PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1991 INTEGRA b18a2 SORUNLAR VE PAYLAŞIM



IMOBILIZER
26-11-2009, 23:46
Evet arkadaşlar.
Herseyi paylaşmak lazım.
Bulaşmayacaktım ama Bulaşmak lazım oldu artık.
Hep istedim ki şu arabada bari Bilmeden bişeyler yapayım.........
Sorunları hep vardı ama TIK demeden gidiyor.Ama bu arabaya özel ilgi oluşmaya başladı. Üzülüyorum böyle kalmasına .
Bu sorunları artık çözmem gerekiyor.
Paspas altındaki beyin LEDi:
Aracı çalıştırsamda Yanıyor sadece kontağı ignm1 konumuna alsamda yanıyor.

1: Normalde bu ışığın Kablo ile kısadevre tarzı bir hareketten sonra YANMASI gerektiğini öğrenmiştim ama devamlı hata kodlarını her konumda vermesi NORMAL DEGIL GIBI? Yoksa böyle yanarmı bu devamlı?
Kısaca sistemin hatalarını okumak için bir tel kullanmamız gerekmiyormuydu ?
Bu devamlı hata kodlarını her kosulda veriyor.


2: Araştırmalarıma istinaden

4 sefer yanan LED CKP
6 sefer yanan LED ECT
8 sefer yanan LED TDS (TDC Degil )

ECT eyvallah degiştirecegiz gidecek sorun yada Bulamaz isem sensörü Ohm degerlerini ögrenip ERKUT yapacak bir dalavere :)
Bulduğum bütün kapaklarda (TEK FİŞ olduğundan eski malzeme oldugundan) bu sensör hep yürütülmüş :)


TDS yide artık değiştireceğiz Oda krang pozisyon sensörü.


CKP Gene okuduklarıma istinaden aracın distrubitörünün içindeki (SÖKMEYİN VE ÇALISAN BİR ÇIKMA YEDEKLE DEĞİŞTİRMEYİN UYARISI İLE BELİRTİLEN ZIMBIRTI)
CKP Yi elleyeyimmi Ellemeyeyimmi ? Ne önerirsiniz Komple distrubitor mü BULALIM ?

Enteresandır acıp bakmadık ama Piston COPM ratio 240 PSI bu biraz fazla gibi.
Bu kapak ya taslı yada bi halt var :)

diğer sorunu olan integralı arkadasada (SAMSUN)umuyorum hafıften yol gösterecek gibi orada Haddime olmadığından yazmadım arkadaslar.

Burası istek yeri değil tabiki ama Elinde olan varsa BU PARCALARIN SIFIRI IKINCI ELI CALISAN bana PM lütfen



İlginize tesekkür ederim.

timucintt
27-11-2009, 07:32
Abi sürekli arabayı çalıştırdığında bile ecunun led ışığı yakmaya devam eder bu OBD0 beyinlerin beyinsizliğinden hahah :D sürekli yanar söner tabi ecuyu resetlemediğin sürece :D telle kullanmamız illaki gerekmiyor ;)

Öncelikle geçmiş olsun ama sorunların basit....

4 Crankshaft Position (CKP Sensor)

4 ve 8 aynı anda yandığı için bende ya trigerin hatalı takıldı düşüncesi geliyor TDC yani üst ölü noktaları aynı çizgide gelmiyor bence... onun için distibütörün içindeki sensör uyarı veriyor....

üst egzantrik kasnakların birbirine denk gelmesi lazım bu şekilde.... aynı zamanda kasnakların ikisininde "UP" posizyonunda olması gereklidir ;) yamuk bile olsa integralarda subab vurması gibi şey söz konusu değildir integralarda triger kopsa yada yamuk bile olsa egzantrik açıları subab vurması olmaz ;) çünkü PR4 pistonların içi oyuktur düz olsa anında subablar vururdu :)

http://www.team-integra.net/sections/members/images/6a1ea242-3d14-4eff-86f8-7a4b39732daa.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a121/TurboD15/tdc.jpg


6 Engine Coolant Temperature (ECT Sensor)

Soğutma suyunu sıcağını ölçen müşürün bozuk :) yada kablosu yanmıştır.... yeri bu konumda...
http://z.about.com/d/autorepair/1/0/p/7/42395753.gif

8 Top Dead Center Position (TDC Sensor)

üstde CKP kısmında belirtiğim gibi TDC yani üst ölü noktaların ve egzantrik kasnaklarının pozisyonlarını kontrol ettiriyorsun daha sonra alt krank kasnağındanda krank pozisyonunu ayarlamanız gerekli.... yani üst ölü noktayla alt ölü nokta arasını iyi bulmanız lazım.... yani kısacası arabada avansını iyi ayar çekmeniz lazım :)

ama üstde belirtiğin 240 pslık hava basıncı hakkaten fazla sanırım önceden baya bir taşlanmış üst kapak ve incele incele kompresyon baya bir artmış.... buna bağlı olarakta kapak incelmesinden dolayı bu üst ölü noktalarla alt ölü noktaların posizyonları birbirine denk gelmiyor olabilir yani kısacası ayarı tutmuyordur... çok hafiften daha kısa bir triger kayışı lazım olacak size eğer öyle bişi varsa :) buda olmıyacağına göre kalın conta atılacak yeniden açılıp....

erkut abide zaten olayı çözer benim aklıma gelenler bunlar erkut abi doğrumuyum bi baksana :D

bladerk
27-11-2009, 10:20
ehehe çok doğrusun timu :D

adyge_emre
28-11-2009, 19:20
Sanırım sorunları bundan sonra burda paylaşıyoruz??eğer oyle ise çok guzel olur..

IMOBILIZER
28-11-2009, 23:38
Sanırım sorunları bundan sonra burda paylaşıyoruz??eğer oyle ise çok guzel olur..

Tabiki herzaman Sen merak etmeeninde sonunda çatır çatır yürüyecek araban :)
Bakmabana Kaşınıyorum:)

adyge_emre
30-11-2009, 13:16
Sagolasın IMOBILIZER :))hepberaber yuruyelım ınsallah:)

elpadre
30-11-2009, 13:27
abı aldın bır araba ugrasıyorsun nerde senin calibra :)

IMOBILIZER
04-12-2009, 20:47
abı aldın bır araba ugrasıyorsun nerde senin calibra :)

E satıldı biliyorsun :)
Honda beni çok mutlu ediyor inan Bak okadar arıza vs vs var ama tık demiyor yani arıza ışiklarının ampul kablolarını kopar sönsun lambalar kimse anlamaz inan :)
eheheh

H.bilgili
04-12-2009, 21:08
Tel kullanarak alınan arıza kodu arıza lambasının yanıp sonerek verdıgı arıza kodudur
eger sıstemde bır arıza varsa Tımucın ınde soyledıgı gıbı led ısık sureklı ıkaz verır obd 0 da normaldır.

SOMEONESPECIAL
05-12-2009, 07:59
Ah bu Integralar..... Onlarla da olmuyor onsuzda :cool:

DC2-R
05-12-2009, 08:38
Dostum buna iyi durumda bir OEM HONDA `distributor aliyorsun .. Hic acilmams kurcalanmamis bulursan daha iyi .. Az kullanilmis olmasi acisinda sana sunu onerebilirm .. honda crv lerde b20 obd2a/b alrsan en azndan sene si yeni dr .. daha az kullanilmistr ve fazla devir gormemistir :D .. Ama distributor soket inde de bir degisiklik yapman lazm etcek.. Onu yapmayi dusunurseniz ozelden bir msj atn da yardimci olurrum .. ayrica ECT sensor ve DISTRIBUTOR bulmakta da zorlanrsan bende hazrda var ..

timucintt
05-12-2009, 10:57
Ah bu Integralar..... Onlarla da olmuyor onsuzda :cool:

kim dedi abi sana sat diye bulmuştun ne güzel 90K km civarında tegi verdin yaban ellere gazlıyorlar şimdi.... :Deli: :D

cemd
05-12-2009, 11:15
ya tımum alem adamsınn helal olsun sana kendı ısını kendı yapıosunn o arabayı yaza tanıyamayacagım gıbıme gelıo:)allah kolaylık versın kardesımm...

timucintt
05-12-2009, 12:48
ya tımum alem adamsınn helal olsun sana kendı ısını kendı yapıosunn o arabayı yaza tanıyamayacagım gıbıme gelıo:)allah kolaylık versın kardesımm...

Allahın izniyle şu tüvü bir geçirelimde kaportaya full gaz gireceğiz 2 aydır servisten sol akisin gelmesini bekliyorum halen gelecekler dün şanzman keçelerim geldi şükür nihayet akiste gelsin baya bir bahcede girişiceğim keçeleri felan değşeceğim ardındanda tüv... ;) amacım kusursuz geçmek hafif kusur bile yazmıyacak muayewne kağıdında :) biliyorsun ne kadar kıl bir insan olduğumu :)

bide bbs jant aldım biliyorsun onları takacağım lastik bekliyorum ona özel bide 195 50 15 yokohamaya AVS siparişi verdim olmazsa geçiçi süre kumho ecsta takacam.... bide thule tavan askı aparatımda geldi şaka gibi oldskool teg olacak :D :D o arka bagajın boya kabaran yerinede reklamcıda birebir aynı renkte folyo çektirecem araç boyanana kadar :) güzel fikir dimi :soru: :D

adyge_emre
05-12-2009, 17:10
tımucın resımlerle de gorsek okurken ınsanın agzının suyu akıo :)

timucintt
05-12-2009, 17:31
tımucın resımlerle de gorsek okurken ınsanın agzının suyu akıo :)

Valla yazdan berri foto çekmiyorum yaptıklarımı :) zaten yazdan sonrada bişi yapacak bişi kalmadı işte bir tek akis makis karter contası keçeler felan onları resimlerim.... tüvde sonra hondama veya buraya resimli komple yapılanların resmini koyarım.... ama baya uzun hikaye bakalım neler olacak :D

adyge_emre
07-12-2009, 16:15
http://img213.imageshack.us/img213/5419/sdc10434h.th.jpg (http://img213.imageshack.us/i/sdc10434h.jpg/)

(http://img213.imageshack.us/i/sdc10434h.jpg/)

[IMG]http://img213.imageshack.us/img213/1726/sdc10431.th.jpg (http://img213.imageshack.us/i/sdc10431.jpg/)
(http://img213.imageshack.us/i/sdc10431.jpg/)
[IMG]http://img42.imageshack.us/img42/9901/sdc10427a.th.jpg (http://img42.imageshack.us/i/sdc10427a.jpg/)
[img=http://img42.imageshack.us/img42/9901/sdc10427a.th.jpg] (http://img42.imageshack.us/i/sdc10427a.jpg/)

ewet Arkadaslar motor yapıldıktan sonra basımıza iş acan parcalar enjektorler ve adını bılmedıgım bı parca...bu parcalar elınde olan veya bana fiyat verebılcek bırılerı varmı acaba??

IMOBILIZER
09-12-2009, 10:19
EVITTTTTTTTTTTTTTTTTTT:)

Ariza kodlari 2 ye dustu ehehehehehehehe :)

AMaaaaaa

simdi 6 ve 7

TPS ANGLE
ECS.

Distrubitorden gelen kablolari takip edebildigim kadar takip ettim kopukluklar buldum .
EEEEEE basa gelen cekilir. ERKUT Yaktim seni Yoksun yoksun ve yoksun :)))))))))))

simdi TPS icin bir calisma yapiyorum . Tamami ile Sistemde bir halt var .Bu arada CENMAX marka alarm sistemi takilmis zamaninda Herseyi blokluyor. Dolayisi ile sanirim onu cikaracagim. LPG yide cikaracagim bir ihtimal .
TPS deki voltaj degerleri bile okunmuyor ..Deliricem ama Arabanin gidisinde sorun yok :) Ehhehehuuu .
simdi 130 lu Hp lerine yaklasiyoruz bakalim yavas yavas .

S3 isigi hala yaniyor ama Komple axlari vs vs leri degistirdim Yuruyeni cok iyi oldu . Buyuk olasilikla Vites uzerindeki dugmede problem var veya Auto sanzuman uzerindeki selenoidler.
Daha gogusun altindaki beyine bakip O ne diyor diye kurcalamadim .


EMREcim Ankarada bakiyorum cumartesi gunu senin resimlerini koyduguin parcalari.
ANCAK SANA SIDDETLE TAVSIYE EDERIM BENCE SENDE BIR KABLOLARINI VS VS Kontrol et .

STP arkadasimiz yuzde yuz sana bulur ama bil yane bunu.

Ben bu arabaya inaniyorum BOZULMAZ BUNLAR!!!!!!! Her defasinda daha iyi oluyor bakalim sonu ne olacak :)

SOMEONESPECIAL
09-12-2009, 10:30
evıttttttttttttttttttt:)

ariza kodlari 2 ye dustu ehehehehehehehe :)

amaaaaaa

simdi 6 ve 7

tps angle
ecs.

Distrubitorden gelen kablolari takip edebildigim kadar takip ettim kopukluklar buldum .
Eeeeee basa gelen cekilir. Erkut yaktim seni yoksun yoksun ve yoksun :)))))))))))

simdi tps icin bir calisma yapiyorum . Tamami ile sistemde bir halt var .bu arada cenmax marka alarm sistemi takilmis zamaninda herseyi blokluyor. Dolayisi ile sanirim onu cikaracagim. Lpg yide cikaracagim bir ihtimal .
Tps deki voltaj degerleri bile okunmuyor ..deliricem ama arabanin gidisinde sorun yok :) ehhehehuuu .
Simdi 130 lu hp lerine yaklasiyoruz bakalim yavas yavas .

S3 isigi hala yaniyor ama komple axlari vs vs leri degistirdim yuruyeni cok iyi oldu . Buyuk olasilikla vites uzerindeki dugmede problem var veya auto sanzuman uzerindeki selenoidler.
Daha gogusun altindaki beyine bakip o ne diyor diye kurcalamadim .


Emrecim ankarada bakiyorum cumartesi gunu senin resimlerini koyduguin parcalari.
Ancak sana sıddetle tavsıye ederım bence sende bır kablolarını vs vs kontrol et .

Stp arkadasimiz yuzde yuz sana bulur ama bil yane bunu.

Ben bu arabaya inaniyorum bozulmaz bunlar!!!!!!! Her defasinda daha iyi oluyor bakalim sonu ne olacak :)

hastalık bu araba :d

SOMEONESPECIAL
09-12-2009, 10:31
allahın izniyle şu tüvü bir geçirelimde kaportaya full gaz gireceğiz 2 aydır servisten sol akisin gelmesini bekliyorum halen gelecekler dün şanzman keçelerim geldi şükür nihayet akiste gelsin baya bir bahcede girişiceğim keçeleri felan değşeceğim ardındanda tüv... ;) amacım kusursuz geçmek hafif kusur bile yazmıyacak muayewne kağıdında :) biliyorsun ne kadar kıl bir insan olduğumu :)

bide bbs jant aldım biliyorsun onları takacağım lastik bekliyorum ona özel bide 195 50 15 yokohamaya avs siparişi verdim olmazsa geçiçi süre kumho ecsta takacam.... Bide thule tavan askı aparatımda geldi şaka gibi oldskool teg olacak :d :d o arka bagajın boya kabaran yerinede reklamcıda birebir aynı renkte folyo çektirecem araç boyanana kadar :) güzel fikir dimi :soru: :d

bu timu da hastasıdır en sağlamından... Tedavisi yok onun...
Timu şu bbs leri bi göreyim 15" ???

adyge_emre
09-12-2009, 10:52
sagol ımoblizer zaten yakıt degerını bı dusurebılosek ankaraya getrmeyı dusunuyoruz yoksa samsunda olcak gıbı degıl:))

bladerk
09-12-2009, 22:35
. ERKUT Yaktim seni Yoksun yoksun ve yoksun :)))))))))))
varım varım varım ankarada değildim dün bugün geldim :D

tunch
09-12-2009, 23:20
Valla yazdan berri foto çekmiyorum yaptıklarımı :) zaten yazdan sonrada bişi yapacak bişi kalmadı işte bir tek akis makis karter contası keçeler felan onları resimlerim.... tüvde sonra hondama veya buraya resimli komple yapılanların resmini koyarım.... ama baya uzun hikaye bakalım neler olacak :D

timucin mersin tuv'de ugrastirirlarsa pm atiyorum beni ara atla adanaya gel :)

timucintt
09-12-2009, 23:24
timucin mersin tuv'de ugrastirirlarsa pm atiyorum beni ara atla adanaya gel :)

ok kardeşim kaydettim ama sorun olmaz tüvde biliyorsun sorun bende vidaya kadar orijinal girecemya tüve aklım orda hahaha :D

IMOBILIZER
10-12-2009, 09:18
Timucin.
Ankarada da TUV ile ilgili elimden geleni yaparim.
TUV kesinlikle hadi buda gecsin mantiginda asla degil.
AMA cok yakin arkadasim TUV yaninda baayi acti. TUVE girmeden gerekli kontrolleri yapip kurtarabileceklerini orada hallediyorlar.
Benden ufak tavsiyeler.

Genellikle takilan sorunlar
FAR biliyorsunuz artik eskisi gibi agir kusur moduinda degil Far geciyor
FREN HORTUMLARININ YENI OLMASINI VEYA GERCEKTEN CATLAKSIZ OLMASINI sagla
El freni cekildiginde sag ve sol Kabul edilebilir degerde Olsun FARKLILIK OLMASIN
Egzaust Olaylari :)
Birde kasa uzerinde gozle goruluk Korozyon olmasin
GECER kardesim gecer :)

kop42
10-12-2009, 09:31
okan bey size ulasamıyoruz nasıl olcak benim sorunlarım var bu işi çözseniz çözseniz siz çözersiniz die tahmin yürütüp yardımlarınızı bekliyorum....

jetlag
10-12-2009, 17:28
91 ve oncesi integralarda kablo ile kisadevre yapmadan ariza kodu veriri,

distribitoru hala degistirmen gerekiyor sanirim

IMOBILIZER
11-12-2009, 11:03
91 ve oncesi integralarda kablo ile kisadevre yapmadan ariza kodu veriri,

distribitoru hala degistirmen gerekiyor sanirim

Ariza kodunu zaten veriyor 2 kaldi
6 ve 7

distrubitor sorunu cozuldu

Su anda ne yapacagimi biliyorumda eriniyorum :)

TPS icin hat kontrol edilecek (Belkide Beyin cikisinda sorun var )
ECS icinde Hala kontrol etmedik .Ya degistirecegiz yada once bir kontrol edecegiz.

Ancak O distrubitoru degistirme konusunda KATILIYORUM.
Yavas yavas :)

erhann
11-12-2009, 11:16
gordugum kadariyla seninki gecer timu ;)

adyge_emre
15-12-2009, 18:10
ewet enjektorlerden sonrada problem devam edıyor maalesef( sızce sorun beyındemı?? yoksa sensorlermı??

jetlag
15-12-2009, 18:38
bence beyin en son bozulacak yer, bi arkadasin integrasinda dist. rotoru yerinden cikmis, yenisini takip calistirdigimizda crank angle sensor arizasi verdi. icini cikarip miknatis ve carktan olusan takometre cihazi var, onu osilioskopa baglayip duzgun sinyal vermesini saglamya calistik, bize gore duzgun okunakli bir sinyal olmasina ragmen, ECU yine ariza kodu verdi. Yeni dist. takinca duzeldi.. yani ECU'nun toleransi cok dar

timucintt
15-12-2009, 19:00
Timucin.
Ankarada da TUV ile ilgili elimden geleni yaparim.
TUV kesinlikle hadi buda gecsin mantiginda asla degil.
AMA cok yakin arkadasim TUV yaninda baayi acti. TUVE girmeden gerekli kontrolleri yapip kurtarabileceklerini orada hallediyorlar.
Benden ufak tavsiyeler.

Genellikle takilan sorunlar
FAR biliyorsunuz artik eskisi gibi agir kusur moduinda degil Far geciyor
FREN HORTUMLARININ YENI OLMASINI VEYA GERCEKTEN CATLAKSIZ OLMASINI sagla
El freni cekildiginde sag ve sol Kabul edilebilir degerde Olsun FARKLILIK OLMASIN
Egzaust Olaylari :)
Birde kasa uzerinde gozle goruluk Korozyon olmasin
GECER kardesim gecer :)

Yok abi hiçbir konuda kalmaktan korkmuyorum zaten elimde tüvün Kusur tablosu mevcut 950 adet kusur yazıyor hepsini tek tek kendim inceliyorum... hepsi ok sadece sol akis dönüşlerde vuruyor ön disklerde ovallik ve tölerans aşımı var... aldım orijinal diskleri ama takmadım organik balatalarda aldım. bide şanzıman keçeleri değişecek akis değişirken onun yanındada karteride indirip contasını yenileceğim ;) onun dışında farımın ayarı tam iç dış yükseklik alçaklık dereceleri tam.... :) şu anda bile girer hafif ksuurla çıkarım ama o tüvün çıktısında kusursuz yazmalı illaki benim için kılım o konuda... :D

IMOBILIZER
20-12-2009, 12:16
Ehhhaahheheeehhhh vallaha bişey diyemeyeceğim :)

Bu arada arıza kodları 1 e düştü arkadaşlar

oda 6 ECT
Tabi basit gibi duruyor ama maalesef Kasaplar heryerden elektrik heryerden sasi vs vs aldığından En son ECT de kjaldım.
Onda başladım amaaaaaaaaaaaaaa

Hangi integrada TEK kablo girişli ECT var çok merak ediyorum.
ECT Mazdanın bir minübüsünün bişeyi amaa Ona sadece TEK KABLO geliyor eheheh
hoperlor lablosu gibi klasik fiş :)
Birde müşürün aynısını buldum (Yani aracın üzerinde OLMAMASI GEREKEN MÜŞÜRDEN BAHSEDIYORUM)
Okadar çok Japon tarzı ECT varki farklı arabalar için NASIL BULAMADILAR HAYRET EDIYORUM AMA O müşürü almışlar Dişleri kalın olduğu için Tornadan geçirip diş çektirmişler sonrada UYDUR olayı :)

Ama bunun belkide şu sebebi var. Öğrendiğim üzere Fan sorunu yaşayan HONDALAR için bilmeyen kasaplar şasileri vs vs leri kesip biçip işin içinden çıkılmaz hale getiriyorlar dolayısı ile Bilgili olan arkadaşlarımız eninde sonunda şemadan bakıp tamamıile yeni bir hat çekip sorunu çözüyor ama bunlar işin içinden çıkamadı allem etti kallem etti Koydu o müşürü oraya sonrada kesip ekleye ekleye olayı tamamladı .
ECT den sonra kaploları biryere kadar kontrol edebildim. Allahım allahım biyerden sonra arap saçına dönüyo. Ya oldu oldu 3 yada 10 kablo de hadide bu öyle böyle olmamış.
Şemada diyo şu kablo şurdan bu kablo burdan . Ama bu tamamı ile O kabloya geliyorsun araya ROLE koymuşlar sonra gelen kablonun giriş rengi kırmızı mesela sarı cıkıyor arkadan sonra araya bir ek bantlamışlar mavi devam ediyor :) Tamamı ile imkansızlıktan cinayet.
Ne yaptım bilmiyorum ama :)))))))))))))))) en son bildiğiniz üzere TPS ECT idi tps ninde kablolarını takip ede ede shortalı buldumda araba nedense simdi 7300 devirlere geliyor NELER oluyorrrrrrrrrrr :)))))))))))))))))
Auto 18 patinaj cekmeye basladı
SIRA ECT de ERKUTCUM bundan sonrası senin :)

timucintt
23-12-2009, 21:07
Varmı ECT hakkında gelişmeler ? geçen erkut abiyle derinlemesine bir bülten hazırladık bu ect hakkında işin içinden çıkamadık en sonunda bulduk ama bir yolunu :D :D

IMOBILIZER
25-12-2009, 00:11
EVEEEEEEEETTTTTTTT :)
24.12.2009
Arac en sonunda Ohhhhhhhh beeeeeeeeee dediiiiiiiiiiiiiiii :)
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.
Tamamı ile NET birşey söyleyeceğim.Aracınızı aldınız ikinci el Eger daha önce Kasapların eline düştü ise Herkesin bildiği bir laf YANIYORSUNUZ.

Tamamı ile burada teşekkürü gerçekten bir borç bildiğim Gerçek dostlar var ELİ ÖPÜLESİ insanlar var.
Araba ilk elime geçtiği zamanlarda NE YAPMALIYIM DEDİM....
Bilgi önemli ama DENEYIM VE BILGI GERCEK BIR GUCTUR.
Motorunun servis bakımlarını yürüyenine kadar üzerinde gıkı çıkmadan azimle çalışan HAMZA VE Degerli Babasına BİNLERCE TEŞEKKÜR.
İrfancım senide UNUTMUYORUM TESEKKUR HERSEY ICIN
Kazım ustamıza Boynum bükük eli öpülesi bir usta.
Mekanik konu bitmez ALLAH HEPINIZDEN RAZI OLSUN.
Gelelim bu aracın bütün elektronik sorunlarına.
Konu başından itibaren işin abartısına kaçmadan yanlış şeyler söyleyerek insanların kafasını karıştırmak ve geçici çözümlerle giderilen arızaların Çözüm olduğu adı altında hiç bir laf söylememeye çalıştım.
En baştaki arıza yoğunluğunu hepimiz biliyoruz.Azaldı azaldı ve azaldı AMA bugün bitti.
(Diyorum ama vakitsizlikten yarıda kalmış işler tabiki var)
Başta KASAPLARDAN bahsettim.
Bütün arıza kodları (Tabiki mekaniktir elektroniktir bozulursa gene çıkar ) ama Tamamı ile SİLİNMİŞ ve yüzde yüz sorun ortadan KALKMISTIR.
S4 lambası söndü.
Şanzuman arızası gitti.
ECT arızası gitti
TPS arızası gitti
Distrubitor arızası gitti
Gittide gitti.......
Herbir kablo:
Tamamı ile hatlar kontrol edilerek yerli yeine geldi .
Bütün ekstra çekilmiş ek kablolar metre metre çıkarıldı.
gerekli şasiler gerekli voltajlar yerli yerine geldi.
Kontak açılıyor lambaların hepsi sönüyor hiçbir ışık yanmıyor. HERŞEY olması gerektiği gibi.
Aracın üzerinde LPG var Işık mışık arıza vs vs YOK.
Pin uçlarından bütün hatlar kontrol edilerek Shorcutlar yanlış konulan sensörlerlerin hepsi Çöpe gitti.
Çalışanları yerli yerine geldi.
Herşey birbiri ile okadar baglantılı ki gerçek hatlar gerçek yerleri bulduktan sonra HONDADA HAYAT VARMIŞ.
1991 model araba AMA HONDA BANA BEN BURADAYIM DIYOR.
1:
Tamamı ile Kabloların Kemikleşmesinden kaynaklanan bütün kopukluklar bir yana. işe başlamadan önce yerli yerinde gözüken hat tamamı ile kontrol edilmeden maalesef hiçbirşey olmuyormuş.
2:HONDANIZ VAR ISE öncelikle TECH TURKEY Ailesine HAKIKATEN Katılmanız ve Ailenin ileri gelen deneyimli olan Her fertinin dediğini dinlemeniz gerekiyormuş.

199o lı ve önceli olan her aracın Elektrik sisteminin Tmamı ile kesilip biçilmeden dogru yapıldıktan sonra Nerelere vardığını gördüm.
Ekstradan konulmuş olan her röle tamamı ile bir düşman.
Özellikle Aracınızda Olmaması gereken bir sensör ve müşür var ise .Yüzde yüz çalışıyor gibi Görünsede atıp Orjinali ile Lütfen değiştirin.
Bu sensörlerin orjinal hatla çalışmamasından kaynaklanan sorunlara ek çözüm üretilmiş ekstra Hatları mutlaka ortadan kaldırın.
Kullanmakta olduğunuz alarm sisteminin baglantı Hatalarını mutlaka kontrol edin .
Her elektrik alınan yer Aslında hiç alınmaması gereken YERLER olabiliyormuş.
Buraya genel yazıyorum Tabiki EMEGE SAYGI .
Özellikle Fan / müşür ve bu sisteme ekstra Alternatifler üğretmeyin zaten sistem düzgün hatla kombine olduktan sonra Her halikarde çalışıyormuş.
ÇAKMA ECT ler (Yani benim arabamda olduğu gibi ) konulanların hepsinin sonu akıl almadık arızalara yol açmakta ve insanı sinir hastası etmekte.
Şunu ögrendim voltaj ohm vs vs nekadar dogru oluyormuş gibi gözüksede istediğiniz kadar ugraşın mutlaka saçma bişeyi olmadık yerde yapıyor.
Affınıza sıgınarak (ARKADASIM BİZ ZATEN BUNU BILIYORUZ LAF KALABALIKLIGI ETMEDE )
Diyenler varsa Özür ama aklına bu güne kadar bunlar gelmemiş ve gerçekten işi bilmeyenlere aracını teslim etmiş olanlar var ise lütfen yukarıda bahsettiğim olaya bir göz atsın isterim.Bir integra bukadar OHHHHHHHHHHHH BEEEEEEE bence diyemezdi.
KISACA özellikle 6 -7- 4 ARIZALARINDA Hattı tamamı ile kontrol edelim.
Kaput içerisindeki sigorta kutusu işerisindeki cama en yakın olan Sigortayı yenileyin .
çıkartıp Herkesin bildiği üzere 10 SANİYE bekleyip yerine geri taktığınızda hiç ummadığınız ama bir anda silinen ve birdaha yenilenmeyen yada yenilenmediğini göreceğiniz arızalarınızı silin.
Fan hattınızın eski tesisatını standart ölçülerinde eksiz olarak yenileyin.
Vakum hattınızda olan kaçakların Hiç OLMADIGINA emin olun.
Arada kullanılan roleleri Gercekten ihtiyaç yoksa ortadan kaldırın.
Otomatik kullanıcılara sesleniyorum . HER S4 lambasının yanması Şanzuman arızası DEGILDIR ibaresini koymak istiyorum.
Distrubitorunuzun saglıklı ve düzgün konumda olduğuna emin olun.
Silikon buji kablosu adı altında satılan ama aslında hiçbir halta yaramayan ları atıp orjinalini koymaya çalısın (Özellikle bunu STP arkadasımız bana iletmişti dediği dogru çıktı)
Gercek silikon kablolarını kullanmaya riayet edin.
Otomatik integralarda şanzumandan gelen Genel ses İÇ aksların bozulmasından kaynaklanıyor dış akslara kolay kolay bişey olmuyor.
Integra nızda kullanılan radyotörün saglıklı olduguna emin olun Her su eksilmesi kapak veya conta degil Kronik radyatör sorunu imiş. Ya bulursanız degiştirin yada gercek tamir yoluna imkanınız yoksa gidin.
Şimdilik bu kafa ütülemesine son vermem gerekiyor. :)
BUGUN canını dişine takarak Hayatta ummayacağım yerlerden neler neler ne hatalar çıkarıp düzelten .HİÇ DUYMADIĞIM AMA ŞAŞKINLIKTAN DİLİMİN TUTULDUĞU BİR ARABADA OLMAZSA OLMAZ BENZIN POMPASININ Catır catır benzini basarak bir anda gümbür gümbür ben buradayım artık dediğini Duyurtan ve Bu arabayı Butun samimiyetimle söylüyorum hayata döndüren ERKUT Kardesime Nekadar tesekkür edersem azdır.
Sonunda söz verdiğği gibi büğtün profyosonelliği ile Beni bu arabaya birkere daha Bagladı .
ERKUT SAGOL emeginin karsılıgı Yok.öDENMEZ.
KAZIM BEY PARDONNNNNNN :)

bladerk
25-12-2009, 09:35
aslında arabada sorun da yokmuş sadece bazı sensorleri kesip biçip eksiltmişler araya da gereksiz hatlar çekmeye kalkmişlar başlamışken yarısını yeniledik tesisatın güzel oldu teg gerçekten çok keyifli bi araba insan zevkle uğraşıyo

SOMEONESPECIAL
25-12-2009, 10:08
EVEEEEEEEETTTTTTTT :)
24.12.2009
Arac en sonunda Ohhhhhhhh beeeeeeeeee dediiiiiiiiiiiiiiii :)
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.
Tamamı ile NET birşey söyleyeceğim.Aracınızı aldınız ikinci el Eger daha önce Kasapların eline düştü ise Herkesin bildiği bir laf YANIYORSUNUZ.

Tamamı ile burada teşekkürü gerçekten bir borç bildiğim Gerçek dostlar var ELİ ÖPÜLESİ insanlar var.
Araba ilk elime geçtiği zamanlarda NE YAPMALIYIM DEDİM....
Bilgi önemli ama DENEYIM VE BILGI GERCEK BIR GUCTUR.
Motorunun servis bakımlarını yürüyenine kadar üzerinde gıkı çıkmadan azimle çalışan HAMZA VE Degerli Babasına BİNLERCE TEŞEKKÜR.
İrfancım senide UNUTMUYORUM TESEKKUR HERSEY ICIN
Kazım ustamıza Boynum bükük eli öpülesi bir usta.
Mekanik konu bitmez ALLAH HEPINIZDEN RAZI OLSUN.
Gelelim bu aracın bütün elektronik sorunlarına.
Konu başından itibaren işin abartısına kaçmadan yanlış şeyler söyleyerek insanların kafasını karıştırmak ve geçici çözümlerle giderilen arızaların Çözüm olduğu adı altında hiç bir laf söylememeye çalıştım.
En baştaki arıza yoğunluğunu hepimiz biliyoruz.Azaldı azaldı ve azaldı AMA bugün bitti.
(Diyorum ama vakitsizlikten yarıda kalmış işler tabiki var)
Başta KASAPLARDAN bahsettim.
Bütün arıza kodları (Tabiki mekaniktir elektroniktir bozulursa gene çıkar ) ama Tamamı ile SİLİNMİŞ ve yüzde yüz sorun ortadan KALKMISTIR.
S4 lambası söndü.
Şanzuman arızası gitti.
ECT arızası gitti
TPS arızası gitti
Distrubitor arızası gitti
Gittide gitti.......
Herbir kablo:
Tamamı ile hatlar kontrol edilerek yerli yeine geldi .
Bütün ekstra çekilmiş ek kablolar metre metre çıkarıldı.
gerekli şasiler gerekli voltajlar yerli yerine geldi.
Kontak açılıyor lambaların hepsi sönüyor hiçbir ışık yanmıyor. HERŞEY olması gerektiği gibi.
Aracın üzerinde LPG var Işık mışık arıza vs vs YOK.
Pin uçlarından bütün hatlar kontrol edilerek Shorcutlar yanlış konulan sensörlerlerin hepsi Çöpe gitti.
Çalışanları yerli yerine geldi.
Herşey birbiri ile okadar baglantılı ki gerçek hatlar gerçek yerleri bulduktan sonra HONDADA HAYAT VARMIŞ.
1991 model araba AMA HONDA BANA BEN BURADAYIM DIYOR.
1:
Tamamı ile Kabloların Kemikleşmesinden kaynaklanan bütün kopukluklar bir yana. işe başlamadan önce yerli yerinde gözüken hat tamamı ile kontrol edilmeden maalesef hiçbirşey olmuyormuş.
2:HONDANIZ VAR ISE öncelikle TECH TURKEY Ailesine HAKIKATEN Katılmanız ve Ailenin ileri gelen deneyimli olan Her fertinin dediğini dinlemeniz gerekiyormuş.

199o lı ve önceli olan her aracın Elektrik sisteminin Tmamı ile kesilip biçilmeden dogru yapıldıktan sonra Nerelere vardığını gördüm.
Ekstradan konulmuş olan her röle tamamı ile bir düşman.
Özellikle Aracınızda Olmaması gereken bir sensör ve müşür var ise .Yüzde yüz çalışıyor gibi Görünsede atıp Orjinali ile Lütfen değiştirin.
Bu sensörlerin orjinal hatla çalışmamasından kaynaklanan sorunlara ek çözüm üretilmiş ekstra Hatları mutlaka ortadan kaldırın.
Kullanmakta olduğunuz alarm sisteminin baglantı Hatalarını mutlaka kontrol edin .
Her elektrik alınan yer Aslında hiç alınmaması gereken YERLER olabiliyormuş.
Buraya genel yazıyorum Tabiki EMEGE SAYGI .
Özellikle Fan / müşür ve bu sisteme ekstra Alternatifler üğretmeyin zaten sistem düzgün hatla kombine olduktan sonra Her halikarde çalışıyormuş.
ÇAKMA ECT ler (Yani benim arabamda olduğu gibi ) konulanların hepsinin sonu akıl almadık arızalara yol açmakta ve insanı sinir hastası etmekte.
Şunu ögrendim voltaj ohm vs vs nekadar dogru oluyormuş gibi gözüksede istediğiniz kadar ugraşın mutlaka saçma bişeyi olmadık yerde yapıyor.
Affınıza sıgınarak (ARKADASIM BİZ ZATEN BUNU BILIYORUZ LAF KALABALIKLIGI ETMEDE )
Diyenler varsa Özür ama aklına bu güne kadar bunlar gelmemiş ve gerçekten işi bilmeyenlere aracını teslim etmiş olanlar var ise lütfen yukarıda bahsettiğim olaya bir göz atsın isterim.Bir integra bukadar OHHHHHHHHHHHH BEEEEEEE bence diyemezdi.
KISACA özellikle 6 -7- 4 ARIZALARINDA Hattı tamamı ile kontrol edelim.
Kaput içerisindeki sigorta kutusu işerisindeki cama en yakın olan Sigortayı yenileyin .
çıkartıp Herkesin bildiği üzere 10 SANİYE bekleyip yerine geri taktığınızda hiç ummadığınız ama bir anda silinen ve birdaha yenilenmeyen yada yenilenmediğini göreceğiniz arızalarınızı silin.
Fan hattınızın eski tesisatını standart ölçülerinde eksiz olarak yenileyin.
Vakum hattınızda olan kaçakların Hiç OLMADIGINA emin olun.
Arada kullanılan roleleri Gercekten ihtiyaç yoksa ortadan kaldırın.
Otomatik kullanıcılara sesleniyorum . HER S4 lambasının yanması Şanzuman arızası DEGILDIR ibaresini koymak istiyorum.
Distrubitorunuzun saglıklı ve düzgün konumda olduğuna emin olun.
Silikon buji kablosu adı altında satılan ama aslında hiçbir halta yaramayan ları atıp orjinalini koymaya çalısın (Özellikle bunu STP arkadasımız bana iletmişti dediği dogru çıktı)
Gercek silikon kablolarını kullanmaya riayet edin.
Otomatik integralarda şanzumandan gelen Genel ses İÇ aksların bozulmasından kaynaklanıyor dış akslara kolay kolay bişey olmuyor.
Integra nızda kullanılan radyotörün saglıklı olduguna emin olun Her su eksilmesi kapak veya conta degil Kronik radyatör sorunu imiş. Ya bulursanız degiştirin yada gercek tamir yoluna imkanınız yoksa gidin.
Şimdilik bu kafa ütülemesine son vermem gerekiyor. :)
BUGUN canını dişine takarak Hayatta ummayacağım yerlerden neler neler ne hatalar çıkarıp düzelten .HİÇ DUYMADIĞIM AMA ŞAŞKINLIKTAN DİLİMİN TUTULDUĞU BİR ARABADA OLMAZSA OLMAZ BENZIN POMPASININ Catır catır benzini basarak bir anda gümbür gümbür ben buradayım artık dediğini Duyurtan ve Bu arabayı Butun samimiyetimle söylüyorum hayata döndüren ERKUT Kardesime Nekadar tesekkür edersem azdır.
Sonunda söz verdiğği gibi büğtün profyosonelliği ile Beni bu arabaya birkere daha Bagladı .
ERKUT SAGOL emeginin karsılıgı Yok.öDENMEZ.
KAZIM BEY PARDONNNNNNN :)

Gözün aydın Okan :heyoo:
Ben dedim sana bu hastalığa kapılma fazla diye ama dinlemedin
kaptın virüsü :D

IMOBILIZER
25-12-2009, 21:28
Gözün aydın Okan :heyoo:
Ben dedim sana bu hastalığa kapılma fazla diye ama dinlemedin
kaptın virüsü :D

Abi Bütün SORUMLU ERKUT!
ER-K-UT-XP OBD8

:):D

adyge_emre
13-01-2010, 20:08
baya sessızlesmıs burası yaa:)
gösterge saatimiz bozuldu :((ne onerırsınız??