Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : VTI Hk. Filtre,Komple Egsozlu,Çıtır Modlu Makinalar İçin



Sayfa : [1] 2

MiaMi
11-01-2010, 08:52
Arkadaşlar VTI kullanıcısı olan her kişi için gerekli olan bilgileri toparlamak istedim.Bu yazdıklarım defalarca benim denediğim ve vti kullanıcısı utsa arkadaşlar ile hemfikir olduğumuz mod uygulamalarıdır.

Bu yazdıklarım Filtre Komple Egsozlu gün içindede bu modlarla kullanacağım diyenler için.

* Egsoz
60'lık Magnaflow,51'lik SuperSprint Type R,60'lık Otto,60'lıkMegan Racing Carbon,51'lik Isotto kullandım.
En iyi egsoz şuanki aklım ile SS Type R'dır.İkinci sırada Megan Racing Carbon geliyor.
Yani egsoza asla ve asla yüksek paralar vermeyin paranıza yazık. 50 tl lik OTTO ile 500 tl lik bi egsoz arasındaki tek fark markanın verdiği bi his o hissi bilirsiniz ve ses farkıdır. Ben çırlayan egsozu sevmem ki her vti kullanıcısı maximum 6 ay sonra cırlayan egsozdan nefret eder.

* Düz Boru ve Egsoz Boru Sistemi
48mm
51mm
60mm
Komple düz boru kullandım çap büyüdükçe alt devirler öldü üst deviler canlandı. 51 mm ve 60 mm arası üst devirde fark yok.İlla düz komple düz boru kullanacağım diyene 51 mm tavsiye ederim.

Gelelim orta susturucu işine ki ben kesinlikle kullanın diyorum. Tabi unutmayın diyorumki çıtır mod'lu araçlar için.
51 mm orta boruya yine tüp şekilde 51 mm bir orta susturucu çok güzel olur. Sesi toklaştırır polisle baş ağrımaz ve denediğim kadarı ilede düz borulu zamanlarıma göre araç aynı gidiyor.

Son susturucu çap olayı.
Satılan egsozlarda minimum 51mm lik bulunduğundan ilk ölçü bu olsun.
51mm Boru çapı ufaldıkça egsozun içinde ses daha az absorbe oluyor ve cırlıyor araç.
60mm Bence 51 mm orta borulu bir sistem için idealdir.Ses tok ve performans iyi.
76mm Atmosferik bir araç için kesinlikle gereksiz heleki çıtır modda.

Egsoz işini sanırım çözdük tekrar tekrar aramayın bişey. Unuttuğum bişey varsada yazarım ileride.


* Debriyaj
Eğerki değiştirecek olanlar var ise
Exedy Stage 1 yani Organic debriyaj çok iyi
1. Ayağı yormuyor oem debriyaj kadar yumuşak.
2. 200 hp araçlara kadar sorunsuz destekliyor.
Yani herhangi bir markanın stage 1 debriyajını kullanabilirsiniz. Bizde stage merakı olduğundan stage 6 takmak isteriz ama gerek yok.

* Hafif Volan
Arabamda Exedy Hafif volan var kullanım yorumlarım.
+ Araç devirlenmesi daha iyi oldu
- Top speed biraz sorun oldu normal bir vti 5 de 2 boy arkamda iken yanıma gelebiliyor. Yani arabamdaki tek artım ince conta olmasa gelip 5 te geçerler.
Teorik olarak hafifleyen volant ın her alanda yararlı olucağını düşünebilirsiniz ama yanlış hafifleyen volantın 'enerjiyi absorbe etmesi' daha azdır özellik ile de yüksek sürat ve viteslerde.

* Filtre
Bana göre en güzel filtre sistemi motordan sıcak hava alma yalıtımı yapılmış bir short ram filtre kitidir. Bunu pekçok arkadaşlada konuştuk en tepkili , yaz kış kullanacağın filtre sistemi olduğu kosunda hemfikir kaldık. Güzel bir soğuk hava besleme borusu ile short ram kit tavsiye ederim.

Cold air kullanmadım lakin cold air filtrenin memleketimizde pek kullanıma uygun olmadığını düşünüyorum.


Sağlıklı bir vti yürürü isteyenler için çıtır setup Motor içi komp değerleri falan sorunsuz sayıyorum.
Yeni Benzin pompası
Yeni Enjektör
Yeni Kayış seti
100.000 Km üstü araçlar için Sıfır O2 sensör
Oem BKR6EN buji.
Subap Ayarı
Avans Ayarı
Gerekli ise Debriyaj
Cold Air Filtre Kit ( Soğuk Hava Alacak ) + Ufacık filtresi olmasın.
2" Header
51 lik egsoz sitemi
51 lik veya 60 lık egsoz

Yoruldum sabah sabah sonra devam ederiz.

mur_84
11-01-2010, 09:14
VTİ'ye yeni başlayanlar için önemli bilgiler.. paylaşım için teşekkürler tayfun abi..

Germanian
11-01-2010, 09:17
Sağlıklı bi paylaşım olmuş herkesin okuması gerekli bence;)

TaGo
11-01-2010, 09:17
Çok güzel sade bir anlatım olmuş. Ben bu dayanışmayı seviyorum işte...

MiaMi
11-01-2010, 09:22
Elimden geldiğince deneyimlerimi aktarmaya çalıştım. İşin duayeni arkadaşlarımız var teknik olarak durumu değerlendiriyorlar yanlış bişey yazdı isem zaten müdahale edeceklerdir.

Deneyim isteyen arkadaşlara buyrun deneyimler :)

8.000rpm
11-01-2010, 09:50
tayfun'um ,
senin tecrübelerin ve deneyimlerin çok çok kıymetli , eline sağlık :)
ben de ufak bir ekleme yapayım müsaade edersen ,
bu setup için 1.kademe dersek , hemen 2. kademesinde bu setup'ın üstüne bir de beyin geliyor , beyin ile birlikte eğer emme manifoldu da alınabiliyorsa verim çok daha başarılı olacaktır.
ama yineliyorum , beyin ve emme bence bir sonraki kademede düşünülmeli :)

Caneration
11-01-2010, 09:58
Teşekkür ederiz Tayfun :D

MiaMi
11-01-2010, 09:59
tayfun'um ,
senin tecrübelerin ve deneyimlerin çok çok kıymetli , eline sağlık :)
ben de ufak bir ekleme yapayım müsaade edersen ,
bu setup için 1.kademe dersek , hemen 2. kademesinde bu setup'ın üstüne bir de beyin geliyor , beyin ile birlikte eğer emme manifoldu da alınabiliyorsa verim çok daha başarılı olacaktır.
ama yineliyorum , beyin ve emme bence bir sonraki kademede düşünülmeli :)

Teşekkür ederim Erhancım sağol, tabiki bu dip stage diyelim. Beyin ve emmede güzel oluyor dimi :)

berkred
11-01-2010, 10:03
teşekkürler tayfun.vti kullanıcıları için gayet açıklayacı ve yararlı bilgiler

sword
11-01-2010, 10:11
stage 1 e filtre için tampon deliği avans ayarı stepne bagaj boşaltma :) kısa şanzımanda eklenebılır emme manıfoltu alınacaksa hondata contasıda alınmalı beyin yerine daha hesaplı vafc olabilir bence beyın egzantrıkle bırlıkte alınırsada olur.

8.000rpm
11-01-2010, 10:11
beyin ayarı olmadan emme arabayı biraz salaklaştırıyor , o şekilde kullanmıştım :D
vti için en uygun maliyetli beyin olan p28 , müdahale sonrasında emmenin vaad ettiği yüzdesel artışları rahatlıkla veriyor :)
stage2 ve üzeri bir egzantrik de kullanılmayacaksa geniş çaplı gaz kelebeği (throttle body) değişimine de gerek yok ayrıca onu da belirtelim :)
buji kablosu , voltage stabilizer gibi incik boncuklar da belittiğin çapta gıdıklanmış vti'ler için çok öyle aman aman bir katkı sağlamıyor , bu aparatlar daha üst düzey modifiyeler için gerekli ve faydalı şeyler :)

8.000rpm
11-01-2010, 10:14
stage 1 e filtre için tampon deliği avans ayarı stepne bagaj boşaltma :) kısa şanzımanda eklenebılır emme manıfoltu alınacaksa hondata contasıda alınmalı beyin yerine daha hesaplı vafc olabilir bence beyın egzantrıkle bırlıkte alınırsada olur.

tampon deliği + spiral aparatla filtre kafasına taze hava besleme zaten şart :)
hafifletme işi zaten allahlık :D
kısa şanzıman , evet sen kısa seversin , ne kadar faydalı olduğunu da herkese defalarca gösterdin :D
beyin yerine vafc alınabilir ama emme manifoldu alınmışsa vafc emmenin potansiyelini tam veremez gibi geliyor bana :)

8.000rpm
11-01-2010, 10:15
:D:D:D eveet konuyu okuyan "b" serisi uzmanları da yavaş yavaş artmaya başladı :D:D
resmen arı gibi üşüşüyoruz yaa , hastasıyım bu durumun :D:D:D

Xenomorph
11-01-2010, 10:15
Peki Vti İçin Yağ ? Ne Koymalı Aracım Yağ Yakmıyor Benim 10-60 Furyasına Katıldım Gidiyorum Ama Yabancı Forumlardada Burdada Perf Keser Dıyorlar 10-60 Icın

Ne Kullanmalı Motoru Saglıklı Bır Vtı 'da Yağı?

5-40
0-40
10-60

???

sword
11-01-2010, 10:17
motul 5-30 performans ıcın.

MiaMi
11-01-2010, 10:18
beyin ayarı olmadan emme arabayı biraz salaklaştırıyor , o şekilde kullanmıştım :D
vti için en uygun maliyetli beyin olan p28 , müdahale sonrasında emmenin vaad ettiği yüzdesel artışları rahatlıkla veriyor :)
stage2 ve üzeri bir egzantrik de kullanılmayacaksa geniş çaplı gaz kelebeği (throttle body) değişimine de gerek yok ayrıca onu da belirtelim :)
buji kablosu , voltage stabilizer gibi incik boncuklar da belittiğin çapta gıdıklanmış vti'ler için çok öyle aman aman bir katkı sağlamıyor , bu aparatlar daha üst düzey modifiyeler için gerekli ve faydalı şeyler :)

Ben zamanında çok istemiştim emme maifoldu ama şimdi bütün hesaplar başka bir setup'a :)


stage 1 e filtre için tampon deliği avans ayarı stepne bagaj boşaltma :) kısa şanzımanda eklenebılır emme manıfoltu alınacaksa hondata contasıda alınmalı beyin yerine daha hesaplı vafc olabilir bence beyın egzantrıkle bırlıkte alınırsada olur.

GÜNLÜK DAİL DRİVER MURATIM EN DÜŞÜK MOD İÇİN YAZDIM BEN. RACE VEYA ROLLİNG SPEC İŞİN İÇİNE GİRERSE OOHHOOO

tool
11-01-2010, 10:19
sadece filtre ve header ile fakire kalabilir arabanız:
standart gaz kelebegi ile en verimli intake J's racing bu arada :)

MiaMi
11-01-2010, 10:20
Peki Vti İçin Yağ ? Ne Koymalı Aracım Yağ Yakmıyor Benim 10-60 Furyasına Katıldım Gidiyorum Ama Yabancı Forumlardada Burdada Perf Keser Dıyorlar 10-60 Icın

Ne Kullanmalı Motoru Saglıklı Bır Vtı 'da Yağı?

5-40
0-40
10-60

???

Benim segmanlarım bitik nerdeyse 1000 km de 1 lt. yağ yakıyorum. O yüzden şuan için gulf 10-40 kullanıyorum.

tool
11-01-2010, 10:20
motul 5-30 performans ıcın.

mobil1 ile sicaklik farki denediniz mi?

MiaMi
11-01-2010, 10:21
:D:D:D eveet konuyu okuyan "b" serisi uzmanları da yavaş yavaş artmaya başladı :D:D
resmen arı gibi üşüşüyoruz yaa , hastasıyım bu durumun :D:D:D

B serisi hakkında yazılacak o kadar çok şey varki.
Ben en sık sorulan sorulara yanıt vermeye çalıştım.

sword
11-01-2010, 10:28
daily drive:) bende o mod yok kankacım n/a da
senın vtece koymuşlar demek:)

sword
11-01-2010, 10:29
mobil1 ile sicaklik farki denediniz mi?

hayır denemedım mobıl cok once kullanmıştım castrolden sonra pek bi fark olmamıştı en son motul de kaldım.

-Aydın-
11-01-2010, 10:30
VTI'ım olmamasına rağmen keyifle okudum faydalı bilgiler teşekkürler ;)

mur_84
11-01-2010, 10:33
mobil1 10w/40-5w/30 iyi olur düşüncesindeyim.. ki 1.4 is'e bile 10w/40 kullanıyorum..

nime
11-01-2010, 10:35
Komşu yazdıklarını çok büyük bir keyifle okudum ve hepimiz için yararlı olabilecek bilgiler için sağol kardeşim.

MiaMi
11-01-2010, 10:35
VTI'ım olmamasına rağmen keyifle okudum faydalı bilgiler teşekkürler ;)

Sağol teşekkür ederim Aydın.

tunceR
11-01-2010, 10:36
bilgiler için tşkler dostum bişey sorucam.. benım aracım bazen sabahları ilk marş yaptığımda 2 bin-3bin devir arasında gazı tam yemiyo gibi oluyo sonra düzeliyo.. bu o2 senörden mi kaynaklanıyo..

vtechasan
11-01-2010, 10:36
bence dc 4-1+51mm düz boru sağlıklı intake.4.785 bu kobinasyondan sonra süper geliyor alt devirde canlanıyor.vafc2 ile destek:icon_tup:

MiaMi
11-01-2010, 10:36
mobil1 10w/40-5w/30 iyi olur düşüncesindeyim.. ki 1.4 is'e bile 10w/40 kullanıyorum..

Motoru rektifiye ettikten sonra bende mobil1 den şaşmayacağım.

VTec_king
11-01-2010, 10:37
standarttan şaşmamak lazım vtec de :)
yağ olarak
5-40 motul öneriyorum
hem soguk havada motor cabuk ısınıyor,hem performansı iyi
JDM de 130 TL ayrıca yağ deiştirme ücretsiz :)

MiaMi
11-01-2010, 10:37
Komşu yazdıklarını çok büyük bir keyifle okudum ve hepimiz için yararlı olabilecek bilgiler için sağol kardeşim.

Emin usta teşekkür ederim sağolasın. Hem site içi konu kalabalığı olmasın istedim hemde hepsi bir yerde olsun deneyimler aktarılsın diye bunları yazdım.

MiaMi
11-01-2010, 10:38
bilgiler için tşkler dostum bişey sorucam.. benım aracım bazen sabahları ilk marş yaptığımda 2 bin-3bin devir arasında gazı tam yemiyo gibi oluyo sonra düzeliyo.. bu o2 senörden mi kaynaklanıyo..

Evet o2 sensöründen % 99 söktür poryada bi temizlesinler bi 10.000 km daha gider. Bide buji ve ateşleme tertibatına bi baktırmanda fayda var.

MiaMi
11-01-2010, 10:39
bence dc 4-1+51mm düz boru sağlıklı intake.4.785 bu kobinasyondan sonra süper geliyor alt devirde canlanıyor.vafc2 ile destek:icon_tup:

Hasancım kısa her vti da görmediğimizden yazmadım. O stage 2 ye giriyor diyelim.

tunceR
11-01-2010, 10:39
tamam sağol miami.

MiaMi
11-01-2010, 10:41
standarttan şaşmamak lazım vtec de :)
yağ olarak
5-40 motul öneriyorum
hem soguk havada motor cabuk ısınıyor,hem performansı iyi
JDM de 130 TL ayrıca yağ deiştirme ücretsiz :)

İşte yılların vti kullanıcısı Egemen bi akşam rolling yapmıştık seninle geçmiştin beni sonra opette hilmilerle konuştuk Egemen beni geçiyor dedim. Salak dedi egemen tek kişi görmedinmi hasss olmuştum. Hadi ben görmedim dedim yanımdakidemi görmedi. :)

MiaMi
11-01-2010, 10:50
tamam sağol miami.

Bendede aynı sorun var 500 devire kadar araba gaza sabit bassamda çokaz dalgalanıyor gibi bir his veriyor. Bi ara değiştireceğim bende zaten kış 4.000 deviri bile geçmiyorum.

tunceR
11-01-2010, 10:50
bu O2 sensörün fiyatı nedir.??

MiaMi
11-01-2010, 10:51
bu O2 sensörün fiyatı nedir.??

Bildiğim kadar ile söylüyorum yanlışım olabilir.
Serviste 400 tl civarı
Amerikadan 150 tl civarı teslim.

cery
11-01-2010, 11:45
bizim vti megan 4-1 header, 60'lık boru ve dc eksozdan oluşuyor. yazdıklarına göre stage dışı kaldık :D

ha bi de v2 war. alt devirlerde kesiyor ama üst devirlerde çıldırıyor. kış olduğundan söküp custom hand made short ram'e geçtim :D

MiaMi
11-01-2010, 11:49
bizim vti megan 4-1 header, 60'lık boru ve dc eksozdan oluşuyor. yazdıklarına göre stage dışı kaldık :D

ha bi de v2 war. alt devirlerde kesiyor ama üst devirlerde çıldırıyor. kış olduğundan söküp custom hand made short ram'e geçtim :D

V2,header,komple egsozun var daha ne olsun :hahaha: gayet güzel motorda sağlıklı ise yürürü gayet iyi olur.

01ASU
11-01-2010, 11:57
valla v2 gerçekten fark ettiriyor

sword
11-01-2010, 12:13
bizim vti megan 4-1 header, 60'lık boru ve dc eksozdan oluşuyor. yazdıklarına göre stage dışı kaldık :D

ha bi de v2 war. alt devirlerde kesiyor ama üst devirlerde çıldırıyor. kış olduğundan söküp custom hand made short ram'e geçtim :D

benım eski setup yapmışsın 174 vermıştı dynoda

MiaMi
11-01-2010, 12:20
benım eski setup yapmışsın 174 vermıştı dynoda

Murat kısa ile 174 vermişti ama.

8.000rpm
11-01-2010, 14:16
kısası uzunu motorun ürettiği beygire etki eder mi? mantıksız geldi bana kanka...

MiaMi
11-01-2010, 14:18
kısası uzunu motorun ürettiği beygire etki eder mi? mantıksız geldi bana kanka...

Ediyor kanka aynı setupta benim arabam muratın arabasındann 3-4 hp eksik çıktı. Herşeyimiz aynı idi avansına varana kadar zaten dyno day yaptık biliyorsun paşaoğlunda.

Kısa 3-4 hp getiriyor.

8.000rpm
11-01-2010, 14:21
sıfır oem debriyaj + ss 421 headers , standart egzoz boruları + standart orta susturucu , kat iptal + 51lik düz parça + standart son susturucu + no-name short ram filtre ile 164,5 vermiştim ben de bir zamanlar :D
sonra simota super big inlet carbon tube + skunk2 emme + jackson buj kabloları takmıştım hiç ölçmemiştim ama hep merak etmiştim :):):) keşke ölçseydim üşenmeseydim :):):)

8.000rpm
11-01-2010, 14:21
Ediyor kanka aynı setupta benim arabam muratın arabasındann 3-4 hp eksik çıktı. Herşeyimiz aynı idi avansına varana kadar zaten dyno day yaptık biliyorsun paşaoğlunda.

Kısa 3-4 hp getiriyor.

yere verdiğine artı getirmesini anlarım orası tamam tabii ki , ama krankta üretilen güce etkisine aklım ermedi :beuj:

MiaMi
11-01-2010, 14:24
Valla bende Murata sordum olm nasıl 174 hp çıkarttın diye kanka kısadan kaynaklanıyor demişti bana.

B.Aktepe
11-01-2010, 14:24
b serisi iyidir:D

STP
11-01-2010, 14:24
bend eokuyorum bakım bısıyler ogrenırım belkı :D

B.Aktepe
11-01-2010, 14:25
oku selçuk öğrenmenin yaşı yok :D

STP
11-01-2010, 14:25
ole kanka dıkkatle okuyorum :D

B.Aktepe
11-01-2010, 14:26
bende merakla takipteyim:)

MiaMi
11-01-2010, 14:26
oku selçuk öğrenmenin yaşı yok :D

Bilal şu kısaya bi açıklık getirsene


bend eokuyorum bakım bısıyler ogrenırım belkı :D

Ne öğrencen lan :) sen şimdi trafik şubede tescil stajı yapmıyonmu :)


ole kanka dıkkatle okuyorum :D

Dağıtma lan konumu yürümeyen vtec :)

MiaMi
11-01-2010, 14:27
bende merakla takipteyim:)

Neyi merak ediyorsun kanka

B.Aktepe
11-01-2010, 14:30
yazılanları takip ediyorum. bilgi düzeyimizi.

kısa oranlı son dişli, motor gücüne etki etmez. yere veren gücü ve torku değiştirir. hatta tork verisi ile ilgili ingilizce makale de koymuştum buraya.

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=30880

STP
11-01-2010, 14:30
kısa krang gucunu etkılemez yere verdıgı gucu artırıyor yaklasık 10 hp kadar

MiaMi
11-01-2010, 14:37
Tabi buda ortalama güç olarak yansıyor. Biz nerde hata yaptık motor güçlerine değil ortalama dyno değerine baktık. Muratın arabasındaki 10 hp de ortalama değeri 4 hp yükseltti demekki.

Orda aceleye geldi tam inceleyemedik demekki.

STP
11-01-2010, 14:39
motore gucune etkı etmez hıc bı sekılde, sadece aktarma kısalmasından dıolayı yere verılenı artırıyor, tb 161 hp 129 teker ıken yukledıkten sonra 183 hp 161teker olmustu

MiaMi
11-01-2010, 14:43
Şimdi bu güçlerdemi yine.

sword
11-01-2010, 14:44
Valla bende Murata sordum olm nasıl 174 hp çıkarttın diye kanka kısadan kaynaklanıyor demişti bana.

hahah olm nerden uyduruın dermıım ole bısı :) tekeri etkiler demiştim

e okadar araba gectık kolpa 174 deılmış demek savaş dyno carpanı deıl bu orj 174 bu arada

STP
11-01-2010, 14:44
fazla olması lazım malzeme fazla cr fazla ve real tıme map yapılacak, eskıden hazır ccıp takmıstık

STP
11-01-2010, 14:45
hahah olm nerden uyduruın dermıım ole bısı :) tekeri etkiler demiştim

e okadar araba gectık kolpa 174 deılmış demek savaş dyno carpanı deıl bu orj 174 bu arada pıstonsuz beyınsız caı headers egzozlada nasıl 174 cıkıyor anlamıyorum ben ısın aslı hıc ınanmıyorum acıkcası

Ranthor
11-01-2010, 14:48
hafif volanla max sürat neden düştü?

STP
11-01-2010, 14:53
sence neden?

Ranthor
11-01-2010, 14:56
ateleti düştüğü için daha çabuk (fazla ivme) hızlanır daha çabuk yavaşlar, ama son süratte bir fark olmaması lazım.

Ayağını çektiğin anda yavaşlar ama son süratle alakasını çözemedim

sword
11-01-2010, 14:57
pıstonsuz beyınsız caı headers egzozlada nasıl 174 cıkıyor anlamıyorum ben ısın aslı hıc ınanmıyorum acıkcası

redlıne da aynı :) stock

ıyımser dyno dıyoruz kısaca:)

MiaMi
11-01-2010, 14:58
ateleti düştüğü için daha çabuk (fazla ivme) hızlanır daha çabuk yavaşlar, ama son süratte bir fark olmaması lazım.

Ayağını çektiğin anda yavaşlar ama son süratle alakasını çözemedim

Son sürat düşmedi takati bitti için orjinal volanlı aradaki farkı kapatamaya başlıyor yavaş yavaş.

STP
11-01-2010, 14:59
mıamı azaldı dememıskı top speedde yavasladı demıs :) yanı ıvmelenmesı 200 lerde yavaslıyor demek ıstemıs km olarak azaldı denmemıs

SONE-R
11-01-2010, 14:59
hafif volan VTi da farkediyor mu? 2.vites rollingte mesela..

MiaMi
11-01-2010, 15:00
pıstonsuz beyınsız caı headers egzozlada nasıl 174 cıkıyor anlamıyorum ben ısın aslı hıc ınanmıyorum acıkcası

Muratta 174 hp gerçek çarpım
Short ram
Megan Header 2"
Vtec jant 15"
Komple Egsoz
Debriyaj Volan varmıydı bilmiyorum
Kısa

Benim arbada 170 hp gerçek çarpım
Short Ram
DC 4-1 2"
Spoom Jant 17"
Komple Egsoz
Debriyaj ve Volan

STP
11-01-2010, 15:00
redlıne da aynı :) stock

ıyımser dyno dıyoruz kısaca:)

yanı o hesapla beyın pıston egzanttık koyunca ucması laızm hp nın

MiaMi
11-01-2010, 15:01
hafif volan VTi da farkediyor mu? 2.vites rollingte mesela..

Şöyle söyliyeyim vtec altı 306 gti la basıp kafa kafaya gidebiliyordum.

sword
11-01-2010, 15:08
bende volan debriyaj vardı muhtemelen avans ve comp değerlerımız farklıydı.

SONE-R
11-01-2010, 15:10
en hızlı 1.6 n/a king vtec kimdi şimdi :D :D

STP
11-01-2010, 15:11
kotu bı soru bu sımdı :D

tool
11-01-2010, 15:13
en hızlı 1.6 n/a king vtec kimdi şimdi :D :D

öyle bisey yok ;)

SONE-R
11-01-2010, 15:15
öyle bisey yok ;)

yeni King benim eski VTi olacak :) :D

STP
11-01-2010, 15:17
öyle bisey yok ;)

neden ? en hızlı 1.6 vti kıng olmuyomu

tool
11-01-2010, 15:18
neden ? en hızlı 1.6 vti kıng olmuyomu

n/a king baska bisey;
en hizli VTI baska bisey combo ;)

STP
11-01-2010, 15:19
n/a king baska bisey;
en hizli VTI baska bisey combo ;)

en hızlı olan kıng olmuyomu sımdı ben anlamadım :D
kıng nasıl oluyo en hızlı nasıl oluyo:beuj:

MiaMi
11-01-2010, 15:20
Yükleme limitsiz ise sanırım izmirdeki lacivert vti King.

He filtre egsoz olayında ise yani bi nevi standart diyebileceğimiz modifiye ile kingler sürekli değişiyor.

Bigün buji sıfırlayan bile king olabiliyor.

edit atmosferik olarak.

sword
11-01-2010, 15:20
en cok mesaj yazan vtec kıng stp:) hade gazla artıkta yollarda görelım:)

STP
11-01-2010, 15:21
Yükleme limitsiz ise sanırım izmirdeki lacivert vti King.

He filtre egsoz olayında ise yani bi nevi standart diyebileceğimiz modifiye ile kingler sürekli değişiyor.

Bigün buji sıfırlayan bile king olabiliyor.

edit atmosferik olarak.

o artık 1.9 canım cıktı bızden :)

MiaMi
11-01-2010, 15:21
en cok mesaj yazan vtec kıng stp:) hade gazla artıkta yollarda görelım:)

Vallahi billahi araba 150 km nin üstünü görmedi 2 yıldır nerdeyse. Artık bi rollingte görsekte tamam işte desek.

STP
11-01-2010, 15:22
en cok mesaj yazan vtec kıng stp:) hade gazla artıkta yollarda görelım:)


550km olduk henuz daha var :)

MiaMi
11-01-2010, 15:22
o artık 1.9 canım cıktı bızden :)

Maşallah çok daha iyi yürüyecek o zaman.

mmustu
11-01-2010, 15:23
550km olduk henuz daha var :)

Moruk çıkalım akşamları yaw :D benimde 250 falan daha uzun yol yapmamız lazım bizim

STP
11-01-2010, 15:23
Vallahi billahi araba 150 km nin üstünü görmedi 2 yıldır nerdeyse. Artık bi rollingte görsekte tamam işte desek.

gorulur satılır gıder ;)

STP
11-01-2010, 15:24
Moruk çıkalım akşamları yaw :D benimde 250 falan daha uzun yol yapmamız lazım bizim

cıkalımda para? :D

mmustu
11-01-2010, 15:29
cıkalımda para? :D

Çalışır öderiz kanka :D bozdur bozdur harca :hehe:

STP
11-01-2010, 15:30
suanb sehırıcı ıslerı hallederken kullanıyorum bu kadar oldu :D uzun yola cıkınca agır gelır bıraz :D

MoDVTeC
11-01-2010, 18:59
Bu sese kulak verin :)

güzel bilgiler tayfunum sağolasın

bilalMW
11-01-2010, 20:06
çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler Miami. ;) Bişey sormak istiyorum Hafif Volan olduğunda motor rötalinde çalışırken devir daha yüksek oluyormuş aslı varmıdır?:soru:

ilke-R
11-01-2010, 22:15
yeni vtı kullanıcıalrı için çok yararlı olmuş
bende hep sağa sola sorardım 60lıkmı 51likmi die :)
benim aracımdada haifi volan var sadece kalkışlarda devir saati rölantiye yakınsa titreme söz konusu oluyor onun haricinde bi sıkntı dikkatimi çekmedi benim

jdm-fuat
11-01-2010, 22:33
benım borular 63'luk :D

By_FresH
12-01-2010, 03:33
güzel ve değerli paylaşımlarınız için teşekkürler bende kısmet olursa vti ya terfi etmek istiyorum şimdiden bilgilenmek adına hepsini okudum :D

MiaMi
12-01-2010, 08:55
benım borular 63'luk :D

Sende Cat-Back var ondandırda Fuat sesi çok yüksek be kardeşim. Nasıl rahat geziyorsun.

MiaMi
12-01-2010, 08:56
Bu sese kulak verin :)

güzel bilgiler tayfunum sağolasın

Cengo artık bıktım biliyormusun. Oturdum hesap kitap yaptımda bu kadar arabaya çalışılmaz yaw. Bakalım bi formülünü bulacağım onunda.

MiaMi
12-01-2010, 08:57
çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler Miami. ;) Bişey sormak istiyorum Hafif Volan olduğunda motor rötalinde çalışırken devir daha yüksek oluyormuş aslı varmıdır?:soru:

Araba ilk marşta ısıana kadar 1500 devir civarı sonra 800 900 devire iniyor bende. Daha üstünü veya altını görmedim.

MiaMi
12-01-2010, 08:59
yeni vtı kullanıcıalrı için çok yararlı olmuş
bende hep sağa sola sorardım 60lıkmı 51likmi die :)
benim aracımdada haifi volan var sadece kalkışlarda devir saati rölantiye yakınsa titreme söz konusu oluyor onun haricinde bi sıkntı dikkatimi çekmedi benim

Bazen gaz vermeden ayağımı çekiyorum debriyajdan lık diye bir kavrama sesi geliyor hafif volan sanırım daha hızlı duruyor.

titreme hiç yaşamadım ama.

01ASU
12-01-2010, 09:32
Araba ilk marşta ısıana kadar 1500 devir civarı sonra 800 900 devire iniyor bende. Daha üstünü veya altını görmedim.

aynen abi bendede öyle ısınana kdr 1500 devirde sonra 900 e iniyor maksimum hızı etkilemez demişlerde bnm kendi aracımda gözlemlediğim etkiliyor titreme bendede yok

cery
12-01-2010, 10:14
V2,header,komple egsozun var daha ne olsun :hahaha: gayet güzel motorda sağlıklı ise yürürü gayet iyi olur.

zaten onlar dışında bişi yok. volana kadar stock. kapak açmamış. bu kadar olur yani. artistlik olmasın ama sanırım yürüyen bi vti. GTC ve 2.0 Bertone Turboyu Geçiosa bi sıkıntı yok sanırım :icon_wack


benım eski setup yapmışsın 174 vermıştı dynoda

alırken bana da o civarda bi hpden bahsettiler. kendim ölçtürmediğim için tam emin deilim. ama vti bu naapıcağı belli olmuyor :icon_tup:

Burak VTEC
12-01-2010, 10:49
Anlatımınız için teşekkürler bende vti ımı yeni aldım:) yavaş yavaş liste oluşturuyor ne alacağıma bakıyorum bu bilgilerde çok işime yaradı yalnız bir iki noktada takılı kaldım sizlerede sormak isterim. Şu anda skunk2 pro emme, gaz kelebeği, dc 4-2-1 ve aem v2 aldım yakın zamanda da b16b pistonlarım gelecek orta boru olarak 60mm almayı ve son susturucu olarakta sti dan çıkardığım Hks carbon ti 76mm son suturucum var. Aslında sesi çok çıksın istemiyorum ama elimdekini de değerlendireyim diyorum. Sizce orta boru olarak 60 ideal mi benim için ve son susturucu olarak benim egzozum uygun mu ya da yerine kaliteli aracı satınca çıkarıp ep3ctr(muhtemelen sonraki aracım bu olur) a takabileceğim ne önerirsiniz?

tool
12-01-2010, 10:54
76lik egzozla olmaz en basta bunu berliteyim!

B.Aktepe
12-01-2010, 10:55
skunk2 pro emme, gaz kelebeği, dc 4-2-1 ve aem v2 aldım yakın zamanda da b16b pistonlarım gelecek orta boru olarak 60mm almayı ve son susturucu olarakta sti dan çıkardığım Hks carbon ti 76mm son suturucum var

gaz kelebeğin kaç mm?(62-64mm ideal gelecektir)
dc 4-1 2.5" header kullan orta borun susturucusuz 63mm son susturucunda 63mm olsun.

hondata s300 yada aem ems almanı, arabanda daimi wideband olmasını öneririm.

4.785 son dişli, act streetlite volan, stage 1 debriyaj seti ile;
tadından yenmez :)

Burak VTEC
12-01-2010, 10:56
76lik egzozla olmaz en basta bunu berliteyim!

Bende fakındayım o yüzden önerilerinizi istedim hem ep3 e hem vti a takılabilecek kaliteli neler var?Birde silencer ı olması veya sonradan silencer yaptırılabilir olması güzel olur.

Burak VTEC
12-01-2010, 11:03
gaz kelebeğin kaç mm?(62-64mm ideal gelecektir)
dc 4-1 2.5" header kullan orta borun susturucusuz 63mm son susturucunda 63mm olsun.

hondata s300 yada aem ems almanı, arabanda daimi wideband olmasını öneririm.

4.785 son dişli, act streetlite volan, stage 1 debriyaj seti ile;
tadından yenmez :)

Pardon karışmış zaten vtec2 deki 4-2-1 di vti a aldığım 4-1 orjinal dc.Gaz kelebeğini 64 mm almıştım. Yavaş yavaş param oldukça topluyorum en sonda hepsini birden uygulayacağım.

-Debriyaj yeni olduğu için değiştirmeyi düşünmüyorum bir süre için.(yaza büyük ihtimalle volanla beraber alırım.)

-Beyin olarakta Aem ems almayı düşünüyorum fakat hem biraz pahalı üstüne de programlama ücreti verileceği için bir süre beklemekte fayda var.

-Son dişliyide düşündüm fakat son hızı da düşürmek istemiyorum şanzıman bilgim de biraz az biraz daha araştırıp öyle karar vereceğim çünkü araç Kıbrısa gidip geleceğim için ve Ankara da da trafiğe çok gireceğim için iyi ölçüp biçmem gereken bir konu.

63mm orta boru desek sona 63mm olarak ne önerirsiniz?

B.Aktepe
12-01-2010, 11:06
dc hks skunk2 otto faretkemz freeflow olan bir tüp seçebilirsin.
5. dişliyi uzatbilirsin. integra typer kullanabilrsin son hızın düşmemiş olur.
beyinle beraber devir çevireceğin için pek sıkıntı yaşamazsın. ilerisi için güzel bir setup olur.
tam 1000 devir farkedior 4.266 ile 4.785 arasında aynı km lere ulaşmak için.

hayırlı olsun tekrardan :)

Burak VTEC
12-01-2010, 11:12
Teşekkür ederim sizlerin sayesinde daha da güzel olacak inşallah aracım.Şanzıman konusunda da sizin dediğinizi araştırayım birsürü dişli çeşidi var piyasa da çünkü 1-2-3-3-4-5 hepsini farklı araçlardan toplayan bir sürü kişi var çünkü:)

Önerdiğiniz egzozlar arasında en uygun fiyatlısı otto silencer seçneği de var.Skunk2 den bir eksiği var mıdır sizce?skunk2 katı fiyat olarakta:) otto skunk kadar iyi değildir tabi farkındayım ama arada çok az fark var ise ottoyu alayım fark biraz fazlaysa özellikle alt devirde skunk ta alabilirim.

B.Aktepe
12-01-2010, 11:16
egzozların arasındaki farkı ses harici hissedemezsin. skunk2 dc hks otto megan racing farketmez.

dişli işine gelince hepsini farklı araçlardan toplama gibi birşey söz konusu değil.
4.785 son dişli alıp takıyorsun zaten kitin içinde 1. vites dişlinde geliyor.

extra olarak integra typer 5. vites dişli ve karşılığını alıcaksın. takıp kullanıcaksın.
1.2.3.4 oranların vti
5. vites oranın integra typer olucak.

Burak VTEC
12-01-2010, 11:20
Tamam çok teşekkür ederim. Şanzıman işinide karara bağladığımıza göre sanırım karar vermediğim birşey kalmadı parça toplamaya devam:)

MoDVTeC
12-01-2010, 19:56
gaz kelebeğin kaç mm?(62-64mm ideal gelecektir)
dc 4-1 2.5" header kullan orta borun susturucusuz 63mm son susturucunda 63mm olsun.

hondata s300 yada aem ems almanı, arabanda daimi wideband olmasını öneririm.

4.785 son dişli, act streetlite volan, stage 1 debriyaj seti ile;
tadından yenmez :)

ne açıdan bize faydalı olur wideband biraz açarmısın :soru:

STP
12-01-2010, 20:01
her an bı aksılık olursa gormen acısından

MoDVTeC
12-01-2010, 20:01
Cengo artık bıktım biliyormusun. Oturdum hesap kitap yaptımda bu kadar arabaya çalışılmaz yaw. Bakalım bi formülünü bulacağım onunda.

Ya kanka haklısında işte olmayınca ince hesap yapıyosun oda kasıyo haliyle şöyle havuz dolu olsada keyfini sürsek ama yok napalım :D

MoDVTeC
12-01-2010, 20:23
her an bı aksılık olursa gormen acısından

sen taktınmı ***** gırtlak spec belki yer kalmamıştır :D

STP
12-01-2010, 20:26
takmadım henuz ayar yapılırken takılır kalır

PPR engineering
13-01-2010, 17:18
Kesinlikle kulak verilmesi gereken ciddi ve altın değerinde bilgiler biraaz extrem bi şey olucak ama hayatımda vti da kullandığım en iyi 2 headers spoon dur...ama malesef tr de zor.....ve ikinci bi headers söyliycem internette bile bulamadığım yurt dışında yaşadığım zamanlar kullandığım tmax yazılı bi haeder felaket bi ses felekat performansı vardı spoon dahi yanında oyuncaktı diyebilirim abartısız.oradaki arkadaşlara sorduğumda bu bi arabayla girdi dediler bu headersin sadece japonyada satıldığını ve firmanın artık kapanmış olabileceğini sölemişlerdi...belki denk geleniniz vardır bu markaya tmax yazıyo altındada yapanco yazılar var...ciddi bir firmaya benziyodu parça kodu osu bu her seyi vardı cok büyük salaklık yaptım arabayla beraber satmıştım...

Burak VTEC
13-01-2010, 17:39
Hocam spoon benimde aklımda vardı ama nedense kullanan görmediğim için önerilmiyor diyerek sormaya bile gereksinim duymadım.Sanırım forumdan fuat abi(dc2-r) bulmada bana yardımcı olabilir zaten şanzıman son dişlisi için görüşecektim bunu da sorar bir fiyat almaya çalışırım.Olmadı alır dc ve spoon karşılaştırması yaparım.

R_Kaptan
13-01-2010, 17:43
Kesinlikle kulak verilmesi gereken ciddi ve altın değerinde bilgiler biraaz extrem bi şey olucak ama hayatımda vti da kullandığım en iyi 2 headers spoon dur...ama malesef tr de zor.....ve ikinci bi headers söyliycem internette bile bulamadığım yurt dışında yaşadığım zamanlar kullandığım tmax yazılı bi haeder felaket bi ses felekat performansı vardı spoon dahi yanında oyuncaktı diyebilirim abartısız.oradaki arkadaşlara sorduğumda bu bi arabayla girdi dediler bu headersin sadece japonyada satıldığını ve firmanın artık kapanmış olabileceğini sölemişlerdi...belki denk geleniniz vardır bu markaya tmax yazıyo altındada yapanco yazılar var...ciddi bir firmaya benziyodu parça kodu osu bu her seyi vardı cok büyük salaklık yaptım arabayla beraber satmıştım...

Türkiyede bitek bende 4 1 spoon header var heralde:D

Burak VTEC
13-01-2010, 17:45
Hocam nerden ve ne kadar aldınız acaba? pm de olur:)

tool
13-01-2010, 17:47
spoon header isteyen?

http://www.spoonsports.us/ProductDetails.asp?ProductCode=18100-EG6-000

Burak VTEC
13-01-2010, 17:58
spoon header isteyen?

http://www.spoonsports.us/ProductDetails.asp?ProductCode=18100-EG6-000

Neden pek satılmadığını anladım galiba:) Fiyat biraz yüksekmiş. Ben ya kıbrıstan ikinci el bulayım ya da dc dursun dereceli falan alayım aradaki farkla:D

R_Kaptan
13-01-2010, 18:01
Neden pek satılmadığını anladım galiba:) Fiyat biraz yüksekmiş. Ben ya kıbrıstan ikinci el bulayım ya da dc dursun dereceli falan alayım aradaki farkla:D

ewet 2008 de almıştım ozman usd de düşüktü iyi para vermiştim

STP
13-01-2010, 18:02
750 usd ona verene kadar hytech alınır

PPR engineering
13-01-2010, 18:03
dc-ve spoon karşılaştırması söz konusu değil whıte Vtec e sorabilirsin onda varmış....kesinlikle yani şöle söyliyebilirim kesinlikle ve acımasızca biri serçe biri Mit evo MR:D

PPR engineering
13-01-2010, 18:22
hytech hiç kullanmadım ama hytech li bi arkadaşımız vardı onun sayaesinde cat pat bu header le ilgilide biraz biliyorum desem boş laf olmaz sadece ses farkı var..spoon az daha ii ötüyo...ama tabi zevk renk meselesi...performans aynı...

MiaMi
14-01-2010, 10:59
Ben bundan sonra orjşnal headerdan vaz geçmem :)

R_Kaptan
14-01-2010, 12:07
dc-ve spoon karşılaştırması söz konusu değil whıte Vtec e sorabilirsin onda varmış....kesinlikle yani şöle söyliyebilirim kesinlikle ve acımasızca biri serçe biri Mit evo MR:D

Tercih meselesi tabiki bu ama ben spoon header'dan gercekten performans ve ses olarak çok memnunum..

PPR engineering
14-01-2010, 13:24
Ben bundan sonra orjşnal headerdan vaz geçmem :)

Sebebi?? on karakter

MiaMi
14-01-2010, 13:27
Sebebi?? on karakter

Bizim setuplarımızda günlük kullanımın daha fazla olduğunu düşünerekten bunu söylüyorum. Pistona ve Kağak işlemeye girmedikçe stock header yeterli diye düşünüyorum.

Peki hiç Ek Civic Typer egsoz manifoldu düşüneniniz oldumu biliyorsunuz b16b makina 185 hp.

STP
14-01-2010, 13:34
dusundum oyleyse varım :D

SONE-R
14-01-2010, 13:41
B16A ve B16B farkları...

http://asia.vtec.net/beystock/honda/civicr/

SONE-R
14-01-2010, 13:44
blok, sıkıştırma, egzantrik, devir bandı, egzoz ara boru çapı, son susturucu ve bujileri farklı...

MiaMi
14-01-2010, 13:52
dusundum oyleyse varım :D

Yeaahhhh cowboy

MiaMi
14-01-2010, 13:53
blok, sıkıştırma, egzantrik, devir bandı, egzoz ara boru çapı, son susturucu ve bujileri farklı...

Yani b16A makinedeki header 185 hp ye kadar rahat yürürü sağlıyor. Demekki header'a para vermeye gerek yok.

STP
14-01-2010, 13:54
:D temelın ı.nelı bı fıkrası vardı o geldı aklıma :D

MiaMi
14-01-2010, 14:02
:D temelın ı.nelı bı fıkrası vardı o geldı aklıma :D

Güzel bi fıkraydı o evet :) demekki oda bende sende zuhuaha.

PPR engineering
14-01-2010, 18:11
Güzel bi fıkraydı o evet :) demekki oda bende sende zuhuaha.

peki o zaman niye yıllarca headerstan beygir kovaladık hepsi boşamı peki dyno verileri...sonra verdiği his kesinlikle var kullanışta ses te değişme filan kesinlikle stock header kesinlikle 4-1 header ilaç diyorum...vtı lar için...şöle söyliyebilirim 1,3 suzuki swift gti hazırlıyorum şu anda atmosferik ve iyi ce prof bi şeyler yapmaya calışıcam ALLAHIN izniyle yurt dışında araştırıyorum bazı japon firmaları 1,3 10 sıkıştırma stock bi araçtan bile 6 hp almışlarsa sadece bi headers tan...vti için stock headers biraz anlamsız diyorum..he abartı olması suzuki için 3 4 firam var sağlam headers yapan kimisi 3 hp kimisi 4 kimisi 3,5 kimisi 5 zaten youtubede videolarıda var...

Xenomorph
14-01-2010, 20:44
Valla Bende 4-1 Vardı Sattım Bugun Sağolsun AK Vti Sahibi Fuat Kardeşim İdareten Bana Orj Bi Manifold Verdi Arabam Tam Dengeli Oldu Çok Boşmuş Ya Öyle Söylim 6000'den Sonra 5 Bg Pesınde Bırı Olmayan Bırı Olarak Alt Devırlerım Mukemmellestı Egzoz Sesım Vs 10 Numara Oldu Hayatta Header Takmam Artık Gıbıme Geliyor :)

(Araçta 55'lik Boru Ortada Küçük Tüp Susturucu 51mm Sebring Var)

PPR engineering
14-01-2010, 21:27
Valla Bende 4-1 Vardı Sattım Bugun Sağolsun AK Vti Sahibi Fuat Kardeşim İdareten Bana Orj Bi Manifold Verdi Arabam Tam Dengeli Oldu Çok Boşmuş Ya Öyle Söylim 6000'den Sonra 5 Bg Pesınde Bırı Olmayan Bırı Olarak Alt Devırlerım Mukemmellestı Egzoz Sesım Vs 10 Numara Oldu Hayatta Header Takmam Artık Gıbıme Geliyor :)

(Araçta 55'lik Boru Ortada Küçük Tüp Susturucu 51mm Sebring Var)

ya arkadaşlar yapmayı ALLAH aşkına...ses konusu heders taktığın zaman asıl fark eder...çok daha keyifli olur...

Xenomorph
14-01-2010, 22:59
ben huzur buldum vallahı

dragstar
15-01-2010, 00:09
ben huzur buldum vallahı

geçenlerde sesi öyle aşırı çok gelmiyordu

Eray Yümsel
15-01-2010, 00:11
ya bu tayfunu anlamıyorum ben zamanında header dedim max 1 boy oynatıyo dediki yoooook 2 boydan aşşa oynatmaz şimdide diyoki hiç bir etkisi yok :D ne diyim bilmiyorumki :)

Xenomorph
15-01-2010, 00:21
boylar umrumda degıl 5. vıtes 1800 devır huzurun verdıgı hıs :D hergun rollemı cıkıorum anasını satayım...

surtme derdım yok amyant derdım yok :D oh

Cimmeria
15-01-2010, 10:29
dc 4-1 heades taktıktan sonra vtec üstü devirler gözle görülür şekilde değişiyor bence vtilar için olmazsa olmaz bi parça

by_hayali
15-01-2010, 10:42
kendi şahsi fikrim headers her yönden + vtec için ;) sesi için bile alınır :D

sword
15-01-2010, 10:45
ben huzur buldum vallahı

deneme felan yapmassan bu huzurun devam eder paran cebınde kalır ama yaparsan ufaktan başlarsın header 2'' mi 2.5'' sorularına:)

MiaMi
15-01-2010, 10:45
ya bu tayfunu anlamıyorum ben zamanında header dedim max 1 boy oynatıyo dediki yoooook 2 boydan aşşa oynatmaz şimdide diyoki hiç bir etkisi yok :D ne diyim bilmiyorumki :)

Eray çokomellik yapma git bmw le oyna.

üntar
15-01-2010, 10:49
tayfun ben şimdi 60 mm komple egzosmu kullanmalıyım?

MiaMi
15-01-2010, 10:57
Mehmetim sen Stage Manyağı yaptın arabayı bence en az 60 lık :) sonrasında 76 lık veya 80 lik. :) Benceeeeeeeee

üntar
15-01-2010, 11:04
Mehmetim sen Stage Manyağı yaptın arabayı bence en az 60 lık :) sonrasında 76 lık veya 80 lik. :) Benceeeeeeeee


kanka atmosferik arabaya 80 lik çok gelir :D
60 lık takıpta sonra pişman olup 76 lık takmak istemiyorum:) sen bi yardım et bir kere takalım.

ali
15-01-2010, 14:31
geçen hafta arkadaşımın aracına (vti) megan racing header aldık ve taktık, sesi aynı subaru gibi çıkıyor, inanamadım gerçekten, teşekkürler mustafa (mechanix) ;)

performans'ı nasıl, onu daha denemedik...


Yani b16A makinedeki header 185 hp ye kadar rahat yürürü sağlıyor. Demekki header'a para vermeye gerek yok.

o zaman bende söküyorum tayfun dc header ı :), oem takalım, zaten b18c projem var :)

STP
15-01-2010, 14:42
Vtec Turbo sc olmadıktan sonra 63 mm max egzoz kullanılır untar kardesim, tayfun sana oha diyorum :)

jdm-fuat
15-01-2010, 14:48
Valla Bende 4-1 Vardı Sattım Bugun Sağolsun AK Vti Sahibi Fuat Kardeşim İdareten Bana Orj Bi Manifold Verdi Arabam Tam Dengeli Oldu Çok Boşmuş Ya Öyle Söylim 6000'den Sonra 5 Bg Pesınde Bırı Olmayan Bırı Olarak Alt Devırlerım Mukemmellestı Egzoz Sesım Vs 10 Numara Oldu Hayatta Header Takmam Artık Gıbıme Geliyor :)

(Araçta 55'lik Boru Ortada Küçük Tüp Susturucu 51mm Sebring Var)

ayıpsın kanka her zaman ;)

MiaMi
15-01-2010, 15:36
kanka atmosferik arabaya 80 lik çok gelir :D
60 lık takıpta sonra pişman olup 76 lık takmak istemiyorum:) sen bi yardım et bir kere takalım.

Turbo yaptığında kanka 76 ve üstü onu demek istedim. Hani demiştin ya bundna sonrası turbo diye.

MiaMi
15-01-2010, 15:38
Vtec Turbo sc olmadıktan sonra 63 mm max egzoz kullanılır untar kardesim, tayfun sana oha diyorum :)

Lan olm benim mehmetle ne konuştuğumu nerden biliyorsun. Bana dedi 6 ay önce moruk bende turbo yapacağım daha sonra bende ona istinaden yazım 76 lık hatta 80 lik diye.

Oha Selçuk N/A Arabaya 80 lik egsoz yazacağımı düşünmedin dimi.

Yanlış anlaşılma oldu sanırım.

MiaMi
15-01-2010, 15:39
geçen hafta arkadaşımın aracına (vti) megan racing header aldık ve taktık, sesi aynı subaru gibi çıkıyor, inanamadım gerçekten, teşekkürler mustafa (mechanix) ;)

performans'ı nasıl, onu daha denemedik...



o zaman bende söküyorum tayfun dc header ı :), oem takalım, zaten b18c projem var :)


Abi al bak işte sitesi var b16a makina ile b16b makina arasında header farkı yok. Yani orjinal header 185 hp ye kadar yürütüyor diyemezmiyiz.

SONE-R
15-01-2010, 15:41
Abi al bak işte sitesi var b16a makina ile b16b makina arasında header farkı yok. Yani orjinal header 185 hp ye kadar yürütüyor diyemezmiyiz.

diyebiliriz ama DC nin faydası inkar edilemez. B16B ye de taksan işe yarar DC hıdır..

MiaMi
15-01-2010, 15:45
Evet kesinlikle öyle.

B16b ye DC taksan fark eder tabiki. Benim düşüncem 185 hp lik bir setup b16a da olsa veya filtre beyin emme egsoz olsa yineden orjinal header hem alt hem üst sıkı yürüyebileceği.

Bu arada kesin eminiz dimi
b16a makina ile b16b makina egsoz manifoldu aynı ölçüde aynı yapıda. Ben inceledim bulamadım göremedim fark.

SONE-R
15-01-2010, 15:45
evet aynı....

MiaMi
15-01-2010, 15:48
O halde boşuna zamanında header parası verdik vahh vahhh. :)

sword
15-01-2010, 15:51
nie bosuna verdın
b16b egzantrıı pıstonı koymak masraflı ucuz yollu ilk sey headres filtre vesaıre

dragon07
15-01-2010, 15:52
106ya hedırs olmaz hp kaybetitirir diyor millet :) janspeed hedırs taktık üst devirler deli gibi oldu :) takan varmı diyorum yok..takanlarda gidiyor el yapımı hedırs takıyor dolayısıyla hp kaybettiriyor :)

yani stock makinaya 4-1 degilde 4-2-1 hedırs takmak gerek 51mm düz boru ve flowu düzgün bir eksoz...

B.Aktepe
15-01-2010, 16:05
b16a ile b16b header ları farklıdır arkadaşlar:)

bir kere blok boyları aynı değil. 10 kere söyledim ama. b16b b18c nin destroke halidir. aynı header olamaz.

http://2.bp.blogspot.com/_33Xkd2g_vO8/SbSKDr5xRJI/AAAAAAAAAEk/VIO24hOM1lE/s400/pis3ad5.png

ilk 4-2 kısım aynı olada manifold 2 parçadan oluşuyor. diğer önemli olan parça zaten fotoğraftada var. yani b16a manifoldu 185hp ye desteklemez.

MiaMi
15-01-2010, 16:14
Bilal teşekkür ederim kanka. İyi oldu bu bilgi.

B.Aktepe
15-01-2010, 16:21
ben birşey yapmadım.:)

8.000rpm
15-01-2010, 16:22
b16 motorda megan headers'ın sesi cidden impreza gibi
"gur gur gur" ediyor araba resmen :D:D:D
sword'un AB ' de megan + dc egzoz ' u ilk rölantide dinledim , oha dedim bu ne :D:D:D

MiaMi
15-01-2010, 16:25
Evet AB nin gerçekten sesi güzeldi.Bende çok dinledim eskortluk çok yaptı bana karanlık sokaklarda :) :)

sword
15-01-2010, 18:28
sorma ya cok sexy bı sesdı:) artık sacma bı egsoz ve wg sesı olacak gibi:)

01ASU
15-01-2010, 19:41
ben araştırdım kendice karar verdim atmosferik olarak bu listeyi düşünüyorum şuanda

4.785 komple şanzıman
skunk2 eksantrik yay şapka
b16b piston
hondata s300+p28 beyin
map sensörü
walbro benzin pompası
itr yağ pompası
conta takımı
triger seti
subab lastikleri
headers 4-1
enjektör 330cc
bosch oksijen sensörü
komple 51 lik krom boru ss susturucu

PPR engineering
15-01-2010, 21:49
birde spoon un sesini duymanızı gercekte isterdim gerçi duyanlar vardır gerçi ama...Yani Bilal arkadaşımızın eklediği tabloyu aradım zamanında bu tabloya benzerle karşılaşıp incelemiştim ama buraya koymak için aradım ama bulamadım:Dboş konuşmakta istemedim..ama inanın sevindim arkadaşın eklediğini görünce vtı headers sız olmazsa olmazlardandır...

ali
15-01-2010, 23:14
Header Results: Individual Dyno Results Header Result (hp) Result (torque) View

JDM Jun 186 138 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_JUN.gif)
JDM Spoon 187 138 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_Spoon.gif)
JDM ITR 4-1 185 137 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_JDM_ITR.gif)
Mugan mod. hytech 187 136 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_Mugan_Hytech.gif)
DC JDM 4-1 187 137 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_DC.gif)
Comptech 4-2-1 187 137 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_Comptech.gif)
JDM Toda 190 137 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_Toda.gif)
JDM Mugen 186 135 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_Mugan.gif)
SMSP header 190 136 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_SMSP.gif)
Type 1 186 137 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_type1.gif)
2.5" exhaust/test pipe 180 131 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock_catback.gif)
Stock 176 119 View (http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/images/stock.gif)

http://www.isitaboat.co.uk/cars/honda_civic_type_r__ek9_/


biraz daha net...
http://i630.photobucket.com/albums/uu21/vtecim/004006jf5.jpg?t=1263593862

sword
16-01-2010, 10:30
jdm s2000 b18c gibi motorlarda oem nırvanaya ulaştıı için pekbişe alınmıyor headers takınca ama b16da kullanıcı ıcın gızlı guc bırakmış adamlar 88de 1,6 160hp üstüne:)

R_Kaptan
16-01-2010, 20:09
[QUOTE=JapanTuner;1098601]birde spoon un sesini duymanızı gercekte isterdim gerçi duyanlar vardır gerçi ama...Yani Bilal arkadaşımızın eklediği tabloyu aradım zamanında bu tabloya benzerle karşılaşıp incelemiştim ama buraya koymak için aradım ama bulamadım:Dboş konuşmakta istemedim..ama inanın sevindim arkadaşın eklediğini görünce vtı headers sız olmazsa olmazlardandır...

gerçekten spoon :icon_tup: dinlemenizi tavsiye ederim müsait olursam video eklerim:D

PPR engineering
16-01-2010, 20:24
[QUOTE=JapanTuner;1098601]birde spoon un sesini duymanızı gercekte isterdim gerçi duyanlar vardır gerçi ama...Yani Bilal arkadaşımızın eklediği tabloyu aradım zamanında bu tabloya benzerle karşılaşıp incelemiştim ama buraya koymak için aradım ama bulamadım:Dboş konuşmakta istemedim..ama inanın sevindim arkadaşın eklediğini görünce vtı headers sız olmazsa olmazlardandır...

gerçekten spoon :icon_tup: dinlemenizi tavsiye ederim müsait olursam video eklerim:D

aslında buraya bir video eklesende kulağımızın pası silinse:)..ben spoon kullandım ama sattım ama en buyuk yanlışı parayı alıp daha sonra dc 4-1 alıp taktıktan sonra anladım spoon un para üstüyle 2.el bi dc ve birde iyi bi cai almaya ihtiyacım vardı aldım ancak böle şekilde 1 sene spoon hayaliyle yaşamıştım:)

R_Kaptan
16-01-2010, 20:27
[QUOTE=JapanTuner;1100571][QUOTE=whıte Vtec;1100546]

aslında buraya bir video eklesende kulağımızın pası silinse:)..ben spoon kullandım ama sattım ama en buyuk yanlışı parayı alıp daha sonra dc 4-1 alıp taktıktan sonra anladım spoon un para üstüyle 2.el bi dc ve birde iyi bi cai almaya ihtiyacım vardı aldım ancak böle şekilde 1 sene spoon hayaliyle yaşamıştım:)[/QUO

şu aralar iş yoğunluğum çok fazla inşaallah en kısa zamanda ekleyeceğim;)

MoDVTeC
17-01-2010, 15:45
Dc 4-1 hedırla vtec actığı anda araç öne atlar gibi kasıyo çok güzel bi his :)

Sonra gelsin kesiciler 8300 ler :cool:

kanashibari
18-01-2010, 17:39
Güzel bilgiler zevkle okudum.

MiaMi
04-02-2010, 15:21
Güzel bilgiler zevkle okudum.

Teşekkür ederim.

Eray Yümsel
04-02-2010, 15:23
tayfun techturkey e katmış olduğun bu değerli bilgilerden dolayı moderatör olmana karar verdim bundan sonra bu konunu moderatörü sensin hadi bakim kolay gelsin



:D uaheuhaehuea

MiaMi
04-02-2010, 15:43
tayfun techturkey e katmış olduğun bu değerli bilgilerden dolayı moderatör olmana karar verdim bundan sonra bu konunu moderatörü sensin hadi bakim kolay gelsin
:D uaheuhaehuea

Eray makara yeri değil kardeşim bu forum.

Eray Yümsel
04-02-2010, 16:52
Eray makara yeri değil kardeşim bu forum.

bak gene kafiye geldi aklıma makara yeri değil bu forum adamın adana çorum :D

aleeco
04-02-2010, 16:58
cok guzel bilgiler walla
ne desek bos
tesekkurler paylasim icin

MiaMi
04-02-2010, 17:00
cok guzel bilgiler walla
ne desek bos
tesekkurler paylasim icin

Yardımcı olabildi isek ne mutlu.

bilalMW
09-02-2010, 02:10
hava filtresi'ne takıldım ben. ufacık olmasın demişsiniz şimdi merak ettim ne kadar büyük o kadar iyi diyebilirmyiz?

ygtkrmdnz
24-02-2010, 13:37
Yardımcı olabildi isek ne mutlu.

Birkaç soru sormak istiyorum vti aracımıza beyin almak istiyoruz ama p28 tam elektronik ve ayarlanılabilir değil galiba.. Aem yada hondatada düşünelebilir ama p28 işimizi görürmü forumda satılık olanlar var yoksa hemen alacaz ?

2. olarak hafif volan aracın devirlenmesine katkı sağlıyor ama yüksek hızlarda sorunlu demişsiniz yani top speedde bu rollinglerde araca bir eksisi varmıdır ?

3. olarak egzantrikleri değiştirmeyi düşünüyoruz hp olarak ve sağlık açısından nasıl verim alınıyor bir bilginiz varmı ?

Bu arada araçta şu anda aem filtre kit,dc sport headers,stage1 exedy debriyaj,iridyum bujiler var.. Yani bize motora pek dalmadan güç kazandırabilecek sihirli dokunuşlar istiyoruz :)

tunceR
24-02-2010, 14:06
Ss Magnum alın (vti için birebir olanı)

MiaMi
24-02-2010, 14:15
Araç km si nedir.

ygtkrmdnz
24-02-2010, 14:22
Araç km si nedir.

Güzel soru :D sahibine sormam lazım aklımda değil şu anda :)

GökhanO
24-02-2010, 14:43
hafif volan yüksek hızda neden sorunlu ?

ygtkrmdnz
24-02-2010, 14:46
hafif volan yüksek hızda neden sorunlu ?

top speedi etkiliyormuş gibi bir hadise vardı bende pek çözemedim bu volan işini devirlenmede katkı veriyor ama bu top speed meselesini anlamamıştım.

GökhanO
24-02-2010, 14:49
Ben 4 yıldır falan kullanıyorum önceki halini de biliyorum vites aralarında hızlı vites atamassan devir daha hızlı dusecegi icin belki o sorun olur ama tapagaz 5. vites giderken motorun devirlenmesini yavaslatması bence imkansız.

ygtkrmdnz
24-02-2010, 14:52
Zaten Şu an için hafif volan öncelikli değil ama beyin lazım.. Tavsiye edeceğin bir model varmı ?

GökhanO
24-02-2010, 14:53
Beyin olarak mı ?

ygtkrmdnz
24-02-2010, 14:57
Beyin olarak mı ?

evet p28 tercih edilen bir model ama aem ve hondata da var aralarındaki fark nedir ?

MiaMi
24-02-2010, 15:05
Ben 4 yıldır falan kullanıyorum önceki halini de biliyorum vites aralarında hızlı vites atamassan devir daha hızlı dusecegi icin belki o sorun olur ama tapagaz 5. vites giderken motorun devirlenmesini yavaslatması bence imkansız.

Gökhan ağır volan ve hafif volan arasında top speed'e ulaşma ve stabil kalma farkı var. Orjinal volanlı araç 5. viteste bana 1 boy daha yaklaşıyordu defalarca denedim.

ygtkrmdnz
24-02-2010, 15:08
Aslında 2 aracı deneyip görmek lazım hafif volan ve orj volanlı öyle bir video olsaymış keşke top speed de görünürdü fark ama hergünde son hızlarda gezilmeyecği için pek sorun yaşatmaz diye düşünüyorum önemli olan başka bir sorun oluyormu ?

MiaMi
24-02-2010, 15:10
alıntı,

"Volanı hafiflettiğin zaman kalkışlarda ve alt devirlerde gerçekten farkedilecek derecede güç elde edersin çünkü hafif volanın dönmesi daha kolay olur ama uzun yolda araba volanın ağırlığının sayesinde gider sen volanı hafiflettiğin zaman daha çok gaza basman gerekecek ve araba topspeedde zorlanacak yani cadde için uygun değil"

MiaMi
24-02-2010, 15:11
alıntı

"o hıza çıkmanda bir sorun olmuyor zaten. ama o hızda sürekli gidicem dersen ; atıyorum 15lt yakıyorsan 16lt ye çıkar sarfiyatın. yani hızı korumakta zorlanırsın.
10 kg volan yerine 15 kg tak bakalım, hızlanman nasıl düşer ama hızlandınmıda nasıl gider

birşey kazanmak için her zaman birşeylerden ödün verilmelidir. "

ygtkrmdnz
24-02-2010, 15:12
Anlatım çok iyi teşekkür ederim :)

Yani rollerde aracın gidişini etkileyecek ister istemez bu sonuç çıkıyor ?

MiaMi
24-02-2010, 15:13
Son ALINTI

Teorik olarak hafifleyen volant ın her alanda yararlı olucağını düşünebilirsiniz ama yanlış hafifleyen volantın 'enerjiyi absorbe etmesi' daha azdır özellik ile de yüksek sürat ve viteslerde.

MiaMi
24-02-2010, 15:14
Genelde şehir içinde düşük hızlarda hafif volan avantajlı. Sürekli rolling mod isen hafif volan yanında diğer aplikasyonalrında uygun olması lazım. Hafif kranktı egzantriklerdei emme manifolduydu vs.vs.

ygtkrmdnz
24-02-2010, 15:22
Genelde şehir içinde düşük hızlarda hafif volan avantajlı. Sürekli rolling mod isen hafif volan yanında diğer aplikasyonalrında uygun olması lazım. Hafif kranktı egzantriklerdei emme manifolduydu vs.vs.

vti lar rollerde daha çok zevk veriyor bence zaten aracın sahibide genlde hep roll yapıyor şimdi beyin düşünüyor ve egzantrik bakalım araştırıyoruz işte şu anda iyi gidiyor araç çok sağlıklı ve kondisyonlu :)

Ranthor
24-02-2010, 16:08
Atalet - eylemsizlik

http://tr.wikipedia.org/wiki/Eylemsizlik_momenti

Alan eylemsizlik momenti formülü, malzemelerin burulması ve eğilmesiyle ilgili hesaplamalarda kullanılır. Özet olarak, yüzey şeklini değiştirmeye çalışan kuvvete koyduğu tepkidir. Birimi metre4 dür. Yani yüzeyin ufak bir değişimine olan tepki çok fazla yansıyacaktır.

Ağırlık arttıkça dönmeye karşı olan tepki moment artar, bu artıyada eksi yönde olabilir.
Hafif volanla çabuk hızlanırsınız, çabuk yavaşlarsınız. Belirli bir devirde giderken ise daha düşük "eylemsizlikle" karşılaşırsınız.

yanlış anlaşılma olmasın

ygtkrmdnz
24-02-2010, 18:17
Güzel açıklama olmuş tşekkür ettim :)

enginman01
03-03-2010, 04:15
benım sıze bır sorum var yardımcı olursanız sevınırım aracım 1-2-3-4 vıteslerde gayet ıyı hızlanıyor hıc bır sorun yok fakat 5 e attıgımda resmen kalıyor arac yerınde, ne yapmam lazım karar veremedım kımı headers alman lazım dıyor kımı aem v2 gerek dıyor kımı hafıf volanı sok dıyor bırde bızım araclarda 4-1 mı 4-2-1 mı daha verımlı yardımcı olursanız sevınırım
SPEC:
Fidanza hafif volan
Stage 3 baskı balata
Pipercros Viper hava fıltresı
Real egzoz kat ıptali
51 lık egzoz borusu
Vaf-c
short shift
Koni yükseklik ve sertlik ayarli amartisor ve yaylar

hatta nasıl hızlanıp 5. vıteste nasıl kaldıgıyla ılgılı 2 tanede vıdeo ekleyeyım daha acıklayıcı olsun bılmıyorum forum kurallarına aykırımı ama umarım deıldır
http://www.streetfire.net/video/Vti-vs-ibiza-tdi_734435.htm
vti 2. vites 70 fr 3. vites 70
http://www.streetfire.net/video/is-vti-3_737363.htm

MiaMi
03-03-2010, 09:33
Belkide 1-2-3-4. viteslerdede tam olarak hızlanmıyordur bunu en iyi sağlam bir usta inceledikten sonra cevaplayabilir.

Hafif volanda bu kadar olmaz yani.

8.000rpm
03-03-2010, 09:53
ileride allah nasip ederse yine bi b16 istiyorum yaa :):):)
artık hangi kasada olur bilemem eg mi , ek mı , mini cooper mı? :D

8.000rpm
03-03-2010, 09:56
benım sıze bır sorum var yardımcı olursanız sevınırım aracım 1-2-3-4 vıteslerde gayet ıyı hızlanıyor hıc bır sorun yok fakat 5 e attıgımda resmen kalıyor arac yerınde, ne yapmam lazım karar veremedım kımı headers alman lazım dıyor kımı aem v2 gerek dıyor kımı hafıf volanı sok dıyor bırde bızım araclarda 4-1 mı 4-2-1 mı daha verımlı yardımcı olursanız sevınırım
SPEC:
Fidanza hafif volan
Stage 3 baskı balata
Pipercros Viper hava fıltresı
Real egzoz kat ıptali
51 lık egzoz borusu
Vaf-c
short shift
Koni yükseklik ve sertlik ayarli amartisor ve yaylar

hatta nasıl hızlanıp 5. vıteste nasıl kaldıgıyla ılgılı 2 tanede vıdeo ekleyeyım daha acıklayıcı olsun bılmıyorum forum kurallarına aykırımı ama umarım deıldır

http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs161.snc3/18863_1384793099499_1222159732_31180848_2305346_n. jpg

filtrenin kafasını soğuk hava ile besliyor musun?
altta halen orj filtrenin kazan bağlantıları duruyor mu?

Cimmeria
03-03-2010, 10:05
ben ilk vti aldığımda kötü bir açık hava filtresi ve orjinal manifoldu vardı, 190-200 gibi 4 bitip 5 e attığımda araba bayılıyordu, 4-1 dc ve cai sonrası o bayılma geçmişti rahat rahat kadranı deviriyordu araba

enginman01
03-03-2010, 11:01
herhangı bır boru ule soguk hava beslemesı yapmadım altta bahsettıgınız fıltre kazan baglantıları durmuyor o bmw aracla yapılan yarısın aynısı baska bır vtı ılede yapıldı 1-2-3-4 de ayırmamız aynı sekılde dıer vıdeodakı kalktıgım arac ıse ıbıza fr tdı 180 bg 415 torq

doush
03-03-2010, 11:21
herhangı bır boru ule soguk hava beslemesı yapmadım altta bahsettıgınız fıltre kazan baglantıları durmuyor o bmw aracla yapılan yarısın aynısı baska bır vtı ılede yapıldı 1-2-3-4 de ayırmamız aynı sekılde dıer vıdeodakı kalktıgım arac ıse ıbıza fr tdı 180 bg 415 torq

Ama TT herşeyiyle stock işte.. Önce bir soğuk havayı halledip tekrar dene istersen Engin abi..

MiaMi
03-03-2010, 11:25
Bu arada 10:2 söküp 10:8 takıp 12.5 cr sıkıştırma yapma açıklaması

http://www.hred.net/pistons_rv_fichiers/P30-PCT_pistons.jpg

enginman01
03-03-2010, 11:34
Ama TT herşeyiyle stock işte.. Önce bir soğuk havayı halledip tekrar dene istersen Engin abi..

dousum zaten ayırmaktan bahsedıyoruz abım uzundan deıl onlarında uzun vıdeosu yok bıtane var ondada zaten vtec 2 kısı tt nın ks ve benle 3 lu kalkısıda var o adam bızımle aynı yuruyor bıryere kadar ks benden daha dolu dusun onu kıyaslamıyorum 1-2-3-4 de gıdısınde sıkıntı yok acısından konusuyoruz

doush
03-03-2010, 11:49
dousum zaten ayırmaktan bahsedıyoruz abım uzundan deıl onlarında uzun vıdeosu yok bıtane var ondada zaten vtec 2 kısı tt nın ks ve benle 3 lu kalkısıda var o adam bızımle aynı yuruyor bıryere kadar ks benden daha dolu dusun onu kıyaslamıyorum 1-2-3-4 de gıdısınde sıkıntı yok acısından konusuyoruz

:) O zaman dediğim gibi soğuk havayı bir hallet eğer gidişte biraz iyileşme olursa diğer seçeneği de yaparsın o zaman güzel olur..

8.000rpm
03-03-2010, 12:11
büyük ihtimalle filtreniz sıcak hava çekiyor
-soğuk ve taze havayla besleyin (tamponu delip spiral boruyla gelebilirsiniz)
-motor bloğu-manifold ile filtre kafası ve borusu arasını izole edin (herhangi bir ısı yalıtıcı malzeme olur)

enginman01
03-03-2010, 20:58
cok tesekkur ederım yardımlarınız ıcın bunları yapacam bırde headers hakkında sorum var 4-2-1 mı 4-1 mı ve neden ?

MiaMi
03-03-2010, 21:19
4-2-1 2" headers güncel kullanıma daha uygun standart header dan biraz daha geniş ve performans ona göre biraz daha üstün.

4-1 2" headers güncel kullanıma pek uygun değil zaten race diye geçer alt devirlerini 4-2-1 e göre öldürür üst devirlerin 4-2-1 e göre daha iyi olur. Yani 5500 üstü yaşıyor isen ve bulursan 4-1 2" headers takacaksın.

Cimmeria
03-03-2010, 21:57
bence vtec olupta alt devirleri çokta kasmaya gerek yok sonuçta vtec açmadan zaten araba gitmiyor, biraz daha gitmesede fark etmez önemli olan üst devirlerde performanslı olması...

tabi benim düşüncem bu miami senin düşüncene de saygı duyuyorum tamamen kullanım alışkanlığı

enginman01
04-03-2010, 00:52
bana 4-2-1 torqu arttırıyor 4-1 ıse devır cevırtıyor gıbı bır acıklama geldı ben zaten 5. viteste bayılıyorum dıye 4-2-1 takmam gerektıgını soyluyorlar yanı sana torq lazım dıyorlar ama ben bır anlam veremedım bu tezın hakkında ne soyleyebılırsınız hazır uzun zamandır vti kullananları yakalamısken ne varsa aklımda sorayım barı :) denemedıgınız sey kalmamıs gorunene gore yardımlarınız ıcın tesekkurler:icon_tup:

enginman01
05-03-2010, 01:39
arkadaslar cevaplayabılecek bırılerı yokmu ?

STP
05-03-2010, 01:42
amacın gazlamaksa ust lerde gezeceksın demektır. bunun ıcınde 4-1 headers alıcaksın. bayılma oluyosa bı alta cekersın gazlar gıdersın. bu devırde ne 4 2 1 ı arkadas ya

MiaMi
05-03-2010, 13:34
Yapacakların
1. benzin filtren ne durumda.
2. benzin pompan ne durumda walbro yap.
3. bujilerini ne durumda
4. akü ne durumda
5. gerekli elektrik tesisatı kontrollerini yaptırdınmı
6. Header 4-1 alacaksın
7. 51 mm orta susturuculu bir egsoz sistemi yap
8. Sona 60 lık veya 51 lik bir egsoz tak.
9. Filtre sistemin iyi soğuk hava alsın.
10. Arabana güzel güzel 2 3 kat cila at daha hızlı gider.

MiaMi
05-03-2010, 13:35
Ne güzel ya orjinal 4-2-1 headerı çıkart yerine biraz daha genişini tak tork artsın tamam artsında öyle ahım şahım bişey artmıyor.

Vtec_2
05-03-2010, 13:37
headers DC 4-1 2" alacaksın üst devirlerde farkedersin..zaten vti ların alt devirleri güçsüz 4-2-1 almak mantıksız.Azçok denk geliyor hic bir vtec sürücüsü 2.vites 6500 den asagı rollıng yapmıyor :D

MoDVTeC
05-03-2010, 19:15
Yapacakların
1. benzin filtren ne durumda.
2. benzin pompan ne durumda walbro yap.
3. bujilerini ne durumda
4. akü ne durumda
5. gerekli elektrik tesisatı kontrollerini yaptırdınmı
6. Header 4-1 alacaksın
7. 51 mm orta susturuculu bir egsoz sistemi yap
8. Sona 60 lık veya 51 lik bir egsoz tak.
9. Filtre sistemin iyi soğuk hava alsın.
10. Arabana güzel güzel 2 3 kat cila at daha hızlı gider.

Mrk ciddimisin gerçekten :soru:

8.000rpm
06-03-2010, 00:33
ben vti'da supersprint 4-2-1 kullandım
kat iptali de vardı tabii :)
üst devirlerde aşırı kasma diye bir durum yok
orta devirler de gayet iyiydi
tamamen tarz meselesi

B.Aktepe
06-03-2010, 08:24
yılan hikayesi oldu bu vti :D

JDM VTİ
06-03-2010, 08:48
yılan hikayesi oldu bu vti :D

kesinlikle sonuna kadar katılıyorum :)

enginman01
06-03-2010, 17:00
anladım cıla harıc dıger uygulamalar benımde dusundugum seyler zaten :D tsekkurler yardımlarınız ıcın

3rk4n
07-03-2010, 10:43
Peki yeri değil ama 106 saxo da neden headers işe yaramaz deniyor sizce ?

Schumi
07-03-2010, 19:54
150-160 hp üstüne çıkılacağı zaman header işe yarıyor. Ama altı uygulamalarda orjinal header zaten yeterince verimli oluyor.

enginman01
09-03-2010, 20:21
bu 106 larda headers olayını cok tartıstık bız burda fakat headers kullanan bır 106 kullanıcısı kesınlıkle farkettırdıgını soyledı egzantırık uygulamasıyla cok cok daha ıyı sonuc verıyormus

JDM VTİ
10-03-2010, 14:57
Sağlıklı,ciğerli VTİ'lerin kompresyon değerleri ne olmalıdır peki ???

JDM VTİ
13-03-2010, 14:05
cevap verecek olan çok kişi var,hiç biriniz bakmadınız mı yav :S :S

By_FresH
19-04-2010, 10:00
bu konu süper ya 20 sayfayı tek tek okudum vti terfi etmemize az kaldı bilgi sahibi olalım herkese bilgi ve deneyimlerini paylaştığından dolayı çok yararlı bir konu:icon_tup::icon_tup:

Erol
19-04-2010, 11:03
Sağlıklı,ciğerli VTİ'lerin kompresyon değerleri ne olmalıdır peki ???

14 diye hatırlıyorum

MiaMi
19-04-2010, 13:05
Ahaha unuttuk bu konuyu bende 13 veya 14 diye hatırlıyorum.

Cihan Çizmeci
20-04-2010, 11:13
Bir arkadaşımız sormuştu konu içinde :)


1996: 50 adet 3 kapı

1997: 200 adet 4 kapı + 57 adet 3 kapı = 257 adet

1998: 396 adet 4 kapı + 80 adet 3 kapı = 476 adet

1999: 21 adet 3 kapı

1996-1999 Yılları arasında Toplam
596 Adet Sedan 4 Kapı
208 Adet Hactback 3 Kapı

Toplam 804 adet Honda Civic 1.6 Vti modeli satılmıştır.


Alıntıdır ;)

jdm-fuat
20-04-2010, 11:15
Bir arkadaşımız sormuştu konu içinde :)


1996: 50 adet 3 kapı

1997: 200 adet 4 kapı + 57 adet 3 kapı = 257 adet

1998: 396 adet 4 kapı + 80 adet 3 kapı = 476 adet

1999: 21 adet 3 kapı

1996-1999 Yılları arasında Toplam
596 Adet Sedan 4 Kapı
208 Adet Hactback 3 Kapı

Toplam 804 adet Honda Civic 1.6 Vti modeli satılmıştır.


Alıntıdır ;)

vay be demek sedanlardan bırı bende :D ben hb daha cok gelmıstır dıe hatırlıyorum demek yanlıs hatırlıyormusum

Cihan Çizmeci
20-04-2010, 15:16
vay be demek sedanlardan bırı bende :D ben hb daha cok gelmıstır dıe hatırlıyorum demek yanlıs hatırlıyormusum


Hemde çok güzellerinden biri sende :) Maşallah AK'a :icon_tup:

jdm-fuat
25-04-2010, 17:39
Hemde çok güzellerinden biri sende :) Maşallah AK'a :icon_tup:

NAZAR DEGMESIN! dımı kankacım :D canerın selamı var

Sh4rk
21-06-2010, 00:07
Sağlıklı,ciğerli VTİ'lerin kompresyon değerleri ne olmalıdır peki ???

14 olmalıdır

By_DoMiNo
23-06-2010, 07:36
Genelde VTİ lara p28 byin kullanılıyor ama. Neden p72 Beyin i kimse kullanmıyor. Sanırım aralarında çok bir fiyat farkıda yok. Gerçekten p72 Beyin in tercih edilmemesi düşndürüyor beni. Birde Megan Racing Headersin sesini bende duydum. Gerçekten Subaru Sesi gibi.

MiaMi
24-02-2011, 15:56
Yeni VTI sahiplerine güncel olsun,

E0041
24-02-2011, 18:14
Genelde VTİ lara p28 byin kullanılıyor ama. Neden p72 Beyin i kimse kullanmıyor. Sanırım aralarında çok bir fiyat farkıda yok. Gerçekten p72 Beyin in tercih edilmemesi düşndürüyor beni. Birde Megan Racing Headersin sesini bende duydum. Gerçekten Subaru Sesi gibi.

insanlar p28 e alıştığı için :) p28 in yapabildiği herşey p72 dede var hatta p72 dahada önde p28 denilen ecu 10 mhz hızında p72 ise 24 mhz hızında yani neredeyse 2.5 kat daha hızlı bir beyin :) isteyen varsa elimde p72 obd1 satılık beyin var :D

E0041
24-02-2011, 18:16
egsoz borusu kaçlık olmalı ? 51 mi ? 63 mü ? arasında gittim geldim 63 lük boruları izmirden aldım şimdi düşünüyorum benim aracım crx ve kasa kısa borularda vti dan baya bi kısa orta susturucu koyayımmı koymayayımmı :) Headers hytech alacağım sonada otto veya megan düşünüyorum.. hytech headers 63 lük ara boru sonda otto veya megan araç kısa olduğu için 63lük borular çok boş gelirmi orta susturucu koyulsa dahamı iyi olur yoksa koyulmasamı daha iyi araç 750-800kg arası bu yüzden alt devirlerde sorunum yok.. motor b16a2

MiaMi
24-02-2011, 18:23
51 mm işini görecektir 63 mm çok büyük, 2,5" demek 200 hp VTI egsoz sistemi demek.

E0041
24-02-2011, 18:32
boruyu aldık demekki orta susturucu ile düşürücez flowu :)