Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda VFR 800 vs BMW F 800S
ahmet3425
26-03-2010, 07:42
oncelikle motorsiklet kullanıcılarının yorumlarını almak istiyorum kısa zamanda bu 2 motordan birini alıcaz hayırlısıyla amac uzun yol yapmak istanbuldan cıkıp tahrana ne bilim halepe şama, batuma tiflise vs gitmek icin kullanılacak...
sizce hangisini tercih etmeliyiz. sebebleri nelerdir? konfor yol tutus dayanıklılık ve yakıt ekonomisi oncelikli dusunulurse...
dip not: varsa esde dostta bu motorlardan tavsiye edebileceğiniz hazır konusu acılmısken değerlendirmek isterim butcemiz 13 14 bin tl...
fsunnetci
26-03-2010, 08:25
uzun yol kullanılcaksa ne BMW F800S nede Honda VFR 800 tavsiye ederim bu motorlar ile uzun yola çıkılmaz.Ha çıkarsın ama pek komforlu olmaz.yoksa bu iki motorla dünyayı dolaşırsın o derece sorunsuz motorları var.Yakıt ekonomisi olarak VFR800'de akıllı subap teknolojisi var yani Vtec teknolojisi o yüzden Vtec açmadıkça gayet tasarruflu bir motor.
ahmet3425
26-03-2010, 08:55
sporttouring sınıfıyla uzun yol yapılmaz mı diyorsunuz?
f650 nin tüketimi f800 den çok az da olsa daha düşük diye hatırlıyorum. Motorları aynı o ikisinin. Sıfırları arasında 2500 avro fiyat farkı var. Az para değil. f800 yerine f650 de tercih edilebilir.
ahmet3425
26-03-2010, 09:24
f650 nin tüketimi f800 den çok az da olsa daha düşük diye hatırlıyorum. Motorları aynı o ikisinin. Sıfırları arasında 2500 avro fiyat farkı var. Az para değil. f800 yerine f650 de tercih edilebilir.
f650 enduro f800 sport touring olarak geciyor bende sport touring istiyorum acıcası ama f650 lilerde guzel bitane ilan buldum acilmis kafamı karıstırdı acıkcası...
http://www.sahibinden.com/evlilikten_mutevellit_acil_satilik_2006_model_bmw_ f650_gs_20--94WQQaXQQ22093029WQQpXQQdisplayitem
fsunnetci
26-03-2010, 09:57
sporttouring sınıfıyla uzun yol yapılmaz mı diyorsunuz?
Olmuyor inan rahatsızlık veriyor.Bende Kawasaki Zzr 1100 vardı o da sport touring sınıfında bir motordu bırak uzun yolu burdan Silivriye gidiyordum 15-20 dakka bacaklarım ve belim kendine gelemiyordu :p sana tavsiyem BMW Gs serisi al derim eğer uzun yol yapacaksan ..bi abimiz Burdan Marmaris'e gitti bi sıkıntı çekmedi rahat gittim geldim dedi.:confused:
Eğer uzun yok heleki ortadoğu falan düşünüyorsan sende Enduro düşünmeye başlasan senin için fena olmaz bence.
Eski 650 ler ile yenilerin motorları farklı. Bunuda gözardı etmeyin bakarken. Yeniler çift silindir eskileri tek.
Gezeceksen ve uzun yol gideceksen oturma pozisyonu çok önemli. Rüzgar yememen lazım. motorun üzeirne yatan bir oturma pozisyonun varsa bozuk yolda gideceğin 200-300 km sonra belin dirseğin her bi tarafın tutulur. Önünde camı falan olan ve mümkün olduğunca dik oturma pozisyonuna sahip (gidonları kastediyorum) bir motor bak. BMW nin GS leri gayet başarılı bu durumda.
Eğer adam gibi toplanmış bir r80GS falan bulursan o da iyi olur. Ya da alıp oturup başına kendin yenileyeceksin.. Biraz zaman alır toplaman ama onlar ölmeyen motorlardır.
f650 tek silindir olduğundan çok titreşimli bi motor ben ataköyden karşıya geçerken ayaklarım uyuşuyodu.
Yenileri çift silindir ve 800 cc
f650gs tek sılındır ıkı tıp motoru var tek bujı cıft bujı. cıft bujı olanlar daha az vıbrasyonlu. f650gs ınanılmaz rahat bır motordur. ama uzun yol motoru benım gozumde deıl.
1200gs uzun yol motorudur ama oda hem yakıt hem de bıraz daha spor oldugu ıcın sertlık bakımından ıyı deıl. uzun yol ypıcaksan
varedero
afrıca twın
v-storm
bandit
uzubn yolda konfor ve yakıt ekonomisi çok önemli.
bu 2 kritere BMW uyuyor.
Olmuyor inan rahatsızlık veriyor.Bende Kawasaki Zzr 1100 vardı o da sport touring sınıfında bir motordu bırak uzun yolu burdan Silivriye gidiyordum 15-20 dakka bacaklarım ve belim kendine gelemiyordu :p sana tavsiyem BMW Gs serisi al derim eğer uzun yol yapacaksan ..bi abimiz Burdan Marmaris'e gitti bi sıkıntı çekmedi rahat gittim geldim dedi.:confused:
zzr1100 son uretım bandı 2006. ama 1993 ten 2006 ya degısen teknolojık olarak hıcbır urunu yok. 93 teknolojısı ne ıse 2006 da kullanılan da o. sımdı 1993 model teknolojı ıle 2006 model teknolojıyı karsılastırman cok komık olur. gsxr1000 le TRyı dolasan arakdasım var. ben hayabusaya bınıyorum sehır ıcı ınanılmaz sıkıntı makına agır ama sehır dısı heryere gıdıyorum. zzr yorumu bıraz kafa bulandırır :)
ahmet3425
26-03-2010, 10:57
Eğer uzun yok heleki ortadoğu falan düşünüyorsan sende Enduro düşünmeye başlasan senin için fena olmaz bence.
Eski 650 ler ile yenilerin motorları farklı. Bunuda gözardı etmeyin bakarken. Yeniler çift silindir eskileri tek.
evt ztn tek amac orta doğuyu gezmek su 650gs ler kafama yatıyor dediğiniz gibi oturma pozisyonu f800 de daha yatay bi sureden sonra sıkıntı olabilir...
DetailEF
26-03-2010, 11:03
VFR 800 saçma olur biraz, frenleri o ağırlığa göre biraz zayıf + olarak gereksiz şekilde ağır insanı yorar :)
Bence uzun yol denilince aklıma Suzuki DL1000 V-Strom ya da Honda Varadero 1000 geliyor :)
Yollarımıza bakarsak olursak en uygun makina türü TR'de Enduro olur. Tur motorları (Touring) sadece düzgün asfaltlı yollar için tasarlanmış olup bozuk yollarda yumuşak amortisörleri sayesinde ülkemizde altını, grenajlarını bir o taşa bir bu tarafa vurmaktadır :)
Enduro türleri akıllıca seçim olur. Ayrıca Motosiklet ile ne kadar yol katettiğiniz önemli değil, o katettiğiniz yolda ne kadar güvenli rahat ve huzurlu geldiğiniz önemlidir.
Kendinize uygun sıcak gelen kullanabileceğinize emin olduğunuz motosikletleri tercih edin. Yoksa sizde Sahibinden.com'daki yerinizi alırsınız.
Saygılar.
f650gs tek sılındır ıkı tıp motoru var tek bujı cıft bujı. cıft bujı olanlar daha az vıbrasyonlu. f650gs ınanılmaz rahat bır motordur. ama uzun yol motoru benım gozumde deıl.
Bence yanlış biliyorsun.. Eskiler tek silindirdi rotax idi... Şimdikiler çift silindirli.
http://www.bmw-motosiklet.com/2986.aspx
Uzun mesafe yol almayı düşünüyorsan ya eski seri BMW r80 lerden falan topla yada Hondanın eski polis motorlarından falan bul bir tane kendine. Uzun yolda zincir olayı beni geriyor. Şaftlı makine her zaman daha iyidir. He şaftın tek tarafta olmasından ve sürekli dönüyor olmasından dolayı sallantı oluyor falna diyenler var ama ben hiç rahatsız olmadım o konudan. Boxer lar sallantılı olur. Sola sağa sürekli titrer motor. Ama ölmüyorlar işte. Milyon km dönmüş olan epey adam var o motorlarla. Eski polis motoru hondalar hem güçlü hemde sıralı 4 silindir. Titreşim neredeyse sıfır denilebilir. Dayanıklı ve sağlam makineler. Kaldıki honda 80 li yıllarda hidrolik tapetli iticiye sahip 16V DOHC motor üretip koymuş üzerine. 5 bin km de bir 15 bin km de bir süpap ayarı yapacam derdi yok. Elektronik ateşlemesi ile falan gerçekten sorunsuz makineler. Eğer zaman varsa, mekanik işlerden zevk alınıyorsa bu tip bir motor alınıp onunla da yola çıkılabilir. Nitekim ben yakın zamanda yapacam böyle birşey :)
Bence yanlış biliyorsun.. Eskiler tek silindirdi rotax idi... Şimdikiler çift silindirli.
http://www.bmw-motosiklet.com/2986.aspx
yok dogru bılıyorum. cunku ben yenılerden bahsetmıyorum kı 2001-2006 aralıgında olanlardna bahsedıyorum.
Uzun mesafe yol almayı düşünüyorsan ya eski seri BMW r80 lerden falan topla yada Hondanın eski polis motorlarından falan bul bir tane kendine. Uzun yolda zincir olayı beni geriyor. Şaftlı makine her zaman daha iyidir. He şaftın tek tarafta olmasından ve sürekli dönüyor olmasından dolayı sallantı oluyor falna diyenler var ama ben hiç rahatsız olmadım o konudan. Boxer lar sallantılı olur. Sola sağa sürekli titrer motor. Ama ölmüyorlar işte. Milyon km dönmüş olan epey adam var o motorlarla. Eski polis motoru hondalar hem güçlü hemde sıralı 4 silindir. Titreşim neredeyse sıfır denilebilir. Dayanıklı ve sağlam makineler. Kaldıki honda 80 li yıllarda hidrolik tapetli iticiye sahip 16V DOHC motor üretip koymuş üzerine. 5 bin km de bir 15 bin km de bir süpap ayarı yapacam derdi yok. Elektronik ateşlemesi ile falan gerçekten sorunsuz makineler. Eğer zaman varsa, mekanik işlerden zevk alınıyorsa bu tip bir motor alınıp onunla da yola çıkılabilir. Nitekim ben yakın zamanda yapacam böyle birşey :)
ben o polıs motorlarından ıkı tane aldım. bırınıde atv ye koyduk. cak sıkı makınadır. tek marsta calıstı 15 yıldır yatan motor. ama saftını kullanmadık. zıncıre dondurduk
suzuki gsx650f de dusunebılırsın. 1 sene bındım. ınanılmaz rahat ve cok serı bır motor.
Onurkk06
26-03-2010, 15:50
honda transalpler nasıl peki onlar rahat deil mi uzun yolda?
Onlarda gayet başarılı.. Uzun yolda titreşim falan istemiyorsanız sıralı yada en kötü ihtimalle V motor falan tercih edin. Ve pek tabii birden fazla silindiri olsun :)
ahmet3425
26-03-2010, 16:04
http://www.sahibinden.com/3000_km_de_ducati_monster_620_ie_acil_-86WQQaXQQ21849602WQQpXQQdisplayitem
arkadaslar yorumlarınız fikirlerimi değistirmeye fazlasıyla yettii sanırım alacağımız motor endoru olucak...
bu arada gezinirken bu ilanı buldum bu motor nasıldır uzun yol yapabişlirmiyiz rahat edebilirmiyiz acaba temizliğine gore fiyatıda uygun gozukuyor...
mustafa-u
26-03-2010, 17:37
soft enduro tarzı motorlara bak AHMET...
v-storm , transalp veya tdm ..
bu makinelerle rahatlıkla uzun yol yapabilirsin..bazı arkadaşların dediği gibi rüzgar alımı ve vibrasyon önemli yol yaparken..ve bu motorların 2.ci elleride uygun...aslında biraz daha para ekleyebilsen yeni transalp vl 700 tavsiye ederim..
ben yamaha mt-03 660 kullanıyorum tarz ve zevk meselesi..aşırı vibrasyon ve rüzgar durumuna rağmen o sesi yetiyor bana..;)
Ben GS serisi tavsiye ederim gerçi fiyatları nedir bütçenize uyar mı pek bir bilgim yok ama GS ile 1.000.000 km yapılmıştı test olarak sadece lastik değiştirerek.
ahmet3425
26-03-2010, 20:03
soft enduro tarzı motorlara bak AHMET...
v-storm , transalp veya tdm ..
bu makinelerle rahatlıkla uzun yol yapabilirsin..bazı arkadaşların dediği gibi rüzgar alımı ve vibrasyon önemli yol yaparken..ve bu motorların 2.ci elleride uygun...aslında biraz daha para ekleyebilsen yeni transalp vl 700 tavsiye ederim..
ben yamaha mt-03 660 kullanıyorum tarz ve zevk meselesi..aşırı vibrasyon ve rüzgar durumuna rağmen o sesi yetiyor bana..;)
o motor hala duruyor mu abi sende:) bu arada tavsiye icin sağol. transalp biraz fazla gelir heralde yine GS serisine bakıcam sanırım...
Bence sen gezi planını biraz daha düşün. Anladığım kadarı ile motosiklet konusunda pek tecrübeli değilsin. Yeni başladığın bir konuda motor seçiminden önce kişisel melekelerini geliştirip ondan sonra uzun yola çıksan senin ve sevenlerin için çok daha iyi olur.
Bana sorarsan, öncelikle commutter tarzı birşey al. CBF250 falan olabilir. Onunla 15-20 bin km falan yaptıktan sonra bakarsın gezi motorlarına.
Seni rencide etmek için falan yazmıyorum bunları sakın yanlış anlama ama yazdıklarından anladığım bu konuda henüz tecrübeli olmadığın. Sen "bence" ufak bir motor al (CBF250 gayet iyi bir başlangıç motoru bu anlamda) onunla tecrübe kazan, eğitimleri falan hallet ondan sonra büyük motor alıp kendini yollara vurmak kolay iş.
Cimmeria
26-03-2010, 23:05
africa twin ve bandit efsanedir uzun yol için :)
VFR 800 çok ağır bir motor değil... Varedero 1000'ler ondan çok daha ağır... Bence hangi motorda senin rahat ettiğin önemli örnek verilen motorlardan ziyade... Hepsine binip bir denemelisin bence...
ahmet3425
27-03-2010, 11:45
Bence sen gezi planını biraz daha düşün. Anladığım kadarı ile motosiklet konusunda pek tecrübeli değilsin. Yeni başladığın bir konuda motor seçiminden önce kişisel melekelerini geliştirip ondan sonra uzun yola çıksan senin ve sevenlerin için çok daha iyi olur.
Bana sorarsan, öncelikle commutter tarzı birşey al. CBF250 falan olabilir. Onunla 15-20 bin km falan yaptıktan sonra bakarsın gezi motorlarına.
Seni rencide etmek için falan yazmıyorum bunları sakın yanlış anlama ama yazdıklarından anladığım bu konuda henüz tecrübeli olmadığın. Sen "bence" ufak bir motor al (CBF250 gayet iyi bir başlangıç motoru bu anlamda) onunla tecrübe kazan, eğitimleri falan hallet ondan sonra büyük motor alıp kendini yollara vurmak kolay iş.
teşekkür ederim abi dediğin gibi cok super tecrubeli değilim uzun bi sure 250cc capur kullandım vitesli motor deneyimim bu ama ozellikle trafikte falan iyi oldugumu dusunuyorum:) ztn 7-24 scooter ustundeyim :) motosikletlere bi asinalığım var ama henuz 250 cc ustu bisey surmedim...
bu arada ztn bende ilk planda gezi motoru olarak hysung yada cbf 250 cc naked dusunuyordum sonra bi kere alayım alısırım nasıl olsa deyip kararımı 600 cc ve uzeri olarak verdim iyimi yaptım kotumu yaptım bilmiyorum...
mustafa-u
27-03-2010, 23:05
AHMET...
sen pasaportunu hazırla en iyisi ..ben seni haziran sonu norveç fyordlarına götüreyim ..;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.