Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön Taraftan Genel Ses Problemi.
Arkadaşlar arabanın ön fren balataları değişti bosch balata taktım ve aynı zamanda arabayı 2 cm daha düşürdük. Konileri en alt tablaya aldıktan sonra çok sürttüğü için tornada 1 cm üstüne yuva açtırıp segmanları oraya taktık gayet güzel oldu yanlız bu aralar son 10 gündür bir ses geliyor frene bastığımda ve araba durup hareket ederken bana ön soldan geliyor gibi geldi tık tık tık tık ses çıkartıyor frene bastığımda ve arabayı hareket ettirdiğimde. Sıkışık trafiğe girdim dün rahatsız etti.
Sebebi hakkında fikri olan varmı.
Edit ayrı bir sorunda 70 80 km/h sabit hızla giderken sanki akisler sürtüyor bi yere gibi hissediyorum uzun zamandır var bu araç yüksekkende vardı debriyaj sistemi ile ilgili bişey olabilirmi örneğin debriyaj bilyası vs.
Aranızda çikolatalı gofret zevmeyen varmı. yokmu
LightSide
08-04-2010, 11:33
Aks bilyası olabılır. Durup kalkarken tık tık ses yapıyorsa. Ben degıstırdım ses kesıldı.
aks lalelerinden geliyor olabilir tayfun abi..
Bigün oturp kendim sökeceğim en sonunda. Aks lalelerinden olma ihtimali yüksek birde debriyaj bilyesinden şüpheleniyorum oda zaten motor açıldığında bakılır.
akslardan gelıyor abım :)
YunusCan
08-04-2010, 21:46
aks tan geliordur büyük bi ihtimal
aks bılyası koruk hepsını kontrol ettrmenı tavsıye ederım dusurdugun ıcın belkı zorlanma olabılır hatta alt takımın tum ekıpmanlarına baktr gevsek bişiler olabılır
Alt ön arka takım 2,000 km önce Radarda kontrol edildi gerekli düzeltmeler değişiklikler yapıldı ama akslar açılıp kontrol edilmediği için aks bilyalarından kesin şüpheleniyorum.
Araba düşük ama benim arabamdan daha düşük holdalarda var onlardan duymadım böyle bir sorun. Bakalım yakında moturunu indireceğiz zaten o zaman ne var ne yok çıkar.
Alt ön arka takım 2,000 km önce Radarda kontrol edildi gerekli düzeltmeler değişiklikler yapıldı ama akslar açılıp kontrol edilmediği için aks bilyalarından kesin şüpheleniyorum.
Araba düşük ama benim arabamdan daha düşük holdalarda var onlardan duymadım böyle bir sorun. Bakalım yakında moturunu indireceğiz zaten o zaman ne var ne yok çıkar.
abi aracı basınca aks lalelerine çok yük biniyor ve ile geri kalkış yap arka arkaya bi ileri al hemen peşinden geri sesi yine duyarsın kıt kıt diye.. yaa aks körüğü patladı zamanla yağsız kaldı laleyi bozdu yada artık zamanı gelmiş değişmesinin.. tam sağ yada sola dönerken aks sesi var mı peki.. bence bir an önce yaptır abi daha fazla zarar vermeden.. ;)
abi aracı basınca aks lalelerine çok yük biniyor ve ile geri kalkış yap arka arkaya bi ileri al hemen peşinden geri sesi yine duyarsın kıt kıt diye.. yaa aks körüğü patladı zamanla yağsız kaldı laleyi bozdu yada artık zamanı gelmiş değişmesinin.. tam sağ yada sola dönerken aks sesi var mı peki.. bence bir an önce yaptır abi daha fazla zarar vermeden.. ;)
basık aracların genel sorunu bu abı yakında tam sag sol yaparken sıkıntı bıle olcak cok yuk bınıyor on takıma ondan dolayı
basık aracların genel sorunu bu abı yakında tam sag sol yaparken sıkıntı bıle olcak cok yuk bınıyor on takıma ondan dolayı
ben biraz yükselteceğim arabayı bu aralar strese sokmaya başladı iyice beni.. bir de gereksiz yere aks bozuyor.. :(
LightSide
09-04-2010, 11:30
Parçatreninde satılan ön takım parçalarını tavsiye edermisiniz? Orj parçalar çok pahalı.
ben biraz yükselteceğim arabayı bu aralar strese sokmaya başladı iyice beni.. bir de gereksiz yere aks bozuyor.. :(
sen sattınmı hb :)yay nevardı sende
yok gökan duruyor 1.4 is yay amortisör katiliyim ben.. :D 1.6 ies babamda.. ;)
forumda kimse tasnif etmiyor ama böyle kullanıyorum yayıı da amortisörü de kestim sertleştirdim vs.. ;)
10 15 gün oldu yazmayı unutmuşum,Ses sol ön taşıyıcı ve viraj cubuğu fişeklerinden geliyordu hallettim biraz yağladık ses gitti. Motoru indirdiğimizde tam bir konsiltasyon yapacağım.
Tayfun bızde ayar yaparken ön taraftan bir ses gelmeye başladı seyır halınde ve dıreksıonu saga sola cevırıken tık tık garcguc seyler gelıyordu
alt rotılden yaptıgını tesbıt ettık
bastık yagı ıcıne ses fln gıttı
ama bır gun otaparkta dıreksıyonu cevırıken rotıl yerınden cıktı
yaglamak pek sorun gıdermıyor
orgınalı cok pahalı tasıyıcı ıle ıle gelıo
ama japon malı cok ıyı rotıller var alıo 4 un udegıstırısen sorunun gıdecegına ınanıyorum rotıller basık arabalarda bozulabılıo
Arabayı yükseltiyorum kanka zaten yanlız son zamanlarda kafamı kurcalayan bir şey var.
Dün yolda yüksek süratte örneğin 200 le giderken direksiyon tepkilerine çok iyi cevap veriyor araba tam sağ tam sol girip çıkıyorum istediğim yere. Yanlız virajlı yollarda özellikle yokuş aşağı arabanın arkasın sanki havada , koptu kopacak gibi bir his oluşuyor insanın içinde.
Buna nasıl bir şey yapmak gerek
koni,tein var arabada arkalar %90 sertlikte önler % 80 veya biraz dana yumuşağa doğru.
maxpower
09-05-2010, 18:18
Parçatreninde satılan ön takım parçalarını tavsiye edermisiniz? Orj parçalar çok pahalı.
alt takım parçaları biraz pahalı da olsun ama orj olsun
Başka bir sorum olacak arkadaşlar.
Bu akslardan % 99 diyorum aks lalesini açıp bakacağım.
Biliyorsunuz motor komple yapıldı akslar kontrol edildi aks bilyaları yenilendi. Yanlız körüklerin içini açmadık neden açmadıysak onuda anlamadım.
Sorun şu
Düşük süratlerde 1 den 2 atacaksın mesela debriyaja basıyorsun sürücü tarafından rahat hissediliyor tak tak tak tak çok ufak bir şekilde sürtme yapıyor bişey. 3 viteste aynı şekilde anlam veremiyorum herşey yeni toplandı bi aks lalelerini kontrol ettireceğim geriye bitek şanzuman kalıyor ama oda nasıl anlaşılır bilmiyorum.
Kafayı yedim yani şu ses tıkırtısından.
bu arada ön konileri en üst tablalarına aldım sorun yok o konuda dip basık değil alara 3,5 cm lik yay var sadece.
VTec_king
16-06-2010, 15:27
önden geldiğine eminmisin
şanzıman boşluğundan olmasın..
2 de rolantide giderken hafif gaza bas çek
lak lak vuruyorsa şanzıman boşluğu olabilir..
Olabilir doğru diyorsun Egemen.
sanzuman kulagi alakasi olabilirmi
Kontrol edilenleri yazmayı unutmuşum,
Tüm kulaklar kontrol edildi sorun yok tekrar kullandık.
Debriyaj ve tüm tertibatı kontrol edildi sorun yok. Hatta resimlerini koydum.
Akslarda hiç boşluk vs. yok.
Sadece aks bilyalarını artık yenileyelim dedik onlar sıfırlandı. Japon sürat rulmanları ile.
Kontrol edilmeyenler
1. aks körükleri açılıp içlerine bakladık laleler ne durumda bilmiyorum.
2. şanzuman onuda senkromenç alacağım için açmadık 2 defa açılmasın diye.
Motor toplanırkende senkromençler tr de olmadığındna taktık öyle. Ses rahatsız edici falan deil yürümeside gayet güzel ama kıllık işte takıldımı takılıyor insan.
abi aks lalelerini ve körüklerini bi değiştir.. o kadar iş yapıldı onlarrın yanında bu çerez..
inşallah çözülürü senin kafanda rahatlar.. ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.