nasıl CRX hastası olduğumu CRX CRX CRX diye tutturmuştuk o zamanlar... ama bir türlü adam akıllı bir rexe denk gelemedik ne ucuz nede düzgün... düzgün olanlarda çok pahalıydı bizimde o kadar paramız çıkmıyordu neyse daha sonra 4 5 tane uygun fiyatlı crx lere bakındım durdum ama ya fiber döküntüsü rexlere yada içi paramparça edilmiş rexler buldum adam gibi ortasını bulamadık... sonra bir gün umutlarımı yitirmiştim..
Ailemde küçük arabaya bakma biraz daha büyük arabalara bak dediler neyse bende sedan farklı eski ama futuristik bir araba arayışına çıktım... başta honda olsun dedim tabiki.... ve aklıma tek gelen model "integra" oldu... civicler bana çok uzak ve soğuk arabalardı hiç sevmem kendileirni AT veya EF kasası dışında....
Legend istiyordum ilk başlarda aradığım fiyatada bulmuştum ama vergisi parçası ve yakıtı benim bir tarafımı zedeliyeceği için o hayalimden vazgeçtim.... daha mantıklı hayallerle tekrar teglere bakmaya başladım ucuz yollu temiz integraları araştırma koyuldum baktıklarımın hepsi bitikti ve fitiller düzgündü ne camları ve kaportaları hiç adam akıllı parçalanmamış tege rast gelmedik.... yağ yakmaya başlamış içi harabe olmuştu genel olarak.... sonra bütün umutlarımı yitirmiştimki... sahibinden.comda hacı yeşili otomatik bir integraya rast geldim fiyatı iyi ve resimlerde dinç dolgun duruyordu.... dedim ben anti otomatikciyim bana gitmez bu araç derken lan gidip bakayım şu araca dedim ve sarıyer iskametine gittim... soğuk bir istanbul sonbaharında hava kapalı ve soğuktu aracı uzaktan gördüğüm anda çarpılıverdim çok hoşuma gitti aha aradığım dirilikteki araç bu dedim... hatları çok düzgündü hemen motoru açtım motor çamur içindeydi uzun zamandır yıkayan olmamıştı ama yağ sızıntısı veya başka bir zımbırtı yoktu sonra içine geçtim bir iki kırık plastik dışında içi mükemmel derecede temizdi... bütün aksamları fall durumdaydı en önemlisi camlarına kadar orijinal bir araçtı.... araç aynı zamanda servis bakımlıydı bütün geçmiş kayıdını hemen çiftkurtlar maslakta halletik ve baktık... aynı zamanda bir torpil vasıtasıyla aracın kaskosunada ve trafik geçmişine baktık geçmişinde 2 3 kere parça değişimi dışında sorun yoktu... tek kazası ise ön soldan farı tampon sinyali ve panelin bi kısmı elden geçirilmişti... kaput hasarsızdı tamponda onarılmıştı ama büyük bir kaza değildi bu bana sorun olmazdı sonuçta o zamanlar 13 yıllık araçtan çiziksiz kazasız beklememek lazım ayrıca değişen parçalarda OEM di tyc veya deponun çakma farları takılmamıştı... stanleylerle değişmişti farlar tek kusuru boyasının bazı yerlerde vernik yanıklarının olmasıydı oda yakında boyanınca geçer.... neyse genel olarak bütün aksamlarına ben baktım maslak sanayide ustalarla beraber altına indik kurcaladık ettim rot rotil salıncak boşluklarını kendim kontrol ettim ve sapasağlamlardı sadece bir kaç tane burçu yenilemek gerekiyordu ses yapan bir kaç burç vardı onlarıda zamanla değişirim dedim sonuçta aracı komple revize edecektim... bu tarz küçük noktalar teferruatdı benim için.... neyse o zamanlar piyasadaki bütün integralardan çok daha uygun geçmişi temiz ağır kazası olmayan bir aracım oldu... işte bir kaç senedir beraberiz aşkımızla şimdiye kadar çok projeleri atlattık sağolsun bir kerede arıza vermedi canım tegim... sürekli OEM parçalarla eskiyen yerlerini zevkine yeniliyorum amacım tamamen stock hale getimek ve birazda iddam var aracı tam fabrika ayarındaki temilziğine ve diriliğine getirmeye çalışıyorum :) motoru ve şasesi 230.000KM de olup motor üst kapağına veya otomatik şanzımana hiçbirşekilde anahtar değmemişti.... önceki sahipleri iyi bakmıştı kısacası...
aha bunlarda aracımın bir kaç resmi... fazla resim koyamıyacağım kusura bakmayın nazara geliyor
Neyse okuduğunuz için teşekkürler biraz müşkülpesent biri olduğum için ayrıntılara çok önem veriyorum ve biraz uzun kestim yazılanları :D :D :D
Bunlarda fotoları....
http://img126.imageshack.us/img126/1387/tegim1yg9.jpg
Motorun Pis hali :D
http://img234.imageshack.us/img234/1829/img1792ls0.jpg
Bud aiçinden öyleisn çektiğim ama beğendiğim bir fotosu.... Teybi takıyordum o gün onun için teyp yamuk ve direksiyon altındaki korumalık sökülü :) biraz kablolarda sarkmış ama onlar şu anda orda değiller :D
http://img367.imageshack.us/img367/2698/dddfx0.jpg
Buda berkin geçen gelip öyleisne çektiği ve beğendiğim aracımın bir fotosu :)
http://img367.imageshack.us/img367/8617/hdrltimuugr7.jpg
Fazla resim koymayı sevmiyorum :) kusura bakmayın :)