Orijinalini görmek için tıklayınız : clk 320 hakkında genel bılgı
2002 ve uzerı modeller hakkında bılgı ıstıyorum...sıkıntıları ıyı kotu yonlerı nelerdır? bırde bu donanım paketlerı kafamı karıstırdı. avangarde dıyor tv yok elegance dıyor tv var falan..genelb bılgı ıste bılen yazsın:)tabı bırde performansı nasıldır?
320 lerde çıkan ilk v6 lar güç ve performansı düşürülüp emisyon ve tüketim yönleri düşünülerek hazırlanmış motorlar yani pek birşey beklememek lazım eski sıralı 6 lar kadar.
biraz sorunlu olabilir elektonik özellikle ama bence güzel ve alınabilecek bir araç değerinden düşük fiyatlara gidiyor zaten 320 ler.
brabus jant ve biraz alçaltma ile muazzam oluyor.
DogukanB
15-11-2009, 21:14
3.30ci tercih edilebilir:p
renault_f1
15-11-2009, 21:25
clk 320 uçak yaw....
320 lerde çıkan ilk v6 lar güç ve performansı düşürülüp emisyon ve tüketim yönleri düşünülerek hazırlanmış motorlar yani pek birşey beklememek lazım eski sıralı 6 lar kadar.
biraz sorunlu olabilir elektonik özellikle ama bence güzel ve alınabilecek bir araç değerinden düşük fiyatlara gidiyor zaten 320 ler.
brabus jant ve biraz alçaltma ile muazzam oluyor.
zaten gıdısı degıl oncelıklı derdım dıger yonler daha onemlı...
3.30ci tercih edilebilir:p
bmw uzak olsun benden artık:)
Walla mercedes ayrı bi dünya o yuzden herzaman tavsiye ederim.benım fikrimi sorarsan 320 lere gerek yok clk 200 kompressorde gayet yeterli bir arac 19 ları takıp yayıda koydunmu kopar olay..boşa benzın masrafı buyuk hacim.
DoDo_hamann
15-11-2009, 21:37
mükemmel arabalar.spor gözükse bile ben E200'e bindigimde nasıl keyif huzur içinde oluyorsam clk'da o şekilde idi:)
Bu arada 320,kompressorden az yakıyor.En azından zamanında bizim sahip oldugumuz iki araçdan edindiğimiz tecrübeler için konuşuyorum.
Tünay kafayımı yedin abi sen yaa :) 320 yi ne yapıcan 200 komp. baksana benzini boşu boşuna dert ediceksin sonra, haa ben nos takıcam dersen o ayrı anladın sen :D:D:D
CLK200K ile 320 arasında gerçekten kayda değer bir performans farkı var. O sebepten 163 hp lik M271 motoru önermek, biraz bile olsa performans arayan birine ihanet etmek olur.
Tabi yaklaşık 4.000 tl lik vergi ödemesini kabul ediyorsanız keyifli araçlardır. Ağırlığından ötürü aracın uçmasını beklemeyin, fakat uzunda-otoban kullanımında son derece keyifli araçlardır. Özellikle M112 motorların 2600dd-5000dd arasında maksimum torkun %90'ını vermesinden ötürü atmosferik olmasına rağmen sürüşü keyiflidir.
320 lerde çıkan ilk v6 lar güç ve performansı düşürülüp emisyon ve tüketim yönleri düşünülerek hazırlanmış motorlar yani pek birşey beklememek lazım eski sıralı 6 lar kadar.
Dediğiniz kısmen doğru, çünkü Mercedes'in ilk v6'sı olan bu motorlarda emisyona fazlasıyla önem verilmiştir ve 4 tane (şaka değil 4 adet) 2 ön 2 arkada olmak üzere katalitik konvertör bulunmaktadır.
Büyük hacim her zaman ülkemizde vergi koşulları ve uçuk benzin fiyatları yüzünden ne yazık ki yüzünden ön yargı yaratmıştır, fakat M112 motorlarda benzin konusunda garip bir durum var.
M112 3200cc motorlarda, 200k larda kullanılan M271 motorun aksine, Yakıt tüketimini azaltmak için daha az sürtünmeyi amaçlayan silikon kompozit zımbırtılı gömlek kullanılmaktadır ki bu hatırladığım kadarıyla önemli bir ölçüde yakıt tasarrufu sağlamaktadır. E-CLK320'lerin 200 Kompresörlerden daha az yakma efsanesi bu sebepten gerçektir.
Ben Atatürk havalimanından gelirken E320 ile 90 km/h sabit bir şekilde rekorum 5.7 litreydi, ama genelde uzun yolda 7-7.5, tatlı-sert basarsanızda 9, gazlarsanızda 10-10.5 litre civarında yakmaktadır, ki bu hacimde ve 1700 kg ağırlığında bir araç için çok iyi değerler diye düşünüyorum. Bu aracın CLK320'den daha ağır olduğunu ve bu değerlerin 215.000 kilometrede bir araçtan çıktığını hatırlatmamda fayda var.
Gelelim kronik problemlerine, aracın kasa bakımından kronik bir problemi bulunmamaktadır. Motorda 200.000 kilometre sonunda yükte değilken* zincirin değişimi önerilmektedir. Krank dişlisi, eksantrik dişlilerinin değişimi gerekebiliyor çünkü bilyalarında problem çıkartıyor zamanla, bu da motor yükte değilken (p ve n de iken) rölantide kasnaktan ses gelirse anlaşılmaktadır.
Bundan başka bir problemi yoktur, özellikle M271 motorların (200 kompressor) zincirlerinin tek sıra olduğunu, birazda olsa sert kullanılmışsa 100.000 kilometre ile 150.000 kilometre arasında değişiminin gerekebildiğini, ve ateşleme bobinlerinin sorunlu olduğunu hesaba katarsak, 320'ler daha sorunsuz diyebiliriz. Sadece 320'lerde zincir değişiminin yanında dişlilerinde muhakkak değişimi gerekiyor, bu da ekstra masraf.
Donanım konusunda, Avantgarde spor donanımdır, jantlar, süspansiyon, iç mekanda kullanılan malzemeler farklılık göstermektedir ve sportif sürüş odaklıdır (bir mercedes'ten ne kadar sportiflik beklenebilirse o kadar tabi.), Elegance ise daha çok konfor odaklı bir donanım sunmaktadır, daha konforlu süspansiyon yapısı, daha zarif ve küçük jantlar, daha klasik görünümlü iç mekan gibi.. Kendi görüşüm, CLK gibi sportif tasarımlı bir araca Avantgarde donanımın daha çok yakışacağıdır.
TV-Navigasyon gibi ekstra donanımlar her donanımda sunulan tek tek seçilen donanımlardır.
CLK200K ile 320 arasında gerçekten kayda değer bir performans farkı var. O sebepten 163 hp lik M272 motoru önermek, biraz bile olsa performans arayan birine ihanet etmek olur.
Tabi yaklaşık 4.000 tl lik vergi ödemesini kabul ediyorsanız keyifli araçlardır. Ağırlığından ötürü aracın uçmasını beklemeyin, fakat uzunda-otoban kullanımında son derece keyifli araçlardır. Özellikle M112 motorların 2600dd-5000dd arasında maksimum torkun %90'ını vermesinden ötürü atmosferik olmasına rağmen sürüşü keyiflidir.
Dediğiniz kısmen doğru, çünkü Mercedes'in ilk v6'sı olan bu motorlarda emisyona fazlasıyla önem verilmiştir ve 4 tane (şaka değil 4 adet) katalitik konvertör bulunmaktadır.
Ayrıca yakıt tüketimini azaltmak için silikon kompozit zımbırtılı gömlek kullanılmaktadır ki bu hatırladığım kadarıyla önemli bir ölçüde yakıt tasarrufu sağlamaktadır. E-CLK320'lerin 200 Kompresörlerden daha az yakma efsanesi bu sebepten gerçektir.
Ben Atatürk havalimanından gelirken E320 ile 90 km/h sabit bir şekilde rekorum 5.7 litreydi, ama genelde uzun yolda 7-7.5, tatlı-sert basarsanızda 9 litre civarında yakmaktadır. Bu aracın CLK320'den daha ağır olduğunu ve bu değerlerin 215.000 kilometrede bir araçtan çıktığını hatırlatmamda fayda var.
Gelelim kronik problemlerine, aracın kasa bakımından kronik bir problemi bulunmamaktadır. Motorda 200.000 kilometre sonunda yükte değilken* zincirin değişimi önerilmektedir. Krank dişlisi, eksantrik dişlilerinin değişimi gerekebiliyor çünkü bilyalarında problem çıkartıyor zamanla, bu da motor yükte değilken (p ve n de iken) rölantide kasnaktan ses gelirse anlaşılmaktadır.
Bundan başka bir problemi yoktur, özellikle M272 motorların (200 kompressor) zincirlerinin tek sıra olduğunu, birazda olsa sert kullanılmışsa 100.000 kilometre ile 150.000 kilometre arasında değişiminin gerekebildiğini, ve ateşleme bobinlerinin sorunlu olduğunu hesaba katarsak, 320'ler daha sorunsuz diyebiliriz.
Donanım konusunda, Avantgarde spor donanımdır, jantlar, süspansiyon, iç mekanda kullanılan malzemeler farklılık göstermektedir ve sportif sürüş odaklıdır (bir mercedes'ten ne kadar sportiflik beklenebilirse o kadar tabi.), Elegance ise daha çok konfor odaklı bir donanım sunmaktadır, daha konforlu süspansiyon yapısı, daha zarif ve küçük jantlar, daha klasik görünümlü iç mekan gibi..
acıklama ıcın cok tesekkurler..yalnız ben bu motor kodlarına bıraz yabancıyım dolayısıyla tam anlayamadım ılk yazdıklarını...163 hp lık olan 240 komp. sanırım. 320 de yaklasık 220 hp falan dıye bılıyorum ben? donanım paketlerının suspansıyonlarıda mı arklı oluyor pekı?
bırde yakıtı ıcın zaten lpg takacagımdan sorun yok ıstedıklerı kadar yaksınlar...bassanda gıtmeyecek bır arac ıcın delı gıbı benzın vermeye gerek yok:)
http://www.gib.gov.tr/fileadmin/template/main/images/mtv.html
vergısı 4bın tl degıl bu arada...
Tünay kafayımı yedin abi sen yaa :) 320 yi ne yapıcan 200 komp. baksana benzini boşu boşuna dert ediceksin sonra, haa ben nos takıcam dersen o ayrı anladın sen :D:D:D
:) kendıme degıl ya pedere alıcam bı aksılık cıkmassa 1.5 ay ıcınde faln...ben araba ıslerını erteledım asker donusu alıcam kendıme...
acıklama ıcın cok tesekkurler..yalnız ben bu motor kodlarına bıraz yabancıyım dolayısıyla tam anlayamadım ılk yazdıklarını...163 hp lık olan 240 komp. sanırım. 320 de yaklasık 220 hp falan dıye bılıyorum ben? donanım paketlerının suspansıyonlarıda mı arklı oluyor pekı?
bırde yakıtı ıcın zaten lpg takacagımdan sorun yok ıstedıklerı kadar yaksınlar...bassanda gıtmeyecek bır arac ıcın delı gıbı benzın vermeye gerek yok:)
http://www.gib.gov.tr/fileadmin/template/main/images/mtv.html
vergısı 4bın tl degıl bu arada...
M112 = E-CLK-S-C 320
M271 = E-CLK-C 200 Kompressör'lerde kullanılan motor.
320'de 224 hp 315 nm tork (3000-4800dd arasında %100 veriyor)
Avantgarde donanımında spor süspansiyon var, ama öyle s-line kadar sert bir şeyler beklememek lazım :)
Ben modele dikkat etmemişim, 4-6 yaş arası aldım, bu sebepten 3.850 küsür tl çıkıyordu hesap
224hp @ 5800dd, 315Nm @ 3000-4800dd :)
e320 ile ankara-istanbul arasinda 160 sabitleyerek gidince 9.0l/100km ortalama yakiyor.. 5.7 bana biraz ilginc geldi, daha kitapcik verisi 7.5'un altini goremedim ben.. o da 90 cruise'dayken oluyor ancak..70-90 civari hizlarda pek gidilmiyor zaten bu aracla :)
sehiricindeyse 12+ ortalamanin alti cook zor..
gidisi kesinlikle tatmin eder Tunay o kadar degil :) 100+ hizlarda ozellikle cok tatmin edici.. vitesleri biraz daha kisa olsa cok iyi olurmus, 5 ileri otomatik can *****i olabiliyor seri kullanimlarda..
edit: vergisi 3bin kusur su an bizdeki '04 E320'nin..arabaya alistiktan sonra suspansiyon sertmis gibi geliyor ama normal bir aractan inip mb'ye bindiginde fazla konforlu oldugunu farkediyorsun..
Emir_b16a
15-11-2009, 22:29
iyi bi mercedes ustan warsa eyer mercedese sahip olduğunu anlayabilicğin yegane arabalardan biridir e 320 de tercih edilebilir clk yerine normal bakımlarını yaptırdığın zmn kesinlikle sni yolda bırakmaz
98 öncesi 320 makinaların benzin deposundan motora giden borularında aşınma yaşanabiliyo özellikle s serisinde gerçi 98 sonrası onuda çözdüler kronik tek hastalığı bakımsızsa her araba gibi sorun çıkartabiliyo
şanzumanları sağlamdır ama masraf açarsa 2000 civarından aşa tamiri yaptıramazsın
geri kalanlar rutin bakımlar yıldızlı parça kullanmaya gayret et mercedeste özellikle (elektronik aksam hariç) ömürlük olur değer kaybetme gibide bi korkun olmasın mercedesin her zmn alıcısını bulursun
tek tawisyem araç yandan darbe almasın mercedesin en büyük hastalığıdır beli kırılırsa düzeltilemio adam gibi
fazla hırpalamaya gelmez illa hırpalıcaksan crosfire al oda bi seçenek ;)
mgnPower
15-11-2009, 22:30
vergisi 4000 degil demissin 4975 lira cikiyor. :D yilbasindan sonra 5100 falan olur bu :D
224hp @ 5800dd, 315Nm @ 3000-4800dd :)
e320 ile ankara-istanbul arasinda 160 sabitleyerek gidince 9.0l/100km ortalama yakiyor.. 5.7 bana biraz ilginc geldi, daha kitapcik verisi 7.5'un altini goremedim ben.. o da 90 cruise'dayken oluyor ancak..70-90 civari hizlarda pek gidilmiyor zaten bu aracla :)
sehiricindeyse 12+ ortalamanin alti cook zor..
gidisi kesinlikle tatmin eder Tunay o kadar degil :) 100+ hizlarda ozellikle cok tatmin edici.. vitesleri biraz daha kisa olsa cok iyi olurmus, 5 ileri otomatik can *****i olabiliyor seri kullanimlarda..
Evet bu tip araçlarda otobanda 90'ın altında gitmek zor, özellikle 100'den sonra kalibresine göre iyi yürüdüğünü varsayarsak. Fakat ben inat ettim 2 kişi ile sabit süratte o rakamla Atatürk havalimanından kozyatağına geldim. Tabi park ederken yükseldi biraz değer :D
Şanzımanın tepkileri dediğiniz gibi sportif kullanımda yavaş, konfor odaklı olduğu için oranlar uzun ve geçişler yumuşaktır. Fakat kesinlikle çok sağlam bir altyapısı bulunmaktadır. Aynı şanzımanın yüksek hacimdeki 5 ileri olan tüm Mercedes'lerde kullanıldığını ve 1200 nm tork'a kadar rahatlıkla dayanabildiğini hatırlatayım.
Aynı şanzımanın kullanıldığı araçlar 722.6
722.6 - 5-speed
1997-2005 Mercedes C230 - L4 1.8l or L4 2.3l (Pictures)
2002-2005 Mercedes C240 - V6 2.6l
1997-2000 Mercedes C280 - L6 2.8l
2006 Mercedes C280 - V6 3.0l - RWD or 4x4
2000-2005 Mercedes C320 - V6 3.2l
2006 Mercedes C350 - V6 3.5l - RWD or 4x4
1997 Mercedes C36 - L6 3.6l
1998-2000 Mercedes C43 - V8 4.3l
2005-2006 Mercedes C55 - V8 5.5l
1998-2004 Mercedes CL500 - V8 5.0l
2001-2007 Mercedes CL55 AMG - V8 5.5l
1998-2006 Mercedes CL600 - V12 5.5l or V12 5.8l or V12 6.0l
2005-2007 Mercedes CL65 AMG - V12 6.0l
1998-2005 Mercedes CLK320 - V6 3.2l
1999-2003 Mercedes CLK430 - V8 4.3l
2003-2004 Mercedes CLK500 - V8 5.0l
2001-2006 Mercedes CLK55 AMG - V8 5.5l
2006 Mercedes CLS55 AMG - V8 5.5l
1997-1999 Mercedes E300 - L6 3.0l
1997-2007 Mercedes E320 - L6 3.2l Diesel - RWD or AWD
1997-2006 Mercedes E320 - V6 3.2l - RWD or AWD
2006 Mercedes E350 - V6 3.5l - RWD or 4x4
1997 Mercedes E420 - V8 4.2l
1998-2002 Mercedes E430 - V8 4.3l
2003-2004 Mercedes E500 - V8 5.0l
2005-2006 Mercedes E500 - V8 5.0l - RWD or 4x4
1999-2006 Mercedes E55 - V8 5.5l
2002-2007 Mercedes G500 - V8 5.0l - RWD or 4x4
2003-2007 Mercedes G55 AMG - V8 5.5l - RWD or 4x4
1998-2002 Mercedes ML320 - V6 3.2l - RWD or 4x4
2003-2005 Mercedes ML350 - V6 3.5l - RWD or 4x4
1999-2001 Mercedes ML430 - V8 4.3l - RWD or 4x4
2002-2005 Mercedes ML500 - V8 5.0l - RWD or 4x4
2000-2003 Mercedes ML55 - V8 5.5l - RWD or 4x4
1996-1999 Mercedes S320 - L6 3.2l
2006 Mercedes S350 - V6 3.7l
1996-1999 Mercedes S420 - V8 4.2l
2000-2006 Mercedes S430 - V8 4.3l
1996-2006 Mercedes S500 - V8 5.0l
2001-2006 Mercedes S55 AMG - V8 5.5l
1996-2007 Mercedes S600 - V12 5.5l or V12 5.8l or V12 6.0l
2006-2007 Mercedes S65 AMG - V12 6.0l
1996-2003 Mercedes SL500 - V8 5.0l
2003-2006 Mercedes SL55 AMG - V8 5.5l
1996-2006 Mercedes SL600 - V12 5.5l or V12 6.0l
2005-2006 Mercedes SL65 AMG - V12 6.0l
1998-2004 Mercedes SLK230 - L4 2.3l or V6 3.2l
2002-2004 Mercedes SLK32 AMG - V6 3.2l
2005-2007 Mercedes SLR McLaren - V8 5.5l
2004-2007 Dodge Sprinter Van 2500 / 3500 - L5 2.7l Diesel
2006-2007 Dodge Charger, SRT - V6 3.5l or V8 5.7l or V8 6.1l
2005-2007 Dodge Magnum R/T - V8 5.7l
2005-2007 Dodge Magnum SXT - V6 3.5l
2006-2007 Dodge Magnum SRT-8 - V8 6.1l
2007 Dodge Nitro - V6 4.0l
2005-2007 Chrysler 300 and 300C - V6 3.5l or V8 5.7l or V8 6.1l - RWD or AWD
2007 Chrysler / Plymouth Aspen - V8 5.7l - RWD or AWD
2004-2007 Chrysler Crossfire - V6 3.2l
Ama dediğim gibi keyifsiz bir şanzımandır, sert kullanımdan çok uzun yola daha uygundur. 10+ yıllık bir şanzımanın hala güncelliğini koruması ve yeni modellerde sunulması tabi Mercedes için bence utanç verici bir durum, 7g tronic yüksek torka dayanmıyorsa, acilen daha dayanıklı ve tepkileri daha iyi olan bir şanzıman üretmeliler.
vergisi 4000 degil demissin ama 3845 lira su anda yilbasindan sonra 4000 olur zaten bu.
vergisi kasko degerinin %5'ini geciyorsa bi alt dilimden vergilendiriliyor arac..
deathofacar
15-11-2009, 22:32
tüp takacaksan 500 sec al. kronik problemi yok :)
iyi bi mercedes ustan warsa eyer mercedese sahip olduğunu anlayabilicğin yegane arabalardan biridir e 320 de tercih edilebilir clk yerine normal bakımlarını yaptırdığın zmn kesinlikle sni yolda bırakmaz
98 öncesi 320 makinaların benzin deposundan motora giden borularında aşınma yaşanabiliyo özellikle s serisinde gerçi 98 sonrası onuda çözdüler kronik tek hastalığı bakımsızsa her araba gibi sorun çıkartabiliyo
şanzumanları sağlamdır ama masraf açarsa 2000 civarından aşa tamiri yaptıramazsın
geri kalanlar rutin bakımlar yıldızlı parça kullanmaya gayret et mercedeste özellikle (elektronik aksam hariç) ömürlük olur değer kaybetme gibide bi korkun olmasın mercedesin her zmn alıcısını bulursun
Söylenilenler son derece doğru.
Özellikle elektrik konusunda yan sanayi parçalarının markadan beklenmeyecek kadar ucuz olduğunu belirteyim. Hepsini bosch yapıyor zaten :)
Aklıma sileceğin 12 tl olduğu geldi mesela, bir de 4 balata sanırım 150 tl - orjinali 280-300 tl gibi bir rakam ki textar orjinalinede tedarik ediyor.
mgnPower
15-11-2009, 22:34
vergisi kasko degerinin %5'ini geciyorsa bi alt dilimden vergilendiriliyor arac..
alinti yaptigin mesajda rakamlar yanlis yazilmis ust mesajda duzelttim. bi alt dilimide zaten 3200 lira. yilbasindan sonra buda nerden baksan 3400-3500 olur kasko olayinda denk geliyorsa ?
vergıyı nasıl hesaplıyorsunuz? 2002 model 3000 3500cc bende nıye 2318tl cıkıyor?
derkennn baktıgım sıtenın cok guncel oldugunu farkettım 2006 yılıymıs:D guncel degerlerı nerden bulucaz?
sımdı buldum 3000 tl gorunuyor vergı...
Emir_b16a
15-11-2009, 23:28
Söylenilenler son derece doğru.
Özellikle elektrik konusunda yan sanayi parçalarının markadan beklenmeyecek kadar ucuz olduğunu belirteyim. Hepsini bosch yapıyor zaten :)
Aklıma sileceğin 12 tl olduğu geldi mesela, bir de 4 balata sanırım 150 tl - orjinali 280-300 tl gibi bir rakam ki textar orjinalinede tedarik ediyor.
çıkmalarıda ekle listeye mercedesin warsa parça sorunu çekmiceğin aşikar
tek porblemini serwisle yaşarsın ii bi mercedesçi usta bul yetkili serwisler insanın cebine kanca takıp bütün parasını alabilir
şöle örnek weriim sna e 320 otomatik şanzumanı tamir etmeye serwis 4000 tl gibi bi fiyat biçip 2 haftada bekleme süresi wermişti biz sanayide kendi ustalarımıza 1800 liraya (hepsi yıldızlı parça) 3 4 güne toplamıştık
keza babamın 90 model mercedesi 300 se 500 000 km ye geldi we kapak dahi açmadı komprasyonu dahi mükemmel durumda 5 sene önce şanzuman ayarlandı hala tık yok
300 ce 24 % 85 piston aşıntısıyla antalyadan buraya toplanmaya geldi yolda kalmadı buda mercedes alman için ayrı bi neden olsun sana :)
Emir_b16a
15-11-2009, 23:28
vergıyı nasıl hesaplıyorsunuz? 2002 model 3000 3500cc bende nıye 2318tl cıkıyor?
derkennn baktıgım sıtenın cok guncel oldugunu farkettım 2006 yılıymıs:D guncel degerlerı nerden bulucaz?
wergi canını sıkıyosa daha eski kaslara bakabilirsin :)
emre yeşil
15-11-2009, 23:36
:) kendıme degıl ya pedere alıcam bı aksılık cıkmassa 1.5 ay ıcınde faln...ben araba ıslerını erteledım asker donusu alıcam kendıme...
Sen pederi yoldan çıkartıcaksın almışken CABRİO al 200 komp birlikte takılırsınız:D:D
Benim babamda arada S2000 ne binip bunu niye aldınki diyodu arkadaşlarım kaç kere olum üstünü açmış bildiğin gazlarken gördük dedi 55 yaşında adam:D:D
çıkmalarıda ekle listeye mercedesin warsa parça sorunu çekmiceğin aşikar
tek porblemini serwisle yaşarsın ii bi mercedesçi usta bul yetkili serwisler insanın cebine kanca takıp bütün parasını alabilir
şöle örnek weriim sna e 320 otomatik şanzumanı tamir etmeye serwis 4000 tl gibi bi fiyat biçip 2 haftada bekleme süresi wermişti biz sanayide kendi ustalarımıza 1800 liraya (hepsi yıldızlı parça) 3 4 güne toplamıştık
keza babamın 90 model mercedesi 300 se 500 000 km ye geldi we kapak dahi açmadı komprasyonu dahi mükemmel durumda 5 sene önce şanzuman ayarlandı hala tık yok
300 ce 24 % 85 piston aşıntısıyla antalyadan buraya toplanmaya geldi yolda kalmadı buda mercedes alman için ayrı bi neden olsun sana :)
Burada Bobin + buji kablosu + bujilere bana 6.500 tl fiyat verdiler, sadece orjinal parça. Takma falan yok. Kilometresi geldiği için bir değiştireyim dedim, manyaklığımdan.
6 adet Bobin'i amerikadan $900'e (orjinali 3.500 tl sadece 6 bobin), ekstradan da şans eseri çok ucuz buldum diye maf sensörünü $175'a aldım (1.5 milyar orjinali). Yaklaşık toplam 1.500 tl.
Buji kablosunun tanesi bosch 20 tl den (12 adet), bujileri de 120 tl ye aldım bosch fr8dpp33 (12 adet). 240 tl + 120 tl = 360 tl.
Burada 6.500 tl istenen parçaları 1700 +- tl ye aldım, üstelik sorun olmamasına rağmen çok ucuz diye aldığım yedek maf sensörüm de oldu.
Kontrol ettiğimde bütün parçaların bosch seri numaraları aynı çıktı (orjinallerin bosch seri numarası ile yeni aldıklarımın). Mutlu mesut kullandım hiç bir sorun da çıkarmadı.
Emir_b16a
15-11-2009, 23:50
Burada Bobin + buji kablosu + bujilere bana 6.500 tl fiyat verdiler, sadece orjinal parça. Takma falan yok. Kilometresi geldiği için bir değiştireyim dedim, manyaklığımdan.
6 adet Bobin'i amerikadan $900'e (orjinali 3.500 tl sadece 6 bobin), ekstradan da şans eseri çok ucuz buldum diye maf sensörünü $175'a aldım (1.5 milyar orjinali). Yaklaşık toplam 1.500 tl.
Buji kablosunun tanesi bosch 20 tl den (12 adet), bujileri de 120 tl ye aldım bosch fr8dpp33 (12 adet). 240 tl + 120 tl = 360 tl.
Burada 6.500 tl istenen parçaları 1700 +- tl ye aldım, üstelik sorun olmamasına rağmen çok ucuz diye aldığım yedek maf sensörüm de oldu.
Kontrol ettiğimde bütün parçaların bosch seri numaraları aynı çıktı (orjinallerin bosch seri numarası ile yeni aldıklarımın). Mutlu mesut kullandım hiç bir sorun da çıkarmadı.
bütün forum mercedes alıcak :D
bütün forum mercedes alıcak :D
http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=skzmlb45qfqhqy45c2virh55&makeid=800016@Mercedes&modelid=1374184@E320&year=2001&cid=22@Fuel %26 Air System&gid=5068@Air Mass Sensor
Benim maf $166 ya düşmüş, şimdi baktım, haydaa :D
Eski aldığım fiyatta yazıyor, yukarıdaki linkten bakılaabilinir.
Sen pederi yoldan çıkartıcaksın almışken CABRİO al 200 komp birlikte takılırsınız:D:D
Benim babamda arada S2000 ne binip bunu niye aldınki diyodu arkadaşlarım kaç kere olum üstünü açmış bildiğin gazlarken gördük dedi 55 yaşında adam:D:D
işte tünayın yapmak istedigide tamamen bu, askere gitmeden s2000 alırsa babası o arayı alır kendine tahminimce, tatile bmw yerine vtec ile gitmeyi tercih etmişti mesela :D babasına mersoyu alıp kendie askerden sonra s2000 i almak. güzel plan buna denir:icon_tup::hahaha:
rcbasaran
16-11-2009, 00:44
2003 den 2005 e kadar 2003 model e320 kullandım. ist şehiriçi insani kullanımla 9,7 yakıt tüketimi var. motor şanzımanı unut, onlarda sıkıntı çıkmaz 350 400 binli km lere kadar. Sıralı lpg ile de gayet güzel verim alırsın. Performansı keyif vericidir ağırlığına rağmen. Ama tüm bunların yanında elektronikten biraz sıkıntı çekebilirsin. CLK 200 konusunda ise fikrim 2000 cc mercedes tavsiye etmem, tüketimi fazla, ayrıca 4 silindir ve mercedes bağdaşmıyor keyif olarak + 163 hp kompressor e rağmen keyifsiz bir gidişe ve özellikle sese sahiptir.
tolga900
16-11-2009, 00:55
2002 ve üzeri diyor 2001 den önceki kompressorlar 320 ler kadar yakıyor ve gidiyor ama 1.8 hacimdekiler o zevki vermiyor benim gözümde güç olarak kompressorlar 2000 yılında bitmiştir güç istiyorsan 320 al ama sağdan ağır ağır takılmak istiyorsan ve ekonomik olmak kompressor yeterlidir
işte tünayın yapmak istedigide tamamen bu, askere gitmeden s2000 alırsa babası o arayı alır kendine tahminimce, tatile bmw yerine vtec ile gitmeyi tercih etmişti mesela :D babasına mersoyu alıp kendie askerden sonra s2000 i almak. güzel plan buna denir:icon_tup::hahaha:
heheh aynen plan budur:D sımdı gıtmeden s2k alsam askerden gelınce bır tane daha almam gerekecek peder bana gerı vermez cunku onu:D
wergi canını sıkıyosa daha eski kaslara bakabilirsin :)
vergı sorun degıl dun gece 1 buyuk rakı eslıgınde gereklı ınce ayarlar yapılıdı pedere:)
Sen pederi yoldan çıkartıcaksın almışken CABRİO al 200 komp birlikte takılırsınız:D:D
Benim babamda arada S2000 ne binip bunu niye aldınki diyodu arkadaşlarım kaç kere olum üstünü açmış bildiğin gazlarken gördük dedi 55 yaşında adam:D:D
cabrıosuda tam andropoz versıonu olur be:D
2003 den 2005 e kadar 2003 model e320 kullandım. ist şehiriçi insani kullanımla 9,7 yakıt tüketimi var. motor şanzımanı unut, onlarda sıkıntı çıkmaz 350 400 binli km lere kadar. Sıralı lpg ile de gayet güzel verim alırsın. Performansı keyif vericidir ağırlığına rağmen. Ama tüm bunların yanında elektronikten biraz sıkıntı çekebilirsin. CLK 200 konusunda ise fikrim 2000 cc mercedes tavsiye etmem, tüketimi fazla, ayrıca 4 silindir ve mercedes bağdaşmıyor keyif olarak + 163 hp kompressor e rağmen keyifsiz bir gidişe ve özellikle sese sahiptir.
elektronık sıkıntıdan kasıt nedır?nelerle karsılabılırım?
mgnPower
16-11-2009, 10:19
tunay seni bu basarili konu icin tebrik etmek istiyorum. benimde aklimi kurcalayan cok onemli bilgilere bu konu sayesinde ulasiyorum cunku. bende bir suredir aklimi celen c200 komp icin acaba diyordum. simdi kesin almak sart oldu :D once garantisi bitsin lancerin. sonra satip takaslayip bi mercedes lazim artik. yanliz soyle bi durum var gordugum kadari ile. sifiri yeni kasasi 37500 Euro. 2002-2006 bakiyorum ya sifirina yakin paralar yada sifirindan daha pahali isteniyor. hal boyle olunca kararsiz kaliyorum. su anda lancer 36-37bin lira civarinda gidiyor. acikcasi ben 40-45bine kadar bakiniyordum.bakalim kismet neyi gosterecek. senin konun ile tum mesajlari takip etmeye devam diyorum durmak yok yola devam :D
2001 kompresor kullandım baya cok yakıyordu ama cok ıyı gıdıyordu aynı kasa kompresor olmayan uz versıyon E klas da vardı o daha cok yakıyordu :). 320 ler den fzla yakıyordu. ama 320 yı aratmıcak sekılde gıdıyordu. suan yenı tıp E200comp. kullanıyorum yakıtından ınanılmaz memnunum. 320 ler hem eskısı gıbı gıtmıyor hemde ınanılmaz fazla yakıyor. ortlamalara bakmayıpta kullananlardan dınlemek daha mantıklı olur. E200comp. sehır dısı 7.4lt. yakıyor sehır ıcı 9.0lt yakıyorum kı cok makul. zaten dıkkat edersenız E240-E320-E220cdi-E270cdi-E320cdi fiyatları ile E200comp. fiyatlarına farkı gorursunuz. mercedes ın en cok tutulan hangı kasa olursa olsun motoru 200comp. tur.
donanıma gelırsek elegance olup avantgarde paketlı olan araclar mevcuttur. mesela avantgarde olup avantgarde ozellıklerı olmayan araclarda mevcuttur. mercedes ın en cok tercıh edılen avantgarde paketi surucu koltuk elektrıklı sag koltuk yarı elektrıklı. cam tavan arac telefonu sıgara paketı on arka park sensor yagmur sensor far sensor derı koltuk ahsap dıreksıyon(cogunda olmaz extra ucret ben cam tavan yerıne sunrooflu alıp ahsap secım yaptım) bunun dısında dıgerleı zten standart. navıgasyon extradır avantgarde aksesuarı deıldır. yanı mercedes mercedestır.
2005 e200 comp classice bindim mercedes mi değil mi emin olamadım elegance'la classic arası baya fark bence. bizim e270cdi elegance, avantgarde'a bakınca avantgarde'ın detaylar baya farklı yapıyor elegance'tan.
2005 e200 comp classice bindim mercedes mi değil mi emin olamadım elegance'la classic arası baya fark bence. bizim e270cdi elegance, avantgarde'a bakınca avantgarde'ın detaylar baya farklı yapıyor elegance'tan.
ne gıbı detaylar var tam olarak?elaganca ıle avangarde arasındakı
2001 kompresor kullandım baya cok yakıyordu ama cok ıyı gıdıyordu aynı kasa kompresor olmayan uz versıyon E klas da vardı o daha cok yakıyordu :). 320 ler den fzla yakıyordu. ama 320 yı aratmıcak sekılde gıdıyordu. suan yenı tıp E200comp. kullanıyorum yakıtından ınanılmaz memnunum. 320 ler hem eskısı gıbı gıtmıyor hemde ınanılmaz fazla yakıyor. ortlamalara bakmayıpta kullananlardan dınlemek daha mantıklı olur. E200comp. sehır dısı 7.4lt. yakıyor sehır ıcı 9.0lt yakıyorum kı cok makul. zaten dıkkat edersenız E240-E320-E220cdi-E270cdi-E320cdi fiyatları ile E200comp. fiyatlarına farkı gorursunuz. mercedes ın en cok tutulan hangı kasa olursa olsun motoru 200comp. tur.
donanıma gelırsek elegance olup avantgarde paketlı olan araclar mevcuttur. mesela avantgarde olup avantgarde ozellıklerı olmayan araclarda mevcuttur. mercedes ın en cok tercıh edılen avantgarde paketi surucu koltuk elektrıklı sag koltuk yarı elektrıklı. cam tavan arac telefonu sıgara paketı on arka park sensor yagmur sensor far sensor derı koltuk ahsap dıreksıyon(cogunda olmaz extra ucret ben cam tavan yerıne sunrooflu alıp ahsap secım yaptım) bunun dısında dıgerleı zten standart. navıgasyon extradır avantgarde aksesuarı deıldır. yanı mercedes mercedestır.
ılk paragraftan hıc bır sey anlamadım:D ben koyluyum arkadas tarlayı sattık mercedes alacagız:) 2002 ve uzerı ıcın 200 komp ve 320 yı karsılatırsana bana moruk:)
suan yenı tıp E200comp. kullanıyorum yakıtından ınanılmaz memnunum. 320 ler hem eskısı gıbı gıtmıyor hemde ınanılmaz fazla yakıyor. ortlamalara bakmayıpta kullananlardan dınlemek daha mantıklı olur. E200comp. sehır dısı 7.4lt. yakıyor sehır ıcı 9.0lt yakıyorum kı cok makul. zaten dıkkat edersenız E240-E320-E220cdi-E270cdi-E320cdi fiyatları ile E200comp. fiyatlarına farkı gorursunuz. mercedes ın en cok tutulan hangı kasa olursa olsun motoru 200comp. tur.
bunda 1.8 makinayla geliştirdikleri SC kasnağının rolü çok büyük. Araba yük altında değilken kasnak kendini devreden çıkartıyor ve sc kranktan güç çalmamış oluyor. Hem yakıt ekonomisi hemde uzun ömür için çok başarılı bir adım.
Tünay, ben 2006 CLK 200 Kompressor aldım biliyosundur. Çok memnunum gerçekten, arabadan yol sesi de dahil hiçbir ses çıkmıyor ve her bindiğimde ayrı keyif alıyorum. Müziğimi açıp sağ şeritten tıngır mıngır gidiyorum. 20.000'de bir bakıma gidiyorum, onun dışında silecek vs. ıvır zıvır felan değiştirirsin ancak. Performans beklentim yoktu zaten, ama yine de beklediğimden daha iyi çıktı.
Yakıtı 1.8 araca göre az değil ama çok da değil. Ama vergisi vs. çok cazip ve arıza masrafın felan olmaması büyük avantaj.
Ama aksesuarları oldukça pahalı. Bir türlü ipod bağlantısı alamadım arabaya. 300-350 Euro aparat artı 150-200 lira işçilik diyolar serviste. Alabildiğin en fazla aksesuarlı olanı al derim.
Ben CLK'yı kesinlikle tavsiye ederim, şimdi araba alacak olsam yine bunu alırdım. Gerçi baban E kasa da düşünebilir. E'ler CLK'dan daha çok tutuluyor, satışı felan da daha kolay.
_muhaRRem
16-11-2009, 13:09
E320 ş.içi ortalaması 15.0 lt .. ama 230-240dan snra ciddi indiriyor ibreyi :)
kardesım kısacası 200comp. tan vazgecme mercedes alıosan
Walla mercedes ayrı bi dünya o yuzden herzaman tavsiye ederim.benım fikrimi sorarsan 320 lere gerek yok clk 200 kompressorde gayet yeterli bir arac 19 ları takıp yayıda koydunmu kopar olay..boşa benzın masrafı buyuk hacim.
aynen, gitmeyen 3,2 alcağıma gitmeyen ama daha az masraflı 1.8 motoru tercih ederim bende..
ne gıbı detaylar var tam olarak?elaganca ıle avangarde arasındakı
e kasa için farkları biliyorum,clk için nasıldır bilmiyorum
e klasse'de
hafızalı koltuk ayarları
kadran avantgarde'da beyaz
ikisinde de klima otomatik ama avantgarde'da digital ekran var
elegance'ın radyosundaki ekran dandik
bunlar iç mekanda böyleydi dış görünüş olarak
panjur,
farlar,
tampon uzantıları
jantlar
avantgarde yere daha yakın gibi
gambit49
16-11-2009, 15:12
yukarda da denmis e200 comp mercedesde en cok tercih edilen motordu 2. elide dusunursen e320e gore daha mantıklı bir tercih
Tünay, ben 2006 CLK 200 Kompressor aldım biliyosundur. Çok memnunum gerçekten, arabadan yol sesi de dahil hiçbir ses çıkmıyor ve her bindiğimde ayrı keyif alıyorum. Müziğimi açıp sağ şeritten tıngır mıngır gidiyorum. 20.000'de bir bakıma gidiyorum, onun dışında silecek vs. ıvır zıvır felan değiştirirsin ancak. Performans beklentim yoktu zaten, ama yine de beklediğimden daha iyi çıktı.
Yakıtı 1.8 araca göre az değil ama çok da değil. Ama vergisi vs. çok cazip ve arıza masrafın felan olmaması büyük avantaj.
Ama aksesuarları oldukça pahalı. Bir türlü ipod bağlantısı alamadım arabaya. 300-350 Euro aparat artı 150-200 lira işçilik diyolar serviste. Alabildiğin en fazla aksesuarlı olanı al derim.
Ben CLK'yı kesinlikle tavsiye ederim, şimdi araba alacak olsam yine bunu alırdım. Gerçi baban E kasa da düşünebilir. E'ler CLK'dan daha çok tutuluyor, satışı felan da daha kolay.
haberım yoktu kardesım hayırlı olsun...delı gıbı calısıyosun sarpta gezıyo cayır cayır senın yuzunu goren cennetlık...madem sende var bı ara gezdıreceksın benı bakalım nasılmıs ok? e kasa dusunmuyoruz dırek clk:) peder daha yaslanmadı o kadar adamın ruhu genc:)
bır soru daha 2002 ıle 2005 yada daha ustu modeller arasında bır farklılık var mı?
Serkan.S
16-11-2009, 20:11
Bence lpg yerine e220 cdi hatta e270 cdi düşünülebilir.Ama tercihim 220 olur biri 168 hp diğeri 175 hp.500 cc nereye gitti diye sorarlar adama. :) Fiyatlar hemen hemen aynı çünkü.
2001 kompresor kullandım baya cok yakıyordu ama cok ıyı gıdıyordu aynı kasa kompresor olmayan uz versıyon E klas da vardı o daha cok yakıyordu :). 320 ler den fzla yakıyordu. ama 320 yı aratmıcak sekılde gıdıyordu. suan yenı tıp E200comp. kullanıyorum yakıtından ınanılmaz memnunum. 320 ler hem eskısı gıbı gıtmıyor hemde ınanılmaz fazla yakıyor. ortlamalara bakmayıpta kullananlardan dınlemek daha mantıklı olur. E200comp. sehır dısı 7.4lt. yakıyor sehır ıcı 9.0lt yakıyorum kı cok makul. zaten dıkkat edersenız E240-E320-E220cdi-E270cdi-E320cdi fiyatları ile E200comp. fiyatlarına farkı gorursunuz. mercedes ın en cok tutulan hangı kasa olursa olsun motoru 200comp. tur.
donanıma gelırsek elegance olup avantgarde paketlı olan araclar mevcuttur. mesela avantgarde olup avantgarde ozellıklerı olmayan araclarda mevcuttur. mercedes ın en cok tercıh edılen avantgarde paketi surucu koltuk elektrıklı sag koltuk yarı elektrıklı. cam tavan arac telefonu sıgara paketı on arka park sensor yagmur sensor far sensor derı koltuk ahsap dıreksıyon(cogunda olmaz extra ucret ben cam tavan yerıne sunrooflu alıp ahsap secım yaptım) bunun dısında dıgerleı zten standart. navıgasyon extradır avantgarde aksesuarı deıldır. yanı mercedes mercedestır.
Yüklü değilse (sadece yazılım da kurtarmıyor 163 hp lik motoru) 200 kompresör'ün 320 gibi gidebilme ihtimali sıfır.
Yine aynı motor olan fakat düşük hacimli 240'lardan söz ediyor olsak son derece haklısınız, gerçekten hem gitmiyor, hem gitmediği için yakıyor, hemde boş yere 2600cc vergisi ödüyorsunuz, üstelik aynı gücü sunabilen 200 kompressörler varken.
Evet mercedes'in en çok tutulan modeli 200 kompressörlerdir çünkü çoğu insan sıfır bir araca %87 değerinde ötv ödemeyi ve üstüne üstlük 5.000 tl den fazla vergi ödemeyi göze alamıyor (haklı olarak). Hacimden vergi alınmayan ülkelerde hususi araçta 200 kompressör asla tutulmamaktadır. Bugün bu durum hala devam etmektedir, ben etrafta çok az C350-E350-320 CDI vs.. görüyorum, 200k ların yanında. Sanırım kimse mazoşist değil daha yüksek hacimli bir seçenek varken, yok yere ufağını alsın :)
İkinci elde 200 kompressörler saçma sapan pahalı her modelin, ama 320'ler hacim dezavantajından ötürü 8-10 bin tl kadar daha uygun. Bilmiyorum aradaki vergi farkı, bu 8-10 bin tl yi kaç sene de amorti eder? Satıcı için çok dezavantajlı (ki satmaya çalışan biri olarak bunu söylüyorum), ama alıcı için çok mantıklı araçlardır.
Donanım konusuna gelirsek, genellikle Türkiye paketinde 2 çeşit vardır. Bir de spor paket vardır.
Birincisi E1 paket, Sürücü elektrikli-hafızalı koltuk, çok fonksiyonlu otomatik klima, elektrikli arka perde, elektrikli katlanır yan aynalar, cruise control mevcut. Geri kalanlar standard donanım. Daha temel donanımlar mevcut, Yol bilgisayarı, 6 airbag vs.. standard donanımı hiç saymıyorum zaten.
E2 paketinde deri döşeme, sürücü-yolcu fark etmeksizin elektrikli ve hafızalı koltuklar, elektrikli ve hafızalı direksiyon ayarı, araç telefonu, cd changer, bose ses sistemi, parktronic ön-arka, yağmur sensörü, ve bazı modellerde de ekstra perde hava yastığı-arka hava yastıkları mevcuttur. Bir kaç zımbırtı unutmuş olabilirim ekstra donanım olarak bunda
Yani bu donanımları alabilmek için ille de Avantgarde almaya gerek yoktur. İstenildikten sonra Avantgarde'den çok daha donanımlı E2 paketli Elegance de alabilmek mümkündür.
Koltuk ısıtma-soğutma, sunroof, navigasyon/tv, xenon far + far yıkama gibi opsiyonlar tek tek seçilmektedir. Tabi E2 paketindeki donanımlarda tek tek seçilinebiliniyordu.
Bir de E3 paketi var, o da spor paket.
Kısaca aracın Avantgarde-Elegance-Classic olup olmaması fonksiyon-donanımı belirlemiyor, sadece görünüm farklılığı (tamponlar jantlar vs.), iç mekan görünümünü (ahşap renkleri-döşeme renkleri, konsol renkleri) ve bir kaç dış detayı fark ettiriyor (süspansiyon - araç renk seçenekleri vs.). Ama bu 3'lünün esas donanımlarla (xenon sensör mensör zımbırtılarıyla) bir alakası yok.
bır soru daha 2002 ıle 2005 yada daha ustu modeller arasında bır farklılık var mı?
Kullanılan motor aynı M271. Sadece yazılım farkı var yeni 184'lüklerde. CLK200K larda böyle.
2004 ten itibaren 320 motorlarda fabrikasyon stroker yapılıp 3.700 cc ye çıkarıldı, 245 hp güç üretmeye başladı.
2006 dan itibaren 350 koduna geçti, yeni nesil v-6 motor kullanılmaya başladı. 272 hp mi ne üretiyor o da.
Kasa olarak 2006'da makyajlandı, kayda değer bir değişiklik yapılmadı.
e kasa için farkları biliyorum,clk için nasıldır bilmiyorum
e klasse'de
hafızalı koltuk ayarları
kadran avantgarde'da beyaz
ikisinde de klima otomatik ama avantgarde'da digital ekran var
elegance'ın radyosundaki ekran dandik
bunlar iç mekanda böyleydi dış görünüş olarak
panjur,
farlar,
tampon uzantıları
jantlar
avantgarde yere daha yakın gibi
Avantgarde de kadran beyaz değil, gri tonda (sanırım classic donanımında siyahtı)
Dediğiniz gibi Avantgarde de dijital klima standart donanım ve Audio 30 standard.
Fakat Elegance de Audio 10 sunuluyor ve manuel klimalı.
Avantgarde donanımında Ön tampon, arka tampon, marşpiyel, ön kromajlı ızgara, jantlar, süspansiyon, helezonlar, stoplar (koyu) ve camların rengi(açık mavi) farklıdır.
İç aksamda da döşeme seçenekleri, ahşap seçenekleri farklıdır. Özellikle direksiyonda ahşap olayı güzeldir.
rcbasaran
16-11-2009, 23:33
dou üşenmeyip her detayıyla yazmış ve bilgiler tam olarak doğru, 320 yabana atılacak gidişe sahip değildir, 200 komp lerle kıyaslamak komik olur, 240 hem kekeme hem gevezedir(hem yakar hem gitmez).. 320 tavsiye ederim e kasada kullanmış biri olarak... Ben sadece elektronikten çektim sıkıntıyı, o da abartılacak boyutta değil (bir gün akünü boş bulabilirsin, bir iki ay sonra sbc hata verebilir, beyin arızası vs. ben 3 yılda 3-4 kere bu tür problem yasadım, ama ne şanzıman ne motor en ufak sıkıntı çekmedim 180.000 km ye kadar, o km de de sattım aracı
Avantgarde de kadran beyaz değil, gri tonda (sanırım classic donanımında siyahtı)
http://videos.streetfire.net/video/MB-E320-0200-kmh_199524.htm
zemin beyaz, siz cerceveyi mi kastettiniz ? videodaki arac avantgarde.
ha bu arada bizdeki arac genelde uzun yolda kullaniliyor sehiricine pek girmez, haftada 1-2 kez belki.. 15bin km'lik ortalama tuketim 10.3 :)
Yüklü değilse (sadece yazılım da kurtarmıyor 163 hp lik motoru) 200 kompresör'ün 320 gibi gidebilme ihtimali sıfır.
Yine aynı motor olan fakat düşük hacimli 240'lardan söz ediyor olsak son derece haklısınız, gerçekten hem gitmiyor, hem gitmediği için yakıyor, hemde boş yere 2600cc vergisi ödüyorsunuz, üstelik aynı gücü sunabilen 200 kompressörler varken.
Evet mercedes'in en çok tutulan modeli 200 kompressörlerdir çünkü çoğu insan sıfır bir araca %87 değerinde ötv ödemeyi ve üstüne üstlük 5.000 tl den fazla vergi ödemeyi göze alamıyor (haklı olarak). Hacimden vergi alınmayan ülkelerde hususi araçta 200 kompressör asla tutulmamaktadır. Bugün bu durum hala devam etmektedir, ben etrafta çok az C350-E350-320 CDI vs.. görüyorum, 200k ların yanında. Sanırım kimse mazoşist değil daha yüksek hacimli bir seçenek varken, yok yere ufağını alsın :)
İkinci elde 200 kompressörler saçma sapan pahalı her modelin, ama 320'ler hacim dezavantajından ötürü 8-10 bin tl kadar daha uygun. Bilmiyorum aradaki vergi farkı, bu 8-10 bin tl yi kaç sene de amorti eder? Satıcı için çok dezavantajlı (ki satmaya çalışan biri olarak bunu söylüyorum), ama alıcı için çok mantıklı araçlardır.
Donanım konusuna gelirsek, genellikle Türkiye paketinde 2 çeşit vardır. Bir de spor paket vardır.
Birincisi E1 paket, Sürücü elektrikli-hafızalı koltuk, çok fonksiyonlu otomatik klima, elektrikli arka perde, elektrikli katlanır yan aynalar, cruise control mevcut. Geri kalanlar standard donanım. Daha temel donanımlar mevcut, Yol bilgisayarı, 6 airbag vs.. standard donanımı hiç saymıyorum zaten.
E2 paketinde deri döşeme, sürücü-yolcu fark etmeksizin elektrikli ve hafızalı koltuklar, elektrikli ve hafızalı direksiyon ayarı, araç telefonu, cd changer, bose ses sistemi, parktronic ön-arka, yağmur sensörü, ve bazı modellerde de ekstra perde hava yastığı-arka hava yastıkları mevcuttur. Bir kaç zımbırtı unutmuş olabilirim ekstra donanım olarak bunda
Yani bu donanımları alabilmek için ille de Avantgarde almaya gerek yoktur. İstenildikten sonra Avantgarde'den çok daha donanımlı E2 paketli Elegance de alabilmek mümkündür.
Koltuk ısıtma-soğutma, sunroof, navigasyon/tv, xenon far + far yıkama gibi opsiyonlar tek tek seçilmektedir. Tabi E2 paketindeki donanımlarda tek tek seçilinebiliniyordu.
Bir de E3 paketi var, o da spor paket.
Kısaca aracın Avantgarde-Elegance-Classic olup olmaması fonksiyon-donanımı belirlemiyor, sadece görünüm farklılığı (tamponlar jantlar vs.), iç mekan görünümünü (ahşap renkleri-döşeme renkleri, konsol renkleri) ve bir kaç dış detayı fark ettiriyor (süspansiyon - araç renk seçenekleri vs.). Ama bu 3'lünün esas donanımlarla (xenon sensör mensör zımbırtılarıyla) bir alakası yok.
benım 320 ıle hemen hemen aynı gıdıyor dedıgım kasa 2001 dı. 2.0 kompresor yanı. bende ondan da vardı cok ıyı gıdıyordu. 163 luk var suanda yanına yaklasamaz
http://videos.streetfire.net/video/MB-E320-0200-kmh_199524.htm
zemin beyaz, siz cerceveyi mi kastettiniz ? videodaki arac avantgarde.
ha bu arada bizdeki arac genelde uzun yolda kullaniliyor sehiricine pek girmez, haftada 1-2 kez belki.. 15bin km'lik ortalama tuketim 10.3 :)
Kusurabakmayın, ben eski kasa E serisine takılmış gidiyorum, o diye düşünüp cevapladım bir an kendimce :).
Evet yeni kasalarda Avantgarde'ler beyaz kadranlı.
benım 320 ıle hemen hemen aynı gıdıyor dedıgım kasa 2001 dı. 2.0 kompresor yanı. bende ondan da vardı cok ıyı gıdıyordu. 163 luk var suanda yanına yaklasamaz
Şimdi anladım,
Karışıklığın sebebi şuydu,
2001'de kullanılan 2.0 litre 163 hp lik motor, eski nesil 186 hp den düşürülmüş hali, sanırım mekanik aynı, sadece yazılım farkı var (emin değilim-hatırlamıyorum).
2002 yeni kasadan itibaren yine 163 hp iken, 1.8 litreye düşürüldü, bugün hala ufak değişikliklerle kullanılan M272 geldi.
Dediğiniz 186 hp lik motorlar eski nesil M111 olan, onlar da E serisinde 2000 senesine kadar kullanıldı. Gerçekten özellikle yazılımdan sonra kalibresine göre inanılmaz gidiyordu onlar, haklısınız.
Tünay ne işin var mercedes ile Allah aşkına? Peder'e 2001 de sıfır e200k avantgarde e2 paket e200 aldık, aldık alalı toplam 20 kere ancak binmişimdir sevmediğimden dolayı.
Ne o öyle kullanırken ayrı bir kodamanlık oturuyor adamın üstüne. Böyle bir müteahhit edalarına bürünüyorsun, sportiflik desen "0" , dizel gibi motor var, oldum olası sevmedim mercedes makinelerini, ne o yahu 6000 devirde redline mı olur? :)
Süspansiyon desen, air ride'lı amerikan haltetmiş, uzun yolda biraz çökmüş zemine denk geliyorsun, resmen arkası ayrı zıplıyor.
Ustaları ayrı bir zilli (en azından bizim aracın gittiği ustalar öyle) ne bir teknikten anlarlar, tipik 1980'lerde kalmış ustalar (Ankara için söylüyorum). Herife aç şunun intercoolerini temizle diyorum, ne gerek var, la bunda intercooler mi vardı? diyor bana.
Hele ESP denen nanesine ayrı bir kıl oluyorum bizimkinin, geçen kış kar yağdı, birlik mahallesinin oradaki yokuşlarda kaldım. Espyi kapatıp yolda 3-4 kişiyi çağırdım arka koltuk ve bagaja oturttum, alıyorum tiptronik'ten 1. vitese, veriyorum gazı, zart devreden çıkardığım esp "hacı ben girdim geri devreye" diyor, ulan madem kafana göre zırt pırt devreye gireceksin, ne diye düğmesini koymuşlar? O gün yaşadığım eziyeti ve rezilliği hiç unutmadım. Kar lastiği takmış lpg'li şahin bile kıçını başını attıra attıra yanımdan geçti, ben salak gibi ufacık bir yokuşta kaldım.
Hacı git BMW al, Audi al ama Mercedes bizim gibi genç insanlara göre değil ya (minikleri ayrı tutayım :) )
Ha konfor olayına geleyim, bizimkinde siyah ahşap var çok güzel görünüyor, koltuk ısıtması ve soğutması dahil tam full aldık, konforuna laf yok, fakat sürüş zevki arama. Ancak kodoman zevki alırsın, ohhh benim mersom var, yıldızı içerden gördüm, zenginim para bende falan dersin :)
hele eskı 2.0 comp larda suan 1.8 comp. ların sanzumanının kullanıldıgını dusunursek sanırım ucak olurdu :)
Tünay ne işin var mercedes ile Allah aşkına? Peder'e 2001 de sıfır e200k avantgarde e2 paket e200 aldık, aldık alalı toplam 20 kere ancak binmişimdir sevmediğimden dolayı.
Ne o öyle kullanırken ayrı bir kodamanlık oturuyor adamın üstüne. Böyle bir müteahhit edalarına bürünüyorsun, sportiflik desen "0" , dizel gibi motor var, oldum olası sevmedim mercedes makinelerini, ne o yahu 6000 devirde redline mı olur? :)
Süspansiyon desen, air ride'lı amerikan haltetmiş, uzun yolda biraz çökmüş zemine denk geliyorsun, resmen arkası ayrı zıplıyor.
Ustaları ayrı bir zilli (en azından bizim aracın gittiği ustalar öyle) ne bir teknikten anlarlar, tipik 1980'lerde kalmış ustalar (Ankara için söylüyorum). Herife aç şunun intercoolerini temizle diyorum, ne gerek var, la bunda intercooler mi vardı? diyor bana.
Hele ESP denen nanesine ayrı bir kıl oluyorum bizimkinin, geçen kış kar yağdı, birlik mahallesinin oradaki yokuşlarda kaldım. Espyi kapatıp yolda 3-4 kişiyi çağırdım arka koltuk ve bagaja oturttum, alıyorum tiptronik'ten 1. vitese, veriyorum gazı, zart devreden çıkardığım esp "hacı ben girdim geri devreye" diyor, ulan madem kafana göre zırt pırt devreye gireceksin, ne diye düğmesini koymuşlar? O gün yaşadığım eziyeti ve rezilliği hiç unutmadım. Kar lastiği takmış lpg'li şahin bile kıçını başını attıra attıra yanımdan geçti, ben salak gibi ufacık bir yokuşta kaldım.
Hacı git BMW al, Audi al ama Mercedes bizim gibi genç insanlara göre değil ya (minikleri ayrı tutayım :) )
Ha konfor olayına geleyim, bizimkinde siyah ahşap var çok güzel görünüyor, koltuk ısıtması ve soğutması dahil tam full aldık, konforuna laf yok, fakat sürüş zevki arama. Ancak kodoman zevki alırsın, ohhh benim mersom var, yıldızı içerden gördüm, zenginim para bende falan dersin :)
Çok doğru tespitler Gürsel abi,
ESP konusunda ise, ben çözümü ABS beyninin soketini sökerek bulmuştum, naparsan yap karışmıyor :D
Yalnız arkadaşın istediği araç E serisi değil, güncel kasa CLK serisi. Arada çok fark olduğunu belirteyim.
Farketmez Dou, Mercedes her zaman mercedes'dir, sportiflik 0 , zenginlik 1 :)
Diyorum ya 8 yıldır 20 kereden fazla binmedim, bindiğim zaman ayrı bir moda sokuyor araba seni. Direksiyon ahşap kaplı, direksiyon kutusu hissiz, amerikanların bile direksiyonunda daha fazla his var.
Babamın aracı hala benim üzerime, çaktırmadan satıp Audi A6 veya Bmw 520i alıp önüne koyasım var :)
haberım yoktu kardesım hayırlı olsun...delı gıbı calısıyosun sarpta gezıyo cayır cayır senın yuzunu goren cennetlık...madem sende var bı ara gezdıreceksın benı bakalım nasılmıs ok? e kasa dusunmuyoruz dırek clk:) peder daha yaslanmadı o kadar adamın ruhu genc:)
Sağolasın Tünaycım. Sorma gecemiz gündüzümüz kalmadı çalışmaktan. Bi ara karşılaşırsak kullanır bi bakarsın arabaya.
Açıkçası bence de CLK E kasadan görüntü olarak 10 kat daha güzel.
2006'da kasa makyajlandı, arka stoplar ve önü çok çok hafif değişti (içindeki ve motordaki değişiklikleri tam bilmiyorum). Ayrıca geçende söylemeyi unuttum, yürüyenlere iyice baktırın diyolardı ben alırken, E'den daha sert olduğu için sorunlu olabiliyorlarmış.
Benim araba Avantgarde hangi paket tam bilmiyorum ama E1 sanırım. Ama ekstra deri koltuk ısıtma, sunroof,Harman-Kardon ses sistemi, ön-arka parktronik, araç telefonu, yağmur sensörü, bi-xenon, hafızalı direksiyon, far yıkama vs. hepsi var. Sadece yolcu tarafı elektrikli koltuk, koltuk soğutma ve navigasyon eksik.
Dediğim gibi çok memnunum. Daha önce Mercedes almayı hiç düşünmemiştim ama şimdi iyi ki almışım diyorum. Bir sonraki arabam SL mi olsa diye düşünmeye başladım bile bir ara (ama sonra 997 Turbo diyip vazgeçtim tabii :p O zamana kadar clk ile birlikteyiz inşallah)
Farketmez Dou, Mercedes her zaman mercedes'dir, sportiflik 0 , zenginlik 1 :)
Diyorum ya 8 yıldır 20 kereden fazla binmedim, bindiğim zaman ayrı bir moda sokuyor araba seni. Direksiyon ahşap kaplı, direksiyon kutusu hissiz, amerikanların bile direksiyonunda daha fazla his var.
Babamın aracı hala benim üzerime, çaktırmadan satıp Audi A6 veya Bmw 520i alıp önüne koyasım var :)
Çok fena çok, bir de bana sor, araç o kadar ruhsuz ki (e serisinden bahsediyorum w210), eve gider gitmez uyumaktan başka bir şey yapamıyorum. Resmen metabolizmamı değiştirdi araba. Zamanında sözüm geçseydi ne güzel bugün E39 540i ye biniyor olurdum şu anda.
Beterin beteri var bir de, makyajsız w210'lar çok daha beter, direksiyon sistemi makyajda daha "hissedilir" hale gelmişti. Gerçi mekanik olarak inanılmaz sağlam araçlar, 220.000 kilometre olmasına rağmen yürüyen aksama anahtar değmedi + katalitik konvertörler + amortisörler falan alayı fabrikasyon duruyor.
Honda'ya geçince bir anda apaçi moduma geri dönüyorum Allah'tan :D
onurdestan
17-11-2009, 18:01
bende arada bişey öğrenmek istiyorum bazen 98 model gibi slk 200 kompressor lere bakıyorum manuel olanları baya fazla 26-30 bin tl gibi fiyatları var bu araba kaç kilodur ve 200 kompresorler 194 bg o modellerde sanırım manuelde oldunu düşünürsek küçük sc kasnağı komple egzoz cai ve yazılımla ne gibi rakamlara ulaşılabilir çok merak ediyorum gerçekten konu açılmışken öğrenmek istiyorum
bende arada bişey öğrenmek istiyorum bazen 98 model gibi slk 200 kompressor lere bakıyorum manuel olanları baya fazla 26-30 bin tl gibi fiyatları var bu araba kaç kilodur ve 200 kompresorler 194 bg o modellerde sanırım manuelde oldunu düşünürsek küçük sc kasnağı komple egzoz cai ve yazılımla ne gibi rakamlara ulaşılabilir çok merak ediyorum gerçekten konu açılmışken öğrenmek istiyorum
1999 modeller 193 hp, ama benzin şamandırası kronik problemlidir o motorların.
Tünay ne işin var mercedes ile Allah aşkına? Peder'e 2001 de sıfır e200k avantgarde e2 paket e200 aldık, aldık alalı toplam 20 kere ancak binmişimdir sevmediğimden dolayı.
Ne o öyle kullanırken ayrı bir kodamanlık oturuyor adamın üstüne. Böyle bir müteahhit edalarına bürünüyorsun, sportiflik desen "0" , dizel gibi motor var, oldum olası sevmedim mercedes makinelerini, ne o yahu 6000 devirde redline mı olur? :)
Süspansiyon desen, air ride'lı amerikan haltetmiş, uzun yolda biraz çökmüş zemine denk geliyorsun, resmen arkası ayrı zıplıyor.
Ustaları ayrı bir zilli (en azından bizim aracın gittiği ustalar öyle) ne bir teknikten anlarlar, tipik 1980'lerde kalmış ustalar (Ankara için söylüyorum). Herife aç şunun intercoolerini temizle diyorum, ne gerek var, la bunda intercooler mi vardı? diyor bana.
Hele ESP denen nanesine ayrı bir kıl oluyorum bizimkinin, geçen kış kar yağdı, birlik mahallesinin oradaki yokuşlarda kaldım. Espyi kapatıp yolda 3-4 kişiyi çağırdım arka koltuk ve bagaja oturttum, alıyorum tiptronik'ten 1. vitese, veriyorum gazı, zart devreden çıkardığım esp "hacı ben girdim geri devreye" diyor, ulan madem kafana göre zırt pırt devreye gireceksin, ne diye düğmesini koymuşlar? O gün yaşadığım eziyeti ve rezilliği hiç unutmadım. Kar lastiği takmış lpg'li şahin bile kıçını başını attıra attıra yanımdan geçti, ben salak gibi ufacık bir yokuşta kaldım.
Hacı git BMW al, Audi al ama Mercedes bizim gibi genç insanlara göre değil ya (minikleri ayrı tutayım :) )
Ha konfor olayına geleyim, bizimkinde siyah ahşap var çok güzel görünüyor, koltuk ısıtması ve soğutması dahil tam full aldık, konforuna laf yok, fakat sürüş zevki arama. Ancak kodoman zevki alırsın, ohhh benim mersom var, yıldızı içerden gördüm, zenginim para bende falan dersin :)
walla benım ıcın su dakıkadan sonra spor araba s2k 911 ferro ve lambodur onlardan bırını alana kadar konfor ıyıdır:)
Sağolasın Tünaycım. Sorma gecemiz gündüzümüz kalmadı çalışmaktan. Bi ara karşılaşırsak kullanır bi bakarsın arabaya.
Açıkçası bence de CLK E kasadan görüntü olarak 10 kat daha güzel.
2006'da kasa makyajlandı, arka stoplar ve önü çok çok hafif değişti (içindeki ve motordaki değişiklikleri tam bilmiyorum). Ayrıca geçende söylemeyi unuttum, yürüyenlere iyice baktırın diyolardı ben alırken, E'den daha sert olduğu için sorunlu olabiliyorlarmış.
Benim araba Avantgarde hangi paket tam bilmiyorum ama E1 sanırım. Ama ekstra deri koltuk ısıtma, sunroof,Harman-Kardon ses sistemi, ön-arka parktronik, araç telefonu, yağmur sensörü, bi-xenon, hafızalı direksiyon, far yıkama vs. hepsi var. Sadece yolcu tarafı elektrikli koltuk, koltuk soğutma ve navigasyon eksik.
Dediğim gibi çok memnunum. Daha önce Mercedes almayı hiç düşünmemiştim ama şimdi iyi ki almışım diyorum. Bir sonraki arabam SL mi olsa diye düşünmeye başladım bile bir ara (ama sonra 997 Turbo diyip vazgeçtim tabii :p O zamana kadar clk ile birlikteyiz inşallah)
tamamdır yawrum ben su okuk sıkıntılarını bı atayım bulusalım bı cay corba ıcerız hemde arabayı ıncelerız...
renault_f1
18-11-2009, 21:25
hakikaten mercedes'ler çok farklı sürüş olsun kalite olsun...
200 compressor ile oynama imkanı nedir arkadaşlar eksta güç artırımı için
clk 240 hakkında soylecegı olan var mıdır? bırde 200 komp ıle 320 yı sadece performens bakımından degerlendırecek tecrube sahıplerı var mıdır?
Emir_b16a
22-11-2009, 13:50
clk 240 hakkında soylecegı olan var mıdır? bırde 200 komp ıle 320 yı sadece performens bakımından degerlendırecek tecrube sahıplerı var mıdır?
240 hakkında bişi söleyemem ama
eski 186 lık 163 lük le 320 makinaların hepsini kullanma fırsatım oldu 320 yi hem e serisinde hem slk da hem de s serisisnde tecrübe ettim hepsinde tadından yenmıo slk da çok daha keyifliydi :D (keza 236 hp lik amg yapımı c200kda bunlara dahil)
e serisi üzerinde 200 200 komprasör 186hp 163hp we 320 makinaları kullandım 320 den başkası kesinlikle yalan
biz ailecek mercedes kullanıoruz 74 modelden son 2 kasa hariç bütün s serisi arabalara binme kullanma fırsatım oldu arada e ler c ler gitti geldi aile içinde sölenen tek kelime war 4 silindir mercedese binilmez :) bnce bu bişileri anlatır tawsiyem mercedesin warsa 6 silindirli olmalı en az
eyer çok kafana eserde performans istersen 600 motorları dene yada amgleri :D uygun fiyatlı sl 600 ler 500 ler mewcut ama çok külfetli motorlar çok yakar masraf çıkarırsa çok çıkarırlar (kendi sınıfına göre uygun bile olsa parça fiyatları yinede çok)
bide 320 motorun 200k motorlara göre şöle bi awantajı war sıkıştırmadan sni yormadan hızlanabiliolar
chiefkadir
22-11-2009, 15:16
320 lerde çıkan ilk v6 lar güç ve performansı düşürülüp emisyon ve tüketim yönleri düşünülerek hazırlanmış motorlar yani pek birşey beklememek lazım eski sıralı 6 lar kadar.
biraz sorunlu olabilir elektonik özellikle ama bence güzel ve alınabilecek bir araç değerinden düşük fiyatlara gidiyor zaten 320 ler.
brabus jant ve biraz alçaltma ile muazzam oluyor.Ya ömer bütün arabaları biliyosun kim ne sorsa biçuval bilgi yazıyosun:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.