PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Piaggio X9 250 Evolution



onurdemir
27-07-2009, 13:48
Otomobil sitesinde motosikletin ne işi var diye düşünebilirsiniz. Fakat benim aracım muaddillerinden biraz farklı olacağı için sizlerle paylaşmak istiyorum. Aracım Vespa'nın da üreticisi olan Piaggio markasıdır. Piaggio şu an otomobil, motosiklet ve uçak sanayiye araç üretmektedir. İtalya'nın en önemli firmalarından olan Piaggio, alt grubunda Vespa, Ligier, Moto Guzzi, Derbi, Gilera ve Aprilia gibi büyük markaları da barındırır. Aracım 2005 model ve şu an 13.000 km'de. Her gün ev-iş arasında kullanıyorum. Aynı zamanda şehir dışı ve şehir içi gezilerine de scooter grubumuzla sık sık geziler düzenliyoruz. Motorun tarzı maksi scooter. Yani normal scooter'lardan daha büyük olan, 2 kişi rahatlıkla haftasonu kaçamakları yapabileceğiniz güçlü bir araçtır. Aşağıda standart verilerini yazdım. Maksimum sürat olarak 125 km/s fabrika verisi olsa da 140 km/s hıza kadar zorlayabiliyorsunuz. Yaklaşık 3 ay önce modifiye işlemlerine başladım. İlk olarak Pirelli GTS 23 ve Pirelli GTS 24 lastiklerimi aldım. Ardından Sebo motorun aynalarını, topcase kapağını (arka çanta kapağını) ve dijital kadranın çerçevesini karbon kapladı. Sonrasında siyah ön cam aldım. Buraya kadarki tüm işlemler motora uygulandı. Bundan sonra yazacaklarımı da bir sonraki mesajda belirteceğim. Sizlerden rica ediyorum lütfen bu konu altında motosiklet şeytan işi, çılgınlık, çok tehlikeli gibi kelimeler kullanmayınız. Herşeyin bilincindeyim :) Motosiklete keyif için biniyorum. Hız yapmıyorum ve güvenlik ekipmanlarımla biniyorum. 50 derece sıcakta bile montumu, kaskımı giyiyorum. Beni ancak bir motosiklet kullanıcısı ya da ailesinde motosiklet kullanan biri anlayabilir.

http://img216.imageshack.us/img216/2065/20486590.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/292/x92kl0.jpg

http://xs139.xs.to/xs139/09191/s3412.jpg

http://img296.imageshack.us/img296/3784/x94xw6.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/1685/x912by3.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/1116/x97sx3.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/3469/x96ds1.jpg

http://img241.imageshack.us/img241/6652/x911ou2.jpg


Standart Özellikler:
Marka/Model: Piaggio X9 250 Evolution
Motor: Tek silindir 4 zamanlı
Silindir hacmi: 244.3 cc
Dağıtım: Üstten tek eksantrik, 4 supap ile
Maksimum güç: 22 HP
Maksimum tork: 20.20 Nm
Vites: Değişken kayışlı aktarım sistemi
Debriyaj: Otomatik, kuru tip santrifujlu
Soğutma: Sıvı ile
Jant Ölçüleri: Ön:14x3.50 Arka: 14x3.50
Ön lastik: İç lastiksiz 120/70-14
Arka lastik: İç lastiksiz 140/60-14
Ön fren: 240 mm çift disk ile
Arka fren: 240 mm disk ile
Uzunluk/Genişlik/Sele yüksekliği: 2.130/910/790mm
Yakıt deposu: 14.5 lt, 2.5lt yedek içinde
Maksimum hız: 125 km/s
Kuru ağırlık: 168 kg

mmustu
27-07-2009, 13:50
deneyecez bakalım :D

onurdemir
27-07-2009, 13:54
Şimdi de biraz sizleri ilgilendiren kısımlardan bahsedelim :)

Öncelikle Pirelli GTS 23 ve 24 lastiklerimi satın aldım. Motosiklet lastiklerinde hız sınırları aşağıdaki tabloda belirtildiği gibidir. Bu lastiklerdeki hız sınırım M harfiyle belirtilen 130 km/s.

http://www.mypicx.com/uploadimg/205666323_04132009_1.jpg

http://www.mypicx.com/uploadimg/683111076_04132009_2.jpg

http://img169.imageshack.us/img169/1788/tablo1kucuktc6.jpg

http://www.mypicx.com/uploadimg/1694682750_04132009_3.jpg

Sonrasında motorun parçalarını karbon kaplatmak için sökme işlemine başladım. İlk önce topcase'in üst kabını söktüm. Sonrasında aynaları ve kadran çerçevesini.

http://xs139.xs.to/xs139/09191/s4979.jpg

http://xs139.xs.to/xs139/09191/s6766.jpg

http://xs139.xs.to/xs139/09192/1162.jpg

http://xs539.xs.to/xs539/09192/3950.jpg

http://xs139.xs.to/xs139/09192/5543.jpg

EMG
27-07-2009, 13:56
Şehiriçinde çok mantıklı bi araç. Kazasız belasız Onur.

Parlatalım:D

DogukanB
27-07-2009, 13:57
Özellikle yaz akşamları binmeyi çok seviyorum. Gerçi biraz daha amatör bir motor ama.:D Kışında kullanıyormusunuz?

Melih-Ö
27-07-2009, 13:58
kazasız belasız gayet güzel duruyor :)

imhotep
27-07-2009, 14:02
masallah kardesım..sehir içi benimde favorim motordur ama gel gorkı hanım izin vermiyor:D

Vtec_2
27-07-2009, 14:02
masallahh...kazasız belasız kullanman dıleklerımle....

168 kg epey agırmıs...

BLuEBoY
27-07-2009, 14:05
bende bisikletle 40-50km yollar yapmaya başladıgımdan beri motoru daha çok arıyorum çevir çevir nereye kadar :D yalnız bu trafik içinde kullanmakdan çekindigim için şimdilik uzak duruyorum :(

maş. güzel motor daha güzel olucagına eminim ;)

onurdemir
27-07-2009, 14:05
Parçalar Sebo'ya teslim edildi ama herşey yeni başlıyordu :D Sebo sağolsun çok meşgul olduğu için parçaları 1.5 ay gibi bir zamanda teslim edebildi :D Acelem olmadığı için ve kaliteli yapacağından kuşkum olmadığı için sabırla bekledim.

http://img19.imageshack.us/img19/373/58539610.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/1974/96542883.jpg

http://img25.imageshack.us/img25/4496/61400680.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/1166/93737478.jpg

Bu tip parçalarda karbon elyafının uygulanan parçaya daha sıkı tutunması için delikler açılması gerekiyor. Deliklerden, sürdüğümüz epoksi akıyor ve daha iyi tutunma sağlıyor.

http://img22.imageshack.us/img22/9876/34032062.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/4052/51344789.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/9959/21576010.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/4200/70747924.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/1563/32926566.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/8084/33691390.jpg

http://img24.imageshack.us/img24/9243/10008098.jpg

http://img24.imageshack.us/img24/1883/66310040.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/280/72105504.jpg

Kadran çerçevesi kıvrımlı hatlara sahip olduğu için 0.6 bar basınçla vakumlu halde uygulama yapıldı. Bu şekilde karbon elyafı daha iyi yapışma sağlıyor.

http://img24.imageshack.us/img24/8750/64345394.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/7899/64770208.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/2489/66962205.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/8434/56180425.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/7799/89572275.jpg

onurdemir
27-07-2009, 14:09
Kadran, top case çerçevesi ve aynaların bitmiş hali:

http://img38.imageshack.us/img38/6259/49849868.jpg

http://img38.imageshack.us/img38/3803/49492491.jpg

http://img38.imageshack.us/img38/3458/27570412.jpg

http://img38.imageshack.us/img38/1066/56529011.jpg

http://img38.imageshack.us/img38/1437/40159472.jpg

Karbonları taktığım gün birde siyah ön cam aldım. Henüz fotoğraflarını çekemedim motorun. Terzi kendi söküğünü dikemezmiş :) Cep telefonuyla çekilmiş bir fotoğraf. Karbonlar kırmızı renk çıkmış :D Normalde böyle değiller.

http://img229.imageshack.us/img229/3698/97414471.jpg

Asıl fotoğrafları Emre'nin de dediği gibi Meguiar's uygulamalarından sonra çekmeyi düşünüyorum.

Bu aşamadan sonra aldığım parçaları henüz takmadım. Toptan girişicem çünkü :D
6000K xenon sistemi odamda duruyor. Bu hafta içinde aracımın muayenesini yaptırıcam. Muayene sonrasında xenonlarda takılacak. Piaggio X9 250 Evolution'un H değeri H7. Ve alacağınız xenon ya da ampulün 35W olmasına dikkat edin.

http://img194.imageshack.us/img194/7584/78891116.jpg

http://img134.imageshack.us/img134/8971/21420323.jpg

UrbanRacer
27-07-2009, 14:11
İstanbulda çok gerekli bir araç gerçekten kim nederse desin

SekoLive
27-07-2009, 14:11
:) allah dahada severek binmeni nasip etsin maşallah diyorum :bravo: tehlikelidir manyaklıdır v.s. demiyorum Kesinlikle Herşeyin bilincinde oldugunu düşünüyorum :icon_tup: ve Herkese yoldaki motorlara saygılı ve bütün motor kullanıcılarını bir tutmamalarını önemle hatırlatıyorum :) :icon_tup: Ha 2 teker ha 4 teker ne farkeder İkisininde direksiyonu tek ;) :p

onurdemir
27-07-2009, 14:21
Şimdi asıl can alıcı noktaya gelelim. :) Motor bölümüne.

İlk olarak İngiltere'den siparişlerim geldi.

Malossi kırmızı sünger hava filtresi:
http://img413.imageshack.us/img413/4679/91817536.jpg

Malossi X Kevlar Kayış:
http://img198.imageshack.us/img198/9418/53116354.jpg

Malossi Yağ filtresi:
http://img132.imageshack.us/img132/2214/93125232.jpg

Polini Maxi Speed debriyaj:
http://img197.imageshack.us/img197/7302/93018653.jpg

http://img132.imageshack.us/img132/5273/53616052.jpg

http://img156.imageshack.us/img156/3613/69178543.jpg

NGK race yellow buji kablosu ve NGK pipo:
http://img194.imageshack.us/img194/4867/37028922.jpg

NGK Iridium IX buji:
http://img132.imageshack.us/img132/5367/26914817.jpg

Şimdilik gelen parçalar bu kadar. Bugün duyduğuma göre İtalya'dan da J. Costa varyatör'üm gelmiş. Yukarıda tercih ettiğim markalar motosiklet modifiyesi konusunda uzman firmalardır. Aynı bildiğimiz Greddy, HKS, Garrett gibi önemli markalardır.

Malossi ve Polini İtalyan markalarıdır. NGK'yı zaten biliyorsunuz. Varyatörüm ise son zamanlarda hızlı bir çıkış yakalayan İspanyol markası J.Costa'dır. Youtube'daki bir videoda sadece J.Costa varyatörle bile 400cc scooter 600cc scooter'ı geçiyor. Benim alacağım güç ise şu an için muamma. Çünkü daha supap ve yayları, torq driver ve silindir kiti gibi parçaları da alabilme şansım var. Fakat tahmin edildiği kadar ucuz parçalar değil. Onun için sindire sindire işlemlere devam ediyorum. DBN verilerini yakın zamanda siteye aktarıcam :icon_tup: :D Sonrasında deneme yapabilirim istediğinizle :D

brv
27-07-2009, 14:26
Maşallah çok güzel olmuş karbon kaplamalar...

Benzin tüketim değerleri nedir acaba...Benzin olmuş 3.24 bizdemi motora geçsek ne yapsak :D

Kazasız belasız...

UrbanRacer
27-07-2009, 14:31
http://img197.imageshack.us/img197/7302/93018653.jpg

Oldukça fark ettiricek gidişini :icon_tup:

onurdemir
27-07-2009, 14:33
deneyecez bakalım :D

Hayhay Büyük zevkle


Şehiriçinde çok mantıklı bi araç. Kazasız belasız Onur.

Parlatalım:D

Aynen öyle Emre. Ev-İş arası çok yakın benim. 1 depoyu 45 TL'ye fullüyorum ve 1 ay yetiyor. Parlatma işlemini en yakın zamanda yapacağız ;)


Özellikle yaz akşamları binmeyi çok seviyorum. Gerçi biraz daha amatör bir motor ama. Kışında kullanıyormusunuz?

Yaz,kış, yağmurda dahi kullanıyorum. Önümüzde kar gibi bir engel olmadığı taktirde her saniye de kullanırım, iddialıyım :D


kazasız belasız gayet güzel duruyor :)

Teşekkürler Melih ;)


masallah kardesım..sehir içi benimde favorim motordur ama gel gorkı hanım izin vermiyor:D

Benim ailemde ilk alırken izin vermemişti. Bir kere bindirip tadını aldırman gerek. Yoksa gerçekten ne kadar iyi bir taşıt olduğunu anlayamıyor kimse. Ben akşam 6 trafiğinde 4. leventten göztepeye 20 dakikada varabiliyorum. Otomobille gelen 2.5 saatte. Hem ruh sağlığı hem parası hem de zamanı gidiyor insanın. Otomobil kullanmak çok güzel ama İstanbul trafiği için iş-ev arasında mutlaka bir motosiklet olmalı.


masallahh...kazasız belasız kullanman dıleklerımle....

168 kg epey agırmıs...

Evet ilk başta ağır gibi geliyor insana ama motora binince o ağırlığı hissetmiyorum. 22 HP az gibi gelebilir belki ama bu ağırlıkta bir araç için oldukça iyi bir veri. Maksi scooterların bir çoğu 170 kg'ın üzerindedir.


bende bisikletle 40-50km yollar yapmaya başladıgımdan beri motoru daha çok arıyorum çevir çevir nereye kadar :D yalnız bu trafik içinde kullanmakdan çekindigim için şimdilik uzak duruyorum :(

maş. güzel motor daha güzel olucagına eminim ;)

Teşekkürler. Trafik sürekli durduğu için kullanmak da çok kolay oluyor. :icon_tup:


İstanbulda çok gerekli bir araç gerçekten kim nederse desin

Şüphesiz en doğru söz :)


:) allah dahada severek binmeni nasip etsin maşallah diyorum :bravo: tehlikelidir manyaklıdır v.s. demiyorum Kesinlikle Herşeyin bilincinde oldugunu düşünüyorum :icon_tup: ve Herkese yoldaki motorlara saygılı ve bütün motor kullanıcılarını bir tutmamalarını önemle hatırlatıyorum :) :icon_tup: Ha 2 teker ha 4 teker ne farkeder İkisininde direksiyonu tek

Teşekkürler Serkan. İnan yolda giderken otomobil kullanıcılarının psikolojisini göz önünde tutuyorum. İçimden "Şimdi ben buradan jilet gibi kayıp gidicem ama o halen bekleyecek" diyorum. Dolayısıyla üstüme üstüme sürüp yol isteyenlere veriyorum yolu. 5 saniye sonra trafik sıkışınca yine yanından geçiyorum. Dediğin gibi ha 2 teker ha 4 teker. İkisi de can taşıyor.


Maşallah çok güzel olmuş karbon kaplamalar...

Benzin tüketim değerleri nedir acaba...Benzin olmuş 3.24 bizdemi motora geçsek ne yapsak :D

Kazasız belasız...

Şehir içinde 45 TL 97 oktan yakıt ile 380 km yol yapıyorum. Tabi ki 3 km'lik ev-iş arasındaki mesafeyi hesaba katarsanız kontak aç kontak kapat yaptığımdan dolayı biraz fazla yakıyor. Uzun yolda 420 km'yi zorlayabilir... Yapanlar var. Bugün de Temmuz vergisini yatırdım. Sadece 30 TL aldılar ;):icon_tup: Anlayacağınız her yönden ekonomik.

said_
27-07-2009, 14:38
Maşallah güzel olmuş motor lazım İstanbulda valla çekilir dert değil :)

onurdemir
27-07-2009, 14:39
http://img197.imageshack.us/img197/7302/93018653.jpg

Oldukça fark ettiricek gidişini :icon_tup:

Kesinlikle öyle. Bu arada biraz da parça fiyatlarından bahsedim de gözünüz korksun :) Örneğin şu fotoğrafda gördüğünüz ürün 58 pound. 141 TL yapıyor. Piaggio X9 250 Evolution'un orijinal debriyajı ise montaj dahil 560 TL. Yani bir otomobil debriyajı parası kadar istiyorlar bizden. Ben artık orijinal parça yerine yurt dışından bu tip ürünleri getirmeye başladım. Bir bakıma dealer gibi olduk :D Scooter kullanan çevremden siparişler de almaya başlıyorum. Aklınızın bir köşesinde olsun. Bir ihtiyacınız olursa getirebiliyorum ;) Orijinal aynalarımın fiyatı ise 300 Euro + KDV

TarikS
27-07-2009, 14:41
Adama motor aldirirsin bu konuyla :D Uzun uzun yazman iyi olmus fotograflarin yuklenmesini beklerken zevkli oldu okumasi..

Plastikler icin malzeme bulamazsan lastik spreyini siddetle tavsiye ediyorum tekrardan.. :D bulamazsan eger benimkinden de hallederiz.. ;)

Allah kaza bela vermesin Onur..

said_
27-07-2009, 14:45
motorunda arabadan kalır yanı yokmuş yaa baya pahalı

onurdemir
27-07-2009, 14:47
Adama motor aldirirsin bu konuyla :D Uzun uzun yazman iyi olmus fotograflarin yuklenmesini beklerken zevkli oldu okumasi..

Plastikler icin malzeme bulamazsan lastik spreyini siddetle tavsiye ediyorum tekrardan.. :D bulamazsan eger benimkinden de hallederiz.. ;)

Allah kaza bela vermesin Onur..

Sağol Tarık. İnan güzel bi Vespa ya da Piaggio yakışır sizlere. Hem otomobile hem motosiklete binen arkadaşlarım var. Hafta içi büyük rahatlık gerçekten ;) Plastikler için henüz araştırmaya başlamadım. Son bi USA siparişlerim kaldı. Bir kaç ıvır zıvır. Bezleri ve NXT'yi oradan almıştım biliyorsun ki. Onlar arkadaşıma ulaşmış. Şimdi son bi parçanın gelmesini bekliyoruz. O da gelince liste tamamlanmış olacak ve kargoyu yapacak. Tahminimce haftaya h.içinde tüm parçalarım gelmiş olacak. Bende muayene işini hallettikten sonra motora yüklemeyi yapıcam.

Bu arada motorun alt bakalitlerini protac'da motor rengine kaplatmayı düşünüyorum. Ne dersiniz?

Ayağımı koyduğum yerin alt kısmı... Arka tarafa doğru uzanıyor.

http://img215.imageshack.us/img215/2819/x927yc0.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/292/x92kl0.jpg

TarikS
27-07-2009, 14:50
Eger ayagindan arka stoplarin oraya kadar uzanan kisma kadar komple kaplatacaksan cok guzel olur bence.. Plastik kaplayabiliyor muydu ki Protac? Sadece boyali yuzey diye biliyordum ben.

Ha bu arada folyoya nxt yapilabiliyor mu hep merak ettim? :D

onursumer
27-07-2009, 14:50
maşallah bende yakın zamanda bi maxi veya normal scooter almak istiyorum yakın çevrelere gitmek için benzin çok koymaya başladı :)

onurdemir
27-07-2009, 14:53
motorunda arabadan kalır yanı yokmuş yaa baya pahalı

Aynen öyle. İlerde satın almayı istediğim scooter ise Suzuki Burgman AN650. Şu anki liste satış fiyatı 28.950 + 250TL (Ruhsat ve Plaka masrafı).

Benim motorum artık üretilmiyor. Son seri 2007'de üretildi. Aynı Vespa gibi efsanelişecek bir kasaya sahip. Piaggio'nun en uzun dönem üretim yaptığı motor X9'dur. 125cc, 180cc, 200cc, 250cc ve 500cc versiyonları bulunmuyor. Ülkemizde ise 200cc, 250cc ve 500 cc versiyonları satışa sunuldu. 250cc'de Evolution modeli 2004 yılında getirildi. Yani bir diğer değişle makyajlandı. Evolution modeli aynı zamanda Honda Forseight 250 modeliyle aynı motor platformunu kullanıyor. Tüm mekanik aksamları aynı. Benim motorumun 500'lük verisyonunda ise FM radyolu intercom, elektronik orta sehba ve ABS gibi aksesuarlar getirildi. Binmek isteyen olursa zevkle İstanbul turu attırabilirim ;)

onurdemir
27-07-2009, 14:55
Eger ayagindan arka stoplarin oraya kadar uzanan kisma kadar komple kaplatacaksan cok guzel olur bence.. Plastik kaplayabiliyor muydu ki Protac? Sadece boyali yuzey diye biliyordum ben.

Ha bu arada folyoya nxt yapilabiliyor mu hep merak ettim? :D

Plastik aksam kaplayıp kaplayamadığını bilmiyorum ama istedikten sonra ona da bi formul bulunur. Dediğin gibi stoplara kadar uzanan kısımı komple kaplatmayı düşünüyorum. Hatta 3M'in mat karbon'u var aklımda. Daha doğrusu ya mat karbon ya motor rengi yaptırim diye arada kaldım. Folyo'ya NXT uygulanamıyor. Duyduğuma göre folyo üstüne bu tip ürünler kullanmak rengini değiştiriyormuş.

mur_84
27-07-2009, 15:08
[QUOTE=onurdemir;782254]Aynen öyle. İlerde satın almayı istediğim scooter ise Suzuki Burgman AN650. Şu anki liste satış fiyatı 28.950 + 250TL (Ruhsat ve Plaka masrafı).

Suzuki Burgman AN650 ben hastayım o motoraa... :icon_rule

gorke
27-07-2009, 15:09
x9 1sene kullandım, çok zevkli bir scooter. kasa olarak oturaklı oluşu, gidişi inanılmaz keyif verici. yolcu kısmıda bi o kadar güzel yukarda gidermiş gibi inanılmaz zevk verici. uygulamalarla çok güzel olmuş. güle güle kullanın.

onurdemir
27-07-2009, 15:12
x9 1sene kullandım, çok zevkli bir scooter. kasa olarak oturaklı oluşu, gidişi inanılmaz keyif verici. yolcu kısmıda bi o kadar güzel yukarda gidermiş gibi inanılmaz zevk verici. uygulamalarla çok güzel olmuş. güle güle kullanın.

Teşekkürler ;) Bu motoru ilk test ettiğim gün konforuna hayran kalmıştım. 2 gün sonra kredi çekip 750 km'de ikinci el bi x9'u aldım. O gün bugündür üstünden inmiyorum :hahaha:

Ferhat_V
27-07-2009, 15:50
maşallah karbonlarla çok güzel olmuş.

onurdemir
27-07-2009, 16:10
maşallah karbonlarla çok güzel olmuş.

Teşekkürler Ferhat. Özellikle çanta üstü çok güzel oldu. Henüz çantayı takmadım. Kıyamıyorum :D Odada bakıyorum öyle :D Işığı açıyorum yerini değiştiriyorum. :D

deniz
27-07-2009, 16:13
kardesım masallahı var canavarın kazasız belasız harıka oldu motor 206 gıbı yaptın bunuda : )
bır turlu alamadık su aletten yenılıcem ama ne zaman bakalım ahah :D

onurdemir
27-07-2009, 16:16
kardesım masallahı var canavarın kazasız belasız harıka oldu motor 206 gıbı yaptın bunuda : )
bır turlu alamadık su aletten yenılıcem ama ne zaman bakalım ahah :D

Sağol Denizim. 206 gibi kapkara bu da :D Onun karbon kaputu vardı bunun aynaları. ;) Acele etme kardeşim. 2 ay sonra kış gelince fiyatlar düşer. Madem almadın şimdiye kadar, çok iyi fiyata bi araç bulamazsan bekle biraz daha. Hatta sana demiştim. Yükleyim bi önce al haftasonu yengemle birlikte gezin, Ağva'ya gidin diye.. Az kaldı ;) Vericem motoru yakında ;)

MeJo
27-07-2009, 17:17
babama yalvarıorum motor alcam die izin vermiyo ya hastayım sunlara maaşallah :)

Dragger
27-07-2009, 17:26
Masallah kardesim ;)

Allah kaza bela vermesin, cicek gibi :D

Akıllı adamsın bazı apaciler gibi cin malı motor almamıssın :D

Ferhat_V
27-07-2009, 17:37
Teşekkürler Ferhat. Özellikle çanta üstü çok güzel oldu. Henüz çantayı takmadım. Kıyamıyorum :D Odada bakıyorum öyle :D Işığı açıyorum yerini değiştiriyorum. :D


heheh yeni psikolojisi :D bende kıyamam yeni bir şeyi hemen kullanmaya :hahaha:


maşallah motor gri olsa aslında karbonlarla çift renk daha değişik dururdu aslında ama şu halide bayağı iyi en azından değişik.:icon_tup:

S.celik
27-07-2009, 18:39
Modifiyeli motor olmuş istanbulda yazın kullanılacak en güzel alet kazasız belazıs :)

deniz
27-07-2009, 18:42
Masallah kardesim ;)

Allah kaza bela vermesin, cicek gibi :D

Akıllı adamsın bazı apaciler gibi cin malı motor almamıssın :D

adi :D

sagol kardesım bakalım 6-6500 ıstıyenler 5 -4500 ınmısler x8 de az daha beklım :D mezarcı forever :D
gecen ortakoyde kayıs koptu arabayla cektım sanayıye bıktım :D

Vtec-SEDAN
27-07-2009, 18:50
Onur maşallah çok güzel ve çok şık, sana çok yakışıyor.. Sende hakkını vererek en güvenli şekilde motorundan yararlanıyorsun ve gezmesini biliyorsun. Bunun bilincinde olman ve burda kavurucu sıcakta bile ekipmanlardan ödün vermeden bindiğini anlatman çok güzel :icon_tup:

Allah kaza bela vermesin kardeşim ;) :)

UrbanRacer
27-07-2009, 19:41
Kesinlikle öyle. Bu arada biraz da parça fiyatlarından bahsedim de gözünüz korksun :) Örneğin şu fotoğrafda gördüğünüz ürün 58 pound. 141 TL yapıyor. Piaggio X9 250 Evolution'un orijinal debriyajı ise montaj dahil 560 TL. Yani bir otomobil debriyajı parası kadar istiyorlar bizden. Ben artık orijinal parça yerine yurt dışından bu tip ürünleri getirmeye başladım. Bir bakıma dealer gibi olduk :D Scooter kullanan çevremden siparişler de almaya başlıyorum. Aklınızın bir köşesinde olsun. Bir ihtiyacınız olursa getirebiliyorum ;) Orijinal aynalarımın fiyatı ise 300 Euro + KDV

Teşekkür ederim peki İngiltereden araba parçalarıda getirebiliyormusunuz :D

UrbanRacer
27-07-2009, 19:43
Masallah kardesim ;)

Allah kaza bela vermesin, cicek gibi :D

Akıllı adamsın bazı apaciler gibi cin malı motor almamıssın :D

Aga iyide parası olmayanda naapsın alıyor inanki çok beğenerek alan yoktur onları kim istemezki bir piaggio

Burak İ
27-07-2009, 19:43
Çok güzel :) :) :)

Dragger
27-07-2009, 19:54
Aga iyide parası olmayanda naapsın alıyor inanki çok beğenerek alan yoktur onları kim istemezki bir piaggio

Yok kardesim, isteyen istedigini alsın tabiki de ;)

O mesaj zengin olup yine cin malı alan yukarıda biryerlerde nicki deniz olan arkadasa özeldi :D

deniz
27-07-2009, 20:02
aahhahahah msg a gel ahahah :D lan kıcıma dagiden xxl don alım zengınmıs :D:D:D:D
koreden sınıf atladık
cındende en kısa zamanda atlamak dılegıyle :D:D:D:D

Dragger
27-07-2009, 20:04
Ahahaha insallah :)

UrbanRacer
27-07-2009, 20:18
Yok kardesim, isteyen istedigini alsın tabiki de ;)

O mesaj zengin olup yine cin malı alan yukarıda biryerlerde nicki deniz olan arkadasa özeldi :D

Eli sıkımı biraz :p

HKA
27-07-2009, 21:51
Onur masallah cok güzel gercekten. Herkes gibi bende, istanbulda bunlardan bir tane şart diyorum. A2'de var bende ama genelde tatile cıktıgım zaman motor kiralamak icin kullanıyorum. Böyle birşey alsak, ne kadara mal olur bize? Sıfır yada 2.El nedir piyasaları asagı yukarı?

deniz
27-07-2009, 21:52
Eli sıkımı biraz :p

:D:D:D gonlu zengın :D:D:D

brv
27-07-2009, 22:02
:D:D:D gonlu zengın :D:D:D

neren zengin lan...tatlı bile ısmarlamadın o gün...cimri seni...

deniz
27-07-2009, 22:08
olum mısafırlıge gelıyon elı bos gelınırmı ama sen gel yıne ben sana eti cin alırım ahahhaha :D

yiit
27-07-2009, 22:08
oha karbonlar efsane olmuş :) güle güle bin kankacm meaşallah

umut01
27-07-2009, 22:25
kazasız belasız güle güle kullan.

Eyüp
27-07-2009, 22:28
Karbonlar cok güzel olmus.

Bol keyifli ve dikkatli surusler:)

Enes-x
27-07-2009, 23:00
Şehir içinde 45 TL 97 oktan yakıt ile 380 km yol yapıyorum. Tabi ki 3 km'lik ev-iş arasındaki mesafeyi hesaba katarsanız kontak aç kontak kapat yaptığımdan dolayı biraz fazla yakıyor. Uzun yolda 420 km'yi zorlayabilir... Yapanlar var. Bugün de Temmuz vergisini yatırdım. Sadece 30 TL aldılar ;):icon_tup: Anlayacağınız her yönden ekonomik.

İşte bu çok zoruma gitti :D

İlerde bütçe ayırabilirsem bi gillera runner istiyorum bende..

Şu trafikte bilinçsiz otomobil sürücüleri olmasa motorsiklet cenneti olur ülkemiz :icon_tup:

Karbon parçalar inanılmaz yakışmış, gerçekten çok değiştirmiş motorsikletin görünümünü..Allah kaza bela yüzü göstermesin..

SkY
27-07-2009, 23:04
karbonlar güzel olmuş..maşallah kazasız belasız..

Brs_eg
27-07-2009, 23:18
Maşallah Onur cok guzel olmuş ince detaylarla :) Kazasiz belasz kullan.

onurdemir
28-07-2009, 00:12
Hepinize çok teşekkürler. Bugün nazar mı deydi ne. İtalya'dan gelen varyatör gümrüğe takılmış. Ürün 115 Euro'ydu. Fakat 40 Euro'luk faturayla giriş yaptı. TNT firmasındaki dingiller de ürünü elleriyle teslim etmişler resmen gümrüktekilere. Önce TNT'nin güneşli şubesine 40 km gidecekmişim. 55 TL ödeyip evrakları alıp gümrüğe gidecekmişim. Orada da aracı, pul, işlemler derken rahat 400-500 TL sokacaklarmış bana. 115 Euroluk mal bize pahalıya patlayacak anlaşılan. Allahtan ürünü yarı fiyatına buldum da içime oturmuyor. Normalde 250 Euro+kargo'ydu. Ama bu satıcı toplu mal almış ve büyük iskontolu almış. Şimdi normal fiyattan satın almış olucam. Umarım şu hafta sorunu çözerim çünkü en çok istediğim parça varyatördü.


Onur masallah cok güzel gercekten. Herkes gibi bende, istanbulda bunlardan bir tane şart diyorum. A2'de var bende ama genelde tatile cıktıgım zaman motor kiralamak icin kullanıyorum. Böyle birşey alsak, ne kadara mal olur bize? Sıfır yada 2.El nedir piyasaları asagı yukarı?

Benim motosikletimin sıfırı artık üretilmiyor. 2. elleri de 4.500 TL'den başlıyor. Temizlerini 5.500TL'ye bulabilirsiniz. Ama şu an için yeni motor alıcaksan önermiyorum benimkini. Çünkü ben aldığımda karburatörlü motorlar modaydı. Şimdi enjeksiyon sistemi moda. Enjeksiyonluyla karbüratörlü arasında şu farklar var. Enjeksiyonlu hem performans olarak daha iyidir, hem de yakıt tüketimi çok daha azdır. Sorun çıkarma konusunda enjeksiyonlu neredeyse hiç üzmez. Ama üzdüğü zaman da enjeksiyonlu motorun üstesinden gelmek gerçekten ustalık ister. Herkes yapamıyor. Karbüratörlünün avantajı da bir çok motor servisinin bu teknolojiden anlaması. Parçaların enjeksiyonluya oranla daha ucuz olduğunu söyleyebilirim. Enjeksiyonlu motorların hepsi artık Euro 3 normlarına göre üretiliyor. Karbüratörlüler ise Euro 2 normlarında.

Tavsiye edebileceğim marka ve modeller şöyle:

Piaggio Beverly 250ie
Aprilia Sportcity 250
Aprilia Scarabeo 200
Kymco Xciting 250
Vespa GTS 300 Super
Vespa GTS 250
Peugeot Satelis 250
Malaguti Madison 250

VeNoM_35
28-07-2009, 00:38
güle güle kullan, standardı da fena deilmiş ama sen baya güzelleştirmişsin. bende 1 aydır fln piyasada satılan en ucuz scooterlardan (mondial) kullanıyorum. motor kullanmak gerçekten zevkliymiş:)

onurdemir
28-07-2009, 00:40
güle güle kullan, standardı da fena deilmiş ama sen baya güzelleştirmişsin. bende 1 aydır fln piyasada satılan en ucuz scooterlardan (mondial) kullanıyorum. motor kullanmak gerçekten zevkliymiş:)

Mondial Çinlilerin en iyisidir. Hangi modelini kullanıyorsun acaba? Klasik modeli mi yoksa 150 Zat mı? 150 zatsa eğer gerçekten sağlam motora sahip. Bugüne kadar bozabilen arkadaşım çıkmadı :D

VeNoM_35
28-07-2009, 00:52
mondial 150 rr olması lazım modelini bile tam bilmiyorum:)

-ER-
28-07-2009, 00:54
Maşallah maşallah güzel şeyler bende niyet etmiştim.
Scooterim varken sonra bi baktım tuzlu olcak vazgeçtim. :D

Peugeot SpeedFight2 vardı :) ezelden Peugeotcuyuz :D

gökh@n_gr
28-07-2009, 00:55
süper olmuş güle güle kullan:)

DERAN_TUYNER
28-07-2009, 01:01
Onur maşallah cf ler çok güzel olmuş grenaja folyo kaplatmanı tavsiye etmem
bir kaç sorum olacak msn i öm atıyorum
Güle güle bin Allah yardımcın olsun

onurdemir
28-07-2009, 07:43
Onur maşallah cf ler çok güzel olmuş grenaja folyo kaplatmanı tavsiye etmem
bir kaç sorum olacak msn i öm atıyorum
Güle güle bin Allah yardımcın olsun

ÖM gelmedi abi. :o

miniks
28-07-2009, 09:03
kardesım bu x9 lardan hep sorun yasadım. bı 250lık bırde 500luk elımde kaldı cok narın motorlar. gercı ıtalyanların ozellıgıdır nadır olmaları. ama cok guzel motordur. ama ben hep soguk baktım :) ta kı senın evo yu gorene kadar kardesım. ozaman anladımkı bız motorumuza bakmadıgımız ıcın motor bızı uzmUS. Allah kaza bela vermesın ınsallah.

Dynatech
28-07-2009, 09:46
Tavsiye edebileceğim marka ve modeller şöyle:

Piaggio Beverly 250ie
Aprilia Sportcity 250
Aprilia Scarabeo 200
Kymco Xciting 250
Vespa GTS 300 Super
Vespa GTS 250
Peugeot Satelis 250
Malaguti Madison 250

Karbonlar cok yakışmış, güle güle kullan :)

Favorim:icon_tup: Kymco Xciting 500 R

http://www.kymcousa.com/gallery/still/current/XCITING500Ri_01.jpg

onurdemir
28-07-2009, 11:54
kardesım bu x9 lardan hep sorun yasadım. bı 250lık bırde 500luk elımde kaldı cok narın motorlar. gercı ıtalyanların ozellıgıdır nadır olmaları. ama cok guzel motordur. ama ben hep soguk baktım :) ta kı senın evo yu gorene kadar kardesım. ozaman anladımkı bız motorumuza bakmadıgımız ıcın motor bızı uzmUS. Allah kaza bela vermesın ınsallah.

Sağol kanka. Bize pahalıya patlıyor ama yine de sonunu bilen kahraman olamaz. Girdik bir yola devam ediyoruz. Gümrüğe takılan varyatörü yarın çıkarmış olucaz Allahın izniyle. O geldikten sonra şu muayene işlemlerini bitiricem. Sonra da yüklemeyi gerçekleştiricez.

onurdemir
28-07-2009, 11:55
Karbonlar cok yakışmış, güle güle kullan :)

Favorim:icon_tup: Kymco Xciting 500 R

http://www.kymcousa.com/gallery/still/current/XCITING500Ri_01.jpg

Teşekkürler ;) Kymco Xciting 300cc üstünde öneride bulunmadım çünkü şehir içi için ideal olarak görmüyorum. Kymco Xciting 500R kullanan arkadaşım var. Şehir içi 100 km'de 8 litre yakıyor desem ne dersiniz? :D

onurdemir
28-07-2009, 13:50
Aslında şöyle bişey yapabilsem hiç de fena olmayacak ama Türkiye yollarında gitmez sanırım :D

Lowrider Suzuki Burgman :)

http://img229.imageshack.us/img229/8657/lowriderq.jpg

Tunç
28-07-2009, 13:51
Kumburgaza bekliyoruz bi ara:)

SekoLive
28-07-2009, 13:52
Aslında şöyle bişey yapabilsem hiç de fena olmayacak ama Türkiye yollarında gitmez sanırım :D

Lowrider Suzuki Burgman :)

http://img229.imageshack.us/img229/8657/lowriderq.jpg


vallahi sana yakısır böyle bi motor.. :icon_tup: hatta bende alsam böyle bişi alırım herhalde fiziken çok uyumlu oluruz bu tarz bi motorla :D

onurdemir
28-07-2009, 14:09
Kumburgaza bekliyoruz bi ara:)

Yükleyim de ondan sonra :D

onursumer
28-07-2009, 14:26
Teşekkürler ;) Kymco Xciting 300cc üstünde öneride bulunmadım çünkü şehir içi için ideal olarak görmüyorum. Kymco Xciting 500R kullanan arkadaşım var. Şehir içi 100 km'de 8 litre yakıyor desem ne dersiniz? :D

benim getz çok yakıyo diye şikayet ediyordum :D

burgman 400 düşünüyorum çok niyetliyim bu aralar ;)

onurdemir
28-07-2009, 14:29
benim getz çok yakıyo diye şikayet ediyordum :D

burgman 400 düşünüyorum çok niyetliyim bu aralar ;)

Burgman 400 K7 ve K8'lerde bir hayli debriyaj problemi var. Alacaksan eğer mutlaka yanına bide Polini debriyaj almalısın Onur ;)

onurdemir
29-07-2009, 12:05
http://www.carpimoto.it/images/products/zoom/j/jc_VARI1_Z2.jpg

http://www.burgmanusa.com/gallery/d/40180-2/IMG_8232.JPG

J Costa varyatör sistemim inşallah bu akşam elimde olacak. Kısaca bahsetmek gerekirse Varyatör sistemi debriyaj ile yan yana duran ve kayışın dönüşünü gerçekleştirdiği iki parçadan biridir. (Bakınız: http://www.youtube.com/watch?v=2XDqgGFfCso&feature=related) İçinde roller denilen bilyalar bulunur. Rollerlar bazı motorlarda 6'lı olarak tasarlanmıştır bazı motorlarda ise 9'lu. Ben scooter varyatör sistemlerinde dünyanın en büyük üç firmasından biri olan J Costa'yı tercih ettim. Nedeni de şu an için 12 rollerlı tek varyatör J costa. Diğer önemli markalar ise Polini ve Malossi. Varyatörün içindeki bilyalar gramaj ölçüsüyle değerlendirilir. Gramajlar ne kadar azalırsa ara hızlanmalar ve kalkış iyileşir fakat son hız düşer. Gramajlar artınca ise son hız artar ve ara hızlanmalar orijinal rollerlardan bir nebze daha iyi olur. İspanyol malı J Costa'yı tercih etmemin sebebi bu işte en iyilerden biri olan Malossi'den daha da iyi teknik verilere sahip varyatörler üretmiş olmalarıdır. Örneğin aşağıda Honda Silverwing FJS 600'ün dinamometre verisi bulunuyor. Mavi çizgi J Costa varyatör sisteminin verisi. Tabloda kırmızı renk çizgi ile gösterilen ise Malossi ve J costa rollerlarının karışımı ile yapılan ölçüm. Yeşil renkteki ise sadece Malossi rollerlar ile yapılan ölçüm. Buradan görülüyorki J Costa hem varyatör sistemi hem de roller olarak tam verimle çalışıyor.

http://silverwing.org/mwf/attach/7/10807/SVariatorComparison.rsz.jpg

J Costa Varyatör sisteminin detaylı bir videosu:
http://www.youtube.com/watch?v=y-QqHE0bNjw

Şimdi de bir rolling videosu izleyelim :D Videodaki 2 motor da Honda Silver Wing scooterlarıdır. Biri standart motoruyla FJS 600 yani 600cc'lik motordur. Diğeri ise J Costa varyatör sistemli FJS400 yani 400cc'lik scooterdır. Standart verilerinde FJS 600 37 HP güç ve 54 Nm tork üretebilmektedir. FJS 400 ise 28.7 HP güce ve 37 Nm tork'a sahiptir. Asıl video 2:10'da başlıyor. Öncesinde fotoğraf koymuşlar.


http://www.youtube.com/watch?v=qqdw5-Uv6PQ

mmustu
29-07-2009, 12:09
hayırlı olsun kankam yükle bakalım hem drag hem rolling yapacık senle :D

onurdemir
29-07-2009, 12:28
hayırlı olsun kankam yükle bakalım hem drag hem rolling yapacık senle :D

Rolling olmaz ama drag deneriz :D

Bu da benim motorun sadece varyatörle kazandığı veriler:

http://jcosta.uinfor.com/images/zoom/variadores/piaggio_250ie_evo_2.pdf

onurdemir
29-07-2009, 17:27
J Costa varyatörümde nihayet elime ulaştı. İyiki normal fiyatından daha ucuza bulmuşuz. Yoksa fiyat benim için çekilmez bir hal alacaktı. Gerçi 512TL'lik bir masraf açtı. Bu şekilde de hiç çekilecek halde değil ama şükürler olsunki ulaştı. Eğer ucuza bulmamış ve heryerde satılan fiyatıyla satın almış olsaydık 456TL'ye denk gelecekti. Üzerine bir de gümrük masraflarını ekleyince 600lü rakamları bulacaktı. Bu durumda kendimi 56 TL kazık yedim diye avutuyorum. Ne diyelim. Deneyim oldu. Bundan sonra en azından nasıl davranabileceğimizi biliyoruz.

http://img79.imageshack.us/img79/6426/25559607.jpg

http://img106.imageshack.us/img106/557/78377608.jpg

http://img106.imageshack.us/img106/4572/27296105.jpg

http://img106.imageshack.us/img106/2613/84566486.jpg

http://img102.imageshack.us/img102/9357/28715570.jpg

http://img82.imageshack.us/img82/362/34270433.jpg

Bu da varyatörün büyüklüğünü algılamanız için çekildi. Elimde durduğu zaman avuç içini kaplayacak büyüklükte.

http://img118.imageshack.us/img118/5716/82660755.jpg

onurdemir
30-07-2009, 11:28
http://img74.imageshack.us/img74/8660/94434767.jpg

Bu parçayı dün temin ettim. Ferco Motor'un elinde bir çift varmış. Yapıştım hemen. Normalde bizim motorlarımızda farın alt kısmında siyah tel vardır. Bu sinyal camı ile strob kullanmayı düşünüyorum. Türkiye'deki X9'ların %99'unda bu cam yoktur. Sadece belli başlı 10-15 motor arasındakilerde gelmiş. Zaten yedekte de bu parçadan 1 çift olması ne kadar rağbet görebileceğini kanıtlıyor. :)

Tam olarak şöyle birşey olacak.

http://img198.imageshack.us/img198/32/x92.jpg

Dün bide motor yağı aldım.

http://img159.imageshack.us/img159/4672/76188539.jpg

Ürün Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50. Henüz yeni çıkmış ve fazlasıyla öneride bulunuyorlar. Özellikleri burada bulunuyor: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9010414&contentId=7019439 Ferco Motorun yetkili servisleri Piaggio X9 250 Evolution'da 5W-40 yağ kullanıyor. Yağ konusunda da büyük fayda göreceğime inanıyorum. Açılan sayfada ilk söz zaten herşeyi özetliyor : "Daha iyi hızlanma" :D

Boost Up
31-07-2009, 09:54
Cam Bike:D:D Roll gecelerine lazım tam iki aracın ortasına girerekten:p

onurdemir
31-07-2009, 10:03
Cam Bike:D:D Roll gecelerine lazım tam iki aracın ortasına girerekten:p

1600cc, 2000cc araçları 250cc'yle mi takip edicem :D:D:D

160'a kadar tamponlarındayım ama :D

miniks
31-07-2009, 10:09
hılmı bana malossı parcalar almıs dedıgınde cok uzulmustum bılıo musun? fazla guc cıkarmıcak dıe. j'costa cok dogru secım olmus. ben madısonu vermesydım benım malossıyı deıstırıcektım.

gelelım yagına - yag secımı cok kalın sımdıden soylıyeyım tek sılındır makınalar ıcın kalın yag onerılmez. performansta baya bır dusukluk yasarsın. tek sılındırı ne kadar rahat calıstırırsan o kadar ıyı olur. normalde 5-40 kullanırlar ama ben normal oto yagı 0-30 koyuyordum bazen cok sasırtıcı gıdıyordu makına

onurdemir
31-07-2009, 10:20
hılmı bana malossı parcalar almıs dedıgınde cok uzulmustum bılıo musun? fazla guc cıkarmıcak dıe. j'costa cok dogru secım olmus. ben madısonu vermesydım benım malossıyı deıstırıcektım.

gelelım yagına - yag secımı cok kalın sımdıden soylıyeyım tek sılındır makınalar ıcın kalın yag onerılmez. performansta baya bır dusukluk yasarsın. tek sılındırı ne kadar rahat calıstırırsan o kadar ıyı olur. normalde 5-40 kullanırlar ama ben normal oto yagı 0-30 koyuyordum bazen cok sasırtıcı gıdıyordu makına

Varyatörü Malossi alsammı diye düşünürken J Costa'ya yöneldik Ahmetcim. Doğru tercih yaptığımı düşünüyorum. ;) Madison da fenaydı. Hem rengi hem gidişiyle. Bi gün tekrar scooter alırsınız belki ;)

Yağ konusunda deneyip görmek istiyorum. Bunu çok önerdiler. Madem yükleyeceksin al bakalım bunu kullan dediler. Eee adamlar yağcı. İşin ustası oldukları için de güvendim. Şayet bi problem olursa değiştiririm hemen. Varyatör, kayış, debriyaj gibi çok fazla bir ücretide yok zaten. Gerçekten yüksek bi sıkıştırma olacak çünkü bu parçalardan sonra. Yağ konusu performans kadar dayanıklılık için de önemli olacak.

Boost Up
31-07-2009, 10:43
1600cc, 2000cc araçları 250cc'yle mi takip edicem :D:D:D

160'a kadar tamponlarındayım ama :D


Abi öyle deme, ağırlıktan kazanıyorsun:D

onurdemir
01-08-2009, 10:18
Dün gece Oz ile drift box'da ölçüm yapma fırsatı bulduk. Rezillik diz boyu :D 0-100 17.49 saniye çıktı. Bu arada kadranımın 20 km/s fazla gösterdiğini öğrenmiş bulunduk. 0-100 ve 50-100 hızlanma değerlerinin yanı sıra artan her 10 km/s hıza kaç saniyede çıktığına kadar verileri elde edebildik.

http://img268.imageshack.us/img268/4627/27349871.jpg

http://img187.imageshack.us/img187/1668/37646401.jpg

Bu geceden çıkardığım ders: Kadranda yazılanlara inanmayın. Özellikle Piaggio grubu motorlar için söylüyorum. Derbi, Gilera, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi ve Aprilia kullanıcıları kadranda ne görüyorlarsa 20 km/s daha düşük hız olarak düşünebilirler.

Bir yerlerden anlatmaya başlayım. İlk olarak cihazımızı, verileri anlık takip edebilmemiz için ön cama monte ediyoruz.

http://img79.imageshack.us/img79/5309/97856624.jpg

Cihaz elektrik gücünü çakmak girişinden alıyor. Şayet aracınızda çakmak girişi yoksa aküden elektrik de alınabiliyor. Montajı tamamladıktan sonra Drift Box'ın uyduya bağlanması için cihazı açıyoruz. Cihaz yaklaşık 10 saniye içinde uydu bağlantısını sağlıyor.

http://img269.imageshack.us/img269/5973/73278323.jpg

İlk denemeyi 50km/s - 120 km/s arasında yapalım dedik. Ayarları yaptık ve yola çıktım. Ama nafile. Kadranda 120'ye geldiğinde Drift Box'da daha yeni 100'e geliyordum. Dolayısıyla ayarladığımız son hız olan 120 km/s'yi yapmam için kadranda 140 km/s'yi görmem gerekiyordu. Hem testi yaptığımız kapalı yol buna müsait değildi hemde o hızı görmek için çok düz bir mesafe gerekli. Bundan dolayı hız sınırını 100 km/s'ye çektik. Testi yaptığımız yerin %70'i viraj. Dolayısıyla biraz da virajdan dolayı güç kaybı yaşadığımı düşünüyorum. Aynı zamanda ölçüm öncesinde E5'in o muhteşem trafiğine girerek motorun hararetini de malesef yükseltmiştik. E5'de iyice zorladığım debriyaj denemeler sırasında 5. kalkışda iyice yavaşladı. Zaten 5. kalkış sırasında yağmur çiselemeye başlamıştı. Çok zorlamadan geceyi sonlandırdık.

http://img269.imageshack.us/img269/3426/34443137.jpg

Veriler belli. 0-100km/s hızlanma değerimde en iyi veriyi 17.49 sn olarak kayıt ettik.Heleki ilk başlarda 19 küsürlerdeydi ve moralman sıfıra inmiştim :D
50km/s - 100km/s hızlanmayı ise 12.99 sn olarak yapabildik.

Bu arada hemen belirteyim, bu veriler aynı motor platformunu kullanan Gilera VXR 200 için de geçerli. Hatta bir arkadaşımın standart Runner'ı ile kalkış yaptığımızda kafa kafaya gidiyorduk. Bu da aynı verilerin Runner için de geçerli olduğunu gösterir. (Bir çoğunuz Runner'ı bildiği için bu örneği verdim.) Artık Aprilia, Piaggio, Vespa, Gilera, Moto Guzzi ve Derbi kullanıcıları da kadranlarında ne görüyorlarsa 20 km/s daha düşüğü olarak algılayabilirler.

Sıra geldi DBN verilerine :D:D:D

http://img220.imageshack.us/img220/5043/22937851.jpg

Bu, yaptığım en iyi derece olan 17.49'un DBN verisi. İvmelenmedeki istikrar gayet iyi. Fakat süre biraz uzun :cool:

Gelelim bu tablonun değerlendirmesine:

10 km/s hıza 0.71 saniyede
20 km/s hıza 1.47 saniyede
30 km/s hıza 2.37 saniyede
40 km/s hıza 3.32 saniyede
50 km/s hıza 4.44 saniyede
60 km/s hıza 5.96 saniyede
70 km/s hıza 7.83 saniyede
80 km/s hıza 10.9 saniyede
90 km/s hıza 13.12 saniyede
100 km/s hıza 17.49 saniyede ulaşmışım

Hangi km/s hıza kaç saniyede çıktığımı artık detaylı olarak görbiliyoruz. Bu verilerde gözüküyor ki 70 km/s hıza kadar 250cc'lik bir araca göre herşey normal. Fakat kendi kilo ağırlığımın da etki ettiğini düşündüğüm. :D Araç 70 km/s sonrası bir hayli yavaşlıyor. 90-100 km arası en verimsiz çalışan bölümler olmuş. Güç kaybı ve zaman kaybı bir hayli kendini gösteriyor.

Kadranda 20 km/s hız eksik gösteren Piaggio X9 250 Evolution'da video çekiyor olsaydım 100 km'ye (Aslında 80 km/s hız değerinde olacaktım) 10.9 (Düz hesap 11) saniyede ulaşacaktım. Video ile Drift Box arasında da 7.40 saniye fark olacaktı. Nasıl? Yeterince keyifsiz değil mi En azından benim için öyle. Ben motorumun 10 küsür saniyede 100 km'ye çıktığını iddia ederken drift box'da 17 küsüratlı sayıyı görünce canım sıkıldı :D Yalan makinesi moral bozmada birebir.

Şimdide tablonun biraz daha detaylısını inceleyelim:

http://img8.imageshack.us/img8/4599/dall.jpg

Aşağıdan yukarıya ve sağa doğru giden kırmızı çizgi hızlanma süresini gösteriyor. En yukarıdan aşağıya inan çizgi ise yol eğimini gösteriyor. Orta bölümde yukarı aşağı oynayan çizgi ise hızlanma sırasında maruz kalınan G kuvvetini gösteriyor. Modifiye parçalarını taktıktan sonra veriler tahmini olarak şöyle değişecek. İlk hızlanmada (10km/s-50km/s) ciddi bir artış bekliyorum. Malossi kayış, Malossi filtre, Polini debriyaj, NGK buji, NGK Buji kablosu ve piposu bu konuda baş rolü oynayacak olan ekipmanlar. Gücün en çok kayıp yaşadığı 70 km/s - 100 km/s arasında ise J Costa varyatör hünerlerini gösterecek. Dün J Costa'nın içindeki bilyaları ölçtüm. Tamı tamına 15.25 gram. Tek bi tane koyunca 15.2 gösteriyor. 2 tane koyunca 30.5 gösterdiğine göre noktadan sonraki değer 0.25 oranlıdır diye hesap ediyorum. Peki bu 15.25 gram ne anlama geliyor? Varyatör bilyalarında gramaj ne kadar azalırsa ara hızlanmalar daha iyi olur fakat son hız azalır. Bilyaların gramaj ağırlıkları fazla olduğu taktirde de son hız artar, ara hızlanmalar da orijinal varyatöre göre bir nebze daha iyi halde olur. Bu verilere göre ve mantık çerçevesinde yapabileceğimiz değerlendirmede şu anki verilerden çok daha tatmin edici sonuçlara ulaşacağız. Benim bilyalarım ağır ve bu yüzden son hızı arttıracak. 11 gr taktığımda ise ara hızlanmaların keyfini süreceğim. 11 gr'lik bilya da almayı düşünüyorum. Son hızlardan sıkılıp ara hızlanmaları daha iyi hale getirmek istediğimde bilyaların gramajıyla oynayıp daha farklı bir şekilde motorumu kullanabileceğim.

Ölçümleri yaptığımız yer hava alanı yolu üzerinde kapalı bir yoldu. ***** basmam gerekiyor ve önüme hiç bir engel çıkmaması gerek. Ama bu yol baya eğimliydi. Düz yolda ölçtüğümüzde daha iyi sonuçlara sahip olabileceğimizi düşünüyorum. Aşağıdaki tabloda kırmızı ile belirtilen bölüm hızlanma, diğer indili çıktılı veri ise virajda olduğumu gösteriyor. Saniye 7.4'e geldiğinde bir düzlük bulmuşum ki veriler sapıtmamış Sonrasında 10.6'da tekrar sahneye hafif bir eğim çıkmış.

http://img145.imageshack.us/img145/350/dall2v.jpg

SekoLive
01-08-2009, 10:24
Güzel bilgiler yazmışsın emeğine sağlık dahada iyisi olacakdır zamanla buda sana bi ön hazırlık oldu rolling draging yapmadan önce :)

Ve fotonun çekildiği yer tanıdık gibi güzel bi görüntü yakalanmış. Yeşilköy sahili civarı mı?

onurdemir
01-08-2009, 10:27
Güzel bilgiler yazmışsın emeğine sağlık dahada iyisi olacakdır zamanla buda sana bi ön hazırlık oldu rolling draging yapmadan önce :)

Ve fotonun çekildiği yer tanıdık gibi güzel bi görüntü yakalanmış. Yeşilköy sahili civarı mı?

Yeşilköyde hava alanının olduğu yerler Serkancım. Pek fazla kullanılmayan bir yol. Oturup beklesen saatte 1 tane araç geçer :) Kadrandaki yanlışlık herşeyi bozdu. Kronometre ile ölçüm yapıp baktığımda 11 saniye civarı çıkıyordu. :D Demekki asıl 100'ü kadranda 120'ye gelince yapıyormuşuz. Bunu öğrenmiş olduk.

SekoLive
01-08-2009, 10:28
bu lastik ebatlarının ufak olmasından dolayı olan bişey olabilirmi aklıma geldiğinden soruyorum bu açıdan baktınızmı hiç?

UrbanRacer
01-08-2009, 10:32
Dün gecemi yaptınız denemeleri dün akşam gerçekten hava yol şartları için çok kötüydü yağmur çiseledi ve durdu aralıklarla, bir siyah citroen C4 şerit değiştirirken kaydı ve dönüp bariyerlere çarptı hatta göztepe köprüsü üzerinde. birde dananın kuyruğu burada kopmuş

80 km/s hıza 10.9 saniyede
90 km/s hıza 13.12 saniyede
100 km/s hıza 17.49 saniyede

bu kısımda nasıl bu kadar yavaşladı acaba bir çözümü vardır elbet daha güzel değerler çıkartabilmen için.

onurdemir
01-08-2009, 10:32
bu lastik ebatlarının ufak olmasından dolayı olan bişey olabilirmi aklıma geldiğinden soruyorum bu açıdan baktınızmı hiç?

Lastik ebatlarından dolayı olacağını sanmıyorum. Motosikletlerde genellikle böyle kadran sapmaları yaşanıyor. Hiç bir zaman doğruyu tutturamıyorlar scooterlarda. Ama bu kadar fark olacağını tahmin etmiyordum. 20km fark çok ciddi rakam.

onurdemir
01-08-2009, 10:33
Dün gecemi yaptınız denemeleri dün akşam gerçekten hava yol şartları için çok kötüydü yağmur çiseledi ve durdu aralıklarla, bir siyah citroen C4 şerit değiştirirken kaydı ve dönüp bariyerlere çarptı hatta göztepe köprüsü üzerinde.

Evet dün akşam yaptık denemeleri. Biz yaptığımız sırada hava ve yerler kuruydu. 5. deneme sonrasında çiseledi yağmur. Sonrasında da bıraktık zaten :icon_tup:

onurdemir
01-08-2009, 10:41
Dün gecemi yaptınız denemeleri dün akşam gerçekten hava yol şartları için çok kötüydü yağmur çiseledi ve durdu aralıklarla, bir siyah citroen C4 şerit değiştirirken kaydı ve dönüp bariyerlere çarptı hatta göztepe köprüsü üzerinde. birde dananın kuyruğu burada kopmuş

80 km/s hıza 10.9 saniyede
90 km/s hıza 13.12 saniyede
100 km/s hıza 17.49 saniyede

bu kısımda nasıl bu kadar yavaşladı acaba bir çözümü vardır elbet daha güzel değerler çıkartabilmen için.

Yazımda çözümleri de yazdım ;) :icon_tup:

UrbanRacer
01-08-2009, 10:47
Yazımda çözümleri de yazdım ;) :icon_tup:

pardon geceden kalmayımda ayılamadım henüz :D

onurdemir
01-08-2009, 10:56
pardon geceden kalmayımda ayılamadım henüz :D

No problem ;) Çok fazla bi beklentim yok ama eninde sonunda şu anki halinden daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Dünya üzerinde henüz bu kadar parçayı yükleyen bir x9 sahibi yok. Yurt dışı forumlarında yazıyorum da adamlar orijinal parçadan başka birşey kullanmıyor. Benim motor için modifiye firmaları ne ürettiyse stoklarda full olarak bulunuyor. :)

mmustu
02-08-2009, 20:00
ha ha ha ha ha ha ah ah aha h 17,49 he

bide 160 a kadar tampondaymış :D

onurdemir
02-08-2009, 23:23
ha ha ha ha ha ha ah ah aha h 17,49 he

bide 160 a kadar tampondaymış :D

Geç sen dalganı. :) Göstericem yükleyince neler olduğunu :D ARP konusunu bilirsin kanka:hoo:

mmustu
03-08-2009, 07:37
olum arabamı gecelerde görmüyonuz diye herkes arp leri bana kaldırmasın çok az kaldı kaming suunnn :hehe:

kayaside07
06-08-2009, 18:18
istanbul trafiğinde kesinlikle çok büyük kolaylık saglıyor kardeşim kazasız belasız herşeyin bilincindesin ne hızı ne şeytan işi gündelik hayatın vazgeçilmezi :))) azmı gitti geldi balıkesir taraflarına :)))

onurdemir
06-08-2009, 21:56
Vaaay Kaya sendemi üyedin Techturkey'e. Hoşgeldin kardeşim. Umarım en yakın zamanda görüşürüz. Çok özledim vallahi seni.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Baya bi ara vermiştim parçaları toparlamada. Sanmayın ki boş duruyorum. ABD'den siparişlerim geldi nihayetinde.

http://img132.imageshack.us/img132/4574/58050903.jpg

http://img132.imageshack.us/img132/7940/48798118.jpg

http://img39.imageshack.us/img39/93/40700956.jpg

Radyatör için :D

http://img34.imageshack.us/img34/1813/49141850.jpg

http://img268.imageshack.us/img268/7683/86305631.jpg

http://img39.imageshack.us/img39/3626/69001380.jpg

BONUS:

http://img268.imageshack.us/img268/9075/12001122.jpg

Bunu bugün yaptırdım sanayide. Gri üzerine beyaz simli sticker. Pahalıya patladı ama güzel oldu bence.

Google şöyle çevirdi :Dhttp://translate.google.com/translate_t?hl=tr&sl=tr&tl=en#en|tr|If%20you%20touch%20my%20bike%2C%20I%27 ll%20touch%20your%20girl

TarikS
06-08-2009, 22:17
Vaaay Kaya sendemi üyedin Techturkey'e. Hoşgeldin kardeşim. Umarım en yakın zamanda görüşürüz. Çok özledim vallahi seni.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Baya bi ara vermiştim parçaları toparlamada. Sanmayın ki boş duruyorum. ABD'den siparişlerim geldi nihayetinde.

http://img132.imageshack.us/img132/4574/58050903.jpg

http://img132.imageshack.us/img132/7940/48798118.jpg

http://img39.imageshack.us/img39/93/40700956.jpg

Radyatör için :D

http://img34.imageshack.us/img34/1813/49141850.jpg

http://img268.imageshack.us/img268/7683/86305631.jpg

http://img39.imageshack.us/img39/3626/69001380.jpg

BONUS:

http://img268.imageshack.us/img268/9075/12001122.jpg

Bunu bugün yaptırdım sanayide. Gri üzerine beyaz simli sticker. Pahalıya patladı ama güzel oldu bence.

Oy oy kullanilmamis Meg urunleri :) Hayirli olsun..

da; su ecnebi memleket bayragi ismi vs seylerine niye para verirsiniz anlamam :D


Google şöyle çevirdi :Dhttp://translate.google.com/translate_t?hl=tr&sl=tr&tl=en#en|tr|If%20you%20touch%20my%20bike%2C%20I%27 ll%20touch%20your%20girl

hahahhaha :D

Yasin Y.
07-08-2009, 00:16
maşallah onur çok çok harika bi motorun var.
Allah kazasız belasız kullanmak nasip eder inşallah ;)
görmek nasip olmamıştı son halini :)
Son sticker süper olmuşş :D

onurdemir
07-08-2009, 07:08
maşallah onur çok çok harika bi motorun var.
Allah kazasız belasız kullanmak nasip eder inşallah ;)
görmek nasip olmamıştı son halini :)
Son sticker süper olmuşş :D

Yakın zamanda gelicem yanınıza :) Hem ziyaret hemde ufak bi rötuş gerekli aynalara :p Güneş görünce biraz farklı hal aldı. Sanırım ufak bi zımparayla iş çözülecek gibi ;)

onurdemir
07-08-2009, 07:09
Oy oy kullanilmamis Meg urunleri :) Hayirli olsun..

da; su ecnebi memleket bayragi ismi vs seylerine niye para verirsiniz anlamam :D

hahahhaha :D

Megleri zamanı gelince kullanıcam :D Önce bi lastik parlatıcı ve şampuanda almam gerek biliyorsun Tarık :)

Ecnebi memleket bayrağı ve ismi dediğimiz şeye 3-5 dolar para verdim. Asıl para burda sanayide yaptırdığım tuttu :D Sanırım haritalı olanı takamayacağım. Çünkü tahminimden büyük çıktı.

Yasin Y.
07-08-2009, 19:52
Yakın zamanda gelicem yanınıza :) Hem ziyaret hemde ufak bi rötuş gerekli aynalara :p Güneş görünce biraz farklı hal aldı. Sanırım ufak bi zımparayla iş çözülecek gibi ;)

ne demek abi
ne zaman istersen tabiki :)

onurdemir
18-08-2009, 08:39
J Costa varyatörün montajını geçtiğimiz hafta gerçekleştirdik. AKS Motor'dan İbrahim usta'ya verdiği bilgiler için teşekkür ederim. Hem keyifli bir sohbet ettik hem de montajı detaylı olarak fotoğrafladık.

http://img200.imageshack.us/img200/8012/15622036.jpg

Aktarım sistemine ulaşmak için gerekli parçalar sökülüyor.


http://img90.imageshack.us/img90/3118/42188189.jpg

http://img90.imageshack.us/img90/6632/57464740.jpg

İlk önce debriyaj sistemi sökülüyor. Debriyajı kendinize güçlü şekilde çekince çıkarabiliyorsunuz.


http://img89.imageshack.us/img89/4075/60304311.jpg

Gördüğünüz gibi kayış ve bulunduğu bölge halen tertemiz. Eeee günde 3 km kullanınca böye oluyor.


http://img216.imageshack.us/img216/2028/44563899.jpg

Bu da debriyajın hali. Son 1.5 senedir debriyajımdan neredeyse hiç ses gelmiyor. Trafikde kullanmama rağmen ses yok. Bunu sağlayan en önemli kullanım stili kalkışlarda gazı biraz daha fazla açmak ve seri kalkmak. Bu şekilde bile 10.000'den fazla km kullanabilirmişim debriyajımı.


http://img27.imageshack.us/img27/9349/20382926.jpg

Varyatör gördüğünüz gibi arka yüzü dışarıya bakıcak şekilde monte ediliyor. Varyatörü sökmek için önce varyatörün önündeki büyük vidayı sökmeniz gerek. Kayışın bir ucu, varyatörün içinden diğer ucu ise debriyajın içinden geçiyor.


http://img90.imageshack.us/img90/5026/50990666.jpg

İşte orijinal varyatör ve J Costa arasındaki farklar. Orijinal varyatör (Solda) silindir şeklinde 6 adet bagaya (roller) sahip. J Costa varyatör ise (Sağda) parmak şeklindeki 12 adet bagalarıyla çok daha seri kavrama ve çok yüksek devirlerde dahi rahatça çalışma sağlıyor.

http://img233.imageshack.us/img233/2803/39215751.jpg

Bagaların aralarındaki fark...

http://img269.imageshack.us/img269/7392/54968929.jpg

J Costa varyatörün montajını gerçekleştirmeye başlıyoruz. Tekrar arka kısmı dışarıya bakıcak şekilde monte ediliyor. Burada önemli bir nokta var. Piaggio X9 250 Evolution'un (Ve tahminimce diğer motorlarda da var) orijinal varyatörünü taktıktan sonra arkasına bir somon koyuluyor. O somonu, varyatörün sığması için çıkarmanız gerekiyor.

http://img231.imageshack.us/img231/5638/45541366.jpg

J Costa Varyatör sisteminin kutusundan çıkan demir orta bağlantıyı monte ediyoruz. Bu bağlantı orijinale göre daha dayanıklı.

http://img231.imageshack.us/img231/8871/54963554.jpg

Varyatörün üzerine kayışı koyuyoruz ve en son olarak da dış kısma varyatörün sırtını takıyoruz. Kayış yine bu iki parçanın arasında kalmalı.


http://img269.imageshack.us/img269/6300/41024502.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/6448/43572240.jpg

Orta demirdeki vidanın iyi sıkılması gerekiyor.

http://img195.imageshack.us/img195/788/51883753.jpg

Hazır açmışken debriyajın tasının içini de temizleyelim dedik. Bir hayli balata tozu temizledik bu parçadan. Tertemiz halde daha iyi kavrama yaptığını da belirtmek istiyorum. En azından 6000 km'de bir siz de temizleyebilirsiniz. Servise gitmenize gerek yok. Sadece birazcık vida söküp parçayı çıkarıp temizlemek gerekiyor. El pratikliğiniz varsa rahatlıkla yaparsınız.

http://img90.imageshack.us/img90/4112/16180051.jpg

Montaj bitti ve son hali böyle gözüküyor.

İşte bir kaç video:

Geçtiğimiz akşam arkadaşlarımla birlikte gece 3:30'da motorlarımızı denedik. Ara hızlanmalar ve son hız olarak denemeler yaptık. Videolar aşağıda yer alıyor. Benim motorumu hafif olduğu için Arda isimli bir arkadaşım kullandı. Ben kullanınca biraz ağır kalıyor şimdilik. :) Sonucu merak ettiğimiz için hafif birinin kullanmasının doğru olduğunu düşündük. Diğer parçaları takmadan sadece varyatörün faydalarını görelim istedik. İyi seyirler.

1. video Piaggio X9 J Costa vs Full Malossi Runner

http://videos.streetfire.net/video/Piaggio-X9-250-Evolution_701689.htm

2. video Sportcity 250 vs Full Malossi Runner (Arkadan gelene dikkat)

http://videos.streetfire.net/video/Aprilia-Sportcity-vs_701824.htm

SekoLive
18-08-2009, 08:47
Evolution u takip etmek heycan veriyo :)
güzel ve değişik denemeler oLmuş ilk videoda çok fark yok gibi peşpeşe gitmişler...

bide neyden çektiniz videoyu ilk videoda çeken bayağa yavaş kalmış :)

ahmetuygur
18-08-2009, 08:54
laa kanka super olomus motor gule gule bın carobnlarına hasta oldum

onurdemir
18-08-2009, 08:55
Evolution u takip etmek heycan veriyo :)
güzel ve değişik denemeler oLmuş ilk videoda çok fark yok gibi peşpeşe gitmişler...

bide neyden çektiniz videoyu ilk videoda çeken bayağa yavaş kalmış :)

Serkancım ben çektim videoyu. ***** ağırlık var. :) Bide altımdaki motor standartdı. Yetişemedim tek elle kullanıp tek elle video çekerken.

Diğer sarı motor çok yüklü. Ne varsa alıp taktı. Bende sadece varyatör var ve kafa kafaya gidiyor. Sonlara doğru sarı geçiyor. Diğer parçaları taktıktan sonra bir daha deneyeceğiz. Varyatörü, otomobillerdeki turbo gibi düşünün. Ekstra hızlanma sağlıyor. Zaten artık 6000 devir de başlayıp 9500 devir'e kadar yolum var. 9500 devir çeviriyorum siz düşünün nasıl keyifli. Dışarıdan yavaş gibi geliyor ama tork çok olduğu için keyif de çok oluyor.

onurdemir
18-08-2009, 08:56
laa kanka super olomus motor gule gule bın carobnlarına hasta oldum

Sağol kardeşim. Meguiar's ürünlerimi de aldım. Bi ara yıkayıp NXT yapıp fotoları aktarıcam. Onlara da yorum yap ;)

SekoLive
18-08-2009, 08:58
Serkancım ben çektim videoyu. ***** ağırlık var. :) Bide altımdaki motor standartdı. Yetişemedim tek elle kullanıp tek elle video çekerken.

Diğer sarı motor çok yüklü. Ne varsa alıp taktı. Bende sadece varyatör var ve kafa kafaya gidiyor. Sonlara doğru sarı geçiyor. Diğer parçaları taktıktan sonra bir daha deneyeceğiz. Varyatörü, otomobillerdeki turbo gibi düşünün. Ekstra hızlanma sağlıyor. Zaten artık 6000 devir de başlayıp 9500 devir'e kadar yolum var. 9500 devir çeviriyorum siz düşünün nasıl keyifli. Dışarıdan yavaş gibi geliyor ama tork çok olduğu için keyif de çok oluyor.

ßekLiyoruz devamını maşallah tekrardan :icon_tup:

ahmetuygur
18-08-2009, 09:00
Sağol kardeşim. Meguiar's ürünlerimi de aldım. Bi ara yıkayıp NXT yapıp fotoları aktarıcam. Onlara da yorum yap ;)

tamam kanka bekliorum :) takip ediyorum konunu

onurdemir
18-08-2009, 09:02
ßekLiyoruz devamını maşallah tekrardan :icon_tup:

Sırada Malossi kevlar kayış, Malossi hava filtresi, Malossi yağ filtresi, NGK iridium buji, NGK buji kablosu, NGK buji piposu, Polini debriyaj sistemi ve Castrol Racing T1 10W-50 yağ var. Bir de daha sonradan Malossi Tork Driver denen parçayı ve Leo Vince 4 Road egzoz sistemini alacağım. Ama sanıldığı gibi ucuz ürünler değil bunlar. Tork Driver 350 Euro, egzoz da aynı fiyat. :(

elpadre
18-08-2009, 09:10
Sehir ici idaal bir araç masallah Allah kaza bela vermesinn

Orhan
18-08-2009, 09:16
sonuna kadar okudum keyif aldığın belli umarım keyif almaya devam edersin istanbul için gerçekten mantıklı bi araç

onurdemir
18-08-2009, 14:20
Sehir ici idaal bir araç masallah Allah kaza bela vermesinn

Teşekkürler. Gerçekten şehir içi için ideal ama varyatörü taktıktan sonra biraz gazı açınca fazla yakmaya başladı. Yine de trafikten kaçmanın en ideal yolu bu.


sonuna kadar okudum keyif aldığın belli umarım keyif almaya devam edersin istanbul için gerçekten mantıklı bi araç

Teşekkürler. Tüm parçaları taktıktan sonra 500cc araçlardan daha da keyif verici bir tork'a sahip olacak. Ağırlık, beygir oranları daha da değişeceği için çok zevkli olacak. Böyle bir araçla da ömür boyu keyif almaya devam ederim diye düşünüyorum. Gözüm yükseklerde değil, bununla sorunsuz binim yeterli bana :)

onurdemir
21-08-2009, 13:31
Stok 0-100 hızlanma:

http://videos.streetfire.net/video/Stock-Piaggio-X9-250-0100_702582.htm

J Costa varyatörlü 0-100 hızlanma:

http://videos.streetfire.net/video/Piaggio-X9-250-0100-with_702581.htm

SekoLive
21-08-2009, 13:34
onur senin x9 mu bu?

onurdemir
21-08-2009, 14:00
onur senin x9 mu bu?

Evet Serkancım :)

SekoLive
21-08-2009, 14:04
ufak ufak hızlanıyo hadi bakalım :) allah emeğini boşa vermesin

gkhunk
21-08-2009, 14:07
polini motori iyidir :) her motosiklete ürünleri var neredeyse :) güzel moto, iyi günlerde kullanın.

onurdemir
21-08-2009, 14:18
polini motori iyidir :) her motosiklete ürünleri var neredeyse :) güzel moto, iyi günlerde kullanın.

Polini'nin debriyajını henüz takmadım. Şu an sadece varyatör bulunuyor :) O da J Costa marka.

gkhunk
21-08-2009, 14:34
ben lise ve orta okul zamanlarında peugeot 103 lerim vardı, 6-7 tane kadar değiştirdiğim de oldu, hepsinde polini ekipmanları kullandım hep.

bu model için polini yüksek boyutta silindir v.b. üretiyor olabilir, ben silindir, kartel, emme manifoldu kullanırdım, varyatörleri peugeot moped de debriyajsız direkt spool oluyor diye kullanamamıştık.

49cc de 70cc ye silindiri büyütüp 250cc besleyecek karbüretör ile aşırı beslerdik, sıralı çift silindir yapanlar oldu sonralarda, izmirde 4 silindire kadar yükleyen de görmüştüm :)

bi tane 2 zamanlı gilera isteğim var hep, 2 zamanlıyı çok severim motorda :) motorda yüksek devir iyidir :)

3rk4n
21-08-2009, 14:42
Güzel olmuş onur abi 0 100 hızlanma fark etmiş. Benimde motorsikletim var honda titan 125 :D ama benimki stoker kitli :D 200 cc şuanda top speed 160km :D

onurdemir
21-08-2009, 15:36
Malesef silindir kiti benim motorum için yok. Bi eski model x9 için üretilmiş ama. 250cc'yi 300cc'ye çeviriyormuş. Eğer üretirlerse beklemeden alırım. :)

3rk4n, hız fark etti de benim kilomdan dolayı fazla fark olmadı :D Asıl diğer parçalarla birlikte iyi bir veri bekliyorum. ;)

GökhanÖzkan
23-08-2009, 18:42
foto beklioruzzz...:)

DetailEF
26-08-2009, 16:46
Boşuna denmiyor o zaman at sahibine göre kişner diye :)

onurdemir
26-08-2009, 19:42
Kaldığımız yerden devam ediyoruz...

Cumartesi akşamı Malossi kayış ve filtreyi motora ekledik. Parçaların neler kattığını görmek için aşama aşama yükleme yapıyoruz.

http://img222.imageshack.us/img222/1400/12845287.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/4397/76662274.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/4763/57595892.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/6039/26905906.jpg

Ardından Malossi kevlar kayışı monte ettik. Soldaki orijinal kayış sağdaki Malossi kayış.

http://img195.imageshack.us/img195/8105/22071957.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/3033/21573623.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/9025/78012133.jpg

Kayış ve filtre sonrasında boyası atan maletleri boyamaya karar verdik. Maskeleme görevi arkadaşım Sinan'a, zımpara ve boyama görevi de bana aitti. Fotoğrafları çekmek de yine yakın arkadaşım Arda'ya düştü. Hepsine kocaman teşekkürler.

Maletlerin önceki hali:

http://img523.imageshack.us/img523/2968/44281400.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/8466/71812816.jpg

Öncelikle direksiyon gidonu üzerinde boyanma ihtimali olan parçaları söküyoruz.

http://img511.imageshack.us/img511/4442/72745478.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/5669/63651573.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/685/20808306.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/678/45914525.jpg

http://img511.imageshack.us/img511/7388/10568067.jpg

http://img523.imageshack.us/img523/7021/98571119.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/1551/25792532.jpg

Sonuç:

http://img195.imageshack.us/img195/7079/69818686.jpg

onurdemir
26-08-2009, 19:52
Geldik can alıcı noktaya. Motor parçalarının geri kalan kısmını Pazartesi günü yükledik. Castrol'ün sitesinde motosikletimin marka ve modeline göre 10W-50 yağ kullanmam gerekiyormuş. Saflık işte gidip aldık. Motoru üreten firmanın önerisi 5W-40. 10W-50'yi koyunca motor çok titreşimsiz çalıştı ama 7000 deviri geçemedim. Moral bozukluğuyla yağı 5W-40 ile değiştirdik. Artık 9600 devir çevirebiliyorum.


http://img217.imageshack.us/img217/7889/46547769.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/3046/63470869.jpg

Bu arada motoru yüklemeden önce üst kapağı açınca gördük ki kapak contası bize güzel bir oyun oynamış. Yağ haznesinin üstünden conta yırtılmış ve yağ kavrama sistemine bulaşmış. Varyatör, kayış ve debriyaj yağ içindeydi. Bende gaza basınca neden gitmiyor diyordum. Meğerse kaçırıyormuş. Öncelikle tüm parçaları balata spreyiyle temizledik ve kuruladık. Sonra da yeni contamızla birlikte yağ haznesini montajladık.

http://img204.imageshack.us/img204/1083/47020887.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/9524/22746271.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/1558/39185769.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/238/87982561.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/7462/28903241.jpg

Temizliği yaptık. Şimdi sıra yüklemede...

Orijinal debriyaj ile Polini debriyaj

http://img221.imageshack.us/img221/7941/21187196.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/5293/88556981.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/3339/91377958.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/4056/48002835.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/3146/34816708.jpg

Ardından Malossi yağ filtresini montajladık. Bir önceki hemen alt kısımda yer alıyor.

http://img34.imageshack.us/img34/8605/19128401.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/2320/41314111.jpg

Sıra geldi NGK buji kablosu, NGK buji piposu ve NGK iridyum bujiyi montajlamaya.

http://img269.imageshack.us/img269/4825/72106637.jpg

http://img34.imageshack.us/img34/210/69473674.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/6691/16629332.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/9674/36077124.jpg

Son olarak Megiuar's ürünleriyle yıkama ve NXT 2.0 cilamızı attık.

http://img34.imageshack.us/img34/5947/77688196.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/719/36424683.jpg

onurdemir
26-08-2009, 19:58
Unutmadan iletim. Arık 8000 devirde kalkıyorum. :) Tork muhteşem. Orijinal haliyle alakası yok. Sadece varyatör, kayış ve filtreli halde ve içi komple yağ olmuş haliyle Suzuki Burgman 400 ile rolling yaptık. Daha doğrusu benim yarı ağırlığımda olan Arda isimli arkadaşım kullandı.

20 km/s hızda basmaya başlandı. 100 km/s'ye kadar Burgman 400 ile kafa kafaya gidiyor. Tekrar video ve fotoğraflarla devam edicem...

Kozmetik bir kaç işlemim var. Bu sıralar bir de egzoz bakıyorum. Ama malesef ucuz değil bu ürünler :) Leo Vince 4 Road egzoz almak istiyorum. Ürünün fotoğrafı aşağıda yer alıyor. Orta kısımda şık bir karbon parça bulunuyor. Dinamometre üzerinde +3 HP kattığı söyleniyor. (Scooter için çok önemli bir veri.) Ne kadar doğru ne kadar yanlış görücez. Egzoz manifold bağlantısı ve silencer ile satılıyor. Türkiye satış fiyatı 730 TL.

http://www.sitogroup.com/imgleo/imgscoot/POPUP/linea_4ROAD_big.jpg

::ZaFeR::
26-08-2009, 20:04
Sayende motor sevgimiz günden güne büyüyor abi : )

onurdemir
27-08-2009, 13:00
Sayende motor sevgimiz günden güne büyüyor abi : )

Sağol Zafer. Yapacaklarım devam ediyor. Artık size de bi scooter alalım. ;) Ne dersin?

Ersin ÖREN
08-09-2009, 12:55
Devamını bekliyoruz, keyifle okuyoruz :)

::ZaFeR::
08-09-2009, 14:40
Sağol Zafer. Yapacaklarım devam ediyor. Artık size de bi scooter alalım. ;) Ne dersin?

Niyetim var aslında abi : ) Hazır ehliyeti çıkartmamışken A2ye başvurasımda gelmiyor değil.İşte herşey tamamen duygusal :p Benim hoşuma Vespa'nın modelleri hoşuma gidiyor :)

onurdemir
04-10-2009, 14:29
Uzun zamandır işlemlere ara vermiştim. Kaldığımız yerden devam ediyoruz. En son İngiltere'den sibop kapakları geldi. Bi çifti italya renklerinde diğeri ise Piaggio yazılı ve Piaggio logolu halde. Önümüzdeki hafta da sinyal, xenon ve strop ışıkları monte edicez.

http://img225.imageshack.us/img225/4689/sibop2.jpg

http://img202.imageshack.us/img202/1959/sibop1.jpg

Boost Up
04-10-2009, 14:31
İtalya bayraklı olan kapaklar cok guzel:) Xenonlarda 4300k yada 6000K kullan abi bence:rolleyes:

TarikS
04-10-2009, 14:33
hayirli olsun bayrakli olanlar guzelmis :)

Onur islerin ne zaman musait olacak yav gorusemedik :)

onurdemir
04-10-2009, 15:33
Xenon'u 6000k aldım Ardacım.

Tarık hakikaten uzun zaman oldu görüşemeyeli. Bu hafta içinde bir akşam nargile paklar bizi. ;)

SekoLive
05-10-2009, 07:47
hadi hayırlısı bende yazıcakdım 1 ay oldu yokmu bi gelişme diye :D

bijonlar çok güzel olmuş

onurdemir
20-04-2010, 15:25
Proje'de sona yaklaştık allahın izniyle... :)

Makyaj çalışmaları tamamlandı. İlk olarak motordaki plastik bakalitler gövde rengine boyandı. Aynalarda daha önceki sayfalarda görebileceğiniz karbon uygulamaları vardı. Ancak epoksinin dayanıksızlaşması sonucunda karbonlar kabarmaya başlamıştı. Bende karbonları söktürüp aynaları da gövde rengine boyattım. Jantları mat füme ile mat bronze karışımı bir renk yaptık. Aynı zamanda işlemleri mat vernikle sonlandırdık. Ön amortisör direklerini de jantlarla aynı renge boyadık. Varyatör kapağı, egzoz ve salıncak demirini mat siyah renge boyadık. Farları, ayna sinyallerini, alt sinyalleri ve stopların içlerini mat siyaha boyadık. Aşağıdaki fotoğrafda ayağımı koyduğum yerde gözüken açık gri olan yeri ve plakanın bulunduğu açık gri parçayı da füme renge boyadık. Aynı pütürlü yüzey ama rengi fümeye çevirildi. Bu sırada bakım çalışmaları da sürdü. Şanzıman yağı, amortisör yağı, amortisör keçeleri, buji, yağ filtresi ve yağ, motor takozu tamiri, varyatör temizlemesi ve yağlaması, debiyaj temizliği, kayış değişikliği gerçekleştirildi. Far'ın arkasında yer alan RES tuşu torpidoya bakar hale getirildi. Bu sayede yağ değişimlerinde tuşa basmak için ön panel, aynalar ve farı sökmek zorunda kalmayacağız. Motorun tüm bakımları ve modifikasyonları Kadıköy Motor'dan Kadir usta ve ekibi tarafından gerçekleştirildi. Aracın boya işlemlerini Kadıköy Motor'un yeni boya işlemleri ve krenaj tamirini üstlenen Motoas uyguladı. Mükemmel işçilikleri var ve kesinlikle tavsiye ediyorum. Serdar usta garantili iş yapıyor ve en önemlisi de tüm Türkiye'den krenaj ve boya işleri için sadece motosikletlere hizmet veriyor. Kendisi 20 yıllık motosiklet boyacısı. Son olarak egzoz sistemi kaldı. Onu da 2 hafta önce aldım. Arkadaşım İtalya'dan gelirken egzozumu da getirecek ve proje sonlandırılacak. Seneye belki 300cc silindir kiti alırım belli mi olur. Ama 2011 yaz aylarına kadar bu şekilde kullanılacak.

Öncesi:

http://img215.imageshack.us/img215/292/x92kl0.jpg

http://img296.imageshack.us/img296/3784/x94xw6.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/1685/x912by3.jpg

http://img175.imageshack.us/img175/7943/x924oy9.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/1834/x95vg1.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/8803/x925ku4.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/254/x98mm9.jpg

http://img241.imageshack.us/img241/6652/x911ou2.jpg


Sonrası:

http://i41.tinypic.com/fulzds.jpg

http://i44.tinypic.com/35lspjb.jpg

http://i40.tinypic.com/14e6gw2.jpg

http://i41.tinypic.com/muzjlv.jpg

http://i40.tinypic.com/28hg0uo.jpg

http://i40.tinypic.com/wrxoo2.jpg

http://i41.tinypic.com/70vtqv.jpg

http://i41.tinypic.com/sy5dlj.jpg

http://i41.tinypic.com/715id0.jpg

http://i42.tinypic.com/33c9qg8.jpg

http://i41.tinypic.com/akbk11.jpg

Ome_RS
20-04-2010, 16:51
maşallah cok ugrastınız karsılıgını alıyosunuz.
Allah keyfinizi bozmasın ;)
bende yaza düşünüyorum ufak bi scooter almayı :)

ygtkrmdnz
20-04-2010, 17:56
maşallah onur abi ayrıca carbon + far karartma çok gzel olmuş maşallah diyelim :)

TarikS
21-04-2010, 01:13
olm fena olmus bu ya masallah :) fotograflar yine harika cikmis eline saglik

ama kaportada cizikler var onlari bi elden gecirmek lazim :D

Type-R
21-04-2010, 01:37
Maşallah çok zevkli alet.:)

SekoLive
21-04-2010, 07:30
:) maşallah yine güzelleşmiş

yusufbatırel
21-04-2010, 10:00
bır konu bu kadarmı zevklı olur masallah

onurdemir
22-04-2010, 00:34
Yorum yazan herkese teşekkürler. :) Egzoz'umda bi sıkıntı yaşanmıştı. Ona da kısa sürede kavuşucam inşallah. Şu dergi koşturması geçtikten sonra kırmızı dikişli yeni koltuk derisi kaplanıcak.


olm fena olmus bu ya masallah :) fotograflar yine harika cikmis eline saglik

ama kaportada cizikler var onlari bi elden gecirmek lazim :D

Eeee artık ellerinizden öper Emreyle birlikte. :D Ben sizin kadar anlamıyorum vallahi. :D