Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lateral Acceleration,Lateral G's(Cornering G's)



Selim Kaynar
07-01-2010, 04:42
Nurburgring Nordschleife/Hockenheim deki g ivmeleri.

1.65 - Donkervoort D8 RS06 +
1.6 – Radical SR3 1300 +
1.6 – Porsche 996 Carrera Cup (Slick tyres)
1.4 – BMW M3 CSL
1.4 – Pagani Zonda F
1.4 – Caterham CS200 05 +
1.35 – Porsche Carrera GT
1.35 – Porsche 996 GT2 MK1 (Pirelli Tyres)
1.35 – Donkervoort D8 Widetrack +
1.35 - Gemballa GT550 +
1.35 – TVR Tuscan MK2 (Dunlop Super Sport Tyres) +
1.35 – Koenigsegg CCR
1.35 – Porsche 996 GT3RS
1.35 – Ferrari F430
1.35 – Porsche 997 Carrera S
1.35 – AC Schnitzer V8 Topster
1.3 – Donkervoort D8 180R
1.3 – Ferrari 550 Maranello
1.3 – Mercedes-Benz CLK DTM
1.3 – Chevrolet Corvette C6 Z06 +
1.3 – Porsche 996 GT3 MK1
1.3 – Gemballa GTR600 EVO +
1.3 – Lamborghini Gallardo
1.3 – Porsche 993 Turbo S +
1.3 – Alpina Roadster S
1.3 – Porsche 996 Turbo
1.3 – TechArt GT Street
1.3 – Porsche 997 GT3
1.3 – Ford GT
1.3 – Ferrari 360 Challenge Stradale
1.3 – Lamborghini Diablo GT
1.3 – AC Schnitzer E36 CLS II
1.3 – Aston Martin V8 Vantage (Pirelli Tyres)
1.25 – Dodge Viper SRT-10
1.25 – Porsche Boxster S 03
1.25 – Audi RS4 MK2
1.25 – BMW M6 (Pirelli Tyres)
1.25 – TVR Tuscan S MK1 +
1.25 – Ferrari 360 Modena
1.25 – Mercedes-Benz SLR McLaren
1.25 – Lamborghini Gallardo SE
1.25 – Porsche 996 GT2 MK2
1.25 – Porsche 996 Carrera 4
1.25 – Porsche 996 GT3 MK2
1.25 – Morgan V6 3.0 Lightweight Roadster +
1.2 – Porsche 996 Carrera 2
1.2 – Subaru Impreza STI 04
1.2 – Pagani Zonda C1S 7.3
1.2– Callaway C12
1.2 – Ferrari 575M Maranello
1.2 – Lotus Esprit 350
1.2 – Honda S2000 MK2
1.2 – Lamborghini Murcielago 6.2
1.2 – Honda NSX-R
1.2 – Chevrolet Corvette C6
1.2– Aston Martin Vanquish
1.2 – Porsche 997 Turbo
1.2 – Chevrolet Corvette C5 Z06 CE
1.2 - Porsche Cayman S
1.2 – Lotus Exige MK2
1.2 – Lotus Exige MK1
1.2 - Lotus Europa S
1.2 – Opel Speedster Turbo
1.2 – BMW E60 M5
1.2 – BMW Z8
1.2– Aston Martin DB9 Automatic
1.2 – BMW Z4 3.0 SMG
1.2 – BMW Z4 3.0CSi
1.2 – Porsche 987 Boxster S
1.15 – Audi RS4 MK1
1.15 – Maserati GranSport
1.15 – Mercedes-Benz SLK55 AMG
1.15 – BMW Z4M
1.15 – Nissan 350Z
1.15 - Jaguar XKR, 2007
1.15 - Audi RS4 Avant
1.15 - BMW 335i Coupé
1.15 – Morgan Aero 8 Series 1
1.15 – Chevrolet Corvette C6 Cabriolet
1.15 – Renault Megane Trophy Sport Auto Edition
1.1 – Aston Martin DB7 GT
1.1 – Audi S4 Avant 03
1.1 – Honda S2000 MK1
1.1g - Mercedes SLK 55 AMG Black Edition +
1.1 – Honda Civic Type – R
1.1 – Renault Clio V6 255
1.1 – Maserati GranSport Spider +
1.1 – Maserati Quattroporte GT Sport +
1.1 – Mazda RX8
1.1 – Porsche Boxster 99
1.1 – Audi 3.2 TT DSG 05
1.1 – BMW E46 M3
1.1 – Audi RS6
1.1 – Maserati 3200GT
1.1 – BMW E39 M5
1.1 – Brabus CLK 5.8
1.1 – BMW Z3M Coupe
1.1 – Volkswagen Golf GTi 05
1.1 – Mitsubishi EVO Carisma VI
1.1 – Mitsubishi EVO Carisma VII
1.1 – BMW Z3 3.0i Coupe
1.1 – BMW 130i
1.1 – Volkswagen R32 MK1
1.1 – Mercedes-Benz SL55 AMG MK2
1.1 – Mercedes-Benz SL65 AMG
1.1 – Mercedes-Benz E55 AMG
1.05 – Alfa Romeo 147 GTA
1.05 – Aston Martin Vanquish S +
1.05 – MTM Continental GT Birkin Edition +
1.05 – Aston Martin DB7 Vantage
1.05 – Porsche Cayenne Turbo
1.05 – Alfa Romeo 156 GTA
1.05 – Honda Civic Type -R
1.05 - Renault Clio Sport 197
1.05 – Alpina B5 +
1.05 - Audi S3 MK2
1.05 - Chrsyler 300C SRT8
1.05 - Mazda 3 MPS
1.05 – Nissan 350Z Roadster +
1.05 – Mini Cooper S Works
1.05 - Audi TT 3.2 quatttro 07
1 – Audi S3 MK1
1 - Bentley Continental GT +
1 – Subaru Impreza GT Turbo 00
1 – Renault Clio V6 MK1 00
1 – BMW Z3M Roadster
1 - ABT VW Eos
1 - BMW 130i
1 – Audi S4 MK1
1 - Mini Cooper S JWC GP
1 – Brabus CV8 Sports Coupe
1 - Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4
1 – Maserati 4200GT CC
0.9 – Jaguar XKR MK1

M3 csl nin viraj performansı hakkında yorumlar gelsin:)

dragon07
07-01-2010, 04:45
kaç yılının acaba bu veriler??

Selim Kaynar
07-01-2010, 04:51
Liste güncel. Her ne kadar elimizde tüm araçların verileri bulunmasa da piste giren bazı araçların peak g değerleri bunlar. 2006 yılında sport auto dergisinin testleri çoğunlukta.

8.000rpm
07-01-2010, 08:48
listenin geneline göre , marka bazında porsche ' yi alkışlıyorum :)
bu arada m3 csl'in lastikleri buradan anlaşıldığı kadarıyla fabrikasyon lastikler..
..mi acaba???
orası net değil...

Selim Kaynar
07-01-2010, 09:47
Genelde lastikler stock olmadığı zaman belirtilir ancak ne olduğu hakkında bir bilgim yok. Fakat slick lastik te olsa 1.4 g pagani gibi uç noktadaki süper spor bir otomobilin elde edebileceği bir değeri bir touring car ın elde etmesi gerçekten büyük başarı. Slick lastik olduğunu da varsaysak, stock lastikle bile 1.2 g nin altına düşeceğini sanmıyorum.Bencesi bu tabi..

TaGo
07-01-2010, 10:03
vallaha maşallah bende duymadım hiç bugüne kadar bu aracın bu denli bir değer verdiğini

M3CSL

initial-D
07-01-2010, 10:16
m3 csl değerimi o yoksa gtr mı?

http://n-gauged.com/mpire/gallery/images/bmw-m3-gtr-15%5B1%5D.jpg


edit:

996 cup aracının slickle 1,6 yapmasının yanında saçma standart csl nin bunu yapması ama,gerçi düşündümde 1,1g m3ün yanal g si yanında michelin cup lastikleri ile yapabilir belki.320si bile 1,15üzeri değerlere çıkabiliyorken

8.000rpm
07-01-2010, 11:37
m3 csl'in yol tutuş kabiliyeti koennigsegg ve zonda ayarında demek oluyor bu tablo...
eğer doğruysa muhteşem... könig'den de yüksek hatta...

Selim Kaynar
07-01-2010, 11:55
m3 csl değerimi o yoksa gtr mı?

http://n-gauged.com/mpire/gallery/images/bmw-m3-gtr-15%5B1%5D.jpg


edit:

996 cup aracının slickle 1,6 yapmasının yanında saçma standart csl nin bunu yapması ama,gerçi düşündümde 1,1g m3ün yanal g si yanında michelin cup lastikleri ile yapabilir belki.320si bile 1,15üzeri değerlere çıkabiliyorken

m3 gtr değil.Bildiğimiz sahibinden.com da satın alınabilinen e46 m3 csl.

M3 gtr nin değerleri eminin daha fazladır.

Selim Kaynar
07-01-2010, 11:57
m3 csl'in yol tutuş kabiliyeti koennigsegg ve zonda ayarında demek oluyor bu tablo...
eğer doğruysa muhteşem... könig'den de yüksek hatta...

Evet.Lateral Acceleration bir aracın virajda lastiğinin optimum çizgisini kaybetmeden dayanabileceği maksimum yanal ivmedir.

XoR
07-01-2010, 12:00
M3 Csl Fabrika Çıkışı Semi Slick lastik ile çıkar.

İngilterede eğer M3 Csl satın alırsanız bu aracın normal yol şartlarına tam olarak uygun olmadığını buna uygun lastikleri bulunmadığına ve bunlardan dolayı başınıza bişey gelirse sorumluluk satan kişiye ait değildir diye bir kontrat imzalanıyor.

Bilginize.

Selim Kaynar
07-01-2010, 12:11
İllaki pilotaj farkı vardır, fikir vermesi açısından m5 in kıvrandığı virajda m3 csl gayet stabil
Düzlükte açılan arayı m3 csl virajda kapatıyor.
http://www.youtube.com/watch?v=mhKCbS-Df7Q

2. videoda m5 in sürücüsü daha çok yoruluyor.
http://www.youtube.com/watch?v=0tRwWyEP7sQ

Ranthor
07-01-2010, 12:13
biz önden çeker tenekelerle düm düz hızlanmaya çalışalım millet fezaya gitmiş:(

Selim Kaynar
07-01-2010, 12:15
Nurburgring i 7:50 de 157.79 km/h ortalama hız ile dönmüş.

FaBeRgE
07-01-2010, 12:44
RS6 stock deil sanırım, specleri nelerdir biliyormuyuz ?

TaGo
07-01-2010, 12:47
El birliğinle M3CSL ye o virajı aldırmıcaz :D


bikaç satır altta E36 ALPİNA da 1.3g vermiş ama onu napacas :D

Selim Kaynar
07-01-2010, 12:59
RS6 stock deil sanırım, specleri nelerdir biliyormuyuz ?

Specler hakkında bir bilgim yok,Auto sport magazinin Nurburgring e çıkardığı stock motorlu araçlar.Modifikasyon olarak sadece performans lastik kullanılabiliyor, zaten bunu da belirtiyorlar.ikinci olarak da belki birkaç kg'lık gereksiz birkaç malzemeyi araçtan çıkartıyorlar.

Örnek
http://www.youtube.com/watch?v=m1pklvKKnd0:D

Schumi
07-01-2010, 18:51
Ariel Atom yok listede.