Orijinalini görmek için tıklayınız : Tarox?
.::EmrE::.
21-11-2009, 18:58
Selamlar :)
Tarox fren sistemi markasını bilen var mı aranızda? nasıl bir markadır,güvenilir midir ?
Aracım için upgrade düşünüyorum da,Taroxda da Opc için varmış set olarak..
http://www.tarox.com/en/index.php
ıyı bır marka olarak bılıyorum ben
Tarox cok kaliteli ve saglam bir markadir:)
onun haricinde cok popuper olmayan ama aslinda bu isin en iyileri kabul edilen
Alcon, Rotora,Endless ve project mu gibi markalarda var; cok bilinen Brembo, AP racing gibi markalarin yaninda. Bu yukarda saydiklarim bu isin guvenilir buyuk firmalari.
Stoptech, d2, xyz, wilwood vs ise bu isin fason firmalari.
ben kendi aracımda kullandım 6 piston tarox6 diye geciyor lagunada kullanmıştım çok memnundum 330mm diskleri ile almıştım
çelik fren hortumları olmamasına ragmen çöok çok iyi idi
ayrıca tarox çok pahalı oldugu için genelde cadde otolarında göremessin
.::EmrE::.
21-11-2009, 22:41
ben kendi aracımda kullandım 6 piston tarox6 diye geciyor lagunada kullanmıştım çok memnundum 330mm diskleri ile almıştım
çelik fren hortumları olmamasına ragmen çöok çok iyi idi
ayrıca tarox çok pahalı oldugu için genelde cadde otolarında göremessin
Netten mi temin etmiştiniz yoksa alabileceğimiz bir yer varmı TR de
bir arkadaşım e85 kasa z4te kullanıyordu , pistte ve otobanda duruşu harikaydı , tavsiye edilir bir marka.
ıyı oldugunu bende duymustum
dragstar
22-11-2009, 11:42
taroxu daha önce 4 tane 205 gti da kullanmıştık komple kit olarak, gc8dede ön fren diski ve balatasını kullanmıştık yeterli gelmişti
Hort :) Tarox u bulabilirsem ön arka disk olarak düşünüyorum.Balata olarakta ferodo ds 2500 ds 3000 veya ebc yellow stuff düşünüyorum.Harici tavsiye kombinasyonlarınız varsa fikir alabilirim.Misal orjinal brembo disklerden takıp ds 2500kullansam diskin ömrü çok mu kısalır?
Tarox iyi bir markadır. Fren kitleride çok güzeldir. Ama normal OEM yerine takılan fren diskleri bile deli pahalıdır. F2000 serisi sert balata ile bile ötme yapmaması ile meşhurdur. Toz tahliyesi üst seviyededir. Ama balatayı çabuk bitirir.
Birde her İtalyan malı gibi çoook pahalı bir markadır.
Ferodo DS2500 güzel bir balata. Çok çabuk ısınıyor. En soğuk karlı kış gününde bile sabah 3üncü fren sonrası tutunma başlıyor. DS3000 biraz sesli bir balata imiş ama şahsen denemedim. Bir sonraki balatamda DS3000 seçebilirim. Ama benim size tavsiyem Carbon Lorraine den RC6 önericem.
taroxu daha önce 4 tane 205 gti da kullanmıştık komple kit olarak, gc8dede ön fren diski ve balatasını kullanmıştık yeterli gelmişti
Seni yakalamisken, en son Körfeze araba hazirliyorduk, 106tinin vites cubuklari, arka viraj demir cubugu, baglantilari vs. Yapalim, satmadan piste sokarim belki.
Konua alakali cin mali 4 poddan baslayan kitler var, onlari gecersek eski bilindik cogu marka ayni sonucu verir onemli olan diskteki balatanin bastigi alan ve balata tipi,
Bununla beraber ben olsam kit ile yetinmem disklere sogumasi icin ayrica hava girisi yapardim.
Pist herzaman otomobil isini bir adim oteye tasir, fren kitlerine para harcanmasi guzel, araba yapmaya fren ile baslayinca insan yadirgiyordu :)
Iyi balata cogu modifiye dukkani rafinda tozlanip duruyordu, fena dolmuşum :)
Seni yakalamisken, en son Körfeze araba hazirliyorduk, 106tinin vites cubuklari, arka viraj demir cubugu, baglantilari vs. Yapalim, satmadan piste sokarim belki.
Konua alakali cin mali 4 poddan baslayan kitler var, onlari gecersek eski bilindik cogu marka ayni sonucu verir onemli olan diskteki balatanin bastigi alan ve balata tipi,
Bununla beraber ben olsam kit ile yetinmem disklere sogumasi icin ayrica hava girisi yapardim.
Pist herzaman otomobil isini bir adim oteye tasir, fren kitlerine para harcanmasi guzel, araba yapmaya fren ile baslayinca insan yadirgiyordu :)
Iyi balata cogu modifiye dukkani rafinda tozlanip duruyordu, fena dolmuşum :)
Paşaoğlunda Savaş usta kaç beygir bu araba napıcan bunları diyordu. :D Araba stok diyince güldü. :D
Tarox iyi bir markadır. Fren kitleride çok güzeldir. Ama normal OEM yerine takılan fren diskleri bile deli pahalıdır. F2000 serisi sert balata ile bile ötme yapmaması ile meşhurdur. Toz tahliyesi üst seviyededir. Ama balatayı çabuk bitirir.
Birde her İtalyan malı gibi çoook pahalı bir markadır.
Ferodo DS2500 güzel bir balata. Çok çabuk ısınıyor. En soğuk karlı kış gününde bile sabah 3üncü fren sonrası tutunma başlıyor. DS3000 biraz sesli bir balata imiş ama şahsen denemedim. Bir sonraki balatamda DS3000 seçebilirim. Ama benim size tavsiyem Carbon Lorraine den RC6 önericem.
Bulduğum tarox disklerin çok pahalı olduğunu ve orjinal brembo disklerinde yetecek kalitede olduğunu varsayıp oem brembo hc diskleri takarsam balata olarak carbon lorraine rc 6 kullanmamın disk üzerinde olumsuz etkisi olur mu?Ben takılan diskle balatanın dayanıklılık açısından hep uyumlu olmasını savunurum birbirini bozmaması açısından.ds 3000de ses falan sorun değilde ben hep oem brembo disk takarsam haddinden çabuk aşınır mı diye düşünüyorum?birde bu cl rc6 yı nerede bulabilirim özelliklede maslakta?
Eğer diske iyi para vermeye niyetin var ise 2 parçalı fren disklerine geçmeni tavsiye ederim. Hem ağırlık hemde ısı avantajın olur. İlk sahip olma maliyeti açısından göbeklere ekstra para vericeksin ama daha sonrasında sadece rotorları alınca masraf çok gözüne batmaz. He gene OEM'den pahalı olur o başka.
Ayrıca çok aşırı sert compound yapısına sahip balatalar diskler için katildirler. Çok ani ve sert frende metal alaşımı fazla içeren bir balata ile diski aniden çok ısıtıp bir sonraki düzlükte soğumaya başlar iken düzlük bitince tekrar ısıtıyorsun. Bu ısıma soğuma diski çarpılmaya götürüyor. Daha sonra direksiyonda hissedeceğin titreşimler iyice artabilir.
RC6 balatayı OEM disk ile kullanabilirsin. Ama zaten RC6'nın karşılığı Ferodo için DS2500'dür. DS3000'in CL markasında karşılığı RC8 yada RC8r'dir. Amma aynı klasmanda CL daha üstün bir balata. O yüzden DS3000 ile üst klasmana geçip disklerini doğraman yerine RC6 kullanman daha doğru olur BENCE.
Bilgiler çok açıklayıcı çok teşekkür ederim açıkçası çok ekstra bi sistem kurmayı düşünmüyorum mevcut kaliperlerle falan kullanacağım eğer taroxların fiyatı gereksiz pahalı gelirse oem 0 brembo disk ile rc6 veya ferodo ds2500 kullanacağım.Arka içinde yine oem diske rc6,eğerki bulamazsam ds2500kullanırım.Öğrenmek istediğim oem diskleri doğrayıp doğramayacağıydı ds 2500 veya rc6 nın anladımki sorunsuz kullanılabilirler hem track dayler için hemde yol kullanımı için.Ben çizgili taroxu disk üzerindeki ısınmayı azaltmak için istemiştim sadece ama gerek yokmuş ds2500ayarında balatayla doğru mu anladım acaba?Birde çelik fren hortumlarını nerede yaptırabilirim ve sağlıklı olur mu sizce?
Tarox u 2 sezon Turkıye Pist Sampıyonasında kullandım,hıc yuzumu kara cıkartmamıstı...
Çelik hortumu nerdeyse her sanayide yaptırabilirsin ama bence hazır almanı tavsiye ederim. Arkalara ben DS2500 aldım ama hiç gerek yok bir daha almam. Arka fren sadece denge için geçerli. Çok az bir fiyat farkı var ise al bence OEM ile. Tarox F2000 güzel bir disk. Pist kullanımında sıcaktan şişmeyi ciddi azaltır ama kullanman şart değil.
Arka oem balatalar çok ucuz o zaman ds 2500e aradaki fiyat farkını vermeye değmez sanırım.Demekki ön oem brembo disk e ds2500 veya rc6,arka oem diske oem trw balata,çelik fren hortum seti ve iyi bir fren hidroliği ile en doğru ve orjinalinden daha başarılı bir kombinasyon yeterli gelecek anlaşılan.Bakalım taroxun fiyatlarını bi alalım da ona göre mantıklı olana karar veririm.Yellow stuffları bu iki balatanın çok gerisindemi görüyorsunuz peki çünkü arada ciddi sayılacak bir fiyat farkı var sanırım.Hani o fiyat farkını diske kullanıp balatayı yellow stuff a çevirmek mi mantıklı diye düşündüm bi an.Kombinasyon arttıkça kararsızlıkta artıyor :)
Balata diskten önemli. Yellow Stuff'ın esamesi okunmaz bunlar yanında. Hidrolik mutlaka DOT5.1 olsun. Her sene değiş hidroliği.
ONUR1000RR
04-06-2013, 11:50
Tarox S2000 de kullandım baya memnun kaldım
Sequental
11-06-2013, 22:50
@ schumi..
tarox'un cok iyi oldugunu biliyordum, ama henuz takmadim..takacagim (diskleri)
Aracta Evo OEM Brembo var ama disk olarak tarox'un Sport Japan serisi dusunuyorum (delikli, kanalli)
pad olarak Performance friction Z-Rated dusunuyorum, Ses yapmiyor.
Ama PFC kendisi aciklamasinda bile disklerin once isinmasi lazim diyor.
Ziraa USA da bi arkadas Time Attac'da kendi evo9 unda PFC nin setini kullandi, o da demisti, isininca cok iyi oluyor diye..Ama onun disklerde PFC idi..
Iki yorum istiyorum senden:
1) Tarox'un Sport Japan serisi diskleri hakkinda
2) Performance friction Z-Rated pad'ler hakkinda..
tesekkurler
Yorumun nedir?
Sequental
12-06-2013, 00:08
Bu arada arac 600 Hp civari 4 ceker..
Saygilar..
Sport Japan serisini hiç araştırmadım hiç yorumda okumadım bunlar ile alakalı. Ama F2000 serisi ile alakalı çok araştırma yaptım zamanında 1 tane bile önemli şikayet bulamadım. Fiyatları dışında. PFC markası ise normalde benim ilgilendiğim araç marka ve modelleri için ürün üretmediğinden kulak dolgunluğum çok yok ama onlarında baya kaliteli olduğunu biliyorum ama sipesifik olarak sorduğuynuz Z-Rate hakkında bilgim yok. Eğer kompetisyon kullanım için bir ürün ise ısınma ihtiyacı hissetmesi çok normal. Büyük ihtimalle carbon/metal alaşım içeren bir balata. Eğer öyle ise tabiri caizse disklerinizi baya hırpalar. Tavsiyem eğer aynı Z-Rate gibi bir etikete sahip PFC ürünü varsa onu kullanın. Yoksa OEM ürün ile uyumlu ise onu tercih edin zira disk masrafınız yüksek olabilir.
Sequental
12-06-2013, 10:28
Cevaplar icin saol..
Performance Friction Pad in birkac linkini atiyorum..Evet Carbon-Metalik pad..
Ses olayinin onune multi layer teknolojisi ile gectiklerini soyluyorlar..PFC USA da yapiliyor..Aslinda guzel bi urun, ama ben kendim sahsen denemedigim icin, belki sen denemissindir diye yazmistim..
Asagiya koydugum linklere zamanin olursa bi bak istersen..
Tesekkurler.
Aftermarket Brake Pads | Performance Friction (http://www.performancefriction.com/aftermarket/aftermarket-brake-pads.aspx)
Performance Friction Brakes (http://www.pfcbrakes.com.au/technology.php?pageId=14)
Gunes G.
12-06-2013, 10:54
5.1 fren hidroligi konusuna katilmiyorum acikcasi, Castrol SRF dot 4 equivalent bir hidroliktir ancak kaynama noktasinin yuksekligi konusunda tum dot 5 ve dot 5.1'lerin parmagini isirtir. Madem performans icin fren konusuyoruz, o zaman SRF derim hidrolik olarak.
Brand || Wet Boiling Point || Dry Boiling Point
Castrol SRF || 518°F || 590°F
Earl's HyperTemp 421 || 421°F || 585°F
Motul 600 || 420°F || 593°F
AP-600 || 410°F || 572°F
Neosynthetic 610 || 421°F || 610°F
ATE-Super Blue || 392°F || 536°F
Valvoline || 333°F || 513°F
Castrol LMA || 311°F || 446°F
Earl's HyperTemp 300 || 300°F || 568°F
Ford HD || 290°F || 550°F
Wilwood 570 || 284°F || 570°F
PFC-Z rated || 284°F || 550°F
AP-550 || 284°F || 550°F
Bu arada tarox bilinen bir markadir evet ama fren upgrade'i yapacak olsam, aracta evo olduguna gore alcon'dan sasmazdim. Rotordaki delikler ve slotlar surtunme yuzeyinden kayiptir, hic sicak bakmiyorum o yuzden delikli disklere. Ucuz diye aldim zamaninda ama en kisa surede adam gibi bir sisteme gececegim bende.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.