PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kırmızı renkli koni hakkında



hak_on
23-11-2009, 21:39
bilgisi olan var mı?sarı ve kırmızı arasında ne tarz farklar var?konfor vs etkisi nasıl?

chaylak
23-11-2009, 22:00
sarılar yükselik ve sertlik ayarli

kırmızı (turuncu gibi) onlarda sadece sertlik ayarli diye biliyorum

ATA156
23-11-2009, 22:27
Sarıların yükseklik ayarı yoktur, sadece sertlik ayarı vardır. Koni sport diye geçer.
Turuncu ve kırmızıda sertlik ayarıda yoktur. Turuncu, sarıların 1.5 tur sertliğine yakındırdır.
Kırmızı koniler ise spor bir amortisör değildir, araçlara özel geliştirilmiş normal bir amortisördür. Koni special diye geçer.

slowmotion
23-11-2009, 22:39
kırmızılar amerikan arabalar için

Ahmetfikri
23-11-2009, 22:39
sarılarda 3kademe yükseklik ayarı yokmu ben öle biliyordum

Schumi
23-11-2009, 22:39
Sarıların yükseklik ayarı yoktur, sadece sertlik ayarı vardır. Koni sport diye geçer.
Turuncu ve kırmızıda sertlik ayarıda yoktur. Turuncu, sarıların 1.5 tur sertliğine yakındırdır.
Kırmızı koniler ise spor bir amortisör değildir, araçlara özel geliştirilmiş normal bir amortisördür. Koni special diye geçer.

+1
Monreo ve Sasch gibi yan sanayi yerine geçicek amortisörler kırmızılar.

Schumi
23-11-2009, 22:41
sarılarda 3kademe yükseklik ayarı yokmu ben öle biliyordum

Her araçta değil. Vteclerde var misal. Ama hiçbir peugeot modelinde hiçbir koni yükseklik ayarı sunmuyor. Coiloverları hariç.

GökhanO
23-11-2009, 22:43
ek civic icin olan sarılarda tabla ayarı var bununla oynayıp yuksekligi 2cm falan degistirebiliyorsun

dragstar
25-11-2009, 00:09
koni sarıda vts de yükseklik ayarı yok sadece sertlik ayarı var hiçde sert amortisör değil orjinalden sertlik olarak aşırı bir farklı yok sadece rebounce denilen sekme kesiliyor

hak_on
25-11-2009, 00:17
en yumusaga alıncada mı cok sert oluo peki?asırı dusuk olmassa tabi...

dragstar
25-11-2009, 01:20
en yumusaga alıncada mı cok sert oluo peki?asırı dusuk olmassa tabi...


koni sarıda vts de yükseklik ayarı yok sadece sertlik ayarı var hiçde sert amortisör değil orjinalden sertlik olarak aşırı bir farklı yok sadece rebounce denilen sekme kesiliyor


bir önceki mesaj günceli ;)

STP
25-11-2009, 02:24
konıde serte alıncamı sert olmuyor? kullanıyor olmasam dusunucem ama soyledıgın alakasız olmus bıraz

Işık
25-11-2009, 07:56
Selçuk kırmızı koniler de sertlik ayarlıdır, daha ağır kasalı araçlar için üretilen special diye geçen modeller kırmızı oluyor.
Benim SEC'te de kırmızı koniler var ve sertlik ayarlı.Ama ayarlayabilmen için sökmen gerekiyor.Amortisörden çıkan çubuğun çıkış yerinde tenekeden bir kapak var onu kaldırıyorsun altında plastik bir parça ve yuvarlak bir buton var, o butona bastırıp amortisör tipine göre 2 veya 3 kademe saat yönünde çevirerek sertleştirebiliyorsun.Benim önlerin çapı 40 mm onda 2 kademe arkalar 50mm çapında onlarda da 3 kademe sertlik ayarı var.
Daha bişey soracaksan msnden sor :)

hak_on
25-11-2009, 11:10
işin ilginci kırmızı koni satan bir arkadasla gorusuorum hiç bi sekilde ayarı olmadıgını soyluor.herkes bsy soluo ztn.koniyi en yumusaga alınca cok konforlu diolar bazıları hiç bi fark yok dior.bazıları kırmızı koniler ayarsız bazıları ayarlı.tek bi dil konusmamıza ragmen nedense soylenenler ayrı dilden oluo :D

Işık
25-11-2009, 16:42
http://www.koni-na.com/pdf/tech.pdf

http://www.koni-na.com/adjustment.cfm

Verdiğim linklere bakarsanız ilk linkte 6. sayfanın başında 26,30 series olarak belirtilen seriler kırmızı konilerdir ve ayar prosedürü şematik olarak gösterilmiştir.
2. linktede renkli resimli olarak gösterilmiş ayar prosedürü, daha kolay anlaşılması açısından yardımcı olur umarım :)

Bu arada o koni satan arkadaşının daha sattığı maldan haberi yok bence.
Koni konusunda daha detaylı bilgi almak istersen http://www.oktaykanpower.com/ adresinden telefon numaralarına ulaşabilirsin, kendileri koni Türkiye distribütörüdür, sorularınızı en iyi şekilde cevaplayacaklarını düşünüyorum.

Tunacan
25-11-2009, 17:03
Işık Bey, siz SEc in konilerini nereden temin ettiniz acaba? Bize W124 300E için lazım da...

Işık
25-11-2009, 20:38
Oktaykandan almıştım, hatta daha geçende 2 tane ön amortisörü yeniledim 350 lira tuttu.

STP
25-11-2009, 20:39
Selçuk kırmızı koniler de sertlik ayarlıdır, daha ağır kasalı araçlar için üretilen special diye geçen modeller kırmızı oluyor.
Benim SEC'te de kırmızı koniler var ve sertlik ayarlı.Ama ayarlayabilmen için sökmen gerekiyor.Amortisörden çıkan çubuğun çıkış yerinde tenekeden bir kapak var onu kaldırıyorsun altında plastik bir parça ve yuvarlak bir buton var, o butona bastırıp amortisör tipine göre 2 veya 3 kademe saat yönünde çevirerek sertleştirebiliyorsun.Benim önlerin çapı 40 mm onda 2 kademe arkalar 50mm çapında onlarda da 3 kademe sertlik ayarı var.
Daha bişey soracaksan msnden sor :)

ben arkadasın, serte alsan bıle sert olmuyor demesıne cvp verdım ;) beton gıbı oluyor nasıl sert olmuyor ;)

Ranthor
25-11-2009, 20:48
koninin kitapçığında 1.5 turdan fazla çevirmeyin diye yazar, üç beş kere de tekrarlar.
ikinci el alacaksanız kesinlikle bilinçli birinden alın....

Işık
25-11-2009, 20:50
ben arkadasın, serte alsan bıle sert olmuyor demesıne cvp verdım ;) beton gıbı oluyor nasıl sert olmuyor ;)
Hakikaten neden sana cevap verdiysem ben de anlamadım :D

STP
25-11-2009, 20:51
koninin kitapçığında 1.5 turdan fazla çevirmeyin diye yazar, üç beş kere de tekrarlar.
ikinci el alacaksanız kesinlikle bilinçli birinden alın....

konının zaten en yumusaktan en serte donme turu 1.5 turdur net. ıstesende fazla cevıremezsın

Evrenoz
25-11-2009, 20:54
Sert ve yumuşak arasında ciddi bir fark var. Otokolik çekimleri sonrası körfezden eve dönerken yorgunlukla üşenip sert ayarı eski haline getirmemiştim. Yol boyunca resmen içim dışıma çıktı.

Ayrıca konileri en yumuşakta kullanmamak gerek. Ben günlük kullanımda yumuşak-orta arasında kullanıyorum. Son derece memnunum.


Bu arada sarı koniler bazı araçlarda aracı düşürüyor, bazı araçlarda düşürmüyor. Örnek olarak hb civic sportlarda amortisörün alt kısmında pim gibi bir şey mevcut. Yanlış hatırlamıyorsam 3 kademe halinde aracı düşürebiliyorsunuz. Ancak vtec2 de böyle bir şey söz konusu değil.

fsunnetci
25-11-2009, 23:24
Bir zamanlar 10 sene önce felan 1994 Astra GSI almıştık libadiyede ki Opel servisinin aracı idi.araçta kırmızı koni yay amortisör seti vardı ama çok sertti ve kütür kütür çukurlarda vuruyordu.ama başka bir araçta aynı hissi vermiyor Koni amortisörler..Araçtan araca değişiyor amortisörün yapısı bu bir gerçek.1997 Vectra CD ye taktık aynı konilerden ama gayet iyi idi Astra GSI kadar çukurları hissettirmiyordu..Ama şu bir gerçekki Kırmızılarda ne de Sarı Konilerde Yükseklik alçaklık ayarı var..Sadece sarılarda sertlik ayarı var o da %30 sertleştiriyor siz ne kadar yumuşatsanızda yaylardan dolayı araç normal amortisör kadar yumuşak olmuyor..

dragstar
26-11-2009, 00:13
valla bende öyle aşırı sertlik olmadı bende kullanıyorum arabayı orjinal amortisörsen pek farklı olmadı

Ranthor
26-11-2009, 08:53
Astra da ve clio da kullandim 2,25 tur donebiliyordu ikisinde de, belki civic de farklidir.
Hatta turkiyeye gelen tek yanlis uretim koni bendedir:) evde duruyor ani olarak.

ATA156
26-11-2009, 11:28
konının zaten en yumusaktan en serte donme turu 1.5 turdur net. ıstesende fazla cevıremezsın

Benim sarı konilerin önleri 2,25 tur dönüyor arkalar tam 1,75 tur. Sanırım araca göre değişik üretiyorlar.

Sierra Rs
26-11-2009, 12:18
benim konilerde 2.25 dönüyor Fk 6/4 cm yay ile en yumusakta kullanıyordum beton gibiydi dün stock yaylara geçiş yaptım jöle gibi oldu,konfor cok iyi bir miktar sertleştiricem bugün :)

enginman01
09-03-2010, 20:51
Sarıların yükseklik ayarı yoktur, sadece sertlik ayarı vardır. Koni sport diye geçer.
Turuncu ve kırmızıda sertlik ayarıda yoktur. Turuncu, sarıların 1.5 tur sertliğine yakındırdır.
Kırmızı koniler ise spor bir amortisör değildir, araçlara özel geliştirilmiş normal bir amortisördür. Koni special diye geçer.

sarılarda 3 kademelı yukseklık ayarı var dostum benımkıde sarı konı ve 3 kademe yukseklık ayarı var