PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : karbüratörden enjeksiyona?



svtec
22-10-2009, 21:17
bugun benim ef in motournu baya kurcaladım (temizlerken yanlış anlamayın :) ) şimdi bende 1.4is in emme manifoldu var beyinde buldum. ben aracı enjeksiyonluya çevirmek istesem ne gibi parçalar lazım olur ? maliyeti yüksek olurmu? verim alınırmı yoksa yapmak saçmamı olur benim amacım hem daha verimli yakıt kullanma :) hemde daha rahat kullanım öle jigle çekip beklemekle olmuyor :D

evet değermi deymezmi ne gibi parçlar lazım olur maliyet hakkında ve bu işi yapabilcek kişi kimdir...

dip not : ben EF mi çok seviyourm onu enjeksiyonlu halde görmek hoşuma gider :)

svtec
22-10-2009, 21:42
fikri olan yokmu :)

Rstmania
22-10-2009, 21:46
Çok zor olmaz.. Özellikle aracın aynı moturunu kullanan enjeksiyonlu bir modeli var ise.. Tamamen onun parçalarından faydalanabilirsin.En azından ben öyle yaptım :D Ancak bence direk orjinal beyni kullanmaktansa aftermarket bir standalone kullanmak daha iyi olacaktır. Böylece eğlencene biraz da renk katmış olursun.

merruse
22-10-2009, 21:48
Eğer satmak gibi bir niyetiniz yoksa megasquirt ile gayette güzel olur. Maliyet? O sizin kendi el becerinize, zamanınıza ve motivasyonunuza bağlı..

svtec
22-10-2009, 21:55
Çok zor olmaz.. Özellikle aracın aynı moturunu kullanan enjeksiyonlu bir modeli var ise.. Tamamen onun parçalarından faydalanabilirsin.En azından ben öyle yaptım :D Ancak bence direk orjinal beyni kullanmaktansa aftermarket bir standalone kullanmak daha iyi olacaktır. Böylece eğlencene biraz da renk katmış olursun.

valla ikisini motor kodu d14 diye başlıyor :) aynı nerdeyse sadece benim tepede iki adet karbüratör var :) maliyet dediğim şimdi bana 3-4 milaya patlaycaksa gerenk yok böle iyi.. yani bunu benim yapmam mümkünse ki bilemiyourm ufak bşir hatada ne olur :D önce sistemi çalışır göreyim yeni bir e.c.u denerim :D

svtec
22-10-2009, 21:56
Eğer satmak gibi bir niyetiniz yoksa megasquirt ile gayette güzel olur. Maliyet? O sizin kendi el becerinize, zamanınıza ve motivasyonunuza bağlı..

full motive :D bütün geceler benim :) karşımda 24 saat açık tekel var ... sorun yok ışık yer problemide yok..

bladerk
22-10-2009, 22:06
daha önce ex i enjeksiyona çevirdim konualrda var 1.4 is e çevirmekse amaç komple 1.4is in tesisatını sensorerini enjektörlerini distribitörünü takman lazım bi de immo reset verim alır mıyım dersen pek değil zaten 1.4 eflerde dual carburatör var ve o şeyin kıymetini bil bence bunun yanında obd1 chipenebilir ecuya göre bi tesisatla çalışabilirsin bunun için de obd1 ya da 2a b distribitör lazım ek olarak uğraşırsan yapabilirsin tabiki ama ben olsam duali hiç bozmam zaten 90 hp başka parçalarla daha keyifli olabilir

svtec
22-10-2009, 22:14
daha önce ex i enjeksiyona çevirdim konualrda var 1.4 is e çevirmekse amaç komple 1.4is in tesisatını sensorerini enjektörlerini distribitörünü takman lazım bi de immo reset verim alır mıyım dersen pek değil zaten 1.4 eflerde dual carburatör var ve o şeyin kıymetini bil bence bunun yanında obd1 chipenebilir ecuya göre bi tesisatla çalışabilirsin bunun için de obd1 ya da 2a b distribitör lazım ek olarak uğraşırsan yapabilirsin tabiki ama ben olsam duali hiç bozmam zaten 90 hp başka parçalarla daha keyifli olabilir

ewet daha öncede konuştuk bu konuyu bilgi vermiştin ;) saol aklımda ama iki tane carb. buldum weber adamlar sanki motor satıyor yok 1,5 tan aşa olmaz falam yok aynasını sökerim 1,300 olur dalam diyorlar melun şeyde baya işe yarıyor :) sorna headrs düz boru egzost ekleyelimdesem o tamam bunlar var :) ince conta var araçta .. çift güzel bir performans karb. bulmak zor adamlar uçuk fiyatlar veriyor .. oyüzden bu yol olurmu dedim :) bu enjeksiyon sistemi maliyet olarak aynı kapıyamı çıkar ? yoksa diğer şekilde mi yapsam kafam çorba oldu :)

bladerk
22-10-2009, 22:18
egzantirik tak kapağını port&polish yaptır iyi bi carbüratör ustasına git ayar yapsın headers duz boru yeterli olur üzerinde zaten perfornas alabileceğin bi karbüratör var sadece sağlığına kavuştur yeter

merruse
22-10-2009, 22:18
Bence orjinal tesisat için falan kasmaya hiç gerek yok. Direk megasquirt.. Hem basit hemde önü sonuna kadar açık. Maliyet olarakta o bahsi geçen rakamların yanbında bile geçmezsiniz. Doğru planlama ve proje ile 1000-1500 lira arasında biter o iş.

bladerk
22-10-2009, 22:21
Bence orjinal tesisat için falan kasmaya hiç gerek yok. Direk megasquirt.. Hem basit hemde önü sonuna kadar açık. Maliyet olarakta o bahsi geçen rakamların yanbında bile geçmezsiniz. Doğru planlama ve proje ile 1000-1500 lira arasında biter o iş.

eh MS tabiki en güzel çözüm 1500 tl olsa büyük emme manifoldu gaz kelebeği yakıt pompası ıvır zıvır 2000 tl o paraya yapabileceği en güzel şey olur :icon_tup:

benim bahsettiğim nokta dual carb olayı 1.4 is inkinden daha verimli zaten

svtec
22-10-2009, 22:26
ozman şöyle diyelim :) istanbulda iyi bir karbüratörcü tanıdığı olan varmı :D

edit: benimkilerin hepsi tofaşçı bazen elliyorlar bozcaklar diye ödüm kopuyor :)olan ayardanda olmayalım :)

mur_84
23-10-2009, 08:23
benim bahsettiğim nokta dual carb olayı 1.4 is inkinden daha verimli zaten


kesinlikle katılıyorum karbüratörün gaz tepkisi ve sesi gerçekten çok güzell.. ;9

dragstar
23-10-2009, 22:54
karbüratörlü araban vara niye enjenksiyona geçmek istiyorsunki tam tersi olsa tmm

700 lira verip chip yaptırma olayını karbüratörlü arabada 1-2 vida çevirerek yapıyorsunki snn karbüratörün çiftmiş ne güzel:D

selcukkoylu
09-02-2010, 21:41
birileri bu arkadaşla dalga geçiyor sanki....karburatör=efi yalnışmı anladım

dragstar
09-02-2010, 22:22
egzantirik tak kapağını port&polish yaptır iyi bi carbüratör ustasına git ayar yapsın headers duz boru yeterli olur üzerinde zaten perfornas alabileceğin bi karbüratör var sadece sağlığına kavuştur yeter

al bendende o kdr

maliyet çok artmasın diyorsan egzantrik bile takma hatta ayarlı kasnak filan distribitörden avansı biraz yükselt karbüratöre büyük benzin memesi takabilirsin uyan vardır karbüratörü ayarlatırkende afr yi 13.5 veya 0.90 lambda ayarlat gör sonra hatta ilk afr ile avansı biraz aç araba çıldırdı diye yazarsın buraya:D

MKT
09-02-2010, 23:02
bu ef kasadaki motorda ne cevher varmış ne güzel anlattınız yaa:D
2tane buldum motorunu felan gösteridm ben ustama beğendi ama camlar otomatik deil karbratörlü felan die hiç içime sinmiyor araba.
1,4 is ten nekadar iyi gider bu ef ler?

YavuzNaz
10-02-2010, 08:55
severek kullandım talihsiz bi kaza sonucu elimden çıkardım şimdi bir EF daha almak istiyorum..bırak karbüratörlü kalsın.

akbaba78
10-02-2010, 09:12
ne guzel bi topic olmus sonuclarini heyecanla bekliyorum nereye varacak:pbu konuya musait bi ef bende de var:rolleyes:

svtec
10-02-2010, 10:10
karbüratörcüye gittim ayarlar hakkında konuştum adam bir çubukla karbüratöre bişiler yaptı tamam dedi :) değişen hiç bişi yok onu bırak daha fazla yakıyor... yokuştada çekiş düştü ...

mur_84
10-02-2010, 10:12
hangi karbüratörcü bu ümr san. mi?

Sierra Rs
10-02-2010, 10:21
bizim beşiktaşta karbüratörcü yaşar abi vardı bir ayar yapardı valla anlatamam sana işi gücü bıraktı dikilitaşta beşiktaşta bulup zorla ayar yaptırttırdık :)

svtec
10-02-2010, 11:47
hangi karbüratörcü bu ümr san. mi?

evet ama bidaha gitmem :D

svtec
10-02-2010, 11:48
bizim beşiktaşta karbüratörcü yaşar abi vardı bir ayar yapardı valla anlatamam sana işi gücü bıraktı dikilitaşta beşiktaşta bulup zorla ayar yaptırttırdık :)

öyle adamları bulmak zor..

merruse
10-02-2010, 12:26
Öyle adamlara gerekte yok.

Üç yollu o2 ölçümü yapan bir yere gidip problarını egzosta tutun hangi karışım oranını istiyorsanız ona göre ayarlatın olsun bitsin.

dragstar
10-02-2010, 12:56
karbüratörcüye gittim ayarlar hakkında konuştum adam bir çubukla karbüratöre bişiler yaptı tamam dedi :) değişen hiç bişi yok onu bırak daha fazla yakıyor... yokuştada çekiş düştü ...

ayar yapamamıştır

ilkerrrrr
10-02-2010, 13:12
Öyle adamlara gerekte yok.

Üç yollu o2 ölçümü yapan bir yere gidip problarını egzosta tutun hangi karışım oranını istiyorsanız ona göre ayarlatın olsun bitsin.

Benim ae de km de 60 kuruş civarı yakmaya başladı :).
Ankarada egzosdan ölçüm yapıp karbüratör ayarlayan bildiğiniz yer var mı?
Lafa gelince herkes 2 vida çevirip ayar yapıyor ama. Bi faydalarını göremedim.

svtec
10-02-2010, 15:09
Benim ae de km de 60 kuruş civarı yakmaya başladı :).
Ankarada egzosdan ölçüm yapıp karbüratör ayarlayan bildiğiniz yer var mı?
Lafa gelince herkes 2 vida çevirip ayar yapıyor ama. Bi faydalarını göremedim.

katılıyorum adaş...

merruse
10-02-2010, 15:20
Benim ae de km de 60 kuruş civarı yakmaya başladı :).
Ankarada egzosdan ölçüm yapıp karbüratör ayarlayan bildiğiniz yer var mı?

Ankarada bilmiyorum ama İstanbula gelirseniz yardımcı olabilirim.

ilkerrrrr
10-02-2010, 15:23
Ankarada bilmiyorum ama İstanbula gelirseniz yardımcı olabilirim.

belki ms için gelirim belli olmaz :). Bana ne kadara malolur bi bilginiz var mı? Yeni konu açmayayım arkadaşın da istediği benzer birşey.
Siz yapıyorsanız size yaptırabilirim özelden fiyat yollarsanız.
4a yı 4afe ye çevirmek de bir seçenek ama ilerde turbo olayına girersem diye ms olsun istiyorum.