PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 206rc cai montajı



R21TURBO 41
08-03-2010, 22:37
Forumdaki deneyimli arkadaşlar sayesinde , tek seferde doğru değişikliği yapabiliyor olabilmemden ötürü , öncelikle schumi ( Şuayp ) , ve ömeRC ( Ömer ) e sonsuz teşekkürler....

Bu akşam stock hava filitresi ile ilgili ne varsa söktüm..
Filtre kutusu..
Filtre kutusunun altındaki , ahtapota benzeyen kocaman plastik parça.
Eektrikli motor.( Manifolttan bu motora gelen hortumu körledim )
Siyah topa benzer hava tüpü.. ( Benzin buharını dönüştüren ?? bir ekipman sanırım )
Hazırladığım krom boruyu monte edip , ucuna simota karbon filtre koydum.. Biraz ufak ama herbi tarafı kapalı sadece önü açık , yağmurlar tamamen bitene kadar büyük açık bir filtre koymak istemedim..
Filtrenin yeri çok iyi oldu , sol lastik davlunbaz uzantısının üzerine kuzu gibi yatırdım :) , ayrıca dışarıdan fresh air alan sistemin tam altına denk gelmeside ayrı bir güzellik oldu.. :)..
76mm HKS nin sesini bastıracak kadar filtre böğürtüsü veriyor , pisikolojiktir ama sankim daha iyi yürüdü... Gölcük ten İzmit e 20km dip gaz geldim , ilk kez bu arabaya gazlamak hoşuma gitti :) .... Depodaki 95 oktan bitsin diye ışık yandıktan 40km sonra benzinliğe gidip 97 oktan shell aldım , ve buraya kadar çok güzel olan herşey resetlendi :( , Arabayı çalıştırıp 50 metre ilerledimki ANTIPOLLITION FOLD hatası verip arıza ışığı yaktı.... Devirlenmesinde sorun yok , 7250 çeviriyor , gidişinde hissedilir bir düşüşte olmadı...
Sanıyorum , benzin buharını dönüştüren yada her ne halt ediyosa işte , topa benzeyen hava tüpünü sökmekle hata ettim , sebebi budur diye düşünüyorum , yarın servise gidip bilgisayara bağlatacam , o nesneyide yanıma alıyım büyük ihtimalle ondan olsa gerek , 206RC performans problemi topiğinde bu parçanın sebeb olduğunu okumuştum , ama 30km sonra yeni benzin aldıktan sonra yapması aklıma şu sorularıda getirdi , deponun dibinden pislik mi geldi , aldığım benzin mi pisti.. Yarın kesinleşir paylaşırım...

Cem.B
08-03-2010, 22:47
tam okumadım ama o kiti altta ve üstte 2 sensör var onlarada yer yapıp kite monte etmezsen pek bişi bekleme o caiden

R21TURBO 41
08-03-2010, 22:56
tam okumadım ama o kiti altta ve üstte 2 sensör var onlarada yer yapıp kite monte etmezsen pek bişi bekleme o caiden

Üstteki sensörde sorun yok , boğazdan çıkan hortumu sökmediğim için o sensöre ellenmedi , ama altta herhangibir sensör görmedim..

Cem.B
08-03-2010, 22:59
sensör deilde orda hortum gibii bişi olcak sanırım bilmiorum ben taktığımda vardı bi altta bi üstte :)

RCkid
09-03-2010, 07:32
üstteki breather, krank'dan gelen yağ buharının emmeye gitmesine yarıyor. takmasınız da olur hatta daha iyi olur. gaz kelebeğiniz temiz kalır

R21TURBO 41
09-03-2010, 13:22
Sorun çözüldü , oem filtre ve ekipmanlarını sökerken işi abartmışız , hava motoru sökülünce devre tamamlamadığı için arıza ışığı yakmış.. Motoru yerine koyup K&N in sitesinde verdiği montaj şekline göre bağlantıları yapınca sorun ortadan kalktı..

barışbazan
09-03-2010, 13:26
Hayır ben bunu forumda 1 2 yerde daha yazmıştım bende yaşadım mepaya çok gidim geldim araştırdım 2.0 litreli Peugeot motorlarda (ew10j4 ew10j4rs) 97 oktan benzine karşı böyle bir tepki veriyor..Bende de 2.0 138 lik motor var bana servisten hep 95 oktan almamı ve çeyreğin altına düşürülmemesi gerektiğini söylemişlerdi söylemişlerdi:)

Schumi
09-03-2010, 15:02
Problem 97 oktan yüzünden değil Barış Bazan. 97 oktan yüzünden arıza ışığı yakmaz zaten. Sorun arkadaşın bahsettiği gibi biraz fazla sökmesinden. :)

barışbazan
09-03-2010, 15:48
Bende yaktı:)Aldığım takdirde de yakıyor:)Ondan yola çıktım 97 oktan deyince

Muti
09-03-2010, 15:57
cai yi custom mu yaptınız yoksa orjinal mi aldınız??

R21TURBO 41
09-03-2010, 17:39
cai yi custom mu yaptınız yoksa orjinal mi aldınız??

60mm aliminyum borudan custom yaptım..

R21TURBO 41
09-03-2010, 17:42
Problem 97 oktan yüzünden değil Barış Bazan. 97 oktan yüzünden arıza ışığı yakmaz zaten. Sorun arkadaşın bahsettiği gibi biraz fazla sökmesinden. :)

Yetkili serviste ustanın yüz ifadesi çok komikti , ' abi allahtan emme manifoltunu söküp bagaja koymamışınız '' dedi... 206RC ile ilgili CAİ doktora mızıda yapmış , öğrenmiş olduk...

Schumi
09-03-2010, 19:21
CAI'yi nasıl tutturdun. Filtre kutusunu kullanan orjinal demiri kullandın mı ?

Schumi
09-03-2010, 19:23
Bende yaktı:)Aldığım takdirde de yakıyor:)Ondan yola çıktım 97 oktan deyince

Arkadaşlarım GTI'larda bende eski 206Quiksilver ve şimdiki RC'imde senelerdir 97 oktan kullanıyoruz. Bence başka bir sebepten o lamba yanıyor olabilir ve servis ufak bir baştan savma yapmış olabilir. Çünkü 97 oktan yüzünden yanan lamba hiç duymadım görmedim.

barışbazan
09-03-2010, 20:05
Başka sebepten olamaz baktırmıştım makinede de çıkmıyordu ne o2 sensörü ne ısı sensörü ne katalizör tıkalılığı..307 lerin ecu ları 95 oktana göre ayarlanmış he belki sırf 307 dedir onu bilemem ben aynı motor diye ew10j4 dedim:)Mepada Ali Şahin diye iyi bir usta var bilirsiniz belki kendi de söylemişti.
Quicksilverı kategoriye zaten sokmadım:)

Murat
09-03-2010, 20:22
ARIZA kodlrı aynımıydı.

bende 2 senedir97 kulanıyorm.

R21TURBO 41
09-03-2010, 21:16
CAI'yi nasıl tutturdun. Filtre kutusunu kullanan orjinal demiri kullandın mı ?

Yok kullanmadım , siyah renkte cırt kelepçe ile sabitledim..

Schumi
09-03-2010, 21:16
Başka sebepten olamaz baktırmıştım makinede de çıkmıyordu ne o2 sensörü ne ısı sensörü ne katalizör tıkalılığı..307 lerin ecu ları 95 oktana göre ayarlanmış he belki sırf 307 dedir onu bilemem ben aynı motor diye ew10j4 dedim:)Mepada Ali Şahin diye iyi bir usta var bilirsiniz belki kendi de söylemişti.
Quicksilverı kategoriye zaten sokmadım:)

Peki o zaman söyle sorayım. Antipollution Fault verdiği zaman bilgisayara bağlatınca o2, ısı yada katalizör hatası vermiyor ya. Ne hatası veriyor ? OBD standartlarına göre birde P harfi ile başlayan hata kodları var. Oda olur.

R21TURBO 41
09-03-2010, 21:23
Clio RS ile denemiştim ve beklemediğim bir şekilde geri düştüm , bunun üzerine hemen ertesi gün dyno ya soktum arabayı 8kw düşük çıktı.. Egzost sitemi üzerinde 3-4 farklı uygulama denedim , bujileri değiştirdim , iridyum buji denedim , yok yok yok , 8kw düşüş nedenini çözemedim.. Aradan 15-20 gün geçti kardeşimle benzinliğe yanaştık , her zamanki gibi 97 istedim , kardeşim '' Ne gerek var bedavaya fazla para veriyon 2 oktanla dahamı iyi gidiyo ben hep 95 alıyorum ' dedi ve o an bende bir aydınlanma oldu.. Benzin almaktan vazgeçip depodaki benzini iyice bitirdim , 97 oktan ile fulledim , 200km yol yapıp arabayı dyno ya çıkardım.. Kayıp olan 8 kw geri geldi... Kullandığım sürede 97 oktanın bir zararını görmedim , farklı modellerde olabilir ona bişey diyemem..

barışbazan
09-03-2010, 22:30
Forumdaki deneyimli arkadaşlar sayesinde , tek seferde doğru değişikliği yapabiliyor olabilmemden ötürü , öncelikle schumi ( Şuayp ) , ve ömeRC ( Ömer ) e sonsuz teşekkürler....

Bu akşam stock hava filitresi ile ilgili ne varsa söktüm..
Filtre kutusu..
Filtre kutusunun altındaki , ahtapota benzeyen kocaman plastik parça.
Eektrikli motor.( Manifolttan bu motora gelen hortumu körledim )
Siyah topa benzer hava tüpü.. ( Benzin buharını dönüştüren ?? bir ekipman sanırım )
Hazırladığım krom boruyu monte edip , ucuna simota karbon filtre koydum.. Biraz ufak ama herbi tarafı kapalı sadece önü açık , yağmurlar tamamen bitene kadar büyük açık bir filtre koymak istemedim..
Filtrenin yeri çok iyi oldu , sol lastik davlunbaz uzantısının üzerine kuzu gibi yatırdım :) , ayrıca dışarıdan fresh air alan sistemin tam altına denk gelmeside ayrı bir güzellik oldu.. :)..
76mm HKS nin sesini bastıracak kadar filtre böğürtüsü veriyor , pisikolojiktir ama sankim daha iyi yürüdü... Gölcük ten İzmit e 20km dip gaz geldim , ilk kez bu arabaya gazlamak hoşuma gitti :) .... Depodaki 95 oktan bitsin diye ışık yandıktan 40km sonra benzinliğe gidip 97 oktan shell aldım , ve buraya kadar çok güzel olan herşey resetlendi :( , Arabayı çalıştırıp 50 metre ilerledimki ANTIPOLLITION FOLD hatası verip arıza ışığı yaktı.... Devirlenmesinde sorun yok , 7250 çeviriyor , gidişinde hissedilir bir düşüşte olmadı...
Sanıyorum , benzin buharını dönüştüren yada her ne halt ediyosa işte , topa benzeyen hava tüpünü sökmekle hata ettim , sebebi budur diye düşünüyorum , yarın servise gidip bilgisayara bağlatacam , o nesneyide yanıma alıyım büyük ihtimalle ondan olsa gerek , 206RC performans problemi topiğinde bu parçanın sebeb olduğunu okumuştum , ama 30km sonra yeni benzin aldıktan sonra yapması aklıma şu sorularıda getirdi , deponun dibinden pislik mi geldi , aldığım benzin mi pisti.. Yarın kesinleşir paylaşırım...

Sizede hayırlı olsun bu arada yeni filtreniz:)

Murat
09-03-2010, 22:45
Clio RS ile denemiştim ve beklemediğim bir şekilde geri düştüm , bunun üzerine hemen ertesi gün dyno ya soktum arabayı 8kw düşük çıktı.. Egzost sitemi üzerinde 3-4 farklı uygulama denedim , bujileri değiştirdim , iridyum buji denedim , yok yok yok , 8kw düşüş nedenini çözemedim.. Aradan 15-20 gün geçti kardeşimle benzinliğe yanaştık , her zamanki gibi 97 istedim , kardeşim '' Ne gerek var bedavaya fazla para veriyon 2 oktanla dahamı iyi gidiyo ben hep 95 alıyorum ' dedi ve o an bende bir aydınlanma oldu.. Benzin almaktan vazgeçip depodaki benzini iyice bitirdim , 97 oktan ile fulledim , 200km yol yapıp arabayı dyno ya çıkardım.. Kayıp olan 8 kw geri geldi... Kullandığım sürede 97 oktanın bir zararını görmedim , farklı modellerde olabilir ona bişey diyemem..

annamadım.zaten 97 istemişin.depoyu bitirip gene 97 istemişin.e fark ne ?

Schumi
09-03-2010, 22:49
İçindeki 95 ile 97 karışmasın yada mümkün olduğunca az karışsın diye.

R21TURBO 41
09-03-2010, 22:51
Sizede hayırlı olsun bu arada yeni filtreniz:)

Biraz sahmetli oldu ama , oldu...
Teşekkürler..

R21TURBO 41
09-03-2010, 22:53
İçindeki 95 ile 97 karışmasın yada mümkün olduğunca az karışsın diye.

:icon_tup: :icon_tup: :icon_tup: :icon_tup:

Murat
09-03-2010, 23:05
Clio RS ile denemiştim ve beklemediğim bir şekilde geri düştüm , bunun üzerine hemen ertesi gün dyno ya soktum arabayı 8kw düşük çıktı.. Egzost sitemi üzerinde 3-4 farklı uygulama denedim , bujileri değiştirdim , iridyum buji denedim , yok yok yok , 8kw düşüş nedenini çözemedim.. Aradan 15-20 gün geçti kardeşimle benzinliğe yanaştık , her zamanki gibi 97 istedim , kardeşim '' Ne gerek var bedavaya fazla para veriyon 2 oktanla dahamı iyi gidiyo ben hep 95 alıyorum ' dedi ve o an bende bir aydınlanma oldu.. Benzin almaktan vazgeçip depodaki benzini iyice bitirdim , 97 oktan ile fulledim , [/B]200km yol yapıp arabayı dyno ya çıkardım.. Kayıp olan 8 kw geri geldi... Kullandığım sürede 97 oktanın bir zararını görmedim , farklı modellerde olabilir ona bişey diyemem..

yaf ben mi ynnış okuyorum.hastayım ama o kadarmı yani :D

R21TURBO 41
09-03-2010, 23:08
Ben her zaman 97 alıyorum , ama kardeşim her zaman 95 alıyormuş ve 177hp ölçümünden sonra ben hiç benzin almadım arabaya.. Yani kardeşim arabaya binerken gidip 95 alıyormuş bunu öğrenince depodaki benzini bitirip 97 aldım... Yani aracı sadece ben kullanmıyorum :) :)

Murat
09-03-2010, 23:12
heh şimdi oldu.ben kardeşin kendi arabasına 95 alıyor sandım.

R21TURBO 41
09-03-2010, 23:15
heh şimdi oldu.ben kardeşin kendi arabasına 95 alıyor sandım.

Elinden gelse kızartmalık yağ koyacak depoyada allahtan o kadar abartmıyo euro diesell le idare ediyo.. :D :D :D

Murat
09-03-2010, 23:20
Elinden gelse kızartmalık yağ koyacak depoyada allahtan o kadar abartmıyo euro diesell le idare ediyo.. :D :D :D

iyiymiş. :):)...

Muti
10-03-2010, 01:22
maliyeti ne tuttu??

ömeRC
10-03-2010, 09:09
bi aralar 97 ile 95 aynı para idi 97 almıştım ne arıza lambası yaktı nede herhangi bişe...benim aracımda antipolition fault yazısı sadece araba ile 70-80 şehir içinde gezince yarım saat sora hemen yanıyor nedenide araba o zaman çok ısınıyor ve kat olmadığından hemen uyarı veriyor ama dip gaz 1 saat gezsem hiç bir sorun yok tam 3 kez denedim ve hep anlattığım gibi oldu:)

R21TURBO 41
10-03-2010, 12:29
maliyeti ne tuttu??

10tl boru
10tl sensör girişleri için kaynak işleri
Filtre vardı
Kendim söküp taktığım için işçilik yok.

20tl ye hallodu

Cem.B
10-03-2010, 12:37
hehe bedava tutmuş

ömeRC
10-03-2010, 14:24
süper fiyat istediğini de aldıysan on numara:))bol gazlamalar...

R21TURBO 41
10-03-2010, 21:10
süper fiyat istediğini de aldıysan on numara:))bol gazlamalar...

Şu an komple açık ve büyük bir filtre koymadım , smota karbon var kapalı olduğu için onu terciğ ettim ne olur ne olmaz yağmurlar iyice kesilsin ondan sonra büyüğünü koyarım ama filtre sesi çok hoşuma gitti...

Teşekkürler..

ömeRC
11-03-2010, 09:10
Şu an komple açık ve büyük bir filtre koymadım , smota karbon var kapalı olduğu için onu terciğ ettim ne olur ne olmaz yağmurlar iyice kesilsin ondan sonra büyüğünü koyarım ama filtre sesi çok hoşuma gitti...

Teşekkürler..
evet abi yağmurda çok su alıyor filtrenin olduğu yer bide benim araba epey alçak ama filtreyi örten bir bez var değişik bi yapısı var su tutmuyor desem yalan sölemem ama yinede yağmurda çıkarma mecbur kalmadıkça gaz basmazsanda bişe olmaz belik ama gaz basmamakta elde olmuyor bazen:)

bilalMW
11-03-2010, 10:49
10tl boru
10tl sensör girişleri için kaynak işleri
Filtre vardı
Kendim söküp taktığım için işçilik yok.

20tl ye hallodu

ucuza gelmiş güzel valla. :icon_tup:

R21TURBO 41
11-03-2010, 14:13
Havalar açsın , 60 lık boruyu tampodaki ızgaraya kadar indirip , ucuna büyük ve kaliteli bir filtre monte edicem , gaz kelebeği ile filtre arasındaki 60 lık krom boruyu komple izolasyon ile kaplayıp , motor sıcaklığından etkilenmesini minimuma indiricem.. Oda tahmini 50 liraya hallolur...
Hatta en güzel hava soğutma sistemi olan intercool radyatörü monte edip işi biraz abartabilirim... 2.3 litrelik bir intercool atmosferikre sorunsuz kullanılabilir bence.. :)

BTU
11-03-2010, 15:21
Antipollution fault u bende de kanister yüzünden vermişti, değiştirdik düzeldi. Usta uygulamanın bir fotoğrafını koysan da biz de nasiplensek :) En azından ölçme biçme işleminden yırtmış oluruz.

R21TURBO 41
12-03-2010, 07:25
Uygulamayı yaparken kopya çektiğim linki veriyim o daha çok yardımcı olur , saolsun Ömer (ömeRC) söyledi banada çok kolay hallettik...

http://www.knfilters.com/instructions/69-7503_inst.pdf

bilalMW
12-03-2010, 21:09
Havalar açsın , 60 lık boruyu tampodaki ızgaraya kadar indirip , ucuna büyük ve kaliteli bir filtre monte edicem , gaz kelebeği ile filtre arasındaki 60 lık krom boruyu komple izolasyon ile kaplayıp , motor sıcaklığından etkilenmesini minimuma indiricem.. Oda tahmini 50 liraya hallolur...
Hatta en güzel hava soğutma sistemi olan intercool radyatörü monte edip işi biraz abartabilirim... 2.3 litrelik bir intercool atmosferikre sorunsuz kullanılabilir bence.. :)

bi sn üstad 60 lık boru gaz kelebeğinden çıkıcak 2.3 ltlik bir intercooler'a giricek sonrada çıkıp filtreyle buluşucak öylemi?:confused: daha önce böyle bişey duydum ama hiç denendimi bilmiyorum işe yarıyormu gerçekten?

R21TURBO 41
12-03-2010, 21:15
Amaç havayı soğutmaksa , bunu intercool den daha iyi hiçbirşey yapamaz bence... Şöle düşünüyorum , tampona intercool montajı yapılacak , emiş yerine açık büyük bir filtre monte edilecek , çıkışından 60 lık boru ile gaz kelebeğine gidecek.. Hatta diğer aracımdaki intercool ü su ile soğutan sistemin aynını monte edip , işi abartabilirim.. 30-32 derece ortam sıcaklığında 10-12 derecedeki hava ile motoru besliyebilmek yazın yaşanan performans kaybını minimize edecektir.. Tabi denemeden birşey sölemek zor.. Deneyip göricez..

bilalMW
12-03-2010, 22:22
mantıklı geldi aslında üstad dediğin ama kafama takılan şey şu hava daha çok yol katedicek sanki o zaman motor hava çekmekte zorlanma yaşarmı böyle bişey olabilirmi? daha az hava çekmesin?

http://img266.imageshack.us/img266/5885/frontmounthcoldairfilte.jpg

bu sorularmını haricinde mantıklı tamimiyle hatta su püskürtme filan olursa daha da güzel olur. :)

Schumi
12-03-2010, 22:35
Atmosferikte intercooler yada radyatör ne derseniz diyin mantıklı olmaz mağlesef. Çünkü havanın debisi düşecek. Ortada basınç yok emiş var. Zaten intercooler çektiğiniz havayı daha soğutmaz ki. Onun espirisi kompressörden (turbo yada sc) den gelen sıkışarak ısınmış havayı dış havaya yakın bir ısıya getirmeye çalışmak. Dış havadan çektiğin havayı tekrar dış havadan gelen hava ile soğutamazsın ki. Boşuna fantezi yapmaya gerek yok bence. :)

bilalMW
12-03-2010, 22:40
Atmosferikte intercooler yada radyatör ne derseniz diyin mantıklı olmaz mağlesef. Çünkü havanın debisi düşecek. Ortada basınç yok emiş var. Zaten intercooler çektiğiniz havayı daha soğutmaz ki. Onun espirisi kompressörden (turbo yada sc) den gelen sıkışarak ısınmış havayı dış havaya yakın bir ısıya getirmeye çalışmak. Dış havadan çektiğin havayı tekrar dış havadan gelen hava ile soğutamazsın ki. Boşuna fantezi yapmaya gerek yok bence. :)

kastettiğim şey buydu işte :(

Murat
12-03-2010, 23:15
zamanında bir vts idi sanırım, boruya klima tertibatı yapmışlardı. intake borusu buz tutuyordu :D

Schumi
13-03-2010, 00:00
O olabilir. Orjinal boruya direnç sağlamadan sadece Cry CO2 felan basıp intake borusu soğutulabilinir. Özellikle yaz aylarında güzelde olur ama bence bunlar sineğin yağ kısımları. O kadar sıkmaya gerek yok. :)

Murat
13-03-2010, 00:31
bu durumda borunun içinden geçen havanın soğuyacak kadar içerde kalması gerekir ki yüksek devirlerde bir birim havanın girmesi ile çıkması milisaniyenin kaçta biridir kimbilir.

bence en mantıklısı manifoldun soğuk tutulması.bunuda en azından bir conta vs ile yapabiliriz.çok aradım ama ben bulamadım işe yarayacak bi conta tr de.eğer bulmuş olsaydım, manifoldu da ısı geçirmeyen porselen parçacıklı bir macunla kaplayacaktım.böylelikle hem motor kapağından, hemde kaput altı sıcaklıktan etkilenmemiş olacaktı.conta olmadan bu uygulama aksi sonuç yaratıp manifoldun soğumasını engelleyebilir diye yapmadık.

R21TURBO 41
13-03-2010, 02:13
Atmosferikte intercooler yada radyatör ne derseniz diyin mantıklı olmaz mağlesef. Çünkü havanın debisi düşecek. Ortada basınç yok emiş var. Zaten intercooler çektiğiniz havayı daha soğutmaz ki. Onun espirisi kompressörden (turbo yada sc) den gelen sıkışarak ısınmış havayı dış havaya yakın bir ısıya getirmeye çalışmak. Dış havadan çektiğin havayı tekrar dış havadan gelen hava ile soğutamazsın ki. Boşuna fantezi yapmaya gerek yok bence. :)

İntercool ü soğutacak hava ile filtrenin çektiği hava arasında sıcaklık farkı olmayacağından yada çok az olacağından , gereksiz olduğuna katılıyorum :) , en güzeli efendi efendi düzgün bir CAI yapıp , en fazla motora yakın bölgeleri izole etmek.. :)

BTU
13-03-2010, 04:13
el emeği göz nuru, yazık olmasın sonra :)