Orijinalini görmek için tıklayınız : Pug 106 '97 Satis & Bir kac parca fiyati , bilgiler ..
PEUGEOT 106 GTİ YOL TESTİ
Peugeot 106 GTİ modeli küçük otomobiller arasından motor gücüyle sıyrılıyor. Gençlerin büyük ilgi gösterdiği GTİ modelinin satış ve satış sonrası servis hizmetleri, Peugeot Türkiye tarafından veriliyor.
ARTISI: Güçlü motora rağmen, yakıt ekonomisiyle de dikkati çekiyor. Sportif ön panel oldukça şık. Kumanda dügmeleri, sürücünün rahatlıkla ulaşabileceği şekilde yerleştirilmiş. Deri direksiyon simidi ve deri koltuklar konforu artıran özellikler.
EKSİSİ: Altı İstanbul'un bozuk yolları için oldukça alçak. Bu özellik, Avrupa'nın bakımlı şehiriçi yollarında kullanılmak üzere üretilen GTİ modelinin belki de en önemli dezavantajı...
GÜVENLİK: ABS, üçüncü stop lambası, yan darbelerden koruyucu kapı içi desteklerin standart olarak bulunduğu GTİ'da sürücü ve yolcu hava yastığı, kodlu motor çalıştırıcısı gibi güvenlik önlemleri opsiyonel olarak sunuluyor. GTİ, sürücüsüne güven veriyor.
YEDEK PARÇA: Ön cam 28 milyon lira, ön tampon 35 milyon lira, çamurluk 8 milyon lira, fren balatası 9.5 milyon lira, benzin filtresi 2.3 milyon lira, hava filtresi 2.1 milyon lira.
UYARI: 106 GTİ modelinin ilk bakımını 1500 ile 2 bin kilometre arasında yaptırmak gerekli. Sonraki periyodik bakım ise her 5 bin kilometrede yaptırmayı unutmayın.
FİYAT: Testini yaptığımız Peugeot 106 GTİ modelinin tüm vergiler dahil anahtar teslim satış fiyatı 2 milyar 538 milyon lira.
TEKNİK KARNE: 4 silindirli 1587 santimetreküp hacmindeki motorun beygir gücü 120. Maksimum hızı 205 kilometre olan GTİ modelinin 0'dan 100 km'ye çıkma süresi 8.7 saniye. Peugeot 106'nın diğer modellerinde bu süre 19.2 saniyeye kadar çıkıyor.
Haber 18.08.1997 tarihinde yayinlanmis , GTI olarak bahsediyor .. O'nu anlayamadim iste ;) Hani diyecegim '98 modelden mi soz ediliyor , ee bu adamlar '98 modelin GTI olarak piyasaya surulecegini biliyorlarmiydi , o'da var ..
ne modaydı yaa 106lar 98-99larda nerden nereye
slowmotion
18-11-2009, 17:52
şifreli çalışma 97lerde var benim bildiğim, 98de gti olarak çıkacağı biliniyordur.
mad_max1978
18-11-2009, 17:55
sıfırı çıksa tekrardan kredi çeker alırım valla hiç düşünmeden
şifreli çalışma 97lerde var benim bildiğim, 98de gti olarak çıkacağı biliniyordur.
Benimde bilgime gore '97 modeller Immobiliser olmadan cikti ..
106 GTI EFSANESININ DOĞUŞ HİKAYESİ
EFSANENİN DOĞUŞU
Peugeot 106 GTi, 96 yılının sonlarına doğru, yüksek performanslı mini kategoriyi hedef alarak çıktı. Peugeot önceden GTi ibareli araçlar üretti fakat bu onlardan çok daha farklıydı. 205 GTi, 1980'lerin sonunda çok büyük bir atağa kalkmıştı ve Avrupa'da çok meşhur olmuştu. Özellikle yüksek performanslı mini kategoride adı geçen birkaç arabadan biriydi. Bu sebeple yeni gelecek olan ve XS serisinin daha güçlüsü olan 106 GTI merakla bekleniyordu. Beklenen 106 GTI, 205 GTI'ın da ününe de dayanarak, başarılı satış grafiklerine ulaştı. Bu başarıdaki en büyük pay, kesinlikle mükemmel sürüş zevki...
106 GTi, sert kullanımda en zevkli araçlardan biri olarak tanınır, ve yol tutuştaki becerisiyle rakiplerinden sıyrılır. 220'yi rahat şekilde görüyor ve 100 km'ye 8.5 sn'in altında bir zamanda ulaşabiliyor. Bu rakamlar çok sıradışı olmayabilir ama ufak ve çevik olmasıyla "Otoyol Faresi" lakabını sonuna kadar hakediyor. Yapılan testlerde pistin bazı zor virajlarına, Subaru Impreza, Lotus Elise ve hatta Diablo gibi araçlardan daha hızlı girebildiği gözlenmiştir. Tek eksiği ise, hafif olması sebebiyle, kalkışlarda patinaja düşmesi...
Peugeot tüm dünyada özellikle gti' larıyla ilgi toplayan bir firmadır. Bu gelenekten 405 (mi16)-309-205-106-306 ve 206 da nasibini almıştır. Tüm bu araçlar üretildikleri yıllarda ve hatta daha ileriki yıllarda dahi sınıflarında geçilmesi çok zor araçlar olmuştu . 91'li yıllarda 153 beygirlik bir 405 mi 16, 92' lerde 130 beygir 820 kiloluk 205 gti 1.9 bugün bile kabına sığmaz otomobiller. 96 sonu ve 97 sonu arasındaki 306 s16' lar da 5 vites ve 153 beygirlik motorlarıyla çok iyi performans veriyorlardı. Bu yıllarda daha da çok performansa yönelen firma, 97 yılı başında 950 kiloluk 120 beygirlik 106 gti modelini çıkarmıştı. 106'nın çıkmasıyla 306'nın satışlarının düşmesi üzerine firma, 97 yılı sonunda 306 modelini 167 beygir ile 6. vitese kavuşturmuştu. Bu yıllarda rakip firmalardan Opel'in 150 beygirlik spor görünümlü Astra' sı da çok özel bir arabaydı fakat bırakın Gti' ı 306 s16' nın dahi gerisinde kalıyordu. Corsa gsi ise o yıllarda spor görünümü ve 109 beygirli motoruyla 106' ların arkasında ancak nal topluyordu.
İşte bu yıllarda tüm bu gelişmeleri heyecanla takip ederken, bu araçlardan birini seçme zamanım gelmişti. Doğrusunu söylemek gerekirse önceleri benim gönlümden 150 beygirlik 95-97 arası bir Astra gsi veya 306 s16 geçiyordu. Fakat 106 nın ülkemize gelmesiyle ve testlerinin yapılmasıyla ilgim tamamen 106 üzerine toplandı. Aradığım tüm özellikler vardı bu araçta ve daha yeni olduğundan piyasada olmaması dolayısıyla kararımı 106' dan yana kullandım.
• Motor ve Performans
Aşağıdaki test verilerinden de görüldüğü gibi, 106' lar standart haliyle bile çok hızlı araçlardı.
2000 cm³ motorlu araçların havasını PSSS diye söndürüyordu bu "otoban fareleri".
Test verilerine göre 0-50 0-100 km/s hızlanmada, 0-400 m ivmelenmede, tüm esneklik testlerinde 106 daha hızlı.
Yukarıda da görüldüğü gibi 106 kendisinden daha güçlü arabalardan dahi daha hızlı olmasının yanında Bravo örneğinde olduğu gibi (%21) daha az yakıt tüketiyordu. Uygulanacak en ucuz modifiyelerle dahi aradaki farkı daha da açacak hale gelebiliyor 106' lar. Mesela, 3$ civarına uygulanacak düz boru ile kanvektör iptali (gaza basıldığında hava emiş sesi gelir egsozttan) ve 50$ civarındaki açık tip performans filtresiyle araç 135 beygir civarına ulaşıyor ve rakipleri hepten nal topluyorlardı.
Bravo veya diğerlerinin sevenleri alınmasın ama neden daha az vergi (uno'yla aynı yıllık vergi tutarı) ve daha az benzin parası verip daha hızlı gitmek varken; 2000 cm³ bir araba alıp 106 & Saxo'ların arka plakalarını ezberleyim??
slowmotion
18-11-2009, 18:01
Benimde bilgime gore '97 modeller Immobiliser olmadan cikti ..
2 arkadaşımda 97 s16 var, 2sindende şifreli çalışma var. 98 ve üstüde çok arkadaşımda var hiçbirinde şifreli çalışma yok.Immobiliser şifreli çalışma oluyor zaten vitesin orda, diğerleri anahtarda
KorkuluRuya
18-11-2009, 18:04
lisede aşıktım.kralı gelse benim için 106 GTI idi.ama ebat olarak ve 306 GTI açtı gözlerimi..
slowmotion
18-11-2009, 18:06
98de bende gider sıfırına bakardım, içine otururdum 2000den sonra özellikle 2001de eksoz olaylarından sonra meşhur oldu:D
18.08.97 de zaten 98 model araçlar satışta demektir.yani gti adında çıkmış demektir.
KorkuluRuya
18-11-2009, 18:11
106 206 306 adam gibi yeniliyemediler.isim aynı kalıp yeni 106 yeni 206 yeni 306die de çıkmadı..şuan tek 207 GT VE RC var tek tabanca..
inş.208 kral olucak gibi his var içimde.
2 arkadaşımda 97 s16 var, 2sindende şifreli çalışma var. 98 ve üstüde çok arkadaşımda var hiçbirinde şifreli çalışma yok.Immobiliser şifreli çalışma oluyor zaten vitesin orda, diğerleri anahtarda
Bak ben bunu bilmiyordum ..
18.08.97 de zaten 98 model araçlar satışta demektir.yani gti adında çıkmış demektir.
Dogru haklisin laz olunca saat de 12'yi gecti :D:D:D
Yilin 2. yarisinda araclar ust model olarak piyasaya suruluyor dogru , bu aklima gelmemisti ;)
slowmotion
18-11-2009, 18:36
tanıtım s16, diğerleri gti :)
NEDEN PUG? Pug kısaltması İngilizlerden doğmuştur, bulldog un daha tıknaz olan bir türüdür, minik ama son derece atak ve bir okadarda güçlü bir köpektir, bu bağ size zaten neden 106 ya Pug denildiğini kolayca açıklayabilmiştir. :)
NEDEN S 16 dan sonra GTİ ? Bunun iki sebebi var, birincisi Avrupa ülkelerinde kullanılan sigorta sistemi, GTI kategorisi araçların kasko değerleri, trafik sigortaları daha pahalıdır ve renklerine göre bile poliçe bedelleri değişmektedir, en pahalı renk kırmızı en ucuz renk beyazdır gibi…Bu kategorilendirme sırasında poliçelerde sorunlar yaşanmasından dolayı kod adı S 16 dan GTI ya çevrilmiştir.
Bir diğer sebep ise tamamen pazarlama taktiğidir, GTI fanatiklerinin hevesleri kırılmasın diye S 16 logosu kısa sürede GTI a çevrilmiştir ve ilginç bir nokta da aynı aracın bir kopyası olan Citroen, Peugeot ile yapılan anlaşma gereği modeline hiçbir zaman GTI ibaresi koyamamıştır ki bu bile citroen in aynı tekniğe sahip olmasına rağmen satış rakamlarının hep 106 nın gölgesinde kalmasına, makyajlanmasına bile sebep olmuş ama istenilen rakamlara ulaşılamamıştır.
GTI ın VTS LERDEN FARKI NEDİR? Aslında aralarında ciddi bir fark vardır, VTS lerin arka tekerlekleri aynı 306 gti larda olduğu gibi çok kısıtlı bir derecede de olsa hareketlidir fakat 106 lar da arka tekerleker sabittir.
S 16 ların Gti lardan ayrıldığı önemli bir noktada, ülkemize giriş yapmış olan S 16 ların neredeyse tamamı full aksesuar gelmiştir, aralarda çok nadir deri koltuksuz, sunroof suz model vardır… Ayrıca S 16 lardan sonra yan kapılardaki siyah kalın çıtalar kaldırılmıştır.
106 MI HIZLIDIR YOKSA VTS Mİ? Bu soruya verilebilecek en basit cevap, piyasadaki VTS lerin hepsi full aksesuar satışa çıkmıştır fakat 106 lar da durum farklıdır, klimalı klimasız, çift airbag tek airbag vs gibi bir çok opsiyon vardır. Üzerinde klima olmayan bir 106 nın klimalı olana göre bile ciddi bir kilo farkı olduğunu düşünürseniz, neden VTS lerin genelde hep bir adım geriden geldiklerini de kolayca anlayabilirsiniz….
106 S 16 lar ilgili önemli bir konu ise piyasaya ilk giren araçların hepsindeki klasik senkromenc arızasıdır, o dönemdeki tüm modellerin şanzımanlarında aynı tip arızalar yaşanmış ve yeni modellerin parçaları ile revize edilmişlerdir, bu durum içinde bulunduğumuz senelerde artık tamamen ortadan kalkmıştır ama yine de ek bilgi olarak üzerinden bir defa daha geçmekte fayda gördüm.
106 GTI LARIN SİS FARLARI NEDEN FABRİKA ÇIKIŞI KULLANIMA KAPALI?
Bunun sebebi onların aslında sis farı amaçlı oraya yerleştirilmemiş olmaları, Avrupada sol sadece belirli bir süratin üzerinde araçlar kullanabiliyor, 106 mız otobanda gerektiği zaman kolay yol hakkı elde edebilsin diye bu 'delici farlar' sellektör sırasında kararlı bir şekilde yol isteyebilsin diye Fransız mühendisler tarafından tasarlanmış. Boyutları sebebiyle aracı dikiz aynasında küçük görüp yol vermek istemeyecek yada yol istediğini fark edemeyecek diğer sürücüler için etkili bir çözüm olduğu kesin.
Zaten bu sebepten dolayı sis farları standart 106 larda sadece sellektör atıldığı sırada devreye girebilmektedir ve diğer sis farları gibi yanları değil direk aracın önünü aydınlatmaktadırlar.
Alintidir.
genelde temmuz ayından sonra satışa giren modeller bir sonraki yılın modeli olarak satıldığı için illaki biliyorlardır ;)
slowmotion
18-11-2009, 19:05
sis farı, sellektör olarak hala duran 106 varmıdır acaba :D
sis farı, sellektör olarak hala duran 106 varmıdır acaba :D
Hic sanmiyorum .. nerde .
Hic sanmiyorum .. nerde .
yaklaşık 1 yıl önce aldığımız 106 da sellektöre bağlıydı .. zaten araç full orjinaldi..emin olun daha birçok 106 var oynanmamış..;)
slowmotion
18-11-2009, 19:36
maşallah diyelim ozaman
Valla ben bu konuda hala supheliyim :) Zaten far takimi degismis olanlari hic saymiyorum , sahibinden vb sitelere girdiginiz angelsiz 106 sayisi oldukca az .. Bunu yapan adam direrk sislerede mudahale ediyor .. Bir de benim bildigim 97'ler de sis fari haricen kullanilamiyordu , zaten kontrol kolunda boyle bir ayar yoktu , sonra ki modellerde sisler fabrikasyon olarak haricen yakilabiliyordu yanilmiyorsam ..
mad_max1978
18-11-2009, 20:20
sis farı, sellektör olarak hala duran 106 varmıdır acaba :D
ahanda benimki duruyo:)
Ahmet_28
18-11-2009, 20:26
2 arkadaşımda 97 s16 var, 2sindende şifreli çalışma var. 98 ve üstüde çok arkadaşımda var hiçbirinde şifreli çalışma yok.Immobiliser şifreli çalışma oluyor zaten vitesin orda, diğerleri anahtarda
106 da hiç şifreli çalıştırma ben görmedim saxoda var doğru ama 106 da ne gördüm ne duydum.306 da var
BlackStone
18-11-2009, 20:34
.... rakipleri hepten nal topluyorlardı. Bravo veya diğerlerinin sevenleri alınmasın ama neden daha az vergi (uno'yla aynı yıllık vergi tutarı) ve daha az benzin parası verip daha hızlı gitmek varken; 2000 cm³ bir araba alıp 106 & Saxo'ların arka plakalarını ezberleyim??
Yakıt konusunda bakımlı bir HGT'nin 106 ile arasında tam gazda tüketim olarak aman aman fark olmadığını gördük görüyoruzda. Benim aracımda chip, kat iptali-60'lık düz boru, son susturucu ve filtre olmasına rağmen tam gazda (7200rpm) 10-11 litre yakıtın üstüne çıktığını henüz görmedim. Ki her defasında aldığım benzin 20-30 lira arasıdır.
Vergi konusuna gelince aynı sınıf araç olmadıkları için aralarındaki vergi farkı normaldir. 106 ile Bravo'yu zaten yan yana koyup kıyaslamak akıl ve mantık işi değildir. Yol tutuş, fren mesafesi, konfor vb. birçok yönden Bravo üstün bir araçtır.
Bu arada şu ana kadar hiçbir 106'nın plakasını ezberledim çok şükür :icon_tup:
Bu arada şu ana kadar hiçbir 106'nın plakasını ezberledim çok şükür :icon_tup:
Ezberleyebildigine sukur etmen de guzel :hahaha::hahaha:
:d:d:d
ezberleyebildigine sukur etmen de guzel :hahaha::hahaha:.....
Ahmet_28
18-11-2009, 20:48
Ezberleyebildigine sukur etmen de guzel :hahaha::hahaha:
2 harf nelere maal oluyor :D
Guzelim turkce :) O bile Pug'dan yana ahahah :D
BlackStone
18-11-2009, 21:22
Guzelim turkce :) O bile Pug'dan yana ahahah :D
İmla hatası olmuş ama ne demek istediğim anlaşılmış :D Kardeşim yanlış anlaşılma olmasın burda ben Pejo kötü gitmez felan demiyorum aksine pejo, citroen kullanan birçok arkadaşım var. Elbetteki kendine has özellikleri olan çok eğlenceki bir araçtır ama kalkıp 106 ile Bravo kıyaslamak yanlış olur düşüncesindeyim.
:) elbette ne demek istediginin farkindayim , sen acik birakinca bende direkt malzemeyi kullandim :D:D:D
aLperTunga
18-11-2009, 22:07
Benimde bilgime gore '97 modeller Immobiliser olmadan cikti ..
ilk cıkan 97 lerde manuel immo var saxolardaki sistem şifreli yani.ama tr de pek az var..sadece ilk gelen 97 lerin bi kısmında var..
Yakıt konusunda bakımlı bir HGT'nin 106 ile arasında tam gazda tüketim olarak aman aman fark olmadığını gördük görüyoruzda. Benim aracımda chip, kat iptali-60'lık düz boru, son susturucu ve filtre olmasına rağmen tam gazda (7200rpm) 10-11 litre yakıtın üstüne çıktığını henüz görmedim. Ki her defasında aldığım benzin 20-30 lira arasıdır.
Vergi konusuna gelince aynı sınıf araç olmadıkları için aralarındaki vergi farkı normaldir. 106 ile Bravo'yu zaten yan yana koyup kıyaslamak akıl ve mantık işi değildir. Yol tutuş, fren mesafesi, konfor vb. birçok yönden Bravo üstün bir araçtır.
Bu arada şu ana kadar hiçbir 106'nın plakasını ezberledim çok şükür :icon_tup:
Konuyu pas geçip bu mesaja takıldım kusura bakmazsanız. 5 silindir 20v HGT nasıl en gazla 11 litre yakar. Çok yakdığını sahipleri dahil söylüyorlar. Zamanında bende HGT bakmıştım ama hem ön görünümü hemde aşırı yakıtı yüzünden vazgeçmiştim. En fazla 11 litre çok iyimser geldi bana.
Sefa_vts
18-11-2009, 23:12
Aynı zamanda tam gazda 10-11 dedi? :)
Açıkçası yakıt olarak mükemmel bir aracım var maşallah.. :) benzin ucuzken 20 liraya 120 km yapıodum.. şimdi 90 felan.. :)
slowmotion
18-11-2009, 23:17
uzun yoldamı
Sefa_vts
18-11-2009, 23:23
uzun yoldamı
2500 devirde vites atıp çeyrek gazdan fazla basmaz isem istanbul trafiğinde bu rakam :)
Aynı zamanda tam gazda 10-11 dedi? :)
Açıkçası yakıt olarak mükemmel bir aracım var maşallah.. :) benzin ucuzken 20 liraya 120 km yapıodum.. şimdi 90 felan.. :)
1350 KM yolu 295 TL ile gittim .. 100 - 120 KM hizlar & 13/61 sanziman ile .. O'da 4.5000 d/d 'ye tekabul ediyor ortalama ..
20 TL ile 106 KM , yeri geldiginde de 45 KM ( Lanet roll geceleri :) )
Sefa_vts
19-11-2009, 00:25
1350 KM yolu 295 TL ile gittim .. 100 - 120 KM hizlar & 13/61 sanziman ile .. O'da 4.5000 d/d 'ye tekabul ediyor ortalama ..
20 TL ile 106 KM , yeri geldiginde de 45 KM ( Lanet roll geceleri :) )
eziyim :) 130 tl ile 670 km.. 300 km si şehir içi :D
Bende sürekli şehir içi (gerçek şehir içi) ortalamamı 10lt civarında tutmak için kasıyordum. Artık bıraktım kendi haline kasmadan zevkle biniyorum. :) Bence sizde öyle yapın.
eziyim :) 130 tl ile 670 km.. 300 km si şehir içi :D
full depo 700 km.istanbul-konya ortalama 130-150km arası top speed denemeside oldu ara sıra depoda 20 km götürücek kadar daha benzin vardı.
aLperTunga
19-11-2009, 01:10
1 gün herkes 1 0 6 cı olacak!!ne yakarsa yaksın..
öyle değil
bir gün herkes iflas edicek 106 yüzünden
aLperTunga
19-11-2009, 01:17
öyle değil
bir gün herkes iflas edicek 106 yüzünden
valla 3 senedir ben iflas etmediysem kimse etmez..cok isyan ettim zamanında gözüm cok kesti 2 litre benzin alıp ateşe vereyim dedim..ama yapamadım nedenmi? LANET OLSUN İÇİMDEKİ BU 106 SEVGİSİNE!!!
stock bindinmi sorun olmaz kurcalamaya başla o zaman görürsün 106 nasıl adamın ocağına incir ağacı dikiyor :)
aLperTunga
19-11-2009, 01:22
http://img4.imageshack.us/img4/9527/big13651199jzi.jpg
Suanda arkadasıma ait 2. sahibi oldugumuz 106 gti in ilk sahibinden aldıgımız faturası arac 98 yılının 7. ayında alınmış 3800 tl ye..(anahtar teslim fiyatı) ;)
ben hep 20-30-40-50-Full benzin aldigimda dikkatli kullanarak ne kadar yaktigina baktim .. ayni sekilde keyfi gaz , normal modda kullanarak nasil yaktigina baktim .. Merak ediyordum hep .. Mubarek sefa senin araca atikeri ne zaman taktin oglum .. degerlere bak :D kiskanmak degilde 2 sene once mi yakiyordun bunlari ahahh .. Ki sanzimandan bahsediyoruz lale .. Ben diyorum cami bogazi , sen diyosun yandi ..tumun agzi :D:D:D
aLperTunga
19-11-2009, 01:29
stock bindinmi sorun olmaz kurcalamaya başla o zaman görürsün 106 nasıl adamın ocağına incir ağacı dikiyor :)
106 nın stockuda bir oynanmısıda bir,he oynarsan ekstradan uyuzluklarda yapar,ama ben her zmaan sundan yanayım 106nın orjınal hiç bişeyini ellemeyeceksin en basitinden angel bile takmayacaksın yani orjınal elektrik tesisatını bile elletmeyeceksin vs vs..
hiç bişeyinle oynamasan bile kıçı başı oynuyor 106 nın helde bide kurcaladın mı adamın ocağına incir ağacı dikiyor ben bunu diyorum bi süre sonra tekerinin diyosun 106 sevgisinin diyosun ben diyorum şahsen:)
aLperTunga
19-11-2009, 01:38
hiç bişeyinle oynamasan bile kıçı başı oynuyor 106 nın helde bide kurcaladın mı adamın ocağına incir ağacı dikiyor ben bunu diyorum bi süre sonra tekerinin diyosun 106 sevgisinin diyosun ben diyorum şahsen:)
desen ne farkediyorki,bak hala biniyorsun demekki,,naapalım bizim kaderimizde buymuş keşke şu 106 yı japanlar yapsaymış :D
vlla alakası yok nie elletmiceksinki ? angel takıyosan kaliteli takacaksın stop takıyosan kalıtelı takacaksın...ellenmemesi gereken şeyler bnm için ön arma iptalidir bagaj kapagı arma ıptalıdır gogusu delıp garıp garıp ıbreler takmaktır bunlardır ellenmemesı gereken şeyler...yoksa bi chıp yap ince bi conta tak guzel bi filtre vs bunlar arabayı harika yapan şeyler...
edit: yakıt olarak ta şu anki benzin fiyatıyla tahmınımce 270bın falan yakar hiç bi zmnda 20 lıradan fazla benzın almadım agırlık yapmasın dıye de pompayı bozduk agırlık yuzunden..roll gecelerinde de maxımum 350 lıra yakıyo gıbı hesapladım tabi tam gaz diyebilirz ama rolluyosun sonra cekıyosun yavaş yavaş gıdıyosun falan filan hepsı karışık
desen ne farkediyorki,bak hala biniyorsun demekki,,naapalım bizim kaderimizde buymuş keşke şu 106 yı japanlar yapsaymış :D
bu kadar sorun masraf çıkaracağını bilseydim hayatta almazdım hiç değilse param cebimde olurdu aklıma tüküreyim :)
aLperTunga
19-11-2009, 01:47
vlla alakası yok nie elletmiceksinki ? angel takıyosan kaliteli takacaksın stop takıyosan kalıtelı takacaksın...ellenmemesi gereken şeyler bnm için ön arma iptalidir bagaj kapagı arma ıptalıdır gogusu delıp garıp garıp ıbreler takmaktır bunlardır ellenmemesı gereken şeyler...yoksa bi chıp yap ince bi conta tak guzel bi filtre vs bunlar arabayı harika yapan şeyler...
logo iptaline bende uyuz oluyorum ama aldıgımdan beri öyle logosuz az daha gec alsaydım adam bagaj armasınıda iptal edecekti :):).. valla fardada stoptada fazla bi secenek alternatif yok bizim için kalite diye bişey yani yaa sonar yada junyan alacaksın,benım demek istediğim malın kalitesi değil önemli olan 106nın sagıyla soluyla fazla oynamamak oynayan arkadaşlarımı cok gördüm cok ugrastılar..adam yok direk fan yaptırdı fan sürekli calısıyor neymiş motor sürekli soguk kalsın şimdide eski haline geri ceviremiyorlar zamanlaması promlem yaratıyor,sürekli calıştıgı içinde sigorta eritiyor vs vs.. yani bunlar zamanında basımıza geldi gördüm ve o nedenlede ugrasmamak en iyisi..hee cok iddan yoksa eksoz+filtre chip yapıp bineceksin..conta monta faydasız geliyor bana..gecen ay cok yakın arkadasımın saxosuna ince conta + kapak taslama yaptırdık araba yarım boy + ya gecmedi..
sıkıştırma 10.5 dan 12 lere dogru gelince avans vurmus olabılır.....bi safc alın takın bilen biri ayar yapsın bak bakalım neler oluyo...ayrıca moretta fk markalar da var 106nın 106 oldugu zmnda morettalar cıktıgında zengın 106cıyla fakır 106cı yarışı gibi bişi vardı ***** hala farın fıyatı 600 700 lerde..junyanı alıp mercegını deiştirceksin ondan sonra deyme keyfine...stop zaten ledliler guzel siyah in pro da guzel aslında deişik deişik takılabılır bn öyle yapıyodum şahsen..tamponu kestırmede guzel bı eksoz takılabilir...ama dedııgm gibi kesınlıkle sonradan deri yok sunroof açtım da yok ön tamponu deiştirdim de böyle şeyler 106 yı bozan şeyler..
edit: ayrıca o fan olayınıda yapan arkadaşın arabası klımasız versıonudur buyuk olaslıkla...cunku bi insan niye fan takar arabası hararet yapıyodur o yuzden fan ı ele aldırmak 20 ytl yken radyatoru ve komple takımını deiştirmek daha pahalıya mâl olacaktı...klimasız sa eger yanına bi fan daha takmak varken nıye ele aldırma geregı duyuluyo cunku paradan kacmak bşka bişey deil :)
aLperTunga
19-11-2009, 01:52
yakıt konusunda rolle cıkmadan 50 lira alıyorum ortalama 100 km roll yolu oluyor otobanda tabi bu 100 km nin hepsi tapa gaz değil trafik duruyor yavaş gidiyoruz trafik acılana kadar zaten bayagı bi yol gitmiş oluyoruz.yani toplamda 50 km si tapa gaz olsa..100 km de 50 liraya yakın yakıyorum..chipten sonra 50 lira..chipten önce 40 lira yetiyordu ;)
aLperTunga
19-11-2009, 01:57
ama dedııgm gibi kesınlıkle sonradan deri yok sunroof açtım da yok ön tamponu deiştirdim de böyle şeyler 106 yı bozan şeyler..
:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup:
ben bunu anlatamıyorum millete işte..arakadaşlar sanroofsuz 106 alıyor mesela olm neden sanroofsuz aldın diyorum yaa ne olcak kanka 500e actırırız diyorlar,yaa olum o kadar para verdin neden derilisini almadın diyorum yaa kanka ne olcak 750 ye deri yapıyorlar,bende diyorumki olm orjınal derileri 4 kafalık ve o kafalıkların yatık haldeki şekli bitiriyor benii..anlatamıyorsun sonradan çakma 106cılara..Ayrıva contayıca ii bi 106cıya taktırdık ilk deil adam için ama olmadı.kopm ölctük 12..benım araba strandart conta var ona ragmen 12,5 basıyor her piston
:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup:
ben bunu anlatamıyorum millete işte..arakadaşlar sanroofsuz 106 alıyor mesela olm neden sanroofsuz aldın diyorum yaa ne olcak kanka 500e actırırız diyorlar,yaa olum o kadar para verdin neden derilisini almadın diyorum yaa kanka ne olcak 750 ye deri yapıyorlar,bende diyorumki olm orjınal derileri 4 kafalık ve o kafalıkların yatık haldeki şekli bitiriyor benii..anlatamıyorsun sonradan çakma 106cılara..Ayrıva contayıca ii bi 106cıya taktırdık ilk deil adam için ama olmadı.kopm ölctük 12..benım araba strandart conta var ona ragmen 12,5 basıyor her piston
o zmn snde de kapak taşlama var cunku 106 gti fabrıka cıkısı sıkıştırma oranı 10.5 dur bunu geçemez hadi 10.7 olsun bunun ustune 11.2 11.5 bunların hepsı kapak taşlı arabalardır..illaki bugune kadar 1 kere hararet yapmıştır veya subap deişmiştir bişeler olmştr o zmnda kapakcı guzel bı pulanya atmıştır 1 1.5 mm alsa ztn sıkıştırman gayet guzel bi sekılde artar su an soyledıgın degerlere gelebılır..
işte o biras once bahsettıgın sanrufçu arkdaşlar falan bnce şahini sattı 106 aldı...o yuzden o kadar insan 106 ya çakal arabası gozuyle bakıyo :)
aLperTunga
19-11-2009, 02:10
o zmn snde de kapak taşlama var cunku 106 gti fabrıka cıkısı sıkıştırma oranı 10.5 dur bunu geçemez hadi 10.7 olsun bunun ustune 11.2 11.5 bunların hepsı kapak taşlı arabalardır..illaki bugune kadar 1 kere hararet yapmıştır veya subap deişmiştir bişeler olmştr o zmnda kapakcı guzel bı pulanya atmıştır 1 1.5 mm alsa ztn sıkıştırman gayet guzel bi sekılde artar su an soyledıgın degerlere gelebılır..
işte o biras once bahsettıgın sanrufçu arkdaşlar falan bnce şahini sattı 106 aldı...o yuzden o kadar insan 106 ya çakal arabası gozuyle bakıyo :)
:D:D:D
sana şöyle söyliyim ben arabamın 3. sahibiyim benden önceki sahiplerini eveliyatını biliyorum hararet felan görmedi daha önce..sadece ben gecen ay subap lastiklerini değiştim o arada contayıda değiştik yine orjınal conta kullandım ve 12,5 bar bastı contayı değişmeden öncede yani orjınal contasıyla ölçmüştük o zamanda 12,0 bar bastı..
vlla o zmn dicek bişeyim yok ama mutlaka gozden kaçan bişeyler vardır :) fabrika cıkısı bu araba 10.5 sıkıştırma 150 ye denk bişey gelir..
aLperTunga
19-11-2009, 02:16
vlla o zmn dicek bişeyim yok ama mutlaka gozden kaçan bişeyler vardır :) fabrika cıkısı bu araba 10.5 sıkıştırma 150 ye denk bişey gelir..
biliyorum bende fabrikasyon cıkısı bu arabalar 10,6-10,8 bar civarı gelir ama inan bu böyle..
bu arada 1bar=14,5 psi benımkıde 181 psi civarı geliyor..
ben cıhazda yazanı soyluyorum...o basıncla bu basınc farklı seyler olabilir tam emin deılım bu konuda 10.5 cihazın ortasında o da 150 ye tekabul edıyo
aLperTunga
19-11-2009, 02:23
ben cıhazda yazanı soyluyorum...o basıncla bu basınc farklı seyler olabilir tam emin deılım bu konuda 10.5 cihazın ortasında o da 150 ye tekabul edıyo
tamam dediğin gibi işte.. 10,5 bar = 152,25 psi bazı regülatörler bar cinsinden bazıları ise psi cinsinden gösteriyor değeri..
106'nin uzerinde katalitigi duracak kadar orjinalide , dynoda atmosferik olarak saglam degerler verebilicek kadar mekaniginde revizyona gidilmis olanida masraf cikarir .. ha biri 5 cikariyorsa digeri 10'dur . Ki yapan adam da bunu goze aliyordur .. ama keyif verici bir araba mi kesinlikle .. herseyiyle + 'sida var -'side ..
serhat306
19-11-2009, 08:26
butun yazılanları okudum ben 106 larda sıfrelı calıstırma ozellıgı gormedım 4 tane 106 ım oldu son makınam 97 s16 kapı yazılarına kadar hıc bırı benı uzmedı yılların verdıgı parca yorgunlukları dısında ben hep stock makına aldım ama...
sunu bılır sunu soylerım ne kadar kurcalarsan kurcala motoru okadar gerıye dusersın en ıyı yuruyen gtı stock yuruyendır atm de zaten ıyı yuruyor kurcalamaya gerek yok...
devilboy
19-11-2009, 10:12
106 MI HIZLIDIR YOKSA VTS Mİ? Bu soruya verilebilecek en basit cevap, piyasadaki VTS lerin hepsi full aksesuar satışa çıkmıştır fakat 106 lar da durum farklıdır, klimalı klimasız, çift airbag tek airbag vs gibi bir çok opsiyon vardır. Üzerinde klima olmayan bir 106 nın klimalı olana göre bile ciddi bir kilo farkı olduğunu düşünürseniz, neden VTS lerin genelde hep bir adım geriden geldiklerini de kolayca anlayabilirsiniz….
denilmiş ama tam aksini biliyordum stock saxo ve 106yı denediklerinde hep saxo öndeydi
bu arada sadece benim arabammı ferrariyle aynı yakıtı tüketiyor yaw 20tl ye 23 km :(:(
Ahmet_28
19-11-2009, 10:20
106 MI HIZLIDIR YOKSA VTS Mİ? Bu soruya verilebilecek en basit cevap, piyasadaki VTS lerin hepsi full aksesuar satışa çıkmıştır fakat 106 lar da durum farklıdır, klimalı klimasız, çift airbag tek airbag vs gibi bir çok opsiyon vardır. Üzerinde klima olmayan bir 106 nın klimalı olana göre bile ciddi bir kilo farkı olduğunu düşünürseniz, neden VTS lerin genelde hep bir adım geriden geldiklerini de kolayca anlayabilirsiniz….
denilmiş ama tam aksini biliyordum stock saxo ve 106yı denediklerinde hep saxo öndeydi
bu arada sadece benim arabammı ferrariyle aynı yakıtı tüketiyor yaw 20tl ye 23 km :(:(
nerdeyse 1 lira yakıyor one yaw:eek: gerçekten çok yakıyor bi sorun olmasın araçta.bende 106 varken 35 kuruşu geçmiyordu ne kadar gaz bassamda.
şu anda c2 ile 60 tl ye 220 km yol yapıyorum karışık kullanımda
yakıtı tüketiyor yaw 20tl ye 23 km :(:(
Benim aklima direkt oksijen sensoru geldi .. bozuk oldugunda yakit artisinda %50'lerden baslayan bir oran soz konusu ..
M.Can Çimir
19-11-2009, 10:57
Yuh çamurluğu fren balatasından ucuz muymuş? :D şimdiki durum nedir? 106 parça fiyatlarından haberim yok :)
serhat306
19-11-2009, 11:01
sımdıkı parca fıyatları cok yuksek benzın pompası 250 tl on sıs 125 tl tanesı...
Triger seti : 140 TL
Ayarli Debriyaj teli kisa tip : 50 TL
Direksiyon tikirti burcu : 8 TL
Torsiyon bilyasi : 50 TL
Porya bilyasi : 70 TL
2. vites sekromenc : 30 TL
1. - 2. vites komple set : 330 TL
Baski balata valeo : 210 TL
Radyator ust hortumu : 80 TL servis , yan sanayi : 50 TL
Kapi acma kolu ic cerceve : 10 tl
Brembo diskler : 160 Hava kanalli : 200
Sol kapi cami : 80 TL
Kapi direkt siyah bant : 36 TL
Cam fitili dis : 80 TL
Kapi darbe citasi : 45 TL
Cam kirikosu : turkiye girisi yok
106 ile gazlamak paha bicilemez :D:D:D:D
Daha bir cok parca fiyati biliyordum su an aklima gelmiyor .. Kimileride benim degistirdiklerim .. ve bazi fiyatlar yetkili servis liste fiyati kimisi normal parcaci orjinal yedek parca fiyati .. farkli yerlere gore 3 asagi , 5 yukari farklilik gosterebilir elbette ..
Edit :
V kayisi : 20 TL
V kayisi rulmani : 30 TL
Silindir kapak contasi : 70 TL
Beyin koruma kapagi : 15 TL
sımdıkı parca fıyatları cok yuksek benzın pompası 250 tl on sıs 125 tl tanesı...
bahsettigim gibi fiyatlar degiskenlik gosterebilir , mesela burda 200 TL orjinal sis farlarinin takimi ..
Vay kanka sende 106 nın nelerini araştırmışsın.:)Sen yeniden alıcan galibaa :)
Vay kanka sende 106 nın nelerini araştırmışsın.:)Sen yeniden alıcan galibaa :)
Nasip , kismet , mukadderat :D
Nasip , kismet , mukadderat :D
Kısmet olursa mart gibi alıcam tekrardan ben..:) 4.üncü :)
Kısmet olursa mart gibi alıcam tekrardan ben..:) 4.üncü :)
Bende Avusturalya da alirim belki yaninda da kanguru promosyonlu aahaha :D
sis farı, sellektör olarak hala duran 106 varmıdır acaba :D
baya var hemde..
baya var hemde..
ben hala umutsuzum :) bayagisini nerde gordun oglum :hahaha:
İstanbulda çok var orta yaş insanlar full stock hepsi gel göstereyim :)
aLperTunga
19-11-2009, 12:45
butun yazılanları okudum ben 106 larda sıfrelı calıstırma ozellıgı gormedım 4 tane 106 ım oldu son makınam 97 s16 kapı yazılarına kadar hıc bırı benı uzmedı yılların verdıgı parca yorgunlukları dısında ben hep stock makına aldım ama...
sunu bılır sunu soylerım ne kadar kurcalarsan kurcala motoru okadar gerıye dusersın en ıyı yuruyen gtı stock yuruyendır atm de zaten ıyı yuruyor kurcalamaya gerek yok...
Al kardeşim bu linkte şifreli calıştırmaya örnek olabilecek 106 .. ve bundan ben fazlaca gördüm.senin gözünden kaçmış olmalı..
http://www.sahibinden.com/1997_model_peugeot_-_106_-_gti_-orjinal_---45WQQaXQQ17830980WQQpXQQdisplayitem?
direksiyonuna hayran kaldım :D
biri bana söyleyebilirmi neden 106 nın tamponları bu kadar pahalı:mad::mad: araba parası resmen:mad::mad: ayar oluyorum yeminle vtecler bu konuda çok iyi ön tarafı komple 300 liraya yeniliyosun Allah vere 106 ile patladınmı kaporta çok pahalı:mad:
serhat306
19-11-2009, 12:49
Al kardeşim bu linkte şifreli calıştırmaya örnek olabilecek 106 .. ve bundan ben fazlaca gördüm.senin gözünden kaçmış olmalı..
http://www.sahibinden.com/1997_model_peugeot_-_106_-_gti_-orjinal_---45WQQaXQQ17830980WQQpXQQdisplayitem?
ılk gelen partı olabılır ozaman ben yetkılı servısdede calıstım cunku hıc gormedım ondan sonrada hep sanayıdeyım zaten denk gelmedı hıc su ankı arabamda 97 s16 5. ay cıkıslı trafıge yok oyle sıfre ozellıgı falan...
aLperTunga
19-11-2009, 12:52
ılk gelen partı olabılır ozaman ben yetkılı servısdede calıstım cunku hıc gormedım ondan sonrada hep sanayıdeyım zaten denk gelmedı hıc su ankı arabamda 97 s16 5. ay cıkıslı trafıge yok oyle sıfre ozellıgı falan...
bende onu yazmıştım zaten,ilk cıkan 97 lerde ve bunlardanda pek az gelmiş tr ye..
serhat306
19-11-2009, 12:56
bendekı aracı arastırdıgıma gore tıcarı adı 106 s16 gecıyor modelıde 106 s gecıyor ruhsattada boyle yazıyor yetkılı servısde şase sorgusunda bu aracdan tr ye ozel sıparısle 15 tane ve sadece beyaz olarak gırdıgını ogrendım ozellıkle motoru benı cok etkıledı bıraz daha arastırma yapayım daha detaylı bılgıyı paylasırım burda...
Al kardeşim bu linkte şifreli calıştırmaya örnek olabilecek 106 .. ve bundan ben fazlaca gördüm.senin gözünden kaçmış olmalı..
http://www.sahibinden.com/1997_model_peugeot_-_106_-_gti_-orjinal_---45WQQaXQQ17830980WQQpXQQdisplayitem?
Ilk defa gordum gercekten bilmiyordum .. :eek:
direksiyonuna hayran kaldım :D
biri bana söyleyebilirmi neden 106 nın tamponları bu kadar pahalı:mad::mad: araba parası resmen:mad::mad: ayar oluyorum yeminle vtecler bu konuda çok iyi ön tarafı komple 300 liraya yeniliyosun Allah vere 106 ile patladınmı kaporta çok pahalı:mad:
Kanka Istanbul MAS otoda 350 TL idi benim bildigim on tampon fiyati .. Ama tabi su var tampon bantlari , sis farlari , tampon izgaralarinida listeye koydugumuz da mutlak suretle 600 tl'lere varan bir fiyat cikacaktir.
O değilde 97-2001 arası ilk giren 106 ile son giren 106 hangisi ve TOPLAMDA (Sene sene rakamlarıdam erak etmiyor değilim ama) hangi model olursa olsun kaç adet tr'ye 106 girdi çok merak ediyorum..
dragstar
19-11-2009, 16:06
güzel konu takip ediyorum
slowmotion
19-11-2009, 16:40
O değilde 97-2001 arası ilk giren 106 ile son giren 106 hangisi ve TOPLAMDA (Sene sene rakamlarıdam erak etmiyor değilim ama) hangi model olursa olsun kaç adet tr'ye 106 girdi çok merak ediyorum..
2002'de de 106 gti girdi ama çok çok az...(galiba 8di)
devilboy
19-11-2009, 17:34
Benim aklima direkt oksijen sensoru geldi .. bozuk oldugunda yakit artisinda %50'lerden baslayan bir oran soz konusu ..
bizde tam analayamadık sorunu makinaya bağlattığımızda hiçbir arızası çıkmıyor sensör okumadığı zaman değerleri farklı çıkıyormuş ama değerler normal yazılımda bi sorun olduğunu biliyoruz araba sürekli zenginde çalışıyor çiğ yakıyor farklı beyin taktığımızda sorun kalmıyor ama onuda uzun süreli deneme fırsatım olmadı
devilboy
19-11-2009, 17:35
2002'de de 106 gti girdi ama çok çok az...(galiba 8di)
ewet bitanesi rahmetli hataydan ozan abinin aracıydı ALLAH RAHMET EYLESİN
zr 106 nickli arkadaşımız cemin aracıda s16 ve kodlu sisteme sahip 97 model olması lazım ama tam emin değilim
Cihan Çizmeci
19-11-2009, 18:10
Kanka Istanbul MAS otoda 350 TL idi benim bildigim on tampon fiyati .. Ama tabi su var tampon bantlari , sis farlari , tampon izgaralarinida listeye koydugumuz da mutlak suretle 600 tl'lere varan bir fiyat cikacaktir.
106'da tüm darbelikler yan çıtalar hariç 145 lira (5 parça ön iki arka sağ sol ve orta) 0 servis fiyatı ön sağ sol 45 45 = 90 lira + 175 175 = 350 lira sisler + 350 tampon = 800 lira olur o iş :) bide boya moya al sana Şahin parası :D
Yuh çamurluğu fren balatasından ucuz muymuş? :D şimdiki durum nedir? 106 parça fiyatlarından haberim yok :)
Bilmek bile istemezsin emin ol orjinal parça fiyatlarını :) .Gidip bi parça sorunca adam mı öldürdük diyesin geliyor :)
106 MI HIZLIDIR YOKSA VTS Mİ? Bu soruya verilebilecek en basit cevap, piyasadaki VTS lerin hepsi full aksesuar satışa çıkmıştır fakat 106 lar da durum farklıdır, klimalı klimasız, çift airbag tek airbag vs gibi bir çok opsiyon vardır. Üzerinde klima olmayan bir 106 nın klimalı olana göre bile ciddi bir kilo farkı olduğunu düşünürseniz, neden VTS lerin genelde hep bir adım geriden geldiklerini de kolayca anlayabilirsiniz….
denilmiş ama tam aksini biliyordum stock saxo ve 106yı denediklerinde hep saxo öndeydi
bu arada sadece benim arabammı ferrariyle aynı yakıtı tüketiyor yaw 20tl ye 23 km :(:(
Walla hocam ben dip gaz gitsem bile en fazla yaktığı 350 lira uzun yolda 215 bine kadar düşürdüm.O değerlerdeysen kesinlikle aracında sorun var.
Bu arada güzel ve seviyeli bi konu olarak bu şekilde devam eder umarım :) Konu güzel takip ediyorum
Edit:Bana şarj dinamosu bulabilir misiniz?Burda ulaşamadım :)
devilboy
19-11-2009, 18:23
Walla hocam ben dip gaz gitsem bile en fazla yaktığı 350 lira uzun yolda 215 bine kadar düşürdüm.O değerlerdeysen kesinlikle aracında sorun var.
Bu arada güzel ve seviyeli bi konu olarak bu şekilde devam eder umarım :) Konu güzel takip ediyorum
Edit:Bana şarj dinamosu bulabilir misiniz?Burda ulaşamadım :)
peki kullanım taktiklerin nedir atıyorum şu ve şu devirler arasında vites atarım boşa atmam gibi?? acaba benmi yanlış kullanıyorum yani çok abartı fark var arada
Cihan Çizmeci
19-11-2009, 18:57
peki kullanım taktiklerin nedir atıyorum şu ve şu devirler arasında vites atarım boşa atmam gibi?? acaba benmi yanlış kullanıyorum yani çok abartı fark var arada
Yok hocam bu kullanımla olcak iş değil kesinlikle :) Ben sıkılmadan kasmadan kullandığımda o değeleri alıyorum boş viteside kullanmıyorum ;)
BlackStone
19-11-2009, 21:46
Konuyu pas geçip bu mesaja takıldım kusura bakmazsanız. 5 silindir 20v HGT nasıl en gazla 11 litre yakar. Çok yakdığını sahipleri dahil söylüyorlar. Zamanında bende HGT bakmıştım ama hem ön görünümü hemde aşırı yakıtı yüzünden vazgeçmiştim. En fazla 11 litre çok iyimser geldi bana.
Schumi ve sefa_vts kardeşlerim HGT neye göre kime göre çok yakar? Bunun temel iki sebebi var. Birincisi HGT sahiplerinin o cezbedici motor sesini duymak/duyurmak için sürekli gazlamaları ikincisi ise Varyatör'ün bozuk olması. Birincisini açıklmaya gerek yok zaten her köşe başında, yolda aracı bağırtırsan 2.0 değil, 1.4 bile olsa başa çıkamazsın. Kimsenin bilmediği ikinci konuya değinmek istiyorum. Varyatör, diğer ismi "Avans Ayarlayıcısı" 4500 devirden sonra egzantrik milinin pozisyonunu değiştirerek avansın ayarlanmasına yardımcı oluyor. Bu parçayı Alfa'cılar yakından tanır ama HGT de varyatörün olduğunu bilen sayısı çok ama çok azdır. Varyatör, yağ basıncı ile çalışan, emme egzantrik miline bağlı dönen bir parçadır. Kendi içinde özel bir yağlayıcısı olmadığından, özellikle motor ilk çalıştırıldığı zaman yağın varyatöre dolması zaman alır. Belirli bir süre yağsız çalışır. Eğer bu süreçte hemen gazlamaya çalışırsanız varyatöre zarar verirsiniz ve belli bir zaman sonra varyatör bozulur. Varyatörün bozulması sonucu dediğim gibi dip gazda 11lite tüketmek varken 14-15 litreler tüketmeye başlarsınız. Keşke sende sağlıklı bir HGT sahibi olsaydın 5 silindir bir aracın ne kadar ideal yakıt tükettiğini hayretler içinde görebilirdin... :icon_tup:
Schumi ve sefa_vts kardeşlerim HGT neye göre kime göre çok yakar? Bunun temel iki sebebi var. Birincisi HGT sahiplerinin o cezbedici motor sesini duymak/duyurmak için sürekli gazlamaları ikincisi ise Varyatör'ün bozuk olması. Birincisini açıklmaya gerek yok zaten her köşe başında, yolda aracı bağırtırsan 2.0 değil, 1.4 bile olsa başa çıkamazsın. Kimsenin bilmediği ikinci konuya değinmek istiyorum. Varyatör, diğer ismi "Avans Ayarlayıcısı" 4500 devirden sonra egzantrik milinin pozisyonunu değiştirerek avansın ayarlanmasına yardımcı oluyor. Bu parçayı Alfa'cılar yakından tanır ama HGT de varyatörün olduğunu bilen sayısı çok ama çok azdır. Varyatör, yağ basıncı ile çalışan, emme egzantrik miline bağlı dönen bir parçadır. Kendi içinde özel bir yağlayıcısı olmadığından, özellikle motor ilk çalıştırıldığı zaman yağın varyatöre dolması zaman alır. Belirli bir süre yağsız çalışır. Eğer bu süreçte hemen gazlamaya çalışırsanız varyatöre zarar verirsiniz ve belli bir zaman sonra varyatör bozulur. Varyatörün bozulması sonucu dediğim gibi dip gazda 11lite tüketmek varken 14-15 litreler tüketmeye başlarsınız. Keşke sende sağlıklı bir HGT sahibi olsaydın 5 silindir bir aracın ne kadar ideal yakıt tükettiğini hayretler içinde görebilirdin... :icon_tup:
Valla HGT'de varyatör olduğunu bilmiyorum. Egzantrik zamanlaması kaç derece üzerinden çalışıyor bilmiyorum ama bizim araçlarda VVT var. Yani Türkçesi varyatör. Ve bozukken ciddi yakışa sebep oluyo. Ama genelde varyatörü bozuk araçların rolantisi ve sesinde sorun oluyor. HGT de oluyormu.
devilboy
20-11-2009, 00:27
Yok hocam bu kullanımla olcak iş değil kesinlikle :) Ben sıkılmadan kasmadan kullandığımda o değeleri alıyorum boş viteside kullanmıyorum ;)
boşa atıldığında daha çok yakıyor
devil senın arabada bariz arıza var sen orjınal yazılımını attır öle bin emin ol şu an ki gidişinden de daha iyi gidecek bnce..vede söyle soyleyım sna bnm arabam 500bın yakarken motorun durumu ıyı deıldı ne zmn motor yaptım yakıt ınanılmaz derecede dustu tabi bu arada araba yurusun dıye oksıjen musurunden ısı musurune kadar herşeyi deiştirdim...bunlarda yakıta etkı eden şeyler ona göre sen iyice baktır o arabaya..ankarada olsa 3 dkkada sorununu cozebılırdık de adanayı bılmem
devilboy
20-11-2009, 00:42
peugeot sport beyin taktım inanamadm çok değişti gidişi teklemesi durdu çiğ yakması gitti ama yakıtına bakamadım fazla kullanamadım çünkü arıza tespit cihazına bağladığımızda hiç arıza göstermiyor ustam kesinlikle beyinden dedi benzini açmışlar araba zengin çalıyor gören arabada egzantrik var zannediyor rölanti oynuyor 100 devir bakalım artık bakacaz çaresine yazılımı değiştirmem gerek heralde
2002'de de 106 gti girdi ama çok çok az...(galiba 8di)
Efsaneler gibi kalmıştı..
Tam sayı öğrensek daha sağlıklı olur gibime geliyor.. 2006-2007 senesinde aracımı alırken (Ki bu Temmuz da sattım) beyaz bir tane vardı ilanda 2002 olarak.. Bir kere canlı Natilius'un orada görmüştüm sonra oda kayboldu gitti..
2002 olarak başkada denk gelmedim..
Sefa_vts
20-11-2009, 05:06
full depo 700 km.istanbul-konya ortalama 130-150km arası top speed denemeside oldu ara sıra depoda 20 km götürücek kadar daha benzin vardı.
130 tl dedim full depo demedim genco :D tahminen o değerler yakılır.. otobandaydım bende. basmayınca yakmıo :) ayağım ağrımıştı sabit tutmaktan.. Bu 106 ya cruise control yapmayan mühendisin ben.. 1986 brodway de var..
Bende sürekli şehir içi (gerçek şehir içi) ortalamamı 10lt civarında tutmak için kasıyordum. Artık bıraktım kendi haline kasmadan zevkle biniyorum. :) Bence sizde öyle yapın.
ASlında ben kasmak zorundayım abi istemeden.. öğrenciyim ve bi şekilde ne kadar burslarımdan arttırırsam o kadar geziyorum :) Benim için zorunluluk oldu ..
ben hep 20-30-40-50-Full benzin aldigimda dikkatli kullanarak ne kadar yaktigina baktim .. ayni sekilde keyfi gaz , normal modda kullanarak nasil yaktigina baktim .. Merak ediyordum hep .. Mubarek sefa senin araca atikeri ne zaman taktin oglum .. degerlere bak :D kiskanmak degilde 2 sene once mi yakiyordun bunlari ahahh .. Ki sanzimandan bahsediyoruz lale .. Ben diyorum cami bogazi , sen diyosun yandi ..tumun agzi :D:D:D
ahhaha olm yok lan yakmıo.. Sitede çok şahidim var.. Yekta,Onur_k,oz',dragger,grkm,mehzent.. Daha kimi söliim :)
Schumi ve sefa_vts kardeşlerim HGT neye göre kime göre çok yakar? Bunun temel iki sebebi var. Birincisi HGT sahiplerinin o cezbedici motor sesini duymak/duyurmak için sürekli gazlamaları ikincisi ise Varyatör'ün bozuk olması. Birincisini açıklmaya gerek yok zaten her köşe başında, yolda aracı bağırtırsan 2.0 değil, 1.4 bile olsa başa çıkamazsın. Kimsenin bilmediği ikinci konuya değinmek istiyorum. Varyatör, diğer ismi "Avans Ayarlayıcısı" 4500 devirden sonra egzantrik milinin pozisyonunu değiştirerek avansın ayarlanmasına yardımcı oluyor. Bu parçayı Alfa'cılar yakından tanır ama HGT de varyatörün olduğunu bilen sayısı çok ama çok azdır. Varyatör, yağ basıncı ile çalışan, emme egzantrik miline bağlı dönen bir parçadır. Kendi içinde özel bir yağlayıcısı olmadığından, özellikle motor ilk çalıştırıldığı zaman yağın varyatöre dolması zaman alır. Belirli bir süre yağsız çalışır. Eğer bu süreçte hemen gazlamaya çalışırsanız varyatöre zarar verirsiniz ve belli bir zaman sonra varyatör bozulur. Varyatörün bozulması sonucu dediğim gibi dip gazda 11lite tüketmek varken 14-15 litreler tüketmeye başlarsınız. Keşke sende sağlıklı bir HGT sahibi olsaydın 5 silindir bir aracın ne kadar ideal yakıt tükettiğini hayretler içinde görebilirdin... :icon_tup:
Öncelikle Gayet mantıklı bir cevaptı teşekkürler.. :) Size bir kastım yok açıklamanız çok iyi oldu ki hgt hakkında bilgim yoktu en azından öğrenmiş oldum.. yakıt konusuna insanın inanası gelmio açıkçası.. :) Maşallah.. Kazasız belasız herkese..
BlackStone
20-11-2009, 22:18
@Schumi
Evet kardeşim bilmemene hiç şaşırmadım çünkü çoğu insanın bilmediği ve atladığı bir konudur. Varyatör HGT de 4500 devirde devreye girer. VVT, Vanos, Vtec, Varyatör mantık olarak hep birbirine yakın sistemler. DOHC motorlar için yakıtı ve avansı performanslı olarak kontrol etmek için olmazsa olmaz bir sistem. Tabi her marka farklı şekillerde kullanıyor doğal olarak. Evet varyatör bozukken dizel sesi gibi bir ses yapar. Motor sesinden anlamak mümkündür. Zira ben aracı ilk aldığımda bu ses ciddi şekilde vardı. Şuan sıfır varyatör ile kullanıyorum. Hatta şöyle söyliyim 4500 devirden sonra aracın sesinin dikkatli dinlediğiniz zaman değiştiğini görebiliyorsunuz.
@Sefa_vts
Kardeşim sende haklısın zamanında at gözlüğüyle HGT hakkında o kadar çok karalama kampanyası yapılmışki hiç gerçekten diyecek birşey kalmıyor. Hani derler ya insanın adı çıkacağına canı çıksın işte o hesap ;)
aLperTunga
21-11-2009, 00:15
O değilde 97-2001 arası ilk giren 106 ile son giren 106 hangisi ve TOPLAMDA (Sene sene rakamlarıdam erak etmiyor değilim ama) hangi model olursa olsun kaç adet tr'ye 106 girdi çok merak ediyorum..
valla CARdeşim en son 2002 ye kadar girdi tr ye 2002 dede benım bilidiğim 6 civarı girmiştir..aşagıdaki linke bakın 2003 e kadar üretilmiş 106 ayrıca full paket + 4 AİRBAGLİ koltuklarda da var..;) Fiyatlara dikkat valla hollandaya göç edesim geliyor bu fiyatları gördükçe :icon_wack
http://www.autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&make=55&model=1933&version=gti&pricefrom=1000&cy=NL&page=1&maxresults=500&results=20&ustate=N,U&um=True&sort=price&zipc=NL
slowmotion
21-11-2009, 00:43
2001lerin bazılarındada 4 hava yastığı ve orj cd çalar var. 98 yılında katalogda vernikli siyah boya, 2airbag ,sanroof, klima,opsiyoneldi.
edit: 98de sanroof manueldi, yazıyordu katalogda. üst modellerde elektrikli galiba
TolgaEsentepe
21-11-2009, 00:45
bi garip araba bu 106 :)
hergün satıcam diyorumda bir kez ilan koyamadım :D elim gitmiyor...
slowmotion
21-11-2009, 00:47
diri 106nız varsa değerini bilin, bende 205 var değerini iyi biliyorum. ama maalesef artık ayrılma vakti geliyor. park sorunu ilgilenememe gibi...
valla CARdeşim en son 2002 ye kadar girdi tr ye 2002 dede benım bilidiğim 6 civarı girmiştir..aşagıdaki linke bakın 2003 e kadar üretilmiş 106 ayrıca full paket + 4 AİRBAGLİ kapılardada var..;) Fiyatlara dikkat valla hollandaya göç edesim geliyor bu fiyatları gördükçe :icon_wack
http://www.autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&make=55&model=1933&version=gti&pricefrom=1000&cy=NL&page=1&maxresults=500&results=20&ustate=N,U&um=True&sort=price&zipc=NL
İnsan göçmezmi yahu..
2003 model full + full bu fiyatlara şaka gibi tek kelimeyle..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.