Orijinalini görmek için tıklayınız : 2jz gte blok yapilisi
M_PROJECT
16-01-2010, 21:23
R0gE0D95gOA
http://www.youtube.com/watch?v=R0gE0D95gOA
çok maliyetli iş birkalıp tek sefer kullanılıo sonra çöp
blogun zımparalanmasına bayıldım
guzel vıdeo paylasım ıcın tesekkurler
suprolla
16-01-2010, 22:22
kumla kalıplamaya her zaman hayran kalmışımdır....en sevdiğim motorun nasıl yapıldığını görmekte ayrı güzelmiş sağolasın abicim :)
BlackStone
16-01-2010, 22:25
güzel paylaşım keşke daha kaliteli bi çekim ve devamıda olsaydı. tşkler..
o motor bloğu kumla kalıplama yöntemiyle üretilmiyo o kalıbın içine konulan maça denilen motorda boşluk oluşturmak için(kalıbın içinde) kullanılan parçalar evet o kum hatta silis kumu.Otomasyonda yani büyük kalıpların ray olarak ilerlediği yerde görülen şey esas kalıp biz o da alt ve üst derece diyoruz hatta derecenin içinde kalıbın yüzeyi siyah olarak görülüyor oda kömür tozudur yani kalıpta kömür tozu kullanıyolar.Zımpara işlemi motor bloğunun sarsaktan çıktıktan sonra(kalıbın kırılması) cnclere işlenmeye giderken kesici takımın uzun ömürlü olması için ve bloğun cnc ye veya cnclere düzgün bağlanması için yüzey pürüzlüğünün alınması için yapıolar.Hatta videonun bir bölümünde kalıba ergitilmiş metal dökülürken bişey katıyolar esas olan da o kalıbın tutması için (o da bende kalsın).Çok maliyetli bir iş değil yani bloğu yapmak için çoğu parça atılıyo gibi düşünmeyin motor bloğunun fiatına bakınca (sadece maçalar kalıpta kullanılan şeyler tek kullanımlık) hııı yatırım maliyeti yüksek milyon dolarlar diyim tabii otomasyon varsa çoğu yerde de motor bloğu bu sistemle üretiliyo yani extra bişi yok ama motor bloğunun iç kısımlarını zımpara yapan robot kol ki eski bir video olsa gerek teknolojilerinin yüksek olduğunun göstergesi bence
o motor bloğu kumla kalıplama yöntemiyle üretilmiyo o kalıbın içine konulan maça denilen motorda boşluk oluşturmak için(kalıbın içinde) kullanılan parçalar evet o kum hatta silis kumu.Otomasyonda yani büyük kalıpların ray olarak ilerlediği yerde görülen şey esas kalıp biz o da alt ve üst derece diyoruz hatta derecenin içinde kalıbın yüzeyi siyah olarak görülüyor oda kömür tozudur yani kalıpta kömür tozu kullanıyolar.Zımpara işlemi motor bloğunun sarsaktan çıktıktan sonra(kalıbın kırılması) cnclere işlenmeye giderken kesici takımın uzun ömürlü olması için ve bloğun cnc ye veya cnclere düzgün bağlanması için yüzey pürüzlüğünün alınması için yapıolar.Hatta videonun bir bölümünde kalıba ergitilmiş metal dökülürken bişey katıyolar esas olan da o kalıbın tutması için (o da bende kalsın).Çok maliyetli bir iş değil yani bloğu yapmak için çoğu parça atılıyo gibi düşünmeyin motor bloğunun fiatına bakınca (sadece maçalar kalıpta kullanılan şeyler tek kullanımlık) hııı yatırım maliyeti yüksek milyon dolarlar diyim tabii otomasyon varsa çoğu yerde de motor bloğu bu sistemle üretiliyo yani extra bişi yok ama motor bloğunun iç kısımlarını zımpara yapan robot kol ki eski bir video olsa gerek teknolojilerinin yüksek olduğunun göstergesi bence
bilgiler cok güsel teşekkürler
fakat oda bende kalsın dediginiz kısım kafama takıldı
2JZ ler türkiyede mi ürtetiliyor
bizim üretmemizi istemiyormusunuz motor bloklarını
keşke bize de ögretseydiniz evde kendime bol bol K20A üretirdim
Güzel video paylaşım için teşekürler.
Ferhat_V
17-01-2010, 20:17
benim bildiğim toyota motor parçalarından bazıları gebze sanayide toyotetsu fabrikasında üretiliyor parçalardan pek anlamam ama metal kalıplardan orada parça üretildiğini görmüştüm.. video için teşekkürler..
evet toyota birçok parçasını kendi üretiyor yalnızca benim bildiğim bundan 3yıl öncesine kadar ülkemizdeki üretici bazında yalnızca mercedes in aksaray fabrikası montaja yönelik çalışıyodu parçaları kendi üretmiyodu
o motor bloğu kumla kalıplama yöntemiyle üretilmiyo o kalıbın içine konulan maça denilen motorda boşluk oluşturmak için(kalıbın içinde) kullanılan parçalar evet o kum hatta silis kumu.Otomasyonda yani büyük kalıpların ray olarak ilerlediği yerde görülen şey esas kalıp biz o da alt ve üst derece diyoruz hatta derecenin içinde kalıbın yüzeyi siyah olarak görülüyor oda kömür tozudur yani kalıpta kömür tozu kullanıyolar.Zımpara işlemi motor bloğunun sarsaktan çıktıktan sonra(kalıbın kırılması) cnclere işlenmeye giderken kesici takımın uzun ömürlü olması için ve bloğun cnc ye veya cnclere düzgün bağlanması için yüzey pürüzlüğünün alınması için yapıolar.Hatta videonun bir bölümünde kalıba ergitilmiş metal dökülürken bişey katıyolar esas olan da o kalıbın tutması için (o da bende kalsın).Çok maliyetli bir iş değil yani bloğu yapmak için çoğu parça atılıyo gibi düşünmeyin motor bloğunun fiatına bakınca (sadece maçalar kalıpta kullanılan şeyler tek kullanımlık) hııı yatırım maliyeti yüksek milyon dolarlar diyim tabii otomasyon varsa çoğu yerde de motor bloğu bu sistemle üretiliyo yani extra bişi yok ama motor bloğunun iç kısımlarını zımpara yapan robot kol ki eski bir video olsa gerek teknolojilerinin yüksek olduğunun göstergesi bence
bilgiler hoş güzel ama bu sanırım bende kalsın dediğiniz şeyi dünyada tek siz biliyosunuz tebrik etmek lazım sizi buluşunuz için patent nosunu öğrenebilirmiyiz..:)
bilgiler cok güsel teşekkürler
fakat oda bende kalsın dediginiz kısım kafama takıldı
2JZ ler türkiyede mi ürtetiliyor
bizim üretmemizi istemiyormusunuz motor bloklarını
keşke bize de ögretseydiniz evde kendime bol bol K20A üretirdim
o kısmı sadece videoda gördüğüm için söledim ocaklarda bulunan ergitilmiş metale atılan aşıdır diyelim ama kalıbın istenilen şekilde çıkması için dikkat edilmesi gerekn çok parametre var sadece o bir önemli detay diyebiliriz.2JZ Türkiyede üretilmiyor:) ama çok rahat üretilebilir
dragstar
17-01-2010, 21:52
ferrarinin motorlarının üretimini izlemiştim ondada kumdan kalıp vardı tek seferlik ama o komple el yapımıydı üretimin bütün aşamaları
o motor bloğu kumla kalıplama yöntemiyle üretilmiyo o kalıbın içine konulan maça denilen motorda boşluk oluşturmak için(kalıbın içinde) kullanılan parçalar evet o kum hatta silis kumu.Otomasyonda yani büyük kalıpların ray olarak ilerlediği yerde görülen şey esas kalıp biz o da alt ve üst derece diyoruz hatta derecenin içinde kalıbın yüzeyi siyah olarak görülüyor oda kömür tozudur yani kalıpta kömür tozu kullanıyolar.Zımpara işlemi motor bloğunun sarsaktan çıktıktan sonra(kalıbın kırılması) cnclere işlenmeye giderken kesici takımın uzun ömürlü olması için ve bloğun cnc ye veya cnclere düzgün bağlanması için yüzey pürüzlüğünün alınması için yapıolar.Hatta videonun bir bölümünde kalıba ergitilmiş metal dökülürken bişey katıyolar esas olan da o kalıbın tutması için (o da bende kalsın).Çok maliyetli bir iş değil yani bloğu yapmak için çoğu parça atılıyo gibi düşünmeyin motor bloğunun fiatına bakınca (sadece maçalar kalıpta kullanılan şeyler tek kullanımlık) hııı yatırım maliyeti yüksek milyon dolarlar diyim tabii otomasyon varsa çoğu yerde de motor bloğu bu sistemle üretiliyo yani extra bişi yok ama motor bloğunun iç kısımlarını zımpara yapan robot kol ki eski bir video olsa gerek teknolojilerinin yüksek olduğunun göstergesi bence
Yöntemin adı kum kalıp yalnız. Cast molding. tabi ki günümüzde kalıplar saf kumdan üretilmiyor ancak mantık hala aynı. bir de bloklar demir blok die cast yapması çok zor zaten.
hiç döküm yapılmadanda motor blogu yapılabılıyor alımınyum kütükten, sadece 5axis cnc de yapılabılıyor hatta bulabılırsem paylasyım v8 motor blogunu dolu malzemeden işliyorlar benım meslegım oldugu için cok ilgimi çekmişti
http://www.youtube.com/watch?v=QsmiIeAkE-o
ahmet3425
18-01-2010, 19:23
makinaya bak yaw 10 dk dakkada v8 blogu imal etti:D
türker42
18-01-2010, 21:40
metal kalıplama yapacaksanız kumdan başka kalıp kullanılmaz zaten.
bilgiler cok güsel teşekkürler
fakat oda bende kalsın dediginiz kısım kafama takıldı
2JZ ler türkiyede mi ürtetiliyor
bizim üretmemizi istemiyormusunuz motor bloklarını
keşke bize de ögretseydiniz evde kendime bol bol K20A üretirdim
o kısmı sadece videoda gördüğüm için söledim ocaklarda bulunan ergitilmiş metale atılan aşıdır diyelim ama kalıbın istenilen şekilde çıkması için dikkat edilmesi gerekn çok parametre var sadece o bir önemli detay diyebiliriz.2JZ Türkiyede üretilmiyor:) ama çok rahat üretilebilir
Ben İzmirde bir döküm firmasını ziyaret etmiştim iş nedeniyle, mercedes, volvo gibi firmalara motor bloğu ve şanzıman blokları döken bi firmaydı..
Dediğine katılıyorum türkiyede yapılır.. Ama toyota gibi olmaz.. Toyota dünyanın en büyük otomotiv üreticisi çünkü, hiç bir üretici onun gibi olamaz..
makinaya bak yaw 10 dk dakkada v8 blogu imal etti:D
O video 10 dk ama, öyle bir bloğu dolu malzemeneden işlemek 6-7 saati bulur normal şartlarda..
O video 10 dk ama, öyle bir bloğu dolu malzemeneden işlemek 6-7 saati bulur normal şartlarda..aynen katılıyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.