PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : gidişte dengesizlik???



punto_multijet
30-09-2009, 08:33
Aracım cogunuzun bildigi üzere Bravo HGT Mk1 yani 147lik olan model. son zamanlarda aracımın gidişinde bir tuhaflık var. sorun ise 1 anının 1 anına uymaması. Arac her zaman aynı performansı sergilemiyor. örnek olarak 1 arkadasın aracıyla denediğimizde 2mizde 2ser kişi iken yaklasık 4-5 boy gecmeme ragmen daha snra baska bir gun (2 aracada bişi yapılmadı buaradaki zamanda) diğer arac 2 kişi ve ben tek kişi iken 2 boy civarında gectim. aynı durum yolda da belli ediyor kendini. ozellikle yuksek hızlarda misal 240-250 civarına gelebildigim bir yerde baska zaman 220-225 anca yapabildigim olabiliyor. sizce bunun nedeni ne olabilir? gosterdigim 1-2 yer debimetre sıkıntısı dedi ama sadece debimetre bu kadar sıkıntı yaratır mı? tecrubelilerden yardım lütfen

ERkut 205
30-09-2009, 08:54
HGT ler ile pek ilgilenmemiş birisi olarak ancak belkiler yaklaşabilirim.
Göstediğin yerdeki gibi debimetre olabilir.
Benim ilk aklıma gelen benzin pompası basıncının düşmesi geldi.

ATA156
30-09-2009, 08:55
Kaan Abi, biliyorsundur zaten ama boğaz kelebeğinin temizliğine bakmadıysan bir baktır. Temizlemek çokta dağlıklı seğildir, çünkü temizlediğinde rolanti ayarlayıcısı bir süre ayar yapamıyor. Adaptasyon yapmak iste bozulmasına neden olabiliyor.
Söylenildiği gibi debimetre sorunu yeni başladığında da bu şekilde yapabiliyor. Bazı yerler fren temizleyicisi yada kompresörle hata tutmaya kalkıyor. Philips'in mavi yağsız kontak spreyi ile temizlemeyi deneyebilirsin. Özellikle yağlı koton filtre kullanıyorsan, debimetre muhtemeldir.

punto_multijet
30-09-2009, 09:00
bogaz kelebeğini daha once temizletmiş ve yararını gormustum debimetreyide 2 ay once falan philips contact sprey ile temizlemiştim mavi olanla dediğin gibi. kullandıgım filtre simota mantar bunun etkisi olabilir mi gecirgenlik sebebiyle debimetrenin sıkıntı gostermesi (eger sorun debimetrede ise tabi)

punto_multijet
30-09-2009, 09:01
HGT ler ile pek ilgilenmemiş birisi olarak ancak belkiler yaklaşabilirim.
Göstediğin yerdeki gibi debimetre olabilir.
Benim ilk aklıma gelen benzin pompası basıncının düşmesi geldi.

surekli devam eden bir sorun olmadıgı için bunu nasıl kontrol edebiliriz?

BlackStone
03-10-2009, 19:28
Kaan son zamanlarda bakımları biraz geciktirdin sanırım (hakan'dan dolayı) belki ondan olabilir. Bu arada bujilere de bir bak bence hiç ummadığın anda sürpriz yaratabiliyor çünkü. Benim bujiler yetkili serviste değiştikten 2000km sonra bitmişti :) Hatta belki yağ almış olabilir. İstersen senin pompayı da değiştirelim benim yan sanayi bi sıkıntı yaratmadı fiyatıda uygun. Hatta benzin filtresine de bakmak lazım tıkanmış olabilir. En son ne zaman değiştirmiştin?

Dragger
04-10-2009, 04:58
Ben de direk debimetre diye düsündüm :)

Maxi
04-10-2009, 09:14
debimetre değildir bence ,çünkü debimetre bozuksa bozuktur veya kötü durumdaysa hep öyledir ,ara sıra düzelip ara sıra kötüleşme mantığı debimetre (MAF sensörü) yapısına aykırı .

sonuçta özet problem güç kaybıdır ,
normalde 240km hıza çıkan araç bazen 220km lerde kalıyorsa ortada ciddi bir güç kaybı olduğu net .

aklıma önce debriyajın kaçırıp kaçırmadığı geldi ama ara sıra böyle mekanik bir problem yaratırmı acaba ? çok extrem bir durumda bazen kaçak sonucu debriyaj yağlanıyor falan olabilirmi ? zor ihtimal tabi..

onun dışında bir kaç veriyi görmek lazım ,
hava yakıt karışımı, benzin basıncı falan gibi ,

son olarak kalitesiz benzin sonucu vuruntu sensörü sayesinde avans değerlerinin kısılarak motoru korumak için ecu nun gücü düşürmeside olabilir , alınan benzinin kaliteli olduğundan emin olmak lazım, en azından hep aynı yerden almak en doğrusu fakat genede aldığımız benzinin hep aynı kalitede olacağının garantisini vermiyor bu bize .

gökan
04-10-2009, 09:16
son olarak kalitesiz benzin sonucu vuruntu sensörü sayesinde avans değerlerinin kısılarak motoru korumak için ecu nun gücü düşürmeside olabilir , alınan benzinin kaliteli olduğundan emin olmak lazım, en azından hep aynı yerden almak en doğrusu fakat genede aldığımız benzinin hep aynı kalitede olacağının garantisini vermiyor bu bize .

bu sorun bendede vardı ben avans ayarı yaptrdım sıboplar cok sıkymıs sıbop ayarda yaptım sentesındede sorun yok ama hala bı tıkanıklık var arabayı tutan debrıyaj dıyorum ama duzgun debrıyajım nedır anlamadım ???

cembozbey
04-10-2009, 09:18
hgt lerde varyatör benzeri bi parca vardı değişken sibop zamanlamasıyla ilgliili aklıma o geldi.belli bi devrden sonra devreye girmiyo olabilir.

BlackStone
04-10-2009, 12:10
hgt lerde varyatör benzeri bi parca vardı değişken sibop zamanlamasıyla ilgliili aklıma o geldi.belli bi devrden sonra devreye girmiyo olabilir.

Varyatörün performansa ne kadar etkisi olduğu hakkında malesef kimse net bir yorum yapamıyor. Keza ben kendi aracımda varyatörü yeni değiştirdim. Yakıtı çok ciddi bir şekilde azalttığı (aynı speclerle 2-3litre düştüğünü gözledim) aşikar. Gerçi benim kompresyonum düştüğü için belki de varyatörün etkisini şuan tam göremiyorum ama yine de günlerce araştırmama rağmen varyatörün performansa ne kadar etki ettiğini bulabilmiş değilim...

Edit : Varyatörün devir bandı 4500-7200 d/d.

TaGo
04-10-2009, 17:27
Biraz daha bozulsun yakında geçmek için bişi yapmama bile gerek kalmıcak :D

BlackStone
04-10-2009, 19:04
Biraz daha bozulsun yakında geçmek için bişi yapmama bile gerek kalmıcak :D

Aman abi zaten tek adam gibi giden HGT'miz kaan da ağzından yel alsın :)

senna
04-10-2009, 19:09
buji, maf benzin filtrelerini değiştir başta temizlenecekleri temizle bence

punto_multijet
04-10-2009, 20:54
yorumlar için teşekkürler. dediğiniz gibi öncelikle ufak tefek temizlikleri ve bakımı halledeyim umarım basit bir durumdur. bujileri 5000km önce yakıt filtresinide yaklasık 7000km önce değiştirmiştim acaba bu kadar kmde sorun cıkarabilirler mi ki?

Ae86
04-10-2009, 21:35
Kaan gel bir ara kompresör takım taklavat var halledelim :)

gökan
04-10-2009, 23:03
bende avans ayarı yaptrdımıbı 3 bın devırden sonra bastıgımda eskıden bı devırlenme vardı sımdı bısıler kısıyor gıbı altını cok vurdum eksoz borusu yamulmus felan ondan olabılrmı basıyorum fıhhhh dıye bı ses zorlanıyor:)

kv661
05-10-2009, 00:08
Fiat değil mi yapar. :)

VeNoM_35
05-10-2009, 00:18
benzinle alakalı olabilir kaan, boğaz temizliği ve o2 sensörü kontrolü de tavsiye ederim.

gökan
05-10-2009, 15:20
benımkını cvplıycak ark yokmu

dgntygn
05-10-2009, 22:09
dogru soylemısler debımetren bozulmaya baslamıs bunun performansa cok etkısı olur nedenı ıse beyın hava ve yakıt karısımını ayarlayamadıgından daha ne etkısı olsun