PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor üflemesi ne demektir?



106arts
11-11-2009, 18:38
Arkadaslar bi arkadasın 206sı war
aracta kesınlıkle yağ yakma yoktur 1 gram bile
egsozdan duman atmaz mavi falan kesinlıkle
sarsıntılı çalışma veya gürültülü çalışma yok ama yağ eklediğmiz kapağı acınca araba calısırken üfürüyor baya nededi nedir_?

cem
11-11-2009, 19:42
Eski araçlardan kalma segman kacirmasinin kaba bi tabirdir o. Yağ kapagını actiginizda hava gelmesi normaldir.Sizin aracinizin kontrolu kompresyon saati ile yapilir.

Ahmet Saraçoğlu
11-11-2009, 20:11
110 bindeki c3 dizelimiz de de aynı sorun vardı.Ne yağ yakma , ne çekişte sornu , ne duman , ne de gidiş te en ufak bi kayıp olmamasına ramen yağ çubuğunu çıkarınca beyaz duman geliyordu.Satış için ekspertislerde de galericilerin kontrollarinde de ilk dikkat ettikleri şey oydu.Kısa bi süre önce elimizden çıkardık çokşükür

ATA156
11-11-2009, 21:04
Ahmet Saraçoğlu sorun neymiş peki? Bu ufleme muhabbeti benim hep kafamı kurcalar.

Ahmet Saraçoğlu
11-11-2009, 21:18
kime sorsam nedir ne değildir diye motor üflüyo dediler , e ne demek bu dediğimde kısa bi km sonrasında motor ister abi diyoardı.Başka herhangi bi fiziksel sorun yaşatmadığı için umursamadan 30 35000 km gezdim sonrasında da çıkardım elden

106arts
12-11-2009, 06:28
araba 15000 km dir arkadasımda 15000 kılometredır hiçbi sorunu yok ve aldıgı zamanda böyle üflemesi wardı

Oz`
12-11-2009, 06:51
beyazmı üflüyor yoksa renksizmi ?

jetlag
12-11-2009, 07:17
normal bisey, araba calisirken yag kapagini kim acin dediki

ARDA_E
12-11-2009, 11:43
Kompresyon testine sokun çıkan değerleri göz önüne alın.

APO
12-11-2009, 12:03
piston segmanları herhangi bir sebepten dolayı kaçırırsa motor sıkıştırmayı aşağıya verir buda karterden doğru yağ çubuğuna kadar gelir ..bunun adıda üfleme olur bu araç sıkıştırıldıkça çoğalır ve yağ çubuğunu geri atmaya hatta dışarı yağ atmaya kadar gider...sıkıştırma aşağıya verilincede motor kompresyonu düşer ve performansıda düşer...bu durum gömleklerde bişi yoksa sekman atarak kurtarılır. yok gömlekte dengesiz bi aşınma varsa o zaman yeni gömlek çakılır pistona göre ayarlanır vs...

Yiğit G.
12-11-2009, 12:16
renkli dumanı bilemicem ama benim bildiğimde oradan hava cıkması normaldir ?

yearone
12-11-2009, 12:28
Üstten eksantrikli arabalar yapar. Normaldir...

fsunnetci
12-11-2009, 12:46
ahaaha:) üflemeyen motor varmıdır acaba :) Arkadaşlar o dediğiniz gazoz ağacı bunu bilin..öyle yağ kapağı açmakla motor durumu anlaşılmaz.bazı araçlar üfler bazısı üflemez o yüzden kesin yargıya varamazsınız..Dizel araçlarda üfleme daha yoğun gözükür ama bu çok eski bir yöntem ama şimdiki araçlarda pek geçerli bir yöntem değil.Baz almayın bence kompresyon testi sonuçlarına bakın 50 TL ye bir çok özel servis bu kontrole bakıyor..:)

Maxiboost
12-11-2009, 12:52
Üflemenin kesilmesi için motorun açılıp segmanların gömleklere kaynaklanması lazım sonra ise sıvı conta ile kaplanması lazım ki uzun vadede üfleme '0' olsun. Işçilik ustadan ustaya değişebilir ama tahminen bi 1000 tl gibi bir fiyata çözebilirsiniz. Bu yöntemde üflemeyi kökten kesersiniz :)

APO
12-11-2009, 13:20
Üflemenin kesilmesi için motorun açılıp segmanların gömleklere kaynaklanması lazım sonra ise sıvı conta ile kaplanması lazım ki uzun vadede üfleme '0' olsun. Işçilik ustadan ustaya değişebilir ama tahminen bi 1000 tl gibi bir fiyata çözebilirsiniz. Bu yöntemde üflemeyi kökten kesersiniz :)

segmanların gömleklere kaynaklanması ve sıvı contayla kaplanmasımı..? nasıl oluyo bu iş sen ciddimisin..?

Maxiboost
12-11-2009, 13:27
segmanların gömleklere kaynaklanması ve sıvı contayla kaplanmasımı..? nasıl oluyo bu iş sen ciddimisin..?

evet üflemeyi başka türlü kesemezsin kesebilir misin?. Port polish işlemi içinde çok uğraşıyor millet, yok kapağı sök dağıt uğraş vs bence en güzeli filtreyi çıkartıp çok ince kumlar var onları emiş borusuna tutup kum bitene kadar kesiciye sokmak en kolay ve bana göre en verimli yöntem. Çünkü kumu emerken havanın geçtiği şekilde giriyor kumlar yani engelleri otomatik olarak polishliyorsunuz :)

TheAce
12-11-2009, 13:27
Üflemenin kesilmesi için motorun açılıp segmanların gömleklere kaynaklanması lazım sonra ise sıvı conta ile kaplanması lazım ki uzun vadede üfleme '0' olsun. Işçilik ustadan ustaya değişebilir ama tahminen bi 1000 tl gibi bir fiyata çözebilirsiniz. Bu yöntemde üflemeyi kökten kesersiniz :)

segman gömleğe kaynaklanınca piston hareketi nasıl sağlanıyor bi açıklama lütfen :)

Maxiboost
12-11-2009, 13:41
segman gömleğe kaynaklanınca piston hareketi nasıl sağlanıyor bi açıklama lütfen :)

sıfır üfleme için haraketli gömlek kitleri çıkıcak yakında :) motor üfleyince bitik oluo ya ondan :)

bu da ilgili döküman haraketli gömlek ile ilgili

http://scitation.aip.org/getabs/servlet/GetabsServlet?prog=normal&id=JAMCAV000057000004001061000001&idtype=cvips&gifs=yes

despe
12-11-2009, 15:29
evet üflemeyi başka türlü kesemezsin kesebilir misin?. Port polish işlemi içinde çok uğraşıyor millet, yok kapağı sök dağıt uğraş vs bence en güzeli filtreyi çıkartıp çok ince kumlar var onları emiş borusuna tutup kum bitene kadar kesiciye sokmak en kolay ve bana göre en verimli yöntem. Çünkü kumu emerken havanın geçtiği şekilde giriyor kumlar yani engelleri otomatik olarak polishliyorsunuz :)

ahah cumartesi yapalım bro iyiymiş :D

DetailEF
12-11-2009, 15:45
evet üflemeyi başka türlü kesemezsin kesebilir misin?. Port polish işlemi içinde çok uğraşıyor millet, yok kapağı sök dağıt uğraş vs bence en güzeli filtreyi çıkartıp çok ince kumlar var onları emiş borusuna tutup kum bitene kadar kesiciye sokmak en kolay ve bana göre en verimli yöntem. Çünkü kumu emerken havanın geçtiği şekilde giriyor kumlar yani engelleri otomatik olarak polishliyorsunuz :)

Biz denedik hatta dediğin yöntemle dynoda +20 hp aldık şu an herkesi geçiyorum çok mutluyum tek rakibim THY:hahaha::D

yavuz364
12-11-2009, 16:34
yalnız bu linkte bahsi geçen olay bizim motorlarda çok farklı. normal motorlarda bunun pek bi farkı olmaz.. sonuçta madem gömlek te hareket ediyor, o zaman silindir hacmi artmış olacak.. aynı zamanda gömleğin sızdırmazlığı da işin içine girecek..
üfleme dediğiniz olayın dizel araçlarda genelde görülmesi çok normal, dizel piston için basıncı daha yüksek olduğu için kaçaklar daha yüksek oluyor.. ancak bu biraz da karter tasarımı ile ilgili.. belki de motorunuz çok fazla üflüyordur (pistonlar sızdırıyordur..) ancak hava yağın içinden geçtiği için size üfleme hissi vermez..
o yüzden motorun durumu ile ilgili kesinlikle bi sonuca varamazsınız..
birde pistonlar ile gömlek arası mutlaka bi kaçak olmak zorundadır. tabii ki zaman geçtikçe üretim toleransları azaldıkça bu kaçaklar azalacak, ama sabitleyip sızdırmak yapmak şuanda söz konusu değil.. en azından klasik benzin motoru mantığında.. eğer farklı birşey var ise görmek isterim..

sıfır üfleme için haraketli gömlek kitleri çıkıcak yakında :) motor üfleyince bitik oluo ya ondan :)

bu da ilgili döküman haraketli gömlek ile ilgili

http://scitation.aip.org/getabs/servlet/GetabsServlet?prog=normal&id=JAMCAV000057000004001061000001&idtype=cvips&gifs=yes

Maxiboost
12-11-2009, 16:42
yalnız bu linkte bahsi geçen olay bizim motorlarda çok farklı. normal motorlarda bunun pek bi farkı olmaz.. sonuçta madem gömlek te hareket ediyor, o zaman silindir hacmi artmış olacak.. aynı zamanda gömleğin sızdırmazlığı da işin içine girecek..
üfleme dediğiniz olayın dizel araçlarda genelde görülmesi çok normal, dizel piston için basıncı daha yüksek olduğu için kaçaklar daha yüksek oluyor.. ancak bu biraz da karter tasarımı ile ilgili.. belki de motorunuz çok fazla üflüyordur (pistonlar sızdırıyordur..) ancak hava yağın içinden geçtiği için size üfleme hissi vermez..
o yüzden motorun durumu ile ilgili kesinlikle bi sonuca varamazsınız..
birde pistonlar ile gömlek arası mutlaka bi kaçak olmak zorundadır. tabii ki zaman geçtikçe üretim toleransları azaldıkça bu kaçaklar azalacak, ama sabitleyip sızdırmak yapmak şuanda söz konusu değil.. en azından klasik benzin motoru mantığında.. eğer farklı birşey var ise görmek isterim..


:icon_tup: şükür mantığını çalıştıran biri çıktı :) sürtünme varsa kaçak vardır bu kadar basit bu da = üfleme dedikleri olay... kompresyon testi yapmak yerine elle fşşvv ooo hava gelio lan kesin bitmiş? diip bir kanıya varmak gereksiz masraflara yol açabilir.

bu arada link in bahsettiğim olayla alakası bile yok :D

yavuz364
12-11-2009, 16:46
evet ben de onu dedim :D farklı bi konu olmuş ama güzel siteymiş ;) saolasın...