PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Dizel kullanıcıları .....



nightkids_han
06-04-2009, 19:26
Ewt dizel araç kullananlar 5000 rpm bana yeter diyenler ,
gerek chipli gerek chipsizler :D
Arkdaşlar dizel araçlarımızla roll 'de drag 'da hangi dewirleri tercih etmeliyiz , vites değişimlerini hangi dewirlerde yapmalıyıss , 5000e kadar donmenin 1 anlamı yok diye düşünüyorum katılıyormusunuz ?
misal 1900 dewirde 200 Nm tork weren 1 aracı 2000dewirde felanmı kaldırmalıyıs ? yoksa biraas daha dewirlimi ? ne düşünüyorsunuz ...... :heyoo:

Ahmet Saraçoğlu
06-04-2009, 20:28
kalkışta benim düşüncem aşırı patinaja düşmemek için makimum tork un alındığı devirlerin birazdaha altınla kalkmak.Bu şekilde 1.vitesi zaten kısa biten dizellerde patinaja düşmeden maksimum tork devri turbonun canlanıp yürüttüğü şekilde ilerlemek en iyisidir.Bi nevi antipatinaj sistemi gibi:D

ACTPK
06-04-2009, 20:57
Bence bunu öğrenmenin en güzel yolu aracın performan grafiğini dynoda görmek... Ona göre tercihler değişebilir. Benim tork bandım 3.000rpm'e kadar yukarı tırmanıyor mesela sonrasında düşüşe geçiyor. 3000devir benim aracım için rollde en ideali hem hp olarak hemde tork olarak

Emir_b16a
06-04-2009, 21:42
walla otoshowun 3 5 sene ewelki sayılarından birinde okumuştum pasat dizelin en iyi 0 100 ünü 2500 dewirde vites atarak yakaladıklarını bnce deneye deneye bulursun dinamometrede de ölüçtürüp tork eğrine göre vites atabilirsin deneme yanılma en mantıklısı :)

nightkids_han
07-04-2009, 08:52
walla otoshowun 3 5 sene ewelki sayılarından birinde okumuştum pasat dizelin en iyi 0 100 ünü 2500 dewirde vites atarak yakaladıklarını bnce deneye deneye bulursun dinamometrede de ölüçtürüp tork eğrine göre vites atabilirsin deneme yanılma en mantıklısı :)

2500 = ? çok az değilmi ya asıl gücünü 4000de felan werior dizeller .....

CasabLanca
07-04-2009, 10:45
kendim passat tdi kullanıyorum zır stock :D en iyi ivmeyi 3000 devirde yakalıyorum araba patiye yatmıyor 3000 den aşağı 2000den yukarı devir arasında patiye sarıyor 2den 3e çekerken dahi böyle

Jem89
07-04-2009, 10:54
110 hp 260 Nm c4 dizel..

En sağlam koptuğu devir 1900-2000rpm arası..Genelde bu devirde kaldırırım..Roll'de de aynı şekilde bu devirde tutarım..

4000-4200 rpm gibi vites atarım..çünkü o devir aralığından sonrası boş güç üretiyor..5200 dönüyor benim aracım..Ama 4500 den sonra yığılıyor tam anlamıyla..

4000 rpm yeter..Alayına gider :D :p

egeturbo
07-04-2009, 10:59
Hobaa dizelciler ateşlendi.Güzel konu bakalım daha neler olucak.

sercangolge
07-04-2009, 11:28
tork fazla olduğundan illa sonuna kadar devri zorlamanın anlamı yok.daha az devirlerdede araçlar gayet güzel toparlıyabiliyor.kalkarkende aynı şekilde davranmanız daha mantıklı.burada asıl başarılacak konu vites geçişlerinizdeki süreler olacaktır.kısaca bunu birkaç ufak denemeylede farkedebilirsiniz.

8.000rpm
07-04-2009, 11:39
turbo dizel araçta torkun düştüğü noktada vites büyütmek turbo desteği sayesinde en iyi şekilde hızlanmanın devamını sağlayacaktır , yani devir düşecek ama turbo sayeside elde edilen tork tekrar sizi yakalayacaktır... boşa devir çevirmenin hiçbir manası yok , zaman kaybı...
bunun için de kesinlikle dyno grafiğinizi analiz etmeniz gerekir...

VTEC®
07-04-2009, 11:42
Ben 4100-4200 d/d geçmiyorum vites geçişlerinde gerisini boş çeviriyor zaten. 330 nm tork üretiyor aracım. buda yaklaşık 2000-2100 d/d da gerçekleşiyor roll yapacağım zaman bu devirlerde denemeye çalışıyorum. eğer denediğim araç benzinliyse ben bir üst viteste basma gereğide duyabiliyorum.

TaGo
07-04-2009, 12:45
Turbonun devreye girdiği devirde kaldırıorum ben. Zaten patisiz kalkış kalkış değildir, az birazda olsa boşa dönerek kalkacak kki devirden iice düşmeyecek, zaten ayağı öle bi ayarlayacaksınki mesela bende 2350 de devreye girdiği için turbo, ondan aşağı düşürmüorum kalkarken. Toplamdada 4500 devir çevirio ben yaklaşık 4000 i geçer geçmes bi üst vitese geçiorum.

CasabLanca
07-04-2009, 12:50
çok güzel birşey söylenmiş deviri sonuna kadar çevirip kesiciye girerken vites değiştirmek hız kaybettiriyor son devirleri ölü çeviriyor o aralığı çok güzel yakalamak lazım

seko
07-04-2009, 12:55
maksimum torku 2000 de uretiyor diye o devirde tutmak aracı anlamsız arac 1,6 hdi 110 luksa 3000-4000 arası tutarım diger turlu tork yuksek diye 2000 de kalmak anlamsız bana gore .
bu arada benim aracım hormonlu hrld 1400 kg yaklasık ve yuruyemiyor bende zaten artık hepten koyverdim sadece min. tuketim icin kullanıyorum aracımı zaten 1 ay sonra hepten yatacak sirket aracı geliyor .

erdemsddk
07-04-2009, 16:28
bizde JTD dobLo var kaLkısLarda 2000 2500 civarı basıyorum az da oLsa patiye dusuyor roLLde turbo acıkken basmak dizeLLer icin daha mantıkLı bide zaten deniLdigi uzre diger onemLi konuda tam kesiciye girmeden vites degistirmek o an iyi yakaLanmazsa araba bariz vites degisikLİkLerinde hız kaybediyor dizeLde kesiciye girince bi sure sonra zaten araba bostaymıs hissi veriyor gitmiyor sonuc oLarak dizeLLerde vites gecisLerinde o anı yakaLayıp anı yasamak Lazım =)

edit:harf hatası

TaGo
07-04-2009, 16:42
dizelde kesicimi???

kesici olmazda araba kesilio belli bi süreden sonra devir çevirme isteği olmuyor onu diyecektin galiba

erdemsddk
07-04-2009, 16:56
diger arkadasLar da kesici die kuLLanmısLar bende oyLe dedim

mrtngn
07-04-2009, 18:11
1.3 multijetle..Kalkışta turbonun devreye girdigi 2000-2100 devirlerde tutuyorum ibreyi...vites geçişlerindede gözlemlediğim en iyi 4000 ve 4100 devir aralığında vites atıyorum..

Ahmet Saraçoğlu
07-04-2009, 20:27
konuyla alakasız ama seri kalkış yaparsam 1 den 2 ye atarken vites kaçıyo sürekli.Emin olmamakla 207 rc lerde de senkromeç kaynaklı böyle bi sorun olduğunu duymuştum...Bi bilginiz varmı?

barutçu
07-04-2009, 20:35
Kendi aracım için 3.000-4.000 arasında en iyi torku verdiği nokta ;)
4.500 de atarım :D

TYFF
07-04-2009, 20:37
genelde max.4200 gibi vtes desıtırınce en ıdealı o oluoyr , en gusel devırlerım 2500 - 4000 arası , tahmınımce roll de 3000 lerde devır tutulup gazlanırsa cok ıyı olabılır , cunku o devırde kı gaz tepkısı cok canlı, gerilmiş ok misali :) for 307 1.6 HDİ

CasabLanca
07-04-2009, 20:55
genelde max.4200 gibi vtes desıtırınce en ıdealı o oluoyr , en gusel devırlerım 2500 - 4000 arası , tahmınımce roll de 3000 lerde devır tutulup gazlanırsa cok ıyı olabılır , cunku o devırde kı gaz tepkısı cok canlı, gerilmiş ok misali :) for 307 1.6 HDİ

şahsen ben 4200 değiştircek olsam çevirecem devir max 1500 olur :D:D arabam 5200e kadar çeviriyor

initial-D
07-04-2009, 20:58
kalkışları 1,6 dizel 407de 1500-1750 arası yapıyordum.patinaj çekemediği için bi sıkıntı olmuyordu.hatta aynı motorlu dizel focusla 2. vites sonuna kadar kafa kafaya gidiyordu 4000 devirde vites değişince.

3e attıktan sonrasını yazmaya gerek yok sanırsam:D

TYFF
07-04-2009, 20:59
şahsen ben 4200 değiştircek olsam çevirecem devir max 1500 olur :D:D arabam 5200e kadar çeviriyor


Benım makınada 5200 cevırıyor ama 4300 den snra pek guc yok , bosa devır cevırıyosn ;)

CasabLanca
07-04-2009, 21:02
Benım makınada 5200 cevırıyor ama 4300 den snra pek guc yok , bosa devır cevırıyosn ;)

4800den sonrası boşa üfürüyor bende :heyoo:

TYFF
07-04-2009, 21:27
;) dıseller bole abı , redlıne ı yalatmıcan :)

CasabLanca
07-04-2009, 21:32
;) dıseller bole abı , redlıne ı yalatmıcan :)

redline tadıda bi başka magirus gibi muahhaaha :D:D

TYFF
07-04-2009, 21:34
redline tadıda bi başka magirus gibi muahhaaha :D:D

puhaha :D:D baskadırrr ...

_Burak_
07-04-2009, 21:43
redline tadıda bi başka magirus gibi muahhaaha :D:D


magirus bende var :D
max torkta asılacan kara şanzımana gırc gırrrc :D
3880 cc 85 hp :D :D

TYFF
07-04-2009, 22:03
Hacim delisi desene :D 3880cc

umut01
07-04-2009, 22:10
benim arabanında hacimi büyük ama beygir fakiri.65hp cik. 1,5dci clio hb.
arabanın hiç gidesi yok .o yüzden zorlamıyorum.

Emir_b16a
07-04-2009, 22:34
2500 = ? çok az değilmi ya asıl gücünü 4000de felan werior dizeller .....

yazıda aracı torkla yürüttüklerinide ifade etmişlerdi :)

DEVIL
07-04-2009, 22:42
rollde 2000devir yeterli ama 2500yakın olursa biraz daha iyi tabi araçda megane dci gözüküyo makyajsız haliyse zaten 185nm falan veriyo sanırım 2000 devirden itibaren vites değişiminide 4000 maksimum 4200 de yaparsan daha iyi olur gerisi boş turboyu kapıyo sanırım

emp:)
07-04-2009, 23:52
PSA 1.6hdi için vitesleri atış devirlerini veriyorum dikkat:D

1.vites:4500-4600d/d
2.vites:4300d/d
3.vites:4150d/d:D
4.vites:4000-4050d/d

en verimli şekilde böyle gidiyor:)

Mehmet Gazihan
11-04-2009, 01:39
Bence herkes kendi aracı için Dyno ölçümü yapsın bu hesabı yapmadan önce..

Veya internetten araştırsın ve grafiğin üzerinde kafa yorsun..Gücün bitmeye başladığı devirde vites değiştirmelisiniz..

Dizel turboları alt devirlerde doldurması üzerine geliştirildiğinden üst devirlerde eksoz flow u sıkıntı çeker ve motor içindeki gazı rahat çıkartamadığından devir çevirmek istemez..Bu sınırı iyi belirlemek lazım..

M.A.D
15-04-2009, 12:06
benim focus da 4000 civarı ama tam olarak bilmiorum :D triptonik olunca insan pek kasmıo (H)