Orijinalini görmek için tıklayınız : Beyaz Duman
Yiğit G.
16-11-2009, 09:23
Kış ayları geldimi duman artmam artıyor.Ama pofur pofur.Diğer eski toyotalar hondalar bakıyorum onlarda atıyor ama benim kadar değil.Suyum eksilmiyor , yagım iyi..Motor ısınmaya basladıktan sonra cıkıyor duman.Acaba çok duman çıkmasının sebebi 60mm lik orta borular ve dc headers olabilirmi ? Etkilermi yani ? Belki bu borular ve headers olmasa bende normal mi duman atarım ? (Crx)
_n96aXTqq6M
Ara boruların vs. etkisi olur , Soğuk havalar dışında atmıyorsa ve eksilme yoksa bu havalarda normal kabul edililir..
Yiğit G.
16-11-2009, 11:34
Ara boruların vs. etkisi olur , Soğuk havalar dışında atmıyorsa ve eksilme yoksa bu havalarda normal kabul edililir..
Yazın cok cok az , yani normal sayılacak kadar az atıyor gözle gözükmüyor bile.Ama kışın hele yagmurlu havalarda buhar gibi cosuyor mübarek.
beyaz duman özellikle su yaktığının göstergesidir. Senin anlattığın durumlada özdeşleştirince, sen filtrenden su alıosun, yada contandan olabilir. Bloğun içine giren suyu yakıosun. Su seviyeni kontrol et azalma yoksa, vede dediğin gibi özellikle yağmurda artma varsa filtrenden alıosun. Yakında motoruda alırsın...
Yiğit G.
16-11-2009, 11:52
beyaz duman özellikle su yaktığının göstergesidir. Senin anlattığın durumlada özdeşleştirince, sen filtrenden su alıosun, yada contandan olabilir. Bloğun içine giren suyu yakıosun. Su seviyeni kontrol et azalma yoksa, vede dediğin gibi özellikle yağmurda artma varsa filtrenden alıosun. Yakında motoruda alırsın...
Filtreden nasıl su alınır yaw ilk defa duydum ?
mantar filtre kullanıosundur, yada short ramli değildir filtren, yoldan alırsın suyu...
bak duymuş oldun
Yiğit G.
16-11-2009, 12:04
mantar filtre kullanıosundur, yada short ramli değildir filtren, yoldan alırsın suyu...
bak duymuş oldun
Mantar filitre falan kullanmıyorum , standart orj. borularım var.Filitreme su gelmesi mümkün değil.Yoldan nasıl alıyorum suyu onu çözemedim :D
bak canım kardeşim. sen başına gelen bişey yazmışsın, bende sana olabilecek tüm varyasyonları yazmaya çalıştım
sen ne kadar açıklayıcı bahsedersen okadarda sağlıklı yanıt alırsın. bak ne yazmışsın beyaz duman, eğer beyazsa su buharıdır (yağ değildir). Su buharı içinde aracının blok içine su alması lazım. Bu conta kenarından olur, bloğun zayıf yerinden kaçak vardır içine alıordur.
Yiğit G.
16-11-2009, 12:12
bak canım kardeşim. sen başına gelen bişey yazmışsın, bende sana olabilecek tüm varyasyonları yazmaya çalıştım
sen ne kadar açıklayıcı bahsedersen okadarda sağlıklı yanıt alırsın. bak ne yazmışsın beyaz duman, eğer beyazsa su buharıdır (yağ değildir). Su buharı içinde aracının blok içine su alması lazım. Bu conta kenarından olur, bloğun zayıf yerinden kaçak vardır içine alıordur.
Tamam canım kardeşim sagol eyw.
sportinger
16-11-2009, 14:16
gerekli bilgi verilmiş; orjinal filitre kutun soguk hava yı nerden cekiyor oraya bak. birde kutunun içine bak sana zahmet eger toz veya camur birikintisi varsa yüksek ihtimal filitre kutundan yok sa contandan kaynaklanıyodur. eksiltme olmamaması ilginç, tahliye kutusuna bakmıyosundur umarım...
Cimmeria
16-11-2009, 18:16
evet bende onu yazacaktım, radyatörü kontrol ediyorsun değil mi ? Filtrede bir şey yoksa büyük ihtimal üst kapak contasıdır olay
CallMeInsane
16-11-2009, 18:22
headers ve ara boruların yuzunden dısarıya attıgın gaz normal bi crx den fazla zaten hava nekadar sogursa bu gazlarda o kadar görünür oluyor ısı farkından
Yiğit G.
16-11-2009, 21:39
Radyatoru sürekli kontrol ederim zaten.8 senedir crx bende arkadaşlar yabancı değilim yani kendimde ugrasırım.Sadece yag eksiltmemesi ve su eksiltmemesi ama beyaz duman atması garibime gidiyor.2 senedir falan böyle , gecen kışda böle idi.. Bugun dikkat ettim ama cogu eski civicler corollalar vs hep duman atıyor.Benimki sadece onların 2 katı.Hani eski teknoloji motorlar böyle kış günlerinde beyaz duman atabilir die bişeymi var onu merak ettim.
Kış ayları geldimi duman artmam artıyor.Ama pofur pofur.Diğer eski toyotalar hondalar bakıyorum onlarda atıyor ama benim kadar değil.Suyum eksilmiyor , yagım iyi..Motor ısınmaya basladıktan sonra cıkıyor duman.Acaba çok duman çıkmasının sebebi 60mm lik orta borular ve dc headers olabilirmi ? Etkilermi yani ? Belki bu borular ve headers olmasa bende normal mi duman atarım ? (Crx)
subap contalarindan yag siziyor olabilir, benim tecrubemde, ilk arac calisirken yapar,(evet beyaz duman atiyor!!!) isinmaya baslayinca keser, havalarin sogumasiyla baglantili bu var, tabi kapak contasindan sizintin yoksa
ayrica bujilerini sabah calitirmadan cikar bak, eger yag bulursan dedigim olaydir
blackk35alp
18-11-2009, 10:24
kardesım duz borudan da yapabılır ama bence motor yagını da bır kontrol ettır ...hatta bence 4 weya 5 yad degısımınde bır yuksek kalıtelı dizel motor yağı koy arabana bellı surede yok yaptıktan sonra tekrar kalıtelı bır motor yagı koy ...kesınlıkle yag katkılarına falan gırme benden soylemesı:)
Yiğit G.
18-11-2009, 15:54
ayrica bujilerini sabah calitirmadan cikar bak, eger yag bulursan dedigim olaydir
Bujilerimde yag var (kablosunu cıkarınca gördüm) , hepsinde olmasada 1-2 sinin yaglandıgını gördüm.
Yiğit G.
18-11-2009, 15:55
kardesım duz borudan da yapabılır ama bence motor yagını da bır kontrol ettır ...hatta bence 4 weya 5 yad degısımınde bır yuksek kalıtelı dizel motor yağı koy arabana bellı surede yok yaptıktan sonra tekrar kalıtelı bır motor yagı koy ...kesınlıkle yag katkılarına falan gırme benden soylemesı:)
Dizel motor yagı , benzinlilere uyuyormu ?
Birşey soracağım Bu olay sadece kış aylarında motor soğukken vede yaz aylarında görünmeyecek kadar az ise vede motor ısındıktan sonra kesiliyorsa, yağında suyunda eksilme yoksa, filtren su almıyorsa, radyatörün sağlamsa sanırım egzosundan çıkan sadece yanan yakıtın buharı soğuk motorda soğuk havada gayet normaldir. hatta egzos ucundan biraz su döker gibide yapabilir. normal birşeydir.
Cimmeria
18-11-2009, 17:52
bujilerde yağ olması normal bir şey değil ama bir yerde kaçak var demekki
Yiğit G.
18-11-2009, 20:47
Birşey soracağım Bu olay sadece kış aylarında motor soğukken vede yaz aylarında görünmeyecek kadar az ise vede motor ısındıktan sonra kesiliyorsa, yağında suyunda eksilme yoksa, filtren su almıyorsa, radyatörün sağlamsa sanırım egzosundan çıkan sadece yanan yakıtın buharı soğuk motorda soğuk havada gayet normaldir. hatta egzos ucundan biraz su döker gibide yapabilir. normal birşeydir.
Yazın çok çok hafif cıkıyor ,ama kışın gözle görülür şekilde , benimki tam tersi ama motor ısındıkça artıyor , suyumda eksilme yok (suyumda eksilme yok derken söyle sölim ara sırada su eklerim 2 haftada 1 gibi , azalma olur yani ama hani küçük şişe su bile eksiğini tamamlamaya yetiyor öle ciddi anlamda suyum eksilmiyor), filtrem su almıyor , radyatorum de delik kacak vs yok ama biraz camur var içinde.Benim 1. pistonumda sorun var , 3 sene önce motoru yaptırdıktan hemen sonra kardeşim sagolsun inanılmaz bir hararet gördü motor ve piston vuruntu yapmaya basladı.Servisde kontrol ettirdim contamda vs hiçbişey olmadıgı bu şekilde kullanabilecegimi söyledir sadece ses yapar dediler , eğer istersem motorun yeniden toplanması gerektiğini söledir bende yok böle kullanırım dedim hakkatende 3 senedir o vuruntu ile kullandım arabayı , yuklendimde , bastımda bişey olmadı.acaba artık ölmeyemi basladı motor cunku suyum eklismiyor yagıma baktım bugun gram eksilmemiş ama duman atıyor..Pistonla bir baglantı kuramıyorum ama o dumanı..
tamamem dediğin olay duz borunun içinden gecen sıcak havayla,borunun soğuk olmasından dolayı ortaya çıkan nemlenmeden gelen buhar başka bir sorun değil kafana takma orjınale çevir istersen düzelir silindıre su alsa sabahları ılk marşta teklemeye başlar motor ve duzelır boyle bır olay yoktur umarım ,sorun düz borundan kaynaklanıyor salla :)
Yiğit G.
19-11-2009, 10:55
tamamem dediğin olay duz borunun içinden gecen sıcak havayla,borunun soğuk olmasından dolayı ortaya çıkan nemlenmeden gelen buhar başka bir sorun değil kafana takma orjınale çevir istersen düzelir silindıre su alsa sabahları ılk marşta teklemeye başlar motor ve duzelır boyle bır olay yoktur umarım ,sorun düz borundan kaynaklanıyor salla :)
yok tekleme falan güzel calısıyor motor , sanırım dediğin gibi düz boru ve headers dan kaynaklanıyor, gerek yok orj cevirmeye böle kullanırım zaten swap istiyorum yakında , idare ederim eyw arkadasım.
Hocam sübap lastiklerlerini bir kontrol ettir. Büyük iktimalle ondan. Bujilerin de tepesine yağ iniyorsa sübap lastiklerindendir.
Yiğit G.
19-11-2009, 13:46
eyw kardeşim aklımda.
ya bırakın bu işleri subab lastıklerınden kaynaklanan bır sorun olsa mavı duman atar herkez bılıp bılmeden konuşuyor, tamamen eksoz borusundan kaynaklanan sorun o araçta sıkıntı yok kardeş sen kafana takma sıkıntı yok onda boştan yere sağını solunu sokturme aracın
Hocam sübap lastiklerlerini bir kontrol ettir. Büyük iktimalle ondan. Bujilerin de tepesine yağ iniyorsa sübap lastiklerindendir.
bu kadar kolay ya sankı teker kontrol ettırıyor :D:D: sadece guluyorum
bu kadar kolay ya sankı teker kontrol ettırıyor :D:D: sadece guluyorum
Sen çok biliyorsun, biz bişey bilmiyoruz. Eyvallah..
evet ben bu işi yapıyorum çunkü :D bildiğimi soyluyorum
aynen devam et işini yapmaya sen, egsoz borusuna akşam su basıyorlar duman ondan çıkıyor değil mi?
ya haklısın :) su eksıltme yok yağ eksıltme yok akşam aracın suyunu boşlatıyorlar demi :D
Yiğit G.
23-11-2009, 19:34
_n96aXTqq6M
ya bırakın bu işleri subab lastıklerınden kaynaklanan bır sorun olsa mavı duman atar herkez bılıp bılmeden konuşuyor
Subap lastiklerinden kaçırma-eksiltme olursa mavi duman kesinlikle atmıyor (azıcık bile atmıyor), 2 araçta yaşamış biri olarak söyleyeyim.
evet normal eksoz borusunun buharı, sizce :D
Subap lastiklerinden kaçırma-eksiltme olursa mavi duman kesinlikle atmıyor (azıcık bile atmıyor), 2 araçta yaşamış biri olarak söyleyeyim.
dıkkat et subab lastıklerınden yağ alıyor olsa mavı duman atar ve 10 sanıye içinde keser veya daha az bı zamanda nasıl diceksın akşam geldın yoldan aracı park ettın subab lastıklerı kurumuş veya yerınden çıkmış ise, sılındır kapağına gelen yağ ister istemez subab kavalların ( engıne valve guide) dan sılındırın içine yani pistonun tepesine azda olsa yağ iner belkı 10 gram silindir başına ilk marşta bu yağda yakıtla bırlıkte yanarak mavı duman olarak eksozdan atılır bundan dolayıda yağ kokusunu bıle aracın ıçindekı insan bizzat hisseder dolayısıyla gunlerce boyle bir durumdan dolayı yağ eksılme olur ,çok kotu subab lastiklerınden dolayı yolda bile iken mavı duman ara ara atmaya devam eder kullanan surucunun bunu hissetmemesı mumkun değil hiç arabadan anlamayan adam bıle bunun farkına varır bizzat yaşadım :D
dıkkat et subab lastıklerınden yağ alıyor olsa mavı duman atar ve 10 sanıye içinde keser veya daha az bı zamanda nasıl diceksın akşam geldın yoldan aracı park ettın subab lastıklerı kurumuş veya yerınden çıkmış ise, sılındır kapağına gelen yağ ister istemez subab kavalların ( engıne valve guide) dan sılındırın içine yani pistonun tepesine azda olsa yağ iner belkı 10 gram silindir başına ilk marşta bu yağda yakıtla bırlıkte yanarak mavı duman olarak eksozdan atılır bundan dolayıda yağ kokusunu bıle aracın ıçindekı insan bizzat hisseder dolayısıyla gunlerce boyle bir durumdan dolayı yağ eksılme olur ,çok kotu subab lastiklerınden dolayı yolda bile iken mavı duman ara ara atmaya devam eder kullanan surucunun bunu hissetmemesı mumkun değil hiç arabadan anlamayan adam bıle bunun farkına varır bizzat yaşadım :D
Yerinden çıkmamıştı, 230.000 km sonunda taşlaşmıştı artık. Ama mavi duman "sıfır" dı, ki çok dikkat eden biriyim arada bir sadece duman atıyor mu diye gaz verip baktığımda olur. Takriben 5000 km de yarım litre kadar eksiltme vardı, zincir değişimi bahanesiyle kapak açılıp lastikler değişince problem kalmadı.
Keza konuyu açan arkadaşın problemi beyaz duman olayı bende vardı, ama subap lastikleri değiştikten sonra dikkat etmedim havalar sıcaktı hep.
Naçizane önerim, noktalama işaretlerine dikkat ederseniz yazdıklarınız daha net anlaşılır, bir paragraf yazıda ben sadece 2 virgül ve 1 smiley görüyorum. Cidden çok zor okunuyor.
Bu sübap lastikleri motor çalışmazken altlarına işiyorlar zaten, motor çalışırken yukarda basınç falan hiç yok zaten, hiç oradan yağ da aşağı inmez, yasaktır değil mi? Taşlaşmış Sübap lastikleri motor çalışırken işemeyi keserler zaten :)
Sen hiç sübap lastiği sonucu işeme yaşamamışsın, kaç gündür sustum, yağ az bir miktar karıştığında mavi duman olur evet, ama fazla miktarda yandığında bildiğimiz sis gibi duman çıkar. Fazla miktarda diyorum bak. Turbo yataklarından yağ kaçtığında, veya sübap lastiklerin aşırı aşındığında fazla yağ aşağı indiği için sis gibi beyaz duman çıkar.
Peki akıncı arkadaş, bujilerdeki yağı açıkla o zaman, gaipten mi geliyor mu yağ oraya? Yoksa crx'lerde engine spark oil injection system mi var? :D
subap lastıklerı olsa sabah ılk marştada atmazmı duman ?
Arabanın contası yanmış olabilir..
subap contasi koymak yarim saatlik is, kanita gerek yok, bujilerinde yag varmis, kanitini soyledin zaten.. evet bliyoruz da soyluyoz
Cimmeria
24-11-2009, 13:10
subap lastiği değiştirmek zor bir işmidir ? hiç bilemdiğimden soruıyorum :)
evet dersımız edebıyat :D
şu dakıkadan itibaren ben daha yazmıcam bu konuya yorum :) ben 10 yıldır bu işi boşuna yapmışım okulunu boşuna okumuşum :)iyi geceler yaz gelınce o duman kesecek arkadaş tekrar yazacak buraya inş seneye görüşürüz Allah izin verırse
timucintt
25-11-2009, 05:57
subap contasi koymak yarim saatlik is, kanita gerek yok, bujilerinde yag varmis, kanitini soyledin zaten.. evet bliyoruz da soyluyoz
Subab lastiği ile Külbütör(subab kapağı) contası arasında büyük fark var.... arkadaşlar karıştırıyor herhalde....
Eğer bujilerin üst tarafında yağ birikiyorsa o ringlerden sızıyordur değiştirilmesi gerekir... 10dk lık iş... ama bujilerin altından o yağ sızmaz sonuçta bujilerde silindir kapağına o ringlerle sıkıştırılmış durumda.. ki zaten yağ kaçırsa alt tarafa ateşleme yapmaz bujiler... ama subabların kendi silindir kapağındaki lastikleri eskimişse ve yayları kopuksa ordan yanma odasına yağ kaçıyorsa geçmiş olsun en az 300 400 lira sıkışmış demektir arasına...
Ama bana soracak olursan... Bence Silindir kapak contan yanmış abi... bu kadar fazla duman atamaz... radyatörünü aç su eksilmesi azda olsa oluyordur.... sonrada motor ısınana kadar kapağı açık bırak hararet göstergen ortaya geldiğinde bak bakalım radyatöründen hava kabarcıkları çıkacakmı çıkıyorsa sürekli silindir odasında sıkışan hava contadan sızıyor demektir buda contan yanmış anlamına gelir....
Konu sahibinden ozur dilerim ama benzeri bir durum benim aracimdada mevcut.
Yeni kasa 09 HB subaru impreza WRX te sabahlari soguk havalarda 5C-6C gibi sicaliklarda aracta arkadasin videoki gibi beyaz duman cikmakta. Arac suan 6500km de ve ilk yag degisimi yapildi. 5W30 motul motorsport yag koydum. Araci ilk aldigim gunden beri bu sekilde bir duman var ama kesinlikle bir koku yok. Aracta ne yag ne de su eksiltmesi var araci kesinlikle yuksek devirlerde surmuyorum genelde cok sakin kullaniyorum. Zaten araci zorlicam bir yer yok. Bunun disinda arac isindiginda bu dumanda birazda olsa bir azalma var. Bu normalmidir? Degilse ne olabilir fikri olan birileri varmi? Egzozdan sabahlari bazen azda olsa su damlaciklari atiyor ama bu tum araclarimda var ve bana normal oldugunu soylediler! Bu konu acilana kadar pek takmamistim ama suanda aklimda soru isaretleri olustu. Arac 3000-4500 devir arasinda kullaniliyor! Yeni arac! Kafam iyice karisti.
rhyn? araçta katalitikler iptal mi?
rhyn? araçta katalitikler iptal mi?
Hayir full stock. Lastiklerine kadar herseyi ile stock.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.