Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 306 GTI filtre kit ve Chip önerileriniz...



cemo306
05-03-2010, 13:40
98 model 306 GTI için performansı destekleyecek ve aracı nefeslendirecek filtre kit'i taktırmayı düşünüyorum bununla ilgili önerileriniz nelerdir...

Bide araca 8200 veya 9000 chip yazdırayım diyorum...Chip'in araca katkısı nedir???Zararı faydası filan...

Aracı hiç dyno ya sokmadım bu işlemlerden önce bi dyno'ya sokup ciğeri'nin kaç okka olduğunu öğrenmek istiyorummm...Bilindik bi yer varmıdır...Bu işlemlerin fiyatlarını aşağı yukarı yazarsanız süper olur....Hımm bide carbon clean yaptırmak istiorum...

selim bayrak
05-03-2010, 14:13
PAŞAOGLUNDA DYNO YA SOKABILIRSIN bence chıp e falan girme gerek yok goofy gıt o bı ayar yapsın önce dyno ya git derim...kaybolan beygir varmı yokmu bi ona bak :D

SeRKaN
05-03-2010, 14:32
cem bizim weridigmiz kit en ideali suanda senin alicaginda ona benzer olur sadece fiyatlar ucuk olur bence gerek yok onu kullan sis lambasinida sok biz farkini baya hissetmistik...

TaGo
05-03-2010, 14:41
ne olup olmadığını görmek için bence öncelikle dynoya sok aracını. Aracın ne olduğunu görki, yaptıklarının ne kadar işe yaradığını anlıyabilesin.

cemo306
05-03-2010, 14:43
cem bizim weridigmiz kit en ideali suanda senin alicaginda ona benzer olur sadece fiyatlar ucuk olur bence gerek yok onu kullan sis lambasinida sok biz farkini baya hissetmistik...

Filtre yerde olduğu zaman yağmurlu havada kullanamıorum serkan biliosun...Islanmaması, pislenmemesi gerek...Şu anda boğazda takılı filtre bu sefer de olduğu gibi sıcak havayı çekiyo....Alttan boru çıkartsam filtreyi ortaya koysam pipercross tarzı mesela onada yer yok...106 ve 206 ya göre http://www.sahibinden.com/206_hava_filtresi_karbon_desenli_kazanli-86WQQaXQQ22068798WQQpXQQdisplayitem bu tarz filtreler var verim alınır diye düşünüorum..bnm araç için aksarayda sordum 275 lira dediler...150-170 olsa hemen alıcam ama henüz bulamadım...bi yer üniversal yaparıs dedi 100 liraya bu hafta sonu bi bakıcam...

Sefa_vts
05-03-2010, 14:44
PAŞAOGLUNDA DYNO YA SOKABILIRSIN bence chıp e falan girme gerek yok goofy gıt o bı ayar yapsın önce dyno ya git derim...kaybolan beygir varmı yokmu bi ona bak :D

Ne ayarı bu?

ayrıca 9.000 devir chip demişsinde.. 8.200 den fazlasının orjinalde(itecekler-egzantrik) hem sakat hem hayal olduğunu söylemem gerekir..

cemo306
05-03-2010, 14:46
PAŞAOGLUNDA DYNO YA SOKABILIRSIN bence chıp e falan girme gerek yok goofy gıt o bı ayar yapsın önce dyno ya git derim...kaybolan beygir varmı yokmu bi ona bak :D

paşaoğlunun adını çok duydum...şimdide sitesini inceliyorum...ne kadar dır dyno işlemi??? biliomusun...Önerin için teşekkür ederim...

Sefa_vts
05-03-2010, 14:49
50 lira.. 2 çeker..

Dou
05-03-2010, 14:52
30'du sanırım 2 çeker son gittiğimde :D

cemo306
05-03-2010, 14:55
ne olup olmadığını görmek için bence öncelikle dynoya sok aracını. Aracın ne olduğunu görki, yaptıklarının ne kadar işe yaradığını anlıyabilesin.

team paşaoğlu ile görüşmeler başladı dyno için...

SeRKaN
05-03-2010, 14:55
Filtre yerde olduğu zaman yağmurlu havada kullanamıorum serkan biliosun...Islanmaması, pislenmemesi gerek...Şu anda boğazda takılı filtre bu sefer de olduğu gibi sıcak havayı çekiyo....Alttan boru çıkartsam filtreyi ortaya koysam pipercross tarzı mesela onada yer yok...106 ve 206 ya göre http://www.sahibinden.com/206_hava_filtresi_karbon_desenli_kazanli-86WQQaXQQ22068798WQQpXQQdisplayitem bu tarz filtreler var verim alınır diye düşünüorum..bnm araç için aksarayda sordum 275 lira dediler...150-170 olsa hemen alıcam ama henüz bulamadım...bi yer üniversal yaparıs dedi 100 liraya bu hafta sonu bi bakıcam...

ewet o konuda haklisin biz yagmurda cikarmiyoduk arabayi sorun olmuodu o yuzden.bogazda oldugu zman iyi degil filtreye el surulmuyor nerdeyse sicaktan..106 ya ve 206 ya gore o filtreler gercekten cok iyi ve verimli yaz kis sorunsiz kullanailiosun.arastir bakalim butcene gore biseler alirsin.ama verimli olcakmi onuda goz onunde bulundur.

cemo306
05-03-2010, 14:56
50 lira.. 2 çeker..

paşaoğlunda mı yaptırdın??Bişey değilmiş yaa 50 liraysa...

cemo306
05-03-2010, 14:58
30'du sanırım 2 çeker son gittiğimde :D

ne zamandı son gittiğin....paşaoğlumuydu??? 50 kabülüm ya ben 80-100 arası bişeye hazırlamıştım kendimi...

desibel
05-03-2010, 14:59
dynoya sok bencede ilk önce aracını sonra yaptıklarınla nekadar güç aldını daha net görürsün ;) bence an mantıklısı filitreni boru ile farın arkasına doğru al filitrene soğuk oda yap sisfarına içerden bi boru ile filitrene uzat ben vtı öle yaptım son derece memnundum

cemo306
05-03-2010, 15:01
ewet o konuda haklisin biz yagmurda cikarmiyoduk arabayi sorun olmuodu o yuzden.bogazda oldugu zman iyi degil filtreye el surulmuyor nerdeyse sicaktan..106 ya ve 206 ya gore o filtreler gercekten cok iyi ve verimli yaz kis sorunsiz kullanailiosun.arastir bakalim butcene gore biseler alirsin.ama verimli olcakmi onuda goz onunde bulundur.

Bu ara baya baya bakıorum...Bişiler bulcammm...kullanıcılardan destek bekliyorum...Tampona filan delik açmak istemiorummm yoksa bi şekilde hallolcak ta...

cemo306
05-03-2010, 15:03
Ne ayarı bu?

ayrıca 9.000 devir chip demişsinde.. 8.200 den fazlasının orjinalde(itecekler-egzantrik) hem sakat hem hayal olduğunu söylemem gerekir..

sağlık olsun o zaman 8200 lük yapalım bakalım...Gerçi chip en son düşündüğüm şey...orj haliyle bile çok keyif alıyorum....306 GTI aşıgıyım çünkü...

erayakar
05-03-2010, 15:07
306 gti için ozel üretim kit yok ..ancak biraz hayal gücü kendin yapa bilirsin..simota filitre kitleri var ..306 çiple bile olsa standart motorla 9000 değil 8000 bile çevirmesi sağlıklı değil..

cemo306
05-03-2010, 15:09
dynoya sok bencede ilk önce aracını sonra yaptıklarınla nekadar güç aldını daha net görürsün ;) bence an mantıklısı filitreni boru ile farın arkasına doğru al filitrene soğuk oda yap sisfarına içerden bi boru ile filitrene uzat ben vtı öle yaptım son derece memnundum

Anlaşıldı ilk etapta dyno ile ciğer ölçümü yapılacak...söylediğini kafamda canlandırdım, soğuk oda olayı çok mantıklı bi hareket ama benim radyatör hortumu o kadar kötü bi yerde kiii her şeyi engelliyo...2.0cc filtre takayım dirum üstten baskı yapıo bende 1.6cc filtre ile kullanıorum...soğuk oda olayını araç üstünde bi düşüneyim...Bi tane stage2 civic varya onda soğuk oda olayına bittim farı filan iptal etmiş direk fardan hava alıo makinaaa...

Öneri için sağol...

cemo306
05-03-2010, 15:11
306 gti için ozel üretim kit yok ..ancak biraz hayal gücü kendin yapa bilirsin..simota filitre kitleri var ..306 çiple bile olsa standart motorla 9000 değil 8000 bile çevirmesi sağlıklı değil..

Motorda işlem yaptırmadan chip işi yalan gibi gözüküyor...Nasıl beygir katacağız bu araca o zaman???

Sefa_vts
05-03-2010, 15:14
ilk ölçüm 50 ikinci ölçüm 30.. bu arada filtre kitini hazırla chip işine karar vermiş ol aradaki farkı gör..

Ayrıca aracın tüm bakımlarını yaptırıp dynoya git.. yağ-emme manifoldu temizliği-carbon clean-kompresyon testi gibi..

Dou
05-03-2010, 15:16
4wd 50 diye hatırlıyorum,

2wd hep 30 du yazın.

Şimdi değiştiyse eyvallah, onu bilmiyorum.

Sefa_vts
05-03-2010, 15:18
4wd 50 diye hatırlıyorum,

2wd hep 30 du yazın.

Şimdi değiştiyse eyvallah, onu bilmiyorum.

Değişti :)

Dou
05-03-2010, 15:21
Değişti :)

Öğrendiğim iyi oldu sağol Sefa :)

cemo306
05-03-2010, 15:22
ilk ölçüm 50 ikinci ölçüm 30.. bu arada filtre kitini hazırla chip işine karar vermiş ol aradaki farkı gör..

Ayrıca aracın tüm bakımlarını yaptırıp dynoya git.. yağ-emme manifoldu temizliği-carbon clean-kompresyon testi gibi..

o zaman yağ değişimi, buji değişimi, yağ filtresi, benzin filtresi, emme manifoldu ve kompresyon testini bilmiorum ama öğreniriz, carbon clean sonra dyno testi. yeni filtrede yanımda olsun eski filtre yeni filtre bi yüzleşsin...Bide düz boru ve otto yu takayım gitmeden....

cemo306
05-03-2010, 15:23
4wd 50 diye hatırlıyorum,

2wd hep 30 du yazın.

Şimdi değiştiyse eyvallah, onu bilmiyorum.

50 lira verelim,, ne olduğunu görelim....

Sefa_vts
05-03-2010, 15:28
o zaman yağ değişimi, buji değişimi, yağ filtresi, benzin filtresi, emme manifoldu ve kompresyon testini bilmiorum ama öğreniriz, carbon clean sonra dyno testi. yeni filtrede yanımda olsun eski filtre yeni filtre bi yüzleşsin...Bide düz boru ve otto yu takayım gitmeden....

Dediklerini aslında şöylede yapabilirsin.. olduğu gibi götürüp,bakımlarını yapıp götürüp filtreni egzozunu takabilirsin.. ki bakımlı aracın farkı daha da net çıkar

Sonuçta filtren soğuk hava çekemicek olduğu yerde ve pek bir fark göremiceksin,sonra işe yaramadı diye kafana takarsın..


Kompresyon testi ise pistonların sıkıştırma testi bir nevi.. Yağ kaçağı vs varmı anlamaya yarar.. Benim fikirlerim böyle gerisine erel yorum yapar artık..Şimdiden kolay gelsin..

cemo306
05-03-2010, 15:30
Dediklerini aslında şöylede yapabilirsin.. olduğu gibi götürüp,bakımlarını yapıp götürüp filtreni egzozunu takabilirsin.. ki bakımlı aracın farkı daha da net çıkar

Sonuçta filtren soğuk hava çekemicek olduğu yerde ve pek bir fark göremiceksin,sonra işe yaramadı diye kafana takarsın..


Kompresyon testi ise pistonların sıkıştırma testi bir nevi.. Yağ kaçağı vs varmı anlamaya yarar.. Benim fikirlerim böyle gerisine erel yorum yapar artık..Şimdiden kolay gelsin..

Baya bi yardımcı oldun sağolasın....Önerilerin için teşekkürler...

selim bayrak
05-03-2010, 15:40
Ne ayarı bu?

ayrıca 9.000 devir chip demişsinde.. 8.200 den fazlasının orjinalde(itecekler-egzantrik) hem sakat hem hayal olduğunu söylemem gerekir..

time ing ayarı yani pejo gti citroen vts grubuna yapıor kısacası emme basma sente ayarı avans ayarını yapıor zamanla bu araçların ayarları bozuldugu için yapılan bi işlem ben goofy e yaptırmıstım zamanında......;)

Sefa_vts
05-03-2010, 15:57
time ing ayarı yani pejo gti citroen vts grubuna yapıor kısacası emme basma sente ayarı avans ayarını yapıor zamanla bu araçların ayarları bozuldugu için yapılan bi işlem ben goofy e yaptırmıstım zamanında......;)

İyi yaptırmışsın tebrik ederim..

306 nın kasnaklarında bu mümkün olmuyor ne yazıkki.. Daha doğrusu,çok az bir payı var.. mantığı yok ayarlı kasnak almadan..