User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
50 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 206rc cai montajı

  1. #1
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    206rc cai montajı

    Forumdaki deneyimli arkadaşlar sayesinde , tek seferde doğru değişikliği yapabiliyor olabilmemden ötürü , öncelikle schumi ( Şuayp ) , ve ömeRC ( Ömer ) e sonsuz teşekkürler....

    Bu akşam stock hava filitresi ile ilgili ne varsa söktüm..
    Filtre kutusu..
    Filtre kutusunun altındaki , ahtapota benzeyen kocaman plastik parça.
    Eektrikli motor.( Manifolttan bu motora gelen hortumu körledim )
    Siyah topa benzer hava tüpü.. ( Benzin buharını dönüştüren ?? bir ekipman sanırım )
    Hazırladığım krom boruyu monte edip , ucuna simota karbon filtre koydum.. Biraz ufak ama herbi tarafı kapalı sadece önü açık , yağmurlar tamamen bitene kadar büyük açık bir filtre koymak istemedim..
    Filtrenin yeri çok iyi oldu , sol lastik davlunbaz uzantısının üzerine kuzu gibi yatırdım , ayrıca dışarıdan fresh air alan sistemin tam altına denk gelmeside ayrı bir güzellik oldu.. ..
    76mm HKS nin sesini bastıracak kadar filtre böğürtüsü veriyor , pisikolojiktir ama sankim daha iyi yürüdü... Gölcük ten İzmit e 20km dip gaz geldim , ilk kez bu arabaya gazlamak hoşuma gitti .... Depodaki 95 oktan bitsin diye ışık yandıktan 40km sonra benzinliğe gidip 97 oktan shell aldım , ve buraya kadar çok güzel olan herşey resetlendi , Arabayı çalıştırıp 50 metre ilerledimki ANTIPOLLITION FOLD hatası verip arıza ışığı yaktı.... Devirlenmesinde sorun yok , 7250 çeviriyor , gidişinde hissedilir bir düşüşte olmadı...
    Sanıyorum , benzin buharını dönüştüren yada her ne halt ediyosa işte , topa benzeyen hava tüpünü sökmekle hata ettim , sebebi budur diye düşünüyorum , yarın servise gidip bilgisayara bağlatacam , o nesneyide yanıma alıyım büyük ihtimalle ondan olsa gerek , 206RC performans problemi topiğinde bu parçanın sebeb olduğunu okumuştum , ama 30km sonra yeni benzin aldıktan sonra yapması aklıma şu sorularıda getirdi , deponun dibinden pislik mi geldi , aldığım benzin mi pisti.. Yarın kesinleşir paylaşırım...
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  2. #2
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam okumadım ama o kiti altta ve üstte 2 sensör var onlarada yer yapıp kite monte etmezsen pek bişi bekleme o caiden

  3. #3
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam okumadım ama o kiti altta ve üstte 2 sensör var onlarada yer yapıp kite monte etmezsen pek bişi bekleme o caiden
    Üstteki sensörde sorun yok , boğazdan çıkan hortumu sökmediğim için o sensöre ellenmedi , ama altta herhangibir sensör görmedim..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  4. #4
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensör deilde orda hortum gibii bişi olcak sanırım bilmiorum ben taktığımda vardı bi altta bi üstte

  5. #5
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üstteki breather, krank'dan gelen yağ buharının emmeye gitmesine yarıyor. takmasınız da olur hatta daha iyi olur. gaz kelebeğiniz temiz kalır
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  6. #6
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun çözüldü , oem filtre ve ekipmanlarını sökerken işi abartmışız , hava motoru sökülünce devre tamamlamadığı için arıza ışığı yakmış.. Motoru yerine koyup K&N in sitesinde verdiği montaj şekline göre bağlantıları yapınca sorun ortadan kalktı..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  7. #7

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayır ben bunu forumda 1 2 yerde daha yazmıştım bende yaşadım mepaya çok gidim geldim araştırdım 2.0 litreli Peugeot motorlarda (ew10j4 ew10j4rs) 97 oktan benzine karşı böyle bir tepki veriyor..Bende de 2.0 138 lik motor var bana servisten hep 95 oktan almamı ve çeyreğin altına düşürülmemesi gerektiğini söylemişlerdi söylemişlerdi

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Problem 97 oktan yüzünden değil Barış Bazan. 97 oktan yüzünden arıza ışığı yakmaz zaten. Sorun arkadaşın bahsettiği gibi biraz fazla sökmesinden.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende yaktıAldığım takdirde de yakıyorOndan yola çıktım 97 oktan deyince

  10. #10
    Muti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cai yi custom mu yaptınız yoksa orjinal mi aldınız??

  11. #11
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Muti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cai yi custom mu yaptınız yoksa orjinal mi aldınız??
    60mm aliminyum borudan custom yaptım..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  12. #12
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Problem 97 oktan yüzünden değil Barış Bazan. 97 oktan yüzünden arıza ışığı yakmaz zaten. Sorun arkadaşın bahsettiği gibi biraz fazla sökmesinden.
    Yetkili serviste ustanın yüz ifadesi çok komikti , ' abi allahtan emme manifoltunu söküp bagaja koymamışınız '' dedi... 206RC ile ilgili CAİ doktora mızıda yapmış , öğrenmiş olduk...
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    CAI'yi nasıl tutturdun. Filtre kutusunu kullanan orjinal demiri kullandın mı ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı barışbazan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende yaktıAldığım takdirde de yakıyorOndan yola çıktım 97 oktan deyince
    Arkadaşlarım GTI'larda bende eski 206Quiksilver ve şimdiki RC'imde senelerdir 97 oktan kullanıyoruz. Bence başka bir sebepten o lamba yanıyor olabilir ve servis ufak bir baştan savma yapmış olabilir. Çünkü 97 oktan yüzünden yanan lamba hiç duymadım görmedim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #15

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başka sebepten olamaz baktırmıştım makinede de çıkmıyordu ne o2 sensörü ne ısı sensörü ne katalizör tıkalılığı..307 lerin ecu ları 95 oktana göre ayarlanmış he belki sırf 307 dedir onu bilemem ben aynı motor diye ew10j4 dedimMepada Ali Şahin diye iyi bir usta var bilirsiniz belki kendi de söylemişti.
    Quicksilverı kategoriye zaten sokmadım

  16. #16
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ARIZA kodlrı aynımıydı.

    bende 2 senedir97 kulanıyorm.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  17. #17
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    CAI'yi nasıl tutturdun. Filtre kutusunu kullanan orjinal demiri kullandın mı ?
    Yok kullanmadım , siyah renkte cırt kelepçe ile sabitledim..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı barışbazan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başka sebepten olamaz baktırmıştım makinede de çıkmıyordu ne o2 sensörü ne ısı sensörü ne katalizör tıkalılığı..307 lerin ecu ları 95 oktana göre ayarlanmış he belki sırf 307 dedir onu bilemem ben aynı motor diye ew10j4 dedimMepada Ali Şahin diye iyi bir usta var bilirsiniz belki kendi de söylemişti.
    Quicksilverı kategoriye zaten sokmadım
    Peki o zaman söyle sorayım. Antipollution Fault verdiği zaman bilgisayara bağlatınca o2, ısı yada katalizör hatası vermiyor ya. Ne hatası veriyor ? OBD standartlarına göre birde P harfi ile başlayan hata kodları var. Oda olur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Clio RS ile denemiştim ve beklemediğim bir şekilde geri düştüm , bunun üzerine hemen ertesi gün dyno ya soktum arabayı 8kw düşük çıktı.. Egzost sitemi üzerinde 3-4 farklı uygulama denedim , bujileri değiştirdim , iridyum buji denedim , yok yok yok , 8kw düşüş nedenini çözemedim.. Aradan 15-20 gün geçti kardeşimle benzinliğe yanaştık , her zamanki gibi 97 istedim , kardeşim '' Ne gerek var bedavaya fazla para veriyon 2 oktanla dahamı iyi gidiyo ben hep 95 alıyorum ' dedi ve o an bende bir aydınlanma oldu.. Benzin almaktan vazgeçip depodaki benzini iyice bitirdim , 97 oktan ile fulledim , 200km yol yapıp arabayı dyno ya çıkardım.. Kayıp olan 8 kw geri geldi... Kullandığım sürede 97 oktanın bir zararını görmedim , farklı modellerde olabilir ona bişey diyemem..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •