User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Motor üflemesi ne demektir?

  1. #1
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Motor üflemesi ne demektir?

    Arkadaslar bi arkadasın 206sı war
    aracta kesınlıkle yağ yakma yoktur 1 gram bile
    egsozdan duman atmaz mavi falan kesinlıkle
    sarsıntılı çalışma veya gürültülü çalışma yok ama yağ eklediğmiz kapağı acınca araba calısırken üfürüyor baya nededi nedir_?

  2. #2
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eski araçlardan kalma segman kacirmasinin kaba bi tabirdir o. Yağ kapagını actiginizda hava gelmesi normaldir.Sizin aracinizin kontrolu kompresyon saati ile yapilir.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  3. #3
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 bindeki c3 dizelimiz de de aynı sorun vardı.Ne yağ yakma , ne çekişte sornu , ne duman , ne de gidiş te en ufak bi kayıp olmamasına ramen yağ çubuğunu çıkarınca beyaz duman geliyordu.Satış için ekspertislerde de galericilerin kontrollarinde de ilk dikkat ettikleri şey oydu.Kısa bi süre önce elimizden çıkardık çokşükür

  4. #4
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ahmet Saraçoğlu sorun neymiş peki? Bu ufleme muhabbeti benim hep kafamı kurcalar.
    916 V6 Turbo

  5. #5
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kime sorsam nedir ne değildir diye motor üflüyo dediler , e ne demek bu dediğimde kısa bi km sonrasında motor ister abi diyoardı.Başka herhangi bi fiziksel sorun yaşatmadığı için umursamadan 30 35000 km gezdim sonrasında da çıkardım elden

  6. #6
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba 15000 km dir arkadasımda 15000 kılometredır hiçbi sorunu yok ve aldıgı zamanda böyle üflemesi wardı

  7. #7
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyazmı üflüyor yoksa renksizmi ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  8. #8

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    estados unidos
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal bisey, araba calisirken yag kapagini kim acin dediki

  9. #9

    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kompresyon testine sokun çıkan değerleri göz önüne alın.

  10. #10
    APO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    TR-İSTANBUL
    Mesaj
    2.040
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    piston segmanları herhangi bir sebepten dolayı kaçırırsa motor sıkıştırmayı aşağıya verir buda karterden doğru yağ çubuğuna kadar gelir ..bunun adıda üfleme olur bu araç sıkıştırıldıkça çoğalır ve yağ çubuğunu geri atmaya hatta dışarı yağ atmaya kadar gider...sıkıştırma aşağıya verilincede motor kompresyonu düşer ve performansıda düşer...bu durum gömleklerde bişi yoksa sekman atarak kurtarılır. yok gömlekte dengesiz bi aşınma varsa o zaman yeni gömlek çakılır pistona göre ayarlanır vs...

  11. #11
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    renkli dumanı bilemicem ama benim bildiğimde oradan hava cıkması normaldir ?

  12. #12
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üstten eksantrikli arabalar yapar. Normaldir...
    セルカン+レーラ=愛

  13. #13
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahaaha üflemeyen motor varmıdır acaba Arkadaşlar o dediğiniz gazoz ağacı bunu bilin..öyle yağ kapağı açmakla motor durumu anlaşılmaz.bazı araçlar üfler bazısı üflemez o yüzden kesin yargıya varamazsınız..Dizel araçlarda üfleme daha yoğun gözükür ama bu çok eski bir yöntem ama şimdiki araçlarda pek geçerli bir yöntem değil.Baz almayın bence kompresyon testi sonuçlarına bakın 50 TL ye bir çok özel servis bu kontrole bakıyor..

  14. #14
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üflemenin kesilmesi için motorun açılıp segmanların gömleklere kaynaklanması lazım sonra ise sıvı conta ile kaplanması lazım ki uzun vadede üfleme '0' olsun. Işçilik ustadan ustaya değişebilir ama tahminen bi 1000 tl gibi bir fiyata çözebilirsiniz. Bu yöntemde üflemeyi kökten kesersiniz

  15. #15
    APO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    TR-İSTANBUL
    Mesaj
    2.040
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üflemenin kesilmesi için motorun açılıp segmanların gömleklere kaynaklanması lazım sonra ise sıvı conta ile kaplanması lazım ki uzun vadede üfleme '0' olsun. Işçilik ustadan ustaya değişebilir ama tahminen bi 1000 tl gibi bir fiyata çözebilirsiniz. Bu yöntemde üflemeyi kökten kesersiniz
    segmanların gömleklere kaynaklanması ve sıvı contayla kaplanmasımı..? nasıl oluyo bu iş sen ciddimisin..?

  16. #16
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı APO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    segmanların gömleklere kaynaklanması ve sıvı contayla kaplanmasımı..? nasıl oluyo bu iş sen ciddimisin..?
    evet üflemeyi başka türlü kesemezsin kesebilir misin?. Port polish işlemi içinde çok uğraşıyor millet, yok kapağı sök dağıt uğraş vs bence en güzeli filtreyi çıkartıp çok ince kumlar var onları emiş borusuna tutup kum bitene kadar kesiciye sokmak en kolay ve bana göre en verimli yöntem. Çünkü kumu emerken havanın geçtiği şekilde giriyor kumlar yani engelleri otomatik olarak polishliyorsunuz

  17. #17
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üflemenin kesilmesi için motorun açılıp segmanların gömleklere kaynaklanması lazım sonra ise sıvı conta ile kaplanması lazım ki uzun vadede üfleme '0' olsun. Işçilik ustadan ustaya değişebilir ama tahminen bi 1000 tl gibi bir fiyata çözebilirsiniz. Bu yöntemde üflemeyi kökten kesersiniz
    segman gömleğe kaynaklanınca piston hareketi nasıl sağlanıyor bi açıklama lütfen

  18. #18
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    segman gömleğe kaynaklanınca piston hareketi nasıl sağlanıyor bi açıklama lütfen
    sıfır üfleme için haraketli gömlek kitleri çıkıcak yakında motor üfleyince bitik oluo ya ondan

    bu da ilgili döküman haraketli gömlek ile ilgili

    http://scitation.aip.org/getabs/serv...cvips&gifs=yes

  19. #19
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet üflemeyi başka türlü kesemezsin kesebilir misin?. Port polish işlemi içinde çok uğraşıyor millet, yok kapağı sök dağıt uğraş vs bence en güzeli filtreyi çıkartıp çok ince kumlar var onları emiş borusuna tutup kum bitene kadar kesiciye sokmak en kolay ve bana göre en verimli yöntem. Çünkü kumu emerken havanın geçtiği şekilde giriyor kumlar yani engelleri otomatik olarak polishliyorsunuz
    ahah cumartesi yapalım bro iyiymiş
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •